هدایت شده از هیئت دانشجویی
🏴شعار مشترک هیئت های دانشجویی در ایام فاطمیه
می سوزم و دست از امامم برنمیدارم
تکلیف مارا فاطمه در شعله روشن کرد
🔹 مسئولین هیئت های دانشجویی برای دسترسی به شعر، مداحی و همچنین نحوه تهیهی کتیبه شعار و محتوا های دیگر همچون بسته ی ایده فاطمیه، پوسترهای تولیدی و... به شناسه @Heyatdaneshjoe در ایتا پیام دهند.
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
📸 #گزارش_تصویری
💠 جلسه قرارگاه هیئت های دانشجویی استان #کرمان
#آذر ۱۴۰۱
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
می سوزم و دست از امـامـم بر نمی دارم
تکلیف ما را فـاطـمـه در شعله روشن کرد
🏴اجتماع بزرگ دانشجویان فاطمی شهر اهواز
🕖زمـان:
۱۵_۱۶_۱۷ آذرمـاه۱۴۰۱
رأسسـاعـت ۱۹:۳۰
🕌مـکـان:
مـیـدانگـلـسـتـان
مـسـجـدامـامخـمـیـنـی(ره)
دانـشـگـاهشـهـیـدچـمـران
قرارگاه هیئت های دانشجویی استان خوزستان
•┈┈••✾••✾••┈┈•
http://eitaa.com/heyat_scu
هدایت شده از هیئتالرضا(ع)علومپزشکےشیراز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
●◉✿♥️🍃✿◉●
.|به امید او|.
من، دوستتان میدارم...
تا آنجا که زمزمهی نامتان، نفسم را در سینه حبس میدارد، قلبم را به شور وا میدارد و قدمهایم را تند میکند.
من دوستتان میدارم... ولی سخت میترسم!
آیا شعلهای خواهد آمد تا جوهرهی آتش عشق مرا بیازماید؟
حال که عطرِ شهادت «حلت بفنائکها» بیش از همیشه در هوای شهر پیچیده، نَذرِ مادرتان زهرا سلامالله علیها میکنم که درس ولایت بیاموزم؛ همانجا که بخواهید باشم و آنجا که دیوارِ جان میان شما و من حائل شود، دست از آن بشویم...
میسوزم و دست از امامم بر نمیدارم
تکلیف ما را فاطمه در شعله روشن کرد
شعار مشترک هیئت هاے دانشجوئی در ایام فاطمیه ۱۴۴۴ ه.ق
#هیئت_های_دانشجویی
#شعار_مشترک
#فاطمیه
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
📌@heiat_alreza
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
هیئت دانشجویی
🏴شعار مشترک هیئت های دانشجویی در ایام فاطمیه می سوزم و دست از امامم برنمیدارم تکلیف مارا فاطمه در
❗️بسته ایدههای مربوط به ایام فاطمیه در سه موضوع فرهنگی، رسانه و اجرایی منتشر شد.
🔹 مسئولین هیئت های دانشجویی برای دسترسی به شعر، مداحی و همچنین نحوه تهیهی کتیبه شعار و محتوا های دیگر همچون بسته ی ایده فاطمیه، پوسترهای تولیدی و... به شناسه @Heyatdaneshjoe پیام دهند.
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
📣 #اطلاعیه
🔶 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران
🎙 به کلام #حجتالاسلاموالمسلمین_پناهیان
با موضوع تاریخ تحلیلی صدراسلام
▫️ همراه با ذکر توسل
📆 یکشنبه | ۱۳ آذر ماه
⏰ بعد از نماز مغرب و عشاء
📍 خیابان دکتر فاطمی، بین خیابان باباطاهر و کارگر، فاطمیه بزرگ تهران
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
🔶 زمانبندی محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران
📆 یکشنبه | ۱۳ آذرماه
⏰ ساعت ۱۷:۴۵
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
🏴 مراسم عزاداری مادر سادات و گرامی داشت #روز_دانشجو
📜 سخنران:
حجتالاسلام دکتر ایمانی مقدم
🔸🔶 نشست پرسش و پاسخ دانشجویی
با حضور #استاندار محترم مرکزی
جناب آقای دکتر #مخلص_الائمه
🎤 مداحان :
حــاج سجاد شریفی
کربلایی محمد حسین بادکوبه
⏰ سه شنبه ۱۵ آذر ماه از ساعت ۱۹
🕌 اراک،خیابان دانشگاه،روبروی پارک دانشجو،مسجد امام المهدی(عج)
قرارگاه هیئت های دانشجویی استان مرکزی
#هیئت_بقیه_الله_دانشگاهیان_استان
@aghil_info
🏴السلام علیک یا فاطمه الزهرا🏴
⬛️مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
◾️زمان: از 16 لغایت 20 آذر ماه (به مدت 5 شب) ساعت 18:30
◾️مکان: انتهای بلوار شهید سلیمانی- مسجد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)
❗️ورود برای عموم آزاد است❗️
◾️ قرارگاه هیئت های دانشجویی استان قزوین
@mohebbin_info
هیئت دانشجویی
🔉 تاریخ تحلیلی اسلام 📌 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران 📅 جلسه دوم | ۱۴۰۱/۸/۸ 🕌 فاطمیۀ بزر
🔻 چرا کسانی که منتظر آخرین پیامبر بودند، پس از بعثت با او مخالفت کردند؟
🔻 آیا کسانی که منتظر آخرین امام هستند هم پس از ظهور با او مخالفت میکنند؟
📌 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران-ج۲
🔘 دشمنی با پیغمبر(ص) غیر از ریشۀ اجتماعی، ریشۀ روانشناسانه هم دارد
🔘 مگر دین چهکار میکند که بعضیها تنفر پیدا میکنند؟
🔘 وقتی کسی مؤمن شد در دل منکِران نسبت به او نفرت، دشمنی و کینه پدید میآید
🔘 بعضیها جریان مقاومت را محکوم میکنند که «شما نتوانستید همه را جذب کنید!» خُب سیدالشهداء(ع) هم نتوانست جذب کند!
____
#علیرضا_پناهیان در جلسۀ دوم مبحث تاریخ اسلام:
بیاطلاعی از تاریخ، موجب برداشت غلط از دین میشود. با مطالعۀ تاریخ اسلام میفهمیم که اصلاً چرا بعثت، درگیری ایجاد کرد؟ پیامبر(ص) در مذهبیترین شهر جهان در آن دوران مبعوث شد و مهمترین ویژگی خوب مکّه این بود که همه منتظر آخرین پیامبر بودند.
قرآن میفرماید «وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لَئِنْ جاءَهُمْ نَذيرٌ لَيَكُونُنَّ أَهْدى مِنْ إِحْدَى الْأُمَمِ فَلَمَّا جاءَهُمْ نَذيرٌ ما زادَهُمْ إِلاَّ نُفُوراً» (فاطر،42) قریش یعنی همقبیلههای پیامبر(ص) به خدا قسم میخوردند که اگر پیامبری بیاید ما هدایتشدهترین گروه خواهیم بود، یعنی قطعاً به او خواهیم گروید؛ اما وقتی پیامبر آمد، چیزی جز نفرت در دلشان تولید نشد.
آنها تا قبل از اینکه پیامبر(ص) مبعوث بشود، با او مشکلی نداشتند و همه قبولش داشتند؛ خصوصاً از نظر اخلاقی که یکی از وجوهش «امانتداری» است. ایشان جوان خوب مکّه بود و با کسی هم نجنگیده بود؛ پس چرا وقتی آمد آنها نفرت پیدا کردند «ما زادَهُم إلّا نُفُوراً»؟
آیا دین واقعاً نفرت ایجاد میکند؟ چرا باید دین برای کسانی که منتظرش هستند دعوا ایجاد کند؟ ما هم الآن منتظر آخرین وصیّ پیامبر هستیم؛ آیا بین این دو ادّعا تفاوت هست؟ آیا آن حقیقتی که آدمها در درونشان دارند، تغییر کرده؟ مگر دین چهکار میکند که بعضیها تنفر پیدا میکنند؟
كفار قريش میگفتند: چرا قرآن به يكى از مردان بزرگ مكه و طائف نازل نشد؟ «وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ هذَا الْقُرْآنُ عَلى رَجُلٍ مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظيمٍ» (زُخرُف،31) امامرضا(ع) میفرماید: اگر اختیار نبوت به قریش داده میشد آنها «امیّة بن ابیصلت» و «ابومسعود ثقفی» را انتخاب میکردند چون آن دو نفر نزد آنها برتر از حضرت محمد(ص) بود. (تحف العقول، ص467)
یتیم عبدالله، جزو اشراف مکّه نبود لذا اگر پیامبر میشد، طبیعتاً «موقعیت اجتماعی» آنها بهخطر میافتاد. البته فقط بحث اشرافی و قبیلگی و ثروت نبود بلکه دین جدید معادلات نظام اجتماعی آنها را بههم میزد؛ نظامی که حول خانۀ کعبه شکل گرفته و محورش خداست و حالا یک نفر از طرف همین خدا آمده است.
چرا حبّ مقام اصلیترین عامل دشمنیِ اشراف مکه با پیامبر بود؟ چون منشأ مقام آنها، دینی بود و از خانۀ کعبه بود و حالا صاحبِ اصلی کعبه آمده و آنها «موقعیت اجتماعی» خود را در خطر میبینند؛ اگر موقعیت اجتماعی آنها بهخاطر چیزی غیر از مکّه بود شاید راحتتر با پیغمبر کنار میآمدند.
انگیزۀ مخالفت و دشمنی با پیامبر(ص) صرفاً ترس از دستدادنِ موقعیت اجتماعی نبود بلکه یک انگیزۀ دیگر هم وجود داشت. دشمنی با پیغمبر غیر از ریشۀ اجتماعی، ریشۀ روانشناسانه هم دارد. ریشۀ اجتماعی این دشمنی، همان بحث موقعیت اجتماعی است و ریشۀ روانشناسانهاش حسادت و تکبّر است.
وقتی کسی مؤمن بشود، مخلص خدا و اولیاء خدا بشود و این مرام را بپذیرد، در دل منکِران و کسانی که نمیخواهند این راه را بروند، نسبت به او نفرت، دشمنی و کینه پدید میآید. این خبر خوبی برای مذهبیها نیست. هابیل به چه جرمی کشته شد؟ دیدید که در حرم شاهچراغ، حتی بچهها را به رگبار بستند؟ این نفرت از کجا میآید؟
آیا نمیشود کاری کنیم که آنها را جذب کنیم؟ آیا نمیشود با رفتار و برخورد خوب، همه را جذب کنیم؟ نه نمیشود! میخواهی از پیغمبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم بالاتر بزنی؟ آیا بهتر از امیرالمؤمنین(ع) میتوانی حرف بزنی؟ البته ما باید برای جذب دیگران، تلاش کنیم اما بدانیم که قرآن دربارۀ بعضیها میفرماید: رهایشان کن «ذَرْهُم» (حجر،3)
آن افراد نادانی که جریان مقاومت را محکوم میکنند و میگویند «شما نتوانستید اینها را جذب کنید!» نمیدانند که سیدالشهداء(ع) هم نتوانست جذب کند! یک آقای روحانی میگفت: «اگر به کتاب نهجالبلاغه عمل کنیم، همۀ مشکلات حل میشود.» اگر اینطوری است پس چرا مشکلات خودِ امیرالمؤمنین(ع) حل نشد؟ مگر ایشان به نهجالبلاغه عمل نمیکرد؟
🚩 فاطمیۀ تهران؛ مبحث تاریخ اسلام،ج۲- ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7522
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
1401.09.13-Panahian-MahfeleHaftegeeHayaatDaneshjueeTehran-TarikhTahliliEslam-07-32k.mp3
14.34M
🔉 تاریخ تحلیلی اسلام
📌 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران
📅 جلسۀ هفتم | ۱۴۰۱/۹/۱۳
🕌 فاطمیۀ بزرگ تهران
👈 کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/7499
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
▪️صل الله علیک یا فاطمه الزهرا
.
مراسم فاطمیه اول
اجتماع هیئات دانشجویی استان زنجان
.
فیض منبر:
حجتالاسلام استاد میرزا محمدی
حجتالاسلام سعید غفاری
.
به نفس:
کربلایی محمدمهدی حسنلو
کربلایی محمد آقا علی
.
زمان: شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر ماه
ساعت ۱۹
مکان:
جاده گاوازنگ _دانشگاه علومپزشکی _مسجد طه
قرارگاه هیئت های دانشجویی استان زنجان
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
📸 #گزارش_تصویری
💠 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران
👤 سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین #علیرضا_پناهیان
📖 با موضوع تاریخ تحلیلی صدر اسلام
🎙 ذکر توسل مداحان اهلبیت(ع)
📅 جلسه هفتم | ۱۳ آذر ماه
🕌 فاطمیۀ بزرگ تهران
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe
هیئت دانشجویی
🔉 تاریخ تحلیلی اسلام 📌 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران 📅 جلسۀ ششم | ۱۴۰۱/۹/۰۶ 🕌 فاطمیۀ بز
📌 پناهیان در محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران:
🔻 پیامبر میخواست مردم را از دست رؤسای قبایل و احزاب آزاد کند
🔻 آغاز آموزش اسلام از عقاید به جای تاریخ، باعث فهم غلط از دین میشود
اهم عناوین جلسه ششم تاریخی تحلیلی اسلام:
🔘 اصل ایدۀ بسیج از طرف امام نبود؛ بسیج همان پروژهای است که پیغمبر میخواست اجرا کند
🔘 رسالت پیغمبر دو وجه داشت: 1- گرفتن قدرت از سران قبایل و باندهای قدرت 2- دادنِ قدرت به مردم
🔘 مردمی که چشمان به روسای قبایل بود، باعث شکست حکومت علوی و بدبختی خودشان شدند
🔘 مردم ما به جای روسای قبایل، اسیر احزابند؛ مسولین ناشایست را احزاب سرِ کار آوردهاند
________
#علیرضا_پناهیان:
آغاز آموزش اسلام از عقاید و اخلاق، بهجای تاریخ اسلام، زمینۀ فهم غلط از دین میشود. وقتی آموزش دین با عقاید، اخلاق و احکام شروع میشود، ناخودآگاه این ذهنیت غلط در ذهن ما ایجاد میشود که درگیری پیامبر با کفار بر سر عقاید و اخلاق بوده؛ درحالیکه با مطالعه تاریخ صدر اسلام متوجه میشویم علت اصلی مخالفت کفار قریش با پیغمبر، مقام و موقعیت اجتماعی خودشان بود.
بر اساس نص صریح آیات قرآن، دعوای پیامبر با کفار، سیاسی بود نه اخلاقی، اما شورای انقلاب فرهنگی روز بعثت روز اخلاق نامگذاری کرده است.
هنگام بعثت، رسولخدا(ص) با طاغوت تابلوداری مثل فرعون مواجه نبود، بلکه با طاغوتچههای منتشری به نام رؤسا و بزرگان قبایل مواجه بود. ایشان میخواست مردم خیلی آزاد باشند و حتی رؤسای قبایل هم در آنها نفوذ نداشته باشند و مردم خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.
ما هم الان از جهتی گرفتار وضع مشابهی هستم که رسول خدا هنگام بعثت با آن مواجه بود. زیرا مردم ما الان بهجای روسای قبایل، اسیر بزرگان احزاب هستند و عمدۀ مشکلات کشور به دلیل سیطرۀ همین احزاب پدید آمده است. مسئولین ضعیف و ناکارآمد را چه کسانی سرکار آوردهاند؟ همین احزاب که البته باندهای سیاسی و باندهای قدرت هستند، نه حزبی که متکی به مردم باشد.
در اوایل انقلاب که جامعه مدرسین قم و جامعه روحانیت تهران که افراد خوبی مانند آیتالله مشکینی اعضای آن بودند، میخواستند برای سراسر کشور لیست پیشنهادی بدهند، امام اجازه ندادند. چون ایشان هم مثل رسولخدا(ص) میخواستند مردم آزاد باشند و قدرت در دست مردم باشد و خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، نه روسای احزاب، حتی احزاب خوب.
چه کسانی بعد از پیامبر(ص) کار را به مسیر دیگری بردند؟ کسانی که به بزرگان قبایل بیشتر پول میدادند، آن وقت همهچیز به دورۀ قبل از پیامبر(ص) برگشت. نماز میخواندند، ولی نفوذ رؤسای قبیلهها برگشت و دوباره قدرت افتاد بهدست بزرگان قبایل و باندهای قدرت.
علت شکست و کوتاهبودنِ حکومت امیرالمومنین(ع) هم این بود که حاضر نبود پول بیشتری به روسای قبایل بدهد. آنوقت مردمی که چشمشان و ارادهشان به دهان رئیس قبیله بسته بود، هم دین را به خاک سیاه نشاندند و هم خودشان بدبخت شدند.
بسیج یعنی اینکه مردم قدرت پیدا کنند، نه ادارات دولتی؛ اگر ادارات قدرت پیدا کنند، پدرِ مردم را در میآورند! بسیج یعنی اینکه مردم قدرت پیدا کنند نه احزاب؛ اگر احزاب قدرت پیدا کنند پدرِ مردم را درمیآوردند! بسیج یعنی اینکه خود مردم خودشان را سازماندهی کنند.
اصل ایدۀ بسیج از طرف امام نبود. بسیج همان پروژهای است که پیغمبر میخواست اجرا کند. رسالت پیغمبر دو وجه داشت، یک وجهش گرفتن قدرت از سران قبایل و باندهای قدرت بود، یک وجه دیگرش هم این بود که قدرت را به مردم بدهد.
جالب است که الان دارند قدرت را به ما مردم تعارف میکنند ولی ما نمیگیریم! چند سال پیش، رهبر انقلاب با شما دانشجوها جلسه گذاشت و فرمود: یک کاری هست که نه دولت، نه رهبری، نه نهادها هیچکدام نمیتوانند انجام بدهند، این کار شما است؛ ما به «حلقههای میانی» احتیاج داریم.
حلقههای میانی یعنی یک کسانی از میان مردم برخیزند که از دولت هم نیستند، اینها بیایند کارها را راه بیندازند، یعنی قدرت از دولت کنده بشود و بهسمت این حلقههای میانی برود، بعد فرمودند که این شرح بیانیۀ گام دوم است.
رهبر انقلاب هم در واقع دارد همان کار رسولخدا(ص) را ادامه میدهد. ایشان از نوادر علمایی است که از نیمقرن پیش، شیوۀ کار رسولخدا(ص) را بهدرستی درک کرده و این راه را دارد ادامه میدهد تا مردم قدرت پیدا کنند.
اگر این اتفاق در کشور ما بیفتد و مردم به معنای واقعی قدرت پیدا کنند، تازه مردم اروپا و غرب میفهمند دموکراسی واقعی یعنی چه و متوجه میشوند که تا حالا سرِ آنها را کلاه گذاشتهاند.
🚩فاطمیۀ بزرگ تهران - 1401/09/06
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7524
🔸 هیئت دانشجویی
🔗@heyat_daneshjoe