eitaa logo
گنبد فیروزه
59 دنبال‌کننده
547 عکس
167 ویدیو
22 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
☫﷽☫ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۲): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2512 بخش قبلی☝️ کلمه «أهدی» در آیه مذکور، بمعنای «هدایت‌یافته‌تر» گویای آنست که یک مطلب نسبی است و مطلق‌بردار نیست. فلذا با درجات متعددی از هدایت قابل درصدبندی مواجهیم. یعنی کسانی هدایت‌یافته هستند و کسانی هم هدایت‌یافته‌تر! ولیکن تک‌احتمالی‌ها قادر به درک این نیستند و طبق عادت مألوف و معمول خود، همه‌چیز را سیاه یا سفید می‌بینند و هیچ اعتقادی به هیچ رنگ دیگری ندارند! انسان‌ها را یا هدایت‌یافته می‌پندارند یا گمراه و ضلیل! حد وسطی برای کسی قائل نیستند فلذا با دیگران یا می‌ورزند یا که قاعدتاً هر دو بیراهه است. این‌گونه انسان‌ها معمولاً مستبدینی هستند که «تنها برداشت» خود را مطلقا «درست‌ترین برداشت» تلقی می‌کنند و نسبت به دیگران به می‌پردازند و اگر در صحنه‌های وارد شوند تبدیل می‌شوند به کرگدن‌های ویرانگر یا کوروکودیل‌های غارتگر! «تک‌احتمالی‌های بدبین» بعنوان خطرناک‌ترین انسان‌های جامعه، معمولا به هیچ صراطی مستقیم نمی‌شوند و نصیحت‌ناپذیرند و با مفهومی بنام کاملاً بیگانه هستند و لذا بحث و مذاکره با آن‌ها معمولاً بی‌ثمر و بلکه بدنتیجه است! این مریض‌القلب‌ها معمولاً زمانی متوجه خبط و خطای خود شده و نادم می‌شوند که مرتکب جنایت یا خیانت شده و دیگر کار از کار گذشته است. اکثر فریب‌خورده‌ها که براحتی اسیر نیرنگ شیادها می‌شوند، از همین «انسان‌های تک‌احتمالی» هستند ولیکن از نوع آن‌ها. البته خوشبینی و بدبینی، فرع بر تک‌احتمالی آنهاست. یعنی نوع تک‌احتمالی می‌تواند تعیین‌کننده باشد و کسی را بسمت بدبینی یا خوش‌بینی سوق دهد. به همین علت، انسان‌های تک‌احتمالی گاهی هستند و گاهی خوشبین و لذا چندان ثباتی در خود ندارند. این‌ها را بعلت (dogmatism) می‌توان و هم نامید. و از آنجا که «تنهااحتمال» متبادر به ذهن‌شان معمولاً می‌باشد، آن‌ها را هم می‌توان نامید. بر اساس توهم و آمادگی برای ، بدترین مصیبت دامن‌گیر اینهاست. قرآن کریم، آن‌ها را «فی قلوبهم مرض» معرفی می‌کند. یعنی یا که از مصادیق ملعونین هستند. (که فقط در سوره احزاب بدانها اشاره شده است) شامل سه قسم از انسان‌هاست (، و ) که لیاقت و قابلیت در را ندارند و بر فرض است که آن‌ها را شناسایی، بازداشت و محاکمه نماید و محکومیت آنها یا و یا است. خطرناک بودن اینها بعلت اقدام عاجل آنهاست که البته کاملاً قابل انتظار است زیرا هیچ مجالی به خود نمی‌دهند که قبل از و خود به احتمالات دیگر حتی لحظه‌ای فکر بکنند و بعضاً اینها را هم می‌نامند!! این‌ها همان‌هایی هستند که تنها به قاضی رفته و راضی برمی‌گردند! و برای این‌ها کاملاً بی‌معنی‌ست. وجود چنین انسان‌هایی در (حکومتی و قدرتی)، برای جامعه بسی مضرّ و وحشتناک است. آیا هسته‌های گزینش ادارات، فرمول و فرمت‌هایی برای شناسایی چنین افرادی دارند تا از ورود یا ارتقاء آن‌ها در مراتب اداری و تشکیلاتی، پیشگیری کنند؟ در پیش است و ، چگونه باید تشخیص بدهند که به «کاندیدهای تک‌احتمالی» رأی ندهند؟ البته بعید نیست که تک‌احتمال اینها گاهی قرین واقعیت باشد که در اینصورت آن‌ها باصطلاح به خال زده و برنده میدان و معرکه می‌شوند. ولیکن این ، به ریسک و خطر نهفته در روش و منش رفتاری مرسوم و معمول اینها نمی‌ارزد. در مقابل «افراد تک‌احتمالی»، افرادی هستند که آن‌ها را باید «چند احتمالی» (از دو احتمال لغایت احتمالات حتی نیم‌درصدی متعدد!) نامید. تعداد این عده از انسان‌ها در علت‌یابی گفتارها و رفتارهای دیگران و پدیده‌های پیرامونی، معمولاً تابع میزان بدبینی و خوش‌بینی آنهاست. هرچه خوشبین‌تر باشند تعداد احتمالات ذهنی‌شان، کمتر می‌شود و هرچه بدبین‌تر باشند بر تعداد احتمالات آن‌ها افزوده می‌گردد. بر خلاف گروه تک‌احتمالی که اهل اقدام عاجل هستند، اینها معمولاً گرفتار ، ، نامعقول، ایستائی بی‌وجه و می‌شوند و فرصت‌های لازمه را بر باد می‌دهند و بسیاری از ، معطل می‌ماند. اینها آنچنان اسیر احتمالات مختلف و گمانه‌زنی‌های گوناگون و بلکه می‌شوند که تحقیق و توزین آنها جهت رسیدن به ، مجال هر اقدام فوری و لازم را از آن‌ها سلب می‌کند. ... ادامه دارد👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2517 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) شهریور ۱۴۰۲ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مظهر اسلام دو چیز است:قرآن،۱۴ معصوم.اگر این دو خطا کردند از اسلام بیرون برو. 