📣 اطلاعیه
سلسله جلسات گفتمان انقلاب اسلامی در شهرک پردیسان قم
ارائه تحلیلی نوین از:
١. عدالت اقتصادی
٢. علل و عوامل تورم و گرانی
٣. علل و عوامل کاهش ارزش پول ملی
۴. خصوصیسازی اقتصاد یا مردمیسازی
۵. مکانیزم تغییر توازن اقتصادی از سرمایهسالاری به مردمیسازی
۶.لزوم تشکیل سپاه پاسداران اقتصاد مقاومتی در جنگ نابرابر اقتصادی استکبار
و...
🗓شنبهها، بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌شهرک پردیسان، بلوار شهروند، سبلان ۱۲، مسجد چهارده معصوم علیهمالسلام
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴🏴🏴🏴
«قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ. النَّارِ ذاتِ الْوَقُودِ. إِذْ هُمْ عَلَيْها قُعُودٌ. وَ هُمْ عَلى ما يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنينَ شُهُودٌ. وَ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلاَّ أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزيزِ الْحَميد»
🏴🏴🏴🏴
#غزه
#فلسطین
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸
━━⊱✦صفحه اول✦⊰━━
🔶پرده یک) دارد با خبرنگار صحبت میکند ولی گویا به جای او، «یک واقعیت ملموس» است که تمام نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی ایمانی که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از یقین. همان درجهدار ارتشی را میگویم که تلویزیون در شب و روز #سوم_خرداد، تصویر مصاحبهاش را در کنار مسجد جامع خرمشهر پخش میکند که دارد با تمام وجود میگوید: «امروز روز غلبهی ایمان بر تکنیک است...»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
انگار دانش جنگ را به خوبی در دانشکده افسری یاد گرفته و محوریتِ «سختافزار» در جنگهای امروزین را به خوبی درک کرده و خبر دارد که چطور برتری سختافزاری دشمن، موجب شکست عملیاتهای کلاسیک ما شده و علیرغم همه اینها، حالا عملیات غیرمتداول و پیروزی بزرگی را شهود کرده که در آن «انسان»، محوریتِ سختافزار را کنار زده و «ایمان»، تکنولوژی موجود را به تزلزل درآورده. آن هم نه یک ایمان فردیِ غوطهور در مجرّدات؛ که یک «شهادتطلبیِ مُرکّب و سازمانیافته» که روش جنگیدن را تغییر داده و یک واقعیت جدید و بیسابقه را پدید آورده و علیرغم استفاده از «ابزار»، تعریف و کارکرد جدیدی به آن بخشیده و تکنولوژی متناسب با خودش را طلب کرده...
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
مثل همان قایقهایی که بر محور عنصر شهادتطلب، موتورهای پرسرعت را به خود ضمیمه کرد و کارآمدی ناوهای میلیاردی امریکایی را زیرسوال برد و «نادر مهدوی»هایی را سر دست گرفت که به تعبیر رهبری «اگر متعلق به کمونیستها بود، یک چهگوارا از او درست میکردند.»
🔷پرده دو) دارد با مُجری صحبت میکند اما انگار به جای او، یک «واقعیت ملموس» است که نگاهش را پر کرده؛ واقعیتی جدید که برخلاف همه محاسبات، محقق شده و وجودش را سرشار کرده از اضطراب. «توماس فریدمن» همان ستوننویس معروفِ روزنامه نیویورک تایمز را میگویم که متخصص سیاست خارجی است و سه بار جایزهی «پولیتزر» را برده و دارد به «فرید زکریا» میگوید: «ما نیاز داریم بفهمیم که چگونه یک گروه بسیار کوچک و مسلح به حداقل فناوری موردنیاز، توانسته یکی از پیشرفتهترین ارتشهای جهان از نظر فناوری را غافلگیر و بر آن غلبه کند.» (فیلم)
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
همکارانش در «پولیتیکو» هم در گزارشی با عنوان «شکست فناوری اسرائیل» اینطور نوشتند: «روز شنبه دیوار امنیتیِ یک میلیارد دلاری اسرائیل در مرز غزه، با بولدوزرهای ساده و پاراگلایدرهای مسلح حماس شکسته شد... باعث بازنگری شگفتآور درباره یکی از بزرگترین نقاط غرور اسرائیل یعنی پیچیدگی فنی آن شد... این حمله هم چنین موجی از شوک را بر نهادها و شرکتهای دفاعی در واشنگتن و اروپا وارد کرد به ویژه به این دلیل که اسرائیل به تامین کننده کلیدی فناوری امنیتی و دفاعی در سراسر غرب تبدیل شده است... از منظر اقتصادی و امنیتی عدم تطابق تکنولوژیک بین اسرائیل و حماس خیره کننده است... اسرائیل یکی از متخصصترین و مولدترین اقتصادهای با فناوری پیشرفته در جهان است. در ماه ژوئن اینتل سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری را در یک کارخانه جدید اعلام کرد که قرار است در سال ۲۰۲۷ در اسرائیل افتتاح شود. در ماه مارس سال جاری مقامهای شهر تل آویو اعلام کردند که آن شهر رتبه پنجم را در بین شهرهای جهان در عرصه ایجاد شرکتهای استارت آپ میلیارد دلاری از آن خود ساخته است... فناوری امنیتی بالاترین بخش فناوری در اسرائیل بوده.. بخش دیگر پیچیدگی غیر منتظره عملیات حماس بود.. این حمله نشان داد که چگونه حماس توانسته است زرادخانه فناوری خود را در مرز ایجاد کند و از رصد رقیب قدرتمندتر اسرائیلی خود فرار کرده است... در حالی که سرویس تلفن همراه در غزه با اینترنت نسل دوم یا ۲G کار میکند که بسیار عقبتر از فناوری اینترنت نسل چهارم و پنچم یا ۴G و ۵G در اکثر کشورهای غربی است».
