فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیچ واژه ای قادر نیست حس و حال این مادری که نوزادش را در غزه از دست داده بیان کند
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مردم تیراندازی نکنید،
من وزیر نفت ایران هستم!
به مناسبت سالروز شهادت
🌷شهید محمدجواد #تندگویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | گوشههایی از سفر رهبر انقلاب به کرمان با لباس مبدل پس از زلزله دی ماه ۱۳۸۲ شهر بم
🗓 بازنشر به مناسبت دیدار مردم کرمان با رهبر انقلاب
دستیابی ایران به رآکتور گداخت هستهای، یعنی چه؟
یعنی به جای اورانیوم، از هیدروژن استفاده میشود؛ یعنی با سوزاندن آب، انرژی هستهای تولید میشود
_______________________
🖌#پی_نوشت:
شما هیچ کدام از این جماعتی که خود را روشنفکر یا اصلاح طلب می نامند پیدا نمی کنید که به دستاوردهای علمی مملکتش افتخار کند علی الدوام تمسخر است و شک و شبهه ! چرا؟ چون این جماعت آنچه ارباب صهیونیست را خوشحال کند افتخار می کنند همچون برحام که قلب رآکتور اراک را بتن ریختند و سانتریفیوژهایی که نابود کردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندیشه شیعه چیست
و چرا برای مردم دنیا جذاب شده؟؟
🔴 یک دست صدا ندارد
🔵 می گویند یک دست صدا ندارد ولی ما از ماجرای شهادت حضرت زهرا چنین آموختیم که صدای دستی که برای یاری امام زمان بلند شود در گوش زمین و زمان میپیچد
🔺 حتی اگر شکسته باشد.
🌕 آری فاطمه تمام سپاه علی بود.
💎#نسخههایخانگی¹💎
✅دل درد
👌🏼 کسی که از شکم درد رنج میبرد و هر چه درمان میکند درمان نمیشود دو عدد #گردو روی آتش بگذارد تا داخلش بریان شود سپس پوست آن را بکند و بخورد
بإذن الله سریعا دلدردش برطرف خواهد شد.
مجله طب و تمدن اسلامی
@eslamteb
💚امام رضا علیهالسلام :
به بیمارانتان ،
🔅چغندر (یعنی برگ آن را) بدهید ؛
🔅چرا که در آن ، درمان است
🔅و هیچ بیماریای به همراه ندارد
🔅و هیچ عارضهای در آن نیست
🔅و خواب بیمار را آرام میسازد .
🔅امّا از خودِ #چغندر (لبو) بپرهیزید ؛❌چرا که سودا را تحریک میکند
📚الکافی ، ج 6 ، ص 369 ، ح 4
مجله طب و تمدن اسلامی
@eslamteb
،،،،،،،،
حسن روحانی و «نظارت بر رهبر»؟!او و «انتخاب رهبر»؟!
با حیثیت شورای نگهبان و منزلت مجلس خبرگان و قداست نظام جمهوری اسلامی، بازی سیاسی و معاملهی محافظهکارانه نکنید.
اگر در «معیارها» سستی بورزید، «باور»مان به انقلابیبودن شما متزلزل خواهد شد.
همچنان «خسارت محض» تأیید نابجای صلاحیت او را میپردازیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻منطق مداخلهی رسمی
[امر به معروف و نهی از منکر واقعی]
اینکه رهبر انقلاب تصریح کردند که دولت اسلامی باید از کشف حجاب بهعنوان «حرام اجتماعی» جلوگیری کند، بر اساس همین استدلال (معطوف به سه زمینهی فلسفهی اخلاق و فلسفهی حقوق و فلسفهی سیاست) است که:
۱🔸. عرصهی اجتماعی(حوزهی عمومی)، حریم خصوصی نیست که فرد در آن رها (به خود وانهاده) باشد.
۲🔹. حقوق معنوی (ارزشهای الهی) هم مانند حقوق مادّی، معتبر و واقعنما است، بلکه اصالت دارد.
۳🔸. حقوق جامعه بر حقوق فرد، تقدّم دارد؛ چون مصالح اکثریّت، مهمتر هستند.
۴🔹. دولت اسلامی (به سبب ماهیّت و غایت دینی خویش که او را از دولت سکولار، متمایز میسازد)، باید حافظ و حامی حقوق معنویِ جامعه نیز باشد.
۵🔸. فاعلیّت و مدخلیّت دولت اسلامی در عرصهی استقرار دین در جامعه، هم بهصورت هدایت و تبیین است و هم بهصورت تقنین و الزام؛ هم جنبهی فردی و عاملیّتی دارد و هم جنبهی ساختاری و نهادین.
📎 مهدی جمشیدی
🔻در برابر محکِ تجربههای تکاملی
🖊مهدی جمشیدی
۱. تا آنجا که توانستم برنامههای هر سه شبکۀ سیما را در شب یلدا دیدم. قصدم نیز مطالعه و رصد بود. برخی تصوّر کردند که این برنامهها، حاکی از «چرخش» در رسانۀ ملّی است و برخلاف دو سال اخیر، مدیران رسانۀ ملّی جهت دیگری را انتخاب کرده و گفتههایشان را به فراموشی سپردهاند. اما هرچه تأمل کردم هیچ چرخش خاصی نسبت به گذشته احساس نکردم؛ چنانکه در عید نوروز هم برنامهها همین گونه بودند و وضع ترکیبی و بینابینی داشتند. آری، در مناسبتهای اینچنینی، قدری «تفاوت» در برنامهها نسبت به گذشته احساس میشود، اما این تفاوتها به آن حد نرسیدهاند که بتوان از «چرخش» و «نقطۀ عطف» سخن گفت. این تلاشها همچنان در مسیر «شدن» و «تحوّل» قرار دارند و میخواهند «تجربهها»یی باشند برای راهی که باید در گذشته پیموده میشد و نشد. توقع ما نیز نباید بیش از تجربه باشد؛ اکنون در «محک تجربه» قرار داریم و باید خود را و امکانهای خود را در عمل بسنجیم. ازاینرو، به دیدۀ تحقیر نگریستن این تجربهها و ستایش گذشته یا طلب آرمانهای دورست، خلاف انصاف و پختگی هستند.
۲. اینکه تصوّر کنیم در دورۀ جدید، «مخاطب خاکستری» از دستورکار خارج شد، یک «کجروایت» بود. به نظرم هیچگاه چنین چرخشی رخ نداد که اکنون بتوان سخن از «بازگشت به مخاطب خاکستری» گفت. نه مخاطب خاکستری کنار نهاده شد و نه مسیری که تولیدات گذشته با آن برای چنین مخاطبی سخن میگفتند مسدود شد. مدارهای اصلی و جریانهای عمده، همچنان برقرار بودند و اتفاقهای تحوّل، در حد «بازاندیشیهای موردی» بودند و هستند. این امر بدان دلیل است که باید در اینجا، منطق «تعمیر کِشتی بر روی اقیانوس» را به اجرا درآورد و گمان نکرد که میتوان یکباره و ضربتی، وضع را دگرگون کرد و رسانه را از نو آفرید. باید با «آفرینشهای جزئی» و «تجدیدنظرهای موردی» آغاز کرد و بهتدریج، دامنۀ تحوّل را گسترش داد.
۳. اتّفاق جدیدی که در این دورۀ مدیریتی رخ داد، بازشدن «جایی اندک» برای برنامهها و نیروهای اصیل انقلابی بود. آنچه که برخی را آزار میداد نیز همین بود و نه حذف برنامهها و نیروهای خاکستری. اغتشاش سال گذشته و تبعات قهری و برونسازمانی آن را نباید به ارادۀ مدیران جدید نسبت داد و یکجا و کّلی دربارۀ اتّفاقهای متعدّد و پراکنده نظر داد. آنان که رفتند، به ارادۀ خود و در واکنش به اغتشاشهای سال گذشته، جبهۀ جدید خویش را انتخاب کردند و رهسپار راهی دیگر شدند. در اینجا، منحصرساختن معامله به سیاست رسانۀ ملّی، تقلیلگرایی و بلکه نشانی خطاست. ریشه را باید در معادلات کلّیِ ایران و برخی نخبگان سیاسی و فرهنگی آن در سال گذشته فهمید و ارزیابی کرد. روشن است که این اتّفاقها، خود را بر رسانۀ ملّی نیز تحمیل میکنند؛ درحالیکه امکان مواجهه با آنها در ابعاد سازمانی وجود ندارد. در واقع، رسانۀ ملّی به عرصهای برای تسویهحساب برخی نیروهای سیاسی و فرهنگی با انقلاب تبدیل میشود و در مقابل، عدهای گمان میکنند که این واکنشها برآمده از کنش رسانۀ ملّی هستند. رسانۀ ملّی تصمیم دارد که صدای انقلاب و اصالتهای آن هم در رسانۀ ملّی به گوش برسد و دیگر این طنین، حاشیهنشین و منزوی و تزیینی نباشد و تکروایتهای خنثی و ناایدئولوژیک، سلطنت نکنند. این عزم، شکل گرفته است و در آن تردیدی نیست.
۴. حفرۀ تحلیلهای معطوف به طلب چرخش یا حسکنندۀ چرخش به سوی برنامههای عامهپسند و سطحی و زرد، ربایش کجروایت یادشده است. ما فقط با «افزودههای انقلابی» مواجه هستیم؛ آن هم در حد «رگهها» و «تکهها» و نه روح کلّی و بافت معنایی. اگر از تجربه سخن گفتم به همین دلیل بود که به یک راه اشاره کنم که همچنان در درون آن قرار داریم و میخواهیم با خَلق تجربه، دریابیم که چگونه میتوانیم آرمانهای انقلاب را در قاب رسانۀ ملّی بنشانیم. سیاست کنونی، سیاست گامبهگام است. البتّه منتقدان بیرونی، همین حد را هم برنتافتند و سعی دارند با روایتپردازی مبالغهآمیز، پیشانیِ «ایدئولوژی انقلابیِ آقاوحید» را به دیوار بتونیِ «شبهواقعیّتهای محافظهکارانه» بکوبند. ممکن است افزودههای انقلابی ما، خام و شعاری باشند و هنوز با هندسۀ بیان هنری، فاصله داشته باشند؛ ممکن است تلاش برای جمع میان جذابیّت و حکمت، موجب کاستیگرفتن مخاطب شود؛ ممکن است در اثر فشارهای بیرونی، به جانب عوامزدگی گرایش بیابیم؛ ممکن است اندکبودن داشتههای عینی و بالفعلمان به چشم آید؛ و ... اما همۀ اینها، آنگاه که جهتگیری جز آرمانهای اصیل اسلامی و انقلابی نباشد، تجربههایی خواهند بود که به کمالِ تدریجی کمک خواهند کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صفحات استاد دانشمند دکتر حسن عباسی را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔸 یوتیوب:
▫️ youtube.com/hasanabbasi
🔸 آپارات:
▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir
🔸 توئیتر:
▫️ Twitter.com/hasan_abbasi
🔸 اینستاگرام:
▫️ instagram.com/hasanabbasi_quote
▫️ Instagram.com/hasanabbasi.official
🔸 تلگرام:
▫️ T.me/hasanabbasi_ir
🔸 ایتا:
▫️ Eitaa.com/hasanabbasi_ir
🔸 سروش:
▫️ Sapp.ir/hasanabbasi_ir
🔸 گپ:
▫️ gap.im/hasanabbasi_ir
🔸 روبیکا:
▫️ rubika.ir/habbasi_ir
🔸 بله:
▫️ ble.ir/hasanabbasi_ir