✨﷽✨
🌹اخلاص در عمل چیست
✍️فرض کنید در تهران هستید و یکی از دوستان قدیمی از شهرستان به تهران میآید و شب مهمانِ خانه شما میشود. اولین چیزی که برای شما سوال میشود این نکته است که این دوست قدیمیتان به چه علت به تهران سفر کرده است؟
اگر حس کنید دل دوستتان برای دیدن شما تنگ شده و بهخاطر همین، رنج راه را تحمل کرده و تهران آمده است این عمل او خالصترین عمل است که فقط برای کسب رضایت شما بوده است.
حال فرض کنید اگر بدانید این دوستتان تهران آمده است تا به پزشکی جهت درمان مراجعه کند و هدف از سفر او به تهران به نیت دیدن شما نبوده است و بیشتر برای کم کردن هزینه مسافرخانه و غذا... به خانه شما آمده است، در این حالت هر چند شما از اینکه دوستتان یاد شما کرده است خوشحال میشوید ولی این عمل او چون خالص برای شما نیست، زیاد محلی به این حرکت دوست خود قائل نمیشوید.
حضرت حق هم همینطور است. کسی مریض میشود و آزمایش خون میدهد و چون میترسد که مبادا بیماری صعبالعلاج بگیرد، پس گناه نمیکند و صدقه میدهد. این کجا و آن کجا که کسی در حال تندرستی بهخاطر شکر نعمت تندرستی از گناه میترسد؟
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
✅ روزنامه نگاری در قرن آینده چگونه خواهد بود؟
◻️ در حالیکه نمی توان از تغییر فرار کرد، واضح است که اینترنت و عصر دیجیتال همچنان با ما هستند و بشریت همچنان به یافتن راه های جدید برای ارتباط و تعامل در قرن ۲۱ ادامه خواهد داد.
◻️ کاهش اخیر مشاغل روزنامهنگاری و حملات به «اخبار جعلی»، برخی رسانهها را به این فکر انداخته است که آیا واقعا روزنامهنگاری آیندهای دارد؟ این احتمالاً یک واکنش افراطی است. متمم اول قانون اساسی آمریکا، حقِ داشتن مطبوعات آزاد را تضمین می کند و افراد زیادی مانند روزنامه نگاران میخواهند برای زنده نگه داشتن این حرفه، کسانی را که در قدرت هستند، پاسخگو نگه دارند. در نهایت، روزنامهنگاری میتواند به حرفهای مانند یک وکیل، درمانگر یا هر حرفه مجاز دیگری تبدیل شود که برای فعالیت، به تأیید هیئت مدیره نیاز دارد.
◻️ صرف نظر از اینکه این اتفاق بیفتد یا نه، روزنامه نگاران در عصر دیجیتال باید به سازگاری خود ادامه دهند. فناوریها، پلتفرمها و ابزارهای جدید مطمئناً در طول سالها ایجاد میشوند و بهترین روزنامهنگاران راههایی برای کار کردن با آنها یا کشف جایگاههای جدید در این زمینه پیدا می کنند. به گفته مؤسسه پوینتر، روزنامه نگاران در 10 تا 20 سال آینده به کنجکاوی، مهارت نوشتاری و توانایی تشخیص واقعیات مانند روزنامه نگاران امروزی نیاز خواهند داشت، اگرچه آنها باید بیشتر به مهارت های ویرایش فیلم و عکس دیجیتال و همچنین افزایش تواناییشان برای «ساخت برند خود» متکی باشند. در حالیکه افراد برتر در این زمینه ممکن است بتوانند یک تخصص را دنبال کنند، اما روزنامه نگاران دیگر باید به دنبال کشف حوزه ها و مقابله با چالش های جدید باشند.
◀️روزنامه نگاری در عصر دیجیتال: یک تحول دائمی
◻️ حوزه روزنامهنگاری، از پیش از انقلاب صنعتی تا روزنامهنگاری شهروندی کنونی و گروههای رسانهای تکامل یافته است. روزنامهنگاران و دانشجویان روزنامهنگاری قرن ۲۱، باید آماده سازگاری با بسترها و فناوریهای جدید را داشته باشند تا بتوانند وظایف خود را به طور مؤثر انجام دهند.
◻️ در حالیکه ممکن است روزنامهنگاران با آیندهای نامشخص روبرو باشند، همیشه راههایی برای کارآفرینان با درک فناوری و انسانیت برای بیان داستانهای جذاب وجود خواهد داشت. موضوع این نیست که آنها خود را چه می نامند، مهم این است که قطعاً این تعریف روزنامه نگاری است.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
☸️ جنگ در میدان روایتهای سینمایی
📍الکمین، روایت سینمایی امارات متحده عربی از جنگ یمن، ازچند شب گذشته بر روی پرده سینماهای این کشور و چند کشور عربی دیگر رفته است.
امارات با تولید فیلم «الکمین» که گفته می شود بزرگترین پروژه سینمایی این کشور می باشد به روایت جنگ یمن از نگاه سربازان اماراتی حاضر در این جنگ پرداخته است.
فیلم را پیر مورل فرانسوی ،کارگردانی کرده است که با فیلم تیکن شناخته می شود / گفته می شود داستان فیلم «کمین» با الهام از وقایع واقعی، ماموریت نجات گروهی از سربازان اماراتی را که در کمین عناصر (شورشی) در دره ای کوهستانی به دام افتاده بودند را روایت می کند.
1️⃣ فیلم الکمین را پس از فیلم موصل که آنهم روایتی متفاوت و جهت دار از آزادسازی شهرموصل از دست داعش می باشد ، دومین اثری می توان قلمداد نمود که ادعا می شود با الهام از حوادث واقعی تولید شده است. آثاری قابل قبول و قابل تامل که تصویری غیر واقعی و جهت دار از بازیگران داخلی منطقه در بحران جاری غرب آسیا ارایه می دهد.
در واقع هر دو اثر با درونمایه ای در تضاد با محور مقاومت ، ادعا می کنند بر مبنای واقعیتی مستند، اقتباس شده اند. از این منظر می توان این دو اثر را در قاب مشترکی تحلیل کرد و الگویی برای تحلیل مسیر تولید پیام به حساب آورد.
2️⃣ در این دو اثر مفهوم و مضمون :" من و دیگری " کاملا متفاوت بازنمایی شده است. من و دیگری در فضای جغرافیای کشورهای منطقه و منازعه شکل گرفته در میان مسلمانان بازنمایی شده و صورت بندی گردیده. به عبارت دیگر اسلام معتدل و اسلام افراطی، دوگانه من و دیگری را در این فیلم ها شکل داده اند. ( معنای اسلام افراطی و معتدل هم کاملا روشن است)
3️⃣ مبنای نگارش فیلمنامه ی هر دو اثر اقتباسی از حوادث مستند ادعا شده است. درست یا غلط ،بر همین مبنا فیلمنامه های خوبی هم نگارش شده و با تولید خوب در نهایت آثاری دیدنی و اثر گذار شده اند. اقتباسی بودن و مستند بود دو ویژگی کلیدی هستند ، که آنها را چند سرو گردن از کارهای مشابه برتری داده است. در همین چهارچوب، در حاشیه باید به این نکته مهم اشاره کنم که یکی از غفلت های اساسی ما در تولید فیلم و سریال در حوزه انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و محور مقاومت، عدم توجه به آثار داستانی و جدی گرفتن اقتباس بوده است.
4️⃣ جنگ روایتها یعنی کنشی پیشدستانه برای ساخت تصاویری که می خواهیم دیگران بر آن مبنا درک کنند و تاریخ را به یاد اورند. اماراتی ها البته به دودلیل روشن این روایت سینمایی را تولید کرده اند:
الف : به دنبال ترمیم چهره و رفتار نادرست شان به جهت مشارکت با عربستان در جنگ یمن و تهاجم به ملت مظلوم این کشور می باشند..
ب: تصویر برند ملی شان را با چنین آثاری ارتقا دهند .
اما نباید پازلهایی که تصویر این سالهای خاورمیانه را می سازند نادیده بگیریم و از آن غفلت کنیم.
5️⃣ انگاره سازي رسانه ای را می توان ،یکی از مبادی و مبانی جنگ روایتها دانست..انگاره سازی ، به عنوان يكي از كاركردهاي رسانه هاي گروهي و از جمله هنر سینما، مخاطبان را از عمـق تحليل به سطح ميرساند و در نهايت فقط نـوعي ادراك بصـري را برايشـان فـراهم می اورد . معرفت تصویری ، سبب محدود وکلیشه ای شدن ادراک و غفلت فهم می گردد. همان نقطه ای که در عصر انباشت اطلاعات و سرعت تحولات می توان تاریخ آینده را نوشت.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
#سلامامامزمانجان✋🏻
#صبحتبخیرمولاجان
با هر نفسے سلام ڪردن عشق است
آقا بہ تو احترام ڪردن عشق است
اسم قشنگت بہ میان چون آید
از روے ادب قیام ڪردن عشق است
#یاصاحبالزمانادرڪني ♥️
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قرآنی_شو |
” زخمهای دلت را فقط به #خدا بسپار💔
خودش بهترین مرهمها را دارد …
باور کن آرام آرام همه چیز درست میشود 🍃.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
امام محمدباقر (ع):
هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
کافی (ط-الاسلامیه) ج2 ، ص118 ، ح1
مدارا کردن و اصطلاحا کنار آمدن، اصل اساسی در برخوردهای اجتماعی از قبیل دوستان، خانواده و مردمان دیگر است. مدارا کردن منافاتی با پایبندی به اصول و اعتقادات و باورها، ندارد. انسان ضمن اینکه خط قرمزهای شرع و عرف را رعایت می کند، می تواند در بسیاری از مسائل با دیگران مدارا و نرمی به خرج دهد.
بسیاری از به هم خوردن دوستی ها، طلاق ها، کینه ورزی ها و تنهایی کشیدن ها، به خاطر همین عدم مدارا و کنارنیامدن در مقابل انسان های دیگر است…
ان شاءالله که کلام بزرگان دینمان را سرلوحه ی زندگی مان قرار دهیم…
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
عوامل برکت زدا
تلاش در کسب روزی حلال از عوامل مؤثر برکت و گسترش در رزق و روزی است.
متأسفانه چون بیشتر مردم امروز می خواهند ره صد ساله را یک شبه بپیمایند و گوی سبقت را در چشم هم چشمی از یکدیگر بربایند، تحمل و صبر در رسیدن به مال حلال را نداشته، می خواهند هر چه سریع تر و از هر راهی، به مال زیاد دست یابند!
*امام جواد یا امام هادی* (علیهما السلام) به داود صرمی فرمودند:
« ای داود! مال حرام رشد نمی کند
و اگر هم رشد کند برای صاحبش برکتی ندارد و اگر از آن چیزی انفاق کند
پاداشی نخواهد دید و آن چه پس از خود بر جای گذارد، ره توشه او بسوی دوزخ اسـت.»😞
( میزان الحکمة، ج۱، ح۱۷۰۴)
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماینده مجلسی که الگوی مجلس ایران شد
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
🔆مبانی زیباییشناسی سینما – درس دوم: تصاویر چه مفاهیمی را در خود جای دادهاند؟
🔅هر تصویری از جمله سینما، دارای سه سطح مفهومی مهم هست که باید مورد توجه قرار بدهیم. اول، موضوع یا سوژه. دوم،مفهوم و محتوا و سوم، فرم.
🔅در هر تصویر سه نوع نشانه وجود دارد. این سه دسته، نشانههایی هستند که در حوزهی موضوع و حوزهی سینما و تصویر بسیار اهمیت دارند.
🔅دسته اول نشانه ها، آنچه هست که میبینیم. دسته دوم نشانههای نمادین هستند. سوم نشانههای نمایی هستند.
✅خوانش کامل آموزش:
🌐b2n.ir/b93519
⭕️نکات بالا بخشی از مبحث اهمیت پیوند فرم، تکنیک و محتوا از کارگاه #مبانی_زیبایی_شناسی_سینما با تدریس #محمدحسین_نیرومند، نویسنده کتابهایی مانند مبانی فرم فیلم، مدیریت چشم مخاطب و ...، است. برای دریافت فایل کامل این کارگاه میتوانید اینجا کلیک کنید.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
✴️ 30 آذر آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره مشارکت اجتماعی سلامت
✴️ 30 آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره مشارکت اجتماعی سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.
💠 این جشنواره در محورهای مسئولیت پذیری اجتماعی فردی و سازمانی، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی در بحران ها، کار داوطلبانه، موانع موجود در جلب مشارکت های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق برگزار می شود.
💠 شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن های مدنی، تشکل های مردمی، فعالان فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، معلمان، اصناف، اعضای هیات علمی، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه، دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.
✴️ علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در بخش های هنری( هنرهای تجسمی، ادبی، فیلم، عکس، موسیقی، هنرهای نمایشی)، محصولات رسانه ای و خبری، ایده ها و تجارب نوآورانه، آموزش، پژوهش و فناوری ارسال کنند.
💠👈 آثار خود را به آدرس Festivalsph.ir/fa/🌐 ارسال بفرمایید.
💠 آدرس دبیرخانه:👇
🌐 Social.behdasht.gov.ir
🌐social@behdasht.gov.ir
💠 شماره تماس:
☎️ 02181455801
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
⭕️ مسابقه کتابخوانی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir
⭕️ اولین دوره آموزش تولید انیمیشن و متحرک سازی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
#بسیج_هنرمندان_زنجان
✅ با ما در پیامرسان ایتا همراه باشید.
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir
🌐 http://zanjan.basijhonarmandan.ir