اعتراف به ورشکستگی
و انزوای یکی از سران فتنه ۸۸
جریان ورشکسته فعال در فتنههای نیابتی، حضور خاتمی در مراسم ختم و تشییع چهرهها را تنها راه خارج کردن وی از انزوای سیاسی و موضع اتهام تلقی میکند!
شبکه رسانهای وابسته به مدعیان اصلاحطلبی، چندی قبل به بهانه شرکت خاتمی در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم دعایی(ره)و حضور خاتمی در کنار برخی چهرههای موجه، سعی کرد برای این راس فتنه ۱۳۸۸ اعتبار و آبرو فراهم کند.
این طیف همچنین آخرین بار تصاویر حضور خاتمی در مراسم تشییع مرحوم آیتالله حسن صانعی در حسینیه جماران (در کنار برخی شخصیتهای موجه مانند آقایان محمدی گلپایگانی و محسنی اژهای) را بهانهای برای القای پایان انزوای خاتمی و رفع اتهام از او قرار داد.
به نظر میرسد این صحنهها از سوی اطرافیان خاتمی مهندسی میشود تا چنین القا کند که حساسیتها نسبت به سوابق خیانت خاتمی از بین رفته است و حالا آنکه به تصریح رهبر انقلاب، فتنه و جنایات واقع شده در آن خط قرمز نظام است و مرتکبان این جنایت دست کم باید ابراز توبه و روشنگری و جبرانبخش ولو اندکی از مافات کنند.
شورشی که سران فتنه در سال ۸۸ به نیابت از آمریکا و انگلیس و اسرائیل علیه اسلامیت و جمهوریت و امنیت ملی به راهانداختند و سپس زیرساخت تحریمها را فراهم کردند، جنایتی نیست که با حضور در مراسم ختم و ترحیم و سوءاستفاده از فضای خاص مراسم اینچنینی (حفظ حرمت درگذشتگان و بازماندگان آنها) به فراموشی سپرده شود.
خاتمی همچنین در جریان اغتشاشات سال گذشته و پس از آن نیز مواضع به شدت منافقانه و ضدانقلابی اتخاذ کرد که نشان میداد او فاقد کمترین اختیار سیاسی از مافیای ادارهکنندهاش هست و به یک ماشین امضای بیانیهها و مواضع دیکته شده تبدیل شده است.
به همین خاطر هم هست که خاتمی جرئت نکرد اعتراف در خلوت با اطرافیان سیاسی مبنی بر باور نداشتن وقوع تقلب در انتخابات ۱۳۸۸ را علنا بازگو کند و شهادت دهد که فتنه آن سال بر مبنای قالب کردن یک دروغ بزرگ به بخشی از مردم پدید آمده است.
در زمینه سوءاستفاده از مجالس تشییع و ختم، به تازگی روزنامه زنجیرهای آرمان در نوشتهای با عنوان «همنشینی تدبیرگران در جماران» و انتشار تصاویر خاتمی در کنار آقایان محمدی گلپایگانی و محسنی اژهای نوشت: « یک تصویر و یک پیام همبستگى و تدبیر! همنشینى محمدى گلپایگانى، محسنى اژهاى و سیدمحمدخاتمى در مراسم تشییع آیت ا... صانعى(ره)پیامهاى زیادى داشت. بی تردید آنچه کشور بیش از همه به آن نیاز دارد همدلى و وحدت مسئولان است. برخى اوقات رقابتهاى سیاسى سبب ایجاد چالشهایى مىشود کهگریزناپذیر است و در همه کشورها وجود دارد اما اصل رفاقت پس از رقابت موضوعى است که نباید فراموش شود».
روزنامه هم میهن نیز نوشته مشابهی با عنوان « همنشینی بزرگان در جماران» را کنار عکس مراسم تشییع منتشر کرد. این رویکرد رسانهای دستاندرکاران فتنه قبل از هر چیز نشانگر یک واقعیت مهم است و آن ورشکستی و تهیدستی سران طیف متبوعشان پس از ارتکاب خیانتهای پیاپی است وگرنه دلیلی ندارد که یک جریان سیاسی حضور افراد متفاوت در مراسم تشییع یک شخصیت را حمل بر همنشینی تدبیرگران و کنار گذاشتن رقابت و درپیش گرفتن رفاقت (!!) تعبیر کنند.
💢روزنامه کیهان
@IMANI_mohammad
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
💢 لبیک یا حسین (ع) یعنی ...
🔹 سید حسن نصرالله خطاب به آمریکایی ها، از معنای "لبیک یا حسین می گوید:
🔻"ما اینجا خواهیم ماند و ندای ما خواهد ماند که آمریکاییها آن را بفهمند. آمریکاییها نمیدانند لبیک یا حسین یعنی چه؟
🔻لبیک یا حسین یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی، هرچند تنها باشی و هر چند مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم کرده باشند و تو را بییاور گذاشته باشند.
🔻لبیک یا حسین، یعنی تو و مال تو و زن و فرزندانت در این معرکه جنگ باشید.
🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر فرزندش را به میدان جنگ بفرستد و هنگامی که فرزندش شهید شد و سرش بریده شد و به سوی مادرش انداخته شد، مادرش آن را به خانه برده، خاک و خون را از آن پاک کرده، به او بگوید:
🔻از تو راضی هستم؛ خداوند رو سفیدت کند، همانطور که مرا برای روز قیامت و نزد فاطمه زهرا روسفید کردی. این است معنای لبیک یا حسین.
