eitaa logo
حضرت استاد فرحناکی دام ظلّه الوارف
378 دنبال‌کننده
154 عکس
68 ویدیو
25 فایل
کانال رسمی استاد شیخ حسین فرحناکی دام ظله استاد خارج فقه و اصول در حوزه علمیه مشهد مقدس توسط ادمین @ahmadafshar0 اداره می‌شود آدرس دیگر شبکه های اجتماعی https://zil.ink/Farahnaki_ir کانال درس فقه: @feqhfarahnaki کانال درس اصول: @osulfarahnaki
مشاهده در ایتا
دانلود
فضیلت علم و روش تحصیل.mp3
35.58M
🎙فضیلت علم و روش تحصیل (برای تماشا از آپارات کلیک کنید) 🔶استاد حاج شیخ حسین فرحناکی 🔹برخی از مباحث استاد در این فایل صوتی عبارتند از: 1- درسی برای بشریت؛ به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی صلوات الله وسلامه علیه 2- فضیلت طلبگی: علم و تعلیم و تعلم 3- مقدمات دین‌ شناسی 4- چگونه درس بخوانیم 5- روش اصیل طلبگی 6- بهترین تبلیغ دین 7- حوزه به وظایف خودش عمل نکرده است ( - ) 8- مشکلات معیشتی طلاب و یک باور 9- تهذیب و توسل به اهل‌بیت صلوات الله وسلامه علیهم 10- تورم اصول فقه، یک بهانه است! 11- معنای مهجوریت قرآن/ قرآن مهجور، قرآن ناطق بود 12- اجتهاد تخصصی 13- اشتغال طلاب 14- مشکلات خود ساخته @Farahnaki_ir
درسی برای بشریت.mp3
12.38M
🔶 استاد حاج شیخ حسین فرحناکی 🎙درسی برای بشریت طلیعه‌ای به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی صلوات الله وسلامه علیه @Farahnaki_athar
شاخصه های طلبگی در مکتب امام صادق صلوات الله وسلامه علیه.mp3
12.53M
🔶 استاد حاج شیخ حسین فرحناکی 🎙شاخصه‌های طلبگی در مکتب امام صادق صلوات الله وسلامه علیه @Farahnaki_athar
روش اصیل طلبگی.mp3
9.51M
🔶 استاد حاج شیخ حسین فرحناکی 🎙روش اصیل طلبگی @Farahnaki_athar
پرسش و پاسخ.mp3
13.96M
🔶 استاد حاج شیخ حسین فرحناکی 🎙پرسش و پاسخ ۱_ می‌گویند اصول متورم شده است و اصلا مرحوم آخوند رحمةالله‌علیه «» را نوشتند تا ایجاد شده را از بین ببرند؟ ۲_ طلاب وظیفه‌ای نسبت به دارند و نیز در جامعه ما قرآن شده است لذا باید دنبال تفسیر برویم. یکی از آقایان نیز می‌فرمودند در قیامت نیز رسول الله صلی الله علیه وآله از می‌گویند نه اهل بیت صلوات الله علیهم پس خوب است که منبر هم که میروید نصف زمان منبر را قرآن بگویید ۳_ در عصر حاضر علوم به شدت شده و نمی‌شود در همه علوم اهل بیت صلوات الله علیهم تخصص پیدا کرد و نیز آنقدر وقت نداریم فلهذا از همان ابتدا باید به دنبال تخصصمان برویم و فقه و اصول را کنار بگذاریم ۴_ می‌گویند طلبه‌ها چه اشکالی دارد که کار هم بکنند و طلبگی هم داشته باشند؟ @Farahnaki_athar
المعروف علی قدر المعرفة.pdf
630.6K
علی عدم سد ابواب حرم اهل البیت علیهم السلام قرائتها للاستعداد ل النتیجة: فمن الجمیل أن یسأل الموالي کل یوم نفسه هل زاد في معرفتهم ام لا وینبغي أن نسأل الله المعرفة فهم لا یقصرون ـ والمعاذ بالله بنسبة التقصیر ولکن لقلة التعبیر عن ما في الضمیر ـ في من عرفهم أن یعطوه ما سألهم متی ما توسل بهم و من المناسب ذکر قصة أبي صلت خادم الرضا «»‏ حیث تکلم بکلمات عند دفنه «»‏ فقال له المأمون «» علمني الکلمات ولم یکن یحفظها ولکن نُطقت علی لسانه وهدده بالقتل و حبسه سنة و الیك بقیة الکلام علی لسانه... @Farahnaki_ir
حضرت استاد فرحناکی دام ظلّه الوارف
#استدلال_جدید علی عدم سد ابواب حرم اهل البیت علیهم السلام #مناسب قرائتها للاستعداد ل #لیلة_القدر الن
استدلال جدید و نوعی است بر عدم بسته شدن حرم اهل بیت علیهم السلام مناسب است خواندن ان برای آمادگی شب آخر قدر
دعای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان عَلِيُّ بْنُ مُوسَى بْنِ طَاوُسٍ فِي كِتَابِ الْإِقْبَالِ قَالَ رَوَى الشَّيْخُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الدُّورْيَسْتِيُّ فِي كِتَابِ الْحُسْنَى بِإِسْنَادِهِ إِلَى جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ- فَلَمَّا بَصُرَ بِي قَالَ لِي يَا جَابِرُ- هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلِ ((اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً)) فَإِنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ إِمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ قَابِلٍ وَ إِمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِهِ. وسائل الشيعة، ج‏10، ص: 365 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ السَّعِيدِ الْهَمْدَانِيُّ مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ عَنْ جَابِرِ بْنِ يَزِيدَ عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ الْمَكِّيِّ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا بَصُرَ بِي قَالَ لِي يَا جَابِرُ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلِ ((اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً )) فَإِنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ إِمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ إِمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِهِ ثُمَّ قَالَ ع إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَفْرِضْ مِنْ صِيَامِ شَهْرِ رَمَضَانَ فِيمَا مَضَى إِلَّا عَلَى الْأَنْبِيَاءِ دُونَ أُمَمِهِمْ وَ إِنَّمَا فَرَضَ عَلَيْكُمْ مَا فَرَضَ عَلَى أَنْبِيَائِهِ وَ رُسُلِهِ قَبْلِي إِكْرَاماً وَ تَفْضِيلًا وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ مَا أَعْطَى اللَّهُ نَبِيّاً مِنْ أَنْبِيَائِهِ فَضِيلَةً إِلَّا أَعْطَانِيهَا وَ لَقَدْ أَعْطَانِي مَا لَمْ يُعْطِهِمْ وَ فَضَّلَنِي عَلَى كَافَّتِهِمْ وَ أَنَا سَيِّدُهُمْ وَ خَيْرُهُمْ وَ أَفْضَلُهُمْ وَ لَا فَخْر فضائل الأشهر الثلاثة، ص: 139 به دو سند در روایتی از جناب عبد الله انصاری رسیده که بر پیامبر داخل شدم و پیامبر به من فرمودن که امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است پس این دعا را بخوان ((اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً )) هر کسی این دعا را بخواند یا ماه مبارک رمضان سال آینده را درک می کند یا بخشیده خواهد شد 🔗لینک تمامی شبکه‌های مجازی https://zil.ink/Farahnaki_ir ╔.🌺. ════╗ @Farahnaki_ir ╚════ .🍃.╝
وداع_ماه_مبارک_امام_سجاد_علیه_السلام.pdf
196.5K
دعاء الإمام السجاد صلوات الله وسلامه علیه في وداع شهر رمضان المبارک دعای وداع با ماه مبارک رمضان از امام علي بن الحسین السجاد صلوات الله وسلامه علیهما @Farahnaki_athar
وداع_ماه_مبارک_امام_صادق_علیه_السلام.pdf
152.5K
دعاء الإمام الصادق صلوات الله وسلامه علیه في وداع شهر رمضان المبارك دعای وداع با ماه مبارک رمضان از امام جعفر بن محمد الصادق صلوات الله وسلامه علیهما @Farahnaki_athar
الوجوه الباخعة للقول بمسلك حق الطاعة.pdf
1.36M
من المباحث التي وقع البحث علیها في الاصول هو بحث حول التكلیف المحتمل بل الموهوم هل یجب الاحتیاط فیه عقلا ام لا حیث تمسك بعض بعدم وجوب الاحتیاط فیه اما لدلیل العقل او لبناء العقلاء و ذهب بعض لوجوب الاحتیاط فمنهم من تمسك بحق طاعته سبحانه و بعض بعدم عرفان العقل وجه العقاب فیكون هنا اربعة مسالك الاول: عدم وجوب الاحتیاط عقلا وهو مبنی مشهور العلماء«رحمة الله علیهم» من الاصولیین و الاخباریین الثاني عدم وجوب الاحتیاط عقلائیا وهو مبنی بعض المعاصرین الثالث وجوب الاحتیاط لعدم درك وجه العقاب وهو مبنی سیدنا الروحاني«رحمة الله علیه» او لعدم درك قبح العقاب وهو مبنی بعض المعاصرین لولا بناء العقلاء الرابع وجوب الاحتیاط لحق طاعته سبحانه و تعالی وهو مبنی الشهید السید محمد باقر الصدر «رحمة الله علیه» ؛ ؛ __________________________ 1) کل ما وقع من عناوین الکتب في حاشیة الرسالة مرتبط بموقع الکتروني مکتبة مدرسه فقاهت فمن شاء فلینقر علی العنوان لیری الکتاب و مطالبه 2) یمکن استماع صوت هذه المباحث بالنقر علی کلمة هنا @Farahnaki_ir