221206_1232.mp3
11.52M
پاسخ به پرسش ها در پنجمین جلسه #درس_اخلاق آیت الله فیاضی در سال 1401 پانزدهم آذر.
🔰مرکز تخصصی آموزش فلسفه اسلامی
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
جلسه ششم اخلاق.mp3
12.67M
🔷 جلسه ششم #درس_اخلاق آیت الله فیاضی
🔰 مرکز تخصصی آموزش فلسفه اسلامی
سه شنبه 22 آذر 1401
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
221129_1232.mp3
20.56M
صوت پنجمین جلسه #درس_اخلاق آیت الله فیاضی در سال 1401 پانزدهم آذر.
🔰مرکز تخصصی آموزش فلسفه اسلامی
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
هدایت شده از مکتب فلسفی استاد فیاضی
⚪️ معیار تعریف مادی و مجرد؛ بررسی دیدگاه ها(۳)
🔰 قوه استعداد و تغییر
برگرفته از
📜نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص ۴۰۲_۴۰۴
به اعتقاد برخی دیگر از متفکران ، موجود مادی ، موجودی است که قوه و استعداد دارد و بالتبع می تواند تغییر کند مانند دانه سیب که استعداد درخت شدن را دارد و در صورت نبود مانع، تغییر کرده و به درخت سیب تبدیل می شود ؛ از این رو هر موجودی که قوه و استعداد داشته باشد و بتواند تغییر کند ، مادی است و هر موجودی که دارای قوه و استعداد نیست و نمی تواند تغییر کند مجرد خواهد بود .
🔹بررسی
باید ببینیم مراد از "قوه" در ملاک مزبور چیست :
1⃣ هیولا : اگر مقصود هیولا یا چیزی باشدکه از هیولا ناشی می شود ، از اساس مورد قبول نیست زیرا قوه به این معنا اصلا قابل اثبات نیست تا این که معیار تمایز موجودات مادی و مجرد قرار گیرد .
2⃣ استعداد و قابلیت تغییر کردن : اگر مراد از "قوه" استعداد و قابلیت تغییر کردن موجود از حالتی به حالت دیگر باشد: چنین معنایی از قوه ، منافاتی با موجودات مجرد ممکن نخواهد داشت .ممکن الوجودها به دلیل محدود بودن ، برخی از کمالات وجودی را ندارند ، از این رو ،آنها در خصوص کمالاتی که ندارند، بالقوه هستند . موجودات مجرد ممکن نیز چنین هستند و درباره کمالاتی که ندارند ، بالقوه می باشند ، اساسا اعتقاد به عدم تحقق قوه و تغییر در موجودات مجرد باطل است زیرا که ادله ای که تغییر در موجودات مجرد را انکار می کند مبتنی بر پذیرش قوه به معنای هیولا در موجودات مادی می باشد و مفادش این است که موجودات مجرد به دلیل آنکه هیولا ندارند ، تغییر و حرکت در آنها محال است در حالی که اساس این مبنا(وجود هیولا) باطل است ، به همین جهت ، ادله مزبور صحیح نخواهد بود .
نکته : در اینجا در صدد این نیستم که بگوییم همه مجردات ممکن ، بالضرورة دارای قوه هستند بلکه می خواهیم بگوییم چنین چیزی استحاله ندارد . ناگفته نماند بر اساس ادله نقلی همه ممکن الوجودها دارای قوه و استعداد هستند.
#مکتب_فلسفی_استاد_فیاضی
#استاد_فیاضی
#فلسفه
#آیت_الله_فیاضی
◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی
🆔 @FayaziPhilosophicalSchool
بسمه تعالی
📣 #اطلاعیه
◼️ ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی روحانی رحمه الله به اطلاع سروران گرامی می رساند
درس خارج اسفار روز یکشنبه ۲۷ آذر تعطیل می باشد.
مراسم تشییع حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی: یکشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) واقع در سه راه بازار به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها)
⚫️پیکر مطهر پس از اقامه نماز در مسجد بالاسر به خاک سپرده خواهد شد.