🔻لبیک یا حسین، یعنی مادر و خواهر و زنی میآید تا شوهر یا برادر یا فرزندش را لباس رزم بپوشاند و او را راهی میدان جنگ کند.
🔻لبیک یا حسین یعنی زینب(س)، جواز مرگ و شهادت را به برادرش حسین تقدیم کند؛ این یعنی لبیک یا حسین".
@IMANI_mohammad
پادویی یزیدیان روزگار
و لاف ارادت به امام حسین(ع)!
🔹امام جماعت مسجد مکی که در طول سال از یزیدیان زمان حمایت میکند، ناگهان طرفدار امام حسین(ع) شد!
♦️وبسایت شبکه اینترنشنال وابسته به موساد که توسط عناصر بهایی ضد دین اداره میشود، نوشت: مولوی عبدالحمید امام جماعت اهل سنت زاهدان، همزمان با عاشورا، بخش عمده خطبههای خود را به قیام امام سوم شیعیان علیه یزید، خلیفه وقت مسلمانان اختصاص داد و تلویحا آن را با مسائل امروز مقایسه کرد»
🔹عبدالحمید اسماعیل زهی همچنین گفته است: «وقتی مردم به امام حسین رضیاللهعنه نامه نوشتند و از ناتوانی و بیکفایتی مسئولان و مدیران به ایشان شکایت کردند و اعلام کردند که با شما بیعت کرده و شما را نصرت میکنیم، سیدنا حسین احساس تکلیف کرد و به دعوت مردم به سمت کوفه حرکت کرد.
♦️متاسفانه همین افرادی که امام حسین را دعوت کرده بودند، بهخاطر طمع دنیا و ترس از جانشان نقض عهد کردند و بسیاری با لشکر یزید همراه شده و علیه امام حسین جنگیدند.... در طول تاریخ در جنگهایی که برای حکومتداری و دنیا اتفاق افتاده، بسیاری از علما و صالحین و اولیاءالله کشته شدهاند، اما نوع شهادت سیدنا حسین رضیاللهعنه کمنظیر است. همۀ ما؛ شیعه و سنی، علاوهبر اظهار محبت با اهلبیت، از سیرۀ امام حسین و اهلبیت نیز اتباع کنیم. ما از حادثهای که برای امام حسین پیش آمده بسیار ناراحت هستیم. اگر ما در آن روز میبودیم در کنار امام حسین با ظالمان میجنگیدیم و خودمان را برای دفاع از ایشان به کشتن میدادیم»
🔹اظهارات عبدالحمید اسماعیل زهی برای همراه نشان دادن خود با عواطف قوی ملت ایران نسبت به امام حسین علیه اسلام، در حالی است که وی به ویژه در چند سال اخیر، کاری جز خوش خدمتی نسبت به یزیدیان زمان و دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) نداشته، و از آن جمله است: نقشآفرینی در ایجاد اغتشاشات و فتنههای نیابتی، زمینهسازی برای جنایات گروههای مزدور تروریستی، دفاع از حزب صهیونیستی و انگلیسی بهائیت، و جانبداری از رژیم اشغالگر صهیونیستی که به تعبیر استاد مطهری(ره) یزید و شمر زمانه است.
♦️عبدالحمید، روز قدس امسال در حالی که سراسر شهرهای کشورمان و بسیاری از کشورهای منطقه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی بودند،گفت: به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودیها صلح کرد(!) ما به یهودیها مخصوصا آنهایی که به حکومت رسیدهاند توصیه میکنیم که اعتدال و میانهروی را اختیار کنند، بلکه همۀ دنیا باید دنبال صلح باشد.
🔹کسی که ادعا میکند اگر در کربلا بود کنار امام حسین با یزید میجنگید، بهمن ۱۴۰۱ نیز ضمن دفاع از حزب صهیونیستی بهائیت، خواستار صلح با اسرائیل شده وگفته بود: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند.»
این سخنان در حالی بود که وی در گذشته بارها بر مبنای واقعیتهای غیر قابل انکار، رژیم صهیونیستی را رژیمی اشغالگر، تروریست و جنایتکار معرفی کرده بود.
♦️پنهان شدن عبدالحمید پشت نام امام حسین (علیهالسلام) و تظاهر به مخالفت با یزید، نشان از محبت بالای اهل سنت به امام حسین و انزجار آنها از یزید دارد و همین، سند قاطعی بر شکست سیاست اموی و یزید و معاویه در مقابل منطق علوی و حسینی است که فرقههای دستساز آمریکا و انگلیس (وهابیت و بهائیت) در صدد معارضه با آن بودهاند.
ستیزهجویی و هتاکی علیه امام حسین(ع) از جمله ماموریتهای مافیای بهائیت است که عبدالحمید، سنگ آنها را قبلا به سینه زده است.
💢روزنامه کیهان
@IMANI_mohammad
شما نگفتید که پوست موز
زیر پای دولت گذاشتهاید؟! -۱
🔻«چرا در دو دولت رئیسی و دولت احمدينژاد بهرغم بهبود درآمدهاي نفتي، وضع بدتر ميشود ولي در دولت خاتمي و روحاني، بهرغم كاهش درآمدهاي نفتي وضع بهتر ميشود؟»
🔻این سؤال آمیخته با مغالطه را عباس عبدی در روزنامه اعتماد مطرح کرده و نوشت: «اين يادداشت درصدد طرح پرسشي اساسي از دولت محترم است. در اين يادداشت ميخواهم چند دوره انتقال دولت از هاشمي به خاتمي سپس به احمدينژاد و در ادامه به روحاني و در پايان رييسي را مقايسه كنم.
🔻در دو سال پاياني آقاي هاشمي متوسط تورم سالانه حدود ۲۰ درصد بود. در دو سال اول خاتمي به ۱۹ درصد كاهش يافت و در دو سال بعدي او به حدود ۱۲ درصد تنزل يافت. البته در دو سال اول خاتمي اين كاهش تورم در شرايطي پيش آمد كه درآمدهاي ارزي ناشي از صادرات نفت به پايينترين ارقام خود رسيده بود. پس چرا بهرغم كاهش شديد درآمدهاي ارزي توانستند تورم را تا حدي كم كنند؟
🔻ولي در دو سال اول احمدينژاد دو باره افزايش يافت و به حدود ۱۵ درصد رسيد. جالب اينكه درآمدهاي ارزي دولت احمدينژاد به شدت زياد شده بود. هنگامي كه احمدينژاد رفت متوسط نرخ تورم سالانه حدود ۳۲ درصد شد، ولي نكته بسيار مهم اين است كه اين نرخ در دو سال اول روحاني به حدود ۱۴ درصد رسيد. در حالي كه درآمدهاي نفتي روحاني نيز نسبت به دو سال آخر احمدينژاد به شدت كاهش يافته بود.
🔻هنگامي كه روحاني رفت، متوسط نرخ تورم دو سال آخر او به حدود ۴۰ درصد رسيد كه خيلي بالا بود. ولي اين نرخ در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نيز همچنان بيشتر از اين رقم است، در حالي كه درآمدهاي نفتی خيليخيلي بيشتر از دو سال آخر روحاني است.
🔻ارزش صادرات نفت ايران در سال ۱۴۰۱، به ۴۳ ميليارد دلار رسيد كه در مقايسه با ۲۶ ميليارد دلار در سال ۱۴۰۰ و ۸ ميليارد دلار در سال ۱۳۹۹ و ۱۹ ميليارد دلار در سال ۱۳۹۸ افزايش چشمگيري داشته و به ميزان ۶۱ ميليارد دلار ارزش صادرات نفتي در سال ۱۳۹۷ كه تحريمهاي آمريكا احيا شد، نزديك شده است.
🔻اينكه هر روز به فروش بيشتر نفت افتخار شود، مساله مردم نيست؛ آثار اين فروش در كسب و كار و سفره مردم مهم است. پرسش اين است كه اين تفاوتها ناشي از چيست؟».
🔹نویسنده این متن مغلوط، اولا عمدا به یاد نمیآورد که رکورد های تورم ۴۹/۶ و ۶۰ درصد را دولت های هاشمی و روحانی بر جا گذاشتند، نه دولت های احمدی نژاد و رئیسی.
🔹ثانیا،دولت خاتمی ادامه دولت هاشمی بود و نه جدا از آن. ثالثا، مقایسه دوره خاتمی با دوره پایانی احمدینژاد و پس از آن، معالفارق است؛ چه اینکه دولت خاتمی با انبوهی از تحریمها که از سال ۱۳۹۰ علیه ایران اعمال شد، دست و پنجه نرم نمی کرد.
🔹توضیح اینکه، گرای تحریم های کذایی را هم بانیان فتنه سبز پس از شکست در فتنه سیاسی به دشمن دادند؛ چنانکه لس آنجلس تایمز، ۲۸ مهر ۱۳۸۸ از زبان جان هانا مقام آمریکایی فاش کرد.
💢ادامه دارد
@IMANI_mohammad
شما نگفتید که پوست موز
زیر پای دولت گذاشتهاید؟! -۲
🔹رابعا، روحانی با ادعای لغو همین تحریم ها سر کار آمد و امتیازات هنگفت به آمریکا داد، اما یادگاری او تورم ۶۰ درصد بود. همچنین کاهش صادرات نفت در دوره وی به زیر ۳۰۰ هزار بشکه، ابطال تمامی وعده های فریبنده برجامی بود؛ ضمن اینکه میراث همان دولت در قالب کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی، جارو شدن خزانه و پیشخور کردن بودجه ارزی سال ۱۴۰۰ به علاوه انتشار پول بی پشتوانه و انفجار نقدینگی، پایهگذار تورم در دوره پس از رفتن وی بوده است.
♦️عجیب اینکه مدعیان اعتدال و اصلاحات تا پایان سال هشتم دولت روحانی، ناکامیهای وی را همچنان به دولت قبل (احمدی نژاد) نسبت میدادند، اما در سال دوم دولت رئیسی، در حالی که میراث خسارتبار دولت روحانی (از جمله بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیاردی و سر رسید بازپرداخت سود اوراق به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد) سر جای خود باقی است، مسئولیت را صرفا گردن دولت رئیسی میاندازند و شانه خالی می کنند.
🔹آقای عبدی میداند اما تجاهل میکند. او کافی است ارقامی مانند اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی معلمان، ۲۷۰ هزار میلیاردتومان بدهی سود اوراق، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به صندوقهای بازنشستگی، ۵۴ هزارمیلیارد تومان برای تسویه بدهی بانک مرکزی و رقمهای دیگری از این دست را جمع بزند تا متوجه شود درآمدهای نفتی فراهم آمده بدون برجام، هزینه تسویه بدهیها و تعهدات انباشته در دولت روحانی شده است.
♦️خامسا، گویا آقای عبدی از یاد برده که ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در روزنامه اعتماد تیتر زد: « دلار ۴۲۰۰ تومانی؛ استخوانی در گلوی دولت» ؛ و یک هفته بعد (۳۰ آذر) هم در توییتر نوشت: « دو پوست موز زیر پای دولت است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟».
🔹او آن زمان اعتراف کرد -هر چند اکنون کتمان میکند- که دولت روحانی، نه راه پس برای دولت بعدی گذاشته بود و نه راه پیش! امثال عبدی اگر صداقت و شرافت داشتند باید بر اساس اعتراف قبلی خود، اکنون از دولت رئیسی قدرشناسی می کردند که لا اقل بخشی از میراث خسارتبار روحانی را مهار کرده و در مصاف جدی با بقیه آن میراث هستند.
♦️سادسا، کاهش صادرات نفت، با برجام، و افزایش صادرات نفت، بدون برجام اتفاق افتاده که ابطال تمام دعاوی فریبنده غربگرایان است؛ در عین حال پر کردن چاه خسارات تودرتویی که با برجام پیش پای ملت ایران کنده شد، قطعا زمانبر است.
🔹روزنامه کیهان
@IMANI_mohammad
حکمتی از امام سجاد (ع)
محدوده انسانیت کجاست ؟
♦️این بیان حکیمانه از امیر مؤمنان (ع) در حکمت 196 نهج البلاغه است که فرمود: "كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِهِ. هر ظرفی بدانچه در آن نهند تنگ شود جز ظرف علم كه هر چه در آن نهند وسیع تر گردد".
🔹دعا و درخواست هر کس از پروردگار به اندازه ظرف وجود و معرفت اوست. حضرت زین العابدین امام علی بن الحسین (علیهما السلام) در دعای اول صحیفه سجادیه (ع)، مرز انسانیت و حیوانیت را حمد و شکر می شمارد:
♦️" ... وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَوْ حَبَسَ عَنْ عِبَادِهِ مَعْرِفَةَ حَمْدِهِ عَلَى مَا أَبْلَاهُمْ مِنْ مِنَنِهِ الْمُتَتَابِعَةِ، وَ أَسْبَغَ عَلَيْهِمْ مِنْ نِعَمِهِ الْمُتَظَاهِرَةِ، لَتَصَرَّفُوا فِي مِنَنِهِ فَلَمْ يَحْمَدُوهُ، وَ تَوَسَّعُوا فِي رِزْقِهِ فَلَمْ يَشْكُرُوهُ. وَ لَوْ كَانُوا كَذَلِكَ لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِيَّةِ إِلَى حَدِّ الْبَهِيمِيَّةِ فَكَانُوا كَمَا وَصَفَ فِي مُحْكَمِ كِتَابِهِ «إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا.»
🔹 و الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا عَرَّفَنَا مِنْ نَفْسِهِ، وَ أَلْهَمَنَا مِنْ شُكْرِهِ، وَ فَتَحَ لَنَا مِنْ أَبْوَابِ الْعِلْمِ بِرُبُوبِيَّتِهِ، وَ دَلَّنَا عَلَيْهِ مِنَ الْإِخْلَاصِ لَهُ فِي تَوْحِيدِهِ، وَ جَنَّبَنَا مِنَ الْإِلْحَادِ وَ الشَّكِّ فِي أَمْرِهِ... حَمْداً يُضِيءُ لَنَا بِهِ ظُلُمَاتِ الْبَرْزَخِ، وَ يُسَهِّلُ عَلَيْنَا بِهِ سَبِيلَ الْمَبْعَثِ... وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَغْلَقَ عَنَّا بَابَ الْحَاجَةِ إِلَّا إِلَيْهِ، فَكَيْفَ نُطِيقُ حَمْدَهُ أَمْ مَتَى نُؤَدِّي شُكْرَهُ لَا، مَتَ... امَرَنَا لِيَخْتَبِرَ طَاعَتَنَا، وَ نَهَانَا لِيَبْتَلِيَ شُكْرَنَا، فَخَالَفْنَا عَنْ طَرِيقِ أَمْرِهِ، وَ رَكِبْنَا مُتُونَ زَجْرِهِ، فَلَمْ يَبْتَدِرْنَا بِعُقُوبَتِهِ، وَ لَمْ يُعَاجِلْنَا بِنِقْمَتِهِ، بَلْ تَأَنَّانَا بِرَحْمَتِهِ تَكَرُّماً، وَ انْتَظَرَ مُرَاجَعَتَنَا بِرَأْفَتِهِ حِلْماً. وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي دَلَّنَا عَلَى التَّوْبَةِ الَّتِي لَمْ نُفِدْهَا إِلَّا مِنْ فَضْلِهِ... ثُمَّ لَهُ الْحَمْدُ... حَمْداً يَكُونُ وُصْلَةً إِلَى طَاعَتِهِ وَ عَفْوِهِ، وَ سَبَباً إِلَى رِضْوَانِهِ، وَ ذَرِيعَةً إِلَى مَغْفِرَتِهِ... وَ ظَهِيراً عَلَى طَاعَتِهِ، وَ حَاجِزاً عَنْ مَعْصِيَتِهِ، وَ عَوْناً عَلَى تَأْدِيَةِ حَقِّهِ وَ وَظَائِفِهِ. حَمْداً نَسْعَدُ بِهِ فِي السُّعَدَاءِ مِنْ أَوْلِيَائِهِ، وَ نَصِيرُ بِهِ فِي نَظْمِ الشُّهَدَاءِ بِسُيُوفِ أَعْدَائِهِ، إِنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيدٌ.
