eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.2هزار دنبال‌کننده
178 عکس
49 ویدیو
149 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴تردیدهایی درباره‌ یک صورت مسأله‌ی معروف🏴 ••─━⊱✦صفحه اول✦⊰━─•• 🏴سیدالساجدین خوب می‌دانست که باید برای چه کسی صدقه‌ی «صد دیناری» کنار بگذارد. برای همان مخدّره‌ای که وقتی دیواری در نزدیکی او شکاف برداشت و صدای ریزش خشت‌ها درآمد، با دستش به دیوار اشاره کرد و گفت: «نه؛ قسم به حق پیامبر که خدا به تو اجازه‌ی فروریختن نداده!» آن دیوار، گوینده را خوب می‌شناخت و در هوا معلّق ماند تا «امّ عبدالله» دخترِ «حسن بن علی» از آنجا بگذرد و سیدالساجدین برای همسرش صدقه‌ی صد دیناری کنار بگذارد؛ برای همان بانویی که همانندی در خاندان امام مجتبی نداشت و قرار بود «باقر العلم» را برای حضرت سجاد به دنیا بیاورد. 🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ چون حقیقتِ کار کسی که علم پیامبر را می‌شکافد و مرزهای دانش دین را جابجا می‌کند، به لزره درآوردنِ هویت یک جامعه و شکستن زنجیرهایی است که افکار عمومی را به بند کشیده است. قضیه برای اهل نفاق این‌قدر خطرناک بود که وقتی جابربن‌عبدالله انصاری در مسجد پیامبر می‌نشست و به امید وعده‌ی پیامبر و در انتظار دیدنِ محمدبن‌علی فریاد می‌کشید که: «یا باقر العلم... یا باقر العلم...»، مردم مدینه تمام‌قدّ جلویش ایستادند و گفتند: «صحابی پیامبر هم به هذیان‌گویی افتاده...» 🏴اما وقتی اباجعفر به امامت رسید، نه فقط نگرانیِ مردم مدینه که کابوس‌های دستگاه حاکم هم به یک واقعیت تمام‌عیار تبدیل شد. مردم در موسم حج هم محمدبن‌علی را حتی در حال دعا رها نمی‌کردند و به سوی او سرازیر می‌شدند و سوال می‌کردند و پاسخ می‌شنیدند. مسلمانان با این‌که در مقابل مکتب سقیفه و سلطنت اموی و دربار مروانی تسلیم شده بودند، اما در مقابل چشمان هشام‌بن‌عبدالملک هم از حضرت باقر جدا نمی‌شدند و خلیفه که برای نمایش قدرت به خانه‌ی خدا آمده بود، مسجدالحرام را دید که در سیطره‌ی علم محمدبن‌علی است. تمامی اهل اسلام در مکّه حاضر شده بودند اما او مجبور شد برچسب «پیامبر کوفه» و «فریب‌دهنده‌ی مردم عراق» را به امام بچسباند و به خیال خودش نفوذ حضرت را به یک منطقه محدود کند اما وقتی در مناظره‌ای که وسط صحن مسجدالحرام به راه افتاد، از محمدبن‌علی شکست خورد، معلوم شد که شکافنده‌ی علم، هویت جامعه‌ی نفاق را به تزلزل درآورده است. 🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ که اگر بود هشام، اباجعفر را تا شام نمی‌کشاند و یک نمایش اموی به راه نمی‌انداخت و به اطرافیان نمی‌گفت: «هر وقت تمام سرزنش‌هایم را نثار محمدبن‌علی کردم و ساکت شدم، تک‌تک شما شروع به توبیخش کنید.» اما اباجعفر وقتی وارد قصر شد، معادله را تغییر داد و در همان ابتدا ابهت مادّیِ خلیفه را مبهوت خود کرد: به جای آن‌که به خلیفه سلام دهد، به تمامی اهل مجلس سلام داد و بدون اجازه‌ی هشام‌بن‌عبدالملک، بر جای خود نشست. ضربه‌ای که هشام دریافت کرد، حقد و کینه‌اش را شعله‌ورتر کرد و بی‌ادبی‌های او و یارانش به امام بیشتر شد. اما حضرت باقر صبر کرد تا تک‌تک دشنام‌ها تمام شود و پاسخی داد که از قصر، راهی زندان شد. ◀️ ادامه دارد... ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴تردیدهایی درباره‌ یک صورت مسأله‌ی معروف🏴 ••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─•• 🏴تاریخ گزارشی از مباحث علمیِ باقرالعلم در زندان دمشق برای ما نقل نکرده اما حال زندانیان در برابر اباجعفر را با یک کلمه‌ی عجیب توصیف کرده: هیچ مردی در زندان نبود مگر این‌که نسبت به محمدبن علی در «تَرشُّف» بود که در فارسی همان «مکیدن شدید» است. محبوسین طوری علمِ باقرالعلم را می‌مکیدند که رئیس زندان نزد خلیفه آمد و گفت: «می‌ترسم که اهل شام بین تو و تخت‌ت جدایی بیندازند.» هشام راهی نداشت جز این‌که امام و یارانش را به مدینه بازگرداند و همه‌ی بازارهای بین‌راه را تعطیل کند تا زلزله‌ی بنی‌هاشم بیش از این مروانیان را نلرزاند. 🏴در «کافی شریف باب مولد ابی‌جعفر» نقل شده که حضرت باقر با چه معجزه‌ای حتی بازارهای بین‌راه را هم از تعطیلی درآورد اما قضیه‌ی مهم‌تر آن است که وقتی علمِ حضرت باقر در پایتخت شرارت یعنی شام، انقلاب به راه انداخته و از زندان دمشق، قصر امپراطوری مروانی را تکان داده، باید قبول کنیم که تعریف‌مان از «علم دین» تجدیدنظرهایی اساسی لازم دارد... 🏴امیدوارم که اباجعفر این متن دست‌وپاشکسته را ـ که ترکیبی از چند روایت در کافی و الارشاد و مناقب آل ابی‌طالب بود ـ به عنوان قصد و أمل و رجاء از من بپذیرد و نمی از یم علمش را صله‌ی امروزم قرار دهد؛ که درباره‌اش گفته‌اند: کان لایملّ من صله قاصدیه و مؤمّلیه و راجیه خسته نمی‌شد از بخشش به کسانی که قصد او را کرده بودند و به او امید بسته بودند... ✔️پ.ن: و خمینی کبیر چه خوب تلقی متداول از «علم دین» را به نقد کشیده: «سلام بر حماسه سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند ..آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بند‌بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره‌پاره پیکرشان گواهی کرده است... آشنایی به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاست‌ها و حتی سیاسیون و فرمول‌های دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایه‌داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می‌کنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است...همه ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد....روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست... حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس‌العمل مناسب باشند.» (منشور روحانیت؛ ۳ اسفند ۶۷) ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔸رفت و برگشتی بین «روز جشن و شادی» و «دعای ندبه و زاری» یا 🔹چگونه «سیاست الهی» متولد می شود و رشد می کند؟ ❇️ وسط «اعمال روز عید قربان»، یکی‌شان هست که خیلی توی چشم است؛ چون خیلی سریع این سوال را به ذهن می‌آورَد که: «عید قربان و دعای ندبه؟! روز شادی و دعای زاری؟» نمی‌دانم. شاید هم یکی از حکمت‌هایی که باعث شده حضرت باقر خودش «عبدالله‌بن‌دینار» را صدا بزند و این حدیث را به او هدیه کند، پاسخ‌دادن به همین سوال بوده: «ای عبدالله! هیچ‌کدام از عیدهای مسلمانان _ چه قربان و چه فطر _ نیست مگر این‌که حزن و غم آل محمد را تازه می‌کند... چون حق خودشان را می‌بینند که به دست دیگران افتاده» ❇️نمازهایی که باید به امامتِ امامان حق برپا می‌شده، به دست «عن صلاتهم ساهون»هایی افتاده که نمونه بارز «هم یراءون» هستند و نماز را به دکان تقدس‌شان تبدیل کرده‌اند و خطبه‌هایی که باید هدایت را با زبان ائمه هدی به کام مردم می‌گذاشته، بلندگوی منافقینی شده که با «یحرفون الکلم عن مواضعه» مشغول توسعه مرزهای بدعت و تأویل‌اند و با «اخوانهم الذین کفروا» نرد عشق می‌بازند و با ابرقدرت‌های دنیاپرست، بر سر «بهره‌مندی بیشتر از لذات دنیا» تقسیم کار می‌کنند و به آنها چشمکِ "لئن اخرجتم لنخرجنّ معکم" می زنند. ❇️ انگار عیدهای مسلمین که ابزاری ایمانی برای تشکّل و تجمّع مومنین و فرصتی اجتماعی برای هم‌دل و هم‌فکر و هم‌کار کردن‌شان بوده، به آلت‌دستی برای قدسیّت حکومت منافقین و رفاقت با مشرکین تبدیل شده. همین‌جاست که حزن بر حاکمیت الهی و دریغ بر غصب نرم‌افزارهایش تجدید می‌شود. گویا عیدهای خدا نه از جنس شادمانی‌های عادی در خرده‌فرهنگ‌های قومی، که جشن‌های حکومتی و تجمعهای سیاسی برای قدرت‌های ایمانی هستند که می‌خواهند «پرستش اجتماعی خدا» را به رخ بکشند. ❇️ اصلا هر وقت خداپرستان جامعه تشکیل می‌دهند و «پرستش دسته‌جمعی» را ابراز می‌کنند، درگیر شدن دنیاپرستان با آنها حتمی است و اینجاست که «سیاست الهی» متولد میشود و رشد می‌کند تا با برقراریِ «توازن قدرت» بین «پرچمداران ایمان و مهندسین طغیان» به بلوغ برسد... ♥️ تقدیم به جمهوری اسلامی ِ عزیزتر از جان که با همه تنگناها و فشارها و کاستی‌ها، پرچم «پرستش اجتماعی خدای متعال» بر روی کره زمین را به دوش می‌کشد و بعد از حضور در توازن قدرت جهانی در بُعد «سیاسی»، باید در جستجوی توازن قدرتِ «فرهنگی و اقتصادی» در هماوردی با «بت‌پرستی مدرن» باشد تا بلوغ شیعه و آمادگی عملی برای ظهور معنادار شود... ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه 🔰به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف، بیانیه تحلیلی «واحد خواهران حسینیه اندیشه» در موضوع حجاب و عفاف و ارائه پیشنهاداتی برای کاهش بی‌حجابی با عنوان: «بحران هویتی»، عامل اصلی ناهنجاری اجتماعی در موضوع «حجاب و عفاف» منتشر شد. ✔️ این بیانیه به صورت اجمالی، «بحران هویتی» ایجاد شده برای زنان را ناشی از تهاجم ساختارهای نظام سرمایه‌داری و ضعف‌های «فرهنگ سنتی» برای دفاع از این تهاجم همه‌جانبه تحلیل کرده و آن را علت اصلی ناهنجاری اجتماعی در موضوع حجاب معرفی می‌کند و سپس پیشنهاداتی در جهت ایجاد «هویت کاربردی و ارزش اجتماعی» برای زنان در جهت برون‌رفت از این چالش مطرح نموده است. ❇️ اطلاع از جزئیات خبر و دریافت فایل بیانیه◀️hsnand.ir/6yaohttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
بحران هویتی عامل ناهنجاری در حجاب و عفاف.pdf
444.8K
