زندگی مثل مختصات دکارتی ؛
محورهای افقی و عمودی دارد...
زندگی همونطور که به پیشرفت (افقی) نیاز داره، به عمق و رشد درونی (عمودی) هم نیاز داره.
هدایت شده از انتگرالیسم
═◇═ پیوند یونی در ملت ═◇═
در شیمی جذب و دفع الکترونها،
پیوند یونی را میسازد.
•
در وطن، جذب ارزشهای مشترک و دفع دشمنان، پیوند ملت را قوی میسازد.
#تا_پای_جان_برای_ایران 🇮🇷
زندگی، نموداری است که شیبِ مسیرش، تنها با جابجاییِ مختصاتِ «تلاش» در محورِ افقی، به سمتِ اوج تغییر میکند. 📈
اگر ورودیها را بهدقتِ یک معادلهی دقیق تنظیم کنی، خروجیِ سرنوشت، خودبهخود به نقطهی اوج میرسد. ✨
در زندگی، رنجها مثل اکسیرِ تلخی هستند که گاهی مجبوریم بنوشیم. 😔
وقتی این اکسیر تلخ رو مینوشیم، انگار بخشی از درخشش و سادگیمون رو از دست میدیم، مثل فلزی که در فرایند اکسیداسیون، رنگش کدر میشه.
اما صبر کن... ✨
این پایانِ قصه نیست!
همونطور که اکسیداسیون میتونه مقدمهی ایجاد یک آلیاژِ قویتر و مقاومتر باشه، رنج هم میتونه ما رو به لایههای عمیقتری از وجودمون هدایت کنه.
بعد از عبور از این تلخی، ما مثل فلزی هستیم که صیقل خورده؛
دیگه همون آدمِ قبل نیستیم.
پوستمون کلفتتر شده،
نگاهمون عمیقتر،
و قلبمون آمادهی پذیرشِ یک زندگیِ پختهتر و رنگارنگتره.
انگار از دلِ تاریکیِ اکسیداسیون، یک نورِ تازه متولد میشه. 💫
D={x ∣ x شروعِ روز را قشنگتر کند}
صبح بخیر
∈D
یعنی صبحبخیر، یکی از سادهترین و قشنگترین شروعهای ممکنه 🌿
🧪🤔
وقتی شعاع اتمی بیشتر بشه، الکترونهای لایهی بیرونی چه اتفاقی براشون میافته؟
راحتتر جدا میشن یا سختتر؟
جوابت رو فقط با یه کلمه بنویس 👇
انتگرالیسم
بله راحتتر جدا میشه جامع و کامل توضیح دادند👏
در واقع هرچی شعاع اتمی بزرگتر باشه،
الکترونهای بیرونی از هسته دورترن
و جاذبهی هسته روی اونها کمتره.
برای همین،
از دست دادنشون راحتتر میشه.
یعنی فاصله،
گاهی خودش یک جور آزادی میسازه.
انتگرالیسم
در واقع هرچی شعاع اتمی بزرگتر باشه، الکترونهای بیرونی از هسته دورترن و جاذبهی هسته روی اونها کمت
حالا این تصویر علمی رو بیار تو زندگی …
بعضی وابستگیها هم وقتی
از مرکزِ توجهت دورتر میشن،
دیگه اونقدر قدرت ندارن که نگهت دارن.
انگار هرچه نگاهت وسیعتر بشه،
رها کردن بعضی چیزها هم سادهتر میشه
انتگرالیسم
حالا این تصویر علمی رو بیار تو زندگی … بعضی وابستگیها هم وقتی از مرکزِ توجهت دورتر میشن، دیگه
🕊️💫
«شعاع روح» هم همینه
هرچی رشدت بیشتر بشه،
چیزهایی که قبلاً سنگین بودن،
کمکم سبکتر میشن.
بعضی وابستگیها وتعلقات دنیایی
با زور نمیرن؛
باید شعاع روحت را بزرگتر کنی.
پژواکِ درون؛
جایی که حقیقتِ وجودت،
در سکوتِ صداها، بازتاب مییابد.
پژواک ؛ عضو بشید کانال خودمونه:)