هدایت شده از آقای سیزده (مهرداد نظری)
هدایت شده از کانال حمید کثیری
فردا سالگرد طوفانالاقصیست ...
عملیاتی که تاریخ منطقه، مقاومت و جهان به قبل و بعد از آن طوفان تقسیم میشود.
بعد از طوفانالاقصی #اندیشهها، #همتها، حکومتها، مرزها و اتحادها تغییر کردند.
بعد از طوفانالاقصی مهاجرت معکوس از سرزمینهای اشغالی تسریع پیدا کرد و مهمترین دلیل رژیم صهیونیستی برای حفظ و افزایش جمعیت از بین رفت.
بعد از طوفانالاقصی مجاهدین بزرگی در منطقه شهید شدند و مجاهدان ناشناخته و شاید بزرگتری سربرآوردند که مشق مأموریت نهایی میکنند.
تاریخ به قبل و بعد از طوفانالاقصی تقسیم میشود ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از ایمان سلسله جو | سبک زندگی
قنداق یک شبیه سازی رحم مادرِ
چرا؟🤔
✅چون جلوی آزادی حرکت نوزاد رو می گیره که همین سبب آرامش نوزاد می شه 😊
✅قنداق کردن سبب تنظیم و ثبات ستون فقرات نوزاد میشه
✅قنداق از ضعف معده نوزاد جلوگیری می کنه
البته که تمام این مواردی که به آن اشاره شد کاملا با دلیل و تحلیلِ💫
21.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تمام ماجرای کریدور زنگزور / قسمت اول
❌ برای اولین بار
👈 یک تحلیل جامع و تخصصی
👈 و البته به زبان ساده و روان
👌 کامل ترین تحلیل از نظر جامعیت
و با یک نگاه چند بعدی به موضوع
⚠️ از دست ندید! ⚠️
🙏 ممنون از حمایت های شما 🙏
👈 پیج اصلی اینستاگرام : aghaye.13
👈 پیج دوم : 2_aghaye_13
👈 کانال ایتا : aghaye_13
💳 حمایت مالی از تولید محتوا
6037697608879273
#مهرداد_نظری
#آقای_سیزده
@aghaye_13
36.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تمام ماجرای کریدور زنگزور/ قسمت دوم
🔻چرا روسیه دوباره زنگزور را مطرح کرد؟
🔻رابطه ایران، روسیه و چین چگونه است؟
🔻پلن دوم ایران در مقابل زنگزور چیست؟
🙏 ممنون از حمایت های شما 🙏
👈 پیج اصلی اینستاگرام : aghaye.13
👈 پیج دوم : 2_aghaye_13
👈 کانال ایتا : aghaye_13
💳 حمایت مالی از تولید محتوا
6037697608879273
#مهرداد_نظری
#آقای_سیزده
@aghaye_13
هدایت شده از حبیباله بابائی
«شهیدان سَر»
گذشتهٔ تاریخی اسلام خصوصا تاریخ تشیع، مشحون است از شهدای بزرگ و رهبران کشته شدهای که میتوان از آنها به «شهدای سَر» یا «سران شهید» تعبیر کرد. شهدای سَر را هم میتوان در شهادت ائمه معصومین ع مشاهده کرد که همچون رأس اسلام و رأس جامعه اسلامی به شهادت رسیدهاند، و هم میتوان در شهادت بسیاری از رهبران قیامهای بعد از کربلا همچون قیام توابین، قیام مختار، قیامهای زیدیه، واقعهٔ فخ و نیز نفس زکیه دید.
رهبران شهید، سربداران و سربهنیزههایی بودهاند که نه رأس یک فرد، بلکه در واقع رأس یک جنبش بودهاند. به رغم این، قطعِ این قبیل از سرها و کشتهشدنِ سیدالشهداهای بسیار در دورههای تاریخی اسلام، هرگز موجب توقف جنبشهای خونین در برابر نظام ظلم و ستم نگردید.
اکنون باید دید که چگونه جنبشهای خونینِ بیسر ادامه یافته و بلکه حیاتی شورانگیزتر پیدا کردهاند؟ در پاسخ به این سئوال دو نکتهٔ الهیاتی مهم به نظر میرسد:
نخست اینکه بقای جنبشهای اسلامی و شیعی بعد از شهادت رهبران را باید در ریشههای عقلی و ایمانی و مهمتر در معنای زندگی و ماهیت مرگ در شیعه جستجو کرد. در جنبشهای خونین شیعه اساسا مرگ در راه خدا و «شهادت فی سبیل الله» نه پایان بلکه آغاز، و نه فقط گذار به دنیای واپسین بلکه شروعی نو در همین دنیای کنونی است. به تعبیر کیرکگارد «پادشاهان وقتی میمیرند کارشان تمام می شود، ولی شهدا وقتی می میرند کارشان تازه آغاز می شود.» از این منظر هر میزان شهید بزرگتر و شهادت حماسیتر و حتی دردناکتر میشود، کارکرد اینجهانی آن عمیقتر، وسیعتر و ماندگارتر میشود (ببینید آیه «اضطرار» و «استضعاف» را در قرآن).
ازاین رو، برخی از محققان تمدنی در صورتبندی یک تمدن، نه فقط زندگیِ شخصیتها را مهم میدانند، بلکه بر گونۀ مرگ آنها (مثل سقراط و عیسی مسیح و حسین بن علی) در تحولات انسانی و تمدنی تأکید میورزند. از این نظر هر شخصیتی نمیتواند نقش تحولگریهای بزرگ را بازی کند، بلکه شخصیتهایی میتوانند تأثیرات بنیادین در پروسۀ تمدنها بجا بگذارند که نه فقط با حیات خود بلکه با نحوۀ مؤثراز مرگِ خود در زندگی و حیات اجتماعی اثری برجا بگذارند.
حال چرا شهادت ابرمردان، بیش از آنکه موجب شکست جنبشهای مقاومت بشود، خود موجب قیام و قیامت میشود و رهبران جدیدی را برای معرکه خلق میکند؟
یکی از ریشههای تجلی و ظهور سران جدید و رهبران جوان، عنصر الگوسازی در شهادت است. اساسا شهید بعد از شهادت تبدیل به یک الگو و بلکه یک آرزو میشود. آنگاه که شهید تبدیل به الگو و آرزو میشود، ارادههای جدیدی در سطح رهبری در جهان اسلام فعال میشوند و انگیزههای بزرگی برای اقدامات بزرگ شکل میگیرند.
آرزوی شهادت، طلب شهادت، تمنای شهادت و اراده برای شهید شدن، نه تنها رهبران جدیدی را خلق میکند بلکه فلسفه شورانگیزی از مرگ و زندگی برای شهادت طلبان ارائه مینماید. شهید شیخ حسین معن (از شاگردان شهید صدر و از رهبران حزب الدعوه عراق) شعاری داشته است که «المستمیت لا یموت» نمی میرد آنکه در پی مرگ می رود). شیخ محمد مهدی شمس الدین در سخن از مرگ فی سبیل الله به ارادۀ مرگ در راه خدا تأکید می کند و چنین اراده ای را برای هر یک از اعضای امت اسلام لازم می شمارد. شیخ محمد مهدی آصفی نیز در بحث از شهادت، از تمنای شهادت سخن می گوید و چنین تمنای قلبی را در شکل گیری عزت و اقتدار اسلام مهم و سازنده می داند.
حال به نظر میرسد فرهنگ استماته و به استقبال مرگ رفتن، حیات، عزت، و بلکه شرافت را برای امت مقاومت باعث میشود و زمینههای فنا و زوال را در هر شرایطی از پایه ویران میکند.
نکته دوم اینکه در الهیات مقاومت، مقاومت نه در ظاهر بلکه در باطن رخ میدهد، و مقاومت نه از ماده بلکه از روح انسان برمیخیزد. در این رویکرد، مقاومت از جنس «ایمان در معرکه» است. منظور از ایمان در معرکه، نه فقط جداییناپذیری ایمان از عمل، بلکه تأثیر ایمان در ایجاد امواج خروشان زندگی و حرکتهای پرشتاب در آن است. از فحوای چنین ایمانی (خاصا ایمان به غیب و ایمان به مددهای غیبی) نوعی از «امید ایمانی» در برابر «امید سکولار» ظاهر میگردد. امیدِ سکولار همان امید به اینجا و اکنون (که در ادبیات فلسفی میتوان آن را «امید وهمی» تلقی کرد) است که در برابر امید ایمانی و اسلامی یا امید به افقهای بزرگ و دوردست (در ادبیات فلسفی میتوان آن را «امید عقلی» قلمداد کرد) میباشد.
امید ایمانی و توجه به دوردستها در آیندۀ جهان و جهان واپسین، موجب گردیده است که جنبشهای مقاومت از حوادث کوتاه مدت و خلاءهای اینجایی و اکنونی دچار یأس نشوند، و در وضعیت یأس و ناامیدی در رخدادهای زمانه، همچنان به آیندههای اینجهانی و آنجهانی خوشبین، فعال، و کوشا بمانند.
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
این عکس را برخی نماد قدرتطلبی دانستند که چرا مدیران کشور تا این حد فشرده در صف اول ایستادهاند. اما من نماد شهادتطلبی میدانم. ما هم در مصلی بودیم و قلبمان از نگرانی برای آقا به شدت میتپید. همه میدانند که احتمالاتی جدی وجود داشت. هر کدام از این مدیران هم میتوانست به بهانهای در نماز جمعه نباشد. روسای سه قوه و همه مدیران اصلی کشور آمده بودند. سینه را سپر کردند و تلاش کردند در نزدیکترین نقطه به رهبر انقلاب بایستند و اعلام کنند که ما جانفدای مردم و جان فدای سید علی هستیم.
این عکس نماد آزادی خواهی و ظلم ستیزی. نماد عشق و نماد سلامت در هندسه جمهوریت ایران اسلامی است.
این عکس نماد وحدت و وفاقی است که سالها محور خود را گم کرده بود و در این روز آن را یافت.
باید به این عکس افتخار کرد و تا قرنها آن را فریاد زد.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سید بیا و روح تازه بدم سوی این بدن...
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از پوشاک کودک نی نی سنجاب
ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی ، فخر زمین و زمان، گرامی باد
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از Aminikhaah
﷽
🔰 قم در آستانه ظهور
✍️🏻 یکی از ویژگیهای بارز قم در روایات،
پیوند این شهر باظهور امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) است. نکته جالب این است که قم شهری است که علما به دستور امام صادق(علیهالسلام) آن را تأسیس کردند. ▫️خصوصا طایفه اشعریها که از شخصیتهای برجسته علمای زمان خود بودند. این طایفه به محدثین و علمای درجهیک ما تبدیل شدند. بهتدریج، قمیها به مرکزیت علم و فضیلت تبدیل شدند و علما، حتی در عراق، مانند شیخ مفید، به شاگردی قمیها افتخار میکردند. ✍️🏻 امام صادق(علیهالسلام) نیز در روایتی فرمودند: «ثُمّ يَظهَرُ العلمُ ببلدةٍ يُقالُ لها قُمّ، و تَصيرُ مَعْدِنا للعِلمِ و الفَضلِ» علم در شهری به نام قم ظهور خواهد کرد و این شهر معدن علم و فضیلت خواهد شد. ▫️در ادامه فرمودند: «حتّى لا يَبقى في الأرضِ مُسْتَضعَفٌ في الدِّينِ حتّى المُخَدَّراتُ في الحِجالِ» هیچکسی در روی کره زمین باقی نمیماند که در دین مستضعف باشد، حتی زنان پردهنشین. به این معنا که قمیها به تمامی اقشار جامعه، دین را میرسانند. ▫️سپس فرمودند: «و ذلكَ عند قُرْبِ ظُهورِ قائمِنا» [1] شهر قم در آستانه ظهور قائم ما قرار دارد و از نشانههای ظهور است. ✍️🏻 از عجایب شهر قم این است که از همان ابتدا تا به امروز، همواره مورد طمع طواغیت و سلاطین ظالم بوده و آنها همیشه تلاش کردهاند تا بر این شهر نفوذ کنند، اما هیچگاه موفق نشدند. [1] عوالم العلوم، ج ۲۱، ص ۳۴۳. 📌 برگرفته از جلسه «از قم تا قدس» #قم #علم #امام_زمان #نشانه_ظهور ✅️@Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah
﷽
🔖 آنتیتز انقلاب کجاست؟!
🔰 رهبر معظم انقلاب در جملهای عجیب فرمودند: دشمن میخواهد آنتیتز انقلاب را در قم درست کند. [1]
▫️یعنی اگر قرار باشد که انقلاب را نابود کنند، نابودی انقلاب از قم رقم میخورد.
اما چگونه؟!
✍️🏻 عدهای با ظاهر موجه، با ادبیات دینی، با ریش و عمامه وارد صحنه میشوند و با القاء برخی شبهات و ایرادات فکری، عقاید و باور مردم را سست میکنند و امید آنان را از بین میبرند.
✍️🏻 دشمن تلاش میکند تا با نفوذ در مبانی فکری و اعتقادی انقلاب، آن را از درون متزلزل کند. البته فعالیتهای نظامی و اقدامات ظاهری نیز بخشی از تلاش دشمن است، اما آنچه از روایات برمیآید این است که در درگیری نظامی، دشمن نمیتواند به راحتی به ایرانیها آسیبی بزند.
▫️تعبیر بهتر این است که بگوییم به اهل قم نمیتواند آسیب بزند، هرکسی
فکرش از قم گرفته شود، ولو اهل تهران باشد، او نیز قمی محسوب میشود. [1] بیانات رهبری در دیدار دانشجویان و جوانان استان قم (۱۳۹۸/۰۸/۰۴). 📌 برگرفته از جلسه «از قم تا قدس» #قم #نفوذ #انقلاب_اسلامی #رهبر_انقلاب ✅️@Aminikhaah
هدایت شده از شعر و کودکی
#شعر_و_کودکی
من میخوام مثل سید حسن یه قهرمان بشم
حتی میخوام وقتی بزرگ شدم دنیا رو تبدیل به بهشت کنم، که دیگه آدم خوبا برای بهشت رفتن از اینجا نرن :)
حلما/ هفت ساله
@sherokoodaki