فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 1⃣نحوه مسلمان شدن ایرانی ها از نظر روشنفکرنماهای #باستانگرا 😂 👆👆
+ پاسخ به آنها
ادامه در پست بعدی👇👇
@ForqanCybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 2⃣نحوه مسلمان شدن ایرانی ها از نظر روشنفکرنماهای #باستانگرا 😂 👆👆
+ پاسخ به آنها
@ForqanCybery
d5adcfac2d7a7bcb6b632a49fce1ff538cb74e7a.pdf
560.1K
🌺 #خطبه_غدیر ، تقدیم به همه پیروان اسلام و محبان اهلبیت(ع)
🌺 پیشاپیش عیدتان مبارک 🌺
🌺 خطبه باعظمت غدیر را به دوستانتان عیدی دهید🌺
@ForqanCybery
4_505426782116241692.mp3
6.62M
علی ای همای رحمت
باصدای دلنشین محمداصفهانی
🌸پیشاپیش عیدسعید وفرخنده #غدیر مبارک🌸
@ForqanCybery
⛔️ سوال: چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟ امام حسین(ع) برای دین مردم قیام کرد یا برای حکومت؟! علت قیام #کربلا چه بود؟ چرا حضرت سیدالشهدا قیام کرد؟ و چرا واقعه قتل عام 72 تن از بهترین فرزندان و یاران رسول خدا(ص) رخ داد؟! ⛔️
🔵 برخی ممکن است یکی از جوابهای زیر را به این سوال بدهند:👇
❌امام حسین(ع) بخاطر #دعوت_کوفیان قیام کرد. (این نظر معتقدست معاذالله حضرت سیدالشهدا، ظرفیت پیروان خود را درست محاسبه نکرده بود.(اشتباه محاسباتی!!))
❌امام حسین(ع) صرفا برای به دست گرفتن #قدرت و سلطنت و بدست گرفتن حکومت بر مسلمین علیه یزید شورید.
❌ امام حسین(ع) قیام کرد که به وصال خداوند برسد! و خداوند او را برای شهادت برگزیده بود و اختیاری نبود! (غیرارادی بودن قیام و تفسیر عاشقانه)
❌ امام حسین(ع) از قبل می دانست که شهید میشود و از سوی جدشان دستور مستقیم داشت که به سوی کربلا حرکت کند! (مثلا نوعی #خودکشی سیاسی)
❌امام حسین(ع) برای بهشت رفتن شیعیان کشته شد. هر کاری خواستی در طول سال بکن، با گریه 10 روز محرم، پاک می شود. (رویکرد مسیحی)
✅ اما #پاسخ:👇👇
امام حسین(ع)به طور مشخص به دو علت زیر قیام کردند:
1⃣ #امربعروف و نهی از منکر: مبارزه با #ظلم و ستم دستگاه حاکم (یزید) و اعتراض به رویکرد ضداسلامی حکومت یزید. بیعت نکردن با حکومت فاسد و غیرمشروع و نشان دادن انحراف در اسلام.
خطبه امام حسین(ع) در منا در همین مورد است تا به جامعه اعلام کند با #حاکم_مسلمین که علنا خلاف #اسلام عمل میکند، نباید #سازش کرد.👌
سیدالشهدا(ع) در این مرحله #موفق شد ⚡️صدای اعتراض به ظلم و انحراف در سیره پیامبر(ص) را نه تنها به مردم آن زمان که به مردم همه زمانها اعلام کند. ⚡️ فریاد #تسلیم نشدن و #سکوت و #سازش با حکام جور را برای همیشه در جهان طنین انداز کرد تا همه بدانند برای جلوگیری از انحراف در اسلام و حکومت طاغوت تا پای جان باید ایستاد.✌ و همرنگ ظالمان نشد. عدم بیعت امام زمینه رشد فکری و قیام های بعدی را نه تنها در بین مردم زمان که تا همیشه تاریخ، ایجاد کرد. دقیقا این ویژگی قیام امام حسین(ع) است که مسیحی و سنی و هر آزاده ای در جهان را مجذوب ایشان می کند. 👌
2⃣ تشکیل #حکومت اجرا کننده اسلام (در صورت مهیا شدن شرایط) (نه رسیدن به قدرت و سلطنت و امارت!!)
امام در این مرحله موفق نشد ⚡️ و از همین رو، شیعه، "منتظر" است تا با قیام آخرین امام، انتقام خون ایشان گرفته شود و حکومت اسلامی در سراسر جهان برپا شود. ✌🙏
🔴 اینکه چرا قیام ایشان به "تشکیل حکومت" که هدف دوم بود نرسید، علل و عوامل مختلفی دارد. از جمله:
👈1. #خواب آلودگی و #انحراف تدریجی جامعه اسلامی از اسلام ناب عصر رسول الله(ص) به مرور زمان و فراموش شدن و غفلت جامعه اسلامی از آموزه های قرآنی. سرگرم شدن جامعه به امور دنیوی و فراموش کردن سلوک پیامبر. #دنیاگرایی و سست عهدی کوفیان، بعنوان مهمترین شهر اسلامی در آن زمان، معلول همین وضعیت بود. آنها به عبیدالله بن زیاد، #شمشیر دادند🗡 و #سکه گرفتند. 💰(و دنیا را بر دین برگزیدند)
🔸حضرت اباعبدالله فرمود: باید خونمان را به صورت این خواب زده ها بپاشیم تا بیدار شوند.🔸
👈2. #قساوت و بیرحمی حکومت اموی تا آنجا که برای خون عزیزترین فرزند رسول خدا هم ارزشی قائل نبودند و به هر شیوه ای مایل بودند ایشان را به قتل برسانند. علت خروج امام حسین با خانواده شان از #مدینه و رفتن به #مکه (حرم امن خدا) هم همین موضوع بود. چون به حاکم مدینه فرمان داده شده بود، یا از امام #حسین بیعت بگیرد و یا او را به قتل برساند. اما وقتی جان امام در مکه هم در خطر بود، تصمیم به خروج از مکه و حرکت به سمت #کوفه گرفتند.
👈 3. این نکته ناگفته نماند، امام حسین(ع) به شهادت خویش علم داشتند و #آگاهانه راه شهادت را برگزیدند. با این حال نه امام #حسین(ع) نه امیرالمومنین(ع) و نه پیامبر(ص) و نه هیچکدام از اهلبیت در زندگی سیاسی خویش از دانش #غیبی استفاده نمیکردند و پیشگامی و اسوه بودن آنها مبتنی بر وضع موجود و ارزیابی ظاهری بوده است.
@ForqanCybery
4_5988058028446844301.pdf
802.6K
هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام
منبع: کتاب انسان ۲۵۰ ساله(بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در مورد زندگی سیاسی-مبارزاتی معصومین(ع))
@ForqanCybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قابل توجه جناب روحانی و مسئولین وزارت خارجه
🔹رهبر معظم انقلاب در حضور روحانی و ظریف:
اینی که باز بعضی زمزمه میکنند که در حاشیه فلان اجلاس ممکن است با آمریکا #مذاکره انجام بگیرد، این بطور قطع #منتفی است!
⛔ حالا آقای رئیس جمهور که هیچ، وزیر خارجه هم همینجور!
@ForqanCybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه:
چرافقرا فراموش میشوند..
این همه به هیئت ها ی عزاداری کمک میکنند، خب به جای اون به فقرا کمک کنند.
فقرا چه سودی از این کمک ها میبرند؟؟؟
این همه نذری درست میکنند ، عوضش شکم فقرا رو سیرکنند.
میدونید چقدر هزینه میشه تومساجد وهیئت ها، هرهفته دوسه روز هیئت دارید. هیئت رفتن فراموش نمیشه اما فقرا به فراموشی سپرده میشن.
میرید سینه میزنید و گریه میکنید اما یادی از فقرانمیکنید. سهم فقرا ازاین گریه ها و هیئت ها چیه؟
🔵موضوع: #اعتقادی #فقرا #عزاداری #نذورات
🔵🔵پاسخ شبهه:
✳️ بلندگوی دشمن که باشی ، میشوی ضددین، میشوی #مرفه بی درد.
نه درد فقرا داری ، نه درد دین.
نه به فکر سیرکردن شکم فقرایی و نه ارزشی برای شعائر دینت قائلی.
اما برای سرپوش گذاشتن به نداشته هایت، وانمود میکنی که دلسوخته ی درد فقرایی...
✳️کاش قبل از آنکه دهان باز کنید ، یک حساب سرانگشتی از عملکرد خودتان میکردید تا بیشتر از این برکوس رسوایی خود نزنید.
✅اشاره به گوشه ای از خرج های روز مره ی تان میکنیم تا ببینیم #فقرا کجای این خرج ها یاد شده اند⁉️
چقدر دراین لحظات بفکر فقرا بودید، این هزینه ها کجاوهزینه هیئت هاکجا⁉️
🔸هزینه ی میلیاردی سفرهای سیاحتی برایا عیش ونوش به ترکیه (آنتالیا)، تایلند ، دبی ،....
طبق آمار وزارت فرهنگ وگردشگری ترکیه ، سالانه بطور میانگین ۲ میلیون ایرانی سفر #سیاحتی به ترکیه میکنند.
این فقط آمار سفرترکیه است ، مابقی بماند.
🔸هزینه ی میلیاردی خرید لوازم آرایشی
ایران ، رتبه هفتم دنیا را در مصرف لوازم آرایشی دارد.
یعنی سالیانه حدود ۱۰ تریلیون و دویست میلیارد تومان صرف لوازم آرایشی میشود.ا
🔸هزینه ی میلیاردی جراحی های زیبایی و پیکرتراشی
ایران، رتبه نخست درجراحی زیبایی بینی و پنجم در کل جراحی های زیبایی ست. سقف
تعرفه مصوب جراحی بینی ۸ میلیون تومان است که غالبا بیشترازاین دریافت میکنند.
