eitaa logo
کانال تبلیغی امامعلی پور
96 دنبال‌کننده
128 عکس
52 ویدیو
0 فایل
کانال پاسخ به سوالات شرعی ودینی @jabimamalipour
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ ✅بصیرت یعنی... ▪️همواره کار شیطان اغوای مردم بوده است، اما شیوه‌های اغوا تفاوت می‌کند. مردمی تحت تأثیر این‌گونه اغواها قرار نمی‌گیرند که خودشان پیشرفتی کرده و به حدی رسیده باشند که این‌گونه مفاهیم را درک کنند. حق و باطل در یک جامعه‌ پیشرفته‌، به درک و شناخت مفاهیم صحیح بستگی دارد. کاری که در مقابل شگردهای شیطانی انجام می‌گیرد «بصیرت» نام دارد. ▪️بصیرت یعنی انسان آن قدر قدرتمند شود که فریب حرف‌های زیبای شیاطین انس و جن را نخورد و بفهمد مقصود از این سخنان چیست. امروز ما از یک سو در داخل کشور و از سوی دیگر در سطح بین‌المللی در مقابل کشورهای دیگر و عمدتاً استکبار جهانی در مقام تهدید واقع شده‌ایم. ▪️کسانی در داخل، توده‌های مردم را با الفاظ و شعارهای خوب فریب می‌دهند، برای این‌که بر آن‌ها سوار بشوند و چندی بر کرسی قدرت بنشینند. دشمنان خارجی نیز همواره با تبلیغات بی‌شمار و غلط از طریق رادیوها، تلویزیون‌ها، ماهواره‌ها و سایت‌های تبلیغاتی مردم را بمباران می‌کنند. آنان سخنانی با ظاهری فریبنده مطرح می‌کنند و انتقادی که در ظاهر به نظر می‌رسد وارد است بیان می‌کنند؛ اما مقصود آن‌ها انتقاد نیست؛ بلکه هدف‌شان این است که عامل سازنده‌ای را از کار بیندازند تا مردم نتوانند از او بهره ببرند. ▪️ما باید چشم‌مان باز و بینا باشد و بفهمیم این حرف‌ها را برای چه می‌زنند و نتیجه‌اش چیست؟ ▪️...بصیرت یعنی این که مردمی هوشیار شوند، بفهمند و فریب ظواهر و شعارهای فریبنده‌اي چون آزادی، وحدت، آرامش و صلح را نخورند. ▪️«صلح» هميشه مطلوب نیست. اگر این طور بود پیغمبر (صلي‌الله عليه وآله) این همه جنگ نمی‌کرد. امام حسين (عليه‌السلام) در طول سیزده سال این همه فداکاری نمی‌کرد، خود و اهل بیتش و حتي طفل شیرخواره او به شهادت رسيدند. آن حضرت می‌توانست فقط بیعت ظاهری کند و خود و یارانش را نجات دهد. ▪️«آزادی» اگر به معنای ولنگاری و افسارگسیختگی باشد و هرکس هر کاری می‌‌خواهد بکند، هیچ وقت مطلوب نیست؛ نه به عنوان عقل مطلوب است و نه به عنوان شرع. باید کنترل وجود داشته باشد. باید هوس‌های حیوانی مهار شود. ▪️ولی آن‌‌ها با شعار آزادي، اسلام، حقیقت و انسانیت را می‌کوبند. بصیرت یعنی انسان بفهمد دشمن چه نقشه‌هایی به کار می‌گیرد و چگونه بايد در مقابلش مقاومت کرد. امروزه پرچم‌دار بصیرت، مقام معظم رهبری است. ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ https://eitaa.com/Imamalipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 خبر عبدالوهاب مزنى از او روايت شده كه گفت : وقتى به مدينة الرسول رسيدم و به مسجد رفتم ، ابوهريره را ديدم كه گريه مى كرد و خطاب به حضرت رسول صلى الله عليه و آله مى گفت : يا اباالقاسم من را خبرى ده ، و اين جمله را چندين بار تكرار كرد، آن گاه حضرت صلى الله عليه و آله او را از گريه كردن منع كرد، و بعد از بار سوم ابوهريره برخاست تا برود، من سراغ او رفتم و گفتم كه مردى غريبم و آمده ام تا حديثى از حضرت رسول صلى الله عليه و آله بشنوم ، و تو سه بار با آن حضرت سخن گفتى و گريه كردى ، اكنون كه مى روى به من بگو كه رسول خدا صلى الله عليه و آله چه فرمود: ابوهريره گفت : كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله فرمود: در روز قيامت مردى را مى آورند و به او مى گويند ما به تو مال بسيار داديم ، با آن ها چه كردى ؟ با صداى بلند گويد: كه بار خدايا صدقه دادم و انفاق كردم . به او گويند: صدقه دادى و انفاق كردى اما براى اين بود كه بگويند فلانى سخاوتمند و كريم است . و آن ها نيز همگى سخنان را درباره تو گفتند چو سودى به حال تو دارد؟ ديگرى را مى آورند و به او مى گويند: ما به تو شجاعت و نيرو داديم با آن ها چه كردى ؟ گويد: بار خدايا جهاد كردم و در راه تو جان فشانى كردم . گويند: بلى جهاد كردى اما براى آن چنين كردى تا اين كه بگويند فلان كس ‍ شجاع و نيرومند است ، حال اين تعريف و تمجيدهاى مردم چه سودى به حال تو دارد؟ فرد سومى را مى آورند و به او مى گويند: ما به تو علم داديم و هوش و استعداد و درك اين دنيا، با آن چه كردى ؟ گويد: بار خدايا علم آموختم و به مردم ياد دادم و آن را منتشر نمودم . گويند: اين كارها را كردى تا مردم بگويند فلانى عالم است ، و اين تعريف و تمجيدهاى مردم چه سودى براى تو دارد؟ آن گاه دستور مى دهند كه هر سه را به جهنم ببرند. 📚سيماى صدقه ، ص 42.
✨﷽✨ ✍استاد فاطمي نيا: • حضورقلب در نماز • مرحوم فيض كاشاني در اين مورد مثالي دارد : انسان كه شيريني ميخورد ،اگر شيريني به اطراف دهانش اصابت كرده باشد وآن را تمييز نكند ، مگس ها اطراف او جمع ميشوندو هرچه آنها را براند، باز هم برميگردند. حال اين مگس ها افكار وانديشه هاي ما هستند و آن شيريني ، تعلقات ما به امور دنيوي! وقتي انسان با تعلقات فراوان وارد نماز ميشود، اين مگس هاي تخيلات وافكار ، به دنبال آن ، به دل انسان هجوم مياورند! راه حلش اين است كه از قبل آمادگي نماز داشته باشيم و ذهن خودرا ازاين تعلقات دنيوي پاك كنيم تا جلوي هجوم افكار گرفته شود! اين تعلقات دنيا بد نيست، ما بديم كه از اينها بت ميسازيم! پس بايد هميشه درحالت توجه وحضور باشيم تا درزمان نماز، اين افكار هجوم نياورد ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ https://eitaa.com/Imamalipour
🔸سقط جنین ❖ سقط جنینی که روح در آن دمیده شده، حرام و از گناهان بزرگ است. سقط جنینی که روح در آن داخل نشده -اگر چه زمان کمی از انعقاد نطفه گذشته باشد- نیز، تنها در فرض اضطرار و ناچاری جایز است. کسی که جنین را سقط کرده، باید دیه را به ورثۀ آن بچه پرداخت کند؛ مگر آنکه دیه را به او ببخشند. در مواردی که با ادامۀ بارداری ترس از خطر جانی برای مادر وجود دارد، سقط جنین جایز خواهد بود. درخواست شوهر،‌ موجب جواز سقط جنین نیست. ❖ راهنمایی برای سقط جنین (بدون عذر موجّه شرعی) یا فروش داروی آن -در مواردی که سبب نزدیک برای سقط حرام باشد- جایز نیست. البته از نظر وضعی، کسی که این کار را کند ضامن نیست. 📚 احکام کاربردی، آیت الله العظمی شبیری زنجانی، مسأله 147 و 148، ص63-64 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✅کارفرما پول، قدرت، شهرت، رياست و خلاصه دل و خلق و دنيا و شيطان اينها مى‌توانند هدف ما باشند، اما اين هدف‌ها چيزى ندارند و استعدادهاى شكفته شده‌ى ما را به بن‌بست مى‌رسانند و در لجن مى‌كشند. ما در فاصله‌ى تولد و مرگ براى كسى كار مى‌كنيم، كارفرماى ما چه كسى باشد؟ ما حركت‌هايى داريم، محرك ما چه كسى باشد؟ بايد در اين محرك‌هاى انديشيد و آنها را مقايسه كرد و سنجيد. اين فكر و عقل ماست كه كمك ما هستند، فكر، محبوب‌ها و محرك‌ها و كارفرماها را ارزيابى مى‌كند و وضع آنها را مشخص مى‌نمايد كه چه مى‌دهند و چه مى‌گيرند، عقل هم بر اين ارزيابى‌ها نظارت مى‌كند و مى‌سنجد و بهترين آنها را نشان مى‌دهد و در نتيجه‌ى اين فكر و اين سنجس به عشق و به گرايش و ايمان مى‌رسيم. اينها چيزى ندارند، مصرف كننده هستند و محكوم هستند، نه در گذشته چيزى داده‌ند نه در آينده چيزى دارند كه بدهند، نه چشمى و گوشى و نعمتى داده‌اند و نه بهشتى دارند كه بدهند و اگر لذتى و ثروتى بوده همان لذت بچه بوده از كاكائو و همان زياد شدن ثروت بوده و كم شدن ما. 📚 رشد عین_صاد ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ https://eitaa.com/Imamalipour
🌸🍃﷽🍃🌸 ✋عوامل_مغفرت_در_قرآن ✍خداوند در قرآن تقوا را عامل مغفرت میداند و می فرماید: إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً وَ یُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ: اگر تقوای الهی پیشه کنید، براى شما [نیروى‏] تشخیص [حقّ از باطل‏] قرار مى‏دهد و گناهانتان را از شما مى‏زداید و شما را مى‏آمرزد(آیه 29 انفال) 👌در قرآن عواملی برای مغفرت بیان شده است، از جمله: 1- ایمان. «آمنّا بربّنا لیغفر لنا (73 طه) 2- پیروی از انبیا. «فاتّبعونی... یغفر لکم(31 آل عمران) 3- عفو و گذشت از مردم«و لیعفوا.... یغفراللّه لکم(22 نور) 4- قرض الحسنه و وام دادن به مردم. «ان تقرضوا اللّه... یغفر لکم(17 تغابن) 5- عبادت. «أنِ اعبدواللّه... یغفر لکم(3و4 نوح) 6-پرهیز از گناهان کبیره. «اِن تجتنبوا کبائر.... نکفّر عنکم سیئاتکم(31 نساء) 7- دعا و استغفار خود انسان. «ظلمتُ نفسی... فغفر له(16 قصص) 8- دعای اولیای خدا برای انسان. «یا أبانا استغفر لنا(97 یوسف)
🔆داستانى از زمان پيامبر(صل الله علیه وآله و سلم ) آورده اند كه در زمان حضرت رسول صلى الله عليه و آله ، ثروتمندان از انصار، وقتى كه درختان خرماى آن ها به ثمر مى نشست ، از ميان آن ها آن چه رسيده تر و بهترين بود به مسجد پيامبر صلى الله عليه و آله آورده و در گوشه ى قرار مى دادند تا فقراى مهاجر از آن استفاده كنند. در همين روزها بود كه روزى يكى از مالداران و ثروتمندان مدينه ، مقدارى خرما كه بى ارزش بود(يعنى از نوع پست و دور ريختنى بود) را آورد و در ميان خرماهاى نيكوى ديگران ريخت (و كالاى پست خود را با كالاهاى پاكيزه و نيكوى ديگران مخلوط كرد) كه در اين هنگام خداوند متعال از اين عمل نهى فرمود كه : ((و لا تيمموا الخبيث منه تنفقون ؛ براى انفاق سراغ چيزهاى ناپاك نرويد))(1) شما قصد مى كنيد از چيزهاى پست و فاسدى را كه نزدتان هست انفاق كنيد و حال آن كه اگر چنين چيزى را به خودتان بدهند نمى پذيريد. البته حالات و سيره معصومين عليه السلام اين بوده است كه از بهترين اموال خود انفاق مى كردند از جمله : در جنات الخلود گويد: كه حضرت امام صادق عليه السلام با برادران دينى خود مواسات مى كرد و آن چه را كه بهتر و خوب تر از چيزهايى كه در منزلش ‍ بود در راه خدا مى داد و اگر هم چيزى نداشت به فقير بدهد، لااقل سائل و فقير را تسلى مى داد. و در كتاب وقايع الايام است كه معمولا امام صادق عليه السلام براى تسلى دادن سائل به اين ابيات مبادرت مى فرمود: فلا تجزع فان اءعسرت يوما فقد اءيسرت فى زمن طويلفلا تيئس فان الياءس كفر لعل الله يغنى عن قليلفلا تظنن بربك ظن سوء فان الله اءولى بالجميلاگر روزى در سختى و فشار قرار گرفتى جزع و ناراحتى نكن ، به تحقيق در زمان طولانى بر تو آسان خواهد شد. از درگاه خداوند نااميد مباش كه نااميدى از درگاه او كفر است ، شايد خداوند بسيار كم ، تو را بى نياز كند. نسبت به خداوند سوءظن نداشته باش ، براى اين كه خداوند از همه به زيبائى ها اولى و برتر است .(۲) 📚۱- قرآن مجيد، سوره بقره ، آيه 267. ۲- وقايع الايام ، ص 165.
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم تحقق بشارت سورهٔ کوثردر تورات قبل از ظهور اسلام کوثرکثرت و برکتی همه‌جانبه پیامبر اسلام (ص) در تمام دوران دعوتشان (بلکه قبل از آن) با خطرات بسیاری روبه‌رو بودند که هریک به‌تنهایی می‌توانست تداوم دعوت آن رسول گرامی را قطع کند. اما خداوند در سورهٔ کوثر وعده می‌دهد که به ایشان کوثر را عطا کرده و ثمرات وجودی ایشان تداوم خواهد داشت. یعنی کثرت و برکتی همه‌جانبه و فوق‌العاده. قرآن، نشان‌گر اعجاز و امداد غیبی اعطا شده به پیامبر عملاً نیز این وعده محقق شد و دین ایشان جهانی شده و نسل ایشان - با وجود انواع مظالم و کشتارهایی که نسبت به اهل‌بیت و سادات رخ داد - از طریق اولاد حضرت فاطمه (س) توسعه یافت و نام ایشان فراگیر شد. این پیش‌گویی قرآن، نشان‌گر اعجاز و امداد غیبی اعطا شده به پیامبر (ص) است بشارت کوثر قبل ازاسلام درتورات اما به گزارش تورات، قرن‌ها قبل از ظهور اسلام، خداوند بشارت این واقعه را به ابراهیم خلیل (ع) داده بود! در چنین آمده است: و اما در خصوص اسماعیل، تو را اجابت فرمودم. اینک او را برکت داده، بارور گردانم، او را بسیار کثیر گردانم (یا: او را خیلی زیاد تکثیر می‌کنم.) دوازده رئیس از وی پدید آیند، و امتی عظیم از وی به‌وجود آورم. کثرتی الهی در نسل حضرت اسماعیل (ع بنابراین، برکت و باروری و کثرتی الهی در نسل حضرت اسماعیل (ع) قرار داده شده است که حاصل این هدیهٔ الهی، دوازده_پیشوا و امتی عظیم است! بشارت آمدن دوازده پیشوای الهی ناگفته پیداست که اگر چیزی حاصل برکت و تایید الهی باشد، نمی‌تواند صرفاً دنیوی تفسیر شود. بنابراین باید گفت: در اینجا به آمدن دوازده پیشوای الهی (= امام) و ذرّیه‌ای مبارک، بشارت داده شده است که در مدار دین خدا هستند. و از طرفی هم می‌دانیم که پیامبر اکرم و اهل‌بیت ایشان از اعراب اسماعیلی می‌باشند. بشارت خداوند دربارهٔ نسل اسماعیل (ع) نتیجه این‌که: بشارت خداوند دربارهٔ نسل اسماعیل (ع) مدت‌ها بعد در وجود حضرت محمد، حضرت_فاطمه، دوازده امام صلوات‌الله‌علیهم و بسیاری از صالحین نسل ایشان تحقق یافت. السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَهُ الزَّکِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّهُ النَّقِیَّهُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَهُ الْعَلِیمَهُ کتاب دوازده امام در تورات: کتاب پیدایش (باب ۱۷ : بند ۲۰)
