eitaa logo
قائمون
307 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
5.8هزار ویدیو
467 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حفظ نظام توام با حفظ ارزشها ۱. آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه‌ی گام دوم نوشته‌اند: جمهوری اسلامی به اصول خود، به‌شدت «پایبند» است و برایش مهم است که «چگونه» بماند. ۲. پس مسأله، «ماندن توأم با ارزش‌ها» است، نه فقط «ماندن». ۳. ازاین‌رو آرزوی «جمهوری اسلامی بدون حجاب»، توهم مطلق است. ۴. «حداقل قطعی» نیز، پرهیز از کشف حجاب است.
🔻آواربرداری دولت سیزدهم در حوزه سیاست‌خارجی ادامه دارد احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: 🔹تیپ تعامل دولت قبل با چند کشور غربی زیاده‌خواه در چارچوب سندرم استکهلم قابل تحلیل است. سندرم استکهلم بازگوی حالتی است که در آن گروگان به گروگان‌گیر حالت همدلی و وفاداری پیدا، و با اختیار و علاقه خودش را تسلیم او می‌کند. 🔹تعطیل کردن ظرفیت‌های مهم همکاری با آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و پرهیز از متنوع سازی روابط خارجی، در واقع گروگان کردن فرصت‌های پرشمار به بهای دلخور نشدن چند کشور گروگان‌گیر بود. سفر امروز به آفریقا در حالی است که رئیس دولت قبل حتی یک بار به این قاره یعنی سرزمین فرصتها سفر نکرد. 🔹۹۶ درصد الماس، ۹۰ درصد کروم، ۸۵ درصد پلاتین، ۵۰ درصد کبالت، ۵۵ درصد منگنز، ۴۰ درصد بوکسیت، ۱۳ درصد مس، ۵۰ درصد فسفات، ۶۵ درصد طلا و ۳۰ درصد توریوم و اورانیوم جهان به صورت طبیعی در آفریقا ذخیره شده و این فقط ظرفیتهای همکاری در بخش معدنی است‌. 🔹متأسفانه در دوره ابتلای دولت قبل به سندرم استکهلم و مغازله با چند دولت غربی، رقبای ایران با شتاب زیاد به سمت استفاده از فرصت‌های آفریقا رفته‌اند به نحوی که مثلاً روابط تجاری ترکیه با آفریقا امروز بیش از ۲۰ برابر ایران است. 🔹آواربرداری دولت سیزدهم محدود به بحران‌های اقتصادی به ارث رسیده نیست؛ در حوزه خارجی نیز آواربرداری ادامه دارد و پس از توفیق در سیاست همسایگی و آسیاگرایی و تثبیت آن، رئیس‌جمهور با سفرهای اخیر به آمریکای لاتین و آفریقا به دنبال آواربرداری از روابط خارجی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیومپینگ برج آزادی به‌مناسبت روز مباهله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا برای امام زمان(عج) دعا می‌کنیم؛ در حالی که حضرت به دعای ما احتیاجی ندارند؟ 🌷تعجیل در و سلامتی عج صلوات...
