7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #سرمشق_فاطمی | توصیه حضرت زهرا(س)؛ مقدم کردن دعا برای دیگران
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺واکنش حضرت آیت الله خویی به دعای بعد از نماز اول انقلاب
آیت الله سید عبدالهادی شاهرودی :
در مجلسی که جمع کوچکی از فضلای معتمد نزد آیتالله #خویی حضور داشتهاند، یک نفر از حاضرین نقل میکند که چندی است در ایران مسأله جدیدی رسم شده است. ایشان میپرسند: چه رسم شده است؟
آن طلبه میگوید: رسم انداختهاند که بعد از نمازها بگویند: خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار، از عمر ما بکاه و به عمر او بیفزا!
🔸آیتالله خویی میگوید: خوب چه اشکالی دارد؟ یکی از حاضرین میگوید (احتمالاً) نوعی بدعت بعد از نماز در تعقیبات نماز ایجاد شده…
ایشان در جواب میگوید: دعاست و بدعت نیست….
یک نفر از حاضرین میگوید: بنابراین شما این امر را صحیح میدانید؟
🔸آیتالله خویی میفرمایند: بلکه واجب میدانم.
📚تداوم اندیشه؛ خاطرات و مبارزات آیتالله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی،تهران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص۱۷۱-۱۷۲
🔻همچنین بخوانید:
مواضع سیاسی آیت الله خویی (ره)درباره انقلاب اسلامی ایران در نگاه مرحوم آقانصرالله شاه آبادی👉
#خاطرات_علما
🌷کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
دلیل سفر ایلان ماسک به اسرائیل ارتباطی به پروژه خاصی که کف تایم لاین فارسی مطرح میشه نداره. کمی تحلیل های عجیب و غریبتون رو نگهدارید و این متن رو بخونید.
برای درک جایگاه یهودیان و اهمیت مقابله با یهود ستیزی در غرب باید جوامع غربی رو با توجه به فشارهای فرهنگی که از سوی قدرت و نفوذ یهود متحمل می شوند بررسی کرد.
حالا داستانِ سفر ایلان چیه؟
داستان از این قراره که ایلان در واکنش به یک توئیتی که گفته بود، "یهودیان دقیقاً همان نوع نفرت دیالکتیکی را علیه سفیدپوستان اعمال می کنند که از دیگران می خواهند که علیه آنها استفاده نکنند." نوشته بود؛
"واقعیت رو بیان کردی."
همین یک واکنش سروصدای زیادی ایجاد کرد که ایلان ماسک یهودستیز است. بحث یهودستیزی در غرب اینقدر جدی است که در بسیاری از کشورها جرم تلقی می شود.
چند وقت پیش که FBI اومد سراغم، وقتی با وکیلم و درباره فعالیت رسانه ای که دارم صحبت می کردم می گفت شما هر قدر خواستی صهیونیست ستیز باش اما محتوای مربوط به یهودستیزی برات دردسر قانونی به همراه داره.
حالا تصور کنید این دردسر چقدر بزرگ و مهم است که حتی اگر ثروتمندترین مرد روی زمین هم باشی زیربار عواقب این برچسب نخواهی رفت و برای جبران سریع خودت رو به اسرائیل میرسونی تا نشون بدی که یهودستیز نیستی.
🆔@Dailynotes20
علامه طباطبایی و امر سیاسی.mp3
46.67M
علامه طباطبایی و امر سیاسی
آیتالله غلامرضا فیاضی
🔸#گزیده:
-آن خبیثی که [به دروغ از قول] علامه گفته که "این انقلاب تنها یک شهید داشت و آن اسلام است"، آن خبیث، منافق است! منافق از کفار بدتر است. پس نباید به حرف او اعتنا کرد و باید توجه داشت که اصل در کفار، #دروغ است. 11:30
- نقد به مرحوم محمدرضا حکیمی به علت نقل مطلب خلاف واقع به نقل از یک منافق که در خدمت دشمن است! 13:20
- تلاشهای علامه طباطبایی و آیتالله میلانی برای حفظ جان امام خمینی 17:59
- نگارش مقاله دربارهی حکومت اسلامی توسط علامه طباطبایی، وقتی کسی فکرش را هم نمیکرد! 19:07
- رد آزادی لیبرالی و ادعای رئیس دولت دوم خرداد 28:10
- زیر سؤال بردن اساس تشیع توسط محمد خاتمی 31:28
- اگر کسی در مقابل ولی فقیه نق بزند، مشرک است 40:01
- نقد تند آیتالله فیاضی به کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی شریعتی 42:03
- معرفی منبع جهت شناخت سیاست علامه طباطبایی و همراهی ایشان با حرکت امام خمینی 43:48
🔷پیافزود
این سخنرانی پرنکته به مناسبت سالگرد علامه در در مدرسه حقانی قم ایراد شده است.
🆔@Dailynotes20
🔺️من به این نتیجه رسیدهام که هماکنون لااقل در حدود 100/000 نفر از این افراد در ایران پخشند که یهودی بودهاند بعداً بهائی شدهاند و اینک متظاهر به اسلامند و بهعنوان مسلمان در جامعهی ما پراکندهاند اما کجاها نمیدانیم !
✍[مرحوم حجت الاسلام محمدرضا فاکر مشهور به سکوت ! عضو سابق خبرگان و نماینده مجلس ]
#آنوسی_ها
#یهودیان_مخفی
#نفوذ
@nekhsa_ir
🆔@Dailynotes20
رابطه با غرب.mp3
998.1K
20140831122127-9771-37.pdf
413.3K
پاسخگویی دقیق و علمی و فلسفی به مکتب تفکیک
استاد امینینژاد
🆔@Dailynotes20
🔻تحلیلی بر موضع اخیر رهبر انقلاب:
برادران و نابرادران
🖊 مهدی جمشیدی
۱. اختلافهای اجتماعی در جامعۀ اسلامی بر دو نوع هستند: «اختلافهای عقیدهای» و «اختلافهای سلیقهای». رهبر انقلاب بر این باور است که اختلافهای مبتنی بر «عقیده»، همچنان حجّت و اعتبار دارند و نباید تصوّر کرد که زمانۀ داوری بر اساس عقاید به سر آمده و دیگر نباید ارزشها را معیار و محک انگاشت. برخی گفتهاند که باید دامنۀ مرزبندیها را به فراتر از ارزشها گستراند و از جمله باید ملّیّت (به معنای تجدّدی و مستقل از دین) را مبنا انگاشت، اما بیان اخیر رهبر انقلاب نشان میدهد که باید خودی و غیرخودی و دوست و دشمن و بومی و بیگانه را از دریچۀ «ارزشهای دینی» تعریف کرد و به سوی معیارهای سکولار نچرخید. این ارزشها که وصل و فصل اجتماعی، برآمده از آنهاست عبارتند از «اسلام» و «انقلاب» و «ولایت فقیه». آنان که این ارزشهای بنیادی را باور دارند و هویت خود را ذیل آنها تعریف میکنند، برادر ما هستند. پس ملاک برادری و نابرادری، «ارزشها» هستند و نظر رهبر انقلاب این نیست که باید ایدئولوژی و لایهبندیهای ایدئولوژیک را کنار نهاد و شهروندی و ایرانیّت، ملاک است. آری، خدمات اجتماعی و عمومی، از آنِ همه هستند و شکافهای ارزشی در آنها دخالتی ندارند، اما پیوندها و اتصالها و اتحادها و ولایتهای اجتماعی، باید «ماهیّت ارزشی» داشته باشند. جامعۀ اسلامی، خنثی و بیجهت و بیهویّت نیست، بلکه حتی در درون خود، حامل ولاءهای ایمانیِ مثبت و منفی است و همبستگیهایش بر ارزشها تکیه دارد. این وضع، خواهناخواه، نوعی لایهبندی اجتماعی ایجاد میکند که البته حالت حداکثری و گسترده ندارد.
۲. اما دربارۀ «اختلافهای سلیقهای» باید گفت که حضورشان در زندگی اجتماعی، طبیعی است و این قبیل تنوّعها و تکثّرها، قابل زدودن نیستند. در این قلمرو باید تحمل و سعۀ صدر داشت و برتابید و همدلی کرد و حس غیریّت و دیگری نداشت. سلایق، در گسترۀ درون ارزشها تعریف میشوند و برخاسته از خصوصیّت «پیوستاری» و «طیفیِ» زندگی اجتماعی هستند. معتقدان به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، همگی در یک «سطح» نیستند، بلکه برخی اعتقاد راسخ دارند و عاملیّت عالی، و برخی فروتر هستند و دچار ضعف و کاستی. جامعۀ اسلامی به این اعتبار، جامعۀ یکدست نیست که در آن، همه همانند یکدیگر باشند و اثری از «درجات» و «مراتب» در آن به چشم نخورد. «مسائل بیخود» که در سخن رهبر انقلاب، نسبت به جبههبندی و غیریّتسازی پیرامونشان اعتراض شد، از همین اختلافهای سلیقهای حکایت میکنند. باید در مقابل این اختلافها، با دیدۀ اغماض نگریست و برآشفته نشد و طرد و حذف نکرد. از این جمله، میتوان به این واقعیت اشاره کرد که هر چند برترین و بهترین پوشش در منطق فرهنگیِ انقلاب، چادر است، اما این ارزشگذاری به آن معنی نیست که پوششهای دیگری که میتوانند بخش عمدۀ کارکرد چادر را برآورده سازند، ضدّارزش هستند و کسانی که در این جریان و جبهه قرار میگیرند، دیگریهای فرهنگیِ ما هستند.
۳. نکتۀ مهم دیگر این است که «معنا» و «مقوّمات» و «مرزها»ی اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، دلخواهانه نیستند و اینگونه نیست که کسی بتواند ادعا کند به اسلام اعتقاد دارد اما خواهان حاکمیّت ارزشهای اسلامی بر جامعه نیست، یا انقلابی است اما نمیخواهد میان جهان فرهنگیِ انقلاب و جهان فرهنگیِ غرب، فاصله و حائل قرار بدهد، یا به ولایت فقیه باور دارد اما آن را زمینی و دورهای و وکالتی میانگارد. اعتقاد به این بنیانها به معنی اعتقاد به معنایی است که امام خمینی از آنها ارائه کرده است، نه هر «تفسیر رقیق» و «برداشت فروکاهیدهشده»ای که مرزبندی را موهوم و سیّال میسازد. کسی که میگوید به اسلام اعتقاد دارد اما نسبت به کشف حجاب، دلنگران نیست و معتقد است باید الزام را کنار نهاد و حجاب را به انتخابهای شخصی وانهاد، جامعۀ اسلامی را به سوی ولنگاری سوق میدهد و از این جهت، اعتقاد راستین و مؤمنانه به اسلام ندارد. همچنین کسانی که میگویند باید آرمانهای انقلابی را کنار گذاشت و در نئولیبرالیسم جهانی، هضم شد و جهان را همچون یک خانواده انگاشت و از جمله باید فضای مجازیِ غربی را پذیرفت، به آموزۀ بنیادین استقلال فرهنگی و هویّتی که جوهرۀ انقلاب را تشکیل میدهد، باور ندارند. به هر اندازه که اعتقاد واقعیِ دیگران به این ارزشهای بنیادین، بیشتر باشد، حس برادرانۀ ما به آنها نیز بیشتر خواهد شد و هرچه این اعتقاد، کمتر باشد، این حس نیز کمتر خواهد شد.
🆔@Dailynotes20
#انتخاب_فکرت | #کسینجر
☑️ چالش جدی آقای سیاستمدار!
🔸به بهانه درگذشت هنری کیسینجر
▪️هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا و نظریهپرداز نظم جهانی در ۱۰۰ سالگی درگذشت. هنری کیسینجر از جمله نظریهپردازان و تحلیلگران غربی است که در خصوص انقلاب و هویت آن چالشهای جدی داشت. انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین رویدادهای قرن بیستم میلادی و پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 و به شکست هژمونی آمریکا و رژیمصهیونیستی و بسیار اتفاق دیگر در معادلات جهانی، باعث دشمنی این نظریه پرداز آمریکایی - آلمانی با انقلاب شده بود.
▪️کیسینجر سالها قبل، بعد از پیروزی انقلاب، شخصیت امام خمینی(ره) و چالشی که با انقلاب اسلامی برای غرب ایجاد کرده بود را اینگونه توصیف میکند: «آیتالله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامهریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامهریزی را از سیاستمداران و نظریهپردازان سیاسی میگرفت. هیچکس نمیتوانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناختهشده در دنیا، سخن میگفت و عمل میکرد. گویی از جایی دیگر الهام میگرفت، دشمنی آیتالله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوصنیت داشت.»
▪️کیسینجر در کتاب «نظم جهانی» که مهمترین نظرات جهانی شدن در این کتاب آمده، به مسائل مرتبط با انقلاب اسلامی ایران و تقابل جمهوری اسلامی و ایالاتمتحده میپردازد. او بهعنوان کسی که هم در عرصه سیاست عملی در جایگاه وزیرخارجه آمریکا بوده و هم بهعنوان یک استراتژیست و چهره نظری در عرصه سیاست شناخته میشود، ماهیت چالش ایران و آمریکا را فراتر از اختلافات سیاسی میداند و معتقد است این اختلاف ریشه در نگاه متفاوت طرفین در نظم جهانی و تمدنسازی دارد.
▪️از نظر کیسینجر آمریکا بهعنوان نماینده تمدن غرب درصدد حفظ نظم فعلی است و جمهوری اسلامی ایران در پی ایجاد تمدنی جدید با محوریت اسلام است که از بنیان در تعارض با نظم فعلی جهان و رهبری آمریکاست. کیسینجر در کتاب «نظم جهانی» خود معتقد است که جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت اسلامیاش بهدنبال تغییر نظم کنونی جامعه جهانی است، زیرا هدف نهایی اسلام در برگیری تمام جهان است. در همین رابطه وی سخنان امامخمینی(ره) نیز پیرامون بیداری اسلامی و به بنبست رسیدن کمونیسم و لیبرالیسم را پروژهای جایگزین در تقابل با نظم جامعه جهانی میداند.
▪️این تقابل جهانی میان ایران و آمریکا آنقدر جدی است که از نظر کیسینجر حتی اگر روزی جمهوری اسلامی ایران نیز بخواهد از طریق مذاکره و توافق با غرب برای حل برخی اختلافات اقدام کند، آمریکا چنین نگاهی ندارد و تصور آمریکاییها این است که آنچه از سوی سران جمهوری اسلامی مدنظر است، نزاع با غرب برای شکل دادن و رهبری نظم جهانی است. در همین رابطه کیسینجر در صفحه 179 کتاب نظم جهانی مینویسد: «با توجه به تعریف مفهوم سیاست برای آیتاللهها، نزاع با غرب بر سر اعطای امتیازات خاص یا مذاکره درخصوص شیوهها و شرایط نیست بلکه رقابتی بر سر ماهیت نظم جهانی است.»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🎧 به بهانه سالروز درگذشت قاری مشهور قرآن کریم، مرحوم استاد #عبدالباسط محمد عبدالصمد
🗓 ۹ آذر ۱۳۶۷ شمسی / ۳۰ نوامبر ۱۹۸۸ میلادی
🎙تلاوت سوره ۷۸: النبأ,
از آیه: إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا ﴿۳۱﴾ تا به آخر
🌹 «رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
✳️ @ShahidRabe