🌲⚘️🌱احکام سلام نماز🌱⚘️🌲 ۱- سلام نماز، جزء نماز و واجب است.(۱) ۲- پس از سلام نماز ، مستحب نیست صورت را به سمت راست و چپ بچرخاند زیرا نماز، با سلام پایان می یابد. ۳- در بعضی موارد جایز نیست نمازگزار پس از سلام ، صورت را از قبله برگرداند مثل این که بر او نماز احتیاط یا سجده سهو واجب شده یا موظف است قضای سجده و تشهد فراموش شده را بجا آورد. ۴- اگر نماز گزار، سلام نماز را فراموش کند، چنانچه کاری که مبطِل نماز است انجام نداده باشد باید سلام نماز را بگوید و اگر کاری که باطل کننده نماز است انجام داده باید احتیاط کند و نماز را دو مرتبه بخواند.(۲) ۵- باید احتیاط کنیم و قبل از امام جماعت سلام نماز را نگوییم.(۳) ۶- مستحب است بعد از گفتن سلام نماز، سه مرتبه دستها را تا مقابل گوش ها بالا بیاورد و در هر مرتبه یک بار الله اکبر بگوید.(۴) پس این که برخی افراد دستها را به پاها می زنند و یا کار های دیگر انجام می دهند سند و مدرک ندارد. ۷- سلام واجب نماز همان السلام علیکم و رحمةالله و برکاته است و بقیه سلام ها مستحب می باشند.(۵) ۸- اگر نماز گزار از روی سهو جایی که نباید نماز را سلام دهد، سلام نماز را بگوید ولی رو را از قبله بر نگرداند نماز صحیح است و نماز را ادامه می دهد و پس از پایان نماز سجده سهو بجا می آورد.(۶) ___ ۱ - تحریر الوسیله ، ج۱ ، ص ۱۸۱. ۲ - توضیح المسائل محشی ، ج۱ ، ص ۵۹۹. ۳ - زیرا در این مورد، تا حدودی فتاوا مختلف است. ۴ - الغایة القصوى فی ترجمة العروة الوثقى، ج‏۲، ص: ۱۰. ۵ - توضیح المسائل محشی ،ج۱، ص۵۹۹. ۶ - همان ، ص۶۶۹.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم اعظم الله اجورکم *السلام علیک یابنت رسوالله (ص )* باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وعرض تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه سلام الله علیها وتوفیق شناخت عترت وقرآن وعمل به فرامین اهلبیت وآیات الهی *شرافت وکرامت قدسی صدیقه طاهره سلام الله علیها حضرت فاطمه ازمنظر پیامبر اکرم ص فضائل بیشماری از زبان رسول خدا ص درباره حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت روایت شده که ما در این جا به عنوان نمونه چند روایت مستند اشاره می کنیم: قال رسول اللّه (صلى الله علیه وآله): إذا کانَ یَوْمُ القیامَةِ نادى مُنادٍ: یا أَهْلَ الجَمْعِ غُضُّوا أَبْصارَکُمْ حَتى تَمُرَّ فاطِمَة پیامبر اکرم(ص) فرمود: زمانی که روز قیامت برپا شود، منادی صدا می زند: ای اهل محشر! چشمان خود را ببندید تا فاطمه عبور کند. قال رسول اللّه (صلى الله علیه وآله): ما رَضِیْتُ حَتّى رَضِیَتْ فاطِمَة من جز با خشنودی فاطمه خشنود نخواهم شد فاطمه آئینه تمام فضائل خوارزمی از علمای اهل سنت روایت کرده‌اند که رسول خدا (ص) فرمودند : اگر تمامی حسن و کمالات وفضائل در شخصی تجسم یابد ، هر آینه او فاطمه خواهد بود ؛ بلکه فاطمه از تمامی حسن و کمالات بالاتر است. به درستی که دخترم فاطمه از نظر شرافت و کرامت بهترین اهل زمین است. فاطمه مفهوم واقعی ادب درآستان عبوديت فاطمه مفهوم واقعی وعملی تعبد درپیشگاه حضرت باری تعالی است براستی فاطمه مصداق اتم حبل المتین الهی است. معرفت وپیروی ازمکتب آن بزرگ بانوی دوعالم جواز عبور از صراط است رضایت وخشنودی حضرت زهرا سلام الله علیها رضایت وخشنودی خداوپیامبرش( ص ) در رضایت وخشنودی حضرت زهرا (س) است. اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكِ  يَا بِنْتَ حَبِيبِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَلِيلِ اللَّهِ‏  السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ صَفِيِّ فضائل فاطمة الزهرا . حاکم نیشابوری ص ۷۹ مقتل الحسین خوارزمی ، ص۱۰۰ *التماس دعا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه شناخت خداوند وپیروی ازمکتب علوی وفاطمی *مواعظ ونصایح حضرت فاطمه* *علم و ذکر* آدمیت آدمی در گرو تحصیل دو دستاورد عظیم است: علم و ذکر، با علم از جهل ها جدا می شویم و با ذکر از غفلت ها، انسان در یک مرحله جاهل است و محتاج دانستن، اما پس از یافتن و فهمیدن ‌خطری دیگر بر سر راه است و آن غفلت و بی خبری است. در این مرحله دیگر علم کارساز نیست که ذکر و تذکر کارساز و چاره ی درد است. جوانه فکر آدمی اگر با آب ذکر آبیاری نشود، خشک شده و از بین خواهد رفت. *برترین مصلحت* کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد پروردگار بزرگ برترین مصلحت او را به سوی او فرو خواهد فرستاد. *اخلاص درعبادت* حضرت می فرمایند که علاوه بر اخلاص در عبادت باید زمینه های دیگر نیز وجود داشته باشد در بعضی مواقع عبادت خالصانه است ولی بعضی از گناهان دعا را حبس می کنند مانند حسد و عجب و کبر مانع از رفعت حتی دعایی که سالم است می شود. پس علاوه بر اخلاص باید زمینه های دیگر را نیز آمده کرد. *بهترین شما مردم* بهترین شما کسانی هستند که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان ترند و همرانشان را اکرام کرده و بزرگ می دارند. آدم ها به خاطر راحت و برتری طلبی، دیگران را زیربار می کشند و آن ها که زرنگ تر هستند بار خود را با منت بر شانه های دیگران می گذارند. وقتی آدمی بیشتر فهمید، زرنگی را در این می بیند که خالی و با ظرفیت خنثی حرکت نکند، این جاست که منت می پذیرد، البته این منت با اکرام و عزت و مهربانی است. در خدمت مادر خود باش که بهشت زیر پای مادران است. *نشانه های مروت* فاطمه از رسول خدا (ص) روایت می کند: شش چیز از مروت است، سه تای آن در حضور و سه دیگر در سفر، آن سه که در حضور است تلاوت قرآن، آباد کردن مساجد و معاشرت کردن با برادران دینی برای خدا‌، اما آن سه که در سفر است بخشیدن توشه، حسن خلق وحسن معاشرت وپرهیز از معصیت خداوند. *روزه مقبول* روزه دار به روزه داری خود عمل نکرده است، اگر زبان و گوش و چشم و جوارح خود را نگاه نداشته باشد علامه مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار شادی ارواح طیبه شهدا وامام ره وشهدای مظلوم غزه وجمیع اموات بخصوص والدین شماعزیزان الفاتحه مع صلوات
🔹رضا آرپی جی زن . 🔺تو جبهه به رضا آرپی جی مشهور بود . یک روز در یکی از پاتک های دشمن تانکی نزدیکش اومد . حمیدرضا در میان شهدا خودش را به شهید شدن زد به محض نزدیک شدن تانک نیم خیز بلند شد لوله تانک را گرفت و نارنجک را داخل تانک انداخت و آن را منفجر کرد. 🔸 آرزویش پوشیدن لباس سبز مقدس پاسداری و به عضویت در آمدن در این نهاد مقدس بود چون شاغل در کارخانه نساجی بود سپاه قبول نکردند . به مادرش سفارش کرد بعد از شهادتش آرم سپاه را روی کفنش بگذارند که مادرش به این سفارش عمل کرد. مازندران قائمشهر شهید_حمیدرضا_بازیار لشکر_ویژه_۲۵_کربلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آخرين روزهاى زندگى ، زهراى مرضيه به اسماء (1) دختر عميس ‍ فرمود: اسماء! من اين عمل را زشت مى دانم كه (جنازه را روى چهار چوب مى گذارند و پارچه اى روى جناره زنان مى اندازند، به سوى قبرستان مى برند) زيرا اندام او از زير پارچه نمايان است و هر كسى از حجم و چگونگى او آگاه مى شود. اسماء گفت : من در حبشه چيزى ديدم ، اكنون شكل آن را به تو نشان مى دهم . آنگاه چند شاخه تر خواست . شاخه ها را خم كرد و پارچه اى روى آنها كشيد. به صورت تابوت كنونى درآورد حضرت زهرا عليهاالسلام فرمود: - چه چيز (تابوت ) خوبى است . زيرا جنازه اى كه در ميان آن قرار گيرد تشخيص داده نمى شود كه جنازه زن است ، يا جنازه مرد. (2) آرى زهراى اطهر راضى نبود پس از مرگ نيز نامحرمى حجم بدان او را ببيند. داستان هاى بحار الانوار جلد چهارم 1-اسماء از نزديكان حضرت فاطمه عليهاالسلام و از مهاجران حبشه بود وى نخست همسر جعفر بن ابيطالب بود، چون جعفر در جنگ موته شهيد شد ابوبكربن ابى قحافه او را تزويج نمود. ظاهرا در شستشوى حضرت زهرا عليهاالسلام به اميرالمؤ منين عليه السلام كمك مى كرده و شكل تابوتهاى كنونى از پشنهاد او مى باشد. چون در گذشته شايد هنوز هم در بعضى جاها هست ، جنازه را روى چند چوب مى گذاشتند و به سوى مغسل و قبرستان مى بردند. (م ) 2- بحار: ج 43، ص 189.
اسماء بنت عميس مى گويد: وقتى ولادت حسن و حسين من قابله حضرت فاطمه عليهاالسلام بودم ، وقتى كه حسن به دنيا آمد، پيامبر صلى الله عليه و آله تشريف آورد و فرمود: اسماء پسرم را نزد من بياور! من حسن عليه السلام را در ميان پارچه زرد رنگى پيچيدم و نزد آن حضرت بردم ، رسول خدا صلى الله عليه و آله آن پارچه زرد رنگ را به دور انداخت و فرمود: اسماء! مگر من به شما نگفتم كه نوزاد را به پارچه زرد نپيچيد! من همان لحظه حسن عليه السلام را در ميان پارچه سفيدى پيچيدم و خدمت پيغمبر صلى الله عليه و آله بردم . پيامبر صلى الله عليه و آله در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس به على عليه السلام فرمود: نام پسرم را چه گذاشته اى ؟ على عليه السلام عرض كرد: يا رسول الله ! من در نامگذارى او از شما سبقت نمى گيرم . رسول خدا عليه السلام فرمود: من نيز در نامگذارى او از پروردگارم پيشى نمى گيرم . هماندم جبرئيل نازل شد و گفت : يا محمد! خداوند به تو سلام مى رساند و مى فرمايد: چون على براى تو مانند هارون است براى موسى ، ولى بعد از تو پيامبر نخواهد بود. بنابراين پسرت را با پسر هارون همنام كن ! رسول خدا عليه السلام فرمود: نام پسر هارون چه بود؟ جبرئيل گفت : نام او شبر بود. پيامبر فرمود: زبان من عربى است . جبرئيل : نام او را حسن بگذار! لذا پيامبر صلى الله عليه و آله او را حسن ناميد. روز هفتم تولد حسن عليه السلام پيامبر صلى الله عليه و آله دو قوچ ابلق (سياه و سفيد) عقيقه (قربانى ) كرد، يك ران آن را با يك دينار طلا به قابله داد، و موى سر حسن را تراشيد و به وزن آن صدقه داد و سپس سر نوزاد را با حلوق (1) خوشبو نمود، آنگاه به اسماء فرمود: ماليدن خون از كارهاى مردمان جاهليت است . (در جاهليت بر سر نوزاد اندكى خون مى ماليدند).(2) داستان هاى بحار الانوار جلد پنجم 1-بوى خوش قرمز يا زرد رنگ كه از زعفران و غيره مى گيرند. 2- ب : ج 43، ص 238.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖ حضرت فاطمه (علیها‌السّلام): «وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلملَّةِ وَ اِمامَتنَا أماناً لِلفُرقََةِ وَالجِهادَ عِزًّا لِلإسلامِ» خداوند پیروی از ما را سبب سامان یافتن آیین، و رهبری ما را موجب ایمنی از تفرقه، و جهاد را سبب عزّت و قدرت برای اسلام قرار داده است. (الاحتجاج طبرسی، ص ۱۳۴) 🔻 شرح حدیث: ● آنچه به مجموعه‌ای انسانی «وحدت» و «نظام» می‌بخشد، داشتن مرکزیت و محور است. ● «امام» در جامعه‌ی اسلامی چنین نقشی دارد. از تفرقه‌ی فکری و عملی جلوگیری می‌کند، از تفسیرهای گوناگون از دین که موجب گسست دینی است، مانع می‌شود و به سبب محور بودن سبب پیدایش نظم و نظام در دین و در میان مسلمانان می‌گردد و این وقتی میسر می‌شود که مردم امامت امام را بپذیرند و در عمل هم از او تبعیّت و اطاعت داشته باشند. ● در این حدیث، پیروی از خاندان رسالت و اطاعت از اهل بیت علیهم‌السّلام مایه‌ی این وحدت و مانع بی‌سر و سامانی وضع دین و مؤمنان شمرده شده است. ● «جهاد» نیز که از تکالیف مهم دینی است، سبب عزّت و شوکت اسلام است. ● در احادیث ما سخن از این است که جهاد دری از درهای بهشت است که به روی بندگان خاص خدا گشوده شده اشت و کسانی که از روی بی‌رغبتی آن را ترک کنند، گرفتار ذلّت و خواری می شوند. ● اگر اسلام در زمان پیامبر گسترش یافت، در سایه‌ی جانفشانی‌های مجاهدان بود. ● خدا هم جان و مال رزمندگان را به بهای «بهشت» از آنان خریده است. ● جهاد هم وقتی ارزشمند و مقدّس است که تحت فرمان پیشوای الهی و عادل باشد وگرنه به غارتگری و جهان‌گشایی تبدیل می‌شود. 🍃مادر دو بخش است: «ما» و «در»… و قصه یتیمی «ما» از کنار «در» شروع شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌲⚘️🌱 *احکام{اقسام وضو}* 🌱⚘️🌲 *وضو به سه قسم تقسیم می شود* 👇 ۱- *وضوی واجب* 👇 مثل وضو برای نماز یا برای دست زدن به خط قرآن واسم خدا و پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) و امامان معصوم(علیهم السّلام) و وضو برای طواف و وضوی کسی که نذر کرده با وضو باشد.(۱) ۲- *وضوی مستحب* 👇 مثل وضو برای قرآن و دعا خواندن و برای طواف مستحبی و وضوی قبل از خواب و وضو برای زیارت امامان(علیهم السّلام)و زیارت اهل قبور و مثل وضو برای نماز میت(۲) ۳- *وضوی حرام* 👇 مثل وضو بعد از غسل جنابت، زیرا کسی که غسل جنابت انجام داده تا وقتی کاری که وضو را باطل می کند از او سر نزده نباید وضو بگیرد. (۳) تذکر👈کسی که غسل جنابت انجام داده با همان غسل باید نمازش را بخواند ولی بعد از غسل های دیگر باید احتیاط کنیم و وضو بگیریم زیرا فتاوای مراجع عظام تقلید در این زمینه مختلف است و بعضی از آن بزرگواران می فرمایند👈با غسلهای دیگر(غیر از غسل جنابت)نمی شود نماز خواند، ولی همه مراجع عظام تقلید متفق هستند که وضو بعد از آن غسل ها اشکال ندارد. ___ ۱ -توضیح المسائل مراجع ، ج۱ ، ص۱۸۷. بعضی از علما می فرمایند👇 در مورد نام پیامبر، امامان وحضرت زهرا علیهم السلام بهتر این است که با وضو باشد. ۲ -همان ، ص۱۸۸- الدروس الشرعیة فی فقه الامامیة ،ج۱ ، ص۸۶ - منتهی المطلب فی تحقیق المذهب، ج۲ ، ص۲۳۲. ۳ -توضیح المسائل مراجع ، ج۱ ، ص۲۲۷.
زندگی مومنانه : ✨﷽✨ 🔴اغراض نفسانی نمی‌گذارد انسان درست بیندیشد یک عامل مؤثر در ایجاد خطا که قرآن از آن یاد می‌کند پیروی از هوای نفس و داشتن غرض و مرض است. به قول مولوی: چون غرض آمد هنر پوشیده شد صد حجاب از دل به سوی دیده شد در هر مسئله‌ای تا انسان خود را از شر اغراض بی‏‌طرف نکند نمی‌تواند صحیح فکر کند؛ یعنی عقل در محیطی می‌تواند درست عمل کند که هوای نفس در کار نباشد. داستان معروفی از علامه حلّی نقل می‌کنند: برای وی این مسئله‌ فقهی مطرح بود که اگر حیوانی در چاه بمیرد با چاه چه باید کرد؟ اتفاقاً حیوانی در چاه آب خانه علامه افتاد و او ناگزیر بود برای خود نیز استنباط حکم کند. در این مورد به دو طریق امکان حکم کردن وجود داشت: اول‏ اینکه چاه را به کلی پر کنند و دیگر اینکه مقدار معینی از آب چاه را خالی کنند و از بقیه آب استفاده کنند. علامه متوجه شد که در مورد این مسئله‌ نمی‌تواند بدون غرض حکم کند. این بود که دستور داد ابتدا چاه را پر کنند و بعد با خیال راحت و بدون فشار وسوسه نفس به ارائه فتوا پرداخت.  📗 آشنایی با قرآن(۱)، ص۶۲ (با تلخیص) ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ ✨﷽✨ ✅معیار فضیلت و برتری در انسان سه رفتار سخت و مشکل امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند: «إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ جَمَعَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ فِي صَعِيدٍ وَاحِدٍ ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ أَيْنَ أَهْلُ الْفَضْلِ- قَالَ فَيَقُومُ عُنُقٌ مِنَ النَّاسِ فَتَلَقَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ فَيَقُولُونَ وَ مَا كَانَ فَضْلُكُمْ فَيَقُولُونَ كُنَّا نَصِلُ مَنْ قَطَعَنَا وَ نُعْطِي مَنْ حَرَمَنَا وَ نَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَنَا قَالَ فَيُقَالُ لَهُمْ صَدَقْتُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ.» «روز قيامت، خداوند، تمامی مردم از اولین آدم تا آخرین آدم را در يک سرزمين جمع می‌نماید، سپس يک منادى ندا می‌کند: اهل فضل كجا هستند؟ جماعتى از مردم برمی‌خيزند. فرشتگان، به استقبال آنها می‌روند و از آنها می‌پرسند که فضل شما چه بوده است؟ آنها در پاسخ می‌گويند: ۱. ارتباط برقرار می‌کردیم با کسانی که با ما قطع رابطه کرده بودند. ۲. عطا و بخشش می‌كرديم به کسانی که ما را محروم کرده بودند. ۳. گذشت می‌کردیم از کسانی که به ما ظلم کرده بودند. ملائکه به آنها می‌گویند: راست گفتيد، پس داخل بهشت شويد.» 📚الكافی، جلد۲، ص۱۰۷. پیام روایت: در امور ناپسند، هیچگاه نباید مقابله به مثل کنیم. البته در ظلم‌های نوعی و اجتماعی، عفو و گذشت، سزاوار نیست. ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ ✨﷽✨ ✅ إنَّا غَيْرُ مُهْمِلِينَ‌ لِمُرَاعَاتِكُمْ وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُمْ 🔹از حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف وایت است که می فرماید: إِنَّا غَيْرُ مُهْمِلِينَ‌ لِمُرَاعَاتِكُمْ وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُمْ[1] یعنی ما مراعات کردن شما را فراموش نمی کنیم و به یاد شما هستیم و در پشت پرده ی غیبت از شما مراقبت می کنیم. 🔹معروف این است که انتظار ظهور ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف مایه ی امید است. هر امتی ممکن است نا امید شود ولی شیعه که امیدوار به امامی است که از نظرها غائب است و روزی ظهور می کند نا امید نمی شود. 🔹از فلسفه های انتظار این است که انسان آماده باشد. کسی که انتظار ورود مهمانی را می کشد آماده ی پذیرایی می شود و اگر کسی انتظار رفتن به سفر را داشته باشد برای سفر آماده می گردد. بنا بر این انتظار برای ظهور سبب تربیت و آمادگی جمعیت شیعه است و این یک افتخار بزرگ برای شیعیان محسوب می شود. 🔹کسی که انتظار ظهور یک حکومت جهانی که طرفدار عدالت است را می کشد خود را باید اصلاح کند و در خود آمادگی پذیرش چنین حکومتی را ایجاد نماید. چنین حکومتی دشمنِ بَدان و دوستِ خوبان است بنا بر این انسان اگر بد باشد نمی تواند انتظار حکومتی را بکشد که دشمنِ بَدان است. 🔹منتها در حدیث فوق علاوه بر اینکه ما انتظار آمدن حضرت را می کشیم نکته ی جدیدی وجود دارد و آن این است که آن امامی که پشت پرده ی غیبت است به فکر ما است و ما را مراعات می کند و از یاد نمی برد. لابد برای ما دعا می کند و لابد ما را از عنایات و امدادهای غیبیة بهره مند می سازد. او در مشکلات ما را تنها نمی گذارد و در برابر دشمن ما را رها نمی کند. به همین دلیل گاه پیچیدگی هایی در زندگی انسان ایجاد می شود که هیچ راه حلی برای آن پیدا نمی شود و بعد انسان می بیند مشکلش از جایی که فکرش را نمی کرد حل شد و این نشان می دهد که حضرت به کفر ماست. 🔹البته همان گونه که حضرت ما را فراموش نمی کند ما هم نباید او را فراموش کنیم و این سبب می شود که عنایت حضرت به ما بیشتر شود. هنگامی که انسان می داند ولیّ و سرپرست دارد موجب می شود هرگز مأیوس نشود و هر قدر در سختی و مشکلات باشد جایی برای مأیوس شدن در او نباید وجود داشته باشد.
🔹البته در این روایت نیامده است که حضرت هنگامی به فکر ما هست که ما هم به فکر او باشیم این روایت مطلق است و در هر صورت حضرت به یاد ماست حتی اگر ما به یاد او نباشیم ولی واضح است که اگر ما هم به یاد حضرت باشیم از عنایات حضرت بیشتر بهره مند می شویم. [1] بحار الانوار، علامه مجلسی، ج53، ص175، ط بیروت. ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ https://eitaa.com/Imamalipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 شوخى زن و شوهر با رضايت خداوند سمان فارسى حكايت نمايد: روزى حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه عليها بر پدرش ، رسول خدا صلّلى اللّه عليه و آله وارد شد. وقتى رسول خدا چشمش بر چهره فاطمه افتاد، او را گريان و غمگين ديد، به همين جهت علّت را جويا شد؟ حضرت زهراء سلام اللّه عليها در پاسخ پدر اظهار داشت : اى رسول خدا! روز گذشته بين من و همسرم ، علىّ بن ابى طالب عليه السلام جريانى اتّفاق افتاد كه با يكديگر ضمن صحبت ، شوخى و مزاح مى كرديم و من جمله اى را به عنوان شوخى به شوهرم گفتم ، كه موجب ناراحتى او شد. و چون احساس كردم كه همسرم ناراحت است ، از سخن خويش غمگين و پشيمان گشتم و از او خواهش كردم تا از من راضى و خوشحال گردد. و او نيز عذر مرا پذيرفت و شادمان شد و با خنده روئى با من مواجه گشت و احساس كردم كه از من راضى مى باشد؛ ولى اكنون از خداى خود وحشت دارم كه مبادا از من خشمگين و ناراضى باشد. رسول خدا صلّلى اللّه عليه و آله با شنيدن چنين مطالبى اظهار نمود: اى دخترم ! همانا رضايت و خوشنودى شوهر همانند رضايت و خوشنودى خداوند متعال خواهد بود و غضب و ناراحتى شوهر سبب نارضايتى و ناراحتى خدا مى گردد. و سپس افزود: هر زنى كه خداوند را همچون حضرت مريم عبادت و ستايش كند؛ وليكن شوهرش از او ناراضى باشد، عبادات و اعمال او مقبول درگاه خدا قرار نمى گيرد. اى دخترم ! بدان كه بهترين اعمال ، فرمان بُردارى و تبعيّت از شوهر است ، البتّه در مواردى كه خلاف اسلام و قرآن نباشد بعد از آن ، بهترين كارها براى زن ريسندگى است ، يعنى كارهاى سبك و فردى ، به دور از نامحرمان را انجام دهد. اى دخترم ! هر زنى كه زحمات و مشقّات خانه دارى را تحمّل كند و خانه دارى نمايد و براى رفاه و آسايش اعضاء خانواده اش تلاش ‍ نمايد، همانا او اهل بهشت خواهد بود. 📚حقاق الحقّ: ج 19، ص 112 و 113، داستان مفصّل است ، علاقه مندان مراجعه نمايند.
🔆شادى با ديدار فاطمه عليها السلام هنگامى كه اين آيه قرآن بر پيامبر اسلام صلّلى اللّه عليه و آله نازل شد: (و إ نّ جهنّم لمَوْعِدُهُمْ اءجْمَعين ، لَها سَبْعَةُ اءبْوابٍ لِكُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ )( 28) يعنى ؛ همانا جهنّم وعده گاه تمامى افراد مى باشد، كه خداوند برايش هفت درب قرار داده و از هر درى افرادى وارد خواهند شد. آن حضرت بسيار گريه و اصحاب آن حضرت نيز همه گريان شدند و كسى توان صحبت و سخن گفتن با حضرت را نداشت . و چون هرگاه پيغمبر اسلام صلّلى اللّه عليه و آله دخترش حضرت فاطمه سلام اللّه عليها را مى ديد، شادمان و خوشحال مى گرديد، به همين علّت سلمان به سوى منزل آن مخدّره آمد تا ايشان را نزد پدر بزرگوارش آورد و موجب شادى و آرامش رسول خدا گردد. وقتى سلمان به منزل حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه عليها وارد شد، ديد حضرت مشغول آسياب نمودن مقدارى جو مى باشد و با خود اين آيه قرآن را زمزمه مى نمايد: ((وَ م ا عِنْدَاللّهِ خَيْرٌ و اءبْقى )) يعنى ؛ آنچه نزد خداى متعال و خواست او است بهتر و با دوام مى باشد. پس سلمان فارسى بر حضرت زهراء سلام كرد و بعد از آن ، جريان ناراحتى و گريه حضرت رسول صلّلى اللّه عليه و آله را براى آن بزرگوار بيان نمود. فاطمه زهراء سلام اللّه عليها با شنيدن اين خبر از جاى خود برخاست و چادر خود را كه حدود دوازده جاى آن پاره شده و درز گرفته بود بر سرافكند. سلمان فارسى با ديدن چنين زندگى و لباسى به گريه افتاد و گفت : چقدر سخت و غير قابل تحمّل است كه دختران رؤ ساء و پادشاهان لباس هاى سُندس و ابريشم بپوشند، و در آن همه تجمّلات و آسايش باشند؛ ولى دختر محمّد، پيغمبر خدا صلّلى اللّه عليه و آله چادر پشمينِ وصله دار بپوشد و اين همه سختى ها و مشقّت ها را تحمّل نمايد. هنگامى كه حضرت فاطمه سلام اللّه عليها به حضور پدر خود، حضرت رسول صلّلى اللّه عليه و آله وارد شد، اظهار نمود: يا رسول اللّه ! سلمان از زندگى و لباس هاى من تعجّب كرده و در گريه و اندوه ، فرو رفته است . حضرت رسول صلوات اللّه عليه به سلمان فرمود: دخترم ، فاطمه محبوب خدا است و از سابقين در ورود به بهشت خواهد بود. پس از آن ، حضرت زهراء سلام اللّه عليها اظهار داشت : پدر جان ! دخترت فداى تو گردد، چرا گريان بوده اى ؟ حضرت رسول فرمود: دخترم ! جبرئيل امين دو آيه قرآن پيرامون جهنّم بر من نازل نمود، كه بسيار دردآور و وحشتناك بود و سپس آن دو آيه شريفه را خواند. حضرت زهراء سلام اللّه عليها با شنيدن آن دو آيه قرآن گريست و به صورت بر زمين افتاد و گفت : واى به حال گناه كارانى كه اهل آتش ‍ جهنّم گردند. سلمان چون اين صحنه دلخراش را ديد، گفت : اى كاش من گوسفندى مى بودم تا مرا مى كشتند و قطعه قطعه مى كردند و مى خوردند و نامى از آتش سوزان جهنّم را نمى شنيدم !! و ابوذر گفت : اى كاش مادرم عقيم بود و مرا نزائيده بود و اين گونه وصف آتش دوزخ را نمى شنيدم !! و سپس مقداد گفت : و اى كاش من پرنده اى در منقار پرندگان مى بودم و نامى از آتش سوزان جهنّم را نمى شنيدم . 📚بحارالا نوار: ج 43 ص 87 89 ح 9.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا