eitaa logo
معارف اسلامی
572 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
237 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان 250 ساله.pdf
2.3M
کتاب بیانات در تحلیل زندگی 14 معصوم علیهم السلام مناسب برای در کلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم از بود ‌‌ 🔺️ گزیده‌ای از بیانات امام خامنه ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی. ۹۸/۷/۸ فردی بی سواد بود که بصورت ناگهانی شد. بسیاری از علمای بزرگ همچون آیت الله حجت کوه کمری آیت الله سید محمد تقی خوانساری آیت الله میرزا مهدی شیرازی آیت الله علامه طباطبایی آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی آیت الله دستغیب آیت الله مکارم شیرازی و مقامات دولتی و فرهنگیان وقت وی را امتحان کردند و حافظ بودن ایشان بصورت معجزه‌آسا توسط آنان تأیید شد. ایشان در امامزادگان ۷۲ تن ساروق یکباره حافظ قرآن شد. مدفن وی قبرستان نو است.
🌹 : «اگر (علیه السلام)صلح نمى‌كرد نوبت به جریان عاشورا هم نمی‌رسید» 🗓 7صفر سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)
روز عليه السّلام فرمودند: سلمان پیوسته بنده صالح وخالص وتسلیم در برابر خداوند بود، وهیچگاه به وادی شرک و انحراف عقیدتی وارد نشد. امالی شیخ ، ص٨٣ .
💢چهار ویژگی در بیانات 📌حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن ، استاد و پژوهشگر مسائل سیاسی، در دهمین نشست کرسی‌های آزاداندیشی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم که با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار شد، عنوان کرد: 🔰اگر کسی می‌گوید من انقلابی هستم، قبل از دیگران باید وفاداری، التزام و پایبندی‌اش را به اصول انقلاب اسلامی اثبات کند. نمی‌شود کسی پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی نظام، قانون، اخلاق و عقلانیت دینی نداشته باشد؛ ولی مدعی انقلابی‌گری باشد. 🔰انقلابی بودن در بیانات رهبر انقلاب چهار ویژگی معنایی دارد؛ نخست به اعتبار ویژگی‌های شور و احساساتی است که در مفهوم انقلابی بودن است. دیگری، به اعتبار کنشگری و رفتار فعالانه در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی است. رویکرد سوم وفاداری و پایبندی به ارزش‌های انقلاب است و رویکرد چهارم جامع اوصاف و التزامات فکری است که به «عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن» تعریف کرده‌اند. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/jyuwM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صف طولانی موکب‌داران عراقی با سینی‌هایی از میوه و شیرینی برای از خلوص این ارادتمندان اهل بیت(ع) زائران را منقلب می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حال این را با تمام وجود خریدارم. تمام داراییش همین کیسه خرما و آب است، اشک ریزان می گوید بنوش به یاد که تشنه کشته شد😭😭
روز سه شنبه 23 مهرماه 1398
هدایت شده از علامه عسکری
🔰گناه 《زنا زاده》 چیست ؟ چرا او به خاطر رفتار دیگران ، دوستدار شرّ می شود و شرارت می کند؟ 🔻زنا زاده ، مجبور بر انجام کار شرّ نیست ، آنچه هست ، این است که حالت روحی مرد و زن زنا کار ، در حال ارتکاب زنا ، به گونه ای است که چون خود را نسبت به قوانین جامعه خائن می بینند و می دانند که جامعه کار آنان را آلوده و کثیف می داند و اگر بر رفتارشان آگاه شود و آنان را در حال ارتکاب این پستی ببیند با آنان دشمنی کرده و مطرودشان می دارد و همه ی نیکان و پاکان و صاحبان اخلاق کریمه از چنین کاری بیزاری می جویند ، این حالت روحی و کابوس درونی ، بر نطفه اثر می گذارد و از راه وراثت به محصول این نطفه منتقل می گردد و او شرّ دوست پرورش می یابد و با نیکان و معروفان جامعه به ستیز می پردازد. ⚠️نمونه ی بارز این سیرت (زیاد بن ابیه) و فرزندش (ابن زیاد) بودند که در دوران حکومتشان در عراق ، همه ی آنچه را که نباید می کردند ، کردند ؛ بویژه (ابن زیاد) که به دستور او پس از شهادت امام حسین (ع) جسم شریف آن حضرت و یاران پاکش را مُثله کردند و سر های ایشان را در شهر ها گرداندند و خانواده رسول الله را اسیرانه به کوفه و شام روانه کردند. این در حالی بود که پس از شهادت امام حسین (ع) ، هیچ فرد دیگری نمانده بود تا در برابر حکومت آنان مقاومت کند و هیچ گونه توجیهی برای اینگونه کار های او وجود نداشت ، جز این که او دوستدار شرّ بود و می خواست شوکت و عظمت شریف ترین خانواده عرب و اسلام را درهم بشکند و آنان را بی اعتبار نماید. ✍با تمام این حرف ها ، شخص زنا زاده و حلال زاده ، هیچ کدام بر کار های خیر و شرّ مجبور نیستند . 📚برگستره کتاب و سنت ص ۳۲۶ ☑️ مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✅مردی از علی(ع) درخواست كرد که؛ اخلاق (ص) را برايش بشمارد! حضرت(ع) فرمود: تو نعمتهاي دنيا را بشمار تا من نيز اخلاق آن حضرت(ص) را برايت بشمارم! آن مرد عرض كرد: چگونه ممكن است نعمتهای دنيا را احصاء كرد و به شمارش آورد، با اين كه خداوند در مي فرمايد: 《وَ اِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللهِ لا تَحْصُوها》 🔸اگر نعمت های خداوند را بشماريد نمی توانيد آن را به پايان برسانيد.(۱) (ص) فرمود : خداوند تمام نعم دنيا را قليل و كم می داند، در اين آيه كه مي فرمايد : 《قُلْ مَتاعُ الدُّنْيا قَلِيلٌ》 🔸بگو متاع دنيا اندك است!(۲) در حالی که خداوند متعال پيغمبر اكرم(ص) را در اين آيه عظيم شمرده و چنانچه مي فرمايد: 《اَنَّكَ لَعَلي خُلُقٍ عَظيمٌ》 🔸تو را خوئی بسيار بزرگ است.(۳) اينك تو چيزی كه قليل است نمی تواني بشماري، من چگونه چيزي كه عظيم و بزرگ است شمارش كنم! ولی همين قدر بدان، تمام پيامبران مظهر يكي از اخلاق پسنديده بودند، چون نوبت به آن حضرت(ص) رسيد تمام اخلاق پسنديده را جمع كرد. از اين رو فرمود: 《اِنِّي بُعِثْتُ لِأتَمّمَ مَكارِمَ الْاَخلاقِ》 🔸من برانگيخته شدم تا اخلاق نيكو را تمام كنم.(۴) 📚منابع: ۱)سوره نحل، آیه ۱۸ ۲)سوره نساء، آیه ۷۷ ۳)سوره قلم، آیه ۴ ۴)السُنن الکبری بیهقی، ج۱۰، ص۳۲۳
: است ، اسلام‌شناس ایتالیایی، اربعین را پدیده‌ای صلح‌آمیز و فرامذهبی می‌داند که باید با کار پژوهشی و رسانه‌ای، جذابیت‌های آن را برای غیرمسلمانان بیش از پیش تبیین کرد؛ وی می‌گوید: پدیده اربعین ابعاد جذاب زیادی دارد؛ نخستین بُعد، زیارت است. زیارت یک تجربه فیزیکی است که شما با پای پیاده راهی طولانی را طی می‌کنید. بُعد دیگر بُعد معنوی و انسانی آن است. https://iqna.ir/fa/news/3850599/