✔️ادامه در صفحه دوم...🔽🔽
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷طوفان انسان؛ تحقیر تکنیک🇵🇸
━━⊱✦صفحه دوم✦⊰━━
🔶پرده سه) تکنولوژیای که بر انسان حاکم شده بود و به عنوان معیار تنظیم «روابط اجتماعی» شناخته میشد و به نام «اخلاق حرفهای» حتی روحیات فردی انسان را به تبع خود تعریف میکرد، پس از انقلاب اسلامی با عصیانگریِ «انسان با ایمان» مواجه شد و در کارزار «تأمین امنیت سیاسی» از نیروی شهادتطلب شکست خورد و تحلیلگران زیادی را که با تکیه به قدرتش، همواره حذف فیزیکیِ جمهوری اسلامی را در چند ماه آینده پیشبینی میکردند، از کار بیکار کرد.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
حالا دیگر یقین نورانیِ آن درجهدار ارتشی در سوم خرداد شصت و یک، به اضطراب جمعی کارشناسان مادّی در #هفت_اکتبر دو هزار و بیستوسه تبدیل شده و اسطورههای ایرانی در دفاع مقدس، بعد از قنوتهای معطر به «کثّر به قلّتنا» شان، مستجابالدعوه شدهاند و حماسه حماس رقم خورده و انسان شهادتطلب تکثیر شده و شکست فناوری تعمیم پیدا کرده و فلسطینیهای دستبسته را به مهاجمان مبسوطالید ارتقاء داده.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
یعنی در همان زمانهای که «حذف نیروی انسانی از خطوط تولید» و «حرکت جهانی به سمت اتوماسیون» و «آیندهی آکنده از هوش مصنوعی» گوش فلک را کر کرده، قدرت ایمانی که به ابزار و تکنیک جهتدهی کرده، کارشناس «پولیتیکو» را به این فکر انداخته: «شاید آن چه رخ داده این باشد که اسرائیلیها بیش از اندازه به فناوری خود متکی شدهاند و باید به برخی از تکنیکهای قبلی شان یعنی نفوذ موثر با استفاده از ابزارهای انسانی بازگردند.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
همینجاست که قساوت اسرائیل در غزه موجّه میشود: خطر بزرگتر شده و انسان گستاخی بیشتری نشان داده؛ پس تقلای تکنیک برای ساکتکردن چنین انسانهایی شدت گرفته و باید در «المعمدانی» و سایر نقاط غزه از آنها انتقام کشید تا معادله بین انسان و تکنولوژی تغییر نکند.
🔷پرده چهار) تکنولوژی بیشتر از آنکه در جنگ و سیاست و امنیت بکار برود، در اقتصاد سروری میکند و دل میبَرَد و هوش از سر میپراند. اما جامعهای که «شهادتطلبی» به خود دیده، با این سروری و دلبری کنار نمیآید و اقتصادش به راه نمیافتد و دل به «رونق تولید با انگیزه مصرف مسرفانه و مترفانه» و «کنترل مصرف با فاصله طبقاتیِ سرمایهسالارانه» نمیدهد.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
پس اگر «شهادتطلبی سازمانیافته» در جنگ، به «قناعتخواهی سازمانیافته» در اقتصاد عمق یابد و انگیزه دینی، «تولید شدید همزمان با مصرف محدود» را به اخلاقی ملی تبدیل کند و «امنیت سیاسی» برآمده از انقلاب، به ایجاد «امنیت اقتصادیِ» از جنس خود موفق شود، آن وقت است که حاکمیت انسان بر تکنیک به مراحل اصلیش میرسد و ناسازگاریهای درونی جایشان را به هماهنگی و انسجام میدهند. همان موقع است که شمشیر «#انتقام_سخت» تیز خواهد شد و دستها با خیال راحت به روی ماشه خواهند رفت...
فاخذهم الطوفان و هم ظالمون...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇵🇸کارخانه انسانسازی 🇮🇷
🔴 فاجعه آن قدر عظیم است که چشمها از حدقه بیرون زده و دهانها باز مانده! اشک در چشممان حلقه زده اما سرازیر نمیشود. دوربینها روشن است و روی چشمانمان زوم کردهاند. نبض ایمانمان بازتاب ثانیه به ثانیه دارد. لحظههای حساسی است. منتظر فروپاشی ارادههایمان هستند. تاریخ بنویس. فاجعه آنقدر دلخراش است که دیگر صحنههای ارسالی از آن طرف دنیا را برایمان تار میکنند و فقط تصویر مبهمی از مظلومیت نشانمان میدهند. راضی نمیشوم. خودم در فضای مجازی دنبال صحنههای حقیقی میگردم. آه! مگر میشود با تن خونینِ خیل عظیمی از کودکان روبهرو شد و قلبت رنگ خون به خود نگیرد؟!
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🟡 غزه فقط طبیب نمیخواهد. غزه مادر هم میخواهد. پدر هم میخواهد. اصلاً موسی میخواهد. پشت سرشان فرعون زمان و روبهرویشان دریا به وسعت جهان! کجاست عصای موسی؟! غزه با بنیاسرائیل تفاوتها دارد موسی، برگرد! اینان جهاد میکنند. خون میدهند. کشته میشوند. خم به ابرو نمیآورند. از زیر آوار که بیرون میآیند، دست خونیشان را به نشانهی پیروزی بالا میبرند. کودکان رجز میخوانند. دختران روضه میخوانند؛ برای پدرانشان تا زنده بمانند. تا به لکنت نیفتند. تا اقتدارشان زمین نخورد و غم رفتن همسرانشان را به چهره نکشانند. برادر، شهادتین در گوش برادرش زمزمه میکند. پسرک آیات قرآن را داروی بیهوشی میخواند. لباس مردان روسری زنان میشود. غیرت موج میزند در این جماعت، موسی، برگرد! کودکان در حسرت همبازیهایشان جای آنکه اشک بریزند، روی دست و پاهایشان نام خود را حک میکنند؛ شاید زودتر شناسایی شده و به مراد دلشان برسند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🟠 مادران، کی توانستهاند چنین فرزندانی پرورش دهند؟! چگونه؟! دورهی تربیت فرزند را کجا گذراندهاند؟! چه سرفصلهایی داشته؟ راست میگفتند زنان «کارخانهی انسانسازی» هستند. باور نداشتیم. گمان میکردیم میخواهند هندوانهی پلاسیده زیر بغلمان بگذارند. آن زمان که دختران در پی تحصیل، بدنبال کسب رتبه و درجه و مقام در مجامع علمی بودند، و مدیر عاملی در شرکتهای پر زرق و برق را غایت و آرزوی خود میدانستند، و پرورش انسان را به کارگاه جوجهکشی تعبیر میکردند، زنان فلسطین در پی تربیت انسانهای والا مقامی بودند که به اندازهی «بمب اتم» کارآمدی داشته باشند، که دارند. امروز به چشم میبینیم. همهی جهان میبیند. دوست و دشمن به سرافرازی این زنان اذعان دارند. زنان قوی، چه جامعهی مستحکمی خلق میکنند! وجدان به خواب رفتهی بشر را بیدار میکنند. مبادا زیادهخواهی مستکبران بر سر آنان هم باران آتش بباراند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔵 باورکردنی نیست: انسانهایی که محکوم به جبر تکنولوژی شدهاند و برای آن بیگاری میدهند و پایههای حقوق روزانهی آنان بر دوش فرومایگان بنا شده، چگونه ظلمستیزی را نعره میزنند؟! حقیقت دارد؛ مردم اروپا هم به حمایت از مردمی مظلوم، برخلاف مذاق رهبران سیاسی خود به خیابان ها آمده اند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
❤️ چقدر دلم برای #خمینی تنگ شده، آن معجزهی قرن بیستم. ای پیر جماران، برگرد! ببین چگونه فرزندانت در راه مقاومت، استقامت کردند و حماسهی حماس ابهت پوشالین صهیونیسم را به خاک ذلت نشانده است. دندان بهم ساییده، و بر سر دولتمردانِ به ظاهر مسلمانشان نعره میزنند: یا اشباه الرجال و لارجال!
