فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌شهریار زرشناس: رضاخان عامل یک پروژه جهانی در ایران بود
🔹️غرب ابتدا میخواست از طریق قرارداد ۱۹۱۹ ایران را مستعمره کند ولی با مخالفت جدی روبهرو شد، به همین دلیل شخصی ایرانی یعنی رضاخان را روی کار آوردند تا پروژه ورود شبه مدرنیته را تسهیل کند.
💠 کانال واحد سیاسی مؤسسه مصاف (نجوا)
🔗
9.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌شهریار زرشناس: پدر تجددمأبی ایران میگفت ایرانی جماعت اصلا نباید فکر کند!
🔹️مفهوم اصلی تجددمآبی از نظر میرزا ملکم خان این بود که ایرانی جماعت اصلا نباید فکر کند، غربیها همه فکرها را کردهاند و وظیفه امروز ما فقط تقلید است. بعدها فروغی هم این اندیشهها را تئوریزه و آنچه رضاشاه انجام میداد را به او دیکته میکرد.
💠 کانال واحد سیاسی مؤسسه مصاف (نجوا)
40.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌سمهای نامرئی؛ ابزار سرویسهای جاسوسی
🔹️سمی نامرئی که CIA در دهه ۷۰ میلادی برای ارتکاب "قتلهای سیاسی" ساخت؛ سمی که مقتول را تنها در چند ثانیه میکشد بدون اینکه خودش را در آزمایشات کالبدشکافی نشان دهد.
✍️بهنظر شما آیا تاکنون سرویسهای دشمن سلاحی پیشرفتهتر که هیچ ردی در کالبدشکافی باقی نگذارد نساختهاند؟
💠 کانال واحد سیاسی مؤسسه مصاف (نجوا)
حزن مذموم، همان حزن به جهت از دست دادن منفعت دنیوی و یا رسیدن به مصیبت است که بطور مستقیم و غیر مستقیم در آیات و روایات مورد نهی واقع است.
تنها راه نجات "فینال زمان"
حزن مذموم، همان حزن به جهت از دست دادن منفعت دنیوی و یا رسیدن به مصیبت است که بطور مستقیم و غیر مستق
علامه طباطبایی
مذموم بودن حزن ناشی از دست دادن منفعت دنیوی و یا رسیدن به مصیبت است
تنها راه نجات "فینال زمان"
علامه طباطبایی مذموم بودن حزن ناشی از دست دادن منفعت دنیوی و یا رسیدن به مصیبت است
۱. شوق و رغبت به دنیا:
امام صادق(ع) میفرمایند: شوق و رغبت به دنیا موجب غم و حزن است.
زیرا شادیهای دنیا زودگذر است و از پس آن اندوه و غمی است
بنابراین علاقه به آنها در واقع دلبستگی به امور فانی و زودگذر است و وقتی انسان چیزی را که به آن علاقه دارد، از دست بدهد دچار حزن و اندوه میشود.
تنها راه نجات "فینال زمان"
۱. شوق و رغبت به دنیا: امام صادق(ع) میفرمایند: شوق و رغبت به دنیا موجب غم و حزن است. زیرا شادیه
۲ چشم داشتن به ثروت دیگران:
امام باقر(ع) میفرمایند: هر کس به آنچه در اختیار مردم است چشم دوزد، حزن و تأسفش طولانی شود.
زیرا این فرد یکسره در حال مقایسه خود و دیگران است و از کم و کاستیهای زندگی خود غمگین و ناراحت است.
تنها راه نجات "فینال زمان"
۲ چشم داشتن به ثروت دیگران: امام باقر(ع) میفرمایند: هر کس به آنچه در اختیار مردم است چشم دوزد، حزن
۳. حسادت:
امام علی(ع) میفرمایند: ستمگری را شبیه تر به مظلوم از حسود ندیدم، که نفس اندوه او دائمی و قلب او متحیر و سرگردان و حزن و اندوهش لازم و همیشگی است.
تنها راه نجات "فینال زمان"
۳. حسادت: امام علی(ع) میفرمایند: ستمگری را شبیه تر به مظلوم از حسود ندیدم، که نفس اندوه او دائمی و
۴ ناامیدی:
یکی دیگر از عواملی که موجب حزن و اندوه میگردد، ناامیدی است. امام علی(ع) میفرماید: اگر ناامیدی بر دل انسان چیره شود تأسف خوردن، او را از پای درآورد.
فردی که ناامید است، احساس حقارت و بدبختی میکند و این حس حقارت او را از عمل کردن باز میدارد و در نتیجه موجب حزن و اندوه او میشود.
تنها راه نجات "فینال زمان"
۴ ناامیدی: یکی دیگر از عواملی که موجب حزن و اندوه میگردد، ناامیدی است. امام علی(ع) میفرماید: اگر ن
۵. آه و ناله و ناشکیبایی:
امام علی(ع) میفرمایند: از جزع و فزع بپرهیز که باعث اندوه میشود.
جزع در لغت به معنای صبر نکردن بر آنچه بر انسان نازل شده است، میباشد.
از این روایت میتوان استفاده کرد که آه و ناله شدید و بدون جهت نه تنها موجب رفع حزن نمیشود، بلکه بر آن می افزاید.
اینان انسانهایی هستند که دوست دارند همیشه ناله کنند و روز خود را با حزن و اندوه به پایان برسانند، در حالیکه میتوانند با توجه به نعمتهای خدا به زندگی شیرینی و نشاط ببخشند
تنها راه نجات "فینال زمان"
۵. آه و ناله و ناشکیبایی: امام علی(ع) میفرمایند: از جزع و فزع بپرهیز که باعث اندوه میشود. جزع
۶. شک:
طبق فرموده امام صادق(ع) خداوند حزن و اندوه را در شک و سخط قرار داده است.
تنها راه نجات "فینال زمان"
۶. شک: طبق فرموده امام صادق(ع) خداوند حزن و اندوه را در شک و سخط قرار داده است.
افکار منفی:
ریشه هر احساس افسردگی و اندوهی در تفکری منفی است و در اثر همین افکار منفی، انسان بیروحیه و سنگین شده و دچار احساس شکست و ناکامی میگردد.
اگر انسان از کارها، برداشت درستی داشته باشد، احساسات او هم واقعی است و اگر درک و تصور او اشتباه باشد، واکنش او هم غیرطبیعی و خلاف واقع خواهد بود. بنابراین باید احساسات دردناک ناشی از تعریف های ذهنی را کنار گذاشت، چون اعتباری ندارند.