پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
💬 هر كس دل مؤمنى را بشکند سپس تمام دنيا را به او هدیه بدهد، باز گناهش جبران نمى شود و در برابر این کار پاداشى ندارد.
🔶مَنْ أَحْزَنَ مُؤْمِناً ثُمَّ أَعْطَاهُ الدُّنْيَا لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ كَفَّارَتَهُ وَ لَمْ يُؤْجَرْ عَلَيْه.
📚 جامع الاخبار ج1 ص107
تا توانی دلی بدست آور / دل شکستن هنر نمی باشد
@Etr_Meshkat
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹🍃🌹🍃🌹
🍃🌹🍃🌹
🌹🍃🌹
🍃🌹
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
مهدویت مقدماتی, جلسه هفتم
موضوع: زینب کبری سلام الله علیها
ویژگی کارمندان...
آن کیست کز روی کرم باما وفاداری کند
برجای بدکاری چو من یکدم نکوکاری کند
اول به بانگ نای ونی آرد به دل پیغام وی
وانگه به یک پیمانه می بامن وفاداری کند
گفتم گره نگشوده ام زان طره تامن بوده ام
گفتا منش فرموده ام تابا تو طراری کند
چون من گدایی بی نشان مشکل بود یاری چنان
سلطان کجا عیش نهان بارند بازاری کند.
📚🕊📚🕊📚🕊📚🕊
📚🕊📚🕊📚
📚🕊📚🕊
مختصری از بانوی دمشق:
👇👇👇
نام : زینب ( زینت پدر)
کنیه: ام کلثوم
القاب: صدیقه صغری, دومین بانوی جهان
عقیله , عقیله بنی هاشم, موثقه, عارفه, فاضله, کامله, عالمه غیر معلمه , عابده آل علی
تاریخ ومکان تولد: مدینه 5 جمادی الاول
نام گذاری از طرف خداوند
🌹پیام رسانی این خطابه عالمه غیرمعلمه بعد از واقعه ی عاشورا, عاشورا را تا ابد ماندگار کرد ...
عاشورا عظمت خود را مدیون زینب سلام الله است.
چرا که گفته اند کربلا درکربلا می ماند اگر زینب نبود.
زینب کبری گویی برای خود آفریده نشده بود بلکه برای دلدادگی به سید سالار شهیدان...محبت خواهر به برادر عجیب مثال زدنی است.اما مقام ولایت پذیری و ولایت مداری او عجیب تر
او به ما می آموزد که چگونه مطیع حرف ولی زمان باشیم ویک فعال همه جانبه
چرا که از زمان ولایت مولای متقیان تا ولایت برادر خم به ابرو نیاورد وجز اطاعت ازاو چیزی دیده نشد
دراینجا زبان ها قاصر است از وصف این بزرگ زن تاریخ ...واژه ها رنگ باخته و قلم یارای نوشتن ندارد , نوشتن از زنی که زهرا زاده بود و حیدری صولت
وفقط خدا میداند مقام وفضیلتش را...والسلام...🌹
🌹ویژگی کارمندان حضرت:👇👇👇
13, همیشه از دیگران فعال ترند
14, احساس انصاف و عدالت درون آنهاست.
توضیح اصالت وده خصلت انسانهای اصیل:👇👇👇
1دنبال جلب توجه نیستند
2دوست داشته شدن از طرف دیگران دغدغه ی ایشان نیست
3ناخالصی را در دیگران تشخیص میدهند
4زودرنج نیستند
5محکم , استوار وبا احساسات خود رو راست هستند.
6نیاز به چیزهای زیادی ندارند
7ازاینکه خودشان باشند احساس راحتی می کنند.
8بیش از حد متواضع وخیلی هم از خود راضی نیستند .
9به حرف هایی که میزنند عمل می کنند.
10. خودشان عاملند به نصیحت هایی که به دیگران می کنند.
🌹🌹🌹در محضر ائمه معصومین :👇
📚امیرالمومنین علی علیه السلام :
هرکه خشم گیرد برزمان, طول خواهد کشیدخشم او وقیمت هرمردی ومرتبه ی هرشخصی همان چیزی است که نیکو میدارد آن را از هنر و علم و عرفان وکسب کمالات...
ایشان درحدیث دیگری اینچنین میفرمایند:
بدترین بیماری, بیماری دل است واز جمله نعمت ها وسعت مال است.
📚امام باقر علیه السلام:
دل سه گونه است;
1دل سرنگون( هیچ چیزدر آن جا نمی گیرد)
2دلی که خیرو شر درآن باشد وهرکدام قوی بود درآن جاکند.
3دل گشاده( نورانی)
امام مهدی کیست:📣📣📣📣
👇👇👇👇👇👇
امام رضا علیه السلام میفرمایند:
مهدی سیمایش شبیه به من وموسی بن عمران است هاله ای از نور وی را احاطه کرده ونور از چهره اش ساطع با خلقت معتدل درخشش چهره, اخلاق حمیده مانند جدش است.
دونشانه بارز حضرت:
1دانش بی کران
2 استجابت دعا
کجایی ای آنکه تمام سرفصل های دلم از ندیدنت آشوب است،
کاش فقط ندیدن بود
آنقدر هوای نفسم مرا به زیر کشیده
که گاهی اصلا یادم میرود هستی ....
یگانه دوران؟!
تازه به این رسیده ام که هرغمی دردلم
باشد یا نه اصلا دردل تمام جهان باز به وسعت غم دل تو نیست
نگارا , کجایی؟
رد یاب قلبم ضعیف شده ...
گناه بیخیال من نیست....
ما غرق شدگان عصر غیبت را از منجلاب بی تو بودن نجات بده..
اللهم نشکو الیک غیبت امامنا....😔
🌹ومن الله توفیق
@Etr_Meshkat
#فرقه_ضاله_یمانی
#قسمت_هفتم
❌ادعاها❌
👈جنجال گسترده در اعلام محل واقعی قبر حضرت زهرا(س).
👈 ادعای نمایش اسم احمد در آتشفشان!
👈مردود دانستن علم رجال و اصول فقه
این گروه برای توجیه استناد خود به روایات جعلی و همچنین ناتوانی احمد الحسن از احتجاج علمی به روش اصولی بهکلی علم رجال و اصول را بدعت و نادرست شمرده است. چراکه گاطعی میدانست اگر علوم اسلامی منبعث از قرآن و بیان معصومین را بپذیرد، دیگر نمیتواند از روایات مجهولالسند یا مجمل استفاده کند.
نکته جالب مسئله آن است که برای توجیه استناد به روایات مجعولالسند و راویان کذاب به روایات مجعول دیگری استناد میکنند و این روند بهطور مداوم ادامه دارد. مانند استناد به روایتی از «سفیان بن السمط» از امام صادق(ع) در کتاب «مختصر بصائر الدرجات» که به نقل از امام صادق(ع) آمده است: «اگر کسی به نقل از من گفت شب روز است و یا روز شب است آن را تکذیب نکن زیرا من را تکذیب کردهای!»
ادامه دارد...
@Etr_Meshkat
کهف ۶٧،حاج آقا زعفری زاده-0.mp3
2.77M
❓چگونه مثل اصحاب کهف از یاران امام زمان ارواحنافداه شویم؟
✅مخصوص کسانی که تازه از #خواب_غفلت بيدار شدهاند.
@Etr_Meshkat
#دانستنیهای_مهدویت
⚖ #قسط_و_عدل
📃در روايات مربوط به حضرت مهدي (عج) متواتر آمده که خداوند، پس از ظهور آن حضرت دنيا را پر از قسط و عدل مي کند، آنچنانکه پر از ظلم و جور شده است.(1)
👌واژه «قسط»بيشتر در امور اقتصادي و توزيع اموال بر اساس عدالت اجتماعي بين افراد به کار مي رود، که در اين جهت هيچگونه تبعيضي نباشد که در مقابل جور قرار گرفته است. امّا «عدل» يک معني عامّي دارد که شامل عدالت در تمام ابعاد از عقائد و فرهنگ و سياست و... خواهد شد، که در مقابل ظلم است.
⚖ «قسط» و «عدل»، هر دو بسيار مهم هستند، ولي رعايت «قسط» به خصوص در حکومت اسلامي جاي خاصّي دارد. مثلاً در اسلام بايد بيت المال به طور مساوي در بين مستحقّين، توزيع گردد. شيوه امام علي عليه السّلام همين بوده است، داستان آهن گداخته در رابطه با برادرش عقيل که در خطبه 224 نهج البلاغه آمده، شاهد گويائي بر اين مطلب است. اين همان «قسط» است.(2)
📚منابع :
1_«اثباة الهداة»، ج7، ص51
2_حضرت مهدي (عج)،فروغ...،ص 124
@Etr_Meshkat
┄═❁☘✳️❀[﷽]❀✳️☘❁═┄
✾یا ارحم الراحمین✾
سه شنبه شب است...
به درگاهت روی می آوریم با
📗دعای فرج و
📘دعای سلامتی امام زمان (عج)
به نیابت از طرف
امام سجاد و امام باقر و امام صادق
علیهم السلام
@Etr_Meshkat
#آیات_امامت_ولایت
17هود
«أَفَمَن كَانَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَيَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَى إَمَامًا وَرَحْمَةً أُوْلَـئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَن يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الأَحْزَابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلاَ تَكُ فِي مِرْيَةٍ مِّنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يُؤْمِنُونَ (۱۷)»
۱) احمد بن عمر حلاّل نقل كرده است كه: از امام رضا علیه السلام در باره معنی آیه «أَفَمَن كَانَ عَلَی بَیِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ وَیَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ» سؤال كردم. فرمود: امیر مؤمنان علیه السلام شاهد و گواهی است از طرف رسول خدا صلی الله علیه و آله و رسول خدا صلی الله علیه و آله از طرف پروردگار دارای بیّنه و دلیل آشكاری است.
۱- كافی، ج ۱، ص ۱۴۷، ح ۳
@Etr_Meshkat