اگر تمام دنیا بخواهد مظلومین را سرجای خود بنشاند، چه باک؟ که چسب بر دهان خشک میچسبد اما بر دهان خونین هرگز!
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🟢 هدیه به مادر شهید #قاسم_سلیمانی که حماسه ساز دوران، پشتیبان رزمندگان غزه و سایر مجاهدان، شهید قدس را در دامن خود پرورش داد.
✍️ سرکار خانم فاطمه صدوق (از واحد خواهران حسینیه اندیشه)
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عملیات رسانهای روایت طوفان
🎙کارشناس: حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🔰تهیه شده در مجمع خطباء اصحاب الصاحب عليه السلام
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #روایت_طوفان قسمت دوم
✔️آیا مردم فلسطین ناصبی هستند؟
✔️اگر ناصبی هستند چرا ما شیعیان آنها را حمایت و یاری میکنیم؟
✔️ سیره ائمهاطهار علیهم السلام در این موضوع چه بوده است؟
🎙کارشناس: حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴#محتوای_سخنرانی_فاطمیه🏴
📗بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، کتاب تبلیغی «قدرت پنهان» (بازخوانی سیرۀ حضرت زهرا علیهاالسلام در رهبری عواطف اجتماعی) باز نشر میشود.
✔️این کتاب با پشتیبانی و حمایت شبکه «مبلغان و عملیاتهای تبلیغی» سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان محتوای تبلیغی برگزیده برای فاطمیه ۱۴۴۴ تدوین و منتشر گردید.
🗂دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (با ویراست جدید):🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/915
📗دریافت نسخه چاپی کتاب (با ویراست جدید):
09198286964
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
قدرت پنهان.pdf
2.92M
🏴#محتوای_سخنرانی_فاطمیه🏴
📂فایل کتاب «قدرت پنهان» (ویراست جدید)
❇️ سرفصلهای اصلی کتاب:
☑️ مجلس اول
از «سیده نساء العالمین» تا «رهبری جامعه زنان»
(نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلاماللهعلیها در رهبری جامعه زنان)
☑️ مجلس دوم
رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب
(بررسی انتقادی هویت اجتماعی زن غربی)
☑️ مجلس سوم
از «پردهنشینی» تا «مدیریت عواطف اجتماعی»
(بررسی انتقادی رویکرد سنتی به نقش زن در جامعه)
☑️ مجلس چهارم
انقلاب اسلامی و رستاخیز «مدیریت عواطف اجتماعی»
(بازخوانی نقش انقلاب اسلامی در احیاء هویت اجتماعی زن مسلمان)
☑️ مجلس پنجم
مدیریت عواطف اجتماعی؛ از «مصداقیابی» تا «نهادسازی»
(راهکارهای تحقق و توسعه «مدیریت عواطف اجتماعی»)
📗دریافت نسخه چاپی کتاب:🔽 09198286964
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴 مراسم عزاداری ایام فاطمیه با موضوع:
ساختارهای اجتماعیِ غاصب خلافت؛ از «سقیفه» تا «توسعه»
🎙سخنران:
حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓از شنبه۴ آذر (ساعت ۱۹:۴۵) به مدت۳شب
🕌 مشهد مقدس، شهیدمدرس۴، حسینیه هنر، هیئت لبیک
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی برگزار میکند:
🔹سلسله نشست های توسعه یا پیشرفت ایرانی اسلامی؟ (در سطح مشهد)
🔸نشست اول:ضرورت و مبادی دستیابی به فلسفه تاریخ شیعی و ارتباط آن با پیشرفت ایرانی اسلامی
🎙سخنران: حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 یکشنبه۱۴۰۲/۹/۵ ساعت ۱۲
🏢 دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن شهید سلیمانی
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🏴#محتوای_سخنرانی_فاطمیه🏴 📗بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، کتاب تبلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث «قدرت پنهان» (بازخوانی سیرۀ حضرت زهرا علیهاالسلام در رهبری عواطف اجتماعی)
▪️ «زنِ قرآنی» چه شاخصهای دارد؟
⚫️ گزینشی از مراسمات فاطمیه در سال 1401 ـ هیئت لبیک مشهد مقدس
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔆 معضلات امروز در ادارهٔ جامعه، قبل از هر چیز، بیانگر عجز و ناتوانی #مدل_کارشناسیِ موجود، در ادارهٔ یک جامعه مذهبی است.
🎙 آیتالله علامه سید مُنیرالدّین حسینی الهاشمی:
🔸باید برای قشر دانشجو این واقعیّت را روشن کنید که حاکمیّت #نظام_کارشناسی در دست کارشناسان است. کدام وزارتخانه است که بخش کارشناسی آن دست غیرکارشناس باشد؟
اگر میبینید که نقائصی در کار #تصمیمگیران نظام وجود دارد از باب این است که تصمیم تصمیمسازان نظام، یعنی همانهایی که با آمار و ارقام و نمودار سروکار داشته و براساس مبانی غیرالهی به ارائه طرحهای کارشناسی مبادرت میکنند، بر سبیل صواب نیست. لذا اگر امروز شاهد بروز معضلات جدّی در امر اداره جامعه هستیم قبل از هر چیز بیانگر عجز و ناتوانی «#مدل_کارشناسی» موجود در اداره یک جامعه مذهبی است؛ نه اینکه این نقص را بتوان به عجز دین در امر اداره منسوب کرد. یعنی این «مدل کارشناسی» نمیتواند جامعه متدین را اداره کند، پس به دروغ این ناتوانی را به دین نسبت میدهند.
🔹کدام یک از کارشناسهای - مثلاً- بانک مرکزی، از استفاده نمودن از «معادلات کارشناسی» خود منع شدهاند؟ وقتی که سبد قیمتها را بررسی میکنند آیا بر اساس «مدل» خودشان نمونهبرداری میکنند و یا براساس نظرات حوزه؟ پس ترسیم نمودار تصمیمسازی، به دست «کارشناس» است و «تصمیمگیران» تقصیری ندارند. البته تصمیمسازان هم دقیقاً براساس معادلات علمی و کارشناس تصمیم میگیرند، اما همه سخن اینجاست که این معادلات، با روح جامعه ما نمیسازد. ازاینرو، این واقعیّت را باید اعلام نمایند و بگویند که ناتوانی معادلات موجود، در خواندن روحیات یک ملت است که این مشکل را به وجود آورده است.
🔸البته این معادلات در جوامعی که براساس «مادهپرستی» شکل گرفته است کارآیی دارد؛ یعنی جوامعی که دارای انگیزهها، اندیشهها و ابزارهای مادی هستند با همین معادلات، گذران عمر میکنند و البته در جهت اهداف مادی خودشان حرکت میکنند.
۱۳۷۵/۷/۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث «قدرت پنهان» (بازخوانی سیرۀ حضرت زهرا علیهاالسلام در رهبری عواطف اجتماعی)
◾️چگونه اکثریت زنان ایرانی در ابتدای انقلاب با رغبت به سمت حجاب رفتند؟ بدون حجم زیاد کار فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف!
⚫️ گزینشی از مراسمات فاطمیه در سال 1401 ـ هیئت لبیک مشهد مقدس
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فاطمیه 24-9-1402.MP3
19.4M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1402
✔️ حضرت زهرا سلاماللهعلیها، منشأ جریان زیبایی و حُسن در عالم
✔️تفاوت «زیباییشناسی الهی» با «زیباییشناسی مادی» و تطبیق آن به «تعریفِ عینی از زیبایی» در زندگی امروزه
✔️وظیفه امروز زنان مؤمنه برای جریان «حُسن و زیبایی الهی» در خانواده و جامعه با تمسک به سیره حضرت زهرا سلاماللهعلیها
◾️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 جمعه، ۲۴ آذر ۱۴۰۲
🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فاطمیه 25-9-1402.MP3
23.4M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1402
✔️ تبیین نو از جایگاه خاص حضرت زهرا سلاماللهعلیها در «تشریع نماز» (به عنوان عمود دین) با تکیه به دو روایت: «...قُرَّةُ عَيْنِي فِي اَلصَّلاَةِ» و «قرة عین الرسول...»
✔️ جایگاه ویژه حضرت زهرا سلاماللهعلیها در «اقامه نماز»، به دلیل همراهی و صبوری بینظیر ایشان در مجاهداتهای پیامبر و امیرالمومنین علیهماالسلام و اثر آن در سرپرستی زنان عالم (سیدة نساء العالمین)
✔️ مشاهده امتداد تاریخی مجاهدت و صبوری حضرت زهرا سلاماللهعلیها در مادران و زنان رزمنده و شهدای انقلاب و مادران و زنان امروز فلسطین در غزه
✔️ اشاره به مصادیقی از «اثر صبر زنان فلسطینی در حادثه #طوفان_الاقصی برای گرایش مردم جهان به دین اسلام»
◾️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 شنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۲
🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴آجَرَکَ الله یا بَقیَّهَالله🏴
◾️آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
وقتی كه دندان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را شكسته بودند، دندان اويس قرنی هم در بيابان شكسته شد! يعنی آثار توجه و علاقه شديد اویس به حضرت، اينگونه ظاهر شد.
كسی نمیتواند بگويد معرفت و محبت وجود مبارک حضرت ولی عصر عجلالله تعالی فرجه به اهل بیت علیهمالسلام، كمتر از اويس قرنی است، تا بگویيم كه حضرت حجت كمتر متأثر میشوند!
به نظر شما يادآوری آن لحظههايی كه حضرت صديقه علیها السلام مورد صدمه شديد قرار گرفتند، روح مطهر حضرت ولیعصر(عج) را به چه انقلابی در میآورد؟
حالا هم مثل امشب توجهشان به غربت جدشان علی ابن ابیطالب علیه السلام است كه اين توجه معلوم نيست حضرت را چگونه منقلب میكند. ظاهراً حضرت حالت شخصی شكسته، خسته و مصيبتزده را دارند كه مثل امیرالمؤمنین علیهالسلام به خداوند متعال عرض میكنند كه «قلّ صبری» و اشك میريزند
خدايا به احوال ولیعصر (عج) فرجشان را نزديک و نزديکتر بفرما!
۱۳۷۲٫۸٫۲۸
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فاطمیه اول 1402 ــ حجتالاسلام محمدصادق حیدری.mp3
13.26M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1402
🔘 ساختارهای اجتماعی غاصب خلافت؛ از «سقیفه» تا «توسعه»
✔️ مبارزه پیامبر اکرم (ص) با قبیلهمحوری به عنوان منشأ روابط سیاسی در دوران جاهلیت و نقش بیبدیل امیرالمومنین (ع) در این عرصه؛ و سوء استفاده غاصبین از این روند برای دور کردن روسای قبائل و مردم از امام علی (ع)
✔️ برنامههای توسعه به عنوان محور حرکت دولتها، مصداق امروزین ساختارهای غاصب خلافت و ولایت و تاثیر آن در ایجاد ناهنجاریهای مختص به اقتصاد ایران
◾️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 یکشنبه، ۵ آذر ۱۴۰۲ (فاطمیه اول)
🏴 حسینیه هنر، هیئت لبیک ــ مشهد مقدس
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔆ضرورت فلسفۀ شدن اسلامی🔆
🎙آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی؛ بنیانگذار فلسفه چگونگی (شدن) اسلامی:
🔶 ضرورتِ «فلسفه شدن اسلامی»، مبتنی بر ضرورتِ دينمحوری است؛ اگر دينمحوری ضروری نباشد فلسفۀ شدن اسلامی نیز ضرورتی ندارد و میتوان «شدن» را از دیگران به عاریت گرفت.
🔷 اما اگر دین بخواهد در ايجاد تناسبات، ساختارها، نظامات و ايجاد شرايط حضور داشته باشد، بايد فلسفۀ شدن خاص خود را داشته باشد. حتی اگر ما نیز تصمیم بگیریم که فلسفۀ شدن نداشته باشيم، قطعا اصل «شدن» در عينيت، تعطیل بردار نيست.
۱۳۷۸٫۷٫۱۱
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅در گیر و دارِ «گزینش گمانهها»🔅
🔸لقبهایی که ما به همدیگر میدهیم اگر از روی تمسخر و تحقیر نباشد، بخاطر تأثیری است که هر کداممان در تأمین نیازهای دنیایی داریم. اما لقبهایی که خدا برای عزیزترینهایش انتخاب میکند، حکایت دیگری دارد. از عمق خلقت تا روبناییترین لایههای آن، تحت سیطرهی این القاب است و از ابتدای آفرینش تا خلود در بهشت و جهنم، با این اسمها مدیریت میشود: اللهم انی اسئلک باسمک... گمانهی من این است که لقبِ «سیده نساء العالمین» هم به این قضایا مربوط است.
🔹خدا «سروری زنان جهان» را به فاطمه داده و «زن» هم به ظرافت و لطافت و احساس و عاطفه و محبت و مهربانیش شناخته میشود. انگار که هر کدام از این اوصاف در زنی پیدا شود، از زهرا نشأت گرفته و «امامتِ احساسات» و «ولایت عواطف» و «رهبری زنان» در طول تاریخ، به دردانهی پیامبر سپرده شده. این سیادت بیحکمت نیست؛ فاطمه از پیچیدهترین امتحانات عبور کرده تا ثابت شود که هیچکس جز او تاب به دوش کشیدنِ این مسئولیت را ندارد:
از زمانی که این دنیا هنوز خلق نشده بود: «یا ممتحنه امتحنک الذی خلقک قبل ان یخلقک فوجدک لما امتحنک صابره» تا دورهای که قریش، محمّد را در مکّه دوره کرده بودند و زهرا در کنار پیامبر، مقابل کل جامعه ایستاده بود و عواطفش را طوری برای پدر خرج کرده بود که سیدهالنساء، امابیها شد. حتی وقتی «لا تجعلوا دعاء الرسول کدعاء بعضکم بعضا» نازل شد و خدا دستور داد که پیامبر را مثل خودتان صدا نزنید، «یا أبتِ»های او به «یا رسولالله» تبدیل شد تا خصوصیترین محبّتهایش هم از امر و نهی الهی رنگ بگیرد اما پدرش گفت: «این آیه برای تو و نسل تو نیست؛ برای جفاکاران قریش است. تو همان یا أبت بگو که قلبم را زندهتر میکند و خدا را راضیتر.»
🔸از دورانی که حداقل بیست و چند بار، همسرش را راهی جنگ با کفار کرد و ستون خیمهی دل سپهسالار اسلام شد که علی در هیچ جنگی به دشمن پشت نکند تا وقتی که در هنگام بارداری خبردار شد که کودکش به دست امّت پیامبر کشته میشود؛ آگاهی از شهادت حسین آن هم قبل از ولادتش به حدّی سوزناک بود که خدا آیهی پانزدهم سورهی احقاف را نازل کرد و با «حملته امّه کرها و وضعته کرها» قرآن را هم از روضهی زهرا بینصیب نگذاشت اما باز هم فاطمه گفت: «رضیتُ عن الله عزّوجلّ». در آخر کار هم، گوش به فرمانِ اولمظلوم، قاتلانش را به خانهاش راه داد [یک چیزی مینویسم و یک چیزی میخوانید] و به شوهرش گفت: «البیت بیتک و الحُرّه زوجتک فافعل ما تشاء»...
🔹فاطمهای که از شدّت لطافت روح، در «مَهبط الوحی» و «مُختلَف الملائکه» زندگی میکرد و بخاطر مصاحبت با مَلک وحی «محدّثه» نام گرفته بود، در همهی این صحنهها و مصیبتها نه تنها منفعل نشد و کم نیاورد؛ که عاطفه و احساسش را به ظریفترین شکل و پیچیدهترین وجه، در راه مبارزه با کفر و نفاق خرج کرد تا به زنان دنیا نشان دهد که این سرمایهی اصلی زن، باید برای چه چیزی و در کجا و چگونه فدا شود. این حجم از مهر و محبّت زنانه آنقدر دقیق و همهجانبه در راه خدا به کار گرفته شده که روایتِ «إن الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها» کتب حدیثی را پُر کرده و به «نساء العالمین» یاد میدهد که برای متعادلشدن حساسیتها و احساساتشان باید به کدام «سیّده» پناه ببرند...
🔸صبر کنید! هنوز گمانههایم تمام نشده! ولی نمیدانم چطور باید از بین آنها گزینش کرد و دقیقترینهایش را انتخاب کرد. همچین مواقعی این شعر خوشآهنگ را زمزمه میکنم که کار را به خود خدا و کلماتش میسپارد: اگر مقاماتی را که دربارهی فاطمه گفته شده، تصدیق نمیکنی از این آیات و سورههای قرآن سوال کن
فان لم تصدّق ما اقول و لا تدرى
فسل «آيه القربى» و سل «آيه الاجرِ»
و سل «آيه الوُدّ» و سل «ليله القدرِ»
و سل «آيه الكوثر» و سل «سوره الدهرِ»
🟣پ.ن:
اگر سوال این باشد که «بلوغ ایمانی زن در چه هنگامی رخ میدهد»، حدس من این است: وقتی عواطف خرج إعلای کلمهی حق و تسکین دلِ مردانی شود که زندگی را بر مبنای جهاد در راه خدا بنا کردهاند و آتشفشان الحاد و التقاط بر آنها باریدن گرفته؛ یعنی اگر معصومین در وصف امیرالمومنین گفتهاند که «ارتشهای شرک را شکست داد و لشگریان کفر را نابود کرد»، سرّش را باید در این کلام علی پیدا کرد که: «هرگاه به سیمای فاطمه نگاه میکردم، غم و اندوهم از بین میرفت.»
🧡 تقدیم به مردی که رهبری صدیقه طاهره بر درگیری با کفر امروز را هم وجدان کرده بود و میگفت:
«من قدرت و محبت مادری حضرت زهرا را در هور، غرب کانال ماهی، وسط میدان مین دیدم... وقتی هم که بعثیها در کنار اروند رزمندگان را با تیر میزدند، آن زمان هم سلاح کارگر ما حضرت زهرا بود.» تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه؛ به سردار ِنائب عام حضرت ولیعصر و سپهسالار ولایتفقیه؛ حاج قاسم #سلیمانی
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰ترورها و تلهها🔰
🔹طبق بیانیه گام دوم، شاخصه اساسی در هویت انقلاب اسلامی، تبدیل «دوگانهی شرق و غرب مادّی» به «دوگانهی اسلام و استکبار» است و مهندس میدانی تداومِ این دوگانه در مقیاس منطقه و در عرصه نظامی و امنیتی، کسی نبود جز #حاج_قاسم_سلیمانی و لذا ترور او، پدیدهای در سطح ضربه به هویت انقلاب است.
🔸اما علیرغم بیان صریح رهبری نسبت به انتقام سخت و مطالبهی قویِّ مردمی، محاسبات مادی و متداول در نظام کارشناسی باعث شد تا «کیف و کمّ پاسخ» به نحوی شکل بگیرد که «انتقام سخت» به «یک سیلی» تبدیل شود و عدم پاسخ متناسب به این جنایت بزرگ، به زخمی ترمیمنشده در افکار عمومی مبدّل گردد. یعنی پیشبینیِ نظامی مبنی بر «ضربه محدود توسط ایران (عینالاسد) و سپس پاسخ امریکا و آنگاه آغاز انتقام سخت» به دلیل عدم پاسخ امریکا به عملیات عینالاسد، محقق نشد و عملاً فرصت مناسب را برای پاسخ در خور به مطالبه رهبری و مردم، از بین برد.
🔹پس از عملیات بینظیر طوفانالاقصی و ضربهی هویتی به رژیم صهیونیستی و گرفتاری آن در باتلاق غزه، غاصبان قدس شریف تلاش کردهاند تا تصویری از دستاورد متقابل برای افکار عمومی خود بسازند و به بازدارندگی ایران به عنوان رأس محور مقاومت ضربه بزنند و لذا سلسله عملیاتهایی از ترور شهیدان عطایی و تقیزاده تا اوج آن در ترور شهید سید رضی و حمله به زائران مزار حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت. در نتیجه، دشمن دوباره به همان زخم کهنه نیشتر زده و مطالبه انتقام با استدلالهای کارشناسی متداول از قبیل «نقشه و تلهی اسرائیل برای بازکردن پای ایران به جنگ غزه» مواجه شده و نوعی دوگانگی و جدل را در میان بدنه انقلابی رقم زده و اتهاماتی از قبیل «ترس تصمیمگیران و تعلل آنها» و در مقابل، «عدم اطلاع منتقدان و تندروی آنها» میان مومنین رد و بدل میشود.
🔸اما باید توجه داشت که هم تأکید منتقدان بر «از بینرفتن بازدارندگی نسبت به امنیت شخصیتهای برجسته محور مقاومت و تداوم آن» یک واقعیت غیرقابلانکار است که نیازی به اطلاعات خاص ندارد (به طور نمونه: ترور شهید فخریزاده کمتر از یکسال از شهادت حاج قاسم و ترور شهید رضی کمتر از یکماه از ترور سرداران نیروی قدس در سوریه) و هم شجاعت مسئولان نظامی کشوری که «دائماً در حال درگیری با استکبار و تحمل هزینههای مختلف آن است و توانسته با تشکیل محور مقاومت، اسرائیل را از چند جهت تحت فشار بگذارد»، غیرقابل نفی است.
🔹در واقع اگر ترس و خوفی هم وجود دارد، صرفاً «وصف اخلاقی برای چند شخص» نیست بلکه مولودِ محاسبات متداول و «وصفی برای یک نظام عقلانیت» است که میتواند شجاعت فردی را نیز از طریق استدلالهای خود، به بیعملی منتهی کند. یعنی همان چالشی که نقش اصلی را در «پذیرش قطعنامه» و نوشیدن #جام_زهر توسط امام راحل داشت و بدلیل عدم تمرکز نخبگان حوزه و دانشگاه بر یافتن پادزهر، آثار سوء آن همچنان ادامه دارد.
🔶 امروز نیز کارشناسی مرسوم نظامی، به «نیفتادن در دام و تله اسرائیل برای ورود ایران به جنگ» استناد میکند؛ اما:
✔️اولا اگر پاسخ سخت ایران به ترورها و جنایات اسرائیل، نقشه دشمن برای افتادن در تله او (جنگ با ایران) بود، به طریق اولی این اتفاق باید در نحوه پاسخ او به حملههای حزبالله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق مشاهده میشد؛ خصوصاً با توجه به اینکه جنگ با این گروهها در مقایسه با جنگ با ایران، برای آن رژیم بسیار آسانتر است. اما ضربه کاریِ طوفانالاقصی باعث شده تا اسرائیل توانایی باز کردن جبهه جدید جنگ با گروههای فوق را نداشته باشد؛ چه برسد به ایران. پس اساساً بهترین زمان برای پاسخ سخت، اکنون است که اسرائیل عملاً دچار چنین محذورات بزرگی شده و الا پاسخ سخت پس از پایان جنگ غزه، اتفاقا خطر آغاز جنگ جدید را افزایش میدهد.
✔️ثانیاً بازدارندگی در برابر ترورها بالاخره باید از نقطهای آغاز شود و الا با استدلال مرسوم، هیچگاه به دوران این بازدارندگی نخواهیم رسید چون همواره در پاسخ، خطر ورود به جنگ وجود دارد.
✔️ثالثاً زخم کهنه در افکار عمومی نسبت به مساله انتقام را نمیتوان با ارجاع به دستاوردهای بلندمدت یا عملیاتهای سرّی ِفاقد بازدارندگی، درمان کرد و الا اقناع و اتحاد بدنه انقلابی ضربهپذیر خواهد شد.
🔷 تلهی اصلی، #محاسبات_متداول است و نه نقشه اسرائیل برای وارد کردن ایران به جنگ! پس باید تمام توان تصمیمگیران بر «فاصله گرفتن از محاسبات کارشناسی متداول (مادی) در کمّ و کیف پاسخ» متمرکز شود؛ به نحوی که هم موجب ترمیم زخم کهنه در افکار عمومی شده و هم باعث بازدارندگی در مقابل ترورها شود. به عنوان نمونه، پایگاههای دخیل در هدایت و پشتیبانی ِ ترورهای اخیر (با پیوست جهاد تبیین از سوی دستگاه اطلاعاتی و افشای مستند این پایگاهها) میتوانند با تمرکز بر #تلفات_انسانی_بالا، هدف حمله قرار گیرند.
✍️ حسینیه اندیشه
✅@HossiniehAndisheh
🏴لسنا فی خان الصعالیک!🏴
▪️برای شما که فرقی نمیکرد. درست مثل همان موقعی که «صالحبنسعید» پیش شما آمده بود و داشت به دربار عبّاسی لعنت میفرستاد:
«فدایت شوم یا علی بن محمد! در همهی کارهایشان میخواهند نور شما را خاموش کنند و مقام شما را پایین بیاورند. بخاطر همین است که از بین تمام نقاط شهر، شما را در این محلّهی گدایان منزل دادهاند.»
شما هم با دستتان به او اشاره کردید که: «حالا نگاه کن» و صالح، حور و قصور و نعماتی را دید که چشمانش را خیره کردند. و شما گفتید: «ما هر جا که باشیم، همهی اینها برای ما مهیّاست؛ لَسنا فی خان الصعالیک... ما در سرای گدایان نیستیم.»
▪️برای شما که فرقی نمیکرد: آن گنبد طلایی بزرگ بماند و از خاک مضجع شما نور بگیرد یا اینکه تمام حرم را با خاک یکسان کنند. نعمتها و محبّتهای خدا به شما که به بودن یا نبودنِ گنبد و گلدسته وابسته نیست...
اما برای ما خیلی فرق میکرد. وقتی دیدیم که حریم شما را شکستهاند، مثل یک بچه گریه کردیم؛ بچهای که به بزرگترش اهانت میکنند و کاری جز اشک ریختن بلد نیست. جسارت ناصبیها کلّ حرم را نه روی زمین، که روی سر ما خراب کرده بود و تازه یادمان انداخته بود که چقدر در دفاع از شما ضعیفیم و بیدارشدنمان چه هزینههای سنگینی دارد.
▪️اما خب! شما به بیآبروییِ ما راضی نشدید و نگذاشتید که مومنین از یک سوراخ دو بار گزیده شوند. دستی به سرمان کشیدید تا از بچگی دربیاییم و دعوای عرب و عجم را فراموش کنیم و بخاطر شما دور هم جمع شویم. این طور شد که «حاج قاسم»های ایرانی و عراقی مفتخر به دفاع از حرم شما شدند و وقتی بنیعبّاسِ این دوران، دوباره خواستند حرم شما را به سرای گدایان شبیه کنند، به اندازهی پولخُردهای جیب یک گدا هم، چیزی دستشان را نگرفت... یعنی عملیاتی به اسم «تطهیر عاصمه بنی العباس من الرافضه الانجاس» را شروع کردند تا به خیال خودشان پایتخت بنی عباس را از وجود رافضیهای نجس پاک کنند، اما دست قدرت خدا از آستین جمهوری اسلامی بیرون آمد و آنها را در نجاسات خودشان غوطهور کرد.
◾️با این همه هنوز باید بزرگتر شویم، چون حرم فقط سامرّا نیست. حرم، تمامی حریمهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادیِ شیعه است که هر روز در خطر حملهی کفر و نفاق است...
🖤 چند سال پیش وقتی داشتم این متن بالایی را مینوشتم، هنوز «ابومهدی» را نمیشناختم. ولی میدانستم که کار «حاج قاسم» در عراق پیش نمیرود مگر این که عراقیهایی شبیه به او دورهاش کرده باشند. بخاطر همین نوشتم «حاج قاسمهای ایرانی و عراقی»... حالا این نوشته ناقابل را تقدیم میکنم به «ابومهدی بزرگ»؛ به این امید که ما را دعا کند و پیش حضرت هادی شفیعمان شود که مثل خودش شویم. مثل خودش طوری به کار بیاییم و پنجه بر حلقوم دشمن بگذاریم که حضرت رهبری بگوید: «من هر شب شما را به اسم دعا میکنم؛ ابومهدی!»، طوری که خونمان به دست شقیترینها به زمین بریزد... از قدیم گفتهاند: آرزو بر جوانان عیب نیست... راستی... «کیف تکون یا اخا العرب»؟
◀️پینوشت:
حدیثِ ابتدای متن، ـ که شیخ کلینی آن را در کافی شریف، باب مولد ابیالحسن علیبنمحمد علیهماالسلام نقل کرده ـ همینطور قاطعانه و پولادین تمام میشود: لَسنا فی خان الصعالیک
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅در به دری در «بدر»🔅
🔸«... سپس پیامبر نگاهی به «عبیده بن حارث بن عبدالمطلب» انداخت که هفتاد سال عمر داشت و فرمود: برخیز ای عبیده و با «عتبه» بجنگ! بعد به «حمزه» نگاهی کرد و گفت: برخیز عمو و با «شیبه» مبارزه کن! و به «علی» نگاهی انداخت و فرمود: برخیز ای علی و با «ولید بن عتبه» رزم کن! و علی کوچکترین آنان بود...
🔸پس عبیده به عتبه حمله کرد و ضربهای بر او وارد کرد که سرش را از هم شکافت و عتبه نیز پای عبیده را زد و آن را برید و هر دو روی زمین افتادند. حمزه به شیبه حمله کرد و مبارزه کردند تا شمشیرهایشان لبپر شد. علی به ولید بن عتبه حمله کرد و شانهاش را زد به طوری که شمشیر حضرت از زیر بغل ولید درآمد
🔸مسلمانان فریاد زدند: ای علی! مگر آن ... را نمیبینی که چگونه نفس عمویت را بریده است؟ علی به او حمله کرد و گفت: عمو! سرت را پایین بیاور. حمزه بلندتر از شیبه بود و سرش را در سینهاش فرو برد و آنگاه علی ضربهای به سر شیبه زد که آن را دو نیم کرد. سپس به طرف عتبه که هنوز جان داشت، به راه افتاد و او را خلاص کرد....
🔸 تعداد کلّ کشتههای کفار در بدر، هفتاد نفر و تعداد اسراء نیز هفتاد نفر بود. علی بیست و هفت نفر را کشت و کسی را به اسارت نگرفت.
🔴کاش کسانی که دم از ولایت اهلبیت و اعتقادات خالص شیعی میزنند و با این ادعا، دیگران را به ترس و بیسوادی و سنّیزدگی متهم میکنند، کمی هم دربارهی این بُعد از شخصیت حضرت حیدر صحبت میکردند و مقداری هم دربارهی «کفر و کفار امروزین» برایمان توضیح میدادند و یک نمونه از اقتدا به این رسم مولا را در زندگی امروزینشان پیاده میکردند.
🔷 گفته شده که «بعضیها» در روزی که خبری از جنگ نبود، زره پوشیدند و خود را در معرض دید مردم مدینه قرار دادند. نبیّاکرم هم لبخند زدند و گفتند: «امروز، روز توست!» نقل شده که در هیچیک از جنگها نه زخمی به کسی زدند و نه کسی زخمی بر بدن آنها نشاند. این رفتار را مقایسه کنید با جنگهای اسدالله تا کمی به عمق آن فراز معروف از دعای ندبه پی ببرید: أحقاداً بدریهً و خیبریهً و حنینیهً و غیرهنّ
#رسم_کافرکُشی
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
⊱✦🔹﷽🔹✦⊰
🔸در دنیایی که سیستمهای نظامی و امنیتی و اطلاعاتیِ قدرتهای بزرگ، دولتها و ملتهای زیادی را به عروسکهایی کوچک تبدیل کرده بود و فراعنهی مدرن در مقابل هر معارضی، مستانه فریاد «ان هولاء لشرذمه قلیلون» سر میدادند و به حکم «أ لیس لی مُلک مصر و هذه الانهار تجری من تحتی»، پیچیدگیهای علمی و کارآمدیهای عملیِ سلاحها و ابزارهای جاسوسی خود را به رخ بشریت میکشیدند و دولتمردان و تصمیمگیران کشورهای مختلف را طوری به ترس عادت داده بودند که عجز و لابهی «لا طاقه لنا الیوم»شان و گریه و نالهی «انا لمدرکون»شان به آسمان برسد،
🔸درست در همین زمانهی زمینگیرشده بود که روحالله #خمینی با مردم ایران کاری کرد که ابهت مادی و جبروت الحادیِ اهل طغیان را از هم فروبپاشند و در مقابل چشمان حیرتزدهی معادلات قدرت، باطلالسحرِ طواغیت و مستکبرین و مترفین شوند و مثل آن چوبدستی که دست خدا روی سرش بود، ریسمانهای سیا و پنتاگون را ببلعند و قرآن عبور کند از رسمالخط و بیاید وسط و دوباره جان بگیرد: «ألق ما فی یمینک تلقف ما صنعوا ان ما صنعوا کید ساحر ولا یفلح الساحر حیث اتی»
••─━⊱✦🔹✦⊰━─••
🔸اینکه مردمی که از پاسبان محلهشان میترسیدند چطور در مقابل بزرگترین قدرت نظامی و سیاسی و اطلاعاتی و اقتصادی و تکنولوژیک دنیا ایستادند و شیوه رزم جدیدی را رقم زدند که ماشین جنگی ابرقدرتها و سامانههای اطلاعاتیشان را هنوزم که هنوز است زمینگیر کرده، محتاج پژوهشهای جدیدی است که نبودشان حسابی به چشم میآید اما با این همه، کاملا معلوم است که ریشهی این درخت پرثمر از کجا آب میخورد: از اوج غربت چندینسالهی پیرمرد که با زیارتنامههای #علی بنابیطالب (ع) و دیدارهای هر شبه با ضریحش پیوند خورده بود. میدانید که؟ #امیرالمومنین زیارتنامههای متعددی دارد که یکی از مضامین مشترکشان، توصیف علی با همین عبارت پر از حماسه است: «هزم جیوش الشرک باذنک و أباد عساکر الکفر بامرک» ارتشهای *شرک* را به اذن تو شکست داد و لشگریان *کفر* را به امر تو نابود کرد.
••─━⊱✦🔹✦⊰━─••
❤️ رحمت خدا بر او و اجداد طاهرینش که گفت: «تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.»
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴درباره یک تفسیر جان سوز و به روز 🏴
1️⃣ کفر و شرک در هر دورهای، رنگ تازهای میگیرد و نیرنگ نویی رو میکند؛ در مقابلش، توحید و خداپرستی هم جلوههای جدیدی به نمایش میگذارد. احتمالاً اباعبدالله روز عاشورا داشت همین را به ما و تاریخ میگفت:
«هنگامی که تعدادی از اصحاب حسین کشته شدند، او با دستش بر محاسنش زد و شروع کرد به گفتن این جمله: اشتدّ غضب الله علی الیهود اذ جعلوا له ولداً... خشم خدا بر یهود شدت گرفت آنگاه که ادعا کردند خدا، فرزندی دارد. و بر نصاری، آنگاه که تثلیث و سهگانهپرستی پیشه کردند. و بر مجوس، آنگاه که خورشید و ماه را پرستیدند. [و امروز] خشم خدا شدت گرفته بر قومی که متحد شدند برای کشتن ِ پسرِ دخترِ پیامبرشان.» (لهوف/ص 101) آن روز، کشتن حسین شده بود عین فرزندتراشی برای خدا؛ شده بود عین کفر و شرک...
2️⃣ خدا در قرآنش چند بار درباره کسانی که برایش فرزند تراشیدهاند، صحبت کرده. اما یکجا برای آن که عمق فاجعه را نشان بدهد، عکسالعمل طبیعت را در مقابل این ادعای کفرآمیز و شرکآلود توضیح داده: «تکاد السماوات یتفطّرن منه و تنشقّ الارض و تخرّ الجبال هدّاً أن دعوا للرحمان ولداً... نزدیک است که آسمانها پاره پاره شوند و زمین بشکافد و کوهها در هم بشکنند و فرو بریزند بخاطر اینکه برای خدا ادعای فرزند کردهاند.» (مریم/90)
3️⃣میگویند #زینب برای زنان کوفه، تفسیر قرآن میگفته ولی من این نقل را در کتاب معتبری ندیدهام. لازم هم نیست؛ وقتی عصر عاشورا همین کار را برای همه مردان و زنان جهان و برای تاریخ انجام داده. وقتی که عینیّت توحید را دید که به زمین افتاده و شرک و کفر به او حملهورند؛ وقتی کشتن حسین شده بود عین فرزندتراشی برای خدا؛ وقتی خشم خدا داشت میوزید، وقتی عکس العمل طبیعت را شهود کرد؛ وقتی....: «هنگامی که حسین از اسبش بر زمین افتاد، زینب از خیمه خارج شد و فریاد زد: لیت السماء اطبقت علی الارض لیت الجبال تدکدکت علی السهل... کاش آسمان بر زمین میافتاد، کاش کوهها تکهتکه میشدند و در دشت میپاشیدند» (لهوف/ص 125) زینب داشت قرآن را به روز تفسیر میکرد و جریان توحید را به تصویر میکشید...
◀️ «ان دعوا للرحمان ولدا» در سوره مریم که نتیجهاش، در هم ریختن آسمان و زمین و کوهها بود، ایستاده بود کنار «اشتد غضب الله علی الیهود اذ جعلوا له ولدا...» و داشت «قومی که متحد شدهاند برای کشتن پسر دختر پیامبرشان» را نگاه میکرد و برای زینبی اشک می ریخت که از در هم ریختن آسمان و زمین و کوهها حرف می زد...
☑️ تفسیر «شرک امروزین» را روشنتر از همیشه به قلب «نوّاب عامّ»برادرت بتابان؛ زینب!
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh