🍀پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
🔸حبُّ عَلّیِ بنِ ابیطالبٍ یأکُلُ اُلذّنوبَ کما تَأکُلُ النارُ الحَطَبَ.
🔸 محبت و دوستی علی بن ابیطالب گناهان را نابود میکند، همانند آتش که هیزم را میخورد و نابود مینماید.
📚 کنزالعمال، ج 11، ص 621
@hamyanquran
⭕️ وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ (وای بر کمفروشان!)
📔 آیه ۱ سوره مطففین
⚠️ نهیب شدید قرآن که هشدار میدهد «وای بر کمفروشان» فقط خطاب به فروشندگان نیست!
#آیه_گرافی
#شهید_مطهری
@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | سبک زندگی علوی‼️
💠 رفتار و منش امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) در زندگی مشترک
#کلیپ
@hamyanquran
AUD-20220202-WA0115.mp3
25.26M
یأس و ناامیدی، یکی از مصادیق حال بد
#جلسه_پنجم
@hamyanquran
🌷✨پیام ها وبرداشت های غدیر✨🌷
💫✨برنامه الهی📖 که در روز غدیر به همه بشریت تقدیم شد و هدیه پروردگار به بندگانش بود.
💫✨غدیر🌟ابطالی برباور غلط جدایی دین از سیاست است چنانکه دین اسلام🇮🇷 که تکامل یافته ادیان گذشته است خود نیز در مرحله اعلام وابلاغ نصب حضرت علی (ع)🌕 بتدریج تکامل یافت ؛ یعنی دین در مرحله ابلاغ به حدی از کمال وتمامیت رسید که خدای سبحان خشنود شد.
💫✨مساله غدیر 🌟، مساله جعل حکومت وسیاست است این است که قابل نصب است والا مقامات معنوی قابل نصب نیست ؛ خدای تبارک وتعالی در آیات ۳و۶۷ سوره مائده📖 این حکومت وسیاست را امرکرد که پیغمبر(ص)🌕 به حضرت امیر(ع)🌕واگذار کنند.
💫✨اما غدیر ضربه هولناکی را از سوی اصحاب سقیفه👺 تجربه کرد، و نگون بختیِ واقعی را برای انسانها 👥به ارمغان آورد.
💫✨با جمله «حَسبُنا کِتابُ اللَّهِ» 📖که به معنای کنار گذاشتن امامِ تعیین شده از سوی خداوند بود، طعم شیرینِ غدیر🌟 باضربه منافقینی کور دل و بهائم صفت، بلکه ((بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلاً))، تلخ شد. سقیفه👺، درهای رحمتِ گشوده در غدیر🌟 را بست.
💫✨با حاکمیت سقیفه👺، از یک سو امامانِ معصوم، نتوانستند غدیرِ 🌟از دست رفته را به کام زندگی مردم باز گردانند.
💫✨و از سوی دیگر با کنار گذاشتن غدیر🌟 در سقیفه👺، بشر 👥به سوی تفرقه و اختلاف پیش رفت.
💫 ✨ غدیر🌟، فصل تازهای از دین بعد از بعثت بود که، اما در پرده ظلمت سقیفه👺، پنهان شد. این ظلمت تا زمان ظهور امام عصر🌕، ادامه خواهد یافت.
💫لکن، پیامبر(ص)🌕با هوشمندی الهی و آگاهی از این حوادث، نقشه ترسیمی📉 بشریت 👤و اسلام🇮🇷 را که با حضرت امیرالمومنین (ع)🌕، آغاز گردیده بود، در خطبه روز غدیر🌟، با معرفی امام عصر🌕 (عج اللهتعالی فرجه الشریف) و مهدویت به پایان رسانید.
#اعتقادی #امامت
┏━━━🍃💞🍂━━━┓
@hamyanquran
┗━━━🍂💞🍃━━━
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨ 🍃
7.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠عیداللهالاکبر:6⃣
♦️مهمترین نعمتی که در سوره مبارکه مائده ذکر شده...
🔅 آیتالله میرباقری حفظهالله
🔰انتشار بمناسبت دههی امامت و ولایت.
#عیداللهالاکبر
#آیتالله_میرباقری
#دههی_امامت_و_ولایت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠امیرالمؤمنین (ع) : لا تُعادوا ما تَجهَلونَ؛ فإنَّ أكثرَ العِلمِ فيما لاتَعْرِفونَ.
💎امام علی (ع) : با آنچه نمى دانيد دشمنى نكنيد؛ زيرا بيشتر دانش در چيزهايى است كه شما نمى دانيد.
📖منبع : غررالحكم حدیث ۱۰۲۴۶ ➖ پُست شماره ۲۸۹
🌹 *هر روز یک آیه 218*🌹
( برداشت های تربیتی از آیات قرآن )
✳️... *. وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ*
✳️ *و در روی زمین فساد میکنند؛ اینها زیانکارانند* .( بخشی از آیه ۲۷ سوره بقره )
✒️ *هدف تربیتی*:
معرفی یکی از ویژگی های زیان کاران که عبارت از فساد در روی زمین است.
✒️ *هدف رفتاری:*
آبادىهاى زمين را تخريب نكنيد. فسادگر، فساد انگیزی و فساد ساز زیانکار هستند.
✒️ *واژه شناسی* :
*فساد* ضد صلاح به معنی تباه، نابودی و متلاشی شدن میباشد. در معنی خروج چیزی از حالت اعتدال نیز به کار میرود.
🌹 *برداشت از آیه* :
✅1/ یکی از نمادهای زیان کاری در بعد فردی و اجتماعی، فقهی و حقوقی *فساد فی الارض* است که از ویژگی های فاسقان و جنایتکاران به شمار می رود، احکام حقوقی و فقهی مفسد فی الارض در این نوشتار مد نظر نیست بلکه هدف بیان آثار اجتماعی و تربیتی آن است.
✅ 2/ : فساد هرگونه خارج شدن اشیاء از حالت اعتدال است، کم باشد یا زیاد، و نقطه مقابل آن صلاح است و این در جان و بدن و اشیائى که از حد اعتدال خارج مى شوند قابل تطبیق است.
بنابراین، تمام نابسامانى هائى که در کارها ایجاد مى گردد، و همه افراط و تفریط ها در کل مسائل فردى و اجتماعى، مصداق فساد است.
✅ 3/ باتوجه به معنای لغوی فساد میتوان قتل، ظلم، کفر، جنگ، تضییع حقوق دیگران و اخلال در احکام الهی، عدم اجرای قوانین ومقررات اسلامی را که همگی ضد اصلاحاند، از مصادیق افساد برشمرد. همچنین هر گونه سنت ها و آداب و رسوم و بدعتهایی که توسط فرد یا گروه و نهاد یا سازمانی نهاده می شود و جامعه را به سمت عدم تعادل، انحراف، تباهی و سقوط سوق می دهد و انواع بیماری های روحی و روانی از قبیل خودکشی، نابسامانی، فقر و تبعیضات و نا امنی ها را در بین مسلمانان رواج می دهد مصداق فساد و افساد در روی زمین است.
✅ 4/با طرح چند سؤال، عقل و فرآیندهای عالی ذهنی، همچنین وجدان و فطرت خود را به چالش بکشانیم.
اگر با عملکرد غلط خویش جوانان را نسبت به دین و مذهب و اهل بیت بد بین کردیم فساد نیست؟ اگر با عدم رعایت مسائل و مقررات و برگزاری مجلس ترحیم یا عروسی گروه زیادی از مردم را به کام بیماری و مرگ بردیم مصداق فساد و افساد نیست ؟
اگر منابع زیست محیطی را تخریب و گونه های زیادی از موجودات را ازبین بردیم و جامعه را با مشکلات فراوان مواجه کردیم چه ؟
چنانچه با بدعت های طائفه ای، قومی و جناحی عده ای را بدبخت کردیم کار ما افساد نیست؟ و صدها مورد دیگر را در ذهن خود مورد کنکاش قرار دهیم و کلاه خویش را قاضی قرار دهیم.
✅ 5/ فساد و افساد را فقط در باندهای جنایتکار، قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست های داخلی و خارجی و ... محصور و محدود نکنیم، هر اقدام فردی یا اجتماعی ما که آثار اجتماعی گسترده ای در از بین بردن امنیت، آرامش، سلامت و اعتدال و آبادانی جامعه اسلامی داشته باشد حتی در بعد زیست محیطی می تواند فساد فی الارض تلقی شود.
🌹 *روایت مرتبط* :
امام باقر عليه السلام فرمودند: «خداوند به واسطهى پيامبر و قرآن، زمين را اصلاح كرد و فرمود: بعد از اصلاح فساد نكنيد».
آرى، آمدن هريك از انبيا، يك اصلاح بزرگ اجتماعى را بدنبال دارد و انحراف از آيين و دستورات آنان، عامل فساد و تباهى در جامعه است.
🌹 *بازخورد تربیتی* :
فرزندان و دانشآموزان را با اهمیت آبادانی و حفظ طبیعت و محیط زیست آشنا کنید تا از طبیعت و زمین لذت ببرند و آن را تخریب نکنند.
🌹🌹🌹┏━━━🍃💞🍂━━━┓
@hamyanquran
┗━━━🍂💞🍃━━━
🔹عواملی که سبب شد پیمان غدیر فراموش شود
🔺بعد از گذشتن جریان غدیر چند عامل سبب میشود که این پیمان را فراموش کنند. یک غلبه الهوی، هوای نفس بر آنها غلبه نمود. دوم حب الریاسه، آنها به خاطر حب به ریاست خود حمل عمود الخلافه، عمود و استوانه خلافت را جابجا کردند و پیمان نبوت را زیر پا گذاشتند.
شبهه شناسی👇
امام شناسی چگونه؟!
💢یکی از کارگردانان به نام آقای حسن جلایر که فیلم نامه نویس، تهیه کننده و فیلم شناس هم هستند و هم چنین در سال 60 فیلم سفیر را تولید کرده اند خدمت علامه عسکری رسیده بودند و در پایان صحبت هایشان از ایشان پرسیده بودند جریان جنگ خندق که عمرو بن عبدود بر صورت امیرالمومنین آب دهان انداخت و حضرت غضبناک شده و بلند شدند و چند قدمی راه رفتند تا غضبش از بین برود و بعد عمرو را بکشد نظرتان درباره اش چیست؟!
✅علامه فرموده بودند دروغ است.
👈🏻اگر می خواهید از امیرالمؤمنین فضیلتی نقل کنید این حدیث را بگویید "ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین"
📜نقل می کنند حاج شیخ محمد تقی بافقی در زمان طاغوت در حمام عمومی شخصی را می بینند که مشغول تراشیدن ریش خود بود. جلو رفته به او می گویند که آقا جان ریش خود را نتراش. آن شخص که از سرگرد ها و درجه داران آن وقت بود، سیلی محکمی به گوش این عالم مجاهد می زند!!! حاج شیخ دوباره فرمودند آقا جان این طرف صورتم را هم بزن اما ریشت را نزن‼️
💢آن شخص که اصلا توقع همچنین برخوردی را نداشت جا خورد و پشیمان شد و بعدها از خدمت گزاران این عالم شد.
این یک نمونه از کنترل خشم وغضب یک عالم که نوکری بود از نوکران امیرالمؤمنین.
🔆حال امیرالمؤمنین دوم شخص عالم امکان، برای غیر خدا غضبناک شود؟! بعد بلند شود راه برود تا غضبش که برای خدا نیست (یعنی فعلی از امام معصوم سر زده برای غیر خدا معاذ الله) از بین برود؟!!!
⛔️این اصلا با قواعدامامت سازگاری ندارد. امام نه تنها مخلصانه و برای خدا کار می کند بلکه به درجه مخلَصین نیز رسیده است.چگونه یک فرد مخلَص غضبش بر او مسلط است؟!
✅پیامبر #صلوات الله علیه و آله می فرمایند: آن یک ضربت امیرالمؤمنین در جنگ خندق از عبادت جن و انس بالاتر و بافضیلت تر است.
👈یعنی اگر سید بحرالعلوم ها سید بن طاووس ها امام خمینی ها ،علامه طباطبایی ها، آیت الله بهجت ها بیایند و عبادت کنند و بروند آن یک ضربت حضرت امیر،از همه بالاتر است.این👈🏻 فضیلت است، نه آن دروغ که شأن امام را پایین می آورد.
📖پ ن: هم چنین دروغ تاریخی دیگری نیز هست که می گویند حضرت امیر علیه السلام با زبیر سر 700 یا 900 (نقل ها متفاوت است) یهودی را بریدند!!!
📄خاطرات استاد ادیبی از علامه عسکری ره
┏━━━🍃💞🍂━━━┓
@hamyanquran
┗━━━🍂💞🍃━━━
#روز_شمار_غدیر
❇️قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:
✨مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ آمَنَ بِی وَ بِمَا جِئْتُ بِهِ وَ هُوَ یُبْغِضُ عَلِیّاً فَهُوَ کَاذِبٌ لَیْسَ بِمُؤْمِنٍ.
✨هرکس گمان بَرد که به من و آنچه آورده ام ایمان آورده است و در عین حال با علی علیه السلام دشمنی کند، او دروغگوست و مؤمن نمی باشد.
📚 الأمالی(للطوسی)،ص249