eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
85 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
final.mp3
46.28M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: رژیم صهیونیستی در بحران فراگیر بررسی تحولات اخیر فلسطین 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا ◽️ شنبه ۱۹ فروردین ١٤٠١ 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌 تلاش مهدی نصیری برای خروج از عصر حیرت! 🎥 آموزش سواد رسانه در ۱۰۰ ثانیه و دیگر هیچ! ⛔️مهدی نصیری: چین به ایران درس سیاست داد🤔، شی جین پینگ به آقای رییسی گفت جناب پرزیدنت، ما میخواهیم ۵۰۰ میلیارد دلار در عربستان سرمایه گذاری کنیم، اینکه نمی‌شود که شما می خواهید سیاست منطقه‌ای تان را داشته باشد به حوثی های یمن موشک و پهپاد بدهید آرامکو را بزند، منافع ما خطر بیافتد.😢 💯مهدی خانعلی زاده: این مطلب رو یک ماه پیش، عموی من هم برام فرستاده بود😊. ازش خواستم رو بگه گفت تحلیل خودمه😳. 👌یک برگ بیاورند شی جین پینگ این حرف را زده، میرم وسط حیاط دانشگاه داد میزنم عذرخواهی میکنم. شب‌ها می نشینند برای هم گروه های واتساپی می فرستند این چیزها را باور می‌کنند، آقای نصیری..... ▫️فیک نیوز، بزرگ و کوچک نمیشناسد. روشنفکر و عوام و استاد و شاگرد هم ندارد. هرکسی به تناسب موقعیت خود در گیر می‌افتد. سوال بزرگ در آموزش سوادرسانه ای برای شناسایی خبر درست از غلط، همین پرسش از منبع پیام است. ▫️ یک فرایند پنج مرحله‌ای دارد که میزان اعتبار پیام‌ را راستی آزمایی می‌کند.این پنج سوال را ، برای امنیت و سلامت خبری مطرح کرده است:1- چه کسی؟ (فرستنده یا منبع)، 2- چه می گوید؟ (پیام)،3- از چه کانالی ؟ (طریق)، 4-به چه کسی ؟ (گیرنده)،5-با چه تاثیری؟ (تاثیر) @HOWZAVIAN
فیلم: این فیلم به زعم شهید آوینی و بسیاری از منتقدان اگر بهترین فیلم تاریخ سینما نباشد، جزو ۱۰ فیلم برتر تاریخ است. آقای فراستی جایی با یقین و به قطع می‌گوید که؛«"سرگیجه" فیلمی است که کمتر از همه ی فیلم های هیچکاک، سرگرمی و بیش از همه ی فیلم های هیچکاک، هنر [در آن موجود است]: سرگیجه به نظر من بهترین فیلم هیچکاک و بهترین فیلم تاریخ سینماست» و اگر به طور اتفاقی با کتاب "عالم هیچکاک" نوشته شهید آوینی برخورد نمی‌کردم، "چی میگی بابا"یی جانانه تقدیم فراستی عزیز می‌کردم.(هرچند که نقدش را هم دوست داشتم). تقریبا تمام دو ساعت ُ هشت دقیقه فیلم در ریلی یکنواخت پیش میرفت، به قول آقای فراستی «آویزان ماندن اسکاتی از ساختمان در ابتدای فیلم یعنی شروع تعلیق.» فیلم با تعلیقی بسیار قوی شروع می‌شود(آویزان ماندن اسکاتی)، در تعلیق نیز می مانَد( مرگ جعلی مادلین و پریشان حالی اسکاتی) و با تعلیق هم پایان می یابد (مرگ واقعی جودی و ایستادن بین زمین وآسمان اسکاتی). اما کتاب" عالم هیچکاک" همانطور که از اسمش معلوم است، شهید آوینی آن را(یعنی سینمای هیچکاک)را در خلاصه‌ترین حالت ممکن شکافته و مختصاتش را بیان کرده است. بعد از خواندن این کتاب بود که توانستم بفهمم حرف حساب "استاد مطلق" یعنی آقای هیچکاک چی هست، سینما چیست و اصلا هنر یعنی چه. پیشنهاد می‌کنم قبل از خواندن کتاب عالم هیچکاک، فیلم های هیچکاک را ببینید و بعد شروع به خواندن کتاب کنید، البته اگر علاقمند به دنیای سینما و هنر با دیدگاه شهید آوینی هستید. ‌🆔@Dailynotes20
24.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی: ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ اما از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. مصاحبه فردوسی پور با علیرضا جهانبخش را در بینید. چیز عجیب و باور نکردنیست.. آقای فردوسی شما استاد بازیگری هستید و قطعا در جامعه ای که بازیگر و شوآف را به هر کنش مسئولانه ای ترجیح می دهد، همیشه بر صدر نشانده خواهید شد. اما آقای فردوسی پور شما که از اول این مصاحبه سعی کردید ادای آدم خوب و دردمند قصه را دربیاورید، چرا به دروغ متوسل می شوید؟ شما گفتید که هفت ماه است حوصله فوتبال نداشتید اما در همین مدت تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ را در شبکه ورزش صدا وسیمای جمهوری اسلامی برعهده داشتید و هر هفته ۱۲۰ دقیقه در ستایش انگلستان و لیگش از کودکان طرفدار فوتبال این کشور هم تصویر رمانتیک به مخاطبانتان ارائه دادید. آقای فردوسی پور شما به گونه ای بازیکن تیم ملی را مقابل خود نشانده و مشغول بازجویی او هستید که انگار ناراحتید که چرا پس از دریافت ۶ گل از انگلیس با پرچم آن کشور به شادی و پایکوبی نپرداخته اند! آقای فردوسی پور شما که هر چه دارید، همه از صداوسیماست، شما دیگر چرا این اداهای حال بهمزن را درمیاورید. باور کنید این اداها حداقل به شما سلبریتی های تلویزیون و سینما و فوتبال نمی آید. فرهادقنبری @cafe_fekr 🆔@Dailynotes20
ShabeGhadr__1400_02_011.mp3
15.01M
🔶 بیانات استاد عابدی درباره شب قدر و امیرالمومنین علیه السلام: 💠 امیرالمومنین علیه السلام، سمبل توحید 💠 شب قدر و روز قیامت 💠 اعمال شب قدر 💠 بیشترین دعای پیامبر صلی الله علیه و آله در طول حیات مبارکشان 💠 معانی کلمه «حسنه» در آیه مبارکه ۲۰۱ سوره بقره 💠 خصوصیت انحصاری امیرالمومنین علیه السلام بت شکنی های حضرت امیر(ع) 💠 شعر دور گنبد حضرت علی علیه السلام 🆔@Dailynotes20
دراویش گنابادی با جریان مکی زاهدان! پس از انتشار تصاویر زنان بی‌حجاب در مسجد مکی زاهدان، این بار انتشار تصویر ملاقات «محمداسماعیل صلاحی» قطب خود خوانده دراویش گنابادی با «عبدالحمید اسماعیل‌زهی» امام جمعه مسجد مکّی زاهدان، پرده دیگری از رفتار سیاسی جریان مکّی را آشکار کرد. این ملاقلات و انتشار تصاویر آن در حالی صورت گرفته، که سال‌ها در دارالعلوم اهل‌سنت مکی، اندیشه صوفیه مذمت و گاه تکفیر می‌شد. صلاحی با انتشار تصویر دیدارش با عبدالحمید در تلاش برای القای «همگرایی جریان‌های ضد انقلاب اسلام با یکدیگر» به افکار عمومی جامعه است، در حالی که این ظاهر ماجرا است. زیرا صلاحی در حقیقت به دنبال تثبیت جایگاهش به عنوان قطب دراویش بوده و عبدالحمید نیز در سودای رهبری اهل‌سنّت ایران است. هم‌آوایی سران این دو جریان به ظاهر مخالف، از هدف مشترکی در پیش روی آنان حکایت دارد و این هدف چنان مهم است که دو جریان مذکور می‌توانند با یکدیگر به تقسیم نقش بپردازند. ملاقات مذکور و روند پیش روی آن، نشان می‌دهد که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک می‌توان نشانه‌های بیشتری از این قرارداد و همکاری پنهانی تصوف فرقه‌ای و جریان مکّی زاهدان را شاهد بود. 💯 🆔 @rasanewsagency
♦️عدالت خواهی عالمانه و عدالت خواهی عامیانه عدالت خواهی عالمانه کلان نگر و کل نگر است اما عدالت خواهی عامیانه خرد و جزءنگر است. عدالت خواهی عالمانه به مجموع نمرات عنایت می کند و معدلی نمره می دهد اما عدالت خواهی عامیانه به یک نمره از نمرات عنایت دارد و همان را بولد می کند! عدالت خواهی عالمانه زمانه شناس و اولویت شناس است اما عدالت خواهی عامیانه اصلا متوجه اولویت ها نیست! عدالت خواهی عالمانه در پی اصلاح و توام با دلسوزی است اما عدالت خواهی عامیانه در پی مچ گیری است و مثل مگس دنبال زخم ها میگردد و آنقدر روی آنها وزوز می کند که آنرا به دمل چرکین تبدیل می کند! عدالت خواهی عالمانه فساد یک فرد و یک مجموعه خاص را به حساب کل سیستم نمی نویسد و فساد را سیستمی نمی داند اما عدالت خواهی عامیانه با دیدن چند فساد حکم کلی صادر می کند و فساد را سیستماتیک می خواند! عدالت خواهی عالمانه حب و بغض جناحی ندارد و حواسش به سوء استفاده های دشمن هست اما عدالت خواهی عامیانه... عدالت خواهی عالمانه اهل تحقیق و فحص و جستجو و اطمینان خاطر است و اول از طریق دستگاه های مربوط وارد می شود اما عدالت خواهی عامیانه یک صفحه اینستاگرامی می زند و در قامت یک آخوند عدالتخواه... عدالت خواهی عالمانه هیچ وقت پمپاژ حس ناامیدی نمی کند اما عدالت خواهی عامیانه آنقدر ناامیدی را پمپاژ می کند که کم کم علی را عامل بی عدالتی می دانند و شمشیر بر فرق اسوه عدالت و عدالتخواهی، فرود می آورند! مراقب باشیم که یاران علی نشوند قاتلان علی! 🆔@Dailynotes20
◀️رسانه‌ای به نام شیخ حسین انصاریان 🔰سه‌گانه‌ای که می‌تواند الگو شود ⭕️در ایام نوجوانی، شهر ما میزبان یک واعظ تازه به شهرت رسیده شد. مسجد جامع شهر یعنی محل سخنرانی همان واعظ جای سوزن انداختن نبود. در نبود رسانه‌های همنشین آدم‌ها و در دورانی که شنیده‌ها کار هزاران شبکه و پیام‌رسان اجتماعی را می‌کرد، مردم شهر از لسان گروه‌های مرجع شهر وصف واعظ را شنیده بودند. می‌گفتند دوره شیخ حسین انصاریان‌ها تمام شده و دوره این آقایان رسیده. سی‌دی و ویدئوی واعظ دست به دست می‌چرخید. او بر شوق مردم به نوگرایی و موج رسانه‌های جدید سوار شد و اتفاقاً همین شوق و موج زمینش زد. او رفته و شیخ حسین انصاریان مانده، در ذهن و یاد و بیان مردم شهر ما و چه بسا همه کشور. ⭕️شیخ حسین انصاریان، یک رسانه است و نه حتی یک «انسان رسانه» که وصف اینفلوئنسرهای پرفالوئری است که هر یک در رسانه‌ای مشغول به کارند، و آنانند که به محل کارشان وزن و اعتبار و شهرت می‌دهند، در ایران و جهان. اما شیخ حسین همه ویژگی‌های یک رسانه را دارد. رسانه، با سه‌گانه بستر یا ابزار، مخاطب و پیام تعریف می‌شود و البته انواع و اشکالی همچون یک‌سویه یا دوسویه، انبوه و غیرانبوه دارد. مهم‌تر از تعریف رسانه یا تمجید از شیخ حسین و تطبیق کاری که او می‌کند، بر ارکان رسانه، این است که یک بار بهتر ببینیم و بدانیم که او چه می‌کند. ⭕️امسال و پارسال، دعاهای شیخ حسین برای معتادها و زنان بدکاره در شبکه‌های اجتماعی دیده شد. او به دنبال دیده شدن است؟ او از روی عمد به دنبال ویژگی یا وجه متمایزی است که ترند شود؟ شاید. اما چرا دیگر وعاظ و روحانیون چنین فکری به ذهنشان نرسیده است؟ دو ویژگی شیخ حسین کمک کرده است تا او از این حیث، بر هم‌لباس‌هایشان تقدم داشته باشد. او مردمی است و البته بیش از مردمی بودن، لوطی است، عیار است، جوانمرد است، مشتی است. این بیان، تقدیر از شیخ حسین نیست، تلاشی است برای توضیح رویکرد او به مسائل. امسال او پس از دعا برای زنان بدکاره، دو نکته می‌گوید: اولاً بدکاره‌ها را جدا نمی‌کند و بر دعایش تخصیص نمی‌زند که بگوید منظورم زنانی است که به خاطر معیشت و از روی اجبار دامان خود را آلوده‌اند. بلکه می‌گوید بدکاره‌ها، چه آنانی که از روی اجبار دست به چنین کاری می‌زنند و چه آنانی که اسیر هوای نفسند. این نگاه، یعنی بهره‌مندی از نوعی شفقت نبوی که روحانیت را در خدمت مردم قرار می‌دهد، و نه فراتر و برتر از ایشان، شیخ حسین را رسانه کرده است. ⭕️منبر شیخ حسین، پیام دارد، اما پیچیده نیست. پر از شعر و ضرب‌المثل و حکایت است، اما سرراست و مستقیم است. بی‌سواد و باسواد، پیر و جوان، زن و مرد، می‌فهمندش. برخی روحانیون تصور می‌کنند برای حل مسائل پیچیده جهان، تکلیف دارند و باید الزاماً به شکلی سخت و صعب در یک منبر، در یک دهه، در یک ماه همه چیز را حل کنند یا برای همه خط و نشان بکشند. از سویی دیگر، هستند عده‌ای هم که پردازش نمی‌دانند و همه حرف و بیانشان در یک خط و چند دقیقه تمام می‌شود و سناریو و طراحی و تعلیق و تفسیر و تبیین و توضیح نمی‌شناسند. ممکن است مخاطب ماجرایی یا آیه و حدیثی از زبان روحانی یا آخوندی شنیده باشد، اما وقتی شیخ حسین از آن می‌گوید، در جان او می‌نشیند. هنر همین است که یک پیام را به شکلی طراحی و تزئین کنید که اقناع‌ساز باشد نه تنفرزا. ⭕️شیخ حسین، فقه را لاغر نمی‌کند، از شریعت نمی‌زند، پایبند و ملتزم به اصول شرعی است و مرزهای حلال و حرام را محو نمی‌کند. اهل غش نیست. گفتگو با مردم، ارتباط با آنان، شهرت، سخن گفتن برای جمعیت میلیونی، برخورداری از پامنبری‌ و طرفدار، سبب نشده او از وجوب حجاب و حرمت مشروب‌خواری، نهی از ارتکاب گناهان کبیره و اهمیت شعائر دینی بکاهد. او به واقع پاسبان مرزهای غیرت دینی است. اما در ضمن مراقبت دارد که وزن و ضریب پیام‌هایش متناسب با اهمیت احکام در فقه باشد. تصویر شیخ حسین از دین، کاریکاتوری نیست؛ درختواره است. در نظر او، ریشه و مبنا، بازگشت به سوی خداست، بندگی الله است. از این جهت است که او به دعا اهمیت بسیار می‌دهد. اگر مرتضی مطهری فیلسوف فطرت بود، حسین انصاریان مبلغ فطرت است. ⭕️این سه‌گانه یعنی نگاه نبوی و دلسوزانه به مردم، طراحی سناریوی اقناعی برای پیام‌های ساده دینی و وزن‌دهی به احکام و دستورات مبتنی بر یک درختواره، سه‌گانه تبلیغی شیخ حسین انصاریان است. آیا او و روش و منش تبلیغی او اشکال و ایرادی ندارد؟ آیا او نمی‌توانسته در همه سالیان گذشته بهتر عمل کند؟ حتماً جای اصلاح و ارتقاء و پیشرفت هست، اما حسین انصاریان، وزین و معتبر است و واعظ‌های رسانه‌محور، شیوخ توئیتری و اینستاگرامی نباید گمان برند که برای اصلاح جامعه باید دست به هر کاری بزنند که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود: «کن فی‌الناس و لاتکن معهم» 🆔@Dailynotes20
✅ اخیراً آقای فرخ نژاد یک استوری منتشر کردن که تصویر یکی از نویسندگان ما در مجموعه طلبگی تا اجتهاد هست. پاسخ آقای اسماعیلی (صاحب عکس)👇 بسم الله سلام آقای بازیگر با این عکس یادی از خاطرات دانشجویی ما رو زنده کردید. بعض وصفها درست بود موتور ۱۲۵ پیراهن تو شلوار انگشتر عقیق سفر اربعین اما چند سوال: چطور ما مزدوریم و تو سرما موتور ۱۲۵ سوار میشیم و ماشین آنچنانی زیر پای شماست؟ و چطور ما مزدوریم و سفر خارجیمون فقط زیارت اربعینه؟ مگه مزدور شدن مال کیف بردن از پولش نیست؟! ما از دیوار سفارت عربستان بالا نرفتیم، ولی اگر اول انقلاب بودیم از دیوار لانه جاسوسی آمریکا بالا میرفتیم تا نگذاریم از بین بازیگرهامون برای خودش جاسوس و مزدور تربیت کنه! این عکس به نظرم مربوط به اعتراض ماست به توهین به پیامبر (ص). هنوز هم شعار مرگ بر آل سعود سر جاشه. آخه انقلاب با اونها -که شما تا دیروز علیهشون فیلم بازی میکردید و پولش رو میگرفتید و حالا هم بهشون پناهنده شدید و احتمالا پولش رو میگیرید- تا دست از ظلم برندارند آبش توی یک جوب نمیره گرچه با تعامل باهاشون از مشکلاتی مثل ادامه جنگ یمن اگر بتونه جلوگیری میکنه. آقای بازیگر! شما بین دفاع از مظلوم و ظالم رفتید طرف ظالم و زیر پرچمش دارید سربازی میکنید. شما شهر رو برای مردمتون مدتی ناامن کردید که اربابهاتون رو راضی کنید. شما بین شرافت و مزدورشدن انتخابتون رو کردید پس اگر قضاوتتون می‌کنند صبور باشید و پولش رو بگیرید. حرف مردم چه اهمیتی داره؟! ما و شما انتخابمون رو کردیم؛ ما چفیه و دفاع از انقلاب، شما مزدوری و ضدیت با انقلاب. @HOWZAVIAN
⛔️ آنچه شما نباید بدانید!!! ادامه از بالا👆 👈دقت کنید، تایمز به نکته دقیقی اشاره می‌کند: ✅ «سانفرانسیسکو در هر مایل مربع بیش از هر جای دیگری در ایالات متحده میلیاردر دارد. همچنین تعداد بی خانمان های بیشتری دارد». یعنی نظام حاکم بر آمریکا همچنان که اقلیتی را روز به روز پروارتر و ثروتمندتر می‌کند، اکثریت مفلوکی را نیز بیشتر و بیشتر زیر بار فشار اقتصادی له می‌کند. 🔹 و این دقیقا نتیجه پیاده‌سازی تئوری‌های علمی است، علمی که در دانشگاه‌های آمریکا با سفارش و تأمین مالی اقلیت سرمایه‌دار(و عمدتا صهیونیست) تولید شده و هدف آن نه تدبیر معاش عموم مردم بلکه تئوریزه‌کردن راهبردهایی است که به افزایش ثروت اغنیا به قیمت فقیرتر شدن فقرا، منتهی می‌گردد. 👈و این همان علمی است که غرب‌شیفتگان ایرانی بیش از ۳۰ سال است تلاش می‌کنند در اینجا هم پیاده کنند و هرجا که موفق به اجرای آن شدند، جز افزایش شکاف طبقاتی و کوچک‌تر شدن سفره اکثریت مردم در برابر فربه‌تر شدن اقلیت ثروتمند، نتیجه‌ای در بر نداشته است. همان تئوری‌هایی که اساساً تبعیض را عادلانه و عدالت را توزیع فقر برمی‌شمرد و له‌شدن بخشی از جامعه زیر چرخ‌های توسعه را امری طبیعی تلقی می‌کند. ❓حال اگر جامعه ایرانی واقعیت‌های امروز جامعه غربی در حوزه مسکن، بهداشت، گرسنگی و ... را بداند و متوجه شود که نئولیبرال‌های داخلی (دانسته یا ندانسته) با الهام از اندیشه‌های اقتصاد سرمایه‌داری و تبعیت از سازمان‌های تبهکاری چون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، چه بلایی بر سر کشور می‌آورند و چه آینده‌ای را برای مردم رقم می‌زنند، آیا باز هم به ایشان اعتماد خواهد کرد؟ 👈پس از نگاه غربزده‌های داخلی، هرگونه آگاهی مردم ایران از واقعیت‌های فاجعه‌بار زندگی غربی، بسان سمی مهلک در مسیر پیاده‌سازی سیاست های توسعه‌‌ای و تعدیل اقتصادی تلقی شده، لذا با تمام توان رسانه‌ای خود سعی در سانسور، انکار و توجیه آن را دارند. پ.ن: برای آشنایی کلی با سایر ابعاد زندگی فلاکت‌بار غربی، مطالبی که با هشتگ در همین کانال قرار گرفته‌ است را مطالعه بفرمایید. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 @ahmad_nabavian 🆔@Dailynotes20
روزنه: روایت شیخ حسین انصاریان از سامان دادن وضعیت مراکز فساد و زنان بدکاره ▫️... با اعلامیه ای همه زنان آنجا را فراخواندیم؛ البته آن ها سه دسته جوان، میانسال و سالمند بودند. برای سالمندان مقرری تعیین کردیم که ماهانه به آنها پرداخت می شد. میانسال ها و بعضی از جوانان را با آماده سازی و توبه دادن، به خانواده هایشان تحویل دادیم. شماری از از زنان جوان را نیز شوهر دادیم که در این بین، چند نفر به عقد کارمندان دایره منکرات در آمده و زندگی سالم و پاکی را تشکیل دادند و اکنون نیز صاحب فرزندانی هستند که گاهی هم پای منبر من می آیند. 🔹بدین ترتیب کل منطقه از فحشا و منکر و مواد مخدر پاکسازی شد. فورا با چند بلدوزر، منطقه را با خاک یکسان کردیم ؛ بخشی به بیمارستان فارابی واگذار شد و بخش اعظم دیگر برای احداث پارک و مرکز تفریحی برای همشهریان اختصاص یافت. ▫️روزی در ادامه کار، طی نامه ای خدمت حضرت امام نوشتم که ما دست به این کار خطیر زده ایم و اکنون باید مخارج چهار هزار زن را بپردازیم و تقاضای کمک مالی کردم. حضرت امام فرمودند: « اگر از کمک های مردمی تامین نشدید، من به شما اجازه می دهم از سهم امام استفاده کنید.» نیز در ادامه کار، آقای گیلانی مبلغ سه میلیون تومان دیگر به ما دادند که در پایان مقدار زیادی اضافه آمده بود. خواستیم مقدار باقی مانده پس بفرستیم که ایشان گفتند : «در امر خیر دیگری به مصرف برسانید.» 🔹به دنبال کار ما در تهران، در شهرهای دیگر نیز مراکز فساد و فحشا برچیده شد که بعضا از ما راهنمایی و خط و مشی می گرفتند. مراکز فحشا، علاوه بر معصیت و عواقب وخیم اخروی، آلودگی و بیماری بسیار بدی هم داشت و خیلی از جوانان به مرض های مختلف دچار می شدند. 🔻من در آن مدت با چهار هزار زن سر و کار داشتم. آن ها به دفتر اداره می آمدند، صحبت کرده، مشکلاتشان را مطرح می کردند. من هم به آنها راهنمایی و کمک می کردم. خدا شاهد است که در این مدت من همیشه سرم پایین بود و حتی چهره یکی از آنها را ندیدم. اضافه بر آن، برای آن که کارم خالص و مخلص برای پروردگار باشد، در این امر خیر یک ریال دستمزد هم نگرفتم. بچه های اداره هم همه پاک و سالم بودند ... ▫️گاهی مجله ها و رسانه های جمعی، با زنانی که از آن مراکز فساد رهایی یافته و دنبال زندگی سالمی رفته بودند، مصاحبه می کردند. روزی ساعت ده صبح، یکی از آن مصاحبه ها از طریق رادیو پخش شد. من خودم شنیدم که خبرنگار از دختر جوانی سوال کرد که «شما قبلا کجا بودید و چه می کردید؟» او گفت: «من اصلا به قبل و بعد کاری ندارم و هیچ حرفی برای گفتن ندارم. فقط این را می خواهم بگویم که یک نفر آمد و مرا نجات داد که او هم پدر من است و هم عمویم، هم برادر و دایی و مادرم، او همه کاره ی من است. او شیخ حسین انصاریان است.» ▫️خاطرات حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صص 179 و 180. 🆔@Dailynotes20
♻️ شیخ حسین انصاریان، همان است که بود، گاهی عتاب، گاهی خطاب 🔰 حمید رسایی: برای من که از دهه شصت با منبرهای حاج شیخ حسین انصاریان آشنا هستم، منبرهای دو شب قدر گذشته ایشان، هیچ نکته حساسیت برانگیزی نداشت. این استاد خطابه و وعظ با آن بیان دلنشینش، برخلاف بسیاری از منبری‌های هم رده خودش، به صراحت علیه آمریکا و اسرائیل سخن گفت، به اصل انقلاب اسلامی نیش و کنایه نزد، درباره توصیه علی (ع) در نحوه برخورد فرزندان با قاتلش که اسیرشان بود، سخن گفت و به نیروهای قضایی و امنیتی، تأسی به این خلق و خوی را یادآور شد، زنان بی‌حجاب و کم حجاب را دعوت به الگو گرفتن از زهرای اطهر و زینب کبری کرد، در شب قدر، رحمت الهی را پررنگ کرد. سخنانش به معنای نفی برخورد با مجرمین و متخلفین نبود. به نظرم سخنان این واعظ محترم غلط نبود هر چند شاید توازن مباحث در آن رعایت نشد و بحث ناقص ماند. آنچه برخی را به اشتباه انداخت، روایت برخی رسانه‌های بیگانه و جهت‌دهی با برجسته کردن بخشی از سخنرانی ایشان بود که آن را در تقابل با نظام تعریف کردند! در حالی که وقتی سخنرانی ایشان را کامل گوش کردم، مشخص است که ابن اظهارات در سیاق قبل و بعد سخنرانی، عادی و طبیعی بوده نه اعتراضی. قطعا واعظی چون شیخ حسین انصاریان با همان سوزی که قبلا درباره بی‌حجابی و بدحجابی سخن گفته و گلایه کرده، این روزها هم سخن می‌گوید، همانطور پدرانه گاهی عتاب، گاهی خطاب... ▪️ حمید رسایی 🆔@Dailynotes20