درضمن حراجی سایر اعضا بماند.
🔸هزینه های میلیاردی روز ولنتاین
🔸هدر رفت میلیاردها تومان دور ریز غذا در تالارها و رستورانهای مجلل بالاشهرها
طبق آمار رسمی، ۳۰ درصد از مواد غذایی دورزیر میشود که غالبا در تالارها و عروسی های آن چنانی و رستورانها و مهمانی های اشرافی صورت میگیرد ، یعنی غذای بیش از ۲۵ میلیون نفر.
🔸هزینه میلیاردی برای سیگار و قلیان و.....
درایران روزانه ۳۰ میلیارد تومان سیگار دود میشود، یعنی سالیانه ۳۲۵ میلیارد تومان.
و نیز ۷۲۰۰ میلیارد تومان صرف درمان بیماریهای ناشی از سیگار.
این فقط آمارسیگار بود، قلیان و....... بماند.
🔸هزینه ی میلیاردی برای خرید سگهای خانگی گرانقیمت و غذاهای آنچنانی آنها
🔸هزینه ی میلیاردی برای برپایی انواع پارتیهای شبانه و مجالس لهو
🔸هزینه ی میلیاردی کنسرت هات
آمار سال۹۴ نشان دهنده ی برگزاری ۳هزار کنسرت درکشور است یعنی صرف ۷۰۰ میلیارد تومان.
🔸هزینه ی میلیاردی برای ماشینهای لوکس وهزینه ی نگهداری آنها.
هرچه بشماریم؛
باز ،گوشه ای ازاین هزینه های سرسام آوراست.
⁉️حال ، به ما بگویید ، فقرا کجای این هزینه ها سهم داشتند؟؟
🔹چرا وقتی بر روی شنهای سواحل آنتالیا عیاشی میکنید به فکر فقرا نیستید؟
🔹آیا به اندازه ای که به فکر غذا و شکم سگهای مینیاتوری تان هستید یادی از فقرا میکنید؟؟
🔹سهم فقرا از ماشیهای لوکس میلیاردیا شما چقدر است؟؟ احتمالا به اندازه ی کشیدن دستمال به شیشه های آن.
🔹 ولنتاین، آن همه خرج معشوقه های کذایی خود میکنید، اما اندک هزینه را بر عشق واقعی جایز نمیدانید
🔹برای سوت وکف در کنسرت ها ، میلیاردهات هزینه میشود اما تجمع برای شنیدن نوای حسینی را مضرر میشمارید.
🔹برای دودکردن سیگار و قلیان و خوردنا انواع نوشیدنی های........ ، بی حساب هزینه میکنید اما خوردن چایی با دوتا قند را بر عزاداران حسینی اسراف میدانید.
🔹جای فقرا در عروسی های اعیانی واشرافی با آنهمه ریخت وپاش ، کجاست؟؟؟
‼️حتما پاسخ میدهید که یک شب که هزارشب نمیشه.
اما همه میدانند که از این یک شبها هزاران بار تکرار میشود.
✳️اما ماه محرم وهیئت ها چه؟؟؟
🔷 #نذورات را چه کسانی تدارک میبینند و غالبا دست چه کسانی میرسد؟؟
✅یا توسط افراد خیری که چندین برابرکمک به هیئت ها را، به موسسات خیریه ، ایتام ، بهزیستی و....کمک میکنند.
✅یا با کمک های اندک همین فقرا و عامه ی مردم فراهم میشود.
✅همین نذورات ، غالبا بین فقرا و سطحت متوسط مردم توزیع میشود.
چه بسیار نذورات ، مثل گوسفند قربانی و موادغذایی که به بهزیستی و موسسات تابعه عرضه میشود.
✅اگر اهل هیئت و عزاداری بودید قطعا می دیدید.
✅برای رسیدن به امیال هواهای نفسانی خود میلیارد ها خرج میکنید، اما آیا برای زنده نگه داشتن نمادهای دینی، اندک هزینه ای را نباید کرد؟؟؟
🔶🔸واقع بین باشید که مردم به خوبی اعمال شما را رصد میکنند.🔸🔶
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@ForqanCybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه:
انکار وجود حضرت رقیه توسط علمای بزرگ تاریخ
شهید مطهری در حماسه حسینی داستان حضرت رقیه و وجود او را از تحریفات عاشورا دانسته است و در یادداشتهای خود نوشته است:
از طفل امام حسین به نام رقیه که در شام مرده و بعد برایش ضریح ساخته اند اخیراً به هم بافته اند. (یادداشتها ج 2 ص 80)
ایشان در حماسه حسینی نیز در بیان تحریفات عاشورا می نویسند:
داستان طفلی از ابی عبدالله که در شام از دنیا رفت و بهانه پدر می گرفت و سر پدر را آوردند و همان جا وفات کرد. ( حماسه حسینی، شهید مطهری، ج 2 ص 585 و 586)و...
.
.
.
.
.
.
لینک کامل شبهه👈 http://yon.ir/Ewg2
🔵موضوع: #اعتقادی #حضرت_رقیه #نظر_علمای_بزرگ #شهید_مطهری
🔵🔵پاسخ شبهه:
⚫️ السلام علیک یا رقیه بنت الحسین ⚫️
✳️ دشمنان اسلام، در طول تاریخ با تمام توان در مقابل حقایق ایستاده اند.
🔸توسل به دروغ ، مهمترین اسلحه ی دشمنان برای ایجاد انحراف و متزلزل کردن عقاید مومنین است، با افزایش آگاهی خود ، سپری در مقابل این اسلحه ایجاد کنیم.
✳️ برای اثبات وجود مبارک حضرت #رقیه (س) آنچنان اسناد و منابع معتبر وموثق وجود دارد که حتی جای هیچ شک وجود ندارد.
✅اکنون موارد ذکر شده در شبهه و دروغهای آشکار درآن را بررسی می کنیم.
🔸ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﯽ #ﺣﺴﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺘﻦ ﺷﺒﻬﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻓﯿﺶﻫﺎﯼ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻭ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﺮﺳﻨﺪ. ﭼﻨﺎﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺮﺳﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻧﺎﺷﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﯿﺰ ﺗﺬﮐﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺧﺎﻡ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ، ﺑﻪ ﭼﺎﭖ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﺎﻭﯾﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﮐﻢ ﺍﻃﻼﻉ ﻭ ﺑﻌﻀﺎً ﻣﻌﺎﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
درصورتی که استاد ، نظرشان براین بوده که دراین خصوص باید تحقیقات بیشتری شود (که متاسفانه با شهادتش فرصت تحقیق نشد). ایشان به هیچ وجه نعوذبالله منکر وجود ایشان نبودند.
http://url.faranama.co/2NWxt
🔸ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﺩﺍﺭﺍﯼ ۳۰۸ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ ﯾﺎﻓﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
http://url.faranama.co/w5PDa
🔸در شبهه نوشته شده که درهیچ یک از #مقاتل و منابع در ذکر نام دختران امام حسین ع ، #دختری به نام رقیه یاد نشده وبرای اولین بار ازقرن هفتم نام وی وارد کتایها شده.
✳️قطعا نویسنده، علاوه بر مغرض بودن ، بی سواد هم بوده.
به گوشه ای از ده ها منبع کهن معتبر قرون ابتدایی اسلام، اشاره ای میکنیم که نام حضرت رقیه (س) با ذکر ماجرای مصیبتشان درشام درآنها مشاهده میشود.
⬅️ مقتل ابومخنف (متوفی ۱۵۸ ه ق)ازاصحاب امام صادق ع
⬅️محمدبن عمر واقدی (م۲۰۷)
⬅️محمدبن جریرطبری(م۳۱۰)
⬅️ابن قتیبه در «الامامة والسیاسة» (م۳۲۳)
⬅️ابن عبدربه در «العقدالفرید» (م۳۲۸)
⬅️تاریخ علی بن حسین مسعودی(م۳۴۵)
⬅️شیخ مفید در «الارشاد» ونیز در « النصرة فی حرب البصرة» (م۴۱۳)
⬅️علامه شهرستانی در« الملل والنحل»(م۵۴۸)
⬅️خوارزمی در«مقتل الحسین»(م۵۶۸)
⬅️ابن عساکر در«تاریخ دمشق» (م ۵۷۱)
✅..... وده ها سند معتبر کهن دیگر از متقدمین که مجال ذکر آن نیست.
مرحوم شیخ علی فلسفی در کتاب« حضرت رقیه س» می نویسند که نام مبارک ایشان در ۲۰ سند معتبر با نام «رقیه » ذکر شده.
✳️نویسنده آن چنان ناآگاه و بی سواد است که حتی #لهوف نخوانده.
وبه دروغ میگوید که نه این موضوع در لهوف است ونه درارشاد شیخ مفید. نه اعیان الشیعه خوانده و نه کتابهای شیخ عباسی قمی را.
🔸برخلاف ادعای نویسنده، نام مبارک حضرت رقیه س چندین بار در مقتل لهوف سیدابن طاوس ۶۶۴ (که از معتبرترین مقتل هاست)ذکر شده و برزبان امام حسین ع جاری شده است.
لهوف ص ۱۴۱
🔸ﮐﺘﺎﺏ ﻟﺒﺎﺏ ﺍﻻﻧﺴﺎﺏ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﯼ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﯿﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 565 ﻭﻓﺎﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
👈 ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺮﻋﺸﯽ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﯼ ﻣﻔﺼﻠﯽ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻋﻈﻤﺖ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻭ ﺷﺶ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻉ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺳﮑﯿﻨﻪ ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻫﯿﭻ ﺍﺑﻬﺎﻣﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ. ﻣﻮﺭﺩ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
✳️در سایر منابع معتبر، فقط نام مبارک ایشان ذکر نشده ولی ماجرای شهادت ایشان نقل شده.
❇️ همانند👇👇
🔸ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ 179 ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻬﺎﺋﯽ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﮐﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻫﻔﺘﺼﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺑﻮﺩﻩ ، ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﯿﺮﯼ ﻗﺼﻪ ﯼ ﮐﺮﺑﻼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻣﺨﻔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﺎﻡ، ﺷﺒﯽ دختربچه ای ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ. ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺟﻤﻠﮕﯽ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ.
ادامه پاسخ👇👇
ادامه پاسخ👇👇
ﯾﺰﯾﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🔸 علی بن عیسی اربلی در «کشف الغمه» (۶۸۷ ه ق)
🔸ﺍﺯ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ (ﺱ) ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺳﻨﺪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. ﻫﻤﯿﻦ ﺳﻨﺪ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺣﺮﻡ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻗﻠﺒﺶ ﻣﯽ ﺷﮑﻨﺪ ﻭ ﺍﺷﮏ ﺍﻭ ﺟﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
🔸علامه ی سیدمحسن امین در «اعیان الشیعه» قصیده ای از «سیف بن عمیره» که از صحابه ی امام صادق ع و امام کاظم ع واز راویان برجسته و مشهور جهان تشیع است نقل کرده است که ماجرای مصیبت حضرت رقیه درشام را با ذکر نام وی «رقیه» مکتوب کرده اند.
🔸مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان ، نیز در نفس المهموم و منتهی الآمال ، ماجرای شام را برای حضرت رقیه نقل کرده اند وبرای ابراز ارادت به محضر ایشان ، سال ۱۳۵۸ ه ق به زیارت حرم ایشان مشرف شدند.
✳️حتی بزرگان اهل سنت نیز در منابع خود ، وجود این بانوی بزرگوار را تایید میکنند.
🔸ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﻫﺎﺏ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﺷﺎﻓﻌﻰ ﻣﺼﺮﻯ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۹۷۲ ﻫـ) ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ «ﺍﻟﻤﻨﻦ: ﺑﺎﺏ ﺩﻫﻢ» ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﻗﺪ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﭼﻨﯿﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ: ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ، ﺑﻘﻌﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺁﻝ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺁﻟﻪ) ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺷﻬﯿﺪﻩ، ﺩﺧﺘﺮ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺷﺮﻑ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
🔸ﻋﻼﻣﻪ ﺷﯿﺦ ﺣﺎﻓﻆ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺍﻟﻘﻨﺪﻭﺭﻯ ﺍﻟﺤﻨﻔﻰ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۲۹۴ ﻫـ) ﻧﺎﻡ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺑﺎﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﻩ: (ﭘﺲ ﻧﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﺍﻯ ﺍﻡ ﮐﻠﺜﻮﻡ، ﻭ ﺍﻯ ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺭﻗﯿﻪ ،ﻭ ﺍﻯ ﻋﺎﺗﮑﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺯﯾﻨﺐ، ﻭ ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻦ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺩ.)
🔸ﻋﻼﻣﻪ ﺣﺎﺋﺮﻯ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻌﺎﻟﻰ ﺍﻟﺴﺒﻄﯿﻦ ﻣﻰ ﻧﻮﯾﺴﺪ:
ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ: ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺻﻐﺮﻯ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﮐﺒﺮﻯ ﻭ ﺭﻗﯿّﻪ ﻋﻠﯿﻬﻦّ ﺍﻟﺴّﻼﻡ.
✳️دراین شبهه و برخی نوشته ی مغرضین ، نام برخی از علما به میان آمده است که ادعا شده وجود مبارک حضرت رقیه را انکار میکنند.
🔸اولا ، تعداد این اشخاص کمتراز انگشتان یک دست است.
ثانیا؛هیچ کدام ازاین #علما درهیچ سندی منکر وجود ایشان نشده اند بلکه یا تشکیک کرده اند و خودرا نیازمند تحقیق بیشتر دیده اند و یا فقط در نام ایشان شک دارند.
دراین خصوص استاد فرزانه ، فاطمی نیا میفرمایند (بااین مضمون) : اصلا گیریم اسم ایشان رقیه نیست ، ما میگوییم «دردانه ی حسین »
🔸ثالثا؛ اکثریت غالب #مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ و محققان ، با قاطعیت تمام وجود مبارک ایشان را بعنوان دردانه ی امام حسین تایید میکنند.
همچون: آیات عظام
سیستانی- وحید خراسانی-جوادی آملی-مکارم شیرازی- نوری همدانی -میرزاشیخ جواد تبریزی- علوی گرگانی- مظاهری - استاد فاطمی نیا و.....
✅مطلب آخر این که ؛
طبق اسناد، اسم مبارک همه پسران بزرگوار امام حسین ع ، « علی» و همه ی دختران «فاطمه» بود.
لذا اگر هم احیانا تناقضاتی در برخی متون است ، بخاطر تشابه اسمی آنها بوده .
لذا این نامهایی مثل سکینه وزینب و رقیه که برای دختران حضرت ذکرشده، نامهای دوم آنها بوده است.
💠💠سلام خدا بر دختری که درخرابه ی شام ، با پرکشیدنش ، پرچمی شد برای مقابله با ظلم.💠💠
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@ForqanCybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه:
حرمله در کربلا
یکی دیگر از داستانهای کربلا موضوع تیراندازی شخصی بنام حرمله بن کاهل اسدی که به طفل شش ماهه امام حسین است
آنچه از مقتل خوانی ها بدست آمده تا قبل از ظهور قاجاریه چنین داستانی وجود نداشته تنها در دوره ناصری هست که این داستان دست مایه روضه خوانها شده برای معروفیت شخص روضه خوان وچون وجود طفل خردسال شیرخواری در داستان میباشد رقت قلب بیشتری بر می انگیزاند وگریه سوز ناکی خروجی انست
امروزه که تیرو کمان ها با درجه علمی ساخته میشوند ودرآن فشار جو ووزش باد در آن لحاظ میشود بهترین مسافتی که یک تیرانداز المپیکی میتواند درست به هدف بزند کمی بیش از سی قدم میباشد
حال در نظر بگیرد اردوی عمر سعد وخیمه های امام حسین حداقل ۳۰۰ قدم بوده(کمتر ازاین دولشکر باهم ادغام میشوند ودوست ودشمن معلوم نمیشه)
چکونه است که یک کمان دست ساز یه بدوی این فاصله را درست روی هدف بزند مضافا براینکه مگر کودک شش ماهه ارتفاع گردن دارد که تیر زهر الود روی گردنش بنشیند
ایا کسی که اینگونه تبحر دارد نمی تواند برای خودشیرینی به حکومت وقت تیر را وسط سر پدر.
عزا دار روی سخن باشماست که بدون تفکر فقط گر یه سر میدهی بدون آنکه بیندیشی روضه خوان چه میگوید
آیا حسین اینهمه راه آمده که دین جدش را برپا داردواز سر استیصال تقاضای آب برای طفل شیر خواری که اصلا به آب احتیاج نداره بنماید آیا سرور آزادگان اینقدر در نزد شیعیانش کوچک شده وتو فقط گریه سر میدهی
عزا دار اطرافت را به دقت بنگر حرمله هایی میببنی که روی اون حرمله را سفید کرده اند
🔵موضوع: #اعتقادی #کربلا #علی_اصغر #حرمله #کمان
🔵 🔵پاسخ شبهه:
💠« السلام علی الطفل رضیع شهید»💠
✳️دشمن هرچه بیشتر بر ضدیت خود با واقعه ی #عاشورا می افزاید، نادانی وجهالت خودرا بیشتر نمایان میکند.
🔸نویسنده ی شبهه، علاوه بر مغرض بودن، درنهایت بی سوادی نیز است.
🔸درتمامی مقاتل ، چه متقدمین وچه متاخرین، و در همه ی کتب تاریخی مربوط به واقعه ی عاشورا ، ماجرای شهادت نوزاد #شیرخواره ی امام حسین (ع) توسط حرمله در روزعاشورا ثبت شده است.
به چندمورد از ده ها سند اشاره میکنیم:
🔸ابومخنف در «فصوص» (۱۵۸ ق)
🔸محمدبن سعد در«ترحمة الحسین و مقتله»(۲۳۰ه ق)
🔸ابن اعثم کوفی در«الفتوح» قرن سوم
🔸 ابن ابی الثبلع در «تاریخ اهل بیت»قرن سوم
🔸محمدبن جریر طبری در «دلائل الامامة»(۳۱۰ق)
🔸تاریخ خوارزمی(۵۶۸ق)
🔸إربلی در «کشف الغمة»قرن هفتم
🔸شیخ مفید در «ارشاد» (۴۱۳ق)
🔸زیارت ناحیه مقدسه
🔸تاریخ یعقوبی (۲۹۲ق)
🔸سیدبن طاوس در «لهوف»
🔸علامه مجلسی در «بحارالانوار»
🔸شیخ عباس قمی در «نفس المهموم»
وده ها سند معتبر از قرون ابتدایی اسلام تا کنون.
👈در برخی منابع بانام «علی» ودر برخی با نام «عبدالله» ذکر شده. اما آنچه مهم است ، این است که در همه ی منابع ، بر #طفلی شیر خواره که در آغوش امام حسین (ع) توسط تیر حرمله به شهادت رسیده تاکید شده است.
✅بنابراین ، این گفته که این ماجرا از زمان قاجاریه وارد روضه ها ومداحی ها شده ، ادعایی مضحک واز روی عناد یا بی سوادی وکم اطلاعی است.
✳️نویسنده، قطعا نه #کربلا رفته و نه موقعیت جغرافیایی میدان جنگ درکربلا را بررسی کرده.
اگر اسناد تاریخی ونیز موقعیت جفرافیایی میدان نبرد در کربلا را بررسی کنیم ، فاصله ی بین محل شهادت امام حسین (ع) تا نهر علقمه (و محل شهادت حضرت عباس ع هم کنار آن واقع است) که پشت سر لشکر عمر سعد قرار دارد،
حدود ۳۵۰ متر است.
✅بنابراین معلوم میشود که فاصله ی جلوداران لشکر دشمن با جلوداران لشکر امام ، و خیمه گاه و تل زینبه حدود چند ده متر است و در محاصره ی کامل دشمن بودند.
🔸از طرفی نویسنده ادعا کرده بهترین تیر تا ۳۰ قدم برد دارد.
لااقل ای کاش کمی بیشتر بررسی میکردند:
هر چقدر پونداژ کمان بیشتر باشد برد مفید تیر نیز بیشتر است، کمانهای با پونداژ بالای۴۰، برد مفید تیرشان بیشتر از ۹۰ متراست (یعنی حدود۱۸۰قدم) ، هرچه قدر تیرانداز قوی و بلند قد باشد از #کمان با پونداژ بالا استفاده میکند.
اعراب در شمشیرزنی و تیراندازی و اسب سواری مهارت خاصی داشتند و قطعا #حرمله که هم از پهلوانان بود وهم #کماندار ماهر ، صاحب کمان قدرتمندی بوده است.
✅بنابراین با این توصیفات و برآوردهای منطقی ، امکان شهادت حضرت علی اصغر (ع) باتیر حرمله بسیار معقول است.
✳️ امام حسین (ع) از روی استیصال این کار را انجام ندادند ، بلکه حضرت #علی_اصغر (ع) در لحظات آخر جنگ ، بهترین وبرترین پرچم و علم حقانیت بودند که حضرت میتوانست در مقابل دشمن بلند کند.
ادامه پاسخ👇👇
ادامه پاسخ👇👇
👈هم برای اتمام حجت نهایی با لشکر دشمن ، هم برای نشان دادن نهایت قصاوت لشکر #عمرسعد که حتی از طفلی شیر خواره هم آب را دریغ میکنند، هم برای نشان دادن اوج مظلومیت خاندان پیامبر(ص).
که این حرکت امام ، لشکر دشمن را متزلزل کرد و بهم ریخت که حتی باعث شد عده ای از جنگ امتناع کنند و حتی به بیابان بگریزند ، که عمرسعد برای جلوگیری از این تزلزل در لشکرش ، که دلیلش همان امام و طفل شیرخوارش بود ، آنان را مورد هدف تیر قرار داد.
✅بنابراین عمرسعد برای سرنگون کردن این علم، دستور داد تا پدر و پسر را هدف تیر قرار دهند که حرمله از تیری برنده تر که برای زدن جنگویان قوی هیکل استفاده میشد (معروف به تیر سه شعبه)، برای این کار استفاده کرد ، که برخورد این تیر به #طفل موجب شد سرش جداشود و دربرخی منابع گفته شده که حتی این تیر بعد از قطع سر طفل، در بازوی امام نیز فرو رفت.
✅بنابراین؛ ادعای نویسنده مضحک است ، یعنی تیرانداز ، اصلا گلوی طفل را نشانه نرفته بود بلکه در کل ، امام و طفل را نشانه رفته بود که به طفل بر خورد کرد و سرش را جداکرد.
🔶🔸 اندکی مطالعه ی تاریخ بدور از غرض ورزی ، راهگشا و روشنگر خواهد بود🔸🔶
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@ForqanCybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
#کانال_فرقان_سایبری
🔴سوال:
چرا قمه زنی حرام است ؟
برای عزای امام حسین سرشکستن و لطمه به بدن ایراد نداره، اگر داشت ، چرا حضرت زینب و امام سجاد سرشکستند؟؟
اگر این بزرگان سرسکستند پس ماشیعیان نیز تابعیم.
🔵پاسخ سوال:
✳️اولین سوالی که باید از طرفداران قمه زنی پرسید این است که ، درکدام روایت ، #قمه_زنی و یا لطمه زنی واجب و یا مستحب و یا توصیه شده ویاحتی عملی #مباح شمرده شده؟
✅بله ،به طور قطع ، حتی یک مورد روایت درخصوص واجب یا مستحب بودن این عمل وجود ندارد.
پس ، چه اصراریست به انجام عملی که هیچ توصیه ای به آن نشده؟؟!!!
بنابراین در ابتدای کار ، این پیش زمینه را در ذهن خود داشته باشیم.
✳️ اکنون باید دید که این قمه زنها بر چه اساسی ، عمل خود را توجیه میکنند:
🔸چند موضوع را مدعی میشوند که پایه ی حرکت و عملکرد خود راآنها میدانند و عمل خود را وصل به این سه ادعا میکنند:
1⃣حضرت زینب (س) هنگام ورود به کوفه ورویت رأس امام ، سربه محمل کوبید وسرشکست.
2⃣امام سجاد(ع) وقتی رأس امام رادر دامن عمه دید ، برخواست وسربه دیوارکوبید وسرشکست.
3⃣امام زمان(عج) درزیارت ناحیه مقدسه میفرمایندکه بجای اشک ، خون میگریم.
✳️ این چند مورد را جواز عمل خود میدانند.
اکنون به بررسی یکایک موارد میپردازیم:
🔸روایت سرشکستن حضرت زینب (س) تنها در یک منبع نقل شده ( آن از هم یک شخص گچکار به نام مسلم جصاص ، نه یک مورخ ویا یک راوی حدیث )، این یک مورد، تنها درکتابی به نام «نورالعین» نقل شده که نویسنده اش نامشخص است.
البته برخی ، این کتاب رابه شخصی به نام ابراهیم بن محمدنیشابوری نسبت میدهند که اشعری مذهب و شافعی مسلک است.
درضمن در تمامی روایات نقل است که اسرای کربلا را سوار شترهای بدون #محمل وجهاز سوارکرده بودند ، پس محملی نبوده که حضرت ، سربه آن بکوبد، مگراسرا را رابا عزت واحترام بردند که برمحمل سوارکنند؟؟؟
پس، روایتی بی پایه واساس است.
🔸روایت #سرشکستن امام سجاد (ع) هم تنها دریک کتاب به نام دارالسلام مرحوم محدث نوری ذکرشده.
مرحوم نوری کتابی به نام دارالسلام دارد که متشکل از #روایات معتبر وضعیف است.
این روایت دراین کتاب ، بدون ذکر هیچ راوی وسند نقل شده تنها نوشته شده« عن علی ابن الحسین ع»
روایتی معتبر است همه شخصیت های روایت کننده ی آن تا امام معصوم مشخص باشد وآن هم وثاقت راوی معلوم باشد، درصورتی که برای این روایت هیچ راوی ذکر نشده تا اعتبار وثاقت راوی بررسی شود.
پس بعنوان یک نقل تاریخی یادشده.
پس این روایت نیز معتبرنیست.
🔸امام زمان (عج) درزیات ناحیه مقدسه میفرمایند که در مصیبت امام حسین ع حتی اگر اشک چشمم تمام شود خون گریه خواهم کرد.
🔹اولا ، معنی خون گریه کردن دراصل نشان دهنده ی نهایت حزن و اندوه است، همانند خون دل خوردن که دراصل نهایت غصه خوردن را نشان میدهد.
🔹ثانیا، خون #گریه کردن چه ارتباطی به خون ریختن از سر با قمه دارد؟
اگر قمه زنها درنهایت حزن و اندوهند ، چرا همانند امام زمان عج خون گریه نمیکنند و سر میشکنند ؟؟
نکند که حزنشان بالاتر از امام معصوم است؟؟!!
پس ، این هم ادعایی ساده لوحانه است.
✳️اکنون، این ماجرای قمه زنی و این روایات بی اساس را از منظری دیگر بررسی و رد میکنیم.
🔸اولا ،اگر براین روایات تاکید کنند ، دراصل به مقام والای حضرت زینب س و امام سجاد ع توهین کرده اند.
چون نغوذبالله شخصیت این دوبزرگوار را چنان متزلزل نشان میدهند که در لحظه ای چنان صبوری و استقامت را ازدست میدهند که به خود لطمه وارد میکنند و بعد ،تخلیه ی روانی شده و آرام میشوند چون دیگر چنین موردی از آن دو بزرگوار درطول اسارت دیده نشد،
مگر رأس امام را بارها رؤیت نکردند پس چرا دوباره سر نشکستند؟؟
یعنی دیگر حزنشان فرونشسته بود؟ مگر نفس امام معصوم همانند سایر انسانهاست که در مصیبت امام حسین ع لحظه ای بر آشفته شود و بعد تا آخر خاموش باشد. پناه برخدا.
🔸ثانیا؛ چرا امام سجاد و حضرت زینب ، سالهای بعد از واقعه ی عاشورا و حداقل در سالگرد آن ، سرنشکستند؟
یعنی از باگذر زمان از حزن واندوهشان کاسته شده بود؟
اگر نشکستند (که نشکستند) پس شما مدعیان چرا بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال آن را تکرار میکنید؟
یا نکند که شما مصیبت #امام_حسین را بیشتر از آن دوبزرگوار درک میکنید؟
پناه برخدا.
❓سوالی دیگر؟؟
آیا سایر ائمه علیهم السلام بعداز امام سجاد ، در سالگرد واقعه ی #عاشورا، سرشکستند یا بر خود لطمه وارد کردند و یا بر روی ذغال و آتش راه رفتند ؟؟
✅ قطعا نه شما چنین ادعایی میکنید، و نه در تاریخ چنین چیزی است.
اگر امامان چنین کاری نکردند چگونه شیعه ی همان امامان به خود اجازه میدهد که عملی انجام دهند که امامش آن را انجام نداده است.
ادامه پاسخ👇👇