♦️ حمد و سپاس خداوندى را كه اگر معرفت حمد خويش را از بندگان خود دريغ می داشت، در برابر آن همه نعمت ها كه از پس يكديگر بر آنان فرو میفرستاد، آن نعمتها به كار می داشتند و لب به سپاسش نمی گشودند، به رزق او فراخ روزى می جستند و شكرش نمی گفتند. و اگر چنين می بودند، از دايره انسانيت برون می افتادند و در زمره چارپايان در می آمدند. چنان می شدند كه خداى تعالى در محكم تنزيل خود گفته است: «چون چارپايانند، بلکه از چارپايان هم گمراه تر»...
🔹 حمد و سپاس خداوندى را كه خود را به ما شناسانيد و شيوه سپاسگزاری اش را به ما الهام كرد و ابواب علم ربوبيت خويش را به روى ما گشود و ما را به اخلاص در توحيد او راه نمود و از الحاد و ترديد در امر وى به دور داشت... آن چنان سپاسى كه تابشش تاريكى وحشت افزاى قبر را بر ما روشن گرداند... حمد خداوندى را كه ما را به توبه راه نمود. و اگر پرتو فضل او نبود، هرگز بدان راه نمي یافتيم... حمدى كه ما را به فرمانبردارى و بخشايش او رساند و خشنودی اش را سبب گردد و آمرزش او را وسيله باشد و راهى باشد به بهشت او. پناهگاهى باشد از عذاب او و آسايشى از خشم او و ياورى بُوَد بر طاعت او و مانعى باشد از معصيت او. حمدى كه ما را در ميان دوستان سعادتمندش كامروا كند و به زمره آنان كه به شمشير دشمنانش به فوز شهادت رسيده اند، درآورد. همانا او سرپرست مؤمنان، و نیکو خصال است".
@IMANI_mohammad
خطبه تاریخی امام سجاد (ع)
که هیمنه یزید را در هم شکست
https://hawzah.net/fa/Article/View/93302/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D9%85-%22%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%22
@IMANI_mohammad
💢 رزمایش محرّم؛
شکست آرایش جنگی دشمن -۱
۱) امسال با وجود پرحجمترین حملات، سراسر شهرها و روستاهای کشورمان، شاهد پررونقترین محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان، و پرشورترین سوگواریها برای سالار شهیدان(ع) در دهه اول محرّم بود. آنها که در این مصاف از ملت ایران سیلی خوردند، نه سفلگان پروژه بگیر سیاسی و رسانهای، بلکه کارفرمایانشان در ناتوی فرهنگی- اطلاعاتی بودند. هر چند «آرایش جنگی» دشمن غلیظتر شده، اما منحصر به امروز نیست و هرقدر شدت یابد، سند محکمتری است بر این مدعا که تمدن وحشی غرب به عنوان امتداد حرکت شیطان، قافیه را باخته است.
۲) این معارضه، در دو قالب متفاوت انجام میشود. نخست، تهاجم و هتاکی آشکار از سوی صهیونیسم مسیحی و بازوهای بهائی و تکفیری آن. دوم، نفوذ و تحریف و مصادره به مطلوب، در قالب جعل «اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی». هرگاه مجال یافتند، ارادت ملت ایران به امام حسین(ع) را هدف گرفتند؛ مانند حرمتشکنی عاشورای سال ۱۳۸۸ و اغتشاشات سال گذشته، و نیز، دوره موسوم به اصلاحات که با وقاحت نوشتند: «اگر حسین در کربلا کشته شد، نتیجه خشونت پدر و جدّش بود»!
ریشه ستیزهجویی غرب و غربگرایان را باید در گسترش روزافزون اسلام جُست. عبدالکریم سروش که در فتنه نیابتی سال ۱۳۸۸، عضو «اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور» (لندن) بود، دو بار به سراسیمگی غرب اذعان کرد. او ۴ اسفند ۱۳۸۸ در دانشگاه دلفت هلند گفت: «تز سکولارها درباره جدایی حکومت از دین، در جهان واژگونه شده؛ و وجود دین را در عمق زندگی ایرانیان و بازگشت دین را در مغرب زمین میتوانیم ببینیم. آنچه گمان میرفت رو به احتضار میرود یا مُرده، تجدید حیات کرده، برخاسته و دیگران را به نگرانی افکنده است. سکولاریسم که قرار بود بیطرف باشد، اکنون ستیزهگر شده و با برخی ادیان میستیزد و وجود اجتماعی آنان را تحمل نمیکند».
سروش ۱۱ مرداد ۱۳۸۶ هم، در جمع عناصر ضد انقلاب در پاریس گفته بود: «رفته رفته سکولاریسم، وارد دورهستیزهگر و میلیتانت میشود و مدارا و هاضمه قوی پیشین را از دست داده. پیش بینی ضعیف شدن ادیان باطل از آب درآمده و در این ۲۰، ۳۰ سال از جامعه شناسان بزرگ میشنوید که در حال قوت گرفتن هستند. لیبرالیسم، هاضمهاش برای بلعیدن ادیان ضعیف، قوی بود اما دین قوی و فربه از گلویش پایین نمیرود و لذا ستیزهگر میشود».
۳) هرجا هجوم به اسلام و امام حسین(ع) نتیجه معکوس داشت، مستخدمان فرهنگی غرب دست به تحریف شدند. تا چند وقت قبل، در فضای مجازی به مردم میگفتند برای اعیاد ملی و مذهبی و حتی پیروزیهای ورزشی کشور شادمانی نکنید و سیاه بپوشید! وسط بساطهای هرزگی میلولیدند، اما شادی حلال را برای مردم حرام میشمردند؛ تا این که ماه عزای سالار شهیدان فرارسید، ماهی که شیعه و سنی و مسیحی و زرتشتی، به ابراز محبت نسبت به امام حسین(ع) میپردازند. معاندین بخت برگشته، با تغییر ریل «تحریم شادی»، خواستار شادی کردن، و تحریم محرّم و لباس مشکی شدند. گویا نسبشان به یزید و ابن زیاد و شمز میرسد. «اَللّهُمَّ اِنَّ هذا يَوْمٌ تَبرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَيَّةَ وَ ابْنُ آکِلَةِ الَْآکبادِ اللَّعينُ ابْنُ اللَّعينِ عَلى لِسانِكَ وَ لِسانِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه».
۴) آنها پس از آن که هزینههای هنگفت و کمپینهای مزخرفشان به دیوار خورد، و جوشش بیشتر شور و شعور ملت ایران را در دهه اول محرم دیدند، رنگ عوض کردند و ضمن تظاهر به همراهی با حرکت عمومی، درصدد مصادره حماسه مردمی برآمدند:
«روزنامه شرق: از هشتگهای صورتی تا رواداریهای مردمی در عزاداری امسال محرم»؛
«رادیو فردا: محرم در سایه اعتراضها؛ نافرمانیهای مدنی همزمان با اوج تبلیغات حکومتی برای عزاداری های محرم ادامه دارد»؛
«دویچه وله: برخورد با نوحههای اعتراضی»؛
«اینترنشنال: همراهی عزاداران محرم با خیزش مردم و ادای احترام به معترضان کشته شده»؛
«هم میهن: اجتماع و انتقاد؛ مراسـم دهه اول محرم در حالی در نقاط مختلف برگزار شد که نوحهها، سخنرانیهـا و عزاداریهای انتقادی، پژواکی گستردهتر از قبل داشت».
💢ادامه دارد
@IMANI_mohammad
💢 رزمایش محرم؛
شکست آرایش جنگی دشمن -۲
۵) در همین حال و هوا، مجری شبکه «اینترنشنال» (بازوی رسانهای موساد) از دو کارشناس خود میپرسد: «آیا ممکن است بشود مناسک محرم را از دست آخوندها در آورد؟».
در پاسخ، مهدی خلجی میگوید: «اتفاقی که باید بیفتد، همین سکولاریزاسیون است. حتی فرد شیعه میتواند خودش تعیین کند که مذهب چیست و چگونه عمل کند. الان در پاریس، مسجدی داریم که امام جماعتش یک همجنسگراست»؛
و نفر دوم، (مهدی مهدوی آزاد) ادامه میدهد: «شما ممکن است دین جدیدی بسازید و روایت خود را داشته باشید. دنیای مدرن به شما این اجازه را میدهد. اصلا هرجور دوست دارید. ممکن است شما بروید بالای بام پشتک بزنید، به اسم نماز خواندن».
خود این افراد کمترین اهمیتی ندارند. نکته مهم این است که اینترنشنال، به سردبیری معاون متواری وزیر ارشاد در دولت خاتمی اداره میشود. همچنین، مهدی خلجی، قبل از فرار از ایران و همکاری با موسسه واشنگتن، در نشریاتی مانند اطلاعات، کیان و انتخاب، مطلب منتشر میکرده و همسر مرجان شیخالاسلامی (متهم فراری پرونده فساد ۷ میلیارد یورویی در پتروشیمی) بوده است. مهدوی نیز، با حیات نو، آقتاب یزد، صدای عدالت و ایران و همشهری همکاری داشته و سردبیر سایت آفتابنیوز و مسئول مرکز مطالعات رسانه بوده است. او قبل از فرار از کشور، عضو ستاد انتخاباتی موسوی بود.
۶) نگونبختهای سیاسی، وقتی که عایدیشان از معارضه مستقیم، دریافت تودهنی از مردم میشود، مرتکب نفاق و تحریف میشوند. این، نسخهای است که ارگان حلقه لندن در فتنه سبز پیچید. «جرس» (با مدیریت کدیور)، ۵ خرداد ۱۳۹۲، در مقاله «آیت الله خمینی در برابر آیتالله خمینی»، خواستار انتقام از امام و رهبری، به واسطه تحریف مکتب امام(ره)توسط امثال خاتمی و موسوی و برخی منسوبان به امام شد:
«ما محتاج نظریهای مناسب با فضای سیاسی برای گذار هستیم که باید بر گسل شکاف میان اطرافیان آیت الله خمینی رخ دهد. در این دید، نباید با آیت الله خمینی همان معاملهای را کرد که با آقای خامنهای میکنیم. آقای خمینی، همچون متنی است که دو قرائت هرمنوتیکی کاملا متضاد از آن میشود کرد. البته که یحتمل، دموکراسی دینی بیمعناست.
با این حال آقای خمینی و سخنان او در وضعیت کنونی سیاست ایران، حکم متن مقدس قرآن یا انجیل را دارد و باید آن را به نفع خود تأویل کرد. چرا از لاک تا مارتین لوتر و سروش و مجتهد شبستری، کوشیدهاند بگویند دین با دموکراسی یا حقوق بشر سازگار است، به جای اینکه بر تضاد این دو به نحو ذات گرایانه انگشت نهند؟ دین از منظر هویتی برای بسیاری از انسانها مهم است، و بر این اساس بهتر است به جای آنکه خود را در برابر قرار دهیم، از نیروی آن استفاده کنیم. هکذا است داستان آقای خمینی در وضعیت بغرنج کنونی ما».
