eitaa logo
امام شناسی
369 دنبال‌کننده
532 عکس
187 ویدیو
2 فایل
ارتباط با ادمین @BehnazEmam نشانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/imamology.info/
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ 🍃«اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ» (البقره/15) 🍃«خدا آنان را [به کيفر اين کار منافقانه در دنيا و آخرت] عذاب خواهد کرد، و آنان را در سرکشی و تجاوزشان مهلت می دهد [تا در گمراهی شان] سرگردان و حيران بمانند». 🕌 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 بهشت ارزانی خوبان عالم؛ 🌸 بهشتِ من تماشای (ع) است... مبارک ✨ @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ 🍃 «وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا ۖ حَتَّىٰٓ إِذَا جَآءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ» (زمر/73) 🍃 «ولی كسانی كه از پروردگارشان پروا كردند آنان را گروه گروه به می ‌برند، چون به آن رسند در حالی كه درهایش از پیش گشوده شده است، نگهبانانش به آنان گویند: سلام بر شما، پاكیزه و نیكو شدید، پس وارد آن شوید كه [در آن‌] جاودانه ‌اید». مبارک 🌻 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻 اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌻 🌷 خداوندا کسی در مسئله به حدّی نمی ‌رسد مگر آنکه احسان دیگرِ تو او را به شکری دیگر ملزم می‌کند، 🌷 و از طاعتت به‌اندازه‌ای دست نمی ‌یابد جز اینکه در برابر آنچه شایسته فضل توست مقصّر است، 🌷 بنابراین شاکرترین بندگانت از شکر تو ناتوان، و عابدترین بندگانت از طاعتت مقصّر است، 🌷 کسی مستوجب آن نیست که از باب استحقاق او را مورد مغفرت قرار دهی، یا بر اساس سزاواری از او خشنود باشی، 🌷 پس هر که را بیامرزی از احسان توست، و از هر که خشنود شوی در اثر تفضل توست، 🌷 عمل اندک را که بپذیری از باب فضل پذیرفته ‌ای، و طاعت مختصر را مزد می ‌دهی، تا آنجا که گویی شکر بندگانت که بدان سبب پاداششان را واجب ساخته ‌ای و اجرشان را از آن رو بزرگ ساخته‌ای مسئله ‌ای است که در برابر تو قدرت روی برتافتن از آن را داشته ‌اند و از این جهت پاداششان دادی، یا گویی سبب آن شکر به دست تو نبوده و بدین خاطر به ایشان اجر بخشیدی، 🌷 بلکه ای خدای من مالک امر ایشان بوده ‌ای پیش از آنکه ایشان مالک عبادت تو شوند، و مزدشان را پیش از اینکه به طاعتت اقدام کنند آماده کرده ‌ای، زیرا که آئینت انعام، و عادتت احسان، و راهت عفو و بخشش است. 🌷 از این رو همه آفریدگان معترف ‌اند که تو درباره هر که عقوبتش کنی ستم نکرده‌ ای، و شاهدند که هر که را ببخشی در حقّش تفضل فرموده‌ ای، و همگان درباره خویش به تقصیر نسبت به آنچه سزاوار آنی معترفند. 🌷 بنابراین اگر شیطان ایشان را از طاعتت نفریبد هیچ عصیان گری تو را معصیت نکند، و اگر شیطان باطل را در نظرشان به صورت حق جلوه ندهد هیچ گمراهی از راه تو منحرف نشود، 🌷 پس منزّهی تو، چه آشکار است بزرگواریت در معامله با کسی که تو را اطاعت کرده یا عصیان نموده: مطیع را در مقابل آنچه خود برایش فراهم آورده‌ ای پاداش می ‌دهی، و معصیت کار را در آنچه تعجیل در کیفرش به دست توست مهلت می ‌دهی، 🌷 به هر یک از آن دو نفر عطایی نموده ‌ای که مستحق آن نبوده، و به هر یک تفضّلی فرموده‌ ای که عملش از آن قاصر است، 🌷 و اگر مطیع را بر آنچه حضرتت او را بر آن گماشته ‌ای (نه بر عمل خودش) جزا می ‌دادی، بیم آن بود که ثوابت را از دست بدهد، و نعمتت از او زایل شود، ولی تو به بزرگواری خود در برابر مدت کوتاه از دست رفتنی به مدّتی طولانی و همیشگی، و در مقابل مدت نزدیک گذرا با مدت دامنه ‌دار جاوید او را پاداش دادی، 🌷 سپس در برابر رزقی که از سفره نعمت تو خورده تا به سبب آن بر طاعتت نیرو گیرد با او معامله پایاپای نکردی، و از او بازپرسی دقیق درباره ابزاری که آنها را سبب رسیدن به مغفرتت قرار داده ننمودی، و اگر با مطیع چنین رفتار می ‌نمودی تمام حاصل دسترنج و سعی و زحمت او در مقابل کوچک ‌ترین نعمت ‌ها و عطاهایت از دست می ‌رفت، و در پیشگاه مقدّست به خاطر سایر نعمتهایت در گرو می ‌ماند، پس چه زمانی شایستگی چیزی از ثواب تو را می ‌داشت، نه، هیچ گاه!! 🌷 این است حالِ آن کسی که تو را فرمان برده، و سرنوشت کسی که به عبادت تو اقدام نموده، و اما آن که از تو نافرمانی کرده و نهی تو را مرتکب شده پس عجله در انتقام از او نکردی، تا مگر به جای حال معصیت تو حال برگشت به طاعت تو گزیند، در صورتی که او در اولین باری که بر عصیان تو همّت نموده مستحق تمام عقوبتهایی که برای جمیع بندگانت مهیا نموده‌ ای گشته، 🌷 پس هر عذابی که از او به تأخیر انداخته ‌ای، و هر سطوت انتقام و عقابی که از او بازپس داشته‌ ای حق قطعی توست که وا می گذاری، و به کمتر از آنچه استحقاق توست رضا داده ‌ای. 🌷 پس (ای خدای من) کریم ‌تر از تو کیست؟ و بدبخت ‌تر از کسی که به سبب مخالفت با تو هلاک شده، چه کسی است؟ نه، هیچ کس! پس تو والاتر از آنی که جز به احسان وصف شوی، و منزّه از آنی که جز از جهت عدل از تو بترسند، بیم جور و جفا به معصیت کار از تو نمی‌رود، و ترس واگذاشتن پاداش کسی که تو را به عبادت خشنود ساخته درکار نیست، پس بر محمد و آلش درود فرست، و آرزوی مرا برآور، و هدایتت را آن گونه بر من افزایش ده که به سبب آن توفیق در کار خویش یابم، زیرا که تو بخشنده کریمی. 🌻 اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌻 📚 دعای سی و هفتم صحیفه سجادیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌻 چه کسی مطیع امر محمد (ص) است؟ 🌻🌻 ❓از امام جواد علیه السلام پرسیدند: ای فرزند رسول خدا(ص)! خداوند تعالی چرا اول دستور داد که به سوی قبله ی اول (بیت المقدس) نماز بخوانند؟ ❗️حضرت در جواب آنان فرمود: به جهت اینکه خداوند تعالی فرمود: « إِلَّا لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ...» (البقره/143) «ما آن قبله را که قبلاً بر آن بودی برای این قرار دادیم که افرادی که از پیامبر (ص) پیروی می کنند از آنها که به گذشته ی خود بازمی گردند مشخص شوند». 🕋 داستان از این قرار است که اهل مکه کعبه را دوست می داشتند، خداوند تعالی اراده فرمود که پیروی کنندگان محمد (ص) را به وسیله نماز خواندن به سمت از مخالفین او مشخص کند، زیرا که این امر بر خلاف میل اهالی بود و آنان دوست نداشتند که به جز مکه به سمت دیگری نماز بخوانند و حضرت آنان را به سوی بیت المقدس امر می فرمود. 🕌 و زمانی که حضرت مشاهده فرمود که اهالی مدینه بیت المقدس را دوست می دارند خداوند تعالی آنها را دستور داد که نماز را به سمت کعبه (و بر خلاف سمت بیت المقدس) بخوانند تا اطاعت کنندگان محمد (ص) را از مخالفین او مشخص کند، زیرا این دستور مطابق میل اهل مدینه نبوده، و خداوند تعالی فرمود: «وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلَّا عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللَّهُ...» (البقره/143) و مسلماً این حکم توجه به بیت المقدس در آن زمان جز بر کسانی که خداوند آنها را هدایت نموده دشوار بود، زیرا خداوند به چیزی امر فرموده بود که بر خلاف میل آنان بود، و با این عمل خدا می خواست ظاهر کند چه کسی مطیع امر محمد (ص) است و چه کسی مخالف فرمان آن حضرت و تابع فرمان هوای نفس خود است. 📚 تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام / ج2 / ص249
صباحکم حسینی 🌱 ☀️ به امید صبح ... 🌿 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ 🍃 «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ» (آل عمران/33) 🍃 بی تردید خدا آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را (به خاطر شایستگی های ویژه ای که در آنان بود) بر جهانیان برگزید. 🧬💎🧬💎🧬💎🧬💎🧬💎🧬 🌳 رسول اکرم (ص) در تفسیر این آیه فرمودند: 🌿 من برگزیده از آدم و آل ابراهیم و آل عمران و نیز از فرزندان اسماعیل هستند و آنها رهبران بشر خواهند بود. ☑️ مراد از آل عمران، اولاد حضرت ابوطالب هستند، زیرا نام آن حضرت در کتاب تورات به زبان عبری، عمران بوده و آل آن حضرت جعفر و عقیل و طالب و حضرت علی (ع) و یازده فرزند معصومین ذریه ایشان از بتول، حضرت فاطمه زهرا (س) می باشند. 📚 تفسیر البرهان / ج1 / ص616
⁉️ آیت الله العظمی کیست ⁉️ 🏔 و رُوِيَ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ مِنْ وَرَاءِ قَافٍ عَالَماً لاَ يَصِلُ إِلَيْهِ أَحَدٌ غَيْرِي وَ أَنَا اَلْمُحِيطُ بِمَا وَرَاءَهُ وَ عِلْمِي بِهِ كَعِلْمِي بِدُنْيَاكُمْ هَذِهِ وَ أَنَا اَلْحَفِيظُ اَلشَّهِيدُ عَلَيْهَا وَ لَوْ أَرَدْتُ أَنْ أَجُوبُ اَلدُّنْيَا بِأَسْرِهَا وَ اَلسَّمَاوَاتِ اَلسَّبْعَ وَ اَلْأَرَضِينَ فِي أَقَلَّ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ لَفَعَلْتُ لِمَا عِنْدِي مِنَ اَلاِسْمِ اَلْأَعْظَمِ وَ أَنَا اَلْآيَةُ اَلْعُظْمَى وَ اَلْمُعْجِزُ اَلْبَاهِرُ. ✍🏻 از ابن عباس روايت شده كه عليه السّلام فرمود: ⛰ بدرستی که پشت قاف جهانيست كه جز من بدان نمي رسد،و من احاطه دارم به هر آنچه كه در پس آنست و من مانند اين دنياى شما آن را مي دانم، و منم نگهبان و گواه بر آن، و اگر بخواهم همۀ دنيا و سراسر هفت آسمان و هفت زمين را در كمتر از يك چشم به همزدن بگردم مي توانم، براى اسم اعظمى كه نزد من است، و منم آيت عظمى، و معجزه خیره کننده. 📚 بحارالأنوار (جلد ۵۴ تا ۶۳) / ترجمه کمره ای / ج1 / ص257 (عج) 🗻 @Imamology