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
1401.09.26-اسفار - استاد فياضي - جلسه486.جلد2.MP3
35.38M
🔈صوت جلسه ۴۸۶ خارج اسفار ج۲
تاریخ:۱۴۰۱/۰۹/۲۶
#استاد_فیاضی
#فلسفه
#آیت_الله_فیاضی
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
1401-09-26-OstadFayazi.mp3
879.8K
📜 کنترل زبان
🎙 آیت الله فیاضی (حفظه الله)
🔰تاریخ :۱۴۰۱/۰۹/۲۶
نمازخانه موسسه
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
1401.09.28-اسفار - استاد فياضي - جلسه487.جلد2.MP3
42.89M
🔈صوت جلسه ۴۸۷ خارج اسفار ج۲ ص ۱۲۲؛كيفية التقابل بين الواحد و الكثير من العلوم الربانية
تاریخ:۱۴۰۱/۰۹/۲۸
#استاد_فیاضی
#فلسفه
#آیت_الله_فیاضی
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
1401.09.29-اسفار - استاد فياضي - جلسه488.جلد2.MP3
41.93M
🔈صوت جلسه ۴۸۸ خارج اسفار ج۲ ص ۱۲۲.
🔹 تبیین کلام آخوند
تاریخ:۱۴۰۱/۰۹/۲۹
#استاد_فیاضی
#فلسفه
#آیت_الله_فیاضی
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
بسمه تعالی
📣 #اطلاعیه
◼️ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به اطلاع سروران گرامی می رساند
درس خارج اسفار هفته آینده تعطیل می باشد.
شروع درس إن شاء الله از یکشنبه ۱۱ دی
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
درس اخلاق آیت الله فیاضی (دامت برکاته)
⏰ زمان: چهارشنبه١۴٠١/۰۹/۳۰، بعد از نماز مغرب و عشا
مکان: قم، خیابان شهدا (صفائيه)، حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه)
لینک پخش زنده جلسه درس اخلاق:
https://www.aparat.com/Khamenei_qom/live
🔸 با توجه به درخواست بسیاری از شما فرهیختگان گرامی مبنی بر پرسیدن سوالات اخلاقی خود از اساتید جلسات درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم، شما میتوانید با استفاده از لینک ذیل، سوالات را با اساتید گرامی در میان بگذارید تا پاسخ آن هم به نحو خصوصی برای شما ارسال گردد و هم در صورت صلاحدید استاد، در جلسه مطرح گردد.
@khamenei_qom_admin
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
جلسه هفتم اخلاق.mp3
21.22M
🔷 جلسه هفتم #درس_اخلاق آیت الله فیاضی
🔰 مرکز تخصصی آموزش فلسفه اسلامی
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
عشق به امام زمان.mp3
913.5K
📜چرا در وجودم عشق به امام زمان را احساس نمی کنم؟
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
منیت.mp3
1.14M
📜چه وقت منیت از ادبیات فرد حذف می شود؟
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
هدایت شده از مکتب فلسفی استاد فیاضی
⚪️ معیار تعریف مادی و مجرد؛ بررسی دیدگاه ها(۴)
🔰 حرکت
برگرفته از
📜نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص۴۰۴_۴۰۸
معیار دیگری که در تمایز موجودات مادی از موجودات مجرد بیان شده است حرکت است که بر اساس آن هر موجودی که حرکت داشته باشد، موجود مادی است، و هر موجودی که حرکت نداشته باشد، مجرد است.
🔹بررسی
پیش از بررسی این مسئله ، لازم است معنای حرکت را مشخص کنیم .
تعاریف متعددی برای حرکت بیان شده که مهم ترین آنها در دو دسته قرار می گیرند :
1⃣تعاریفی که در آن واژه « قوه» به کار رفته است :خروج تدریجی از قوه به فعل.
2⃣تعاریفی که در آن ها واژه «قوه» استفاده نشده است که می توان آنها را این گونه خلاصه کرد: سیلان وجود یا همان وجود سیال یا تغییر تدریجی شیء
حال باید معنای قوه را مشخص کنیم
الف) هیولا: با انکار وجود هیولا در خارج ، وجود چنین قوه ای نیز در خارج انکار می شود.
ب)حالتی در وجود سیال(در حقیقت این تعریف از دسته دوم تعاریف محسوب می شود) به این معنا که موجوداتی استعداد دارند تا با حرکت وجودی خویش حالت لاحق را دارا شوند : حرکت به این معنااختصاص به موجودات مادی ندارد. زیرا ادله انکار تغییر و حرکت ( که قسمی از تغییر است ) در موجودات مجرد بر پذیرش قوه به معنای هیولا مبتنی است در حالی که این مبنا باطل است .
لذا دلیلی بر استحاله استعداد ، تغییر و حرکت در موجودات _ اعم از مجرد مثالی و یا عقلی _ وجود ندارد و یا دست کم ما چنین دلیلی نیافتیم .
علاوه بر این که می توان ادله نقلی بر وقوع تغییر و حرکت در همه موجودات ممکن از جمله موجودات مجرد اقامه کرد.
#مکتب_فلسفی_استاد_فیاضی
#استاد_فیاضی
#فلسفه
#آیت_الله_فیاضی
◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی
🆔 @FayaziPhilosophicalSchool
سوال1.mp3
2M
#پرسمان_اخلاقی
🔊 صوت پاسخ استاد فیاضی به سوال ذیل:
ما تا چه اندازه در قبال همکلاسیهایمان وظیفه داریم که مثلا در درس و مسائل دیگر کمک کنیم؟
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
سوال3.mp3
2.85M
#پرسمان_اخلاقی
🔊 صوت پاسخ استاد فیاضی به سوال ذیل:
لطفاً در مورد مقام انسان کامل توضیح بفرمایید؟ اگر انسان کامل را پیدا نکردیم که در محضر او شاگردی کنیم، آیا میشود از شخص دیگری که فقط مطمئن هستیم انسان مومن و صاحب فضلی هست استفاده کنیم یا نه؟
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
سوال4.mp3
2.3M
#پرسمان_اخلاقی
🔊 صوت پاسخ استاد فیاضی به سوال ذیل:
❓آیا از نظر اخلاقی، برای امام جماعتی که حضور قلب در نماز ندارد، روا است که امام جماعت بایستد و افراد به او اقتدا کنند؟
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
سوال5.mp3
2.84M
#پرسمان_اخلاقی
🔊 صوت پاسخ استاد فیاضی به سوال ذیل:
❓آیا حفظ قرآن موضوعیتی دارد یا فقط راه مناسبی برای ایجاد انس بیشتر با قرآن است؟
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
درس اخلاق30آذر.mp3
36.09M
🔊 صوت جلسه #درس_اخلاق در دفتر مقام معظم رهبری_قم
به کلام آیت الله فیاضی در تاریخ ١۴۰۱/۰۹/۳۰
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
سوال2.mp3
2.19M
#پرسمان_اخلاقی
🔊 صوت پاسخ استاد فیاضی به سوال ذیل:
❓سلام علیکم
چه روشی را جهت نام گذاری فرزند توصیه می فرمایید؟
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
📢 #اطلاع_رسانی
🏴مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها
▫️ و یادبود علامه مصباح یزدی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس
✅سخنرانان:
🎙روز اول: آیت الله حسینی خراسانی (عضو محترم شورای نگهبان و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری)
🎙روز دوم: آیت الله فیاضی (نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری)
🎙 روز سوم: آیت الله حسینی آملی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم)
⏰ ۵ و ۶ و ۷ دیماه ساعت ۷ صبح
🕌 حسینیه شهدا جنب مصلی امام خمینی(ره) بجنورد
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
درس اخلاق آیت الله فیاضی (دامت برکاته)
⏰ زمان: چهارشنبه١۴٠١/۱۰/۰۷، بعد از نماز مغرب و عشا
مکان: قم، خیابان شهدا (صفائيه)، حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه)
لینک پخش زنده جلسه درس اخلاق:
https://www.aparat.com/Khamenei_qom/live
🔸 با توجه به درخواست بسیاری از شما فرهیختگان گرامی مبنی بر پرسیدن سوالات اخلاقی خود از اساتید جلسات درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم، شما میتوانید با استفاده از لینک ذیل، سوالات را با اساتید گرامی در میان بگذارید تا پاسخ آن هم به نحو خصوصی برای شما ارسال گردد و هم در صورت صلاحدید استاد، در جلسه مطرح گردد.
@khamenei_qom_admin
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
1(1).mp3
36.39M
🔊 صوت جلسه #درس_اخلاق در دفتر مقام معظم رهبری_قم
به کلام آیت الله فیاضی در تاریخ ١۴۰۱/۱۰/۰۷
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
بسمه تعالی
#اطلاعیه
درس خارج اسفار این هفته تعطیل می باشد.
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
درس اخلاق آیت الله فیاضی (دامت برکاته)
🔻به همراه بزرگداشت علامه مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (رحمة الله علیهما)
🔸 و رونمایی از کتاب «عمار انقلاب»
⏰ زمان: چهارشنبه١۴٠١/۱۰/۱۴، بعد از نماز مغرب و عشا
مکان: قم، خیابان شهدا (صفائيه)، حسینیه امام خمینی (رحمة الله علیه)
لینک پخش زنده جلسه درس اخلاق:
https://www.aparat.com/Khamenei_qom/live
🔸 ارسال سوالات :
@khamenei_qom_admin
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
✅ سلسله نشستهای جریانشناسی فکری ـ سیاسی حوزه علمیه قم
8️⃣ نشست هشتم: تأثیر علامه طباطبایی(ره) در گسترش علوم عقلی و تفسیر در حوزه علمیه
👤 سخنران: آیتالله غلامرضا فیاضی
9️⃣ نشست نهم: نقش جریان فکری علامه طباطبایی(ره) در انقلاب اسلامی
👤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین استاد علیاکبر میرسپاه
🗓 پنجشنبه 15 دیماه 1401 ⏰ 14 الی 17:15
🏢 قم، بلوار جمهوری،مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔗 ثبت نام👇
🌐 https://m-ofogh.ir
☎️ 02532113532
🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
🆔@Fayazi_ir
کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
⚪️ معیار تعریف مادی و مجرد؛ بررسی دیدگاه ها(۴) 🔰 حرکت برگرفته از 📜نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص۴۰۴_۴
⚪️ ادله نقلی وقوع تغییر و حرکت در همه موجودات ممکن
برگرفته از
📜نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص۴۰۶_۴۰۸
در اینجا به دو دسته از ادله نقلی بر «وقوع استعداد ، تغییر و حرکت در ممکنات» اشاره می کنیم :
1⃣بر اساس برخی روایات ویژگی « ثبات و عدم تغییر » ویژگی مخصوص خداوند متعال است و غیر از او، همه موجودات دارای تغییر هستند و از آنجا که هر تغییر ملازم با حرکت است (زیرا تغییر تدریجی عین حرکت و تغییر دفعی همراه با حرکت می باشد ) همه مخلوقات دارای حرکت نیز می باشند:
«عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ:- سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع- عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ قُلْتُ أَمَّا الْأَوَّلُ فَقَدْ عَرَفْنَاهُ وَ أَمَّا الْآخِرُ فَبَيِّنْ لَنَا تَفْسِيرَهُ فَقَالَ إِنَّهُ لَيْسَ شَيْءٌ إِلَّا يَبِيدُ أَوْ يَتَغَيَّرُ أَوْ يَدْخُلُهُ التَّغَيُّرُ وَ الزَّوَالُ أَوْ يَنْتَقِلُ مِنْ لَوْنٍ إِلَى لَوْنٍ وَ مِنْ هَيْئَةٍ إِلَى هَيْئَةٍ وَ مِنْ صِفَةٍ إِلَى صِفَةٍ وَ مِنْ زِيَادَةٍ إِلَى نُقْصَانٍ وَ مِنْ نُقْصَانٍ إِلَى زِيَادَةٍ إِلَّا رَبَّ الْعَالَمِينَ فَإِنَّهُ لَمْ يَزَلْ وَ لَا يَزَالُ بِحَالَةٍ وَاحِدَةٍ هُوَ الْأَوَّلُ قَبْلَ كُلِّ شَيْءٍ وَ هُوَ الْآخِرُ عَلَى مَا لَمْ يَزَلْ وَ لَا تَخْتَلِفُ عَلَيْهِ الصِّفَاتُ وَ الْأَسْمَاءُ كَمَا تَخْتَلِفُ عَلَى غَيْرِهِ مِثْلُ الْإِنْسَانِ الَّذِي يَكُونُ تُرَاباً مَرَّةً وَ مَرَّةً لَحْماً وَ دَماً وَ مَرَّةً رُفَاتاً وَ رَمِيماً وَ كَالْبُسْرِ الَّذِي يَكُونُ مَرَّةً بَلَحاً وَ مَرَّةً بُسْراً وَ مَرَّةً رُطَباً وَ مَرَّةً تَمْراً فَتَتَبَدَّلُ عَلَيْهِ الْأَسْمَاءُ وَ الصِّفَاتُ وَ اللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ بِخِلَافِ ذَلِكَ»
2⃣دسته ای دیگر از روایات بر موت همه مخلوقات اعم از مخلوقات مجرد و مادی دلالت دارند، و عروض موت در موجود نیز مستلزم تغییر در وجود اوست؛ از این رو، میتوان گفت همه موجودات ممکن، تغییر دارند و از آنجا که تغییر، ملازم با حرکت است، همه آنها دارای حرکت نیز خواهند بود:
«عَنْ أَبِي الْمَغْرَاءِ قَالَ حَدَّثَنِي يَعْقُوبُ الْأَحْمَرُ قَالَ: دَخَلْنَا عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع نُعَزِّيهِ بِإِسْمَاعِيلَ فَتَرَحَّمَ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَعَى إِلَى نَبِيِّهِ ص نَفْسَهُ فَقَالَ إِنَّكَ مَيِّتٌ وَ إِنَّهُمْ مَيِّتُونَ وَ قَالَ كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ أَنْشَأَ يُحَدِّثُ فَقَالَ إِنَّهُ يَمُوتُ أَهْلُ الْأَرْضِ حَتَّى لَا يَبْقَى أَحَدٌ ثُمَّ يَمُوتُ أَهْلُ السَّمَاءِ حَتَّى لَا يَبْقَى أَحَدٌ إِلَّا مَلَكُ الْمَوْتِ وَ حَمَلَةُ الْعَرْشِ وَ جَبْرَئِيلُ وَ مِيكَائِيلُ ع قَالَ فَيَجِيءُ مَلَكُ الْمَوْتِ ع حَتَّى يَقُومَ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَيُقَالُ لَهُ مَنْ بَقِيَ وَ هُوَ أَعْلَمُ فَيَقُولُ يَا رَبِّ لَمْ يَبْقَ إِلَّا مَلَكُ الْمَوْتِ وَ حَمَلَةُ الْعَرْشِ وَ جَبْرَئِيلُ وَ مِيكَائِيلُ ع فَيُقَالُ لَهُ قُلْ لِجَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ فَلْيَمُوتَا فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ عِنْدَ ذَلِكَ يَا رَبِّ رَسُولَيْكَ وَ أَمِينَيْكَ فَيَقُولُ إِنِّي قَدْ قَضَيْتُ عَلَى كُلِّ نَفْسٍ فِيهَا الرُّوحُ الْمَوْتَ ثُمَّ يَجِيءُ مَلَكُ الْمَوْتِ حَتَّى يَقِفَ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَيُقَالُ لَهُ مَنْ بَقِيَ وَ هُوَ أَعْلَمُ فَيَقُولُ يَا رَبِّ لَمْ يَبْقَ إِلَّا مَلَكُ الْمَوْتِ وَ حَمَلَةُ الْعَرْشِ فَيَقُولُ قُلْ لِحَمَلَةِ الْعَرْشِ فَلْيَمُوتُوا قَالَ ثُمَّ يَجِيءُ كَئِيباً حَزِيناً لَا يَرْفَعُ طَرْفَهُ فَيُقَالُ مَنْ بَقِيَ فَيَقُولُ يَا رَبِّ لَمْ يَبْقَ إِلَّا مَلَكُ الْمَوْتِ فَيُقَالُ لَهُ مُتْ يَا مَلَكَ الْمَوْتِ فَيَمُوتُ ثُمَّ يَأْخُذُ الْأَرْضَ بِيَمِينِهِ وَ السَّمَاوَاتِ بِيَمِينِهِوَ يَقُولُ أَيْنَ الَّذِينَ كَانُوا يَدْعُونَ مَعِي شَرِيكاً أَيْنَ الَّذِينَ كَانُوا يَجْعَلُونَ مَعِي إِلَهاً آخَرَ.»
#مکتب_فلسفی_استاد_فیاضی
#استاد_فیاضی
#فلسفه
#آیت_الله_فیاضی
◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی
🆔 @FayaziPhilosophicalSchool