🔰عضو شوید👇👇👇👇👇 🌹 @saberin31333 🌷🌺🌸❤️🌸🌺🌷 ☝️از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر علمای ربانی البته از شوخی گذشته، آخوندها بطور کلی سه دسته‌اند؛ گفت؛ پاکند و پوکند و پلید! آری! دو دسته ( و ) همان‌هایی هستند که (ص) فرمودند؛ کمر مرا شکستند! این دو عده در واقع، کمر را شکستند ولیکن دسته سوم هستند که «مبلغین رسالات الله» و «فقهای آل‌الله» هستند و مکلف به تبعیت و تقلید از آنان هستند و اگر امروز حرفی برای گفتن از اسلام ( و ) در دنیا هست، به برکت و آنان است که در رأس این جریان اصیل الهی، همانا است. حفظهم الله ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۳): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2514 بخش قبلی☝️ در و ؛ تک‌احتمالی‌ها گرایش به مروق داشته و را تشکیل می‌دهند و چنداحتمالی‌ها گرایش به زهوق داشته و را تشکیل می‌دهند. این گرایشات در بین بدبین‌های هر دو طیف مذکور، شدیدتر است و با فاصله بیشتری دارند. در هر دو طیف تک‌احتمالی و چنداحتمالی (بویژه مستعدین بدبینی) و اوهام گناه‌آلود موج می‌زند. فلذا (که مفهوم را می‌نامد)، تذکر و هشدار می‌دهد که: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اجتَنِبوا كَثيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعضَ الظَّنِّ إِثمٌ ۖ وَ لا تَجَسَّسوا وَ ... وَ اتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوّابٌ رَحيمٌ» (سوره الحجرات/آیه ۱۲) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمانها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمانها است؛ و هرگز (در کار دیگران) تجسّس نکنید؛ و... و تقوای الهی پیشه کنید که خداوند توبه‌پذیر و مهربان است! قاعدتاً این هشدار شامل احتمالات هر دو طیف یک‌احتمالی و چنداحتمالی می‌باشد. یکی از عرصه‌های ظریف و خطیر و ، علاج همین سوءظن آثمین هر دو طیف و و و ضد گوئی ماجراست. (آثمین یعنی گنهکارانی که مرتکب می‌شوند که قرآن بعضی _ در مفهوم بسیاری _ از «احتمالات جدی گرفته شده» را بدان توصیف می‌کند) طرداً للباب، اشاره کنم که «امربمعروف و نهی از منکر» فریضتینی متعلق به و لاحقین است نه (زاهقین) و (مارقین) که هیچکدام لیاقت آنرا ندارند. یعنی مارقین و تک‌احتمالی‌ها بر عهده زاهقین و چنداحتمالی‌های راکد نیست همچنانکه خیرخواهی برای زاهقین و راکدین، خارج از عهده مارقین و منحطین است. زیرا امر و نهی این دو طیف بجای افزودن و ارتقاء صرفاً بر (رکود و انحطاط) آن‌ها می‌افزاید و تشدید می‌کند. فلذا فریضه امرونهی از جانب چنداحتمالی‌های واقع‌بین که راشدین و لاحقین هستند، معتبر، موجه و صحیح است وگرنه دخالت تک‌احتمالی‌ها و چنداحتمالی‌های بدبین، خرابکاری‌های بیشتری به بار می‌آورد. جهت استکمال مطلب، استماع این سخنرانی (حجة‌الاسلام؛ دکتر ناصررفیعی در بیان فرازی از زیارت و )، خالی از لطف نیست👇 http://player.iranseda.ir/islam-player/?g=262028&w=45&VALID=TRUE تک‌احتمالی‌های و نیز چنداحتمالی‌های ، از مصادیق بارز مریض‌القلوب هستند. (نهاد باطنی و شخصیت) این‌ها چنان بیمار و خطرناک است که قرآن، آن‌ها را هم‌ردیف و در ، تعریف می‌کند و اینکه باید از و با دیگران، بگیرند. این در سطح ، و ، قابل اقدام است! در مفهوم : ❓ در حوزه دینی از چه عنوان و جایگاهی برخوردار است؟ نویسنده‌ای در مقاله‌ای به نشانی؛ https://www.google.com/amp/s/article.tebyan.net/Article/AmpShow/257519 چنین آورده است: «بررسی واژه قلب نشان می‌دهد که این کلمه در معنا و مفهوم، نزدیک‌ترین واژه در به اصطلاح شخصیت در است. واژه «قلب» و جمع آن «قلوب» بیش از ۱۲۰ بار در به‌کار رفته است.» در اینجا عجالتاً پرداختن به قلب در مفهوم شخصیت، مطمح نظر نگارنده نیست و این مطلب را از آن جهت پیش کشیدم که بودن شاکله شخصیتی را مورد اشاره قرار بدهم (و حال آنکه یک مطلوب ارزشمند الهی است). یعنی شاکله شخصیتی انسان‌ها معمولاً حالت ثابت و یکنواختی ندارد و بلکه همچون قلب مستمراً در انقلاب و دگرگونی است. زیرا شاکله شخصیتی هر انسانی تحت‌الشعاع عواملی است که ارکان آن‌ها عبارتند از؛ ۱) عوامل وراثتی ۲) عوامل محیطی ۳) عوامل تقویمی ۴) عوامل ارادی این عوامل، نفوذ یکسانی ندارند و در کمّ و کیف و نیز فرد به فرد، متغیر هستند و هر کدام درصدهای متغیری دارند. می‌توانیم فرض کنیم که ابتداءبساکن، سهم هر کدام از عوامل؛ «وراثتی، محیطی و تقویمی» حدود ۳۰٪ و بلکه بیشتر است و سهم عامل؛ «اراده»، حدود ۱۰٪ و بلکه کمتر! ولیکن بمرور زمان این درصدها تغییر می‌کنند تا آنجا که ای‌بسا سهم اراده و قوه اختیاریه در تشکیل شاکله شخصیتی انسان به بالای ۷۰٪ نائل می‌گردد و سهم هر کدام از عوامل سه‌گانه وراثت، محیط و تقویم به زیر ۱۰٪ اما هرگز نباید تصور کرد که سهم سه‌گانه جبری «وراثت، تقویم و محیط» کاملاً مضمحل می‌گردند که بسیار بعید و بلکه محال است. ...ادامه دارد👇 ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) شهریور۱۴۰۲ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏
☫﷽☫ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۴): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2517 بخش قبلی☝️ توضیحی در باب عنوان مقاله (شاکله+شخصیتشخص (به انگلیسی: Person) موجودیست، مثلاً انسان، که قابلیت‌ها یا ویژگی‌های خاصی دارد که تشخص او را تشکیل می‌دهد و تعریف دقیق آن، موضوع اختلاف بسیار است. مترادف شخص: بابا، تن، فرد، کس، نفر، آدمی، انسان، بشر، ذات، وجه متضاد شخص: شیء برابر پارسی شخص: کس، تن، خود، وجود، پیکر کلمات هم‌خانواده شخص: مشخص، مشخصه، مشخصات، تشخص، اشخاص، شخوص، شاخص، شاخصه، تشخیص، شخیص، شخصی. شخصی ارتباط نزدیکی با خصوصی دارد که این هم هم‌خانواده‌هائی مثل؛ خصیصه، خصائص، خصوص، مخصوص، اختصاصی، مختص، مختصات دارد. انواع شخص: حقیقی، حقوقی، زنده، مُرده، جان‌دار، بی‌جان، جنازه، جسد دهخدا: شخص.[ش َ] (ع اِ) کالبد مردم و جز آن و تن او. (منتهی الارب). در لغت فقط بر جسم اطلاق گردد. (از اقرب الموارد). جسم. هیکل. اندامهای آدمی بتمامه. جهت اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید 👇 https://lamtakam.com/dictionaries/moen/19402/%D8%B4%D8%AE%D8%B5 در مقابل استفاده شده است. هر انسانی دارای ابعاد وجودی ظاهری و باطنی است. شخص، ظاهر است و شخصیت، باطن. هر قدری که شخص، وجود عیان و تابانی دارد، شخصیت، وجود نهان و پنهانی دارد. هر انسانی همچون کوه یخ شناور در دریاست که فقط قطعه کوچکی از آن در سطح، مشهود است و قسمت اعظم آن در اعماق، براحتی در دسترس نیست مگر به غواصی چندجانبه. بعبارتی دیگر؛ شخص، هر کس و شخصیت، اوست. آنچه که ما از دیگران درک می‌کنیم، وجود ظاهری و شهودی آنهاست و حال آنکه وجود باطنی و غیبی آن‌ها بسادگی قابل درک نیست. ولیکن با دقت در و هر کسی «تا حدودی» می‌شود به او پی برد. پی بردن به نهاد باطنی دیگران (که قرآن آنرا نامیده و در روایات شیعی به تعبیر شده است و در روانشناسی از کلمه و در کلام از واژه‌های و استفاده می‌شود) شاید مهمترین مطلوب تاریخی انسان‌ها در عرصه آن‌ها بوده است. وقتی هم که قرآن می‌فرماید: «کُلٌ یعملُ علیٰ شاکلته»، قاعدتاً این (دینی؟) را هم دامن می‌زند که «شاکله» چیست؟ که پدیدآورنده است؟ و اینکه برای پیش‌بینی یا اعمال دیگران چگونه می‌توانیم شاکله آن‌ها را دریابیم؟ تا گرفتار به دیگران نگردیم که بعضاً و گناه است. بدیهی است که نتیجه است و قرآن، مکرراً بدان اشاره می‌کند ولیکن مطلق «عمل» ای‌بسا ریشه در بی‌ایمانی هم داشته باشد که دارد و لذا «اکثریت انسان‌ها» را جهنمی می‌سازد! حال برای نجات انسان‌ها و اصلاح عمل ایشان و حداقل «اصلاح امت جد حسین(ع)» (چنانکه حضرتش برای اشاره به یکی از مهمترین علل قیام و شهادت عاشورائی خود و خاندانش، عبارت «لطلب الاصلاح فی امة جدی» را بیان فرمود) آیا سزاوار نیست که ایمان و بی‌ایمانی‌ها را شناسایی کنیم؟ و‌ حداقل برای آنان که تکلیف به کار فرهنگی (امربمعروف و نهی از منکر) و وظیفه تبلیغ و تبیین معارف و احکام اسلام دارند، ضروری است که در مواجهه با اشخاص، در راستای خود به مسائل شخصیتی آنها نیز توجه نمایند. بنابراین، ضرورت دارد که از شخص عبور کرده و حتی‌الامکان در شخصیت مخاطبین خود، غور نمائیم و این خوض و غوص نه تنها ممنوعه نیست بلکه ای‌بسا خطیر مطلوب و موجهی است. شخص، جنبه مادی، کمّی و وجود خارجی انسان و قابل اشاره و اسم‌گذاری است اما شخصیت، جنبه معنوی، کیفی و وجود درونی او و قابل توصیف و ارزش‌گذاری است. شخص از طریق (بینائی، بویائی، چشائی، لامسه و شنوائی) قابل حس است ولیکن شخصیت در دسترس این حواس پنجگانه نیست و صرفاً آنرا باید احساس کرد و از آثار پی به مؤثر برد. اینکه فرضا من ۹۰ کیلو وزن دارم و ۱۸۰ سانتیمتر قد و کچل نیستم و مو دارم ووو... را همه در همان نگاه اول خود در می‌یابند ولیکن با دیدن شخص من، آیا شخصیت مرا هم می‌توانند دریابند؟ چنین مطلبی بسیار بعید است. اگرچه با آنالیز و تحلیل دقیق ساختار شخص (از قبیل؛ قد، وزن، رنگ، مقدار مو، ترکیب صورت، ترکیب خطوط دست‌ها و انگشت‌ها و در تعمیقی بیشتر روی گروه خونی، ابراز احساسات به رنگ‌ها، نحوه امضاء، دست‌خط و امثالهم) قاعدتاً بخش قابل توجهی از شخصیت شخص، قابل کشف و شناسائی است. ... ادامه دارد👇 ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) شهریور ۱۴۰۲ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏
☫﷽☫ مقالات تحریری حسینی منتظر (مندرج در فضای مجازی) 👈 لیست یازدهم: ✍1⃣0⃣1⃣ سفرنامه اربعینی عراق (بخش اول) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2320 ✍1⃣0⃣2⃣ سفرنامه اربعینی عراق (بخش دوم) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2329 ✍1⃣0⃣3⃣ ؛ معیت تبرعی یا تبرجی؟! https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2340 ✍1⃣0⃣4⃣ نظامی پر مفسده بمثابه بتکده‌ای بنام کعبه! https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2396 ✍1⃣0⃣5⃣ نقدونظر (مفهوم گذر در نهضت و نظام) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2437 ✍1⃣0⃣6⃣ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۱) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2512 ✍1⃣0⃣7⃣ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۲) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2514 ✍1⃣0⃣8⃣ نقدونظر (علماء ربّانی) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2516 ✍1⃣0⃣9⃣ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۳) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2517 ✍1⃣1⃣0⃣ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۴) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2608 👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شده‌اند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کرده‌ام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آن‌ها را بر عهده می‌گیرم. برخی از آنها زنجیره‌ای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إن‌شآءالله ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2318 لیست قبلی ☝️ لیست بعدی 👇 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫ بدزدائی پیاده در رکاب! «پیاده در رکاب بزرگان تاختن» راه و رسمی مخالف آموزه‌های اسلامی است. همچنانکه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام با آن مقابله فرمود. https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2651 زیرا با «کرامت انسانی پیاده‌ها» و «تکبرپروری سواره‌ها» تعارض واقعی دارد. و اینک شاهد پیاده در قفای رونالدو (یکی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای اروپا) تاختن جماعتی از ایرانی‌ها در تهران هستیم که قابل توجهی است. از آنجهت عیب شمردند و برآشفتند که این هواداران چرا بجای و ابراز به این خودسری نرم پرداختند؟! دوستان هم برای کم‌رنگ‌سازی این عیب، دست بدامن توجیهاتی شدند پیدا و پنهان! و حال آنکه؛ آن، هیچگونه وجاهتی ندارد که بخواهد بلااشکال بودن آنرا توجیه نماید. و اما در قضیه نباید از نظر دور داشت که؛ دوست و دشمن، منتظر تحرکات «گله‌ای کرگدن ویرانگر و کوروکودیل غارتگر» و در تعبیر حضرت امیر(ع)؛ بودند که ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ برخی محلات شهری را به اغتشاش و آشوب بکشانند که بعلل معقولی رخ نداد و ظاهراً حیرت‌انگیز بود! دو روز بعد که وارد تهران شد، مسیر و مقصد وی شاهد تحرکات گله‌ای مثلاً هوادار بود که ایضاً مایه حیرت دوست و دشمن! در این میان، هواداری رونالدو از و مخالفت او با (بعنوان یک موضع ارزشمند سیاسی) بهانه‌ای شد برای توجیه تحویل‌گرفتن او توسط و نیز توجیه بلاوجه تبرجات هوادارانی که هر کدام به شکلی در صدد عقده‌گشایی بودند. در این میان معرکه‌ای پدید آمد تا یک ارزش اسلامی (پرهیز از پیاده‌تاختن در قفای بزرگان همراه با هلهله‌های هیستریک!) نادیده گرفته و قربانی شود. حال که جوانان در آنجا به اغتشاش نپرداختنند و عقده‌گشایی نکردند بجای آن هیچ اشکالی ندارد که در اینجا عقده‌گشایی نمایند! صد البته این بد بر آن بدتر، دارد ولیکن لازمست همه بدانند که این ، خوب و بی‌عیب نیست و نباید از آن کرد تا مبادا سنت موجهی گردد. بنابراین پیاده در قفای یکی از بزرگان فوتبال تاختن و هلهله‌های ذی‌ربط با سه علت، توجیه شد: ۱) این مسئله (ابراز احساسات همه‌جانبه هواداران) جهان‌شمول است و نیست! کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو بازیکن فوتبال اهل پرتغال هم که برای تیم ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان به عنوان کاپیتان و در پست مهاجم بازی می‌کند، از این قاعده مستثنی نیست. او بخاطر حرفه‌ای بودن در کار خود قابل ستایش است ولو اینکه از عربستان آمده تا به ایران گل بزند و ایرانیان را شکست بدهد! مطلب هواداری یک مسئله غیرسیاسی است! ۲) رونالدو در قضیه بسیار تلخ و در در با همسوئی داشته است و لایق تکریم و تشریف است و هواداران در صحنه هم حق دارند که به همین دلیل، از سروکول هم و نیز از تپه‌های اطراف هتل محل اقامت وی بالا بروند! ۳) بجای حضور موحش جوانان در محلات پراکنده شهری و مشارکت در انجام حرکات دشمنان، چه اشکالی دارد که آن‌ها اینگونه به حرکات بپردازند تا خود را بدینگونه تخلیه نمایند؟! مضافاً که این اقدام خودجوش هواداران، تیری بر قلب دشمنان خشمگین از بی‌اعتنائی مطلق به تحریکات فراوان آن‌ها بود و چونکه دشمنان اظهار شماتت کردند (بخاطر رو کم‌کنی آن‌ها هم که شده!) باید بدان بهاء داد و آنرا بلااشکال تلقی کرد! آیا براستی با این توجیهات (کاملاً واقعی و غیرقابل انکار) می‌توان از زشتی و قُبح ذمیمه‌ای مثل «تاختن در رکاب بزرگان» چیزی کاست؟ هیهات منّا الذلّة ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هواپیمای آقای رییسی در بازگشت از آمریکا، حامل ۳۵۰۶ قطعه عتیقه‌ی هخامنشی است که نود سال پیش رضاشاه به آمریکا فرستاده بود! اما قصه از چه قرار است؟ در اولین سال‌های پادشاهی رضاخان، باستان‌شناسان آمریکایی‌ به مناطق باستانی ایران راه پیدا کرده و به کاوش در بِکرترین نقاط باستانی ایران پرداختند؛ تنها از تخت جمشید بیش از سی هزار عتیقه‌ی باستانی کشف شد. تا جاییکه کاوشگران امریکایی‌ در گزارش‌های خود به دولت آمریکا نوشتند؛ «گروه ما در تخت جمشید به یکی از بزرگترین کشفیات تمام تاریخ دست یافته است.» آمریکایی‌ها پس از این کشف عظیم، زمزمه‌ی انتقال آن به آمریکا را راه انداختند؛ دولت وقت ایران به شدت مخالفت کرد و کار به دعوای سیاسی کشید. نهایتا رضاشاه شخصا به مسأله ورود و با انتقال همه‌ی عتیقه‌جات کشفی به آمریکا موافقت کرد. وزیر فواید به سفیر آمریکا گفته بود؛ «به جز من و نخست وزیر، همه‌ی وزرا با انتقال سی هزار لوح گلی به آمریکا مخالف بودند، ناچار مسئله به شخص شاه ارجاع شد. ایشان نیز وقتی شنیدند انتقال این آثار به آمریکا برای حل و فصل اختلافمان با آمریکا ضروری است، موافقت کردند» حجم آثار عتیقه‌ای که از تخت جمشید نصیب آمریکایی‌ها شد به قدری بود که برای جابجایی‌اش به بندر بوشهر، به قول یکی از باستان‌شناسان آمریکایی‌ به کاروانی از کامیون‌ها نیاز بود. ✍عماد داوری دولت‌آبادی | عضو شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/623706320C1d9f760b11 ☝️از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر الواح باستانی ما در ید دشمنان! بالاخره معلوم نشد این الواح باستانی ایرانی (بیش از ۳۵۰۰ لوح) بمنظور مطالعات دانشگاهی آمریکائی‌ها از ایران به امانت رفته بود یا با خیانت رضاشاه نوچه انگلیس، از زنجیره غارتگری‌های اجانب و اذناب آن‌ها بوده است؟! در هر حال قرار بوده که ۳ ساله عودت داده شوند اما چرا به مدت ۹۰ سال در آب‌نمک دشمنان خوابید و حالا (در این زمان که لابد تنوری برای چسبانیدن آن داغ شده است!) تحویل ایران شد؟! آیا این قضیه مرموز نیست؟! چند نکته قابل تأمل: در زمان ریاست جمهوری مشانژاد هم رئیس موزه لندن، شخصا لوح منسوب به کوروش را به تهران آورد و در اینجا به مدت یک ماه به نمایش عمومی گذاشته شد و سپس برای یکسال تمدید شد! دو نکته مهم و قابل توجه و تأمل آن قضیه این بود که مقام انگلیسی آورنده لوح قلابی مذکور در مراسم رونمائی از آن با حضور رئیس جمهور ایران گفت: لطفاً مراقب این لوح باشید که سند قوم یهود است!!! چرا لوح کوروش ایران، سند قوم یهود باید باشد؟! ضمناً انگلیس برای نمایش ۱۰ روزه آن لوح استوانه‌ای مشهور به نخستین بیانیه حقوق بشر (بنفع یهود!)، در زمان مثلاً کشف (۱۳۴۸ که توسط یک مقام ارشد امنیتی mi6 انگلستان که حائز مقامی در وزارت خارجه انگلیس هم بود و البته با عنوان پوششی باستان‌شناس، ظاهراً از ویرانه‌های مدائن کشف کرده بود) ۶ میلیون دلار از شاه ایران گرفت! اما برای نمایش یک‌ماهه و یک‌ساله آن در زمان مشانژاد، حتی یک دلار هم نگرفت و کلاً صلواتی بود! ضمناً صهیونیزم انگلیسی در پایان دهه ۴۰ برای لوح کوروش (=سند قوم یهود!) چنان پروپاگاندایی راه انداخت که ۱۰ تا ماکت هم عین آن ساختند و غیر از سازمان ملل برای موزه‌های مشهور جهانی آن زمان فرستادند اما دستگاههای اطلاعاتی آلمان به ساختگی و جعلی بودن اصل قضیه پی برده و ماکتی را که برای آلمان ارسال شده بود، درهم شکست و دور ریخت. اساساً چرا دشمن خبیثی مثل انگلیس دنبال گره زدن وضع موجود ایران انقلابی به دوران باستان آن‌هم بدست دولت مثلاً انقلابی مشانژاد بود؟! و حال چرا دشمن ملعونی مثل آمریکا ایضاً در صدد پیوند وضع موجود ایران انقلابی به دوران باستان آن‌هم بدست دولت مثلاً انقلابی رئیسی برآمده است؟! آیا رابطه و سنخیتی بین دولت‌های مشانژاد و رئیسی وجود دارد؟! آیا دولت رئیسی تداوم و استمرار دولت مشانژاد نیست؟! چه کسانی نقش‌آفرین چنین قضایائی در دولت‌هائی مثل مشانژاد و رئیسی هستند؟! آیا مثلثی که یک ضلع آن باستان‌گرائی قبل از اسلام و ضلع دوم آن دشمنانی مثل سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس و آمریکا و در ورای آن‌ها صهیونیزم جهانی و بالاخره ضلع سوم آن دولت‌های مدعی اصول‌گرائی و انقلابی‌گری و ولائی (اما مشکوک به یکه‌تازی انجمن حجتیه انگلیسی در آن‌ها!) می‌تواند برای ملت رشید ایران، مطلب قابل قبول و قابل هضمی باشد؟! چگونه می‌توانیم چنین دستاوردهای کاملاً مشکوکی را به فال نیک بگیریم؟! فتأمل دولت رئیسی فقط جناب رئیسی نیست. دولت رئیسی بدون نخاله‌های سیاسی و... نیست. دولت رئیسی، قابل نقادی است. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) مهر۱۴۰۲ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری) حیفه این پیام‌ها را نبینی (یک از هزاران؛ گلچینی از پیام‌های متنوع) 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
طی پیامی برای ایشان نوشته بودم، در اراضی مورد هجوم حاج‌صفوت، من زمینی ندارم که شما بخواهید حق‌السهم من از اراضی آقداش را برای مبارزه با او به گروگان بگیرید. تجاوز داوودی چه ربطی به من دارد که خودسرانه زمین‌های مرا اجاره بدهید و اینهمه سال اجاره‌بهای آن‌ها را بدون اجازه من صرف اهداف تأییدنشده خود بکنید؟! و ایشان گستاخانه چنین جواب بی‌ادبانه‌ای☝️را حواله من کرد! در پیام‌های بعدی هم به ایشان و اطرافیانشان متذکر شدم که شما هیچ وکالتی از پدر مرحوم بنده ندارید و این کار شما، حرامخواری علنی حساب می‌شود و من هم حلال نمی‌کنم و در صورت لزوم از طرق قانونی احقاق حق خواهم کرد ولیکن از آنجا که اولویتم مبارزه با خائنین اوقاف و زنگوله‌های نانکلی در روستا بود، این قضیه را تاکنون مسکوت گذاشتم. و حال نوبت شفاف‌سازی آنست. جمله «من شما را نمیشناسم عموی خودم آسیدمیربابا رو میشناسم» هیچ مفهومی بجز کاسه داغتر از آش شدن وی ندارد و البته بهانه‌ای بیش نیست برای توجیه تداوم حرامخواری چند ساله این‌ها از زمین‌های مرحومان آ.سیدمیربابا و آ.سیدموسی و حتی بقیه ورثه مرحوم آ.سیدعیسی! و بنده وقتی برادر بزرگتر خودم را به نقادی می‌کشم، بدیهی‌ست که از نقادی عموزاده‌هایم باکی ندارم. وقتی حق و حقوق من سالهای سال ضایع می‌شود، دیگر چه فرقی می‌کند که حرامخوار قضیه حاج‌صفوت داودی باشد یا خمسه‌ای‌های نجف‌آباد و یا عموزاده‌هائی که از حرمت‌شکنی‌ها هیچ ابائی ندارند؟! تفصیل قضیه را لطفاً در پیام ۱۱۸ ببینید. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۷ مهر ۱۴۰۲ 💠 کانال‌های اطلاع‌رسانی : 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh 💠 🆔 @chelcheraaqHM
بسمه تعالی قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۱۱۸): صفوت داودی و برادران یوسف! (۰۱) در پیام شماره ۵۱ خود (۲۵ آذر ۱۴۰۱) در کانال «سیدعلاءالدین»👇 https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/181 «زمین‌خوارهای ۱۱۸» را پنجمین مشکل اصلی اهالی امامزاده برشمرده بودم ولیکن در بند ۳/۶ آن توضیح داده بودم که: «حل مشکل زمین‌خوارهای پلاک۱۱۸ اگرچه مشکل همه اهالی نیست ولیکن شکست و پیروزی در مبارزه با آن‌ها در پیشبرد حل مسائل پلاک۱۱۷ بی‌تأثیر نیست فلذا معتقدم آنرا نباید امری جداگانه فرض کرد و حتماً باید حل آنرا در ارتباط با شش سر دیگر این اژدها دنبال کرد. ظرائف نهفته در این قسمت، باعث شد حل این مسئله (علیرغم آنکه گران‌ترین زمین متعلق به بنده در این عرصه مورد هجوم واقع شده) در اولویت دوم بنده قرار بگیرد!» حال که بحران دخالت نامشروع و غیرقانونی اوقاف بوئین‌زهرای قزوین (با شکست حقوقی مفتضحانه نانکلی در دادگاه تجدیدنظرخواهی آوج)، فروکش کرده است و از طرفی متوجه شدم که غیرسادات هم (و ای‌بسا بیشتر) در بوجود آمدن این مشکل نقش داشته و دارند، بد نیست اشاره بیشتری به معضل پنجم اهالی (یعنی چنگ‌اندازی حاج‌صفوت داودی نقاشی به «آب+اراضی» اهالی امامزاده) بکنم و ای‌بسا لازمست آنرا در اولویت اول خود قرار بدهیم؛ اولین گزارش من در باره نامبرده در این پیام بود👇 https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/517 که اشاره‌ای به جلسه چاره‌اندیشی سادات در منزل آ.سدیداله داشت (قبل از آن جلسه بر این گمان بودم که زمین‌های آقداش بنده مورد تجاوز همین داودی نقاشی قرار گرفته است اما از حرف‌های داخل جلسه متوجه شدم که غاصبین زمین‌های من دیگران هستند نه حاج‌صفوَت!) و دومین جلسه با همین موضوع ایضاً دیشب در منزل مشارالیه (سیدیداله پسرعموی بنده و از متجاوزین به زمین‌های من!) برگزار شد ولیکن علیرغم اشتیاقی که به حضور در آن داشتم، وقتی قبل از حرکت، استخاره از قرآن گرفتم، خیلی بد آمد و لذا منصرف شدم! گویا ضرر شرکتم در آن، بیشتر از سود آن بود! و الله اعلم (آیات ۱۷ و ۱۸ از سوره یوسف آمد که اشاره به «توطئه برادران یوسف برای محو او از صفحه روزگار» و پیراهن خونین دروغین او دارد که در صدد فریب پدر و بقیه بودند!) قصد و اشتیاق اصلی من بخاطر این بود که خود را به عموزاده‌هایم معرفی کنم! زیرا یکی از آنها هنگام مطالبه حقم، خیلی گستاخانه نوشت که؛ مرا نمی‌شناسد!!! متن کامل پیام ایشان👇 https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/687 بنده متقابلاً در ۲۰بهمن۱۴۰۱ به نوشتن این جواب کوتاه و ملایم بسنده کردم: «چه حرفهای شگفت‌انگیزی!! ظاهراً دچار سوءتفاهم هستید! همین دو پیام مرا و خودت را به هر وکیل و قاضی که ارائه بدهی، مطمئناً حتی یک نفر، حق را در مانحن فیه به شما نخواهد داد. لطفاً ضمن مشورت با اهل خرد، منطق خود را اصلاح کنید.» حداقل ۲۰۰روز از آن هشدار و توصیه گذشت و بنظرم مهلت کمی نیست و لازمست این مسئله هم علنی شود. زیرا در آن مسئله هم تنیده و غیرقابل تفکیک است. آخرین پیام مسلسل بنده در موضوع مسائل روستای امامزاده علاءالدین شماره ۱۱۷ در کانال گنبد فیروزه👇 https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/555 در تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۲ بود و‌ اما پیام شماره ۱۱۸ بنده در امروز ۷ مهر ۱۴۰۲ (!) (تصادفاً جالبه که بدانیم پیام‌های کانال‌های «سیدعلاءالدین+گنبدفیروزه» هم معطوف به دعواهائی است که املاک و اراضی سادات در پلاک‌های فرعی ۱۱۷ و ۱۱۸ از اصلی ۱۰ قزوین را نشانه رفته‌اند!) و اما بعد؛ در پیام 👇 https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/364 اشاره کردم که؛ «... در ملک نقاش هم قطعاتی که به من رسیده در عرصه‌هائی نیست که فئودال آن روستا به آن‌ها تجاوز کرده است که فرضا من بهانه‌ای برای مقابله با حاج‌صفوت داشته باشم!» و با اشاره به نکاتی دیگر نتیجه گرفتم که؛ «بنابراین من اگر با اوقاف و نیز متجاوزین محلی وارد مبارزه نشوم و یا بشوم اما پیروز نشوم، چیزی از دست نداده‌ام و اگر پیروز هم بشوم، چیزی بدست نیاورده‌ام! پس چرا باید وارد معرکه بشوم؟!» قبل از دعوت مستقیم آ.