eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴سرلشکر صفوی: 22 کشور درخواست خرید پهپاد های ایرانی را دارند. ✅به ایران امروز بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2410086410Ca8f498c543
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(آيه ١٦٦) -بايد صفوف مشخص شود! آيۀ مورد بحث اين نكته را تذكر مى‌دهد كه هر مصيبتى (مانند مصيبت احد) كه پيش مى‌آيد علاوه بر اين كه بدون علت نيست وسيلۀ آزمايشى است براى جدا شدن صفوف مجاهدان راستين از منافقان و يا افراد سست ايمان، لذا در قسمت اول آيه مى‌فرمايد: «آنچه در روز احد آن روز كه جمعيت مسلمانان با بت‌پرستان به هم در آويختند بر شما وارد شد به فرمان خدا بود و طبق خواست و ارادۀ او صورت گرفت» (وَ ما أَصابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ فَبِإِذْنِ اللّهِ) . منظور از «اذن الله» (فرمان خدا) همان اراده و مشيت اوست كه به صورت قانون عليت در عالم هستى منعكس شده است. و در پايان آيه مى‌فرمايد: يكى ديگر از آثار اين جنگ، اين بود كه: «صفوف مؤمنان و منافقان از هم مشخص شود و افراد با ايمان از سست ايمان شناخته گردند» (وَ لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 346 *اللهم صل علی محمد و آل محمد* *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران* *اموزش قرآن ، تفسیر، احکام الهی* 😘 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
(آيه ١٦٧) -در اين آيه به اثر ديگرى اشاره كرده، مى‌فرمايد: «تا كسانى كه نفاق ورزيدند شناخته شوند» (وَ لِيَعْلَمَ الَّذِينَ نافَقُوا) . سپس قرآن گفتگويى كه ميان بعضى از مسلمانان و منافقين، قبل از جنگ رد و بدل شد به اين صورت بيان مى‌كند: بعضى از مسلمانان (كه طبق نقل ابن عباس «عبد اللّه بن عمر بن حزام» بوده است) هنگامى كه ديد «عبد اللّه بن ابى سلول» با يارانش خود را از لشكر اسلام كنار كشيده و تصميم بازگشت به مدينه دارند «گفت: بياييد يا به خاطر خدا و در راه او پيكار كنيد و يا لا اقل در برابر خطرى كه وطن و خويشان شما را تهديد مى‌كند دفاع نماييد» (وَ قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَوِ ادْفَعُوا) . ولى آنها به يك بهانۀ واهى دست زدند و «گفتند: ما اگر مى‌دانستيم جنگ مى‌شود بى‌گمان از شما پيروى مى‌كرديم» (قالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتالاً لاَتَّبَعْناكُمْ) . اينها بهانه‌اى بيش نبود، هم وقوع جنگ حتمى بود و هم مسلمانان در آغاز پيروز شدند و اگر شكستى دامنگيرشان شد، بر اثر اشتباهات و خلافكاريهاى خودشان بود، خداوند مى‌گويد: آنها دروغ مى‌گفتند: «آنها در آن روز به كفر نزديكتر از ايمان بودند» (هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمانِ) . از جملۀ فوق استفاده مى‌شود كه كفر و ايمان داراى درجاتى است كه به عقيده و طرز عمل انسان بستگى دارد. «آنها به زبان چيزى مى‌گويند كه در دل ندارند» (يَقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ ما لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ) . آنها به خاطر لجاجت روى پيشنهاد خود، دائر به جنگ كردن در خود مدينه، و با ترس از ضربات دشمن و يا بى‌علاقگى به اسلام از شركت در ميدان جنگ خوددارى كردند. «ولى خداوند به آنچه منافقان كتمان مى‌كنند آگاهتر است» (وَ اللّهُ أَعْلَمُ بِما يَكْتُمُونَ) . هم در اين جهان پرده از چهرۀ آنان برداشته و قيافۀ آنها را به مسلمانان نشان مى‌دهد و هم در آخرت به حساب آنها رسيدگى خواهد كرد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 347 *اللهم صل علی محمد و آل محمد* *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران* *اموزش قرآن ، تفسیر، احکام الهی* 😘 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن کریم آیه ۱۶۶ وَمَا أَصَابَكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿١٦٦﴾ و آنچه [در ‌جنگ احد] روزی که دو گروه [مؤمن و مشرک] با هم رویاروی شدند به شما رسید به اذن خدا بود، [تا شما را امتحان کند] و مؤمنان را معلوم و مشخص نماید. (۱۶۶) *اللهم صل علی محمد و آل محمد* *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران* *اموزش قرآن ، تفسیر، احکام الهی* 😘 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
🌹یک گل وقتی شاداب و باطراوت است که لقمه های پاک در اختیارش قرار گیرد؛ آب پاک، خاک پاک ... ✍ما آدمها هم همینطوریم یعنی وقتی شاد و شادآب و سرزنده و سرحال هستیم که مواظب لقمه هایمان باشیم. لقمه هایمان پاک و طیب و طاهر باشد؛ این است که قرآن کریم سفارش می کند:📖 📙" يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَأْكُلُوا أَمْوالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْباطِلِ" ‼یعنی ای مردم! لقمه های حرام را مصرف نکنید! چرا؟ چون افسرده می شوید، ناراحت می شوید، پژمرده می شوید، آزرده خاطر می شوید و آسیب می بینید. *اللهم صل علی محمد و آل محمد* *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران* *اموزش قرآن ، تفسیر، احکام الهی* 😘 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن کریم آیه ۱۶۷ وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا ۚ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا ۖ قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا لَاتَّبَعْنَاكُمْ ۗ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمَانِ ۚ يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ ﴿١٦٧﴾ و نیز کسانی را که نفاق و دورویی ورزیدند، معلوم و مشخص کند. و به آنان گفته شد: بیایید در راه خدا بجنگید یا [از مدینه و کیان جامعه] دفاع کنید. گفتند: اگر جنگیدن می دانستیم، قطعاً از شما پیروی می کردیم. آنان در آن روز به کفر نزدیک تر بودند تا ایمان. به زبانشان چیزی را می گویند که در دل هایشان نیست؛ و خدا به آنچه پنهان می کنند، داناتر است. (۱۶۷) *اللهم صل علی محمد و آل محمد* *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران* *اموزش قرآن ، تفسیر، احکام الهی* 😘 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 وَمَآ أَصَابكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَ لِيَعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ (166) وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُواْ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْاْ قَاتِلُواْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُواْ قَالُواْ لَوْ نَعْلَمُ قِتَالاً لَّاتَّبَعْناَكُمْ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلإِيمَانِ يَقُولُونَ بِأَفْواَهِهِم مَّا لَيْسَ فِى قُلُوبِهِمْ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُون (167)َ 🍀 ترجمه: و آنچه روز مقابله ی دو گروه به شما رسید با اجازه خداوند بود تا مؤمنان معلوم شوند (166) و کسانی که نفاق کردند معلوم شوند و به آنها گفته شد: بیایید در راه خدا بجنگید یا دفاع كنید، گفتند: اگر می دانستیم جنگ می شود، حتماً از شما پیروى مى كردیم. آنها در آن روز، به كفر نزدیكتر بودند تا به ایمان. با دهانشان چیزى مى گویند كه در دلشان نیست و خداوند به آنچه كتمان مى كنند آگاه تر است. (167) 🌷 : به شما رسید 🌷 : روز مقابله 🌷 : دو گروه 🌷 : اجازه 🌷 : تا معلوم شود 🌷 : کسانی که نفاق کردند 🌷 : بیایید 🌷 : بجنگید 🌷 : راه 🌷 : دفاع کنید 🌷 : اگر بدانیم 🌷 : جنگ 🌷 : در آن روز 🌷 : نزدیکتر 🌷 : دهانهايشان 🌷 : آگاه تر 🌷 : کتمان می کنند 🌸 ما آدم ها هم به شرایط سخت و هم به شرایط آسان نیازمندیم هم راحتی ها برای ما لازم است هم سختی ها و دشواری ها برای ما لازم است و گرنه به رشد و پختگی لازم نمی رسیم. مشکل ما آدم ها از جایی شروع می شود که دچار سختی ها می شویم و از این وضع ناراضی هستیم اما می خواهد ما را به رشد و کمال برساند که بدون دشواری ها امکان پذیر نیست. در حوادث سخت هست که حقیقت آدم ها روشن می شود. برای نمونه ماجرای جنگ احد می باشد. 🌸 آیات مورد بحث این نکته را بیان می کند که هر مصیبتی مانند که پیش می آید علاوه بر این که بدون علت نیست وسیله آزمایشی است برای جدا شدن صف های مجاهدان راستین از منافقان و افراد سست ایمان است لذا می فرماید: و مآ أصابكم يوم التقى الجمعان فبإذن الله و ليعلم المؤمنين و ليعلم الذين نافقوا: و آنچه روز مقابله ی دو گروه به شما رسید با اجازه خداوند بود تا مؤمنان معلوم شوند و کسانی که منافق شدند معلوم شوند. منظور از روز جنگ احد می باشد و منظور از دو گروه ، گروه مسلمانان و گروه کافران است که در میدان جنگ رو در رو شدند. منظور از اذن الله همان اراده و مشیت الهی است. 🌸 سپس گفتگویی که میان بعضی از مسلمانان و منافقان قبل از جنگ احد رد و بدل شد را بیان می کند. و قیل لهم تعالوا قاتلوا فی سبیل الله أو ادفعوا قالوا لو نعلم قتالاً لاتبعناكم: و به آنها گفته شد: بیایید در راه خدا بجنگید یا دفاع کنید، گفتند: اگر می دانستیم جنگ می شود، حتماً از شما پیروی می کردیم. بعضی از مسلمانان هنگامی که دیدند تعدادی از مسلمانان از لشکر کنار کشیده و تصمیم بازگشت به مدینه دارند به آنها گفتند: بیایید به خاطر خدا و در راه خداوند بجنگید و یا لا اقل بیایید در برابر خطری که وطن و ناموس و خویشان شما را تهدید می کند دفاع کنید ولی آنها به یک بهانه ای دست زدند و گفتند: ما اگر می دانستیم می شود بی گمان از شما پیروی می کردیم. اینها بهانه ای بیش نبود 🌸 سپس می فرماید: هم للكفر یومئذ أقرب منهم للإيمان: آنها در آن روز، به نزدیكتر بودند تا به . از این جمله استفاده می شود که کفر و ایمان دارای درجاتی است که به عقیده و طرز عمل بستگی دارد. یقولون بأفواههم ما ليس فى قلوبهم و الله أعلم بما يكتمون: با دهانشان چیزی می گویند که در دلشان نیست و خداوند به آنچه کتمان می کنند آگاه تر است. آنها به خاطر لجاجت و به خاطر ترس از دشمن و به خاطر بی علاقگی به اسلام از شرکت در میدان جنگ خودداری کردند. پيام های آیات 166و167سوره آل عمران ✅ ، چهره منافقان را افشا مى سازد. ✅ باید مردم را براى مقابله با دشمن بسیج كند. ✅ ، گاهى ابتدایى و براى برداشتن طاغوت هاست و گاهى دفاعى و براى حفظ جان و مال مسلمانان است. ✅ دفاع از و ، یک ارزش است. ✅ ، موضع گیرى هاى خودشان را توجیه مى کنند. ✅ در شرایط و زمان هاى مختلف فرق مى كند. ✅ در باره ى منافقان، هم تهدید مى كند و هم افشاگرى. ✅ آنچه در اُحد براى همه كشف شد، گوشه اى از بود، بخش بیشترش را خدا مى داند. *اللهم صل علی محمد و آل محمد* *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران* *اموزش قرآن ، تفسیر، احکام الهی* 😘 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🏴🌱🏴🌱🏴 🏴 ☘🌻 0⃣1⃣ ونقش آن در بیداری سیاسی :(ادامه مطالب قبل) ❇قرآن راه مبارزه با ظلم وزیر بار زور ظالم نرفتن را بخوبی به ما نمایش داده است راهی که نجات بخش توده های مردم مستضعف در طول تاریخ بوده است ومردم همواره با تکیه بر قرآن ، حضور در مساجد وشرکت در جلسات دینی توانسته اند با هم متحد شده  وعلیه کافران وظالمان مبارزه نمایند که نمونه آن قیام مردم ایران برعلیه شاه ظالم بود. ❇این انقلاب شکوهمند فقط در سایه اتحاد مردم ونیز تحت عنوان اسلام وتوسل به قرآن انجام گرفت .انقلاب پیروز مردم ایران به راستی نشانگر عزم راسخ مردم مسلمان ایران در لبیک به ندای الهی قرآن در کمک به مظلومان صورت گرفت واین اعتقاد به دستورات قرآن  وحدت ملی را در مبارزه بوجود آورده است. ☘💚از منظر قرآن، مقصد و هدف تمام نظام هستی خدا است. «أ لا إ لَی اللَّهِ تَصیرُ الأُمُورُ؛ آگاه باشید که همه چیز به سوی خدا باز می گردد». ( / 53) خداوند در عالم خلقت، نه تنها تمام هستی بلکه آفرینش آدمی را هم دارای هدف برمی شمارد: ☘💚أفَحَسِبتُم انّما خَلَقناکُم عَبَثا وَ اِنَّکُم اِلَینا لا تُرجَعون. ( / 115) آیا پنداشتید که شما را بیهوده آفریده ایم و به سوی ما بازگردانیده نمی شوید؟ نه تنها بیداری اسلامی بلکه تمام حرکت های جامعه اسلامی باید به این سو باشد؛ در غیر این صورت از هدف واقعی باز خواهد ماند. ☘💚قرآن کریم در آسیب شناسی فراموشی این هدف حیاتی می فرماید: وَ لا تَکُونُوا کَالَّذینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ. ( / 19) و مانند کسانی مباشید که خدای را فراموش کردند و خدا خودشان را فراموششان ساخت. اینان همان فاسقانند. خدای متعال و [قرب به او] غایت و هدف است و چون غایت و هدف فراموش شود، انسان از حقیقت خود بیگانه می شود. *اللهم صل علی محمد و آل محمد* *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران* *اموزش قرآن ، تفسیر، احکام الهی* 😘 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻﷽༺ 📸 دارو را تحریم و اینترنت تقدیم می کنند ! این یعنی جان ایرانی مهم نیست اما پرت کردن حواسش برای رسیدن به اهدافشان، خیلی مهم است !! 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) : هر کس خشم خود را فرو برد ، در حالی که قدرت بر اجرای آن داشته باشد ، خداوند قلبش را از آرامش و ایمان پر خواهد کرد. 📚 بحار الانوار ج۶۸ ص۴۱۰
4_5789771130831111921.mp3
13.35M
🌷🌱🌷 🌱🌷 🌷 ۲ ▫️إنّ أکرمکم عنْدَالله اتقاکمُ ، باتقواتر یعنی؛ هر که قهرمان‌تر است .... و توانسته موانع بیشتری را به سمت تکامل ، پشت سر بگذارد؛ ✘ نه اینکه عملِ خیر و عبادات بیشتری دارد! 🌷🌱🌷
✨️«طه؛ ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقى» ◽️ طه، ما قرآن را بر تو نازل نکردیم که خود را سخت به زحمت افکنی. (سوره مبارکه طه‌ آيات ۱و ۲) 🖋حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) در تبیین معنای نام مبارک «طه» فرمودند: 🌟 طه اسمی است از اسماء حضرت نبی مکرم (صلوات الله علیه) و معنای آن این است: ای طالب حق و هدایت کننده به سوی آن. 💠 حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) در تفسیر آيات فوق فرمودند: ⚜ «اى مردم! پيامبر حق را از جانب پروردگارتان براى شما آورده است» یعنی ولایت علی (علیه السلام) را. «او کسی است که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد» یعنی امر کرد رسولش را به ولایت وصی اش و ولایت همان دین حق است. 📚 تفسير الصافي، ج۳ ص: ۲۹۹ البرهان في تفسير القرآن، ج۳ ص: ۷۴۸؛ معاني الأخبار ؛ النص ؛ ص۲۲؛ بحار الأنوار ؛ ج۱۶ ؛ ص۸۶؛ تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ص۳۰۴؛ الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم ؛ ج۱ ؛ ص۱۸۶.