🌟بسم رب الحیدر🌟
🔰 السلام علیک یا اَميرَالمُومِنينﷻ🌱
💥 اللهم العن الجبت و الطاغوت
✊ اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنينﷻ
🤲 اللهم عجل لولیک الفرج
..
هدایت شده از نهج البلاغه (حیدر علی مولا)
☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇
#نهج_البلاغه
بخش صد و هفتاد و ششم
ادامه ی خطبه ١٠٨ (وهي من خطب الملاحم):
از سخنرانی های حضرت در شهر کوفه از حوادث سخت آینده خبر میدهد .
💠٣- علل إنحراف بني أمية
لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِأَضْوَاءِ الْحِكْمَةِ وَ لَمْ يَقْدَحُوا بِزِنَادِ الْعُلُومِ الثَّاقِبَةِ فَهُمْ فِي ذَلِكَ كَالْأَنْعَامِ السَّائِمَةِ وَ الصُّخُورِ الْقَاسِيَةِ قَدِ انْجَابَتِ السَّرَائِرُ لِأَهْلِ الْبَصَائِرِ وَ وَضَحَتْ مَحَجَّةُ الْحَقِّ لِخَابِطِهَا وَ أَسْفَرَتِ السَّاعَةُ عَنْ وَجْهِهَا وَ ظَهَرَتِ الْعَلَامَةُ لِمُتَوَسِّمِهَا .
٣- علل انحراف فرزندان اميّه
بنى اميّه، با نور حكمت، جان و دل خود را روشن نساخته، و با شعله هاى فروزان دانش، قلب خود را نورانى نكرده اند، چونان چهارپايان صحرايى و سنگ هاى سخت و نفوذ ناپذيرند. به تحقيق رازهاى درون براى صاحبان آگاهى آشكار، و راه حق براى گمراهان نيز روشن است، و رستاخيز نقاب از چهره بر انداخت. و نشانه هاى خود را براى زيركان و آنان كه طالب حقّند نماياند.
💠٤- توبيخ أهل الكوفة
مَا لِي أَرَاكُمْ أَشْبَاحاً بِلَا أَرْوَاحٍ وَ أَرْوَاحاً بِلَا أَشْبَاحٍ وَ نُسَّاكاً بِلَا صَلَاحٍ وَ تُجَّاراً بِلَا أَرْبَاحٍ وَ أَيْقَاظاً نُوَّماً وَ شُهُوداً غُيَّباً وَ نَاظِرَةً عَمْيَاءَ وَ سَامِعَةً صَمَّاءَ وَ نَاطِقَةً بَكْمَاءَ رَايَةُ ضَلَالٍ قَدْ قَامَتْ عَلَى قُطْبِهَا وَ تَفَرَّقَتْ بِشُعَبِهَا تَكِيلُكُمْ بِصَاعِهَا وَ تَخْبِطُكُمْ بِبَاعِهَا قَائِدُهَا خَارِجٌ مِنَ الْمِلَّةِ قَائِمٌ عَلَى الضِّلَّةِ .
💠 ٤- نكوهش كوفيان
مردم كوفه چرا شما را پيكرهاى بى روح، و روح هاى بدون جسد مى نگرم چرا شما را عبادت كنندگانى بدون صلاحيّت، و بازرگانانى بدون سود و تجارت، و بيدارانى خفته، و حاضرانى غايب از صحنه، بينندگانى نابينا، شنوندگانى كر، و سخن گويانى لال، مشاهده مى كنم پرچم گمراهى بر پايه هاى خود بر افراشته شده و طرفداران آن فراوان گشته شما را با پيمانه خود مى سنجند و سركوب مى كنند، پرچمدارشان (معاويه)، از ملّت اسلام خارج و بر راه گمراهى ايستاده است.
@Heydar_ali_moola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفته بودی انار بیاوری، دانه هایت را آوردند.
نزار قبانی شاعر لبنانی
@Heydar_ali_moola
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فضائل و معارف یعسوبُ الدین، إمامُ المتّقيـن،ابو الأئمة، خلیل النبوة، المخصوصو بالاخوة، یعسوب الایمان، یعسوب الدین، میزان الأعمال، سیف ذی الجلال امیرالمومنین علی علیه السلام
استاد #بندانی نیشابوری
❤️ اللهم العن قاتلی فاطمة الزهرا❤️
به کانال محبین آقا امیرالمؤمنین بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/3215786309Cc640a826b3
🌟بسم رب الحیدر🌟
🔰 السلام علیک یا اَميرَالمُومِنينﷻ🌱
💥 اللهم العن الجبت و الطاغوت
✊ اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنينﷻ
🤲 اللهم عجل لولیک الفرج
..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابی
یا امیر المومنین علیه السلام
#حامد_کاشانی
@Heydar_ali_moola
11.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 شدت شوق پیامبر نسبت به امیرالمومنین
@Heydar_ali_moola
هدایت شده از نهج البلاغه (حیدر علی مولا)
☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇
#نهج_البلاغه
بخش صد و هفتاد و هفتم
ادامه ی خطبه ١٠٨ (وهي من خطب الملاحم):
از سخنرانی های حضرت در شهر کوفه از حوادث سخت آینده خبر میدهد .
💠٥- الإخبار عن عسف بني أمية
فَلَا يَبْقَى يَوْمَئِذٍ مِنْکمْ إِلَّا ثُفَالَةٌ کثُفَالَةِ الْقِدْرِ أَوْ نُفَاضَةٌ کنُفَاضَةِ الْعِکمِ تَعْرُککمْ عَرْک الْأَدِيمِ وَ تَدُوسُکمْ دَوْسَ الْحَصِيدِ وَ تَسْتَخْلِصُ الْمُؤْمِنَ مِنْ بَيْنِکمُ اسْتِخْلَاصَ الطَّيْرِ الْحَبَّةَ الْبَطِينَةَ مِنْ بَيْنِ هَزِيلِ الْحَبِّ.
💠 ٥- خبر از كشتار و فساد بنى اميّه
پس آن روز كه بر شما دست يابند جز تعداد كمى از شما باقى نگذارند، چونان باقى مانده غذايى اندك در ته ديگ يا دانه هاى غذاى چسبيده در اطراف ظرف شما را مانند پوست هاى چرمى به هم پيچانده مى فشارند، و همانند خرمن شما را به شدّت مى كوبند، و چونان پرنده اى كه دانه هاى درشت را از لاغر جدا كند، اين گمراهان، مؤمنان را از ميان شما جدا ساخته نابود مى كنند.
💠٦- التأكيد على طاعة أهل البيت (عليهم السلام)
أَيْنَ تَذْهَبُ بِكُمُ الْمَذَاهِبُ وَ تَتِيهُ بِكُمُ الْغَيَاهِبُ وَ تَخْدَعُكُمُ الْكَوَاذِبُ وَ مِنْ أَيْنَ تُؤْتَوْنَ وَ أَنَّى تُؤْفَكُونَ فَ لِكُلِّ أَجَلٍ كِتابٌ وَ لِكُلِّ غَيْبَةٍ إِيَابٌ فَاسْتَمِعُوا مِنْ رَبَّانِيِّكُمْ وَ أَحْضِرُوهُ قُلُوبَكُمْ وَ اسْتَيْقِظُوا إِنْ هَتَفَ بِكُمْ وَ لْيَصْدُقْ رَائِدٌ أَهْلَهُ وَ لْيَجْمَعْ شَمْلَهُ وَ لْيُحْضِرْ ذِهْنَهُ فَلَقَدْ فَلَقَ لَكُمُ الْأَمْرَ فَلْقَ الْخَرَزَةِ وَ قَرَفَهُ قَرْفَ الصَّمْغَةِ.
💠 ٦- هشدار و سفارش به اطاعت از اهل بيت (عليهم السّلام)
با توجّه به اين همه خطرات، روشهاى گمراه كننده شما را به كجا مى كشاند تاريكى ها و ظلمتها، تا كى شما را متحيّر مى سازد دروغ پردازيها تا چه زمانى شما را مى فريبد از كجا دشمن در شما نفوذ كرده به اينجا آورده و به كجا باز مى گرداند ؟
آگاه باشيد كه هر سر آمدى را پرونده اى، و هر غيبتى را بازگشت دو باره اى است. مردم به سخن عالم خداشناس خود گوش فرا دهيد، دل هاى خود را در پيشگاه او حاضر كنيد، و با فريادهاى او بيدار شويد رهبر جامعه بايد با مردم به راستى سخن گويد و پراكندگى مردم را به وحدت تبديل، و انديشه خود را براى پذيرفتن حق آماده گرداند. پيشواى شما چنان واقعيّت ها را براى شما شكافت چونان شكافتن مهره هاى ظريف، و حقيقت را از باطل چون شيره درختى كه از بدنه آن خارج شود، بيرون كشيد.
@Heydar_ali_moola
🔻 نقل شده دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
🗯پرسیدند:
این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند:
مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید:
✍🏻رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه و در عین حال آدمی با اطلاع از مبانی مذهب بود، گفت:
من میروم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمیروم.
گفتم:
این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت:
من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب، فضل از جا برخاست و گفت:
من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است.) و من هر چه میخواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر ص، افضل امّت و خلیفۀ بر حق بوده است قبول نمی کند و میگوید:
علی بن ابیطالب علیه السلام، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت:
به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل اینست که پیامبر ص، همواره در میدان های جنگ، آن دو بزرگوار (ابوبکر و عمر) را کنار خود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد! و این نشان میدهد، که آن دو نفر، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ میکرد.
و چون علی را دوست نداشت، طردش میکرد و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است.
فضل گفت:
بله من این را به برادرم میگویم ولی او از قرآن به من جواب میدهد که خداوند فرموده:
«خداوند، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است.»
و به حکم این آیه، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر و عمر است، که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت:
به او بگو از این بهتر میخواهی که ابوبکر و عمر، قبرشان کنار قبر پیامبر ص و چسبیده به قبر آن حضرت است؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است!
فضل گفت:
بله این را هم به برادرم میگویم، امّا او میگوید:
آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است:
«ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر، داخل خانه اش نشوید…»
و میدانیم، که رسول اکرم صلی الله علیه و آله در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود، تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت:
به این برادر خبیثت بگو:
آنها غاصبانه در خانه ی پیامبر دفن نشده اند! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر بودند و از وی مهریه طلبکار بودند، پدران شان را در مهریه ی خودشان دفن کردند!
فضل گفت:
بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ولی او باز آیه ای برای من میخواند و میگوید:
پیامبر ص به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است:
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه، پیامبر مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت:
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر ص مهریّه طلبکار نبوده اند، اما سهم الارث که از ما تَرَک پیامبر ص داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر بعد از مرگش از خود باقی گذاشت.) نیز همین خانه اش بود و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش میرسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر بوده اند، پدران شان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین، غصبی در کار نبوده است!
فضل گفت:
بله من این را هم به برادرم گفته ام ولی او میگوید:
شما مگر نمیگویید:
پیامبر ارث نمیگذارد و حدیث نقل میکنید که پیامبر ص فرمود:
«ما پیامبران اصلاً ارث نمیگذاریم و هر چه از ما باقی مانده، صدقه است.»
پس عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند، به همان دلیلی که حضرت فاطمه س از فدک محروم شدند و گفتند:
پیامبر ارث نمی گذارد، آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر از پدر ارث نمی برد، اما همسر از شوهر ارث میبرد؟
حالا بر فرض بپذیریم که آنها سهم الارث داشته اند، مگر نه اینست که میّت اگر فرزند داشته باشد، سهم الارث زوجه اش یک هشتم ماتَرَک می شود، در این جا تمام ماتَرَک که یک حجره (اتاق) بوده، وقتی تقسیم بر ٨ شود، یک قسمت از آن ۸ قسمت تقسیم می شود، میان همسران پیامبر، که ۹ نفر بوده اند! و در نتیجه، سهم هر یک از عایشه و حفصه، به قدر یک وجب هم نمیشود!
پس چگونه آن ۲ هیکل بزرگ، در یک وجب زمین جا شده اند؟!
سخن به اینجا که رسید، ابوحنیفه از کوره در رفت و با لحنی خشم آلود، فریاد کشید:
این مرد را بیرون کنید!
این خودش رافضی است و قطعاً برادر هم ندارد.
@Heydar_ali_moola
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولا جان
دلمون برات تنگ شده
@Heydar_ali_moola