ماجرای بیانیه وزرای خارجه روسیه وکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درخصوص جزایر سه گانه ایرانی که سوژه رسانه های غربگرا شده و دولت سیزدهم را به شرق گرایی متهم می کنند چیست؟ آیا تغییری در روابط ایران روسیه ایجاد شده ؟ بعد از صدور بیانیه روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و موضع گیری روسیه وزارت خارجه کشورمان بلافاصله سفیر روسیه را احضار و موضوع را بشدت محکوم کرد. باتوجه به رویکرد این دولت نسبت به روابط تجاری اقتصادی و سیاسی با روسیه و کشورهای آسیای شرقی، برخی کارشناسان از روابط دوکشور درقالب اتحاد استراتژیک یاد می کنند ، برخی دیگر با نگاه منفی وابزار محور ، سطح شکننده و واگرایی را در روابط دو کشور در نظر می گیرند، اما واقعیت این است که دولت منافع ملی را معیار سنجش سیاست خارجی می داند، شرق گرایی مد نظر جمهوری اسلامی نوعی نگاه راهبردی درست در سیاست‌خارجی برای پایان دادن به نظم تک قطبی مورد ادعای ایالات متحده در دوره گذار ژئوپلتیک است. اما خطای تاکتیکی چین وروسیه در مورد جزایر سه گانه ایرانی که تعلق مالکیت وحاکمیت کامل، تاریخی وابدی به ایران دارند آفتاب واضح استقلال سیاسی تمام عیارجمهوری اسلامی ایران است، اما جای تعجب دارد که هنوز عده ای برای آفتاب دنبال دلیل آفتاب می گردند. چرخش قدرت از غرب به شرق یک تحول است حتی با افول هژمونی بین المللی آمریکا باز درقبال قدرت های شرقی مسائلی خواهیم داشت که قطعا جمهوری اسلامی مراقب هست . نکته پایانی اولا: روس ها باید مراقب باشند که با اقدامات نسنجیده خود به روابط دوکشور خللی وارد نکنند زیرا این روابط می تواند اهمیت بسیاری در تامین منافع دوجانبه ومنطقه ای وهمچنین تغییر آرایش قدرت در سطح بین المللی داشته باشد . این کار روسیه را برخی به منطور گرفتن امتیاز از کشورهای عرب منطقه در امور اقتصادی وسرمایه گذاری و پاسخ احتمالی به موضع ایران در به رسمیت نشناختن همه پرسی برگزار شده سرزمین های کریمه،دونتسک ، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین می دانند نه به عنوان تغییر اساسی در روابط ایران روسیه. ثانیا ، یکی از ویژگی های بارز رابطه بازیگران در صحنه سیاست بین الملل نسبی بودن روابط است، این ویژگی ماهوی ، پایه تنظیم اهداف و منافع هر کشور است ، اینکه جریان غربگرا سیاست خارجی این دولت را که عزتمندانه و هوشمندانه است ودر دیپلماسی و روابط خارجی خوب عمل کرده، زیر سوال می برد یک عملیات روانی رسانه ای است یرای آسیب وارد کردن به روند دیپلماسی وسیاست خارجی موفق دولت و بهره بردای برای انتخابات آینده است. 🔺️پرسمان سیاسی ┈┈••✾•🌿🌺•✾••┈┈ .پاسخ های کوتاه به مهمترین پرسش های سیاسی روز 🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل از پراید نیست!!! ♨️ حل مشکلات کشور با بهاء دادن به نیروی ⁉️ تانک‌های جنگی با کیفیت، خودروهای شهری بی کیفیت! واقعا مشکل از کجاست؟ 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین انتخابات عربستان چه زمانی بود؟! ‼️ تحریف معیار ! 🔹 برشی از گفتگوی در برنامه جهان‌آرا 💠
🔰 مساله اول؛ مشارکت حداکثری در درجه‌ی اول، گسترش مشارکت و حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات اهمیت دارد. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوقهای رأی میتواند تهدیدهای دشمنان را بیاثر کند؛ میتواند دشمن را ناامید کند؛ میتواند امنیت کشور را تأمین کند. ملت عزیز ما در همه‌ی نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گسترده‌ی آنها در پای صندوق رأی، در آینده‌ی کشور تأثیر دارد؛ در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد، در همه‌ی مسائل مهم کشور تأثیر میگذارد. این نکته‌ی اول؛ که انتخابات باید به توفیق الهی، به کمک پروردگار، با همت ملت ایران، با مشارکت گسترده تحقق پیدا کند. 1392/1/1 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای کمترشنیده شده وقابل تامل حضرت امام (ره) 🌹لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برگزاری انتخابات الکترونیک به‌عهده وزارت کشور سخنگوی شورای نگهبان: 🔹امیدواریم پس از هفت سال شاهد اجرای سیاست های کلی انتخابات در انتخابات جاری باشیم. تصمیم‌گیری در خصوص اجرا انتخابات تناسبی در تهران به مجمع تشخیص واگذار شده است. 🔹هیچ کس در شورای نگهبان اظهار نظری مبنی بر عدم اهمیت مشارکت در انتخابات نداشته است. تاکید شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات به‌علت تاثیر این قانون در افزایش مشارکت است. اینکه عده‌ای زمانی به تحریم انتخابات ترغیب می‌کردند و امروز داعیه‌دار مشارکت شده‌اند یک مسئله متناقض است. 🔹۲۴ بخش از ۲۵ بخش زیرساخت های انتخابات الکترونیک انجام شده است. تصمیم‌گیری در خصوص رای‌گیری الکترونیک به‌عهده وزارت کشور است و شورای نگهبان در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها با این مسئله موافق است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای عشق دل‌افروز دل من به تو گرم است...❤️ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
