مطالعات اخوان المسلمین
⭕️ جدال اخوان اصیل با اخوان بدلی
تفاوت در سبک زندگی
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
پلان سوم
▫️اگر سبک زندگی اخوان بدلی، آمیخته با تجمل گرایی و مملو از دلارهای قطری است، اما در مقابل، اخوان اصیل، به پیروی از اسلام ناب و سیره اهل بیت علیهم السلام،سبکی ساده زیست و پرهیز از هرگونه اشرافی گری را سرلوحه خویش قرار داده است.
▫️شهید محمد الضیف؛ از پیروان صادقِ خط اصیل اخوان، به خوبی می دانست زیست اَشرافی و تجمل گرایی، خُلق و خوی آدمی را علاوه بر عافیت طلبی به سمت ایجاد احساس نیاز به بهترین ها را در وجود آدمی نهادینه می کند و این همان سناریوی غرب برای سلب آزادی و سلب حرّیت از انسان برای به بند کشیدن و استثمار روح اوست.
▫️فیلم فوق که سبک زندگی شهید الضیف را برای نخستین بار آن هم پس از شهادت وی به تصویر کشیده است بیانگر آن حقیقت ناب است که آنچه سبب گردید رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را به زانو درآورد، پیروی از آموزه های اخوان اصیل است نه اخوان بدلی.! زیرا اخوان بدلی و قلابی به خاطر برخورداری از خُلق و خوی راحت طلبی و زیاده خواهی نه تنها قادر به یاری و کمک به آزادی قدس شریف نیست بلکه به عادی سازی روابط با اسرائیل رأی مثبت و قاطع می دهد.
▫️این فیلم در تاریخ اسلام سیاسی به یادگار خواهد ماند تا کسی همچون محمد الضیف و یحیی سنوار ( طراحان طوفان الاقصی) به دنیا ثابت کنند؛ کسی می تواند میراث دار سید قطب و حسن البنا باشد که گفتار و کردار او منطبق با اخوان اصیل باشد نه همچون اخوان بدلی که فقط نام رهبران اخوان را به خاطر سپردند.!
◀️مطالعات اخوان المسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
مطالعات اخوان المسلمین
⭕️ هر گِردی گردو نیست
هر اخوانی،اخوان نیست.
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
▫️پیام تبریک طرفداران صلاح عبدالحق به جولانی، نمونه ای از ضرب المثل هر گردی گردو نیست را به تصویر کشیده است. اگرچه آنها خود را نماینده اخوان المسلمین معرفی می کنند اما این اقدام به خوبی نشان می دهد که آنان بر منهج اخوان نبوده و نیستند.صلاح عبدالحق، فارغ از بی احترامی به اکثریت ملت سوریه،در صفحه رسمی خود جولانی را رئیس جمهور سوریه و شخصی که از او انتظار برقراری عدل را می توان داشت، تعبیر نمود.بدیهی است تشکیلاتی که بودجه آن را قطر تامین می کند، نام و رسم آن اهمیتی نداشته باشد؛ زیرا تحت هر اسم و رسمی که باشد لزوماً منافع و منویات قطر را باید تامین کند.
▫️گفتنی است پیام تبریک طیف صلاح عبدالحق زمانی صادر شد که امیر قطر به تازگی از سفر سوریه و دیدار با جولانی بازگشته است. این یعنی در قاموس تمیم بن حمد، کسی که ریزه خوار و مواجب بگیر او باشد، چه نامش اخوان باشد و چه تحریرالشام، باید بر مبنای سیاست های حامیان غربی وی گام بردارد.
▫️حال باید پرسید چگونه کسی می تواند خود را اخوانی بنامد در حالی که کاملا برعکس و برخلاف نهضت سید قطب و حسن البنا رفتار می کند. نهضت سید قطب و حسن البنا برای تحکیم توحید و مقابله با استبداد ایجاد شد زیرا سید قطب مکرر بیان می نمود: که اسلام دین تسلیم مطلق در برابر حاکمیت خداوند است و هرگونه مماشات با جهل و سکولاریسم به معنای سقوط از قله توحید است. چگونه کسی می تواند مدعی پیروی از اخوان اصیل باشد اما در عین حال به فردی همچون احمد الشرع( جولانی) تبریک و تهنیت گوید.
▫️شهید سید قطب بر این باور بود اسلام با جهل، مبارزه دائمی دارد و با سکولارها و ظالمان سر سازش ندارد. نباید غفلت کرد زیرا جولانیِ امروز همانند دیروز، ابزاری در دست دشمنان اسلام برای ضربه زدن به مسلمانان است. پیروان صادق اخوان اصیل می دانند که استقرار حکومت اسلام تنها با التزام به شریعت محقق خواهد شد و تبریک گفتن به فردی سکولار که بر مبنای دموکراسی غربی و معاهدات نامشروع گمارده شده است، چیزی جز پشت کردن و خیانت به اسلام و اخوان اصیل نیست.
◀️مطالعات اخوانالمسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
💫 گامی که استادِ امام بخاری،در معرفی امام مهدی علیه السلام پیش از تولد حضرت برداشت.
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
✨دوهزارسال قبل از میلاد، منجّمانِ فرعون خبر دادند؛ به زودی فرزندی از بنی اسرائیل به دنیا خواهد آمد که حکومت ظالمانۀ فرعون را برخواهد چید.
فرعون به جستجوی آن کودک، دستور قتلِ کودکانِ پسرِ تازه متولد شده را، صادر نمود و هزاران طفل را به قصدِ نابودیِ موسی علیه السلام، در آغوشِ پُر مِهر مادرانشان، به قتل رساند.
✨دو هزار و پانصد سال بعد، در سال 250 هجری قمری، زمزمۀ به دنیا آمدن کودکی در آیندۀ نزدیک خبرساز شد. مسلمانان با تکیه بر آیات و روایات، از تولد کودکی سخن می گفتند که قرار است با آمدنش، بساطِ ظلم و جور را، برای همیشه از أقصی نقاطِ عالم، محو سازد.از این رو فراعنۀ زمان، در جستجویِ آن کودک برآمدند تا برای صیانت از حکومت ظالمانۀ خویش او را به قتل برسانند.
✨در چنین شرایطی عالم سرشناس اهل سنت به نام «عَبّادِ بن یعقوب رَواجِنی» که استادِ امام بخاری و مشایخ دیگر صاحبانِ صحاح ستّه همچون؛ ترمذی و ابن ماجه به شمار می رود، در حفاظت از جایگاه و منزلت آن منجیِ مبارک، به میدان آمد و اولین کتاب مستقلِ اهل سنت به نام« اخبار المهدی المنتظر» را، آن هم 5 سال قبل از تولد آن حضرت،در حمایت و تایید دوازدهمین پیشوای مسلمین یعنی امام مهدی علیه السلام، به نگارش در آورد.
✨رواجنی با چنین اقدامی اعتقاد اهل سنت به مفهوم انتظار و مهدویت را پر رنگ ساخت و به دنیا آموخت؛ امام مهدی "ارواحنا فداه" بهترین فرصت برای وفاق و همدلی در برابر سلطه گران عالم است.
فرصت ها را دریابیم.!
◀️مطالعات اخوانالمسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
مطالعات اخوان المسلمین
⭕️ مخالفان جولانی در بدنه تحریرالشام
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
اِپیزود اول : جنبش "حراک الثوری"
▫️جمعیت چهار میلیونی معارضان سوری که در بیعت جولانی به ادلب مهاجرت کردند؛ امروزه به چیزی حدود یک میلیون نفر کاهش یافته است. این یعنی چیزی حدود سه میلیون نفر از مبایعان تحریر الشام از بیعت خود سر باز زده و هزاران نفر از بیعت شکنان، به جمع مخالفان کنش گر جولانی پیوستند. شکاف عمیق بوجود آمده در بدنه تحریرالشام سبب گردید چندین جنبش و گروهِ مخالف از بطن تحریرالشام علیه جولانی، بوجود آید؛ زیرا دولت هفت ساله جولانی در ادلب، از سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۴ در نهایتِ بی کفایتی، اعتراض و مخالفت مبایعان را به همراه آورد. عملکرد فجیع جولانی تا جایی پیش رفت که بسیاری از مفتیان و شرعی های تحریرالشام، فتوای کفر جولانی را صادرنمودند.
▫️جنبش "حراک الثوری" نخستین تشکیلاتی است که در بدنه تحریرالشام در مخالفت با ایدئولوژی و عملکرد جولانی بوجود آمد. این گروه با هدف براندازی جولانی به روشنگری و مبارزه علیه رهبران تحریرالشام می پردازد. آنها معتقدند جولانی با پوشش جهاد و شعارهای انقلابی در بین معارضان نفوذ کرد و از ایجاد خلافت اسلامی و حمایت همه جانبه از معارضان سخن گفت که در نهایت توانست،مخالفان بشار اسد را فریب دهد و نظر آنان را برای گرفتن بیعت، جلب نماید.
▫️پیروان جنبش مزبور بر این باورند؛جولانی در قبال بیعتِ مبایعان قسم یاد کرد تا در خصوص چهار مسئله اساسی متعهد باشد؛ ۱.آزادی سرزمین شام( سوریه، فلسطین، اردن و لبنان).۲.برقراری شریعت ۳.عدالت گستری ۴.حمایت همه جانبه از مبایعان و مخالفان اسد.اما جولانی به سرعت وعده های خود را زیر پا نهاد و بر خلاف اصول مورد پذیرش طرفین، با گروه های معارض جنگید و با آنان وحشیانه رفتار نمود و بسیاری از آنان را در زندان های نامعلوم محبوس و ناپدید ساخت.
▫️از منظر رهبران و پیروان جنبش "حراک ثوری" جولانی، کارگزار و عامل ناتو در سوریه است و به دلایل گوناگون اسلام وی نقض گردیده و در نتیجه مورد تکفیر مفتی های جنبش قرار گرفته است. در همین راستا پیروان این جنبش؛ چهار هدف اصلی را تعقیب می کنند؛ ۱. اسقاط جولانی ۲.انحلال دستگاه امنیتی جولانی(ساواکِ جولانی) ۳.تشکیل شورای حقیقی متشکل از تمامی احزاب و گروه ها. ۴. آزادی زندانیان عقیدتی و پاکسازی زندان ها از مخالفان و منتقدان جولانی.
▫️گفتنی است؛ رهبران جنبش حراک، تحت گفتمان وهابیتِ تکفیری و جهادی اداره می شود که رویکردی کاملاً ضد شیعی و ضد ایرانی دارند. آن ها تجربه عضویت در القاعده، جبهه النصره و گرایش های متعدد به جریان های مختلف جهادی و تکفیری را در کارنامه خود دارند.
اگرچه جولانی با اعلام انحلال هیئت تحریر الشام و ادغام تمامی فصائل و گروه ها در ارتش سعی بر سرپوش گذاشتن بر اختلافات درونی تحریر الشام دارد اما این مسئله چیزی از واقعیت میدان را تغییر نخواهد داد.
📌 ادامه دارد...
◀️مطالعات اخوان المسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
مطالعات اخوان المسلمین
☁️درخطبه های نماز جمعه حرم سیده زینب چه می گذرد؟
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
▫️شیخ ادهم الخطیب، امام جمعه حرم سیده زینب سلام الله علیها در اقدامی غیر منتظرانه به تمجید ازجولانی و تکریم تروریست های تحریر الشام پرداخت. آنچه در اظهارات شیخ ادهم قابل توجه است، معرفی و تطهیر جولانی به عنوان شخصیتی مؤمن، معتقد، مأمور از جانب خدا، مسئولیت پذیر و خادم است. کلیدواژه هایی که هریک به تنهایی،تحلیل و بررسی مختص به خود را می طلبد.
▫️گزاره ها و کلیدواژه های مورد استفاده شیخ ادهم را در موارد زیر می توان خلاصه کرد:
١_معرفی جولانی به عنوان فردی مسئول و مأمور از جانب خداوند
٢_معرفی جولانی به عنوان مردی با ایمان و متواضع
٣_معرفی جولانی به عنوان مردی با اخلاق و مسئولیت پذیر
٤_تبریک گفتن به تروریست های تحریرالشام بابت پیروزی
٥_خطاب قرار دادن جولانی با واژه ( استاد احمد الشرع)
٦_خطاب قرار دادن جولانی به عنوان رئیس جمهور رسمی و قانونی سوریه
▫️امام جمعه حرم حضرت زینب(س) در این خطبه بیان می کند:"مسئولیت رهبری مردم سوریه را خداوند بر دوش جولانی نهاده تا از حقوق ، کرامت، ثروت و حاکمیت مردم و کشور سوریه محافظت کند".
ادهم خطیب ادامه می دهد؛ "ایمان و تواضع احمد الشرع را در تعبیر او راجع به اینکه من حاکم مردم نیستم بلکه خادم مردم هستم، می توان فهمید و ایمان و تواضع جولانی حاکی از سلوک اخلاقی او دارد".
▫️به نظر می رسد بیانات عجیب خطیب حرم سیده زینب(س) از چهار حالت خارج نباشد؛
حالت اول: بهره گیری از اسلوب تقیه ( خوفی، اکراهی، کتمانی و مداراتی)
حالت دوم: مُکرَه و مجبور بودن
حالت سوم: تغییر رویکرد از شیوه عبادی _سیاسی به رویکرد سکولار و یک سویه
حالت چهارم: خطای محاسباتی
▫️آنچه در مقام نخست از اقدام شیخ ادهم به ذهن می رسد؛ تجسیم کسی است که به اردوگاه امام حسین علیه السلام شرفیاب شده و در حضور امام و اصحاب ایشان از یزید و شمرو خولی به نیکی یاد کند. اگر کسی بگوید مواضع مورد نظر از باب تقیه اتخاذ شده، عرض می شود تقیه به معنای قرارگرفتن در جایگاه سخنگوی تروریست های تحریرالشام و تحریف، تطهیر و وارونه ساختن روایت های راستین آن هم در جایگاه خطیب جمعه نیست بلکه قواعد،احکام و ضرورت های این مقوله را باید شناخت.اگر دیگری بگوید امام جمعه ی حرم، مجبور و مُکرَه به این سخنان بوده تا جسارت و تعرضی به حرم صورت نگیرد و همچنین نماز جمعه حرم تعطیل نشود در پاسخ به این دیدگاه عرض می شود؛ بدیهی است جولانی در بازی وچالشی ورود کرده که به دلایل متعدد جسارت و تعرض به حرم در سیاست های او به خاطر بهره گیری از تجربه های پیشین در کنار داعش، به معنای شکست اوست. اگر تطهیر جولانی به بهای عدم تعطیلی نماز جمعه باشد باید توجه داشت ماهیت نماز جمعه به رسالت تبیین گری و تفکیک حق از باطل بودن آن است. نماز جمعه ای که جای شهید و جلاد را عوض کند نه تنها عقیم است بلکه خیانت به سیره و آرمان زینبی (س) است. از این رو خطبه های حرم زینب (س) باید همچون خطبه های زینبی در شام و کوفه باشد.
📌نشر محتوای کانال با ذکر منبع بلامانع است.
◀️مطالعات اخوان المسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
مطالعات اخوان المسلمین
🥀 وداع با أبوطاها
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
▪️امروز دیار سلسلة الذهب (نیشابور)، پیکرمجاهدی نحیف و ریاضت کشیده ای را درآغوشکشید که عمر پر برکت خویش را وقف پیام مولایش رضا علیه السلام مبنی بر «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» نمود. اگرچه مجتبی در خان طومان و کفریا نبود تا از دم مسیحایی حاج قاسم، لقب أبوطاها را دریافت کند اما در عالم گمنامی و در عرصه جهاد ایدئولوژیک با سلاح اندیشه و قلم، به کارزارِ نبرد ایدئولوژیک با تکفیری ها بپا خواست و صدها اثر علمیِ فاخر، اعم از کتاب، مقاله، یادداشت تحلیلی، کرسی آزاد اندیشی، نشست و ... در دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام و صیانت از اهل سنت اصیل آن هم در تبیین و نقد جریان های وهابی_تکفیری، از خود به یادگار گذاشت.
▪️أبوطاها به خاطر شناخت و درک درستی که از مسائل جهان اسلام و منویات انقلاب اسلامی داشت؛ هرچند در عُش آل محمد(قم) می زیست اما روح و جانش فراتر از مرزهای جغرافیایی به مساحت اسلامِ عزیز در جَوَلان بود تا پیام اسلامِ ناب را با تولیدات بین المللی با بهره گیری از ظرفیت رسانه، به مخاطب مخابره کند.
▪️مجتبی، با پندار و کردار نیکوی خویش، در جهت تبیین محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام آموخته بود؛ بر خلاف برخی، کمتر حرف بزند اما بیشتر عمل کند تا زمان را خرج شبهه زدایی و حل مسئله ای از مسائل جهان اسلام کند و به عبارتی باری از دوش اسلام سبک کند تا لبخند رضایت امام رئوف را تحصیل سازد؛ زیرا مجتبی عمیقاً رضایت خدا را در رضایت رضایِ خراسان می دید.
▪️فقید سعید؛ آقای مجتبی محیطی از جمله مجاهدان گمنامی بود که در جهت انسجام و همبستگی روزافزون شیعه و سنی، تلاش بسیار نمود و صادقانه به پیروان مذاهب اسلامی محبت می ورزید.
📌آقا مجتبی، دوست عزیزم، غم از دست دادنت سنگین است. علی مقدس
◀️مطالعات اخوان المسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin