هدایت شده از اخبار استراتژیک
25.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 پیمان کوآد چیست؟
🔹 گذشته، حال و آینده آن
🔻 مخصوص دانشجویان علوم استراتژیک
🔻 ویدیو به زبان انگلیسی
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پیمان کوآد چیست؟ (زیرنویس انگلیسی)
🔹 گذشته، حال و آینده آن
🔻 مخصوص دانشجویان علوم استراتژیک
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 پیمان امنیتی کوآد بین هند، آمریکا، ژاپن و استرالیا، برای مقابله با نفوذ چین
🔹 پیمان کوآد همان ناتوی شرقی است.
🔻 مخصوص دانشجویان علوم استراتژیک
🔻 ویدیو به زبان انگلیسی
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پیمان امنیتی کوآد بین هند، آمریکا، ژاپن و استرالیا، برای مقابله با نفوذ چین (زیرنویس انگلیسی)
🔹 پیمان کوآد همان ناتوی شرقی است.
🔻 مخصوص دانشجویان علوم استراتژیک
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سالروز ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین مولی الموحدین علی علیهالسلام بر همه پیروان حضرتش تسلیت باد 🏴
🌹 این خبر را برسانید به عشاق نجف
🖤 بوی سجاده خونین کسی می آید
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
♻️ دعای مهم!
💢 من امیدوارم که در این ماه مبارک رمضان که ماه خداست، همه موفق بشوید به این که #دعا کنید برای اسلام. در ادعیهتان دعای برای اسلام باشد، در رأس ادعیهتان دعای برای #جمهوری_اسلامی و بقای جمهوری اسلامی باشد.
🔰 امام خمینی (ره) | ١۶ اردیبهشت ١٣۶۴
#شب_قدر
✌️جنبش مردمی حلالزادهها
📡@Halalzadeha
✅ خط امير كبير در شب قدر
🔸 بار پروردگارا، الهی، ملکا، قادرا، خداوندا،
امیر تویی، کبیر تویی، تقی همان شاگرد آشپز است.
معبودا، رو به سوی تو دارم، هدایتی فرما تا گره از کار مردم بگشایم...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
BQACAgQAAxkBAAFl7idiYDYBWh6sBmtmFRS1pvMXlQ6GlAACmwsAAiQ6-VJRxYYnzygQXiQE.pdf
373.7K
💢 متن دعای جوشن کبیر
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🔰 جنگ ناتمام(۴) - مارقین
🔻 جلسه ۵۷۵ کلبه کرامت
🌷ایام شهادت مولای متقیان امام علی (ع) تسلیت باد
🔹 سال هشتم هجری بعد از آنکه مسلمانان بر جبهه شرک و کفر پیروز شده و وارد مکه شدند، کفاری چون ابوسفیان که سالها با پیامبر اسلام (ص) میجنگید و علیه او توطئه میکرد، اجباراً اسلام آوردند. «نفاق» در اسلام از این زمان به بعد پدید آمد.
🔹 یکی از شاخصههای غلبهی حق در جامعه اسلامی و ایمانی، وجود نفاق است؛ یعنی کسانی که هیچگاه دلشان با حق همراه و روراست نیست، مجبورند به ظاهر مسلمان شده و خود را مؤمن جا بیندازند اما در درونشان همچنان مخالف و کافر هستند؛ در اصطلاح، خود را همرنگ با جماعت کنند.
🔹 امروز که ۴۱ سال از جمهوری اسلامی میگذرد، شناخت اسلام از این زاویه بسیار حائز اهمیت است. امکان چنین حکومتی برای هیچ پیامبر و امام معصومی پدید نیامد که بتوانند یک دورهی ۴۱ ساله همراه با مردمی که برای تحقق جامعهی دینی تلاش میکنند، حکومت کنند. اما جای این پرسشها باقیست که:
❓ چرا جمهوری اسلامی تاکنون نتوانسته دینیتر بشود؟
❓ رویکرد منافقانه در درون جمهوری اسلامی از چه اهمیتی برخوردار است؟
⛔️ #جنگ_ناتمام یعنی جنگ بین حق و باطل؛ در این جنگ ناتمام که از ابتدا بوده و تا انتها نیز ادامه خواهد داشت، همواره سه گروه طغیانگر ناکثین، قاسطین و مارقین مقابل حکومت دینی میایستند.
🔸 در دورهی محدود حکومت امام علی(ع) سه جبهه در مقابل ایشان صفآرایی کردند:
🔷🔹 ناکثین. (طلحه و زبیر) پیمان بستند ولی شکستند. این بانیان جنگ جمل، پایههای حکومت امام علی(ع) را چنان سست کردند که دیگر نتوانست کمر راست کند.
👈 این گروه کمی بعد از همراهی با نظام، در مقابل حکومت میایستند
🔷🔹قاسطین. (معاویه) از ابتدا پیمان نبستند.
👈 از ابتدا مقابل نظام، میایستند و با آن تقابل میکنند.
🔷🔹 مارقین. (خوارج) پیمان بستند اما از امام خود عبور کردند.
👈 این گروه از نظام عبور میکنند.
• زمانبندی:
00:00:00 تیتراژ جلسه
00:01:46 جنگ ناتمام حق و باطل در تاریخ اسلام
00:06:30 نفاق، تهدید درونی اسلام
00:08:40 جنگ جمل و فتنه ناکثین
00:11:24 جنگ صفین و فتنه قاسطین
00:15:50 جنگ نهروان و فتنه مارقین
00:19:32 خطبه شقشقیه در نهجالبلاغه؛ آرایش جبهه باطل مقابل امام علی (ع)
00:36:24 جاء و زهق - مرق و زهق
00:38:57 ناکثین، قاسطین و مارقین
00:40:39 مارقین یا خوارج، گروهی که از حق جلو افتادند
00:45:09 اصول خوارج
00:52:22 پاسخ حضرت امیرالمؤمنین (ع) به شبهات خوارج
01:01:27 طرح عمار و طرح اشعث
01:09:41 جهالت خوارج و جهالت تکفیریون
01:19:31 مصاحبه جان لیمبرت
01:25:48 لحن تند و گزندهی امام جامعه
01:30:08 شهادت امام علی (ع) توسط ابن ملجم
01:32:58 جنگ ناتمام و آرایش جنگ حق و باطل
01:44:50 فرصتسوزی عامل آسیبپذیری
01:55:48 جمعبندی
youtu.be/TBUvgXwloY4
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
14.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناسان رسانه صهیونیستی: سعودیها بسیار آسیبپذیر هستند و باید قدرت ایران را درک کنند
🔸 پشتیبانی سنگین ایران از یمنیها عمليات ائتلاف عربی را ناکام گذاشت
🔸 ۲۴ هزار حمله هوایی ائتلاف نتوانست حوثیها را شکست بدهد. آنها تبدیل به یک بازیگر بینالمللی شده و بر یک ابرگلوگاه مهم برای تجارت جهانی مسلط شدهاند...
🔸 این روزنه دیگری است که ایران در دیوار جهان ایجاد کرده است. گروهی که قدرت نابودی هر چیزی را دارند و به راحتی میتوانند برنامههای نیرومندترین ابرقدرتهای جهان را به هم بزنند
🔸 باید این واقعیت را بپذیریم که راهی برای شکست آنها وجود ندارد و باید آنها را پذیرفت....
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ دوازده اصل در عدالتخواهی انقلابی
🟡 بخش نخست
✍ پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
🔻 مقدمه: «عدالتخواهی» همواره یکی از توصیههای رهبر انقلاب به جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد ملت بوده است. اما عدالتخواهی هم مثل هر امر اجتماعی دیگری، ممکن است دچار آفات و آسیبهایی شود. بنابراین لازم است تا مسیر مطالبه و طریق طلب آن بر مبنای معیارهای صحیح، دانسته و سپس پیموده شود.
🔻 در اطلاعنگاشت زیر، برخی از الزامات و چارچوبهای اساسی عدالتخواهی در منظومهی فکری رهبر انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.
1⃣ نیازمند «نظریه جامع عدالت» هستیم
🔸 ادارهی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمعبندی قوی و متقن و مستدل در باب عدالت اجتماعی برسد که بتواند بر اساس آن جمعبندی، برنامههای بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریهی متقن و جمعبندی شدهای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوههای اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحثهای کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهشهای فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما میتوانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم. ۱۳۹٠/٠۲/۲۷
2⃣ شعار عدالت را تقویت و همگانی کنید اما...
🔸 هرچه میتوانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهنها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفهی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی میتواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که میتواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاههای مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه میکنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همهی دولتهایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است. ۱۳۸۳/٠۸/۱٠
3⃣ دانشجویان درباره عدالت اجتماعی بیندیشند
🔸 وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح میشود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزههای گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح میشود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راههای تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟ ۱۳۷۸/٠۹/٠۱
4⃣ انسانی که با تقوا نیست نمیتواند منشاء عدالت اجتماعی باشد
🔸 در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانهی عدالت جمعی و منطقهی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بیعدالتی و بیتقوایی است، نمیتواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد. ۱۳۷۹/۱۲/۲۶
⬅️ ادامه در پست بعدی...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ دوازده اصل در عدالتخواهی انقلابی
🟡 بخش دوم
✍ پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
5⃣ شاخص عدالت، قانون است
🔸 معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بیعدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعهی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل ماندهاند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا میکند. ۱۳۸۸/٠۴/٠۷
6⃣ عدالت بدون معنویت، یک «شعار توخالی» است
🔸 اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت میشود یک شعار توخالی. خیلیها حرف عدالت را میزنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبهی سیاسی و شکلی پیدا میکند. ۱۳۸۸/٠۶/۱۶ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل میشود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمیکند و آن چیزی که انسان تصور میکند عدالت است، میآید و جای عدالت واقعی را میگیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است. ۱۳۸۷/٠۶/٠۲
7⃣ اگر عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضد عدالت» میشود
🔸 اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروههای تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کردهاند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندیهای آن حضرات موجب شده که خود آنها صد و هشتاد درجه گرایشهایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند. ۱۳۸۸/٠۶/۱۶ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار میشود؛ خیال می کند، چیزهایی عدالت است، درحالیکه نیست؛ و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمیبیند. ۱۳۸۴/٠۶/٠۸
8⃣ منظور از عقلانیت، محافظه کاری نیست
🔸 عقلانیت و محاسبه که میگوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظهکاری، عقلگرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظهکاری فرق دارد. محافظهکار، طرفدار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمیتابد و از تحول و دگرگونی میترسد؛ اما عقلانیت اینطور نیست؛ محاسبهی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی میشود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظهکاری فرق دارد. محاسبهی عقلانی را با محاسبهی محافظهکارانه بههیچوجه مخلوط نکنید؛ اینها دو چیز است. ۱۳۸۴/٠۶/٠۸
⬅️ ادامه در پست بعدی...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir