🔰احکام اعتکاف9️⃣1️⃣
🔹 آیا روزه ای به نام روزه اعتکاف داریم؟⁉️
🔶طبق نظر حضرت آیت الله العظمی خامنهای، حضرت آیت الله العظمی سیستانی و حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
🖊احکام نموداری- شیخ حامد طالبی
📎 #احکام_اعتکاف
📎 #احکام
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 دوشنبه
☀️ ۹ بهمن ۱۴۰۲ هجری شمسی
🌙 ۱۷ رجب ۱۴۴۵ هجری قمری
🎄 29 ژانویه 2024 میلادی
📎 #تقویم
منهاج الصالحين ج1.pdf
3.36M
منهاج الصالحين ج2.pdf
3.37M
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛تفاوت دعا با قانون جذب
مروجان قانون جذب مدعی هستند که قانون جذب همان دعا کردن در اصطلاح دینی و قرآنی است. این در حالی که تفاوت اساسی بین قانون جذب و دعا وجود دارد. به برخی از این تفاوتها اشاره میشود.
1- قانون جذب انسان را به فرمانروای تخیلات و توهّمات تبدیل میکند، در حالی که انسان با دعا کردن به عبودیت و بندگی خدا نزدیک میشود.
2- در قانون جذب صرفاً خواسته مادی و دنیایی مطرح میشود، در حالی که در دعا کردن انسان درخواستهای مادی و اُخروی را باهم طلب میکند.
3 انسان در قانون جذب انسان به دنبال رسیدن صد درصدی به خواسته خود در این دنیا است، در حالی که در دعا کردن، ممکن است خداوند بنا به مصالحی خواسته انسان را در این دنیا برآورده نکرده و به سرای آخرت واگذارکند.
📎 #دعا
📎 #قانون_جذب
#عرفان_های_نو_ظهور
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 #روز_شمار #کربلا
💠با مرگ #معاویه و روی کار آمدن یزید، #یزید از امام حسین علیه السلام درخواست بیعت کرد. #وليد حاكم مدینه جمعه ۲۷ رجب سال ۶۰ قمری امام را احضار کرد.
📌 امام حسین(ع) با روی کار آمدن یزید خطاب به ولید، فرمودند:
باید با اسلام خداحافظی کرد.
💠 بيرون رفتن امام حسین(ع) از مدینه در ۲۸ رجب سال ۶۰.
💠 ورود به مكّه در ۳ شعبان سال ۶۰.
💠 #اقامت در #مکّه در ماه شعبان، رمضان، شوال، ذىالقعده و ذىالحجه تا روز هشتم سال ۶۰.
💠 رسيدن اولين #نامههاى #كوفيان به امام حسین(ع) در ۱۰ رمضان سال ۶۰.
تعداد نامه های ارسالی حدود ۱۵۰ نامه بود.
💠 بيرون رفتن #مسلم بن عقیل از مکّه در ۱۵ رمضان سال ۶۰.
💠 ورود مسلم به کوفه در ۵ شوال سال ۶۰.
💠 #شهادت #مسلم در ۸ ذىالحجه سال ۶۰.
💠 خروج امام حسین(ع) از مکّه سهشنبه ۸ ذىالحجه سال ۶۰.
💠رسيدن امام حسین(ع) به سرزمين #کربلا در دوم محرم سال ۶۱.
💠 ورود #عمر_بن_سعد به #کربلا در سوم محرم سال ۶۱.
💠 ساماندهی #سپاه از سوى عمر بن سعد و گفتگوهاى او با امام حسین(ع) تا ششم #محرمالحرام سال۶۱.
📌عدم پذیرش بیعت و مقاومت در برابر ظلم.
💠 منع سپاه اسلام از دسترسى به آب از ۷محرم ۶۱.
💠 واقعه #عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران وی در ۱۰ محرم سال ۶۱.
💠 #انتقال_اسيران از سرزمين کربلا بعدازظهر روز ۱۱ محرم سال ۶۱.
💠 #دفن شهدای کربلا و بدن امام حسین(ع) در روز بعد از عاشورا.
📚 جمعی از نویسندگان زیر نظر استاد مهدی پیشوایی، مقتل جامع سیدالشهدا.
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
منهاج الصالحين ج3.pdf
2.46M
❇️ جدیدترین ویرایش کتاب
سه جلدی منهاج الصالحین
جلد3️⃣
🖊تالیف حضرت آیتالله سیستانی
⏱(چاپ ۱۴۴۵ ق)
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
12 رجب المرجب، سالروز مرگ یکی از دشمنان اهل بیت (علیهمالسلام) است که در پروندهی سیاه اعمال خود دشمنی با اهل بیت (علیهمالسلام) را دارد. شخصیتی که دوران زندگی خود را به دشمنی با امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و امام مجتبی (علیهالسلام) گذرانده است.
معاویه با انتصاب و جانشینی یزید به عنوان خلیفهی بعد از خود، نقش مهمی در شهادت امام حسین (علیهالسلام) دارد. از دیگر جنایات معاویه در دوران حیاتش، به قتل رساندن دوست داران و شیعیان اهل بیت (علیهمالسلام) است.
علمای اهل سنت در کتب معتبر خود با اشاره به شخصیت معاویه، به لعن کردن او و پدرش ابوسفیان توسط رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) اشاره کردهاند. ابوالفداء در کتاب خود مینویسد: «پیامبر خدا (صلیاللهعلیهوآله) ابوسفیان را در حالی که سوار بر مرکب بود و معاویه و برادرش از پیش و از پس او در حرکت بودند، مشاهده کردند. پیامبر خدا (صلیاللهعلیهوآله) در این هنگام فرمودند: خدا فردی که سوار بر مرکب، فردی که جلودار مرکب و فردی که پشت سر مرکب است را لعنت کند.»[1]
همچنین بلاذری عالم مشهور اهل سنت در کتاب انساب الاشراف به نقل از رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) مینویسد که حضرت فرمودند: «اگر مشاهده کردید معاویه بالای منبر من نشسته است و خطبه میخواند، گردن او را بزنید.»[2]
بر اساس روایات موجود در منابع اهل سنت، علاوه بر اثبات لعن بر معاویه و دشمنی او با اهل بیت (علیهمالسلام)، به عدم صلاحیت او برای زعامت و خلافت نیز اشاره شده است.
پینوشت:
[1]. أبوالفداء عمادالدين، المختصر فی أخبار البشر، المطبعة الحسينية المصرية، چاپ اول، ج2، ص57
[2]. بلاذری، أنساب الأشراف، دار الفكر – بيروت، چاپ اول، 1417 ق، ج5، ص130، رقم 378. «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ... فَاضْرِبُوا عُنُقَهُ.»
▪️احتیاط در تعابیر به ظاهر تشریفاتی
🔹میرزای شیرازی میخواست به ناصرالدین شاه نامهای بنویسد. آقا سید عبدالمجید متن نامه را تهیه میکند تا میرزا امضا کند. وقتی میرزا نامه را مطالعه میکند، تأمل میکند. دوباره مطالعه و تأمل میکند و خلاصه طول میکشد. آقا سید عبدالمجید از میرزا میپرسد که اگر به نظر مبارک جایی از نامه ایراد دارد یک نامۀ دیگر بنویسم.
🔹 میرزا میفرماید شما در اینجا راجع به ناصرالدین شاه نوشتهاید: «من شما را دعا میکنم» و من میخواهم ببینم آیا ایشان را دعا میکنم؟ آیا دعا کردهام؟ آیا این حرف درستی است و شرعاً میتوان نوشت؟
🔹مقداری که میگذرد میرزا میفرماید عیب ندارد، بنویسید؛ چون ناصرالدین شاه در یک جریانی خدمتی به شیعه کرد و من دعایش کردم پس نوشتن این جمله عیبی ندارد.
📚 جرعهای از دریا، ج 1، ص 122.
#آیت_الله_العظمی_شبیری_زنجانی
#جرعهای_از_دریا
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