eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.2هزار دنبال‌کننده
181 عکس
49 ویدیو
149 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
بازدید آیت‌الله اعرافی (مدیر محترم حوزه‌های علمیه) از نمایشگاه پژوهشی حسینیه اندیشه در نمایشگاه مشکات 5 (27 آذر 1397)
سخنرانی حاج آقا حیدری در نماز جمعه قم.mp3
5.6M
🎙صوت سخنرانی حجت الاسلام محمدصادق حیدری در پیش خطبه نماز جمعه شهر قم (9 فروردین 98) ✅ در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب
⬛️ ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام 🔷 همزمان با یوم الله جمهوری اسلامی، بیانیه تحلیلی حسینیه اندیشه پیرامون "بیانیه گام دوم انقلاب" منتشر شد ✅ متن کامل این بیانیه تحلیلی تا ساعات دیگر در این کانال منعکس میگردد
📄 ۱ بخش‌هایی از بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» پیرامون «بیانیه گام دوم انقلاب» تحت عنوان: 🔵 از شکستن تقسیم «شرق و غربِ مادی» با دوگانه‌ی «اسلام و استکبار» در گام اول تا مواجهه با تقسیم «توسعه‌یافته و درحال‌توسعه» در گام دوم ✅ «گام دوم» قاعدتا، از یک تغییر و تبدیل در این درگیری سخن می‌گوید که باید پس از «گام اول» و در تناسب با آن روی دهد. بیانیه در تشریح گام اول، همگان را به یک واقعیت اعجازآمیز توجه می‌دهد و آن واقعیت را می‌توان این‌گونه جمع‌بندی کرد: ماهیت اصلی انقلاب اسلامی و بالتبع حقیقتِ گام اول، تغییر در معادلات قدرت در مقیاس جهانی و وارد کردن اسلام به صحنه توازن قوا در عرصه بین‌الملل برای دفع ظلم و تحقق عدل و شکستن تقسیم به «شرق و غرب مادّی» و ایجاد دو گانه‌ی جدید «اسلام و استکبار» در کانون توجه جهانیان بود و هست. اما دستگاه کفر و استکبار بعد از این دو قطبی جدید، به ترفندی بسیار سخت‌تر اقدام کرد و تقسیم دیگری را در مقابل ملت‌ها و حاکمیت‌ها قرار داد که ظلم و استعمار را به نحوی پیچیده و پنهان محقق می‌کند: تقسیم کشورها به «توسعه‌یافته، در حال توسعه و کمتر توسعه‌یاقته» و محوریت «توسعه‌یافتگی» برای تعیین وضعیت کشورها که مبنای همه تصمیم‌گیری‌ها در تمامی بخش‌های اداره کشور است. ⬅️ متن کامل بیانیه تحلیلی در کانال حسینیه اندیشه منعکس میگردد 👇👇👇 ✅ @HossiniehAndisheh
📄 ۲ بخش‌هایی از بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» پیرامون «بیانیه گام دوم انقلاب» تحت عنوان: 🔵 از شکستن تقسیم «شرق و غربِ مادی» با دوگانه‌ی «اسلام و استکبار» در گام اول تا مواجهه با تقسیم «توسعه‌یافته و درحال‌توسعه» در گام دوم ✅ اگر این ادبیات علمی توسعه یافتگی ـ که صرفاً از سنخ مباحث نظری نیست بلکه به نسخه‌های کاربردی تبدیل شده ـ قابل اتصاف به اوصاف ارزشی همانند عادلانه و ظالمانه، الهی و الحادی، اسلامی و کفرآمیز باشد، آنگاه روشن خواهد شد که انقلاب اسلامی در گام اول خود و پس از شکستن تقسیم چپ و راست مدرنیته در عرصه قدرت جهانی، در گام دوم و برای اداره کشور با چه تقسیم جدید و خطرناک و تکامل‌یافته‌ای روبروست که باید آن را نیز بشکند. لذا مقام معظم رهبری در این زمینه به تصریح می‌فرمایند: «توسعه دارای بار ارزشی است که ما با الزامات آن موافق نیستیم... این طلسم خطرناک که پیشرفت کشور صرفا با الگوی توسعه غربی ممکن است، باید بشکند... و تقسیم کشورها به توسعه‌یافته و درحال توسعه، یک تاکتیک تبلیغاتی غرب است.» ⬅️ متن کامل بیانیه تحلیلی در کانال حسینیه اندیشه منعکس میگردد 👇👇👇 ✅ @HossiniehAndisheh
📄 ۳ بخش‌هایی از بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» پیرامون «بیانیه گام دوم انقلاب» تحت عنوان: 🔵 از شکستن تقسیم «شرق و غربِ مادی» با دوگانه‌ی «اسلام و استکبار» در گام اول تا مواجهه با تقسیم «توسعه‌یافته و درحال‌توسعه» در گام دوم ✅ اساساً محوریتِ «رفاه دنیاپرستانه و دیوانه‌وار» در ادبیات توسعه است که به دلیل هزینه‌های سنگین تأمین آن، تصمیم‌گیران را به تقسیم کار جهانی و هم‌پیوندی فعال با اقتصاد بین‌المللی توصیه می‌کند و لذا برای دستیابی به سرمایه و تکنولوژی خارجی، خط تولیدِ «برجام‌ها» را نه در ذهن چند مسئول بلکه در نظام محاسباتِ دستگاه کارشناسی کشور پدید آورده است. همین الزامات ادبیات توسعه است که دست به «تأویل نخبگانی» نسبت به اقتصاد مقاومتی می‌زند و همه شاخصه‌های آن را به تعاریف کیفی و استانداردهای کمّی متداول تحریف می‌کند و بالتبع از تحقق آن جلوگیری می‌نماید. ⬅️ متن کامل بیانیه تحلیلی در کانال حسینیه اندیشه منعکس میگردد 👇👇👇 ✅ @HossiniehAndisheh
📄 ۴ بخش‌هایی از بیانیه تحلیلی «حسینیه اندیشه» پیرامون «بیانیه گام دوم انقلاب» تحت عنوان: 🔵 از شکستن تقسیم «شرق و غربِ مادی» با دوگانه‌ی «اسلام و استکبار» در گام اول تا مواجهه با تقسیم «توسعه‌یافته و درحال‌توسعه» در گام دوم ✅ شاید تصور شود که اگر تغییر و تبدیل در گام دوم بر اساس شکستن تقسیم جدیدِ نظام سلطه مبتنی «بر توسعه‌یافته و در حال توسعه» باشد، پس چرا اثری از این مطلب در بیانیه دیده نمی‌شود؟ اما باید توجه داشت که این مهم خود را در کیفیت گزینش «سرفصل‌های هفت‌گانه برای گام دوم» و نحوه تعریف آنها و اولویت‌بندی میان آنها نشان می‌دهد. از سرفصل‌هایی مانند «اخلاق و معنویت، عزت و مرزبندی در روابط خارجی، استقلال» که در متغیرهای محوریِ برآمده از ادبیات علمی توسعه، اثری از آنها به چشم نمی‌خورد تا عناوینی که در ظاهر با ادبیات توسعه پایدار مشترک‌اند (مانند علم و پژوهش و اقتصاد) اما تعریف ماهیتاً متفاوتی در قیاس با تعریف متداول از آنها ارائه شده است. به عنوان مثال، «علم و پژوهش» به عنوان «آشکارترین وسیله عزت کشور» و ابزاری برای مقابله با سلطه غرب بر اقتصاد و سیاست کشور تعریف شده و یا «اقتصاد ملی» که در ادبیات توسعه بر اساس هم‌پیوندی فعال با اقتصاد جهانی و قبول تقسیم کار جهانی شکل می‌گیرد، به عنوان «عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری» تلقی شده و «نگاه به خارج» ـ که با تکیه به سرمایه و تکنولوژی خارجی، مبنای نسخه کاربردی در اقتصاد متداول برای رونق اقتصادی است ـ به مثابه عیب ساختاری اقتصاد کشور معرفی گردیده است. ⬅️ متن کامل بیانیه تحلیلی در کانال حسینیه اندیشه منعکس میگردد 👇👇👇 ✅ @HossiniehAndisheh
جزوه بیانیه حسینیه اندیشه در موضوع گام دوم انقلاب.pdf
521.2K
📜 متن کامل بیانیه حسینیه اندیشه پیرامون «بیانیه گام دوم انقلاب»
✅ جبهه فرهنگی انقلاب با همکاری حسینیه اندیشه برگزار می نماید: دوره تربیت مبلغ گام دوم انقلاب اسلامی
⬛️ فلسفه شب قدر و نزول "کل امر" در این شب ✅ «شب قدر» اوجِ این ماه مبارک است که «کل امر» در آن نازل می‌شود؛ یعنی همان‌گونه که در مدیریت و برنامه‌ریزی امروزین و متداول برنامه‌ی سالانه در قالب لایحه‌ی بودجه ارائه می‌شود، برنامه‌ی خدای متعال برای سال پیش رو در شب قدر معین می‌شود. البته طبق روایات، شب قدر از زمان هبوط حضرت آدم و سایر انبیای سلف جریان داشته و این در حالی است که کفار پس از گذشت 6800 سال از دوره‌ی اول تاریخ و طیّ 1400 سال از سرفصل دوم آن، به تازگی برنامه‌ریزی سالانه برای نظم در کشورداری و مدیریت در دستور کار خود قرار داده‌اند. از این‌رو، سوره‌ قدر در امر مدیریت دستگاه ایمان و تشریع «امت، حکومت و تمدن» ـ که در بین رسولان الهی و اُمم ماضیه، به نبی‌اکرم و امت ایشان اختصاص دارد ـ موضوعیت دارد. ✅ گرچه همه‌ی امور در این شب مبارک معین می‌شود اما موضوع اصلی که در لیلةالقدر مقدّر می‌شود، مصائب و بلایایی است که بر اثر تنهایی و غربت ائمّه‌ی هدی و بی‌وفاییِ امت‌ها، نازل خواهد شد. زیرا دستگاه کفر و دستگاه نفاق پدیده‌هایی واقعی و عینی هستند که آثار عملکرد جنایت‌کارانه و وحشیانه‌ی آنان، هر روز در مقابل دیدگان بشریت قرار می‌گیرد. یعنی در شب قدر، تمام مصائب و بلایایی که توسط کفار و منافقین در سال آینده محقق خواهد شد و به‌دلیل جاهلی یا کاهلیِ امت دینی کسی در برابر آنها نمی‌ایستد، به حضرت ولی‌عصر(عج) عرضه می‌شود و آن قلب محزون، تمامی این مقدّرات را می‌پذیرد تا در تناسب با ظرفیت موجود در دستگاه ایمان، تاریخ به سمت تکامل به پیش رود. در نتیجه، این عوامّ از مردم هستند که در شب قدر برای مغفرت سر به آستان الهی می‌سایند و الا کسانی که در درجات بالای ایمان قرار گرفته‌اند و به تدریج موفق شده‌اند تا مصائب خود را به مصائب ولی‌الله‌الاعظم گره بزنند، در شب قدر مصیبت و بلا طلب می‌کند به این معنا که می‌خواهد در این معرکه‌ی بین کفر و ایمان نقشی ایفا کند و مسؤولیتی بپذیرد و با تلاش و کوشش و مجاهدت خود، از واردشدن ضرباتِ تکوینی و تاریخی و تمدنی به وجود مقدس امام زمان جلوگیری نماید و توفیق فداکاری در این راه را به دست آورد و به جای توجه به چالش‌های معمول زندگی، حول محور حوائج حضرت ولی‌عصر(عج) طواف کند. ✅ ممکن است تصور شود که تعبیر به «سلامٌ هی حتی مطلع الفجر» برخلاف تعریف شب قدر به شب تقدیر بلا و مصیبت است اما باید توجه داشت که این آیه باید در این چارچوب معنا شود که در شب قدر، عبور از حجم عظیم و متنوع مصائب، فشارها، جسارت‌ها و هتک‌حرمت‌هایی که در مقیاس تمدنی و تاریخی بر وجود مبارک امام زمان وارد می‌شود، جز با باران سلام و صلوات و نصرت و رحمت الهی بر ولیّ خود امکان‌پذیر نیست. حجت الاسلام و المسلمین صدوق
🔵 نشست علمی گام دوم انقلاب ✅ جمعه، 10 خردادماه، بلافاصله بعد از اقامه نماز جمعه ⬅️ مصلی قدس قم