۷) مشابه همین اعتراف به نفوذ اجتماعی اسلام را «مجید محمدی» از اعضای حلقه کیان (یکی از چند حلقه سازمان آشوب در سال ۷۸ و ۸۸، با حضور برخی سران حزب مشارکت و گروهک ملی-مذهبی) عنوان کرد.
او اواخر مهر ماه ۱۳۸۸در وبسایت رادیو فردا نوشت: «اعضای جنبش سبز میخواهند با شورت کوتاه و تاپ بیرون بیایند، سینه بزنند و اگر هوس کردند، لیوان شرابی بنوشند... آنها روزه خواری میکنند و نصرمن الله و فتح قریب سر میدهند. در نماز جمعه با کفش و به صورتی مختلط پشت سر هاشمی نماز میخوانند و جای صلوات، سوت و کف می زنند»؛
اما ۴ آبان ۱۳۸۸ اعتراف کرد: «اسلامگرایی، جدیترین مانع و مخاطرهبرانگیزترین مشکل در برابر جنبش سبز است. ریشههای فرهنگی و اجتماعی که به تأسیس و تداوم جمهوری اسلامی منجر شدند هنوز در جامعه ایران زندهاند. آنچه خطر جدی است، نام جمهوری اسلامی نیست بلکه اسلامگرایی است که در ایران قوی است. در ضرورت جدی گرفتن و اهمیت آن همین بس که بیش از سه دهه، حکومت را سر پا نگه داشته است. این ایدئولوژی از نفس نیفتاده و بر زمین زدن و ضربه فنی کردن آن، کاری است بس دشوار. نقطه حساس و بنیادین جمهوری اسلامی نه مقام ولی فقیه یا شخص خامنهای، بلکه اسلامگرایی است».
💢ادامه دارد
@IMANI_mohammad
💢 رزمایش محرّم؛
شکست آرایش جنگی دشمن -۳
۸) مکتب حسینی، عیارمندتر از این حرفهاست که پیاده نظام سیا و موساد و MI6 در ناتوی فرهنگی، بتوانند آن را مخدوش یا مصادره کنند. آنها، روزگاری طولانی لاف زدند که دوره دین تمام شده، اما از سر بیچارگی، لاف خود را باطل کردند.
مدعی بودند دین از چشم مردم افتاده، اما نسخههای قلابی ساختند. اگر اسلام رو به افول بود، نیاز نداشتند نسخه بدلی بسازند. اساسا برای چیز بیارزش که نسخه قلابی نمیسازند. اسلام و مکتب امام حسین(ع) چون مطلوب مردم است، معاندین برایش بدل میسازند.
در عین حال باید پرسید کدام گفتار و رفتار امام حسین(ع)، کمترین شباهتی با اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دارد؟ آنجا که بیعت با طاغوت مستکبر را رد کرد و فرمود: «أَلا وَ إِن الدعِی بْنَ الدعِی قَدْ رَکزَ بَینَ اثْنَتَینِ: بَینَ السلهًْ وَالذلهًْ، وَ هَیهاتَ مِنا الذلهًْ، یأْبَی اللهُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِیهًْ وَ نُفُوسٌ أَبِیهًْ»؛
یا آنجا که در آغاز محاصره، به حرّ بن یزید فرمود: «لَيْسَ شَأْنى شَأنُ مَنْ يَخافُ الْمَوْتَ، ما أَهْوَنَ الْمَوْتِ عَلى سَبيلِ نَيْلِ الْعِزِّ وَاِحْياءِ الْحَقِّ، لَيْسَ الْمَوْتُ في سَبيلِ الْعِزِّ اِلاّ حَياهًْ خالِدَهًْ وَلَيْسَتِ الْحَياهًْ مَعَ الذُّلِّ اِلاَّالْمَوْتَ الَّذى لاحَياهًْ مَعَهُ، اَفَبِالْمَوْتِ تُخَوِّفُنى... وَهَلْ تَقْدِرُونَ عَلى أَكْثَرِ مِنْ قَتْلى؟! مَرْحَباً بِالْقَتْلِ في سَبيلِ الله، وَلكِنَّكُمْ لاتَقْدِروُنَ عَلى هَدْمِ مَجْدى وَ مَحْوِ عِزّى وَشَرَفى».
دعوت غربپرستان به تسلیم و بیعت با آمریکا کجا، و منطق نورانی سرور آزادگان(ع) کجا که در پاسخ والى مدینه برای بیعت با یزید فرمود: «إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ، وَ مَعْدِنُ الرِّسالَةِ، وَ مُخْتَلِفُ الْمَلائِکَةِ... وَ یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ الْخَمْرِ، قاتِلُ النَّفْسِ المُحَرَّمَةِ، مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ، وَ مِثْلِی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ».
آیا از مسلمان نماهای تنظیم شده با موج آمریکا و انگلیس و اسرائیل، ولو یک بار شنیده اید که امر به معروف و نهی از منکر یا ناموس و عفاف و حجاب را محترم بشمارند و با تاسی از حضرت اباعبدالله (ع) بگویند: «لايَحِلُّ لِعَينٍ مُؤمِنَهًْ تَرَى اللهَ يُعصى فَتَطرِفَ حَتّى تَغَيِّرَهُ. بر چشم هیچ مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مىشود و چشم خود را فرو بندد، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد».
۹) فرزندان شیطان، بیهوده دست و پا میزنند. پروردگار متعال محبت امام حسین(ع) را مغناطیس جذب دلهای مومنان قرار داده؛ چنان که پيامبر اعظم (ص) فرمود «إنّ لِقَتلِ الحُسينِ حَرارَهًْ في قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ اَبَداً».
ملت ما هر سال پرشورتر از قبل، در مسیر محبت سالار شهیدان و انزجار از دشمنان مکتب او قدم برمیدارد و این را مصداق بشارت آیه شریفه قرآن میشمارد: «لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لَا نَصَبٌ وَ لَا مَخْمَصَهًْ فِي سَبِيلِ اللهِ وَ لَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَ لَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ.
هيچ تشنگى و گرسنگی و رنجى در راه خدا به آنان نمىرسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم آورد، قدم نمىگذارند، و از دشمن غنيمتى به دست نمىآورند، مگر اينكه به سبب آن، عمل صالحى براى آنان نوشته مىشود؛ زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمىكند».
پیام ملت امام حسین(ع) با رزمایش محرم و صفر امسال، خطاب به اردوگاه کفر و نفاق، یک جمله بیشتر نیست و آن این که: «موتوا بغیظکم».
💢یادداشت روز کیهان
@IMANI_mohammad
صادرات که افزایش یافته؛
پس پول نفت کجا می رود ؟!
🔹تعبیر سنگ پا، در توصیف وقاحت بانیان و حامیان خسارت های دولت روحانی، نارسا است.
🔹یکی شان، روزنامه سازندگی که در تحلیلی با عنوان "بی خوابی رئیسی"، دغذغه رئیس جمهور نسبت به فشار تورم بر معیشت مردم را به سخره گرفت.
🔹دومی، عباس عبدی که در روزنامه اعتماد نوشت: «چرا در دو دولت رئیسی و دولت احمدينژاد بهرغم بهبود درآمدهاي نفتي، وضع بدتر ميشود ولي در دولت خاتمي و روحاني، بهرغم كاهش درآمدهاي نفتي وضع بهتر ميشود؟ ارزش صادرات نفت ايران در سال ۱۴۰۱، به ۴۳ ميليارد دلار رسيد كه در مقايسه با ۲۶ ميليارد دلار در سال ۱۴۰۰ و ۸ ميليارد دلار در سال ۱۳۹۹ و ۱۹ ميليارد دلار در سال ۱۳۹۸ افزايش چشمگيري داشته و به ميزان ۶۱ ميليارد دلار ارزش صادرات نفتي در سال ۱۳۹۷ كه تحريمهاي آمريكا احيا شد، نزديك شده. اينكه هر روز به فروش بيشتر نفت افتخار شود، مساله مردم نيست؛ آثار اين فروش در كسب و كار و سفره مردم مهم است».
🔹او به روی خود نمی آورد که دولت موفق شده "بدون برجام" و با وجود تحریم های دو برابر شده در اثر آن، صادرات نفت را از ۳۰۰ هزار بشکه در اواخر دولت روحانی، به حدود ۱/۵ تا ۱/۹ میلیون بشکه برساند.
🔹مصیبت بزرگ این است که می دانند چه میدان مین گسترده ای را پیش پای دولت بعدی پهن کردند، اما کتمان می کنند. به چند آمار بر جا مانده عنایت کنید:
🔻 کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی
🔻 جارو کرددن خزانه و پیشخور کردن بودجه ارزی سال ۱۴۰۰
🔻 انتشار پول بی پشتوانه ( ۲۰۰ هزار میلیارد تومان) و انفجار نقدینگی،
🔻 بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی
🔻 سررسید اوراق فروخته شده به میزان ۵۳۲ هزار میلیارد تومان
🔹همچنین مرور کنید حجم بدهی ها و تعهدات و انتظارات ایجاد شده در دولت قبل که از سوی دولت فعلی، پرداخت شده است. فقط چند نمونه:
🔻تسویه ۲۷۰ هزار میلیاردتومان بدهی سود اوراق
🔻تسویه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به صندوقهای بازنشستگی
🔻اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی معلمان
🔻اختصاص ۵۴ هزارمیلیارد تومان برای تسویه بدهی بانک مرکزی و...
🔹تامین اعتباراین هزینه های هنگفت و نظایر آن (در کنار بودجه عمومی کشور) به واسطه افزایش درآمدهای نفتی و غیر نفتی انجام شده. یعنی با وجود "کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی"، ۴۶۴ هزار میلیارد تومان از بدهی ها و تعهدات دولت قبل هم تسویه شده است.
🔹معیشت مردم، گرفتار تورم سنگینی است و باید چاره جویی شود؛ همچنان که برخی مدیریت های ضعیف باید دستخوش تحول جدی شود و روند های غلط منتهی به توزیع رانت و تولید تورم اصلاح گردد.
🔹اما در عین حال باید عنایت داشت که دولت سابق، کشور را از نظر اقتصادی درست به همان بن بست مد نظر غرب کشانده بود و انتظار شان این بود که کشور در بن بست درآمدی، در ابعادی به مراتب خسارتبار تر از برجام، تسلیم غرب شود.
🔹اما به مدد الهی و تدابیر دولت در حوزه دیپلماسی تجاری، این بن بست شکسته شده و نرخ رشد اقتصادی که در دولت دوم روحانی به صفر نزدیک شده بود، اکنون به حدود ۴ درصد رسیده است.
🔹این نرخ می تواند و باید به بالای ۸ درصد برسد و ظرفیت های معطل بسیاری، قابلیت فعال سازی دارد.
@IMANI_mohammad