_ يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ [67]
_اى پيامبر! آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است، بهطور كامل [به مردم] ابلاغ كن؛ و اگر چنين نكنى، رسالت او را انجام ندادهاى. خداوند تو را از [خطرات احتمالى] مردم، حفظ مىكند؛ و خداوند، گروه كافران [لجوج] را هدايت نمىكند
و پیامبر مأمور ابلاغ چه چیزی است، که با چنین لحن قاطعی به او فرمان ابلاغ داده میشود؟‼️
این چه پیامی است و چه ماموریتی است که عدم اجرای آن ضربه به رسالت بیستو سه ساله پیامبر میزند؟!
این پیام چیزی جز ابلاغ ولایت نبود،جز ولایت چیزی نیست که چنین دشوار باشد؛ این همان « نبأ عظیم» است که همه در مورد آن یکسان و هماهنگ نیستند؛
پیامبر میخواهد علی (ع) را به مردم نشان دهد دست اورا بالا میبرد تابهانه را از بهانه جویان بگیرد،
تا اورا پیشوای بعد خود معرفی نماید،و این مسئله ای است که پذیرفتن آن برای بسیاری از حاضران سنگین است🌱❤️🩹
و خداوند رسول خود را دلداری میدهد و به او میفرماید که ما تورا از شر مردمان محافظت میکنیم.. 🌱🤍
واین مسئله آنقدر مهم است که رسول خدا (ص)دستور داد تا همه حاضران با علی (ع) به عنوان مولا و سرپرست مردم بیعت کنند و آنها ضمن تبریک گفتن اعتراف کردند که:
«أصبحت مولای و مولی کل مؤمن و مؤمنة»
پس از اجرای این مأموریت و ابلاغ این پیام، خداوند خبر از کامل شدن دین داد و فرمود:
«امروز نعمت را برشما تمام کردم و راضی شدم که اسلام دین شما باشد»🌱❤️🩹
بانویی در بین دیوار نفس نفس میزند..
کودکی شیش ماه در شکم مادرش خفته..
زینبی اشکِ در چشمانش قدرت تکلم را از او گرفته..
حسن ای با کمر خمیده..
و حسینی با غروری درهم شکسته..
وعلی ای که بی کس و مونس مانده..💔