eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 آیاتی از سوره انعام 💢درخواست عاجزانه جهنمیان ازخداوند برای بازگشت به دنیا💢 🚫حسرت خوردن شدید جهنمیان🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۳۸ وَالَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ رِئَاءَ النَّاسِ وَلَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَا بِالْيَوْمِ الْآخِرِ ۗ وَمَنْ يَكُنِ الشَّيْطَانُ لَهُ قَرِينًا فَسَاءَ قَرِينًا ﴿٣٨﴾ و آنان که اموالشان را از روی ریا و خودنمایی به مردم انفاق می‌کنند، و به خدا و روز قیامت ایمان ندارند [شیطان همدم آنان است]. و هر کس شیطان همدم او باشد بی تردید بد همدمی است. (۳۸)
در آيه‌ى 30 سوره‌ى شورى‌ مى‌خوانيم: «ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثِيرٍ» هر مصيبتى به شما رسد به خاطر عملكرد شماست، ولى بدانيد كه خداوند به خاطر رحمت و لطفش از بسيارى گناهانتان مى‌گذرد. (اگر بخواهد كيفر همه‌ى كارهاى شما را بدهد، احدى روى زمين باقى نمى‌ماند.) برخى سختى‌ها و تلخى‌هاى دنيوى، گوشه‌اى از كيفر گناهان انسان است
در اين آيات، هم آفرينش انسان از خاك، نشانه‌ى قدرت الهى شمرده شد، «خَلَقَكُمْ مِنْ تُرابٍ» هم مرگ و خروج انسان از قبر. «مِنَ الْأَرْضِ إِذا أَنْتُمْ تَخْرُجُونَ» خداوند در اين آيه و پنج آيه‌ى قبل، پانزده مرتبه مردم را مخاطب قرار داده و نعمت‌هاى خود را برشمرده كه اين، يكى از شيوه‌هاى تبليغ است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8163141662.mp3
12.17M
🔊 📣 جلسه سی و سوم 🔹️ ماجرای سوم کتاب آن سوی مرگ (آقای دکتر ) * گفتگو دکتر با دوستانش * تواضع علامه جعفری * تفاوت سطح بهشت به سبب تفاوت صفات * پیشانی، مرکز تجمع قواست * حصول قرب، در سجده * میزان سطح لطافت، علامت رشد فرد * توصیف شهرهای بهشتی * تحقق آرزوها در برزخ * دلیل تفاوت شهرهای بهشتی ؟ * قوانین اجتماعی پیشرفته در برزخ * مالکیت اُخروی ؟ * هر کس تجلی اعمالش را می بیند * آموزش در بهشت ؟! * پیشرفت، در دنیا با عمل و در آخرت با علم و فهم * چگونه آرزوها کوتاه می شود ؟ * معارف تمام شدنی نیست * قدر نعمت زندگی دنیایی را بدانید * گر تو را در منزل جانانه میهمانت کنند گول نعمت را مخور، مشغول صاحب خانه باش * فراگیری آموزش برزخی به صورت عینی * وجود پایه های تحصیلی متفاوت در بهشت ⏰ مدت زمان:۲۹:۱۹ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
🔰حکومت دینی در قرآن: ♨️مطلب سوم: (ادامه مطلب قبل) ♦️ راهبری و فرماندهی پیامبران، یک جور نیست: 🔹در بعضی از موارد خود پیغمبر، شخص شخیص پیغمبر، متکفّل و متعهّدِ این فرماندهی است؛ مثل حضرت داوود، حضرت سلیمان، پیغمبر معظّم اسلام 🔹 در مواردی هم، پیغمبر به امر الهی حاکمی رو معیّن میکنه، ✅مثل آنچه در آیه 247 از سوره مبارکه بقره آمده است 💠که طالوت فرمانده شد و در اینجا پیغمبر راهبر، فرمانده اصلی و گرداننده‌ی اصلی است لکن اجرای کار به دست کسی دیگه است غیر از آن پیغمبر🌷🌷 🔹یک وقت دیگه هم این جوره که پیغمبر کسی رو معیّن نمیکنه ولی خود او در دستگاه حکومت، دارای موقعیّتی بوده که امر او نافذ است؛ مثل حضرت یوسف💚💚 🔹گاهی هم مثل زمان حاضر که در عصر غیبت هستیم، مجتهد عادل جامع الشرایط امر رهبری را بر عهده دارد🌹🌹 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢امام صادق و شهر تهران💢 از امام جعفر صادق روایت شده است که به مفضل فرمودند: «تصبح طهران قصورها کقصور الجنة، و نسوانها کالحورالعین، یتلبّس بلباس الکفار، و یتزیّین بزّی الجبابرة، یرکبن السروج، و لا یتمکن لازواجهنُ! … و لا تکفی مکاسب الازواج لهنّ! فرّوا منها الی قلة الجبال و من الجُحر الی الجُحر کالثعلب بُأشباله.» «بدان ای مفضل، در حوالی ری، کوه سیاهی است که در دامنۀ آن شهری بنا خواهد شد که آن را طهران می نامند، و آن دار الزوراء است که قصرهایش(خانه های مجلل) مثل خانه های بهشتی و زن هایش مثل حور العین است. بدان ای مفضل! آن زن ها لباس کفار می پوشند و خود را به شکل مستکبرانه ای در می آورند، بر زین ها سوار می شوند(…)، به همسران خود تمکین نمی کنند، درآمد شوهرشان کفاف مخارج آن ها را نمی دهد؛… اگر می خواهی دینت را حفظ کنی در این شهر سکونت نکن، از آن جا فرار کن و به قله کوه ها فرار کن، از سوراخی به سوراخ دیگر، مانند فرار روباه با بچه هایش….» 📚(الزام الناصب، 183؛ منتخب التواریخ، ص875؛ مجمع النورین مرندی، ص139؛ بحارالانوار ج52، ص258؛ یوم الخلاص، ص464؛ منتخب الاثر، ص430 و…) ✅پاسخ: حدیث مورد نظر به شرح زیر در کتاب مجمع النورین به نقل از بحار الانوار آمده است: «قال المفضل بن عمر قال لي جعفر بن محمد يا مفضل اتدري اينما وقعت دار الزوراء قلت الله وحجته اعلم فقال اعلم يا مفضل ان في حوالي الري جبلا اسود تبني في ذيله بلدة تسمى طهران وهي دار الزوراء التي تكون قصورها كقصور الجنة ونسوانها كالحور العين واعلم يا مفضل انهن يتلبسن بلباس الكفار ويتزين بزي الجبابرة ويركبن السروج ولا يتمكن لازواجهن ولا تفي مكاسب الازواج لهن فيطلبن الطلاق منهم ويكتفي الرجال بالرجال والنساء بالنساء وتشبه الرجال بالنساء والنساء بالرجال فانك ان تريد حفظ دينك فلا تسكن في هذه البلدة ولا تتخذها مسكنا لانها محل الفتنة وفر منها ‹الى قلة الجبال ومن الحجر الى الحجر كالثعلب باشباله». 📕مرندی، مجمع النورين، ص 297 - 298. 👌این حدیث سند روشنی ندارد و چون سندش روشن نیست از احادیث ضعیف (نه جعلي ) شمرده می شود. البته و لو روايت نباشد؛ اما درايت و وجدان انسان شهادت مي دهد كه حفظ دين در برخي شهرها مشكل است. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈👈پرستوی دریایی ساندویچ مرحبا بر خداوند که بهترین خلق کنندگان است خلقت خداوند بی نقص و کامل است اما خداوند همواره بهترین خلق کنندگان است و خلقت او بهترین و کاملترین خلقت است 《فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ 》 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
🐳 تغییر احکام، دلیل بر شکست طرح قبلی نیست، بلکه نشانۀ توجّه به مسائل جدید و تغییری حکیمانه است. همانند تغییر کتاب و معلم. {مَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ...نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا...} 🐳 همواره باید بهتر یا همانند جایگزین شود، نه پست تر. {نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا} 🐳 اسلام هرگز بن بست ندارد. بعضی از قوانین، قابل تغییر است. {نَنسَخْ،نُنسِهَا} 🐳راضی کردن کسانی که بهانه گیر و لجوج هستند، برای شما ارزش نباشد، چون غیر از خداوند کسی شما را یاری و سرپرستی نخواهد کرد. {مَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّـهِ} 🐳 از سؤالات و درخواست های بی جا بپرهیزید که گاهی زمینه ساز کفر است. {أَمْ تُرِيدُونَ أَن تَسْأَلُوا...وَمَن يَتَبَدَّلِ الْكُفْرَ} 🐳 دشمن که در دل آرزوی کفر شما را دارد، در عمل از هیچ توطئه و نقشه ای خودداری نخواهد کرد. روشهای اقدام آنها همان طرح سؤالات بی جا، وسوسه، القای شبهات و ... می باشد که باید نسبت به آنها هشیار بود. 🐳 شعلۀ حسادت، چنان خطرناک است که بعد از علم و آگاهی نیز فرو نمی نشیند. {حَسَدًا...مِّن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ} 🐳 شما با ایمان آوردن به اسلام، عظمت و عزّتی می یابید که دشمنان به شما رشک و حسد می ورزند و می خواهند شما به جهل، شرک و تفرقۀ زمان جاهلیّت برگردید. {وَدَّ كَثِيرٌ...لَوْ يَرُدُّونَكُم} 🐳 با مخالفان نباید فوراً به خشونت برخورد کرد، گاهی لازم است حتّی با علم به کینه و حسادت آنها، با ایشان مدارا کرد. {فَاعْفُوا} 🐳 عفو، نشان ضعف نیست، خداوند بر انجام هر کاری تواناست و امروز نیز می تواند شما را بر دشمنان غالب گرداند. {إِنَّ اللَّـهَ...قَدِيرٌ} 🐳 معمولاً دستور به نماز همراه با زکات در قرآن آمده است. شاید اشاره دارد به اینکه یاد خدا باید همراه با توجه به خلق خدا باشد. {أَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ} 🐳 مقدار کار خیر مهم نیست، هر کس به هر مقدار می تواند باید انجام دهد. {مِّنْ خَيْرٍ} 🐳 غرور دینی، باعث شد تا یهودیان و مسیحیان خود را نژاد برتر و بهشت را در انحصار خود بدانند. {إِلَّا مَن كَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ} 🐳امتیاز طلبی و خودبرتر بینی، آرزویی خام و خیالی واهی است. {تِلْكَ أَمَانِيُّهُمْ} 🐳 هرگونه عقیده ای باید بر اساس دلیل باشد. {قَالُوا...قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ} قرآن، مطالب خود را با دلیل بیان کرده است و از مخالفان نیز تقاضای دلیل می کند. 🐳 این آیه علّت ورود به بهشت را، تسلیم فرمان خدا و نیکوکار بودن می داند. یعنی به ادّعا و شعار به کسی داده نمی شود، بلکه ایمان و عمل صالح لازم است. 🐳 نیکوکاری باید سیرۀ انسان باشد، نه به صورت موسمی و فصلی. {هُوَ مُحْسِنٌ} 🐳هر کس خالصانه روی به خدا آورد، هم بهره کامل دارد؛ {فَلَهُ أَجْرُهُ عِندَ رَبِّهِ} و هم از هر نوع دلهره بیمه خواهد بود. {لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ} http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ عجایب دنیای ظهور 🌴 درختانی که می‌شکنند! 🌕 امام حسین علیه السلام در بیان آنچه هنگام ظهور امام مهدی عجل الله فرجه رخ مى‌دهد فرمودند: «برکت از آسمان به سوى زمین فرو مى‌ریزد؛ تا آن‏جا که درخت از میوه که خداوند در آن مى‏‌افزاید، مى‏‌شکند. مردم میوه زمستان را در تابستان و تابستان را در زمستان مى‏‌خورند؛ و این معناى سخن خداوند متعال است: و اگر مردم آبادى‏‌ها ایمان مى‌آوردند و تقوا پیشه مى‏‌کردند، ‏‌هایى از آسمان و زمین به روى آنان مى‏‌گشودیم؛ لیکن تکذیب کردند.»(اعراف/۹۶) مردم اگر می‌دانستند که خدای عزیز چه بهشت برینی بروی همین زمین برایشان تدارک دیده کار و زندگی‌شان را رها کرده و فقط برای فرج دعا می‌کردند.. 📗مختصر البصائر،ج۱، ص۱۶۸ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
🍀رسول اکرم صلی الله علیه و آله: ✨ألمَرءُ عَلَی دین خَلیلِهِ فَلیَنظُر أحَدُکُم مَن یُخالِلُ 🔺آدمی بر دین و آیین دوست خود است پس بنگرید با که دوستی می کنید. 📙بحارالانوار، ج71 ص192 🌾🍂 🍃🌺🍂 💐🌾🍀🌼🌷🍃
🔴 مبدأ نزول قرآن کریم ✅ خداوند در آیاتی از کتاب خود، اصل نزول قرآن و مبدأ نزول آن را که همان اسمای حسنای الهی است بیان فرموده که بخش عمدهٔ این آیات در «حوامیم سبعه» است. حوامیم سبعه به هفت سوره‌ای گفته می‌شود که در آغاز آنها حروف مقطعه «حٰم» آمده باشد. این شروع مشترک، نشانگر مضمون مشترک و هدف ویژه‌ای است که این سوره‌ها دارند. سرآغاز این سوره‌ها، بیان تنزّل وحی، دریافت وحی و محتوای اجمالی وحی است. افزون بر این هفت سوره، در سوره‌های دیگر مانند واقعه، آل‌عمران و علق نیز به مسئله منشأ و مبدأ نزول قرآن اشاره شده است. 🔸تنزّل از خدای حیِّ قیّوم؛ 🔹الم. الله لا اله الا هو الحیّ القیّوم. نزّل علیک الکتاب بالحق (آل‌عمران/۱ تا ۳) 🔸تنزّل از خدای ربّ‌العالمین؛ 🔹انه لقران الکریم. فی کتاب مکنون. لایمسّه الا المطهرون. تنزیل من ربّ العالمین(واقعه/۷۷ تا ۸۰) 🔸تنزّل از خدای معلّم و اَکرم؛ 🔹اقرأ و ربّک الاکرم. الذی علّم بالقلم. علّم الانسان مالم یعلم(علق۳ تا ۵) 🔸تنزّل از خدای رحمان رحیم؛ 🔹حم. تنزیل من الرحمن الرحیم (فصلت/۱,۲) 🔸تنزّل از خدای مبارک؛ 🔹حم. والکتاب المبین. انا انزلناه فی لیلة مبارکة ... امرا من عندنا انا کنا مرسلین(دخان/ ۱ تا ۳ و ۵) 🔸تنزّل از خدای عزیز علیم؛ 🔹حم. تنزیل الکتاب من الله العزیز العلیم(غافر/۱,۲) 🔸تنزّل از خدای عزیز حکیم؛ 🔹حم. عسق. کذلک یوحی الیک و الی الذین من قبلک الله العزیز الحکیم (شوری/۱ تا ۳)؛ حم. تنزیل الکتاب من الله العزیز الحکیم(جاثیه و احقاف/۱،۲) 🔸تنزّل از خدای حکیم حمید؛ 🔹و انه لکتاب عزیز. لا یأتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه تنزیل من حکیم حمید(فصلت/۴۱,۴۲) 🔸تنزّل از خدای علی حکیم؛ 🔹حم. و الکتاب المبین. انا جعلنا قرانا عربیا لعلکم تعقلون. وانه فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم(زخرف/۱ تا ۴)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ وَ أَمّٰا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ ۞ 🍓 امام صادق علیه السلام: آنچه از عطاها، برتری ها، رزق ها، احسان‌ها و هدایت‌های اوست بازگو کن. 🍃 🍄 پیام: نعمت‌ها را محصولِ علم و تخصص و زرنگی خود ندانید، بلکه لطف او بدانید (بِنِعْمَةِ رَبِّکَ...) 🌱 📚 تفسیر نور، ضحی آیه ۱۱ ‌╭🌺┈☆🌙☆┈🌺
(آيه ٣٩) -در اين آيه به عنوان اظهار تأسف به حال اين عده مى‌فرمايد: «چه مى‌شد اگر آنها (از اين بيراهه‌ها باز مى‌گشتند و) ايمان به خدا و روز رستاخيز مى‌آوردند و از مواهبى كه خداوند در اختيار آنها گذاشته با اخلاص نيت و فكر پاك به بندگان خدا مى‌دادند» و از اين راه براى خود كسب سعادت و خوشبختى دنيا و آخرت مى‌كردند (وَ ما ذا عَلَيْهِمْ لَوْ آمَنُوا بِاللّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ أَنْفَقُوا مِمّا رَزَقَهُمُ اللّهُ) . «و در هر حال خداوند از نيات و اعمال آنها باخبر است» و بر طبق آن به آنها جزا و كيفر مى‌دهد» (وَ كانَ اللّهُ بِهِمْ عَلِيماً) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 402
📖 📖 🅰 > ◀️ > 👈5 . 🔷مفهوم در مرحله پس از اسلام و ایمان به خداگرایى کامل انسان در همه ساحت‌هاى خویش رهنمون است: « إِن کُنتُم ءَامَنتُم بِاللّهِ فَعَلَیهِ تَوَکَّلوا إِن کُنتُم مُسلِمِین .» ( یونس ۸۴ ) 🔶 هرگاه انسان در ژرفای قلب خویش به این حقیقت دست یابد ، همه هراس ها و و تکاپوها و کشمکش ها از روان او رخت بربسته ، بی دغدغه در خدای خویش آرام میگیرد : * ...... فقل حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو ربّ العرش العظیم * ( توبه ۱۲۹ ) 🔷در برابر آنها ، گرایانی که خدای خود را خوب نشناخته ، به او بدگمانند و به ظواهر پدیده های هستی چنگ انداخته است ، هیچ گاه آرامش را نخواهند چشید : * من کان یظنّ ان لن ینصره الله فی الدّنیا و الاخره فلیمدد بسبب الی السّماء ثمّ لیقطع فلینظر هل یذهبنّ کیده ما یغیظ * ( حج ۱۵ ) 🔶 واگذاری همه به علم و تدبیر الهی در عین کوشش کامل انسان ، او را از محرومیت ها و تاسف بر گذشته ها و نیز شادی بر کامیابی‌ها رها می سازد : * ما اصاب من مصیبة فی الارض و لا فی انفسکم الّا فی کتاب .... * لکیلا تاسوا علی ما فاتکم و لاتفرحوا بما آتاکم * ( حدید ۲۲ ) 🔷انسان با تسلیم مطلق در برابر خداوند ، همواره از او بوده ، هیچ ای را در جهان ، ناخوشایند نمی بیند . 🔶 فقط در چنین حالتی است که به طور کامل از بنده خویش و خشنود میشود : * یا ایّتها النّفس المطمئنّه * ارجعی الی ربّک راضیة مرضیة * ( فجر ۲۷ ) ادامه دارد .......