زندگی لاکچری رهبری! ♨️ خاطرات پر جاذبه از رهبر معظم انقلاب 🔹 برشی از کتاب سایه روشن اثر 💢
✳️ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب»/ روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت الله مصباح» با فتنه های فرهنگی- اجتماعی چگونه بود؟ 📝شبیر فیروزیان 1⃣ تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهنده این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی (مانند مسئله «کشف حجاب»)، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه ها»، «علّت ها»، «سامری ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه های مولد ناهنجاری های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه ها و ناهنجاری ها باشد، نه برخورد با معلول ها و قربانی های کف خیابانی. «گوساله های سامری» و «مسجد ضرارها»یی که پایگاه ایجاد ناامنی های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند. 2⃣ امام امیرالمؤمنین(ع) در توصیه ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می فرمایند: 🔸«ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقصَى‏ الْقَوْمِ‏ وَغُضَّ بَصَرَكَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه‏؛به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده ات را(از آنچه که اراده ات را سست می کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.»(نهج البلاغه؛خطبه11) درواقع توصیه امیرالمؤمنین(ع) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی(اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید:«ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقْصَى‏ الْقَوْمِ؛به انتهای سپاه دشمن بنگر». همچنین می فرماید:«غُضَّ بَصَرَكَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند. از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار. 3⃣ با توجه به آنچه گفته شد، در مسئله "کشف حجاب" نیز نباید فریب بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های دشمن از "کشف حجاب های خیابانی" را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد: ✅ امروز میدان نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی»(بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) است. ✅ میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی» است. ✅میدان نبرد اصلی، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند. ✅ میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود. ✅ میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی است که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته. ✅ میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت دار کردند و می کنند. آری! باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ولی نه بگونه ای که ما را دچار «ناامیدی»،«فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری ها و مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم. 4⃣ این اشتباهی بود که برخی در دهه هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود،مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق تری از موضوع داشتند، ریشه ها و علت ها و سامری ها و منافقان و مرجفون و نفوذی های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می کردند. 5⃣همچنین سیاستگذاریها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند. برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً»(در یک صف واحد) است: 🔸«فَأَجمِعوا كَيدَكُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:)تمام نيرو و نقشه خود را جمع كنيد و دريك صف(به ميدان مبارزه)بيائيد.»(طه: 64) در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است: 🔸"إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ فِي سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ"(صف:4) ⚠️متن کامل این مقاله را بصورت فایل pdf در لینک زیر مطالعه نمایید: https://eitaa.com/basaer_fi/835
🔴خواهران کشف حجاب کرده اینک وقت آن است که پاسخ گوی افکار عمومی باشید 📌شما الان ده ماه هست کشف حجاب کرده اید و پا روی سازنده ترین سبک رفتار عفیفانه زن تمدن ساز ایرانی واسلامی گذاشته اید،اما بعد از ده ماه دیگر وقت آن است دستاوردهای این الگوی پوششی را برای خود وجامعه عیان کنیدو درباره دستاورد شعار ازادی توضیح دهید سوال اول: آیا کشف حجاب شما مردان به ازدواج و تعهد را داده وآمار ازدواج ما رشد کرده است یا خاصیت زنانگی را برای مردان بی مفهوم کرده است ؟ سوال دوم :آیا با کشف حجاب شما منزوی شد و دستاوردی نداشت یا این شما بودید که با حجم گسترده متلک های خیابانی مواجه شده اید؟ سوال سوم : آیا کشف حجاب شما برای ما نتایج مثبت اقتصادی داشت ،یا این شما بودید که برای رقابت مجبور به استفاده بیشتر از خدمات شده اید ؟ سوال چهارم :ایا کشف حجاب شما ،تورم‌ را داد یا با درگیر کردن جریان مطالبه گری به معضلات فرهنگی برای مدیران ناکارآمد سایه امن ایجاد کرد ؟ سوال پنجم :برای فرزندانتان و وارثان تمدن ایرانی اسلامی چه پاسخی خواهید داد ؟به آنها چگونه خواهید گفت ما پا بر روی ارزش های زن ایرانی گذاشتیم واز سبک زندگی زن غربی تبعیت کردیم که بر اساس فلسفه زن افسونگر طراحی شده بود ؟ ⏪خواهر من وقتی کشف حجاب شما در طی این ده ماه هیچ دستاوردی برای تعالی خانواده واجتماع نداشته ،آن رابرای چه ادامه می‌دهید؟ ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 واکنش های نمادین ائتلاف سکولارهای ایرانی به قیام سراسری غدیر بیانگر شکست سنگین علمی در فهم تحولات ایران است ! بعد از ماهها موضع گیری تهاجمیِ روشنفکری سکولار ، سلبریتی ها و اپوزسیون این ائتلاف با قیام ملی غدیر به واکنش های سلبی و دفاعی روی آورد و از آن همه فیلسوفان پُرگوی اخلاق و سیاست ،فرهنگ و هنر و شاذ گویی های متخصصین باصطلاح جامعه شناسی ، روندپژوهی و نظرسنجی کاری برنیامد ؛ به نظرم تمام قدرت علمی ائتلاف بالا در مقابل این قیام و تظاهرات سراسری در واکنش های منفعلانه زیر قابل نشانه گذاری نمادین است : ✔️ واکنش یوزپلنگی : کاش هزینه راهپیمایی غدیر خرج فنس کشی حفاظت از زیستگاه یوز ایرانی می شد ! ✔️ واکنش ترافیکی : کاش برای ملت ترافیک ایجاد نمی شد! ✔️واکنش پسماندی : کاش در محیط زباله نمی اتداختند ! ✔️ واکنش تشکیلاتی: کاش مناسک سازی نمی کردند! ✔️ واکنش ایدئولوژیکی: کاش حکومت سکولار می بود و مؤسس یا مؤید راهپیمایی نمی شد! آقایان محترم! منتظر حرف های جدی علمی هستیم با این سطح از قهر و کینه و سطحی نگری نمی شود قیام سراسری غدیر را فهم و تحلیل کرد ؛ این حرف ها بیانگر شکست سنگین علمی در شناخت قوای ملت و فهم تحولات ایران است؛ بقول امام خمینی غدیر مال یک قشر نیست ؛غدیر مال مستضعفان ، محرومان و مظلومان جهان است؛ راستی چه می جُستید آشتی ملی ؟! بفرمایید همینجاست! فهم علمی تحولات ایران با کینه و حسد و تصلب رآی ناسازگار است ! 📡💠🌐💠📡💠 📡 نبرد اراده ها 🖋 https://eitaa.com/nabardeeradahha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیست‌و‌هشتمین هفته اعتراضات در فلسطین اشغالی ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄
▫️این عکس همسر رهبر آزادی‌بخش الجزایره فرانسویا بهش تجاوز کردن؛ با او عکس گرفتن و اونقدر شکنجه‌اش کردن تا خودکشی کرد! رهبر انقلاب: جبهه‌ دروغگوی مقابل اسلام، خودشو لیبرال دموکراسی می‌نامه! اما نه لیبراله نه دموکرات! اگه لیبرالید، چرا استعمار کردید؟!
شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. 🔺️پرسمان
آنچه نمی خواهند شما بدانید
از نظر برخی برجامیون، اگر ارز نفتی مملکت رو بدی و از آمریکا که دشمنت هست سویا و گندم بخری خوبه ولی اگر محصول پتروشیمی صادر کنی به کشورهای دوست ‎ و در ازایش با قیمت بهتری غلات مورد نیاز وارد کنی نفت در برابر غذاست و خیلی بده! دلارزدایی دوستان آمریکا رو خیلی ناراحت می‌کنه محسن مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 آیا کشور ما در جنگ است؟🤔 🍃🌹🍃 🔻امروز تقابل بین دو جبهه است؛ میدان جنگ را چگونه کنیم؟ ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
🇮🇷 🖼 افتخارآفرین شد... 🍃🌹🍃 | |