eitaa logo
حوزه علمیه امام حسین ع شهرضا
258 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
388 ویدیو
200 فایل
کانال رسمی حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا تلفن تماس: دفتر مدرسه: 33944881-031 معاونت آموزش: 33944882-031 معاونت اداری مالی: 33944882-031 معاونت فرهنگی: 33944883-031 ارتباط با ادمین: @Hozeh230
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سوره مبارکه ، صفحه 482، آیات 47 تا 54 💢جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) 🗓1400/03/6 🌺 @nedaye_tahzib ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
🌷نکته تفسیری صفحه ۴۸۲🌷 آخرین سخن با مخالفان: دین اسلام، دین منطق و استدلال است. قرآن بارها از واژه‏ ی «برهان»(دلیل روشن ) استفاده کرده و از مخالفان خود خواسته که برهان خویش را طرح کنند . قرآن همچنین خود را نیز برهان معرّفی می کند . علّت تأکید اسلام بر این روش، این است که دلایل عقلی، مطمئن ترین راه برای درک حقیقت است و تمام انسان های عاقل می توانند از استدلال و برهان نتیجه گیری کنند. پیامبر اسلام از سوی خدا معجزات آشکار و دلایل عقلی فراوانی به مردم ارایه کرده که هر انسانِ خردمند و منصفی را قانع می کند. با وجود این ممکن است کسی بگوید که هرچند عقل در برابر منطق اسلام تسلیم می شود، شاید اشتباه هم بکند و آنچه پیامبر در مورد خدا، فرشتگان، بهشت و جهنّم که همگی از چشم ها پنهان هستند گفته، ممکن است حقیقت نداشته باشد. خدا در آیه‏ی 35 سوره‏ ی هود در پاسخ چنین ایرادی می فرماید: با همه‏ی این دلایل و معجزات، کافران می گویند: محمّد، قرآن را از خود بافته است؛ ای پیامبر، بگو: اگر من قرآن را به دروغ از خودم بافته باشم و شما به سبب دلایلی که من آورده ام، به آن ایمان آورده باشید، گناه دروغ من به عهده ی خودم است و شما مرتکب اشتباهی نشده اید؛ زیرا راه عقل و منطق را طی کرده اید. البتّه بی شک محال است که مطلبی عقلی حقیقت نداشته باشد؛ ولی در برابر سخنان غیرمنطقیِ مخالفان، بیان این سخن نیز لازم است. قرآن امّا از این سخن نیز فراتر می‌رود و با کسانی که با هر نوع منطق و استدلالی سر جنگ دارند، از راه سومی وارد می شود و آخرین سخن را با ایشان چنین می گوید: اگرچه شما خدا، وحی و معاد را به سبب ناپیدا بودنشان انکار می کنید، هیچ دلیلی هم بر ردّ آن ندارید؛ پس احتمال دهید که ادّعای پیامبران حقیقت داشته باشد. در آن صورت، بی شک شما زیان خواهید کرد. امّا به فرضِ محال که سخنان آنان درست نباشد، آنان و پیروانشان در دنیا زیانی نکرده اند؛ چراکه مانند مردم دیگر زندگی کرده و از دنیا نیز بهره برده اند. در حدیثی آمده است که امام صادق به شخصی به نام «ابن ابی العوجاء» که یکی از سران کفر در زمان خود بود پس از بارها بحث و استدلال فرمود: «اگر مطلب این باشد که تو می گویی [یعنی خدا و قیامتی در کار نباشد] که بی شک چنین نیست ، هم ما اهل نجات ایم و هم تو؛ ولی اگر مطلب این باشد که ما می گوییم که این طور است که ما می گوییم ما اهل نجات خواهیم بود و تو هلاک می شوی.» در این هنگام، ابن ابی العوجاء رو به همراهانش کرد و گفت: درون قلبم دردی احساس کردم؛ مرا بازگردانید. او را باز گرداندند و پس از مدّتی با همان کفر و عناد مرد.   @tartilvathdir96 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞مسلمان شدن عدی بن حاتم طائی، بواسطۀ اخلاق حسنۀ پیامبر اکرم«ص» 📱 instagram.com/almazaheri 🌐 aparat.com/alzahra_isbn 🆔 @almazaheri 📌کانال اطلاع رسانی : @esfhozeh ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
🌺برای اولین بار در کشور🌺 🔸دوره مجازی فن مناظره 🔸موضوع:دفاع روشمند از نظام اسلامی 👈با همکاری موسسه امیربیان و موسسه حیات طیبه اصفهان 👈با گواهی رسمی از سازمان فنی حرفه ای کشور 💠عناوین مهم دوره: 👈روش بحث با مخالفین دین و نظام؟ 👈با مخالفی که حالت هجومی دارد و فقط حرف خودش را می زند چگونه مناظره ای اثر بخش داشته باشیم؟ 👈چگونه بر حوزه اندیشه مخالفین اثر مثبت بگذاریم؟ 👈کدام رفتار ما می تواند در مخاطب تاثیر مثبت بگذارد؟ 👈چگونه مغالات دیگران را متوجه شوم و چطور جواب دهم؟ 👈چگونه با مخالفین متفاوت در شرایط متفاوت(مثلا تندخو در میان جمعیت)مناظره کنیم؟ ⏰ثبت نام و زمان دوره: ۶ تا ۲۵ خرداد ⏰آزمون: چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت۱۷ تا۱۹ 👈و... همراه ما باشید... 💠لینک ثبت نام دوره 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://formafzar.com/form/khordad 📌کانال اطلاع رسانی : @esfhozeh ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
📍کانال رسمی اطلاع‌رسانی دانش‌آموختگان حوزه علمیه اصفهان 🔶توانمندسازی دانش‌آموختگان در زمینه مهارت‌های حوزوی 🔶 ایجاد شرایط و اطلاع‌رسانی برای بکارگیری و اشتغال در سازمان‌ها و نهادها عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/daneshesf
🔴 برگزاری نماز جمعه 7خردادماه 1400👆👆👆 🔺برگزاری موقت نماز جمعه در صحن مطهر امامزاده شاهرضا علیه السلام، ورود از درب حضرت جوادالائمه علیه السلام. (امکان پارک ماشین در پارکینگ جنب شبکه بهداشت و درمان فراهم گردیده) @jalaseha 🍃🌹🍃🌹
💢جلسه اخلاق💢 🎤سخنران : حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد مومنی (زید عزه) 🌀 موضوع : لذت طلبگی 🗓 شنبه ، 8 خرداد 🕙 ساعت 10 صبح ✳️ لینک ورود به جلسه(ترافیک رایگان است و حجم اینترنت شما کم نمی شود) 👇👇👇 https://bbb3.esfhozeh.ir/b/44p-mey-elm-hsy لطفاً به عنوان مهمان وارد شده و نام و مشخصات خود را وارد نمایید. 🎁به قید قرعه به کسانی که تمام جلسه را حضور داشته باشند اهدا می گردد. 👌شرکت کنندگان نام و شماره پرونده خود را به شماره 3000601616 پیامک نمایند. 📎معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان @esf_hozehghorun ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
حجت الاسلام سید احمد مومنی.mp3
5.46M
🎤حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مومنی(زید عزه) ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
| قسمت اول در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقه‌های سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سال‌ها کار کرده‌اند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است» شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، می‌فرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» می‌دانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفه‌ات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان می‌فرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم می‌تواند از حق خودش صرف‌نظر کند. در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرف‌نظر می‌کنیم، یا ما دل‌مان نمی‌خواهد از حق‌مان استفاده کنیم، یا ما دل‌مان می‌خواهد از این حق‌مان این‌جوری استفاده کنیم. https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
| قسمت دوم انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف می‌خواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! الان طوری شده که می‌گویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین می‌آید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمی‌آید! حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چه‌کسی می‌بَرد؟ هرکسی محکم‌تر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکم‌تر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار می‌کند؟! اگر در مناظره‌ها، تیکه انداختن و فحش‌دادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظره‌گری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیده‌ایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقه‌های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیده‌ایم. https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
| قسمت سوم در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چه‌رسد به دوقطبی‌سازی‌های کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید. اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آن‌وقت دچار خیلی از این چالش‌ها نمی‌شویم، مثلاً اینکه الان برخی می‌گویند «از همۀ فرقه‌های سیاسی حضور ندارند!» خب همۀ فرقه‌های سیاسی آدم‌های دارای صلاحیت می‌فرستادند! آیا نمی‌توانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسان‌شان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند! اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقه‌های سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد. https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خیلی دیر آمدید آقای وزیر؛ ما منتظر آقای رییسی هستیم گلایه اصحاب تولید از وزیر صمت در سفر به آذربایجان غربی 🆔 @shobhe_shenasi ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
✅سوره مبارکه ، صفحه 484، آیات 16 تا 22 💢جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) 🗓1400/03/9 💐 @nedaye_tahzib ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
🔴دنيا سراى آرزوها! 💥وَ الدُّنْيَا دَارٌ مُنِيَ لَهَا الْفَنَاءُ وَ لِأَهْلِهَا مِنْهَا الْجَلَاءُ وَ هِيَ حُلْوَةٌ [خَضِرَةٌ] خَضْرَاءُ وَ قَدْ عَجِلَتْ لِلطَّالِبِ وَ الْتَبَسَتْ بِقَلْبِ النَّاظِرِ؛ 💠دنیا خانه آرزویی است که زود نابود می شود. و کوچ کردن از وطن حتمی است , دنیا شیرین و خوش منظر است که به سرعت به سوی خواهانش می رود و بیننده را می فریبد 📚 @Resule10 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️۰
🗓زمان: دوشنبه 1400/3/10 ساعت ۱۸ 💢با حضور سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان ✳️مکان:حوزه علمیه مدینه العلم ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
هدایت شده از تواصی
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 دوره انتخاباتی (تواصی) طلاب حوزه علمیه تهران و فعالان فرهنگی و سرار کشور برگزار میکند . ✅با هدف توانمند سازی طلاب و فعالان فرهنگی کشور در جهت تبلیغ موفق ان شاءالله در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ (مشارکت حداکثری ، انتخاب اصلح) کاملا رایگان 🔰زمان برگزاری دوره : از ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد الی ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ♻️مکان برگزاری دوره: حوزه علمیه مروی تهران 🔔جهت ثبت نام پیام : @tavasyi 🔔با شماره تماس : 09194857741 ⛔️نکته: دوره برای طلاب تهران و فعالان فرهنگی به صورت حضوری و برای سایر شهرستان ها به صورت مجازی برگزار میگردد . لینک مجازی متعاقبا در کانال ذکر می شود. برادران و (خواهران مجازی) دوره گفتمانی عملیاتی طلاب حوزه علمیه کشور 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/296157307C43d6b425a8 🔴ظرفیت محدود و رایگان
✅سوره مبارکه ، صفحه 486، آیات 23 تا 31 💢جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) 🗓1400/03/10 🌷 @nedaye_tahzib ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
🌷نکته تفسیری صفحه ۴۸۶🌷 از ماست که بر ماست: زندگی مانند لیوانی است که نیمی از آن پر و نیم دیگرش خالی است. نعمت ها، خوشی ها و کامروایی ها، نیمه‏ ی پر زندگی، و سختی ها، بلایا و مصایب، نیمه‏ ی خالی زندگی است؛ زندگی در حقیقت مجموعه ای از خوشی ها و سختی هاست، و هر یک از این دو وضعیت متضاد، علل متفاوتی دارد. قرآن کریم و پیشوایان دین، بارها به این موضوع اشاره کرده و علل ایجاد زمینه ها و حوادث خوب یا بد در زندگی را بررسی کرده اند. این آیه‏ نیز با توجه به همین مطلب می فرماید که بخش عمده ای از مشکلات مردم، نتیجه ی گناهان و رفتار نادرست آنان در زندگی است (وَ مآ اَصابَکُم مِن مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَت اَیدیکُم). البته ارتباط گناهان و مشکلات در برخی از موارد روشن است. برای مثال، ارتباط دروغ، خیانت و عهدشکنی با انزوا، فقر و مشکلات اجتماعی و اقتصادی پیچیده نیست؛ زیرا این گناهان باعث رفتن آبروی انسان نزد مردم و بی اعتماد شدن آن ها به او می شود و موقعیت اجتماعی او را متزلزل می کند. البته آموزه های دین به ما هشدار می دهد که نه تنها این نوع گناهان، که هر نوع نافرمانی و گناهی در سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت اثر منفی می گذارد و مشکلاتی را در همین زندگی برای او فراهم می کند؛ هرچند در ظاهر ارتباط آن برای ما روشن نباشد. در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «از بدی ها بپرهیزید تا عمرهایتان طولانی شود.» همچنین از امام صادق نقل شده است: «گناه، انسان را از رزق و روزی محروم می کند.» در روایتی از امام باقر نیز می خوانیم: «گاهی می شود که یک نفر از خدا حاجتی را می طلبد، و خواست خدا این است که آن را به زودی برآورد یا تا مدّتی به تأخیر اندازد و پس از آن اجابت کند؛ ولی آن شخص مرتکب گناهی می شود و در نتیجه‏ ی آن گناه، خدا به فرشته‏[ای که مأمور برآوردن حاجت او بوده،] می فرماید: حاجتش را برنیاور؛ زیرا او خود را در معرض خشم من قرار داده و از طرف من سزاوار محرومیت شده است.» بر اساس این آیه(30 شوری)، خدا از روی مهربانی، بسیاری از گناهان را می بخشد و از تأثیر دادن آن ها در زندگیِ مردم خودداری می کند(وَ یَعفوا عَن کَثیر). البته باید توجه داشته باشیم که منشأ همه‏ ی مشکلات، گناه نیست؛ بلکه گاهی خدا برای بالا بردن مقام انسان های بزرگ مانند پیامبران و امامان، و گاهی برای امتحان و سنجش مقدار صبر و تحمّل افراد باایمان، آنان را به مشکلاتی دچار می کند. برخی از اوقات نیز مردم در نتیجه ی اسباب و علل طبیعی یا ظلم و ستم دیگران دچار مشکلاتی می شوند. در این صورت، بر اساس قانون عدل خدا، در این جهان یا جهان آخرت، به جای آن پاداشی دریافت می کنند که جایگزین آن سختی ها خواهد شد. برای مثال، در روایات آمده است که مسلمانان فقیر و نیازمند، در ازای سختی هایی که در دنیا دیده اند، در جهان آخرت به آسانی محاسبه می شوند و به راحتی وارد بهشت خواهند شد. @tartilvathdir96 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 📒نهج البلاغه، 💠 و درود خدا بر او فرمود: چون نشانه های نعمت پروردگار آشكار شد با ناسپاسی نعمتها را از خود دور نسازید. ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ 🌹شرح 🔴قسمت اول 🔻حکمت ۱۳ نهج البلاغه پیرامون مسأله شُکر است. در نهج البلاغه شریف مطالب زیادی درباره شکر داریم که به فضل خدا در یک دسته‌بندی نو و بدیع تقدیم میکنم. 💠جایگاه شکر 🔻حضرت در خطبه ۱۱۴ نهج البلاغه نسبت بسیار دقیقی را بین نعمت و حمد و شکر برقرار می کند و می فرمایند : «الْحَمْدُ لِلَّهِ الْوَاصِلِ الْحَمْدَ بِالنِّعَمِ وَ النِّعَمَ بِالشُّكْرِ» ؛ حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که حمد و ستایش را به نعمت ها و نعمت‌ها را به شکرگزاری پیوند داد. 🔻در خطبه ۱۹۰ هم امیرالمؤمنین شکر نعمت ها را لازمه انعام الهی می داند و می فرماید: «أَحْمَدُهُ شُكْراً لِإِنْعَامِهِ » ؛ خداوند را به عنوان شکر نعمتش حمد می‌کنم. 🔻در خطبه ۱۸۲ هم حمد را راه اداء شکر نعمت های الهی می دانند می‌فرمایند: « نَحْمَدُهُ الله حَمْداً يَكُونُ لِشُكْرِهِ أَدَاءً»؛ خدا را چنان حمد و ستایش می کنیم که ادای شکر او باشد. 🔻در خطبه ۸۱ شکر را از ارکان اصلی زهد می داند و می‌فرمایند: ای مردم زهد یعنی کوتاه کردن آرزوها و شکرگزاری در برابر نعمت ها و پرهیز در برابر محرمات. 🔻همچنین در خطبه ۱۹۳ یکی از امتیازات متقین را این می داند که؛ تمام روزشان تا شب ، همتشان صرف شکرگذاری نعمت های خداست. «يُمْسِي وَ هَمُّهُ الشُّکّر»ُ متقی روز را به شب می آورد در حالیکه همّتش در شکرگزاری خداست. 🔻 همچنین در همان خطبه ۱۹۳ بند ۴ می‌فرماید: «والمتقين فِي الرَّخَاءِ شَكُور» ؛ اهل تقوا همانطور که در شدتها و سختی ها صبور هستند در آسایش و رفاه شکورند. 🔻در حکمت ۲۳۷ امیرالمؤمنین(علیه السلام) شکر نعمت را برترین انگیزه بندگی و عبادت خدا معرفی می کنند. 🔻 در حکمت ۲۳۷ کسانی را که بندگی خدا می کنند به سه گروه تقسیم می کند: 1⃣ کسانی که خدا را فقط به واسطه طمع به بهشت عبادت می‌کنند و می‌فرمایند: « إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ »؛ این نوع عبادت، عبادت بازرگانان است که چیزی می دهند تا چیزی را بگیرند. 2⃣ کسانی که خدا را از ترس عبادت می کنند: «وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ»؛ این عبادت ترسوها است عبادت اهل خوف است که برای اینکه به یک شری به اسم عذاب قیامت مبتلا نشوند فقط خدا را بندگی می کنند. 3⃣ اما گروه آخر« إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُكْراً فَتِلْكَ عِبَادَةُ الْأَحْرَارِ» ؛ کسانی که خدا را فقط برای شکر نعمتش عبادت می کنند و این گونه عبادت کردن عبادت آزادگان است. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع @tartilvathdir96 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
⭕️ رأی سفـــید است اگر موجب تضعیف نظام اسلامی شود،شرکت در انتخابات واجب عینی است... 👤 امام خامنه‌ای 🌟@tasvir12🌟 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
💢اصول و ارزشهای اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و عمومی انتخابات ✳️مهم ترین اصول و ارزش های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی عبارتند از: ✅ دین محوری و ارزشگرایی اسلامی در جامعه دینی ایران ما، چه اکثریت قاطع مسلمان و چه اقلیت های دینی به طور عمیق به ارزش های الهی و دینی گرایش دارند؛ قرآن کریم رمز دین گرایی انسان را فطرت الهی او معرفی نموده است؛ «فأَقَِم وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا 5؛» پیامبران هم طبق بیان امیرمؤمنان علی برای یادآوری آگاهی های فطری انسا