eitaa logo
کانال نشر آثار آیت الله فیاضی
3.2هزار دنبال‌کننده
167 عکس
69 ویدیو
164 فایل
ارتباط با ادمین: @Sadegh313a پرسش و پاسخ در مورد نظرات استاد : @Mahdinabavian ❌تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
14000326(4).pdf
490.2K
📒متن درس اخلاق استاد فیاضی دفتر مقام معظم رهبری قم مقدسه تاریخ برگزاری : ۲۶خرداد۱۴۰۰ ✅انتشار با ذکر منبع بلا مانع است 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
14000721(5).pdf
426.3K
📒متن درس اخلاق استاد فیاضی دفتر مقام معظم رهبری قم مقدسه تاریخ برگزاری :۲۱مهر۱۴۰۰ ✅انتشار با ذکر منبع بلا مانع است 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 375.pdf
111.1K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۵ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 375.docx
19.7K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۵ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
1400.08.04-اسفار - استاد فياضي - جلسه375.جلد2.MP3
45.51M
🔈صوت جلسه ۳۷۵ خارج اسفار ◀️ بررسی التقابل محمول علی اقسامه بالتشکیک تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۰۴ 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
⚪️ واقعیت عدم 📜برگرفته از کتاب نگاهی نو بر فلسفه اسلامی ص۱۳۰_۱۳۲ آیا همان طور که وجود (بالمعنی الاخص ) دارای واقعیت حقیقی و خارجی است ، عدم نیز واقعیتی حقیقی و متناسب با خودش را دارد یا هیچ واقعیت حقیقی ندارد؟ 🔹مشهور فیلسوفان (من جمله ابن سینا، ملاصدرا، میرداماد، علامه طباطبایی ، آیت الله جوادی)معتقدند عدم ، واقعیت حقیقی در نفس الامر ندارد. 🔶استاد فیاضی بر اساس استدلال معتقدند عدم واقعیتی حقیقی دارد و واقعیت اعدام به نبود و نیستی آنها است. 🔳استدلال بر واقعیت عدم یکی از مهم ترین اوله ای که استاد فیاضی بر واقعیت عدم اقامه می کنند به شرح ذیل است : 1⃣ اگر در عالم واقع، موجود محدودی متحقق باشد، قطعا آن موجود محدود، در خارج از حد وجودی خودش معدوم است . 2⃣اگر وجودِ آن موجود محدود ، در خارج از حد وجودی اش معدوم باشد ، پس عدم آن موجود در محدوده خارج از حد وجودی اش حقیقتا موجود است زیرا اگر در خارج از محدوده وجودیِ آن ، نه خودش موجود باشد و نه عدمش ، مستلزم ارتفاع نقیضین بوده و محال است . ⬅️با توجه به این که در عالم واقع موجودات محدودی محقق هستند پس عدمِ موجود محدود در خارج از حد وجودی اش حقیقتا موجود است و واقعیت دارد. ♦️تذکر : مقصود از عدم هنگامی که می گوییم واقعیت حقیقی دارد ، عدم های حقیقی است نه عدم های اعتباری زیرا که اعدام اعتباری (مثل عدم واجب الوجود) صرفا واقعیتی اعتباری دارند. ◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی 🆔@FayaziPhilosophicalSchool
2021_10_27_13_05_24_128kbs.mp3
41.57M
🎙 صوت آیت‌الله فیاضی با موضوع : « شرح کتاب آداب الصلاة حضرت امام خمینی » 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
جلسه 28 شهریور.pdf
781.2K
📒تقریر 📌متن اولیه جلسه ۳۶۳ الی ۳۶۷ خارج اسفار خلاصه مطالب جلسه ۳۶۷: تفسیر مرحوم میرداماد از قاعده المتفرقات فی وعاء الزمان ، مجتمعات فی وعاء الدهر و بررسی آن 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
جلسه 28 شهریور.docx
100.8K
📒تقریر 📌متن اولیه جلسه ۳۶۳ الی ۳۶۷ خارج اسفار خلاصه مطالب جلسه ۳۶۷: تفسیر مرحوم میرداماد از قاعده المتفرقات فی وعاء الزمان ، مجتمعات فی وعاء الدهر و بررسی آن 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
⬛️انالله و انا الیه راجعون ⬛️ با نهایت تاسف و تاثر ارتحال همسر مکرمه حضرت آیت الله فیاضی را به محضر آیت الله فیاضی، فرزندان و همه بازماندگان تسلیت عرض می کنیم. مراسم تشییع آن بانوی مکرمه و مومنه جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ در گلزار علی بن جعفر(ع) قم برگزار می گردد. 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
1400.08.05 Ostad Fayazi.MP3
1.04M
🔹آیت الله فیاضی: رحمت و گذشت با 5 گروه انسان را اهل فضیلت می کند 1400.08.05 نمازخانه موسسه امام خمینی رحمت الله علیه 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
◾️اطلاعیه◾️ مراسم ختم همسر مکرمه آیت الله فیاضی 🔹 شنبه ۸ آبان ساعت ۱۱ موسسه امام خمینی رحمه الله (از طرف موسسه امام خمینی رحمه الله ) 🔹یکشنبه ساعت ۱۵تا۱۷ مسجدامیرالمومنین علیه السلام.قم.خیابان شهیدفاطمی(دورشهر) 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
14000728(6).pdf
467.4K
📒متن درس اخلاق استاد فیاضی دفتر مقام معظم رهبری قم مقدسه تاریخ برگزاری :۲۸ مهر ۱۴۰۰ ✅انتشار با ذکر منبع بلا مانع است 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
14000728.doc
93.7K
📒متن درس اخلاق استاد فیاضی دفتر مقام معظم رهبری قم مقدسه تاریخ برگزاری :۲۸ مهر ۱۴۰۰ ✅انتشار با ذکر منبع بلا مانع است 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
01 درس اخلاق حضرت آيت الله فياضي 1400.8.5.mp3
36.4M
🔈صوت جلسه درس اخلاق آیت الله فیاضی حفظه الله 🔰دفتر مقام معظم رهبری تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۰۵ ✅انتشار با ذکر منبع بلا مانع است 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
1400.08.08-اسفار - استاد فياضي - جلسه376.جلد2.MP3
31.82M
🔈صوت جلسه ۳۷۶ خارج اسفار ◀️الاقول فی نقیض کل شیئ رفعه تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۰۸ 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 376.pdf
116.3K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۶ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 376.docx
21.5K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۶ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
1400.08.09-اسفار - استاد فياضي - جلسه377.جلد2.MP3
42.05M
🔈صوت جلسه ۳۷۷ خارج اسفار ◀️الاقول فی نقیض کل شیئ رفعه؛ تکمیل تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۰۹ 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 377.docx
22.4K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۷ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 377.pdf
119.4K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۷ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
1400.08.10-اسفار - استاد فياضي - جلسه378.جلد2.MP3
41.29M
🔈صوت جلسه ۳۷۸ خارج اسفار ◀️الاقول فی نقیض کل شیئ رفعه؛ بیان اشکالات تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۱۰ 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 378.docx
23.5K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۸ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 378.pdf
123.8K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۸ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
🏴 انا لله و انا الیه راجعون ◼️ مراسم بزرگداشت متعلقه حضرت آیت‌الله فیاضی(دامت بركاته) 🗓 چهارشنبه 1400/8/12 بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌 قم، دفتر مقام معظم رهبری 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 379.pdf
127.2K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۹ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
اسفار 379.docx
24.4K
📒تقریر عربی 📌متن اولیه جلسه ۳۷۹ خارج اسفار 🔻کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
1400.08.11-اسفار - استاد فياضي - جلسه379.جلد2.MP3
35.17M
🔈صوت جلسه ۳۷۹ خارج اسفار ◀️الاقول فی نقیض کل شیئ رفعه؛ ادامه بیان اشکالات تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۱۱ 🔸کانال نشر آثار آیت الله فیاضی 🆔@asfar99
⚪️ چهار تفسیر از اصالت وجود 📜برگرفته از کتاب نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص۸۶_ ۸۷ 1⃣تفسیر مختار استاد فیاضی : وجود اصیل است و ماهیت در خارج به عین وجود و به تبع آن موجود است. 2⃣علامه طباطبایی : وجود اصیل است ولی ماهیت در خارج به عین وجود موجود نیست بلکه حد خارجی آن است، ماهیت صرفا حد وجود و نفاد و نهایت آن است، نه عین وجود. 3⃣ وجود اصیل است ولی ماهیت در ذهن ، ظهور و انعکاس ذهنیِ موجودات محدود است، نه عین وجود و نه حد خارجی آن. آیت الله جوادی آملی ؛ رحیق مختوم ج۳ ص۴۱۴ ، ۴۱۵/ عبدالرسول عبودیت ؛ درآمدی بر حکمت صدرایی ج ۱ ص ۷۷_۱۳۵ 4⃣وجود اصیل است اما ماهیت در ذهن ، ظهور و انعکاس ذهنیِ حد موجودات محدود است ، نه عین وجود و نه حد خارجی آن و نه ظهور ذهنیِ خود موجودات محدود. علامه مصباح یزدی ؛ آموزش فلسفه ج۱ درس ۲۶ ص۳۳۷ ◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی 🆔 @FayaziPhilosophicalSchool
⚪️ بیان تفسیر استاد فیاضی از اصالت وجود(۱)؛ وجود اصیل است و ماهیت در خارج به عین وجود و به تبع آن موجود است. 📜برگرفته از کتاب نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص۸۶ الی۹۸ 📌نوآوری مقدمات تفسیر 1⃣واقعیت شخصی در عالم محقق است. 2⃣از آن واقعیت دو مفهوم انتزاع می شود ؛ یکی مفهوم وجود یا هستی و مفهوم دیگر که حاکی از ماهیت است. مثلا هر گاه انسان با واقعیتی نظیر کتاب رو به رو شدیم دو سنخ مفاهیم در ذهن پدید می آید یکی مفهوم وجود و دیگر مفاهیمی نظیر جسم ، کتاب و.. که حاکی از ماهیت است. 3⃣ از آنجا که هر واقعیتی دو مفهوم دارد ، دو معنا خواهد داشت . 4⃣مفهوم وجود و مفهوم ماهیت ، غیر از هم اند. 5⃣معنای وجود و ماهیت نیز غیر یکدیگرند. 6⃣منظور از وجود در بحث اصالت وجود حقیقت وجود است. 7⃣منظور از ماهیت در محل بحث هر معنایی غیر از وجود است که امکان اتصاف به موجودیت را دارد. 8⃣منظور از اصالت در محل بحث ، تحقق بالذات است و مقصود از بالذات نیز چیزی است که نه بالعرض(در بالعرض محمول به واسطه در عروض بر موضوع حمل می شود :ناودان جاری است؛ اسناد جریان به ناودان بالعرض است) است و نه بالتبع(در بالتبع محمول به واسطه در ثبوت برموضوع حمل می شود: ظرف چرب است اسناد چربی به ظرف بالتبع است). 9⃣مقصود از اعتباری در محل بحث آن است که شی در عالم اعتبار محقق است نه در عالم حقایق. 0⃣1⃣موضوع اصالت و اعتباریت ،《 فرد وجود》 و 《فرد ماهیت》 است نه طبیعت کلی آنها. 1⃣1⃣مصداق وجود و ماهیت در خارج واحد است؛ نه آنکه هر کدام مصداقی جداگانه داشته باشد. 2⃣1⃣معانی متعدد می توانند حقیقتا با مصداق واحد و بسیط موجود شوند به نحوی که آن مصداق واحد ، مصداق حقیقی همه آن معانی باشد.◀️ این مقدمه یکی از بنیادی ترین مقدمات اصالت وجود است و اختلاف تفسیر نیز به آن برمی گردد. 3⃣1⃣ در بحث اصالت وجود در عین حال که ماهیتِ موجود در خارج به همراه وجود در یک مصداق واحد موجود است اما وقتی ذهن ، آن مصداق رو تحلیل می کند ، می یابد معنای وجود ، علت تحلیلیِ ماهیت موجود است و ماهیت موجود به تبع وجود موجود می باشد. 4⃣1⃣ مسئله اصالت وجود ، مسئله ای هستی شناسانه است نه معرفت شناسانه . از این رو قائل شدن به اصالت وجود ، منافاتی با اعتباری بودن مفهوم وجود ندارد. ◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی 🆔 @FayaziPhilosophicalSchool