سیدیداله به جلسه دیشب، آ.سیدرضا تماس گرفت و همان حرف‌های همیشگی ولیکن ایشان استدلالی آورد که زبان مرا بست! او گفت که این جلسه در باره «آب نقاش» است که «قلدر نقاش» همه آنرا برای خود مصادره کرده است. درسته که تجاوز صففت به زمین‌های شخص شما نکشیده اما «سهمیه آب» شما را که تصرف کرده است. زمین‌های آقداش شما بدون آب، چه ارزشی خواهد داشت؟! کاملاً قانع‌کننده بود و متقاعد شدم که در جلسه مذکور شرکت بکنم اما نمی‌دانم چرا استخاره، اجازه نداد! لابد حکمتی داشته و شاید هم بهتر بود استخاره نمی‌کردم! در هر حال، مایلم که در مبارزه با متجاوز پلاک ۱۱۸ سهمی داشته باشم إن‌شآءالله ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۷ مهر ۱۴۰۲ 💠 کانال‌های اطلاع‌رسانی : 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh 💠
(۱) 💢 رسول اکرم(ص): از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید٫ چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد... 📚 میزان الحکمه، حدیث 15748 💐 بهترین ها در آخرالزمان ... ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✳️ پيامبر اکرم ( ص) به امام علی (ع) فرمودند : یا علی ! وَ اعلَم أنَّ أعظَمَ النّاس یَقیناً قَومٌ یَکُونُونَ فی آخِرِ الزّمان لَم یَلحَقُوا النَّبِیَّ و حُجِبَ عَنهَمُ الحجَّةُ فَآمنوا بِسوادٍ فی بَیاضٍ ✳️ ای علی ! بدان که والاترین یقین را بین مردمان ، گروهی از مردم آخرالزمان دارند که پیامبرشان را درک نکرده اند و حجت خدا امام زمان از ایشان مخفی شده و با این حال به سیاهی نوشته ای بر سپیدی کاغذی ایمان می آورند و همین که سخنی از امام به ایشان می رسد ، بدان یقین پیدا می کنند...📚 بحارالانوار ج ۵۲ ص ۱۲۵* 💐میلاد موفورالسرور قطب عالم امکان ، حضرت بقیة الله الأعظم ، امام زمان(عج) و أرواحنا و أرواح العالمین لتراب مقدمه الفداء مبارک... 📜قسمتی از وصیتنامه شهید محمود رادمهر پیرامون دوران پر آشوبِ فتنه‌های آخرالزمان ... 🖊 برادران و خواهران اگر می خواهید دنیا و آخرتتان تضمین شود و از مصائب آخر الزمان در امان باشید و دینتان حفظ بماند و عاقبت به خیر شوید، بصیرتتان را افزایش دهید، اطاعت از "ولایت مطلقه فقیه" را بر خود واجب بدانید. 🖋 اگر می خواهید در این دوران پر آشوب گمراه نشوید ، گوشتان به سخنان "ولایت مطلقه فقیه" و چشمتان به اعمال این بزرگوار و تمام وجودتان صرف عمل به خواسته ها و اوامر ایشان باشد. 🌹تشرف آیت الله مدنی محضر حضرت صاحب الزمان (عج) 💥مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی که از علمای تهران بودند، نقل کردند: شبی در نجف بعد از اتمام نماز جماعت پشت سر آیت‌الله شهید مدنی و خلوت شدن مسجد، ناگهان دیدم آقای مدنی شروع به گریستن کرد. چون به من اظهار لطف داشتند به خودم جرأت دادم و علت گریه ناگهانی ایشان را پرسیدم. ایشان 👈 فرمودند: بعد از نماز یکی گفت: امام زمان (عجل) را دیده است که به او فرموده‌اند: "ببین این شیعیان بعد از نماز بلافاصله به سراغ کارهای خود رفتند و هیچ کدام برای فرج من دعا نکردند". من هم تا این را شنیدم متأثر شدم و گریستم. آیت‌الله مجتهدی فرمودند: بعدها متوجه شدم امام زمان (عج) این گلایه را به خود ایشان (شهید مدنی) گفته بودند... 💢تـلنگـــــــــــــــــــــــــر یاصاحب الزمان(عج) 👈 در نزدیکی کربلا روی تپه ها نشسته بودند و می گریستند و برای سلامتی و پیروزی امام شان دعا می کردند ، اما هیچ کدام شان به سمت سپاه امام نرفتند . چه فرقی می کند که درمقابل امام شمشیر زده باشی . یا دشمن امام را با سکوت یاری کرده باشی ‼️ ✅بیدار بشویم و به یاری امام زمان مان و ولی فقیه بشتابیم . . . ☝️از پیام‌های دریافتی☝️ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
«کاداستر» چیست و به چه دردی می‌خورد؟ به زبان ساده کاداستر همان حدنگاری و یا نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی نقشه‌برداری‌ای که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد. کاداستر با استفاده از عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه و جمع‌آوری اطلاعات مالکیتی و فنی از زمین‌، مساحت و حدود دقیق اراضی را مشخص و کمک می‌کند که زمین‌ها سنددار و از قانون‌شکنی و دعاوی ملکی جلوگیری شود. به گزارش ایسنا، «اقتصادآنلاین» در ادامه نوشت: کاداستر دارای دو معنای لغوی و اصطلاحی است. از لحاظ لغوی کاداستر از ریشه یونانی واژه کاتاستکین به معنای راه، لیست و دفترچه گرفته شده است که البته بی‌ارتباط با معنای اصطلاحی آن نیست. در اصطلاح، کاداستر به آن دسته از نقشه‌برداری‌های ثبتی اطلاق می‌شود که دارای ارزش حقوقی بوده، به گونه‌ای که می‌توانند سه امر ارزش، موقعیت و مالکیت اراضی را برای مراجع اداری و قضایی و نیز اشخاص خصوصی معین کنند. بر اساس شواهد موجود، شارل هفتم و لویی چهاردهم و پانزدهم برای دستیابی به یک نظام مالیاتی منظم از املاک و اراضی تحت حکومتشان در فرانسه، نخستین کسانی بودند که به فکر طراحی نظام کاداستر در این کشور افتادند. باید توجه داشت نقشه‌های کاداستر فقط مختص استفاده حقوقی نیست بلکه کشورهای صنعتی در تمام امور از جمله عمرانی، سیاسی، اقتصادی و غیره از این نقشه‌ها بهره‌برداری می‌کنند. در کشور ما نیز ماده ۱۵۶ قانون ثبت اسناد و املاک کشور مصوب ۱۸ دی ۵۱ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف به «تهیه نقشه املاک به صورت نقشه کاداستر» کرده است. قوه ‌قضاییه در راستای اجرای این ماده و با تصویب آیین‌نامه حدود، وظایف و تشکیلات تهیه نقشه املاک به ‌صورت کاداستر و مقررات اجرایی آن موضوع تبصره ۳ ماده ۱۵۶ قانون ثبت اسناد و املاک مصوب ۱۳۷۹ اقدام به مدیریت کاداستر و تاسیس اداره کل کاداستر کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک کرده است. در تبصره ۳ ماده ۱۵۶ قانون ثبت اسناد و املاک، نقشه کاداستر به این صورت تعریف شده است: «به مجموعه عملیات فنی، مهندسی، ممیزی، ثبتی و حقوقی در مورد املاکی اطلاق می‌شود که جریان ثبتی آن خاتمه یافته اعم از اینکه در دفتر املاک ثبت شده یا نشده باشد به جهت آنکه محدوده و موقعیت املاک را مشخص نماید و ارتباط جغرافیایی آن‌ها را با یکدیگر نشان دهد و به منظور تثبیت مالکیت و تسهیل در حل و فصل دعاوی ملکی و ثبت املاک و سایر موارد مربوط به املاک اجراء گردد.» همچنین در روزهای اخیر رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر از راه‌اندازی قرارگاه جهادی اجرای کاداستر داد. حسن بابایی در نشست هشتم آذرماه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به صدور سند برای ۴۷ میلیون هکتار در سال ۹۹ اظهار کرد: این در حالی است که طی ۴۰ سال گذشته برای ۱۱ میلیون هکتار زمین سند صادر شده است. وی با بیان اینکه میزان دریافتی از اعتبار کاداستر در سال جاری صفر بوده است، گفت: با همه این تفاسیر، در هشت ماه گذشته برای ۲۰ میلیون هکتار زمین صادر شده است. بابایی با بیان اینکه کل مساحت کشور ۱۶۲ میلیون هکتار است و برای ۸۷ میلیون هکتار سند کاداستری صادر شده است، گفت: قرارگاه جهادی اجرای کاداستر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی و اولویت اصلی سازمان در سال جاری اجرای طرح کاداستر عنوان شده است. البته باید توجه داشت تهیه نقشه کاداستر در ایران به دلیل بالا بودن قیمت اراضی و املاک و بافت قدیمی بسیار مشکل است و نیاز به دقت لازم از جمله نقشه‌های یک‌پانصدم دارد. از سوی دیگر با توجه به مشکلات حقوقی و قضایی مختلفی که در مسئله اراضی و املاک در کشور وجود دارد، کاداستر می‌تواند دارای چهار تاثیر مهم در این زمینه باشد. اول اینکه نظام مالیاتی منظمی از اراضی در دست خواهد بود و این طبعا به معنای عدالت مالیاتی نیز هست. دومین تاثیر نظام کاداستر در حل و فصل دقیق دعاوی ملکی خواهد بود و مراجع قضایی می‌توانند از اطلاعات آن برای حل و فصل دعاوی بهره ببرند. سومین اثر این است که دعاوی ملکی طبعا به دلیل وجود اطلاعات دقیق کاهش خواهند یافت. در زمینه چهارمین اثر و مهم‌ترین اثر از لحاظ حقوق مردم، باید گفت که کاداستر موجب تثبیت مالکیت‌ها، قلمرو آنها و جلوگیری از برخی کلاهبرداری‌هاست. علاوه بر این منجر به نقل و انتقال ساده املاک در حوزه خصوصی نیز خواهد شد. ☝️از پیام‌های دریافتی☝️ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
محدوده‌بندی، حدنگاری یا کاداستر (به فرانسوی: Cadastre) نوعی نقشه‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. کاداستر منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است (یا در مورد ایران باید باشد). کاستادرال/حدنگاشت یکی از روستاهای اتریش در سال ۱۸۵۲ میلادی نقشه حدنگاری نقشه‌ای است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد. برخی از نقشه‌های کاداستر جزئیات بیشتری را نشان می‌دهند، مانند نام ناحیه، شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر پارسل ملکی، گواهی شماره عنوان، موقعیت ساختارهای موجود، شماره بخش، نام خیابان‌های مجاور، ابعاد مرزها و… مجموعه فعالیت‌های مرتبط با حدنگاری شامل تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره‌ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه‌برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهائی و به‌روزرسانی آن می‌باشد. اطلاعات پیمایشی حدنگاری اغلب یک عنصر اساسی در سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) یا سامانه‌های اطلاعات زمین (LIS) است که برای ارزیابی و مدیریت اراضی و املاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم و داده‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند، مانند: ردیابی تغییرات طولانی‌مدت در طول زمان برای مطالعات زمین‌شناختی یا زیست‌محیطی و… ☝️از پیام‌های دریافتی☝️ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe