هدایت شده از موکب آنلاین با ولایت تا ظهور
🌹شهیدعبدالحسین برونسے
🌹تولد:۳ شهریور ۱۳۲۱ڪدڪن تربت حیدریه
🌹شهادت:۲۳ اسفند ۱۳۶۳شرق دجله
🌹مزار:مشهد
🌹سِمَت:فرماندهے تیپ هجدهم جوادالائمه شادی روحش صلوات
علوی بروجردی و خسران حمایت از بهائیت
💢 آقای علوی که به میراث آیتالله بروجردی تکیه دارد، برخلاف آن بزرگوار به دفاع از سازمان صهیونیستی بهائیت سخن میگوید و دارد «کسی نباید به جرم بهایی بودن کشته شود». مگر مردم و نظام اسلامی کسی را به خاطر بهائی بودن کشتهاند؟ یا چون کسی بهایی بود، باید مصونیت داشته و به هیچ جرمِ او مانند جاسوسی و یا اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی نشود؟! البته اگر آقای علوی نمیخواهد اعتنایی به امام خمینی (ره) داشته باشد که بهائیت را یک حزب صهیونیستی میدانست، لااقل خاطرات آیتالله سبحانی یا مرحوم فلسفی یا مرحوم علامه دوانی را بخواند تا با مواضع آیتالله بروجردی درباره بهائیت آشنا شود.
مبارزه زعیم شیعه با بهائیت
🔺 میدانیم که آیتالله بروجردی، پس از هجرت از نجف و برپایی تدریس و اقامه جماعت در بروجرد، به مقابله با بهائیت پرداخت، و وقتی با مسامحه مقامات مواجه شد، با اعتراض، شهر را ترک کرد. وقتی این خبر در شهر پیچید مردم، تظاهراتی برپا کردند. در نتیجه، دولت، برای بازگرداندن آیتالله به شهر، محافل آشکار بهائیها را تعطیل و آنها را از ادارهها دور کرد تا آیتالله به شهر بازگشت.
🔺 ایشان با اعزام مبلغ به شهرها تأکید به مبارزه با بهائیت داشت و به گفته آیتالله سبحانی در سال ۱۳۳۱، علمایی چون منتظری، امینی و احمدی شاهرودی را برای خنثی کردن تبلیغات بهائیان به فریدن اصفهان فرستاد. پس از کودتای ۲۸ مرداد، افزایش نفوذ بهائیت در دولت موجب خشم آیتالله بروجردی شد و پس از ماه رمضان در سال ۱۳۳۳، طی مصاحبهای با روزنامه «کیهان» خواستار اخراج بهائیان از دولت شد و در نامهای به فلسفی از او خواست تا در دیدار با شاه، اعتراض ایشان را ابراز کند.
🔺 فلسفی به دستور آیتالله بروجردی، با سخنرانی در رادیو، کوشید ماهیت بهائیت را آشکار کند. با حمایت آیتالله بروجردی، حرکت مردم علیه بهائیها اوج گرفت و سخنرانیهای فلسفی، سبب شد سرانجام حظیرهالقدس تخریب شود.
🔺 در سال ۱۳۳۸ یعنی دو سال پیش از وفات، آیتالله علّامه دوانی را مأمور ترجمه جلد سیزدهم بحارالأنوار کرد. به گفته دوانی، آیتالله بروجردی در ترجمه آن کتاب، اصرار داشتند. سرانجام این کتاب، اواخر بهمن ۱۳۳۹ منتشر شد و مرحوم دوانی، یک نسخه از آن را توسط محمدحسن، فرزند آیتالله بروجردی، به ایشان داد. به گفته محمدحسن فرزند، «وقتی کتاب مهدی موعود را به ایشان دادم، بهقدری خوشحال شد که حد نداشت. پیوسته آن را میخواندند و بعد از مطالعه هم در طاقچه پشت سرشان میگذاشتند. اغلب شبهای ماه رمضان را به مطالعه مشغول بودند و به شما دعا میکردند». این امر نشان میدهد معظم له تا پایان عمر بر همان صراط بود و ملایمتی از خود در برابر بهائیت نداشت.
سودای انتخابات!
🔺 نمیدانم چرا برخی از آقایان چرا در آستانه تمنیّات سیاسی و انتخاباتی یاد فرقههای دست آموز استکباری میافتند؟ آقای منتظری هم پس از سال ۷۷ که آقایان آذری قمی و چند نفر دیگر را به مقابله با نظام فراخواند و توفیقی نیافت، از «حق شهروندی بهائیت» سخن گفت!
🔺 آقای کروبی هم در سال ۸۷ شروع به نامه پراکنی در حمایت از دراویش و ابراز علاقه به بهائیت کرد و البته پاداش او ۳۰۰ هزار رای و رقابت با آرای باطله بود در حالی که تصاویر جوانان وابسته به فرقه بهائیت و اعلام حمایت دراویش گنابادی از او وی را به پیروزی در انتخابات ۸۸ امیدوار ساخته بود. کوشش هواداران آقای علوی برای ورود به انتخابات خبرگان آینده و حمایت او از بهائیت متاسفانه حاکی از فرجام بدی است. خرید نفرت جامعه ایمانی در برابر خوشایند یک فرقه، خسران بدی است.
✍️ محمّد مهدی شیرمحمد
🆔@Dailynotes20
🌹شهادتطلبی آیتالله کاشانی در راه دفاع از منافع دینی و ملی به روایت روزنامهنگار مشهور مصری
⚫️سالروز ارتحال آیتالله کاشانی
🔻حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری که در آن زمان در ایران اقامت داشت آن روز تاریخی را چنین توصیف می کند:
🔹صدای آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در تمام گوشه و کنار دنیا چنین می پیچید: سگ های انگلیس! از کشور ما #خارج شوید و نفت ما را #رها کنید.
🔸رزم آرا با هفت تیر #خلیل_طهماسبی از میدان اخراج شده بود و در نتیجه موقعیت کاملا تحت سیطره و نفوذ آیت الله در آمده بود...
🔹 اولین قسمت از سری عجایب، قصه صدهزار نفری بود که آیت الله به هنگام مناقشه #لايحه_نفت در مجلس به آن امر کرد.
🔸 سیل جمعیت از طریق خیابان هایی که به میدان بهارستان منتهی می شد، در حال فریاد و شعار دادن پیش می رفتند.
🔹در میان صفوف متظاهرين شایع شده بود که پلیس در صورت نزدیک شدن جمعیت به مقر پارلمان دستور دارد به سوی آنها تیراندازی کند! و این خبر به منزل آیت الله نیز رسیده بود.
🔸 در این هنگام شنیده شد که ایشان به پسرش می گفت: کفن مرا بیاور، کفن برای ایشان آورده شد. سپس آیت الله بعد از غسل و دو رکعت نماز، کفن را پوشیده و برای ملاقات با مرگ، در #پیشاپیش جمعیت به راه افتاد...
🔹جمعیت با جوش و خروش مانند امواج دریا و مانند قضا و راهی به سوی پارلمان پیش می رفتند، ولی هنگامی که مردم به مقر پارلمان رسیدند ناگاه افراد پلیس که بالای ساختمان مجلس بودند، مواضع خود را ترک کردند؛ زیرا طبق یک دستور از #کاخ_مرمر گفته می شود که در مقابل آیت الله #مقاومت نکنید.
📔آیت الله کاشانی و ملی شدن صنعت نفت،ص١۶٣ به نقل از ایران کوه آتشفشان محمد حسنین هیکل، ص٧٢- ٧٠
🆔@Dailynotes20
⁉️چرا اقتصاد ما سروسامان نمیگیرد و مافیا و نفوذیهای داخلی و تحریمها و کارشکنیهای خارجی مدام جلوی راه اقتصادِ کشور سنگ میاندازند تا وضع معیشت مردم هر روز سختتر شود و اعتراض و خشم آنها شدت یابد؟
⁉️چرا فضای مجازی ما به سمت سامانیافتگی و مدیریت صحیح حرکت نمیکند؟
⁉️چرا دشمنان داخلی و خارجی شبانه روز در حال شبیخون فرهنگی زدن به فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی ما هستند؟
⁉️چرا بزرگترین #جنگ_شناختی تاریخ بر علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان است و دشمنان برای سقوط انقلاب ایران به هر دری میزنند؟
🔺همهی اینها یک جواب دارد...
چون جمهوری اسلامی ایران بزرگترین تهدید برای سلطهی استکبار جهانی بر دنیا و مهمترین عامل افول هژمونی غرب است!
🔹افرادی که هنوز نفهمیدهاند انقلاب اسلامی چه بلایی بر سر معادلات جهان آورده و طبیعتا چون نمیدانند، نقش خود را هم نمیشناسند، لطفا هر چه سریعتر بفهمند انقلاب چیست و چه کرده!
#انقلاب_کارآمد_است
#افول_غرب
✍میلاد خورسندی
🆔@Dailynotes20
خطای راهبردی ما
بحث بر سر عناوین جزئی
✍️ محسن جمشیدی در یادداشتی به مسأله اخیر نزاع زن با یک روحانی پرداخت:
خطا و اشتباه راهبردی ما:
تحلیل و اظهارنظر در مورد موضوعات جزئی، بدون شک، افتادن در دام دشمن است. اینکه بگوییم «کار طلبه درست بود یا نه»، «چه کسی فیلم را به بیرون انتقال داد»، «قوانین حجاب در مراکز دولتی چگونه است» و…، همه و همه باعث دامنزدن بیشتر به موضوع خواهد شد. زیرا اصل پروژه، با محوریت ضربهزدن به مبانی دینی و ایجاد شکاف بین حکومت و دین است.
با این مبنا بهنظر میرسد هرگونه اظهارنظر خصوصاً در مورد فعل طلبه و متأسفانه انتقاداتی که نسبت به فعل او میشود، هزینه امربهمعروف و نهیازمنکر را برای دیگران، بسیار بالا میبرد و این، همان خطای راهبردی است که بسیاری به آن توجه نمیکنند.
همانطور که در اهداف این پروژه نیز ذکر شد، اگر آنها بتوانند در قم، با بالابردن هزینه امربهمعروف و نهیازمنکر و در موضع انفعال قراردادن حوزه و طلاب، کار خود را پیش ببرند، میتوانند در بسیاری از شهرها و مناطق دیگر نیز موفق شوند.
نکته:
با توجه به حجم گسترده کار تبلیغاتی دشمن در اطراف این موضوع، بهنظر میرسد دشمنان اسلام در ادامهٔ پروژه درمانگاه، این اهداف را دنبال کنند:
۱. ترویج گزارهٔ غلط «مسئله حجاب فاقد مبنای دینی است» از طریق پخش مصاحبههای جدید یا آرشیوی از برخی افراد معمم؛
۲. ترویج تفکر وجود اختلاف در بین حوزویان در مسئله حجاب؛
۳. کشاندن افرادی که تاکنون موضع مشخصی در مورد مسائل حجاب نداشتند؛
۴. مصاحبه با افراد ذینفوذ در حوزه و سوءاستفاده از مطالب آنان و جهتدهی به مصاحبههای صورتگرفته از طریق تیترها و عناوین موردپسند ضدّانقلاب؛
۵. ایجاد تردید میان نیروهای انقلابی و مذهبی، دربارهٔ مسئله حجاب.
🔗 متن کامل این نوشتار
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
✔️@HOWZAVIAN
نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
«نسرین مقیمی، حقوقدان»
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
🆔@Dailynotes20
⚡️پاسخی به واکنش استاد سروش محلاتی به اتفاق درمانگاه قرآن و عترت قم
🖌حمیدرضا بهروزیزاد (استادیار دانشگاه)
🔸جناب مستطاب استاد سروش محلاتی در خصوص اتفاق اخیر درمانگاه قران و عترت که سوژه جنگ روانی و مانور دشمنان نیز شده است، در چهار پرده به اظهارنظر پرداختهاند که لازم است پاسخی- در حد مقدور نویسنده- علمی به این نظرات ایشان داده شود. چرا که به نظر میشود مطلب ایشان بیشتر جنبه تخریبی دارد و لازم است حرمت قلم رعایت شود و وسیلهای برای عقده گشایی علیه نظام تبدیل نشود.
🔹پرده اول:درمانگاهی منسوب به قرآن و عترت در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه (س)سکونتگاه سابق علامه ای جلیلالقدر و موقوفهای وابسته به مراجع عالیقدر و اسوههای پرهیزکاری چون بهجت دلها و صافی گلپایگانی میباشد. آیا نباید روحانی و استادی که مزین به لباس روحانیت است از مردم خواستار آن شود که حرمت چنین موقوفهای رعایت شود؟ آیا وظیفه یک عالم دینی این نیست که حتی بر مبنای اسلام رحمانی نیز خواستار احترام به چنین مکانهایی شود یا نه او وظیفه خود را فقط تخریب نظام و مخالفت با تصمیمات نظام می داند؟
🔹اوج بی انصافی جناب استاد در این پرده دوم عیان میشود، زیرا به زعم ایشان حکومت جمهوری اسلامی همانند حکومت بنی امیه حکومتی نامشروع میباشد و افرادی که امر به معروف و نهی از منکر مینمایند عمال حسبه بنی امیه فرض شدند!
🔹اگر جمهوری اسلامی خود را درگیر بحث حجاب نمیکرد محبوبتر بود و شبیه به بنیامیه یا اکنون که به خاطر اجرای قوانین الهی باعث نارضایتی عده ای شدهاست و مخالف آزادیهای مردم تلقی شده است؟ پس عیان است که تفاوت جوهری بین این دو نظام که یکی به دنبال عصبیت قومی و قبیلهای بوده با نظامی که به دنبال ترویج اسلام ناب حتی به قیمت از دست دادن مردمی باشد که دنبال آلاف و الوف دنیوی هستند.
🔹احراز شرایط امر به معروف و نهی از منکر با مکلف است و اوست که در آن شرایط احراز مینماید که آیا شرایط وجود دارد یا خیر؟ اما در مورد فیلم گرفتن نیز من وارد این نمیشوم که مجاز است یا خیر. گرچه معتقدم شأن روحانیت شأن هدایتی و نظارتی میباشد و پسندیده است در شرایط عادی یک روحانی طرف دعوا و نزاع قرار نگیرد ولی انتخاب امر مرجوح نیز که نه خلاف شرع بوده و نه خلاف قانون این مجوز را نمیدهد که او را مورد تخریب قرار داده و ناجوانمردانه به عمال بنیامیه تشبیه نماییم.
🔹در پرده سوم چنان تصویر نمودهاید که گویا در ایران چنان خفقانی حاکم بر کشور است که یک عکس کل زندگی فرد را کن فیکون نماید. این امر شاید به نحو قضیه موجبه حقیقیه مخصوصا در اوایل انقلاب که اتفاقا همفکران شما بر مصدر کار قرارداشتند صحیح بود اما هرگز رویه حاکم بر کشور نبوده است و علت آن نیز در همین قضایای 1401 دیدیم که عده زیادی که در مقابل نظام حاکم ایستادند کسانی بودند که از سیستم گزینشی کشور عبور کرده بودند.
🔹پرده چهارم:در پرده چهارم جنابتان تعریض به ورود دستگاههای امنیتی به چگونگی ارسال فیلم به بنگاه خبرپراکنی معاند اینترنشنال داشتهاید. برای ما روشن می نمودید که چرا نباید دستگاه امنیتی در جایی که رسانهای که دنبال تحریک قومیتی، تحریک اجانب برای حمله به ایران بوده است اولین بار با هدف برهم ریختن امنیت کشور این فیلم را پخش نموده است ورود پیدا نماید. اساسا وظیفه دستگاه امنیتی ورود در جایی است که امنیت ملی به خطر بیافتد و قطعا هیچ انسان شرافتمندی راضی نخواهد شد که در کشور ناامنی ایجاد
🔹حال که نائبالزیارة ما در کربلای معلی هستید توصیه مینمایم با اهالی قدیمی کربلا گفتگویی داشته باشید که سی سال پیش وضع حرم چگونه بود. از خلوتی آن بپرسید و بعد به طرف حرم سیدالشهدا آمدید آثار گلوله را بر حرم سیدالشهدا در جریان سرکوب انتفاضه شیعیان عراق در سال 1991 میلادی مشاهده بفرمایید و فیلم مواجهه صدام معدوم را با فقیه عالیقدر عالم تشیع حضرت آیت الله خوئی را ملاحظه بفرمایید و با وضع کنونی شیعیان عراق و نحوه زیارت اعتباب مقدسه توسط شیعیان در هر ساعت از شبانه روز بنگرید و از خود بپرسید چه عاملی باعث شد از آن سرکوب به این جلال و شکوه رسیدیم. آیا جز این بود که اگر فقیه عالیقدر جهان اسلام حضرت آیتاللهالعظمی سیستانی فتوای جهاد نمی دادند حشد الشعبی و الوطنی شکل نمیگرفت که در مقابل داعش با فرماندهی سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و یار وفادارش ابومهدی مهندس مقابله نماید؟ آیا در این بین جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت ذیل تصمیمات مقام معظم رهبری از این جهاد مردم عراق حمایت نکردند؟
🔸مشاهده متن کامل یادداشت:
https://mobahesat.ir/24318
🆔@Dailynotes20
🔴جمهوری اسلامی باید کشتی حامل موادغذایی به غزه بفرستد؛ حتی اگر کشتی را بزنند
✍حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت:
♦️جمهوری اسلامی میتواندو باید محمولههای مواد غذائی، داروئی و سایر مایحتاج مردم غزه را از طریق دریا به غزه ارسال کند. بیتردید، آمریکا و متحدان غربی و نیز رژیم صهیونیستی با این اقدام مخالفت میورزند و بعید نیست به کشتیهای حامل کالای یادشده نیز حمله کنند .
♦️ولی حتی در صورت حمله به کشتیهای مزبور، اولاً؛ الگویی ماندگار پیش روی سایر کشورهای اسلامی قرار خواهد گرفت، ثانیاً؛ چهره منفور کشورهای غربی را که به فریب از ضرورت کمکرسانی به مردم غزه سخن میگویند، بیش از پیش مفتضح و رسوا خواهد کرد .
♦️ثالثاً؛ مراجع بینالمللی میتوانند با بررسی محموله این کشتیها، غیرتسلیحاتی بودن آن را تأیید کنند. در این صورت ممانعت از ارسال این محمولهها فقط در بستر یک جنایت جنگی و کمک به نسلکشی تلقی و تعریف میشود.
🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از عارفی پرسیدند ممکن است جنازه ای ایستاده باشد؟
گفت: بله..
پدر بر بالین جنازه فرزندش ..!
#غزه_مظلوم
🆔@Dailynotes20