نها آمد ه اند؛ «فَبَعَثَ فیهِمْ رُسُلَه، وَ وَاتَرَ الَیْهِمْ انْبِیَائَه، لِیَسْتَاْدُوهُمْ مِیثاقَ فِطْرَتِهِ 6؛» به جهت همین بیداری فطر ت هاست که ملت ما طالب حاکمیت خدا و تحقق آموزه ها و ارزشهای الهی هستند. «حاکمیت » یعنی برنامه ریزی و قانون گذاری برای زندگی بشر از تولد تا مرگ در همه ابعاد فردی و اجتماعی و ... ، و تنها کسی که شایستگی قانون گذاری دارد، خداوند است؛ «إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ 7؛» از این روی همه ملت مؤمن و متدین ایران اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان رعایت اخاق دینی و تلاش برای حاکمیت معنویت را در همه قلمروهای زندگی فردی و اجتماعی ضروری می شمارند که پدیده مهم انتخابات یکی از آنها است. این گرایش بستری مناسب برای برگزاری یک انتخابات الگو و انتخاب متدین ترین افراد برای مدیریت کشور می باشد. 5 . روم/ 30 . 6 . نهج البلاغه، خطبه 1. 7 . انعام/ 57 . ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 سیاست تبلیغاتی دشمن در انتخابات @HawzahNews ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
🗓زمان: دوشنبه 1400/3/10 ساعت ۱۸ 💢با حضور سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان ✳️مکان:حوزه علمیه مدینه العلم ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
✅سوره مبارکه ، صفحه 487، آیات 32 تا 44 💢جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) 🗓1400/03/11 🌸 @nedaye_tahzib ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۸۷🌷 مشورت؛ بهره گیری از اندیشه های دیگران: در اسلام، موضوع «مشورت» از اهمّیّت ویژه ای برخوردار است. پیامبر اکرم با اینکه به وسیله‏ ی وحی از عالم غیب خبر داشت و دارای فکری بسیار نیرومند بود و نیازی به مشورت نداشت، برای متوجّه کردن مسلمانان به اهمّیّت مشورت، پیوسته در مسائل گوناگون با آنان مشورت می کرد و در امور عمومی مسلمانان ـ که جنبه‏ ی اجرای قوانین الهی نداشت ـ به ایشان اجازه می داد که نظریات خود را طرح کنند و گاهی نیز نظر آنان را بر نظر خود ترجیح می داد؛ تا آنجا که می توان گفت یکی از عوامل موفّقیّت پیامبر در پیشبرد اهداف اسلامی، همین موضوع بوده است. افرادی که کارهای خود را با مشورت و صلاح اندیشی انجام می دهند، اصولاً کمتر دچار لغزش می‌شوند. به عکس، افرادی که خود را از افکار دیگران بی نیاز می دانند ـ هر قدر هم از نظر فکری قوی باشند ـ غالباً گرفتار اشتباهاتی دردناک و خطرناک می شوند. پیشوایان دین ما نیز در پیروی از قرآن، تأکید فراوانی بر مشورت و پرهیز از خودرأیی کرده اند. در حدیثی از پیامبر می خوانیم: «هیچ کس با مشورت، بدبخت، و با خودرأیی، خوشبخت نشد.» در حدیثی از امام علی آمده است: «کسی که خودرأیی کند، هلاک می شود، و کسی که با افراد بزرگ و دانا مشورت کند، در عقل آنان شریک شده است.» البته روشن است که فرد طرف مشورت باید صلاحیّت این مشارکت را داشته باشد. از این رو، روایات اسلامی، مسلمانان را از مشورت با افراد ترسو، بخیل و حریص نهی کرده، و به مشورت با افراد پرهیزکار، خردمند، خداترس، خیرخواه و راستگو فرا خوانده است . نکته‏ ی آخر در این باره اینکه مشورت در مورد دستورهای خدا و احکام دین جایز نیست و مثلاً نمی توان برای انتخاب پیامبر و جانشین او مشورت کرد؛ زیرا پیامبر و خلیفه‏ ی وی را خدا تعیین می کند. @tartilvathdir96 ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ 🆔 معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه امام حسین علیه السلام شهرضا @tabligh14♦️