خطای راهبردی ما
بحث بر سر عناوین جزئی
✍️ محسن جمشیدی در یادداشتی به مسأله اخیر نزاع زن با یک روحانی پرداخت:
خطا و اشتباه راهبردی ما:
تحلیل و اظهارنظر در مورد موضوعات جزئی، بدون شک، افتادن در دام دشمن است. اینکه بگوییم «کار طلبه درست بود یا نه»، «چه کسی فیلم را به بیرون انتقال داد»، «قوانین حجاب در مراکز دولتی چگونه است» و…، همه و همه باعث دامنزدن بیشتر به موضوع خواهد شد. زیرا اصل پروژه، با محوریت ضربهزدن به مبانی دینی و ایجاد شکاف بین حکومت و دین است.
با این مبنا بهنظر میرسد هرگونه اظهارنظر خصوصاً در مورد فعل طلبه و متأسفانه انتقاداتی که نسبت به فعل او میشود، هزینه امربهمعروف و نهیازمنکر را برای دیگران، بسیار بالا میبرد و این، همان خطای راهبردی است که بسیاری به آن توجه نمیکنند.
همانطور که در اهداف این پروژه نیز ذکر شد، اگر آنها بتوانند در قم، با بالابردن هزینه امربهمعروف و نهیازمنکر و در موضع انفعال قراردادن حوزه و طلاب، کار خود را پیش ببرند، میتوانند در بسیاری از شهرها و مناطق دیگر نیز موفق شوند.
نکته:
با توجه به حجم گسترده کار تبلیغاتی دشمن در اطراف این موضوع، بهنظر میرسد دشمنان اسلام در ادامهٔ پروژه درمانگاه، این اهداف را دنبال کنند:
۱. ترویج گزارهٔ غلط «مسئله حجاب فاقد مبنای دینی است» از طریق پخش مصاحبههای جدید یا آرشیوی از برخی افراد معمم؛
۲. ترویج تفکر وجود اختلاف در بین حوزویان در مسئله حجاب؛
۳. کشاندن افرادی که تاکنون موضع مشخصی در مورد مسائل حجاب نداشتند؛
۴. مصاحبه با افراد ذینفوذ در حوزه و سوءاستفاده از مطالب آنان و جهتدهی به مصاحبههای صورتگرفته از طریق تیترها و عناوین موردپسند ضدّانقلاب؛
۵. ایجاد تردید میان نیروهای انقلابی و مذهبی، دربارهٔ مسئله حجاب.
🔗 متن کامل این نوشتار
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
✔️@HOWZAVIAN
نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
«نسرین مقیمی، حقوقدان»
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
🆔@Dailynotes20
⚡️پاسخی به واکنش استاد سروش محلاتی به اتفاق درمانگاه قرآن و عترت قم
🖌حمیدرضا بهروزیزاد (استادیار دانشگاه)
🔸جناب مستطاب استاد سروش محلاتی در خصوص اتفاق اخیر درمانگاه قران و عترت که سوژه جنگ روانی و مانور دشمنان نیز شده است، در چهار پرده به اظهارنظر پرداختهاند که لازم است پاسخی- در حد مقدور نویسنده- علمی به این نظرات ایشان داده شود. چرا که به نظر میشود مطلب ایشان بیشتر جنبه تخریبی دارد و لازم است حرمت قلم رعایت شود و وسیلهای برای عقده گشایی علیه نظام تبدیل نشود.
🔹پرده اول:درمانگاهی منسوب به قرآن و عترت در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه (س)سکونتگاه سابق علامه ای جلیلالقدر و موقوفهای وابسته به مراجع عالیقدر و اسوههای پرهیزکاری چون بهجت دلها و صافی گلپایگانی میباشد. آیا نباید روحانی و استادی که مزین به لباس روحانیت است از مردم خواستار آن شود که حرمت چنین موقوفهای رعایت شود؟ آیا وظیفه یک عالم دینی این نیست که حتی بر مبنای اسلام رحمانی نیز خواستار احترام به چنین مکانهایی شود یا نه او وظیفه خود را فقط تخریب نظام و مخالفت با تصمیمات نظام می داند؟
🔹اوج بی انصافی جناب استاد در این پرده دوم عیان میشود، زیرا به زعم ایشان حکومت جمهوری اسلامی همانند حکومت بنی امیه حکومتی نامشروع میباشد و افرادی که امر به معروف و نهی از منکر مینمایند عمال حسبه بنی امیه فرض شدند!
🔹اگر جمهوری اسلامی خود را درگیر بحث حجاب نمیکرد محبوبتر بود و شبیه به بنیامیه یا اکنون که به خاطر اجرای قوانین الهی باعث نارضایتی عده ای شدهاست و مخالف آزادیهای مردم تلقی شده است؟ پس عیان است که تفاوت جوهری بین این دو نظام که یکی به دنبال عصبیت قومی و قبیلهای بوده با نظامی که به دنبال ترویج اسلام ناب حتی به قیمت از دست دادن مردمی باشد که دنبال آلاف و الوف دنیوی هستند.
🔹احراز شرایط امر به معروف و نهی از منکر با مکلف است و اوست که در آن شرایط احراز مینماید که آیا شرایط وجود دارد یا خیر؟ اما در مورد فیلم گرفتن نیز من وارد این نمیشوم که مجاز است یا خیر. گرچه معتقدم شأن روحانیت شأن هدایتی و نظارتی میباشد و پسندیده است در شرایط عادی یک روحانی طرف دعوا و نزاع قرار نگیرد ولی انتخاب امر مرجوح نیز که نه خلاف شرع بوده و نه خلاف قانون این مجوز را نمیدهد که او را مورد تخریب قرار داده و ناجوانمردانه به عمال بنیامیه تشبیه نماییم.
🔹در پرده سوم چنان تصویر نمودهاید که گویا در ایران چنان خفقانی حاکم بر کشور است که یک عکس کل زندگی فرد را کن فیکون نماید. این امر شاید به نحو قضیه موجبه حقیقیه مخصوصا در اوایل انقلاب که اتفاقا همفکران شما بر مصدر کار قرارداشتند صحیح بود اما هرگز رویه حاکم بر کشور نبوده است و علت آن نیز در همین قضایای 1401 دیدیم که عده زیادی که در مقابل نظام حاکم ایستادند کسانی بودند که از سیستم گزینشی کشور عبور کرده بودند.
🔹پرده چهارم:در پرده چهارم جنابتان تعریض به ورود دستگاههای امنیتی به چگونگی ارسال فیلم به بنگاه خبرپراکنی معاند اینترنشنال داشتهاید. برای ما روشن می نمودید که چرا نباید دستگاه امنیتی در جایی که رسانهای که دنبال تحریک قومیتی، تحریک اجانب برای حمله به ایران بوده است اولین بار با هدف برهم ریختن امنیت کشور این فیلم را پخش نموده است ورود پیدا نماید. اساسا وظیفه دستگاه امنیتی ورود در جایی است که امنیت ملی به خطر بیافتد و قطعا هیچ انسان شرافتمندی راضی نخواهد شد که در کشور ناامنی ایجاد
🔹حال که نائبالزیارة ما در کربلای معلی هستید توصیه مینمایم با اهالی قدیمی کربلا گفتگویی داشته باشید که سی سال پیش وضع حرم چگونه بود. از خلوتی آن بپرسید و بعد به طرف حرم سیدالشهدا آمدید آثار گلوله را بر حرم سیدالشهدا در جریان سرکوب انتفاضه شیعیان عراق در سال 1991 میلادی مشاهده بفرمایید و فیلم مواجهه صدام معدوم را با فقیه عالیقدر عالم تشیع حضرت آیت الله خوئی را ملاحظه بفرمایید و با وضع کنونی شیعیان عراق و نحوه زیارت اعتباب مقدسه توسط شیعیان در هر ساعت از شبانه روز بنگرید و از خود بپرسید چه عاملی باعث شد از آن سرکوب به این جلال و شکوه رسیدیم. آیا جز این بود که اگر فقیه عالیقدر جهان اسلام حضرت آیتاللهالعظمی سیستانی فتوای جهاد نمی دادند حشد الشعبی و الوطنی شکل نمیگرفت که در مقابل داعش با فرماندهی سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و یار وفادارش ابومهدی مهندس مقابله نماید؟ آیا در این بین جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت ذیل تصمیمات مقام معظم رهبری از این جهاد مردم عراق حمایت نکردند؟
🔸مشاهده متن کامل یادداشت:
https://mobahesat.ir/24318
🆔@Dailynotes20
🔴جمهوری اسلامی باید کشتی حامل موادغذایی به غزه بفرستد؛ حتی اگر کشتی را بزنند
✍حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت:
♦️جمهوری اسلامی میتواندو باید محمولههای مواد غذائی، داروئی و سایر مایحتاج مردم غزه را از طریق دریا به غزه ارسال کند. بیتردید، آمریکا و متحدان غربی و نیز رژیم صهیونیستی با این اقدام مخالفت میورزند و بعید نیست به کشتیهای حامل کالای یادشده نیز حمله کنند .
♦️ولی حتی در صورت حمله به کشتیهای مزبور، اولاً؛ الگویی ماندگار پیش روی سایر کشورهای اسلامی قرار خواهد گرفت، ثانیاً؛ چهره منفور کشورهای غربی را که به فریب از ضرورت کمکرسانی به مردم غزه سخن میگویند، بیش از پیش مفتضح و رسوا خواهد کرد .
♦️ثالثاً؛ مراجع بینالمللی میتوانند با بررسی محموله این کشتیها، غیرتسلیحاتی بودن آن را تأیید کنند. در این صورت ممانعت از ارسال این محمولهها فقط در بستر یک جنایت جنگی و کمک به نسلکشی تلقی و تعریف میشود.
🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از عارفی پرسیدند ممکن است جنازه ای ایستاده باشد؟
گفت: بله..
پدر بر بالین جنازه فرزندش ..!
#غزه_مظلوم
🆔@Dailynotes20
▫️دههٔ 1390 دههٔ مثالزدنی اقتصاد ایران است، در افول. رهاشدگی بسیاری از شئون، و شرطیشدن سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و حتی آب!! به گردش قلم پرزیدنتهای ینگهدنیا، دو خصلت کلیدی این دوره است.
🔹یک مصداق: عید 1398 در سیل پلدختر، عملکرد مردم، حوزهٔ علمیه، گروههای جهادی، بنیاد مسکن، آستان قدس و نیروهای مسلح افتخارآمیز بود. 500سرباز ارتش فقط از یک پادگان آمده بودند برای خالی کردن گل از خانهها؛ طلبههای پرشمار قمی با لباس عادی و عمامهبهسر کولاک کرده بودند؛ آستان قدس هر وعده 15هزار غذای گرم میداد... اما از مسئولان دولتی استانی و کشوری اثری نبود. بعدتر، کاشف به عمل آمد پرزیدنت عالیجاه رفتهاند جزایرجنوبی، مرخصی سالانه؛ و سایرین هم تابع او!
آنقدر آب شهر قطع بود تا با رسانهای کردن، از خجالت حضرات درآمدیم. اول انکار کردند، تا فیلمش را گذاشتیم. ستاد بحران کلا تعطیل بود!
این دولت تنبل را دیدیم!
▫️یک دولت هم دولت چابک فعلی است. عملکرد معاون اجرایی فعلی رئیسجمهور در سیل فیروزکوه را یادتان بیاید، که پشت موتور تریل زبانزد شد. وزیر کشور هم که میبینیم از متروپل آبادان تا سیل اخیر سیستان، در تمام بحرانها، خودش مسئول ستاد بحران است و در صحنه حاضر. در بسیاری شئون با چنین دولتی طرفیم؛ واقعاً با دولت قبلی قابل قیاس نیست.
🎯 این دولت، فقط یکجای کلیدی را رها کرده: ارز
نتیجهاش را در گراف ببینید. این اشتباه موجب شده، این دولت چابک، شده مضحکه همکاران آن دولت تنبل!
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺
💠 «اقتصاددان واقعگرا» در ایتا:
📎https://eitaa.com/eghtesaddanevaghegara
🆔@Dailynotes20
پیش از شوک ارزی خاویر میلی، تورم ماهانه آرژانتین عمدتا زیر ۵٪ و در دورهای زیر ۱۰٪ بوده است. پیرو شوک ارزی خاویر میلی، تورم ماهانه به یکباره به ۲۵٪ افزایش یافت و پس از تخلیه شوک، به ۲۰٪ و سپس ۱۳٪ رسید. نئولیبرالهای ایرانی جشن گرفتهاند که خاویر میلی تورم را کنترل کرد!
ماجرا دقیقا مانند قصه شوک حذف ارز ۴۲۰۰ در اردیبهشت ۱۴۰۱ است که تورم ماهانه خرداد ۱۴۰۱ را به بالای ۱۲٪ رساند و پس از تخلیه شوک، تورم ماهانه به طور طبیعی نسبت به خرداد کاهش یافت! رسما با یک مشت شیاد طرف هستیم که میخواهند ملت را فریب داده و با سیاستهای خانمانسوز همراهشان کنند.
@syjebraily
🆔@Dailynotes20
هدایت شده از کانال تخصصی شهید رابع علامه شیخ فضل الله نوری
20120614195333-9062-82.pdf
1.74M
🖋📑 #مقاله نسخه PDF
✍ موضوع: مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) و چالش با سیطره غرب گرایی/ نظریه انتقادی علامه شیخ فضل الله نوری درباره مشروطیت سکولار
💠 پژوهشگر و نویسنده:
دکتر مهدی جمشیدی عضو گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔶 منبع: کیهان فرهنگی سال بیست و هشتم فروردین و اردیبهشت 1390 شماره 292 و 293
🔶 حوزه های تخصصی:
حوزههای تخصصی تاریخ ایران اسلامی حکومت های ایرانی- اسلامی قاجار مشروطه
حوزههای تخصصی علوم اسلامی فقه و اصول فقه اندیشه و فقه سیاسی
✳️ @ShahidRabe
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710660145117411026
🗒 بند میم وصیتنامهی امام و آتشبهاختیاری یعنی:
🖇عصیان و استقلال انتخاباتی در برابر تحمیلگری و قدرتطلبی پدرخواندههای سیاسیکار
🖇گذار مردمسالارانه از ناانقلابیهای سکولار و نیمهانقلابیهای محافظهکار به انقلابیهای حداکثری و تمامعیار
🖇تولید خودجوش و درونزای علوم انسانی اسلامی
🖇کوچ جمعی از شبکههای اجتماعی غربی
🖇نقادی و روشنگری دربارهی آقازادگی و اشرافیگری حاکمیتی
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🆔@Dailynotes20
🔰نعرههای جذاب و زهرآلود‼️
✳️باید پذیرفت که پیکار و ستیز مستقیم با دین و آموزههای دینی، تقلای بیهودهای بوده و هر گروه و جریانی که بیپرده و شفاف به مقابله با دین بپردازد، محکوم به شکست خواهد بود؛ دلیل آن نیز واضح و روشن است؛ اغلب مردم در هر سطحی از دانش و ایمان که باشند، ثمرات و فواید دین را در زندگی خود دیده و از عمق جان چشیدهاند و حاضر نیستند به آسانی خود را از برکات زندگی دینی محروم کنند؛
✳️چه بسا افرادی که از پوچی و بیهدفی در رنج بودند و به واسطه تحکیم رابطه خود با دین و متولیان دینی، به زندگی خود معنایی تازه بخشیدهاند؛ چه بسا کسانی که زندگی پرتنش و پراضطراب خود را با بهرهگیری از آموزههای دینی به یک زندگی سرشار از نشاط و آرامش تبدیل کردهاند؛ چه بسا افرادی که به دلیل انس با دین از چنگال خودکشی رهایی یافتهاند و بالأخره از این دست موارد فراوان است؛
✳️در چنین شرایطی که نبرد مستقیم با دین لاف در غربت است و ره به جایی نمیبرد، تحریف دین و تهی کردن آن از معنای واقعی خود به عنوان راهکار جایگزین مطرح میشود؛ در این فضا است که منافقان پا به میدان میگذارند و صحنهگردان اصلی دینزدایی میشوند؛ در ادامه یکی از ویژگیهای منافقان را بر اساس آیهای از قرآن کریم بررسی میکنیم؛
✳️خداوند در آیه ۲۰۴ سوره مبارکه بقره و خطاب به پیامبر گرامی اسلام میفرماید:《و ﺍﺯ میان ﻣﺮﺩم کسانی هستند ﻛﻪ ﮔﻔﺘﺎﺭشان، تو را ﺩﺭ این زندگی ﺩﻧﻴﺎیی خرسند میکند و به اعجاب وامیدارد ﻭ [ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﻭﺍﻧﻤﻮﺩ کنند ﻛﻪ زبان آنان ﺑﺎ دلشان یکسان ﺍﺳﺖ] ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺩﻝ دارند ﺷﺎﻫﺪ میگیرند ﺩﺭ حالی ﻛﻪ ﺳﺮﺳﺨﺖﺗﺮﻳﻦ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ هستند.》(۱) مطابق این آیه شریفه منافقان از ظاهری فریبنده و گفتاری شگفتانگیز و دلپذیر برخوردار بودند تا جایی که سخنانشان، پیامبر را به وجد میآورد و به اعجاب و شگفتی وامیداشت؛
✳️اظهارات آنان چهرهای عوامپسند و دلسوزانه داشت و چنان تظاهر میکردند که صدای مردم و مدافع حقوق آنان هستند؛ مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر این آیه چنین میفرمایند که وقتی منافقان با پیامبر سخن میگفتند طوری وانمود میکردند که طرفدار حق و حقیقتاند و مصلحت مردم را در نظر گرفته و پیشرفت دین و امت را میخواهند در حالی که دشمنترین افراد نسبت به جریان حق بودند!
✳️در روزگار کنونی نیز ردپای چنین رفتاری قابل مشاهده است؛ کسانی هستند که مشکلات مردم را نردبانی برای بالا رفتن خود قرار داده و با طرح دوگانه کاذب و خودساخته "مردم یا حکومت"، چنین وانمود میکنند که در صف ملت قرار گرفتهاند! مردمداری را در نعرههای آتشین و عوامفریبی که بر سر حکومت اسلامی میکِشند منحصر کرده و هیچ ابایی ندارند که حق و حقیقت را پامال اغراض و اهداف شوم خود قرار دهند!
✳️چنان از کمبود احترام به متولیان دین ابراز نگرانی میکنند که حتی گاهی صادقترین عناصر دینی را به اشتباه انداخته و آنان را در حقانیت راهی که در پیش گرفتهاند دچار تردید میکنند! افراد فرومایهای هستند که در چاه جاهطلبی فرو افتاده و تنها از دهانه چاه به آسمان مینگرند؛ به این ترتیب راه مشاهده هرگونه دستاوردی را بر خود بسته و همچون مگسانی هستند که دنبال زخم و نقطه ضعفی از نظام اسلامی میباشند تا نعرههای خود را برای دفاع(!) از حقوق مردم بلند کنند؛
✳️اما دنبال چه چیزی هستند؟ تمام این سخنان زیبا و دلسوزیهای نمایشی، مقدمهای است که حکومت دینی در عصر غیبت را زیر سوال برده و نسخه یک نظام سکولار را برای کشور بپیچند؛ حال شما پاسخ دهید؛ آیا برای ذبح اسلام ناب محمدی و تبدیل آن به یک دین بیخاصیتی که احکام بیدردسر برای استکبار را به خوبی انجام داده ولی دیدگان خود را در برابر هر ظلمی ببندد و توسَریخورِ استکبار جهانی باشد، راه دیگری غیر از این نعرههای جذاب و زهرآلود وجود دارد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
(۱)"وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ" بقره/۲۰۴
@eghaal
🆔@Dailynotes20
🔴 این روزها تماشا و یادآوری مجدد فیلم #رسوایی آقای ده نمکی خوب است ...!
🔸بنظرم قاعده این است یک عالم ربانی و مهذب که عمر و جوانی خود را صرف دین و انقلاب کرده است هرگز مورد سوءظن قرار نگیرد مگر در محاکم عدل اسلامی و یا با ادله یقینی خلاف آن اثبات شود.
همیشه ظواهر قضایا گول زننده است باید هوشیار بود و وقتی پای یک انسان اصیل و وارسته در میان است #بیشتر باید دقت و احتیاط کرد.
🔹بله می شود از سهل انگاری و یا اعتماد بیش از اندازه به اطرافیان انتقاد کرد یا گوشزد کرد که دشمن کمین کرده که دین جوانان را به تاراج ببرد و باید بزرگان حساسیت بالایی به خرج دهند اما هرگز نمی شود اتهام زنی در این سطح داشت بدون ادله قوی و بدون اثبات شدن هیچ چیز...!!
انسان هایی که تحت تاثیر جو حاکم قرار نگیرند و خردمندانه با قضایا برخورد کنند خیلی زیاد نیستند ان شالله ما جزو جو زدگان نبوده و با دقت و حساسیت و بدون عجله مسائل را بررسی و پیش ببریم ...
@nabzqalam
🆔@Dailynotes20