eitaa logo
قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی
102 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.9هزار ویدیو
22 فایل
عرصه فرهنگ عرصه جهاد است
مشاهده در ایتا
دانلود
از دِماغ تا دَماغ این قسمت : وقتی عقل تعطیل شد هرچند فاصله ای نیست بین دِماغ تا دّماغ اما گویا فرسنگ ها است از دّماغ تا دِماغ. چرا که آدم ها و آدمیت را به دِماغ می شناسند نه به دَماغ اما نمی دانم چه شده که در این روزگاران برخی چنان دَماغ گرفته اند که گویی دِماغ ندارند و بر دَماغ چنان می نازند که گویی دِماغ را از یاد برده اتد. و چه بسیار هزینه ها و پول ها بر دَماغ می کنند تا دیده شوند و فارغ از آنکه کمی بر دِماغ خود بنگرتد و بیندیشند حال در این دنیا که گویی ارزش دَماغ ها از دِماغ ها فزونی یافته و دِماغدارانِ اندیشه در عزلت و غربت گوشه گیر گشته،نمی دانم آیا باید بر اهل دِماغ غصه خورد یا بر اهل دَماغ. آری از آن روز که دِماغ ها( عقلها) تعطیل شوند، چه دَماغ ها رونمایی می شوند. و از آن روز که دِماغ ها از فهم افتادند چه دُماغ ها که فخر ورزدیند. و دنیا را بر سر اهل دُماغ و دِماغ چه داغ ها که ندیده است تقدیم به آهل دِماغ عطاران_ یک معلم
این طوری سعودی ها رو ادب کردیم و مثل آدم صلح کردن :)😂😉😁
از سن واقعی تا سن حقیقی این قسمت: (تاثیر فرهنگ در میزان سن) آدم ها دو سن دارند.سن واقعی که عدد و رقمی است در شناسنامه و سن حقیقی که به افکار و اندیشه های افراد بازمی گردد. در روان شناسی، مکتب پیاژه روشی است که سن افراد را می توان از روی نوع انتخاب آنها تعیین کرد. قابل فهم است که سن شناسنامه ای هیچگاه معیاری برای تشخیص فهم و درک افراد نیست چراکه افرادی هستند که سن شناسنامه ای آنها کوچک اما سن حقیقی آنها بزرگ است و یا برعکس . در واقع سن حقیقی افراد را باید از نوع تفکر و رفتار و حتی ملاک انتخاب آنها تشخیص داد. بزرگ اندیشیدن موجب انتخاب های بزرگ می شود و کسانی که اندیشه های بزرگ دارند انسان های بزرگی هستند هرچند سن کمی دارند. و از آنجاییکه فرهنگ حاکم در جامعه در نوع انتخاب و تفکر افراد تاثیر گذار است، می توان رهیافت فرهنگ مادی و یا معنوی را در نوع انتخاب و رفتار افراد جُست. فرهنگ مادی دایره انتخاب را در امور دنیوی خلاصه می کند چرا که نگاه آدمی در حصار لذت جویی های دنیوی محدود می شود. و اینگونه است که تربیت شدگان این تفکر حتی با سن بزرگ، سن کوچکی دارند چرا که انتخاب های کوچکی دارند. درحالیکه فرهنگ معنوی نوع انتخاب و نگاه افراد را تغییر می دهد و درس آموختگان این مکتب حتی با وجود سن کم ، انتخاب های بزرگ دارند و به وسعت نگاهشان، بزرگی سِن آنها آشکار می گردد. نمود واقعی تاثیرفرهنگ مادی و معنوی در سن حقیقی را می توان در چهره هایی مشاهده کرد که درتاریخ به خوش نامی و یا بدنامی از آنها یاد می شود. امروز یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم و ترویج فرهنگ مادی آن است که سن حقیقی افراد را کاهش دهد و آنها را تنها در باتلاق مادی‌گرایی و هوس ها و لذت های شیطانی غرق کند تا پدیده ای جدید از استعمار نوین شکل دهد یک معلم
احمق های گوگلی این قسمت: (( از تکبر دانایی تا هیچ ندانستن)) عصر دیجیتال با همه فرصت ها و ویژگی های مثبت، به نوع تفکر ،سبک اندیشه و مطالعه و به فرهنگ گفتگو سیب رسانده است. بازنمایی ابن عصر را می توان در تربیت انسان هایی دید که کم عمق، سطحی نگر و پن کیکی هستتد که دیگرحوصله و توانایی خوانش متن ها و نثرهای بلند و طولانی را ندارد. یا تیتر را می خوانند و یا از میانه شروع می ‌کنند و در میانه تمام می کنند و یا با بُرش متن مطالعه خود را به پایان می رسانند. گویی احساس جت اسکی سواری را در سطح آب دارند بی آنکه بخواهند چون غواصی درعمق آب شنا کنند. نیکولاس کار در کتاب (( آیا گوگل ما را احمق می کند؟)) به‌ تاثیر عصر دیجیتال در تغییر مطالعه و فهم و درک و تربیت انسان پن کیکی پرداخته است و چنین بیان می دارد که در این عصر انسان ها توهم دانایی دارند اما دانا نیستند. در واقع فضای مجازی با انباشتی از اطلاعات ظرفیت مغز و اندیشیدن را کاهش داده و هرچند به ظاهر مطلع تر شده ایم اما خردمندتر نشده ایم. این آسیب نه تنها در رفتارها بلکه در نوع گفتگوها و گفتمان اجتماعی تاثیرمنفی گذاشته به گونه ای که در عین دانایی دچارحماقتی لجوجانه گشته ایم تا آنجا که در فرهنگ گفتگو به جای حق بینی گرفتار خودبینی شده ایم. در واقع سطحی نگری، اذهان وافکار را دچار انفعال و انجماد می کند و باعث می شود رفتار و کردار و تصمیمات، به سمت هیجان زدگی و شتاب زدگی سوق یابد و مخاطب را از عقلانیت وفهم حقیقت باز دارد. از این رو لازم و ضروری است که برای جلوگیری از این آسیب تنها به سواد تیتری اکتفاء نکنیم و با بهرمندی از نظر اندیشمندان و صاحبان علم دریچه نگاهمان را فراتر از آنچه تنها خود می دانیم وخود می فهمیم باز کنیم در غیر اینصورت مغز خود را در زنجیری ازحماقت و لجاجت قفل کرده ایم. عطاران _ یک معلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ مهدی خانعلی زاده شلنگ رو گرفت روی دیپلماسی ذلت ظریف و روحانی :)
11.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به دشمنان ایران میگوییم : خودتان انتخاب می کنید بنشینید یا ما بنشانیم‌تان؟ 🌎https://eitaa.com/skhanran
جهالت مدرن این قسمت: بزرگترین فقر در دنیایی که انسانِ مُدرن، چراغ علم و دانایی را به دست گرفته تا همه چیز را تنها زیر ذربین عقل ببیند،بشر در تاریکخانه گمراهی دچار سیاه ترین جهالت شده،و آن جهالت مدرن است. دردنیای ماتریالیسم که بشر همه چیز را در چرتکه مادی‌گرایی و ترازوی عقل گرایی اندازه می گیرد و اعتبار و منزلت و ارزش آدم ها فقط با پول و ثروت سنجیده می شود، بشر دچار شدیدترین فقر شده و آن فقرِ بی خردی است. در دنیای ارتباطات که‌ آدمی سوار بر ابزار و آلات رسانه های جمعی، مغرورانه بر کرسی دانایی (نادانی) نشسته، بشر دچار هولناک ترین تنهایی شده و آن خودپسندی است. بشر بی خردِ خودپسند که درحصارِ شهوت و شهرت اسیر حیوانیت شده،محصول ننگین نظام مادی‌گرایی و تفکر سرمایه داری لست است. آری در جهانی که ارزش آدم ها تنها در امور مادی دیده شود بی ارزش ترین ها به باارزش ترین ها تبدیل می شوند ک شخصیت انسانیت تا حیوانیت تنزل می يابد. و تا زمانی که این جهل ریشه کن نشود و ارزش آدمی تنها در چرتکه مادی‌گرایی اندازه گیری شود، بدترین جنبندگان نزد خدا آدمیانی هستندکه چون کران و لالان به حالِ تنگدستی خود نمی اندیشند و از جهل خویش بی خبرند. و چه زیبا فرمود مولای متقیان امیر کلام حضرت علی (علیه السلام) (( ... ارزشمندترین بی نیازی خرد است؛ بزرگ ترین فقر، بی خردی است؛ هولناک ترین تنهایی، خودپسندی و گرامی ترین مقام، نیک خویی است)) ( خطبه ۶۰۵) یک معلم