eitaa logo
《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
615 دنبال‌کننده
97 عکس
43 ویدیو
12 فایل
🔻 کپی مطالب کانال تنها با ذکر #لینک بلامانع است. 🔴 #انتقادات و #پیشنهادات خود را در جهت رشد کانال، با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخگوی احکام شرعی
✍ آتش زدن خانه ها عادت همیشگی ابوبکر https://youtube.com/shorts/0AGqdQwYXjA?feature=shared
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ تحلیل چرایی حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها توسط منافقین https://youtube.com/shorts/1MVoq2Hkmgs?feature=shared
409.pdf
130.7K
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 ضروت تعظیم شعائر فاطمی 🔻 بیانیه استاد آیت الله علیدوست دامن برکاته 📚 @alidost_fiqh
آیت الله علیدوست.mp3
1.28M
☑️ نقد آیت الله علیدوست بر سخنان مهدی جمشیدی در مناظر با دکتر عبدالکریمی در بحث حجاب دین 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
آیت الله علیدوست.mp3
1.28M
☑️ نقد آیت الله علیدوست بر سخنان مهدی جمشیدی در مناظر با دکتر عبدالکریمی در بحث حجاب دین 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
Emkane Hejab.mp3
47.63M
☑️ صوت مناظره مورد نقد آیت الله علیدوست. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
🔻بایکوت به‌جای پاسخ 🖊مهدی جمشیدی استاد ابوالقاسم علیدوست در درس خویش دربارۀ سخن حقیر گفته‌اند: «کلیپی از یک نفر اخیراً پخش شده است که البته این شخص در این‌گونه حرف‌زدن‌ها سابقه دارد و من واقعاً نمی‌دانم چرا این افراد راه پیدا می‌کنند حرف بزنند. خود این شخص می‌گوید من اصلاً حوزه ندیدم و یکسری مطالب را می‌گوید؛ مثل کسانی‌که از طریق حل جدول، باسواد می‌شوند. ایشان می‌خواهد از عظمت حجاب بگوید که البته از عظمت حجاب هرچه مطلب بگوییم جا دارد ولی اینکه ادعا کنیم ولایت علی(ع)، ضروری دین نیست ولی حجاب، ضروری دین است، مشکل‌ساز است. وقتی تو این حرف را می‌زنی، حجاب بالا نمی‌آید و اگر هم بالا بیاید، ولایت امیرالمومنین(ع) پایین می‌آید. کسانی که بخواهند سوءاستفاده کنند همین را می‌گیرند و می‌گویند ولایت علی(ع) که شیعه بر آن استوار شده است در حد حجاب نیست؛ می‌گویند بنیان شیعه بر پایه‌ای است که به اندازه حجاب نیست. متأسفانه حساب‌وکتابی وجود ندارد و این افراد را می‌آورند حرف بزنند. همین کلیپ را فردا وهابیت می‌گیرد و چقدر از آن استفاده می‌کند. این ثمره حرف‌زدن کسانی است که درس نخواندند، ثمره ندانم‌کاری کسانی است که نمی‌دانند رسانه را در اختیار چه کسانی قرار دهند و فقط جهات خاصی برای‌شان اهمیت دارد که اگر آن جهات درست باشد هرچه بادا باد!» https://iqna.ir/00HZXL خبرگزاری بین‌المللی قرآن نیز افزون بر انعکاس این برداشت، چندی بعد تلاش کرده تا قدری فضاسازی منفی کند و ماهی خود را از آب گل‌آلود بگیرد: https://iqna.ir/00HZw9 به اختصار بگویم: ۱. سبک و سیاق تحقیرآمیز آقای علیدوست در آنچه که به‌واقع، نقادی نیست، نشان از نوعی «اَشرافی‌گری علمی» دارد که زاویۀ نگاهش، از بالا به پایین است و منتقد و مخالف خویش را هیچ و پوچ می‌انگارد. مواجهۀ ایشان «تخریبی» است و نه «اصلاحی»، و بدین جهت، ادبیات تحقیرآمیز و ملامت‌کننده استخدام کرده‌اند. می‌خواهند دین‌دانیِ فقه‌بسنده و فقهِ مصلحت‌زده‌اشان را به بهای گزاف، به مخاطبِ آزاداندیش بفروشند و اطاعت مقلّدانه و تمکین مرعوبانه بخرند. من خریدار چنین متاعی نیستم و جز در برابر استدلال و برهان، سر تعظیم و تسلیم فرونمی‌آورم. به‌جای «تحکّم»، «تلطّف» بورزید و به‌جای «اقتدار»، بر «استدلال»‌ تکیه بزنید و به‌جای «ملامت»، «مباحثه» کنید. من «سابقه‌دارِ» کدام سخن مبتذل بوده‌ام و کجا از «حل جدول»، معرفت اندوخته‌ام؟! در بیست‌وپنج سال گذشته، پنج هزار جلد کتاب خوانده‌ام و در مطالعه و فکر و نوشتن و مباحثه، ممحض و متمرکز بوده‌ام. ۲. ما را متهم به اختناق‌طلبی و انسداد‌خواهی و خودمرکزبینی می‌کنند اما آشکار می‌گویند نباید رسانه در اختیار کسی چون من قرار بگیرد. آری، به «مناظره» و «مواجهه» فرانمی‌خوانند و «کرسی آزاداندیشی» برپا نمی‌کنند و وارد «گفتگوی عاری از اقتدارهای نامعرفتی» نمی‌شوند، بلکه طریق «حذف» و «سرکوب» در پیش می‌گیرند و پاسخِ دیگری‌های معرفتی‌شان را با توصیه به «نفی» و «طرد» می‌دهند. وقتی از «قدرتِ ابطالِ علمی» بی‌بهره باشند، به‌ناچار باید «قدرتِ اختناقِ عملی» را به میدان بیاورند و در سایۀ مُهرِ خاموشی بر دهان دیگری‌ها دوختن، اقتدارشان را حفظ کنند. در منبرهای‌شان، نالۀ آزادی بیان برای دگراندیشان سرمی‌دهند و فریاد بایکوت برای انقلابی‌ها. هیچ‌گاه در پی رسانه نبوده‌ام، بلکه همواره دعوت شده‌ام و اغلب نیز با اصرار پذیرفته‌ام. ۳. عجبا که حتی در اینجا نیز ایشان، جانب «مصلحت» را گرفته و «حقیقت» را وانهاده است؛ ایشان نمی‌گویند این گزاره که «ولایت حضرت امیر -علیه‌السلام- ضروری مذهب است و نه ضروری دین»، غلط است، بلکه می‌گویند بیانش «برخلاف مصلحت» است. پس نظر ایشان معطوف به مقام «صلاح» و «فساد» است و نه «صدق» و «کذب». تا اینجا روشن شد که دست‌کم، سخن من «غلط» نبوده است. اما ایشان ادامه می‌دهند که این سخن برخلاف مصلحت است به این دلیل که موجب تنزّل مرتبۀ ولایت نسبت به حجاب می‌شود. این سخن نیز راه به حقیقت نمی‌برد چون «ضروری دین» بودن یک حکم، به معنای تحقّقِ «توافقِ بینامذهبی» دربارۀ آن حکم است و نه «مهم‌تر» و «بنیانی» ‌بودن آن حکم. مگر هر آنچه که در میان مذاهب اسلامی، جزو «بیّنات» و «قطعیّات» است، در حکم «باطن شریعت» و «گوهر دین» است؟! اصطلاح ضروری دین، حاکی از «اجماع مسلمانان» است و نه (به‌طور حتمی) «ارکان اسلام». غرض من از بیان این نکتۀ تناقض‌یاب در برابر طرف مناظره‌ که شیعه بود، این بود که اثبات کنم ولایت حضرت امیر که تو آن را پذیرفته‌ای، امر اجماعی نیست، اما حجاب که تو آن را «حکم تاریخی» می‌دانی و نه «حکم دینی»، امر قطعی و بیّن در میان فرقه‌ها و مذاهب اسلامی است. حاصل این بیان، «تحکیم حکم حجاب» است و نه «تقلیل حکم امامت». به‌راستی، این بدیهیّات را کسی چون من باید به استاد سطوح عالی حوزه بگوید؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
👆👆 پاسخ دکتر جمشیدی به نقد استاد علیدوست
﷽ ✍🏻 نقد بیانیۀ جمعی از نیروهای سیاسی در رابطه با خروج از انفعال نسبت به بحران غزه https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ تحلیل بسیار جذاب امام خامنه ای در عظمت خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از ولایت امیرالمومنین علیه السلام «... روايت دارد: «سميت فاطمة، زهراء ...» «فاطمه‏ را زهرا ناميدند، چون روزى سه بار در چشم على عليه ‏السّلام مي درخشيد.» زن اگر در هر ميدانى پشتيبان مرد باشد، نيروى مرد به چندين برابر مي رسد. اين زن حكيم؛ اين زن عالم؛ اين زن محدث؛ اين زنى كه با عوالم غيب ارتباط داشت؛ اين زنى كه فرشتگان با او حرف مي زدند؛ اين زنى كه قلب او همچون قلب على و پيغمبر، روشن به عوالم ملك و ملكوت بود؛ با همه ‏ى اين ظرفيت؛ با همه‏ ى اين مقام شامخ، در همه ‏ى مراحل زندگى و تا زمانى كه زنده بود، پشت سر اميرالمؤمنين عليه ‏السّلام مثل كوه ايستاد. دفاعش از على و از ولايت و آن خطبه ‏ى غرا، كه علامه ‏ى مجلسى رضوان‏ الله ‏عليه مي گويد: «بزرگان فصحا و بلغا، از فصاحت و علو كلمات و معانى و ظاهر و باطن آن، انگشت تعجب به دندان گزيده ‏اند» ...! علامه ‏ى مجلسى كه آن همه روايت از اين دست از ائمه عليهم ‏السّلام گرفته و نقل كرده و در اختيار ما گذاشته، در مقابل اين خطبه، خودش را مي بازد. اين خطبه، خطبه ‏ى عجيبى است! مثل زيباترين و بلندترين خطبه ‏هاى نهج ‏البلاغه است. خطبه ‏اى كه با آن حال غم و اندوه، در مسجد، خطاب به مسلمانان، ارتجالًا و بدون اين‏كه قبلًا آن را درست كرده باشد و درباره ‏ى آن فكر كرده باشد، بر زبان جارى كرده است! آن بيان، آن حكمت، آن ارتباط با غيب، آن ظرفيت والا و بالا، آن نورانيت قلب، آن نورانيت بيان و زبان، همه ‏ى اين ها را يكسره در راه خدا خرج كرده است...» 📚 بيانات امام خامنه ای در ديدار مداحان اهل بيت علیهم السلام، در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ 24/ 09/ 1371 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍ تحلیل دقیق ادله شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بر اساس مبانی احمد بن حنبل و ابن تیمیه ✅ حتماً با دقت تمام مطالعه کنید! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u