🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۱
انقلابزدایی از سیاستورزیِ رسمی
🖊مهدی جمشیدی
۱♦️. یکم شهریور، سالگرد شهادت سیّداسدالله لاجوردی – رحمهاللهعلیه- در سال هفتاد و هفت است. به جز خاطرات مهمی که از دوستان و همکاران ایشان به جا مانده، یک وصیّتنامه از ایشان نیز در دست است که اشارات روشنگری دربارۀ حقایق ناگفتۀ انقلاب دارد. به تحلیل بخشهایی از این متن، میپردازیم.
در ابتدا، ایشان مینویسد: «با نام اسلام و در ذی اسلاميّت، شعارهای مردم فريبِ خالی از محتوا، رواج پيدا میکند و آنها که مسئوليّت جلوگيری از انحراف افکار را دارند ساکت مینشينند و گاه تأييد هم میکنند.» این سخن، ناظر به «نیروهای سیاسی» است که در پی جذب بدنۀ اجتماعی برای خویش هستند و به این واسطه، به عوام فریبی و سطحینگری روی آوردهاند و جامعه را استحمار و تحمیق میکنند. این یک سوی ماجراست، سوی دیگر این است که باید «نیروهای فکری»، میداندارِ مقابله با این سیاست ورزیِ قدرت طلبانه و ماکیاولیستی باشند و مجال ندهند که اصالت های فکر و فرهنگ انقلاب در جامعه، رقیق شوند، اما بهجای واکنش و کنشگری، سکوت و خاموشی اختیار میکنند. دراینحال، روشن است که جامعه، بیشتر و بیشتر به درّۀ «قشری گری» و «فقر فکری» و «هیجان زدگی» سقوط میکند و امکان عقلانیّت و منطق را میبازد. این روندی است که در طول دهههای پیش، در جریان بوده و الگوی مردم سالاریِ دینی را به شدّت، تخریب کرده و آن را در عمل، به الگوی دموکراسیِ سکولار، نزدیک کرده است. واقعیّت انتخابات در جامعۀ ما، از بسیاری از معیارهای اصیل اسلامی و انقلابی، فاصله گرفته و اکنون از الگوی مردم سالاریِ دینی، یک نامِ بیمصداق باقی مانده است. این سیر نزولی و انحطاطی، همچنان در جریان است و آخرین نمونۀ آن، انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری بود که مَثَل اعلای عوامزدگی است. همچنان که لاجوردی مینویسد، این تکلیف نیروهای فکری و معرفتی بود که به پالایش و تصفیۀ امر سیاسی بپردازند و در برابر التقاطها و انحرافها و کجاندیشیهای اصحاب قدرت و سیاست، موضع گیری کنند، اما چنین نکردند و حاصل نیز این شده که امروز، در سخیفترین موقعیّت سیاسی به سر میبریم. به جز آیتالله مصباح رضواناللهعلیه هیچ نیروی فکریِ دیگری را نمیشناسم که در برابر التقاط سیاسی، موضع گیریِ جدّی و جانانه داشته باشد؛ او یکه تازه و تنها در معرکه حاضر شد و بر «لیبرالیسمِ اصلاح طلبان» و «عملگراییِ اصول گرایان» تاخت و آنها نیز از دهۀ هفتاد به اینسو، ایشان را با تمام توان، ترور شخصیّت کردند.
۲♦️. در بند دیگری، لاجوردی مینویسد: «هر کس به خيال واهی و بیاساسِ رضايت به اصطلاح مردم و به خيال خام و پوچِ پايگاه بهاصطلاح ملّی پيدا کردن، موضع گيری کند، مصداق فرمودۀ گران قدر معصوم - علیهالسلام - است که من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذامّا.» این سخن لاجوردی، بخش عمدۀ واقعیّت سیاسی را در دهههای گذشته توصیف میکند؛ نیروهای سیاسی در اغلب مواقع، به «جامعه» ارجاع دادهاند تا «ارزشهای انقلابی» را به حاشیه سوق بدهند و به این ترتیب، امکان رأیآوری بیشتر را برای خویش فراهم کنند. آنها برای اینکه لایههای متجدّد و خاکستری جامعه را به سوی خود سوق بدهند، انقلاب و هدف های انقلابی را تخریب کردند و یک سنّت انتخاباتی و سیاسی به راه انداختهاند که بر اساس آن، هر کسی بیشتر از انقلاب و ارزشها فاصله بگیرد، امکان رأیآوری بیشتری دارد. مردم در تلقّی آنها، همین لایههای بینابینی و سست عنصر هستند که عقاید مستحکم و باورهای متقن ندارند و گاه برای نان و بیبندوباری، ایمان فروشی میکنند؛ کسانی که به تعبیر حضرت حسین - علیهالسلام – در زمانۀ ابتلاء و دشواری، «دنیادار» هستند و نه «دیندار»، و دینشان از «زبان» و «ادّعا» و «سخن» شان، فراتر نمیرود. بااینحال، عاقبت کار آنان، همان است که در روایت آمده است؛ در نهایت، مذموم و مطرود همان مردمی شدهاند که در آغاز، جانب شان را گرفتند و به آنها رأی دادند. غایت اینان، کسب بدنۀ اجتماعی از طریق وانهادن معیارهای اسلامی و انقلابی بود، و چنین نیز کردند؛ اما پس از چندی که از قدرت کام گرفتند و زمانه شان به سر آمد، جامعه از آنها گریزان شد. این است سرانجام سیاست مدارِ دنیاطلبی که «رضایت مردم» را بر «رضایت خدا» ترجیح میدهند و برای وصول به کرسی قدرت، دینش را میفرساید تا شاید رأیهای بیشتری را نصیب خویش کند. امروز در سیاست رسمیِ کارگزارانِ جمهوری اسلامی، به عیان مشاهده میکنیم که اصل و اساس، رضایت اجتماعی است و کمتر کسی میکوشد که به تعبیر آیتالله خامنهای، «حرف خدا» بر روی زمین نماند. ازاینرو، از استقرار احکام الهی در جامعه میگریزند تا مبادا بخشهایی از مردم به آنها پشت کنند.
🔻طبقۀ متوسط به مثابه دلیل چرخش:
استحالۀ منطقِ فرهنگیِ انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۱♦️. آقای سیدعباس صالحی که به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ به مجلس معرفی شده است، دیروز در نطق خویش گفت جامعۀ ما تغییر کرده و از جمله در اثر دانشگاه، «طبقۀ متوسط» نیز گسترده شده که منتقد است و میخواهد با بیرون در ارتباط باشد و در مقابل، ما نمیتوانیم این طبقه را نادیده بگیریم. ایشان به سبک محافظه کارانۀ خویش، روشن نکرد که: طبقۀ متوسط، چه خصوصیاتی دارد و به چه اموری نقد دارد و در پی چیست؟ اینکه باید تحوّل اجتماعی را دید یعنی باید خواستههای طبقۀ متوسط را برتابید و به آنها گردن نهاد یا باید طریق دیگری را در پیش گرفت؟ این تحوّل اجتماعی که ایشان از آن سخن گفته، جهت درست دارد یا باید فعالانه با آن مواجه شد و تسلیم نشد؟ سخنان ایشان، در حد یک طرح مسألۀ بسیار کلّی و مبهم بود که مخاطب را در سردرگمی نسبت به موضع ایشان فرومیبرد؛ درحالیکه ایشان در معرض انتخاب شدن است و باید با صراحت، مشخص کند که در مقام کارگزار عالی، چه تدبیری در دست دارد.
۲♦️. «طبقۀ متوسط»، اصطلاحی است که بیش از هر چیز، معطوف به مرتبت اقتصادی است و به لایهای از جامعه اشاره دارد که در میانۀ فرادستان و فرودستان نشستهاند و نه غنی هستند و نه فقیر، اما کاربرد این تعبیر در ایران و در میان روشنفکران سکولار، بیشتر بر «سبک زندگیِ فرهنگی» دلالت دارد و حامل این امر است که طبقۀ متوسط در اینجا، مایل به ارزشهای فرهنگیِ غربی هستند و به درجات مختلف، از آن اثر پذیرفتهاند؛ یعنی کسانی که هویّت بینابینی و یا بهطور کامل، تجدّدی دارند و به ارزشهای فرهنگیِ حاکمیّت، متعهد نیستند. در این روایت، نزاع اصلی در ایران که موجبات شکاف دولت و ملّت را فراهم کرده، میان همین لایۀ اجتماعی و حاکمیّت است و چون این لایۀ اجتماعی، تصمیم نهایی خویش را گرفته و دیگر، الگوها و سرمشق های رسمی را برنمیتابد، حاکمیّت باید عقب نشینی کند و «تنوّع» و «تکثّر» را به رسمیّت بشناسد. بنابراین، اقدام حاکمیّت، همین است که قرائت رسمی از فرهنگ را کنار بگذارد و عرصۀ عمومی را به حال خویش رها کند و معیارها و قواعد فرهنگیِ رایج و رسمی را کمرنگ کند. واقعیّت فرهنگی در جامعۀ ایران، مسیر متفاوتی از خواست حاکمیّت را انتخاب کرده و حاکمیّت نیز، چارهای جز پذیرش ندارد و نباید مقاومت کند. کسانیکه میگویند باید طبقۀ متوسط را دید، مقصود شان از «دیدن»، همین «تغییر منطق فرهنگی» است؛ یعنی باید پذیرفت که بیش از این نمیتوان و باید در خودِ قواعد فرهنگی – از جمله اصل حجاب و حد حجاب – و نه در روش تحقّق اجتماعیشان، تجدیدنظر کرد.
۳♦️. آقای صالحی، به طرح مسألۀ کلّی و مبهمش، وضوح و امتداد تجویزی نبخشید، چون میدانست که در موقعیّت رأیگیری از نمایندگان، باید به گفتارِ این چنینی بسنده کرد و پیشتر نرفت و به جزئیّات مناقشه برانگیز و عینیّات اختلافی، اشاره نکرد؛ بلکه حتی در کرسی وزارت فرهنگی نیز باید مسیر «تغییر منطقِ فرهنگی» را به صورت نامحسوس در پیش گرفت و زیرپوستی و پنهانی، به ارادۀ تجدّدیِ طبقۀ متوسط، رسمیّت داد. مقصود این جریان از «بهبود خواهیِ تدریجی»، همین است باید آرمان های تجدّدی را در لفافه و گامبهگام به اجرا درآورد و حسّاسیّتها و مخالفتها را برانگیخته نکرد. این عبرتی است که جریان اصلاحات از تجربۀ دولتیاش در نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد آموخت و در اثر آن، قدرت را باخت. اینک، این جریان، بیآنکه از «ارزشهای تجدّدی»، بریده باشد و رو به سوی مدینۀ فاضلۀ انقلاب اسلامی آورده باشد، تنها در «روشهای رادیکالِ» خویش، بازاندیشی کرده است. این سازوکار جدید، کسانی را میفریبد و دچار این توهم میکند که اصلاحطلبیِ سکولار، هدفهای خود را تغییر داده است. اصلاح طلبان، انقلابی یا ملایم نشدهاند، بلکه متظاهرتر و زیرکتر شدهاند. آقای صالحی، اصلاح طلبِ شناسنامهای و سیاسی نیست، اما روشن است که از گذشتۀ فکریاش، بازگشته و همبازی اصلاح طلبان شده است. هر چند بازی او، حداکثری و حاد نیست، اما همین اندازه نیز برای اصلاح طلبان، غنیمت است و مقدّمهای است برای طرح های فرهنگیِ بزرگتر در زمانهای که امکانهای سیاسی، مساعدتر باشند. اینان کارگزارانِ تغییر منطقِ فرهنگیِ حاکمیّت هستند؛ بناست ارزش های انقلابی، با ارجاع به روایتی از جامعۀ ایران که طبقۀ متوسط را غالب و شورشی و گسسته از حاکمیّت، تصویر میکند، کمرنگ و رقیق بشوند. باید جامعۀ ایران، بحرانی و اضطراری و مشوّش معرفی شود تا بر اساس این فشار از پایین، شرایط سیاسی برای چانه زنی از بالا فراهم آید. احساس میکنند که کارآمدتر از لشکرکشی خیابانی و یا انتخابات، ارجاع به واقعیّت اجتماعیِ روزمرّه است که میتواند نظام را به انفعال و عقبنشینی وادار کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آيت الله العظمی جوادی آملی:
رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
اگر شما مواظب زبانتان، خوارک و رفتارتان باشيد ـ البته اينچنين نکنيد که از جامعه جدا باشيد، از دنيا جدا باشيد نه از خلق! در متن خلق باشيد و از دنيا جدا باشيد ـ «لَصَافَحَتْكُمُ الْمَلَائِكَة»؛ فرمود فرشتهها با شما مصافحه ميکنند.پس اين راه باز است.
۹۵/٨/٢٧
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
🔴جمعیت ایران چند نفر است؟
🔹بر اساس اطلاعات سازمان آمار کشور، برآورد جمعیت کشور تا روز ۳۰ مردادماه برابر عدد ۸۵ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۵۳ نفر را نشان میدهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات:
شکل دادن نظر مردم برای ما از شکل دادن خمیر بازی کودکان ساده تر است
🔹 حجاریان به نقل از شهید لاجوردی:
لاجوردی به خود من همواره میگفت که شما از منافقین هم بدتر و خطرناکتر هستید.
میگفت رجوی دوراندیش نبود خیلی زود دست خود را رو کرد، اما شما خودتان را برای آینده آماده کردهاید و منتظر فرصت هستید تا شرایط به نفع شما مهیا شود.
✍#پی_نوشت:
علی علیزاده تا قبل از رفتن از ایران و سکونت در لندن در جناح اصلاح طلب بود از باطن خبیث این جماعت گفت: که اصلاح طلبان استاد خر کردن مردم اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔻 اسرائیل ضد ایران یا جمهوری اسلامی؟
صادق زیباکلام و قیس قریشی
صادق زیباکلام: مخالفت جمهوری اسلامی با اسرائیل ایدئولوژیک است. سال ۵۷ خطری از سوی اسرائیل متوجه ایران نبود، اما باز هم شعار «مرگ بر اسرائیل» میدادیم. بعد از ۴۶ سال و هزینه زیاد، چه نتیجهای حاصل شد؟ آمریکا و انگلیس هم هزینههای زیادی برای جنگ میکنند، اما مردم آنها بهراحتی میتوانند سیاستهای دولتشان را نقد کنند. آیا ما میتوانیم مثلا از سردار حاجیزاده سوال کنیم که نتیجه عملکردش چه بوده است؟
قیس قریشی: ایران حق دارد نگران اسرائیل باشد. معروف است که سلطه بر مدیترانه مساوی با حکومت بر جهان است. اگر ایران یک قدم عقبنشینی کند، آن یک قدم از سوی اسرائیل پر خواهد شد. داستان ایران و اسرائیل از ۷ اکتبر شروع نشده است. آنها ۶۰۰ میلیارد دلار برای سرنگونی بشار اسد هزینه کردند تا دسترسی ایران به مدیترانه را قطع کنند. مناسبات امنیتی و ضرورتهای ژئوپلیتیک را هیچ حکومتی به رفراندوم نمیگذارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تظاهرات میلیونی مردم یمن در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی
🔺امروز؛ صنعا
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: شنبه - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
میلادی: Saturday - 24 August 2024
قمری: السبت، 19 صفر 1446
🌹 امروز متعلق است به:
🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️🌷امام خامنه ای؛
شما حرف مرا از خود من بشنوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️🌷مقام معظم رهبری :
رهبری هرگز در انتصابات دخالت نمی کنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️🌷امام خامنه ای؛
شما حرف مرا از خود من بشنوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب
مردم یار تو هستند نه خواص و ویژهخوارها که توقعشون بالاست و فقط برای منافع خود کار میکنند و تو جنگ هم پاکار نیستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️به امام حسین (ع) گفت: بیعت کن تا اتحاد مسلمین خدشه دار نشود❗️
⬅️ وفاق و همدلی و اتحاد، کلماتی زیبا که در طول تاریخ، خیلیها فریب آن را خورده اند و می خورند...
استاد #رحیم_پور_ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷آب در یک قدمی اصفهان بود که هلی کوپتر سقوط کرد
🔴حتما این ویدئو را مشاهده کنید
#یک_گام_تا_احیای_زاینده_رود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓🌎 آیا این جهانِ پیچیده و منظم، تصادفی خلق شده؟
قوانین فیزیک برای شکل گیری حیات رو لبه تیغ تنظیم شده اند...
یکی از مثال های این تنظیمات ظریف در مورد نیروی گرانش است
یک خط کش بزرگ را تصور کنید که به واحد های یک اینچی تقسیم شده و طول آن به عرض جهان یعنی 14 میلیارد سال نوری کشیده شده است ، نیروی گرانش لازم برای حفظ حیات جهان دقیقا روی نقطه ای روی این خط کش تنظیم شده است که شکل گیری حیات را ممکن ساخته ، در صورت تغییر یک اینچی نیروی گرانش روی این خط کش ، اثر آن روی حیات به شدت مخرب می بود...
⚡️با حضور دکتر رابین کالینز و جی ریچاردز
✅ یکی خرج امامش شد
❎ و دیگری امام را خرج خودش کرد
✍#پی_نوشت:
فرق است کسی که قرآن و نهج البلاغه را میفهند با کسی که قرآن و نهج البلاغه را روخوانی میکند
شرایط یک مسوول در حکومت اسلامی بر سه اصل استوار است
۱📍علم
۲📍تقوا
۳📍عقل
فقدان حتی یک اصل مصیبت به بار می آورد بدبختانه در شخصیت آقای پزشکیان همچون حسن روحانی و محمد خاتمی هیچکدام از این سه اصل وجود ندارد
🌍 استوری دکتر ایزدخواه نماینده مجلس درباره حذف یک باره ارز ترجیحی در مجلس
🔹ارز ترجیحی 4200 در مجلس یازدهم، و با مدیریت مستقیم جناب قالیباف یکباره حذف شد.
🔹ایشان یک جلسه غیر علنی ترتیب داد و از هر مقام باربط و بی ربطی از جمله حسین طائب آورده بود تا نمایندگان را یکطرفه مجاب کند که به حذف ارز ترجیحی رای دهند
🔹بخش تذکر و اخطار را هم بسته بود تا مخالفین نتوانند حرف بزنند و فریاد ما در کف صحن به گوش کسی نرسد
🔹اگر اختیار رای واقعی و آزادانه به نمایندگان داده میشد قطعا با حذف یک شبه ارز ترجیحی مخالفت میشد
✍#پی_نوشت:
این حرکت قالیباف آبروی دولت رئیسی را در منظر عامه مردم بر باد داد و دکتر شهید رئیسی هم برای مصلحت لب باز نکرد تا در نهایت دکتر جلیلی که ادامه دولت رئیسی را برنامه خود قرار داده بود مورد اقبال عامه مردم قرار نگیرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️استاد ازغدی: راهپیمایی اربعین سیاسی ترین راهپیمایی جهان است
📰 #روزنامه_کیهان
شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳
🔹️یاد امام راحلمان بخیر
راه قدس از کربلا میگذرد اربعین، نماد اقتدار امت امام حسین(ع)
🔹️ اسرائیل در مسیر نابودی
ژنرال صهیونیست: تداوم جنگ غزه یعنی فروپاشی اسرائیل در کمتر از یک سال
🔹️اولین اظهارنظرهای وزرای اقتصادی دولت چهاردهم
🔹️ برنامه تیم اقتصادی دولت هنوز مشخص نیست
💢 سیدعبدالملک الحوثی: جبهه لبنان فعال شده است؛ پاسخ حزبالله، یمن و ایران قطعی است
💬 رهبر انصارالله یمن:
🔻 رئیس جمهور کلمبیا در راستای حمایت از غزه صادرات زغال به رژیمصهیونیستی را ممنوع کرد درحالی که برخی از رژیمهای عربی به صادرات کالا به دشمن ادامه میدهند.
🔻 رژیم صهیونیستی، منتظر پاسخ حتمی حزبالله است.
🔻 در هفته گذشته ۲۱ حمله با استفاده از موشکهای بالستیک، پهپاد و قایق انجام شد.
🔻 رژیمصهیونیستی، این هفته ۵ حمله هوایی به منطقه حدیده انجام داد اما حمایت مردم یمن از غزه ادامه دارد و تحت تاثیر این حملات قرار نگرفته است.
🔻 رژیمصهیونیستی منتظر پاسخ ایران به جنایت ترور رهبر بزرگ شهید اسماعیل هنیه است.
🔻 برخی از رژیمهای عربی اشخاصی که با مردم و رزمندگان فلسطینی همدردی میکنند را یا به زندان میاندازند یا جریمه مالی، شکنجه و حتی تبعید میکنند.
Copy of 1403.06.02-sh1.m4a
7.82M
سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی
💫نهضت در پی نهضت، از مشروطه و نفت تا اکنون و اینجا ( راه دیگری نیست، نبرد با استعمار)
سالگشت کودتای ننگین آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد
نشست "کودتاچیان نفتی دیروز ، توطئه گران هسته ای امروز " - ۱۴۰۲
💫طرحی برای فردا
شبکه یک
پخش: ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
حجم تقریباً ۷ مگابایت
❌ پنج سناتور آمریکایی در نامهای به بایدن، خواستار عدم صدور روادید برای پزشکیان رئیس جمهور ایران برای سفر به نیویورک در ماه سپتامبر شدند.
✍#پاسخ خوار کننده به دولت پزشکیان
✍#حاشیه_کانال : وارد دوران جدیدی شدیم...
دوران عبور از جریان انقلابی اصیل.
حالا علت تبلیغات یکسره آقای پناهیان رو متوجه شدید؟!
حالا فهمیدید چرا آقای پناهیان اصرار داشت عامل دین گریزی مردم#متحجرین هستند!
از این به بعد هرکی مخالف سیاست های اینا حرفی بزنه میشه متحجر میشه خوارج
میشه تندرو ، میشه پایداریچی!!!
باید خطی که علامه مصباح ترسیم کرده تو این کشور به کلی نابود بشه.
از نظر این جماعت دوره و زمونه دیگه عوض شده ، مردم هم به کلی تغییر کردند دیگه نمیشه با اون شعارها و اهداف حکومت داری کرد.
باید تمام کسانی که در برابر این جریان ایستادن عنصر نامطلوب اجتماعی به مردم معرفی بشن. دقیقا از همون ایام انتخابات این طرح کلید خورد.
وقتی میگیم باید همه افرادی که مطالبه گرن و انقلابی
عنصر نامطلوب به جامعه معرفی بشن یک نمونه اش همین هست
همه تون دیدید کانال بعضی از انقلابیها را بستند و آنها را مخل آسایش وامنیت مردم معرفی کردندمثل سعیدیسم
شما نگاه کنید این #چهارده_میلیون رای اصلا جز وفاق ملی محسوب نمیشن!
یکجوری وانمود کردن و میکنن که انگار
خود #شهید_رئیسی عامل شقاق ملت بود!
من هنوز متحیرم از متن عباس عبدی
تو اسفند ۱۴۰۲ وقتی که سال ۱۴۰۳ رو
آخرین فرصت برای بازگشت به ریل اصلی عنوان میکنه!
چرا سال ۱۴۰۳ رو سال بازگشت به وحدت و پیشرفت عنوان میکنه؟
اون زمان که شهید رئیسی در قید حیات بود و ما انتخاباتی پیش رومون نبود؟!