📂 بیانیه راهبردی واحد خواهران حسینیه اندیشه به‌مناسبت روز «عفاف و حجاب» ✔️ عناوین اصلی این بیانیه: ۱. بحران هویتی ناشی از حاکمیت ساختارهای نظام سرمایه‌داری و سرگردانی هویتی زنان در کشور ۲. عدم ملاحظه منزلت اجتماعی الهی برای زنان در فرهنگ سنتی و انحصار وظایف آنها به خانواده ذیل روابط مادی حاکم بر مردان ۳. باز تعریف معنای «حجاب» بعد از انقلاب به «لباس زنِ مؤثر در ایجاد حکومت و تمدن اسلامی»؛ علت هجمه تمدن غربی به حجاب زن ایرانی ۴. ارائه راهکارهای پیشنهادی برای کاهش بدحجابی: 🔹الف) تعریف رابطه مقنن بین زن و مرد در هماهنگی با وضعیت فعلی جامعه و الگوی مشارکت نظام سرمایه‌داری 🔹ب) تبیین رابطه حجاب و عزت‎مندی زن محجبه با مشارکت در ضربه زدن به مظالم عالم و کمک به ساختارسازی اجتماعی برای تمدن اسلامی 🔹ج) تعریف نقش اجتماعی «سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» زنان در سازمان‌های خاص زنانه به جهت ارتقاء جایگاه آنان در موازنه‌ قدرت اجتماعی و جلوگیری از اختلاط ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 قابل توجه مبلغین محترم 🏴به اهتمام اداره کل مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، محتوای تبلیغی ِ تولید شده توسط حسینیه اندیشه با موضوع «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» به عنوان محتوای منتخب سازمان تبلیغات در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین، چاپ و منتشر شد و در دسترس مبلغین سراسر کشور قرار گرفت. ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از ایده تبلیغی منتخب سازمان تبلیغات اسلامی در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین برای ایام محرم با موضوع: «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فتنه_اعتقادی.pdf
3.54M
📂 کتاب «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»؛‌ (ایده تبلیغی منتخب برای ایام محرم) 🏴شب اول: مشکلات اقتصادی؛ عامل هجمه به اعتقادات ملت ایران و ضرورت حضور مردم برای پایان دادن به «مشروطه اقتصادی» در امتداد قیام امام حسین (ع) 🏴شب دوم: تهدید اهالی «جمع المال» در سوره «همزه» و امتداد آن در مقابله ملت ایران با فاصله طبقاتی برخاسته از «نظام سرمایه‌داری» 🏴شب سوم: سیره علوی در برخورد با «جمع المال» و «فاصله طبقاتی» 🏴شب چهارم: نقش فرهنگ «جمع‌المال» در شهادت امام حسین (ع) و «وابستگی تولید به تجمع سرمایه از طریق شرکتهای خصوصی» به عنوان مصداق امروزین آن 🏴شب پنجم: ترکیب اخلاق رذیله، عامل تحقق فرهنگ «جمع المال» و امتداد آن در اجماع کارشناسی بر «محوریت بخش خصوصی در تولید» 🏴شب ششم: برخورد امیرالمؤمنین با ساختارهای اجتماعیِ مادّی و امتداد آن در مدیریت دفاع مقدس برخلاف قواعدِ جنگ کلاسیک 🏴شب هفتم: تحلیلی جدید از روایت «النّاسُ عبیدُالدّنیا» و امتداد امروزین آن، در تمایل به «الگوی مصرف امریکایی و اروپایی» 🏴شب هشتم: همزمانی حجم عظیم «تولید» با اوج زهد در «مصرف» در سیره امیرالمؤمنین(ع) و ضرورت امتداد آن در ملت ایران برای برقراری «توازن بین تولید و مصرف» 🏴شب نهم: غلبه عبیدالله بر قیام حضرت مسلم (ع) با تکیه بر وابستگی مردم کوفه به غنایم حرام و ضرورت عبرت‌گیری از آن در جنگ اقتصادی 🏴جلسه دهم: وابستگی «انتقام خون سیدالشهدا(ع)» به «تغییر توازن قوا به نفع اسلام» و ضرورت «تغییر توازن قوای اقتصادی» از طریق مطالبه عمومی برای «تغییر الگوی تولید» ☑️@HossiniehAndisheh
🏴السلام علیک یا اباعبدالله علیه السلام🏴 مراسم عزاداری دهه اول محرم با موضوع: ▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ▪️ ☑️ سخنران: حجةالاسلام محمدصادق حیدری 🗓 از جمعه ۱۴۰۱/۵/۷ (شب اول محرم الحرام ۱۴۴۴) 🔘به مدت ۱۱ شب 🕌 تهران، خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، جنب بانک صادرات ☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 انتشار متن تحلیلی واحد خواهران حسینیه اندیشه در سایت khamenei.ir با عنوان: «بررسی جایگاه و تأثیرات خطبه‌های حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در حفظ و امتداد قیام عاشورا» ✔️ آدرس متن: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=50820https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣انتشار تحلیل حسینیه اندیشه در شماره ۸۰۳۳ روزنامه ایران (مورخ ۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱) با عنوان: قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعده‌مند» 📋دریافت فایل تحلیل◀️ hsnand.ir/bfvmhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅 از متن قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعده‌مند»: 1️⃣ «واکنش به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عده‌ای بیایند خیابانها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.». این جملات حکیمانه رهبری معظم وقتی در کنار عبارت دیگر ایشان: «البته ممکن است از برخی زمینه‌ها استفاده کرده باشند» قرار بگیرد، اذهان جستجوگر را به زمینه‌هایی توجه می‌دهد. 2️⃣ این واقعیت یادآور همان نکته‌ای است که توسط رهبر حکیم انقلاب پس از اغتشاشات سال 1396 بیان شد: «دشمن خارجی هست، امّا این موجب نشود که از ضعف‌های خودمان غافل بشویم. ما هم ضعف داریم، ما هم یک جاهایی اشکال و نارسایی و نابسامانی در کارمان هست؛ این‌جوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، هیچ مشکلی در کار ماها نیست، فقط دشمن خارجی است که دارد [مشکل ایجاد میکند]؛ نه! مگس روی زخم می‌نشیند؛ زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکه‌ها میتوانند اثر بگذارند، نه آمریکا میتواند هیچ غلطی بکند.» 3️⃣ به نظر می‌رسد «مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان مسأله اصلی کشور توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر ناخشنودکننده بودن وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی در یک دهه گذشته، می‌تواند نشانگر این واقعیت باشد: مشکلات اقتصادی، عامل اصلی در ایجاد ناخشنودی و نارضایتی عمومی است. 4️⃣ متناسب با همین توضیحات است که تمامی مسئولین نظام به درستی بر تفکیک «معترضین» از «اغتشاش‌گران» تأکید دارند چرا که وضعیت اقتصادی «اعتراض‌برانگیز» است. اما به دلیل فقدان یک بستر واقعی برای این تفکیک که فضای «اعتراض منظم» را فراهم کند، دشمن در طول پنج سال اخیر موفق شده سه بار بر موج این اعتراضاتِ بیان‌نشده سوار شود و ضربه‌هایی را به نظام اسلامی وارد کند. 5️⃣ باید توجه داشت که آنچه بیش از نهاد گفتگو اهمیت دارد، تعیین قواعد این گفتگوست. چرا که در صورت عدم دقت در تعیین این قواعد، تجربه‌های شکست‌خورده قبلی در انتظار ما خواهد بود: از «گفتگوی منحصر به شخصیت‌های سیاسی» که حاصل آن، تشدید اختلافات داخلی است تا «هیجان بدون اخلاق» در گفتگوها که تأثیراتی در حوادث سال 88 داشت و نگرانی برای رعایت اخلاق در گفتگو که با «نظم‌محوری بدون هیجان» مناظرات کم‌خاصیت در انتخابات‌های بعدی را در پی داشت. 6️⃣ علاوه بر این، نمی‌توان منکر شد که اکثر گفتگوهای موجود به دلیل فقدان زیرساخت‌ها و ضوابط علمی، مانع جمع‌بندی در اذهان مخاطبین می‌شود و به جای ایجاد درک مشترک عمومی، مردم را با «عدم قدرت قضاوت نسبت به گزاره‌هایی پراکنده» تنها می‌گذارد. 7️⃣ پس جامعه برای گفتگوهای جدی به قواعدی نیازمند است که هم «انگیزش و هیجان جمعی» را در جهت همدلی برای حل مشکلات کشور قرار دهد و هم با ایجاد درک مشترک و عمیق از چالش‌های کشور و پیچیدگی راه‌حل‌ها، ارتقاء عقلانیت عمومی و همفکری را در پی بیاورد و هم چارچوب‌های اخلاقی جامعه را رعایت نماید و مانع تشدید نزاع و دوقطبی شود. 8️⃣ در همین راستا مرحوم علامه آیت‌الله سیدمنیرالدین حسینی‌الهاشمی با تیزبینی و آینده‌نگری کم‌نظیر خود نسبت به تنش‌های جامعه اسلامی در آینده، نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی به این مهم را سالها پیش تشخیص داد و طی یک سلسله بحث، پیشنهادی مبنی بر «مناظرات سازمانی» را ارائه کرد که به خلاصه‌ای فشرده از آن در این تحلیل حسینیه اندیشه اشاره شده است. 📁متن کامل تحلیل◀️ hsnand.ir/bfvmhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعده‌مند».pdf
234.3K
🗂 متن کامل تحلیل حسینیه اندیشه با عنوان: قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعده‌مند» ✔️این تحلیل در شماره ۸۰۳۳ روزنامه ایران (مورخ ۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱) منتشر گردید. ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 سری مقالات «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» در روزنامه همشهری ❇️ انتشار مقاله حجت‌الاسلام محمد صادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) در شماره 8620 روزنامه همشهری مورخ 2 آبان 1401 با عنوان: «مشروطه غیر مشروعه؛ مصداق تسلط کفر» 🗞آدرس مقاله 🔽 https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/174916/%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B7%D9%87-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%B7-%DA%A9%D9%81%D8%B1.htmlhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️دومین نشست علمی با موضوع: اقتصاد در بیانیه گام دوم با حضور: حجت الاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) دکتر حمید رضا مقصودی دکتر طه رمضانی 🔸جمعه ۲۰ آبان، ساعت ۸:۳۰ 🔸پخش زنده از طریق پیام رسان روبیکا با آدرس🔽 @soudeh_hamdanihttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟ ✔️ چالش محوری امروز جامعه زنان: از یک سو بعضی‌ هویت زن در اسلام را منحصر به مادری و همسری تعریف می‌کنند و هیچ وظیفه اجتماعی برای او قائل نیستند و از سویی دیگر تمدن مدرن هویت زن را به تحصیل و اشتغال مادی معرفی می‌کند... ☑️ تبیین الگوی سوم زن مسلمان (نه شرقی و نه غربی) با تکیه به ابعاد اساسی و گمنام زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها و بعضی از زنان تاریخ‌ساز ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت دوم) ☑️ در الگوی سوم زن مسلمان، هویت زن نه (همانند تمدن غربی) به «مرد واره شدن» تبدیل می‌شود و نه (همانند زن در فرهنگ سنی و شرقی) منحصر به وظایف درون خانه؛ بلکه بر اساس فطرت اصلی خود (عطوفت و محبت) سرپرستی هدایت عواطف جامعه و خانواده را بعهده می‌گیرد. ☑️نباید عاطفه و محبت زن فقط شکل فردی داشته باشد بلکه باید ظهور و بروز اجتماعی عفیفانه نیز داشته باشد یعنی باید هویت اجتماعی دینی زنان بر محور «سرپرستی و ولایت بر عواطف جامعه» شکل بگیرد؛ هم هماهنگی عواطف درون جامعه زنان و هم تاثیرگذاری بر عواطف کل جامعه. خداوند متعال در قرآن کریم نیز به این سطح از ولایت زنان تصریح دارد: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه/71) ❇️ در این صورت است که هم زنانگی زن به رسمیت شناخته می‌شود و هم تاثیرگذاری زن بر هدایت جامعه... ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت سوم) ☑️ محوری‌ترین بُعد شخصیت زن «عاطفه» است، که با ترکیب با «اقتدار» به‌عنوان محوری‌ترین بُعد شخصیت مرد، می‌تواند یک ترکیب متعادل در خانواده و در جامعه ایجاد کند. اساسا اقتدار بدون عاطفه منجر به «ظلم» می‌گردد و عاطفه بدون اقتدار باعث «ضعف» می‌شود. ☑️ بر این اساس به نظر می‌رسد وصف «سیدة نساء العالمین» به معنای «سرپرست و سرور تاریخی عواطف زنان» است. از جمله مصادیق سرپرستی عواطف جامعه توسط حضرت زهرا سلام‌الله علیها را می‌توان در حوادث بعد از خطبه ایشان برای زنان مدینه (که برای عیادت، خدمت ایشان آمده بودند) ملاحظه کرد... ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟ 📣 شبکه «مبلغان و عملیات‌های تبلیغی» سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری علمی «حسینیه اندیشه» کتاب «قدرت پنهان» را جهت محتوای پیشنهادی برای سخنرانی ۱۴۴۴ تدوین و منتشر نمود. ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کتاب کامل قدرت پنهان.pdf
3M
🏴 ۱۴۴۴🏴 📂فایل کامل کتاب «قدرت پنهان» ❇️ سرفصل‌های اصلی: ☑️ مجلس اول از «سیده نساء العالمین» تا «رهبری جامعه زنان» (نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در رهبری جامعه زنان) ☑️ مجلس دوم رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب (بررسی انتقادی هویت اجتماعی زن غربی) ☑️ مجلس سوم از «پرده‌نشینی» تا «مدیریت عواطف اجتماعی» (بررسی انتقادی رویکرد سنتی به نقش زن در جامعه) ☑️ مجلس چهارم انقلاب اسلامی و رستاخیز «مدیریت عواطف اجتماعی» (بازخوانی نقش انقلاب اسلامی در احیاء هویت اجتماعی زن مسلمان) ☑️ مجلس پنجم مدیریت عواطف اجتماعی؛ از «مصداق‌یابی» تا «نهادسازی» (راهکارهای تحقق و توسعه «مدیریت عواطف اجتماعی») ❗️توجه: مبلغین محترم جهت استفاده بهتر از این محتوای تبلیغی می‌توانند به سامانه شبکه شمع به آدرس زیر مراجعه کنند: ShabakeTabligh.ir ـ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟) 🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «قدرت پنهان» (قسمت چهارم) ☑️ «رهبری عواطف اجتماعی» به صورت فطری و ذاتی به کسی داده نمی‌شود؛ بلکه اکتسابی است و همیشه در جوامع این منصب صاحبانی دارد. حضرت زهرا سلام‌الله ‌علیها با حادثه‌سازی‌ها و عرف‌شکنی‌ها توانست منصب رهبری عواطف جامعه را در راستای پشتیبانی از نهضت نبوی بدست آورد. ☑️ امروزه نیز اگر زنان مؤمنه و انقلابی، منصب «سرپرستی اجتماعی عواطف الهی» را بعهده نگیرند، قطعا عواطفِ مادی بر جامعه و خانواده مؤمنین غلبه خواهد کرد... 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت عواطف اجتماعی»🏴 «در قرآن، آنجا که ظهور و بروز در دفاع از ایمان در مقابل کفر و نفاق است برای زنان، منزلت اجتماعی برشمرده است؛ اما از جنس زنانگی، عواطف، دلسوزی و محبت! نه منزلتی از جنس تحصیل و اشتغالی مادی که نظام سرمایه‌داری امروزه برای زنان تعریف کرده است. بر این اساس در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی امروز نظام کفر مُدرن نیز باید برای منزلت زنان تعیین وظیفه‌ کرد تا برای بانوان، «هویت اجتماعی» از موضع دین ایجاد شود.» ☑️برشی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه اول 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️تمدن غرب، گرچه مدّعی ایجاد هویت اجتماعی برای زن است اما در واقع باعث «مردوارگی» در بانوان می‌شود، زیرا همان تحصیل و اشتغال مردانه را برای زنان تجویز می‌کند و به فطرت رقیق آن‌ها ضربه‌ای اساسی وارد می‌کند. ▪️توجه به سیره مخدراتی همچون حضرت هاجر (که با عاطفه خود، مبدأ شکل‌گیری شهر مکه به‌عنوان مرکز عبادت در کرۀ زمین شد) نشان می‌دهد که برای نقش‌آفرینی زن در جامعه، نیازی به تحصیل و اشتغال متداول در غرب نیست و «سرپرستی عواطف اجتماعی» می‌تواند جایگزین این مردسالاریِ مدرن شود. ▪️رفتارهای موج‌آفرین و حادثه‌ساز حضرت صدیقه طاهره (س) در حمایت از نهضت نبوی، عاملی مهم در مدیریت ایشان بر جامعه زنان مدینه بود که یک نمونه از آن، موجب هدیه بزرگ الهی به ایشان در قالب «تسبیحات حضرت زهرا س» شد. ▪️امروزه نیز زنان مومن می‌توانند هویت محله‌ها و شهرها را بر محور دفاع از کلمه توحید بازآرایی کنند و با مدیریت عاطفه در اقوام و همسایگان و محله، مرکزی برای جهاد تبیین در منطقه خود باشند. ☑️برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه دوم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴 ▪️خطبه فدکیه، نمونه بارزی از تسلط صدیقه طاهره سلام‌الله علیها بر روابط اجتماعی جامعه مدینه است؛ جامعه‌ای که در برابر فداکاری‌های عظیم آن بانوی بزرگوار در دوران نهضت نبوی سر تعظیم فرود می‌آورند و پیامبر اکرم (ص) در واکنش به این رفتارها، ندای «فداها ابوها» سر می‌دهد. ▪️البته تفکر سنتی با استناد به روایاتی مانند «ان تلزم قعر بیتها»، نقش اجتماعی زن را به موارد اضطرار محدود می‌کند. اما اولا این نگرانی از حضور اجتماعی زن، ناشی از هویت اجتماعی زنِ غربی است و الا مدیریت عواطف همراه با بروز حیاء و عفت است و نه تبرج به شهوات. ▪️ثانیا امروزه دشمن پس از قرن‌ها تحقیر زن، او را به میدان آورده و با تمام نیروی انسانی به کلمه توحید حمله‌ور است. در چنین شرایطی نمی‌توان مقابله با دشمن و دفاع از کلمه توحید را فقط به نیمی از جامعه (مردان) محدود کرد؛ لذا بر فرض پذیرش نظریه اضطرار، حضور زنان مومنه (قدرت پنهان عواطف) برای دفاع از اسلام در جنگ فرهنگی و اقتصادی، از اهم مصادیق اضطرار است. ☑️ برش‌هایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه سوم 📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh