همسران بهشتی
🔴 امام خمینی (ره) : 🔵 این انقلاب امانتی است که باید به دست شما به صاحب اصلی آن سپرده شود. از هیاهوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«شخصیّت زهرای اطهر در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، یک شخصیّت ممتاز و برجستهای است؛ بهطوریکه همهی زنان مبارز و انقلابی و برجسته و سیاسیِ عالم میتوانند درس بگیرند از زندگی کوتاه و پُرمغز آن زنی که در بیت انقلاب متولّد شد و تمام دوران کودکی را در آغوش پدری گذراند که در حال یک مبارزهی عظیم جهانیِ فراموش نشدنی بود.
آن خانمی که در دوران کودکی، سختیهای مبارزهی دوران مکّه را چشید، به شِعب ابیطالب برده شد، گرسنگی و سختی و رعب و انواع و اقسام شدّتهای دوران مبارزهی مکّه را لمس کرد و بعد هم که به مدینه هجرت کردند، همسر مردی شد که تمام زندگیاش جهاد فیسبیلالله بود و در تمام تقریباً ده سال -قریب یازده سال- زندگی مشترک فاطمهی زهرا و امیرالمؤمنین (علیهما السّلام) هیچ سالی، بلکه هیچ نیم سالی نگذشت که این شوهر، کمر به جهاد فیسبیلالله نبسته باشد، به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداکار، همسریِ شایستهی یک مرد مجاهد و یک سرباز و سردار دائمی میدان جنگ را نکرده باشد.»
۱۳۶۸/۱۰/۲۶ | دیدار با بانوان
#میلاد_حضرت_زهرا، #روز_مادر #روز_زن مبارک
-----------*✨🌹✨*----------
@Hamsaran_Beheshtii
-----------*✨🌹✨*-----------
بچه ها دست مادر را حتماً ببوسند
#لبیک_یا_خامنه_ای
#میلاد_حضرت_زهرا
-----------*✨🌹✨*----------
@Hamsaran_Beheshtii
-----------*✨🌹✨*-----------
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲 #کلیپ|از بچگی شادی فروختم
غم خریدم🌺
با پول تو جیبی هام برات
پرچم خریدم🌺
#میلاد_حضرت_زهرا🌷
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله🌷
-----------*✨🌹✨*----------
@Hamsaran_Beheshtii
-----------*✨🌹✨*-----------
💠 جامعیت وجودی زهرا (س)
🔸 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) طی یادداشتی برای جماران به تشریح شخصیت والای ایشان پرداخت... .
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
👇👇👇👇
-----------*✨🌹✨*----------
@Hamsaran_Beheshtii
-----------*✨🌹✨*-----------
💠 جامعیت وجودی زهرا (س)
🔹 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) طی یادداشتی برای جماران به تشریح شخصیت والای ایشان پرداخت.
👇👇👇👇
🔸 میلاد خجسته حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) را به امت اسلام بلکه جهان بشری خصوصاً جامعه اسلامی ایران عزیز تبریک و تهنیت میگویم.
بدون شک زهرای مرضیه (س) در قلب یکایک جامعه اسلامی و امت اسلام جایگاه ویژه ای دارد. همان طور که خدای عالم در قرآن این شخصیت را به عنوان #ذو_القربی مورد تکریم ویژه قرار داد و فرمود ﴿وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّه﴾، یعنی عنایت حق سبحانه و تعالی از جایگاه ویژه ای است که حتی به رسولش دستور می دهد که نسبت به این بانوی گرامی چنین وظیفه ای را انجام دهد.
🔸 حضرت زهرا (س) مستقیماً #مورد_عنایت_پروردگار بود. یعنی با قطع نظر از محبت حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) که آخرین نوع تکریم و تعظیم را نسبت به دخترشان داشتند و عالی ترین عبارت ها و الفاظ را در شأن این بانوی گرامی به کار می بردند، اما حق سبحانه و تعالی به صورت مستقیم ایشان را مورد عنایت قرار داد، آنگاه که حضرت جبرائیل آمد و عرضِ سلام داشت و گفت: من از طرف خدا می آیم، خدای عالم برای شمای زهرا سلام فرستاده است. این جایگاه، جایگاه ویژه ای است و فهم این مسئله بسیار سنگین است، لذا حضرت زهرا (س) فرمود «هُوَ السَّلامُ وَ مِنْهُ السَّلامُ وَإلَيْهِ السَّلام» که همه سلام را از جایگاه حق تعالی می دانستند.
نسبت حضرت زهرا(س) با پروردگارش در مناجات ها، گفت و گوها، عبادت ها و نظایر آن بسیار قابل توجه و عنایت است که این نسبت شاید برای احدی نبوده و خدای عالم چنین جایگاهی را برای زهرا (س) قرار داده است.
🔸 #جامعیت_وجودی زهرا (س) را می شود در یک جمله در سخنی از امام صادق (ع) در مورد تأویل سوره شریفه قدر گفت که زهرا (س) لیلة القدر است. آن امام در تشریح و تفسیر سوره قدر فرمود: «اللَّیلَةُ فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَک لَیلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا». این گونه عبارت ها، از عبارت های فوق تصور است و این جامعیت، اقتضا می کند که شخصیت زهرا (س) دانسته شود که ما از کدام مرحله سخن میگوییم.
🔸 حتی نه تنها حضرت زهرا (س) در بین زمینیان جایگاه داشت، بلکه «مَتي قامَت في مِحرابِها بَينَ يَدَي رَبِّها جَلَّ جَلالُهُ، ظَهَرَ نورُها لِمَلائِكَةِ السَّماءِ كَما يَظهَرُ نورُ الكَواكِبِ لِأَهلِ الأَرض»؛ یعنی زهرا (س) برای ملکوتیان و کروبیان هم از جایگاه زهرۀ خویش و نورانیتی که خدای عالم به او عطا کرده، نور می افشاند و وقتی در محراب عبادت قرار می گرفت طبق بیان حضرت زهرا (س) «وَ قَدْ أَقْبَلَتْ بِقَلْبِهَا عَلَى عِبَادَتِي». خدای عالم، عبادت زهرا (س) را این گونه می ستاید که عبادت او زبانی نبوده، فقط از ناحیه اعضا و جوارح نبوده، تنها از طرف جوانح نبوده، تنها از ناحیه عقل نبوده بلکه #اوج_وجود_انسانی، قلب است و زهرا (س) از این جایگاه با خدای خود مناجات و صحبت می کرد.
این ویژگیهایی که برای زهرا(س) بیان شده است، نشان از جایگاه وجودی دارد که زمینیان از او درس بگیرند، #الگوی_رفتار خویش قرار دهند و توجه او را نسبت به جامعه اسلامی بدانند.
👇👇👇👇
🔸 یکی از مهمترین مسائلی که در باب عنایت زهرا (س) به امت و جامعه اسلامی هست، این است که حضرت در یکی از مناجات های خود می گوید: «اِلهي وَ سَيدي اَسْئَلُكَ بِالذَّينَ اصْطَفَيتَهُمْ وَ بِبُكاءِ وَلَدَي في مُفارَقَتِي اَنْ تَغْفِرَ لِعُصَاةِ شيعَتِي وَ شيعَةِ ذُرِّيتِی». این سخن، سخن بسیار عزیزی است، یعنی نهایت محبت، علاقه و دوستی حضرت زهرا (س) با یکایک افراد امت را نشان می دهد؛ حتی گنهکاران و کسانی که به خطا رفتند و لغزشی داشتند. حضرت فرمود که «خدایا به انبیا و اولیا قسم» و حتی این تعبیر که بسیار رقت آور است: «وَ بِبُكاءِ وَلَدَي في مُفارَقَتِي» خدایا من تو را به گریه های بچه هایم، در مفارقت خودم قسم می دهم که گنهکاران امت، شیعیان من و شیعیان ذریه من را مورد مغرفت قرار دهی. این #اوج_محبت_و_دوستی است که زهرا (س) نسبت به جامعه و یکایک امت اسلامی دارد که حتی گریه فرزندانش در مفارقت خویش را واسطه قرار می دهد تا خدای عالم، رقّت این امر را ببیند و از جایگاه رحمت و رأفت الهی با بندگانش برخورد کند، این هم از بزرگی و عظمت زهرای مرضیه (س) حکایت دارد.
🔸 با ویژگیهایی که در آیات الهی از این شخصیت یاد شده است خصوصا #آیه_تطهیر، موقعیت وجودی زهرا (س) را مشخص می کند. حضرت زهرا (س)، قدرِ متیقنِ عترت و اهل بیت (ع) است. یعنی همه اهل تسنن و تشیع به طهارت زهرا (س) و اینکه به عنوان #رکن_اصلی_عترت طاهره و اهل بیت (ع) است، اعتراف و اذعان دارند. آنچه که از حضرت زهرا (س) اظهار و به عنوان رفتار، گفته و دیده می شود، از جایگاه #طهارت_ویژه و تطهیری است که خدای عالم بر اساس نظام تکوین انجام داده است، بنابراین هیچ لغزشی را در هیچ مقطعی نمی شود از حضرت زهرا(س) دید.
🔸 ایشان آنگاه که با سختی و خشونت و افراطِ جریان حاکمیت و خلافت دروغین رسول الله روبرو شد، اظهارات، سخنان و رفتاری داشتند که همه مورد استناد بوده، به معنای اینکه چون او از جایگاه مقام #آیه_تطهیر سخن می گوید و عمل می کند، مورد عنایت پروردگار عالم و تأیید امام عصرش می باشد. یعنی اگر او با خلفا برخوردی کرد و سخنانی گفت، چه در زمانی که در مسجد، خطبه فدکیه ایراد کرد و چه زمانی که با همسران مهاجر و انصار سخن گفت همه اینها در مرعی و منظر آقا علی بن ابی طالب (ع) بود و حضرت نه تنها تصدیق و تأیید کرد و همراهی داشت بلکه جایگاه زهرا (س) به گونه ای بود که علی بن ابی طالب(ع) با همه وجود این مسائل را همراهی می کرد.
🔸 آنچه که درباره زهرا (س) در دوره بعد از رحلت پیامبر (ص) ـ که چندان هم طول نکشید ـ اتفاق افتاد، شرایط و اوضاعی بود که همواره می تواند برای امت اسلام #درس_آموز باشد. بر اساس حدیث پیامبر (ص)، خدای عالم جایگاهی برای زهرا (س) قرار داد که ایشان #مظهر_مهر_و_غضب الهی شد: «إنَّ اللّه َ يَغضَبُ لِغَضَبِ فاطِمَةَ و يَرضى لِرِضاها» این سخن استثنایی است یعنی او به #مقام_فنا رسیده و به #قرب_الهی باریافته است به گونه ای که در حدّ قرب فرایض، او کار خدایی می کند. اگر زهرا (س) غضب می کند، غضب خداست و زهرا (س) مظهر غضب الهی است و اگر در جایی رأفتی به خرج می دهد و در شب زفاف و عروسی پیراهن خود را به فقیر می دهد، مظهر رحمت الهی است.
🔸 بنابراین، با اینکه خلفا در اوج قدرت و جایگاه حکومتی خود قرار داشتند اما حضرت زهرا (س) قاطعانه و با تمام قدرت با آنها از در حقانیت آمد و به صراحت به خلفا گفت که آیا شنیدید که پیامبر (ص) فرمود که «إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»، اگر کسی زهرا (س) را بیازارد و آزار دهد، منِ پیامبر را آزار داده است؟ آنها گفتند: بله ما این سخن را از پیامبر (ص) شنیدیم. حضرت فرمود: آیا شنیده اید که پیامبر گرامی اسلام فرمود که غضب فاطمه، غضب خداست؟ آنها گفتند: آری شنیدیم. حضرت فرمود: «خدایا تو شاهد باش که من از اینها غضبناک هستم و اینها موجب آزار و اذیت من شدند». این سخن قاطعانه حجت الهی تا روز قیامت است که اگر کسانی با این جریان سازگار باشند باید بدانند که دل زهرا (س) را به درد آورده اند، کسانی که به خلیفه حق الهی یعنی علی بن ابیطالب (ع) بی توجهی کردند، در حقیقت، حضرت زهرا (س) را نگران کردند. بنابراین، باید با کمال دقت از حضرت زهرا (س) #شناخت داشته باشیم.
👇👇👇👇