eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
°✦ 🌀۲ روز تا ولادت حضرت مادر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▫️فرازی از دعای حضرت زهرا سلام الله علیها ... وَاجعَل صالِحَ ما نَقولُ بِأَلسِنَتِنا نِیةً فی قُلوبِنا. خدایا حرف‌های زیبایی را که به زبان می‌گوییم به نیّت (واقعی) در قلبمان تبدیل کن.🤲 📚 بحارالانوار، ج۸۷، ص۳۳۸. سلام الله علیها  
☘🌻 7⃣ قرآن در جلوگیری از ناامیدی : ❇ناامیدی بزرگترین وسیله شیطان برای دوری انسانها از خداست. ❇قرآن به ما می آموزد که راه گذشت ومغفرت الهی همواره بر روی انسانهای توبه کار باز و همواره دریچه رحمت الهی بازاست. انسان نبایستی برابر فرمایش قرآن خود را هیچگاه ناامید ومأیوس بداند که اگر چنین باشد شروع شادی ابلیس خواهد بود. ❇خداوند در قرآن کریم بارها برتوکل انسانها به خداوند همراه با امیدواری اشاره می کند که این امر باعث می شود انسان همواره روزنه امید را در کارها پیش روی خویش ببیند وبا کوچکترین شکستی ناامید نشود. 🔰از منظر آیات قرآن نا امیدی از خداوند و رحمت او امری نامطلوب و از ویژگی افراد کافر بر شمرده شده است. 🔰از منظر برخی آیات قرآن ، ناامیدی برخاسته از مواجهه انسان با ناخوشی‌های زندگی است، ناخوشی‌هایی که به دست خود انسان رقم می‌خورد و در واقع نتیجه عملکرد منفی خود اوست. ☘💚در《 سوره روم》 می‌خوانیم: «وَ إِذا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً فَرِحُوا بِها وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ بِما قَدَّمَتْ أَیْدیهِمْ إِذا هُمْ یَقْنَطُونَ؛  و چون مردم را رحمتى بچشانیم، به آن شاد مى‏‌شوند و چون به [سزاى‏] آنچه دستاورد گذشته آنان است، صدمه‏‌اى به ایشان برسد، بناگاه نومید مى‌‏شوند.» و یا نزدیک به این مضمون در ☘💚《 سوره هود》 می‌خوانیم: «وَ لَئِنْ أَذَقْنَا الْإِنْسانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْناها مِنْهُ إِنَّهُ لَیَؤُسٌ کَفُور؛ و اگر از جانب خود رحمتى به انسان بچشانیم، سپس آن را از وى سلب کنیم، قطعاً نومید و ناسپاس خواهد بود. ☘💚خداوند متعال در《 سوره یوسف》 از زبان حضرت یعقوب در این رابطه فرموده است: «یَا بَنِیَّ اذْهَبُواْ فَتَحَسَّسُواْ مِن یُوسُفَ وَأَخِیهِ وَلاَ تَیْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ یَیْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ؛ اى پسران من بروید و از یوسف و برادرش جست‌وجو کنید و از رحمت ‏خدا نومید مباشید زیرا جز گروه کافران کسى از رحمت‏ خدا نومید نمی‌‏شود».
وَ لَقَدْ صَرَّفْنٰا فِي هٰذَا اَلْقُرْآنِ لِلنّٰاسِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ وَ كٰانَ اَلْإِنْسٰانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلاً و در این قرآن، از هر گونه مثلی برای مردم بیان کرده‌ایم؛ ولی انسان بیش از هر چیز، به مجادله می‌پردازد! الکهف آيه: 54
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَ‌ رَبَّکَ‌ هُوَ الْخَلاَّقُ‌ الْعَلِيمُ‌ 💌 یقینا پروردگار تو آفریننده‌ای داناست. 📖 سوره - 86
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 تلاوت آیه 85 سوره 👌 بسیار زیبا ✅ ... و از تو درباره «روح» سؤال می‌ڪنند، بگو: «روح از فرمان پروردگار من است؛ و جز اندڪے از دانش، به شما داده نشده است!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در باره روحی که در آدم (علیه السّلام) دمیده شد پرسیدم ... 1⃣: عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَی عَنِ اِبْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ اِبْنِ أُذَیْنَةَ عَنِ اَلْأَحْوَلِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلرُّوحِ اَلَّتِی فِی آدَمَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَوْلِهِ «فَإِذٰا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی » قَالَ هَذِهِ رُوحٌ مَخْلُوقَةٌ وَ اَلرُّوحُ اَلَّتِی فِی عِیسَی مَخْلُوقَةٌ.1 🔰احول گوید : از حضرت صادق (علیه السّلام) در باره روحی که در آدم (علیه السّلام) دمیده شد پرسیدم که خدا فرماید : (۳۸ سوره ۱۱) «چون او را برابر ساختم و از روح خود در او دمیدم» حضرت فرمود : آن روح مخلوقست و هم روحی که در عیسی بود مخلوق بود. 2⃣: عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی » کَیْفَ هَذَا اَلنَّفْخُ فَقَالَ إِنَّ اَلرُّوحَ مُتَحَرِّکٌ کَالرِّیحِ وَ إِنَّمَا سُمِّیَ رُوحاً لِأَنَّهُ اِشْتَقَّ اِسْمَهُ مِنَ اَلرِّیحِ وَ إِنَّمَا أَخْرَجَهُ عَنْ لَفْظَةِ اَلرِّیحِ لِأَنَّ اَلْأَرْوَاحَ مُجَانِسَةٌ لِلرِّیحِ وَ إِنَّمَا أَضَافَهُ إِلَی نَفْسِهِ لِأَنَّهُ اِصْطَفَاهُ عَلَی سَائِرِ اَلْأَرْوَاحِ کَمَا قَالَ لِبَیْتٍ مِنَ اَلْبُیُوتِ بَیْتِی وَ لِرَسُولٍ مِنَ اَلرُّسُلِ خَلِیلِی وَ أَشْبَاهِ ذَلِکَ وَ کُلُّ ذَلِکَ مَخْلُوقٌ مَصْنُوعٌ مُحْدَثٌ مَرْبُوبٌ مُدَبَّرٌ2 🔰: محمد بن مسلم گوید از امام صادق (علیه السّلام) راجع بقول خدای عز و جل «و از روح خود در او دمیدم» پرسیدم که آن دمیدن چگونه بود؟ فرمود: روح مانند باد متحرکست و برای آن روحش نامند که نامش از ریح (باد) مشتق است و چون أرواح همجنس باد باشند روح را از لفظ ریح بیرون آورد و آن را بخود نسبت داد زیرا که آن را بر سایر ارواح برگزید چنان که نسبت بیک خانه از میان همه خانه‌ها فرموده خانه من (و آن کعبه است) و نسبت بیک پیغمبر (ابراهیم) از میان پیغمبران فرموده است خلیل من و نظایر این ها (چنان که گوید : دین من، بندۀ من، رسول من) و همۀ این ها مخلوق و ساخته شده و پدید آمده و پروریده و تحت تدبیرند. 📚; منابع: 1;اصول کافی ج ۱ ص ۱۸۱ 2:اصول کافی ج ۱ ص ۱۸۱ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
اهل_بیت_علیه_السلام_واسطه_فیض_هستند.mp3
3.64M
فایل | 💠حجت الاسلام عالی اهل بیت علیه السلام واسطه فیض هستند http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حکومت دینی در قرآن ♨️مطلب یازدهم: {آخرین مطلب} 🔷جمع بندی: 🍀💚مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَي وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً🍀💚 📖نحل/97 هر كس از مرد يا زن كه مؤمن باشد و كار شايسته كند، حتماً به زندگى پاك وپسنديده اى زنده اش مى داريم ⭕️حکومت اسلامی باید به وعده ی قرآن کریم، مردم رو به سمت حیات طیبه حرکت بده💐💐 ❇️یک ملّت، وقتی زندگی گوارا و حیات طیبه رو می چشه که ببینه دنیا و آخرتش بر طبق مصلحت جلو میره🌷🌷 ♦️نه دنیا و نه آخرت هیچ کدام به تنهایی قادر به ایجاد حیات طیبه نیست بلکه هر انسانی زمانی به این نتیجه میرسد که هر دو را با هم داشته باشد. ✅پس وظیفه حکومت اسلامی ، سعادت دنیایی و اخروی آحاد افراد جامعه است👌👌 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(آيه ٧١) -آماده باش دائمى! در اين آيه قرآن خطاب به عموم مسلمانان كرده و دو دستور مهم، براى حفظ موجوديت اجتماعشان به آنها مى‌دهد. نخست مى‌گويد: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! با كمال دقت مراقب دشمن باشيد مبادا غافلگير شويد و از ناحيۀ آنها خطرى به شما برسد» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ) . سپس دستور مى‌دهد كه براى مقابلۀ با دشمن از روشها و تاكتيكهاى مختلف استفاده كنيد و «در دسته‌هاى متعدد يا به صورت اجتماع، براى دفع دشمن حركت كنيد» (فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعاً) . اين آيه دستور جامع و همه جانبه‌اى به تمام مسلمانان، در همۀ قرون و اعصار، مى‌دهد كه براى حفظ امنيت خود و دفاع از مرزهاى خويش، دائما مراقب باشند، و يك نوع آماده باش مادى و معنوى بطور دائم بر اجتماع آنها حكومت كند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 420
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا به همه چيز داناست مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد دو یا چند برابر می کند و خدا [از نظر قدرت و رحمت،] وسیع، و [به همه چیز] داناست (سوره مباركه البقره آيه ٢٦١)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۷۱ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا ﴿٧١﴾ ای اهل ایمان! [در برابر دشمن مهیا و آماده باشید و] سلاح ها و ساز و برگ جنگی خود را برگیرید، پس گروه گروه یا دسته جمعی [به سوی جنگ با دشمن] کوچ کنید. (۷۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 📙و َلَمَّا جَاءَهُمْ كِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ وَ كَانُوا مِن قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُوا فَلَمَّا جَاء َهُم مَّا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ ۚ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْكَافِرِينَ (۸۹) ✴از امام صادق علیه السلام درباره آیه مورد بحث نقل شده که : یهود در کتابهای خویش دیده بودند که محل هجرت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بین کوه عیر و کوه احد خواهد بود . یهود از سرزمین خویش بیرون آمدند و به جستجوی سرزمین مهاجرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله پرداختند . 🔶️ در این میان کوهی به نام حداد که همان احد است ، رسیدند و در همان جا پراکنده شده ، هر یک در جایی مسکن گزیدند؛ بعضی در سرزمین تیما برخی در فدک و عده ای دیگر در خیبر (پس از مدتی ) آنان که که در تیما بودند ، میل دیدار برادران خویش نمودند ، در این اثنا عربی عبور می کرد ، مرکبی از او کرایه کردند . ✴ او گفت : من شما را از بین کوه عیر و احد خواهم برد . به او گفتند : هنگامی که بین این دو کوه رسیدیم ما را آگاه نما . همین که آنان به سرزمین مدینه رسیدند ، مرد عرب اعلام کرد که این جا همان سرزمین است که بین دو کوه عیر و احد قرار گرفته ، 🔶️سپس با دست اشاره کرد و گفت : این عیر است و آن هم احد . یهود از مرکب پیاده شدند و گفتند ما به مقصود رسیدیم ، دیگر احتیاجی به مرکب تو نیست . به هر کجا می خواهی برو ، ✴نامه ای به برادران خویش نوشتند که ما این جا(بین دو کوه عیر و احد) محل هجرت پیامبر علیه السلام را یافتیم شما هم به سوی ما کوچ کنید ، آنان در پاسخ نوشتند که ما این جا مسکن گزیده و خانه و اموالی تهیه کرده ایم و از آن سرزمین فاصله ای نداریم هنگامی که پیامبر موعود مهاجرت نمود به سرعت به سوی شما خواهیم آمد یهود در سرزمین مدینه مانده اموال فراوانی کسب کردند . 🔶️این خبر به سلطانی به نام تبع رسید . او با آنها جنگید . یهود در قلعه های خویش متحصن شدند . وی هم آنها را محاصره کرد سپس به آنان امان داد . آنها به نزد سلطان آمدند . تبع گفت من این سرزمین را پسندیده‌ام و در این جا خواهم ماند . ✴ آنان در پاسخ گفتند : این چنین نخواهد شد؛ زیرا این سرزمین محل هجرت پیامبری است که جز او کسی نمی تواند - به عنوان ریاست - در این سرزمین بماند . 🔶️تبع گفت : بنابراین ، من از خاندان خویش کسانی را در این جا قرار خواهم داد . تا هنگامی که آن پیامبر آمد ، وی را یاری نمایند؛ لذا دو قبیله معروف اوس و خزرج را در آن مکان قرار داد ، به اموال یهود تجاوز نمودند . ✴یهودیان به آنها گفتند هنگامی که محمد صلی الله علیه و آله مبعوث گردد ، شما را از سرزمین ما بیرون خواهد کرد و دست شما را از اموال ما قطع خواهند نمود . هنگامی که محمد صلی الله علیه و آله مبعوث شد . اوس و خزرج که به نام انصار معروف شده بودند به او ایمان آوردند و یهود وی را انکار نمودند .