eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.5هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
3هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ ✅ داستان اصحاب الفیل 📝 مفسران و مورخان این داستان را به صورت های مختلفی نقل کرده اند ، و در سال وقوع آن نیز گفتگو دارند ، اما اصل داستان آن چنان مشهور است که در ردیف اخبار متواتر قرار گرفته ، و ما آن را طبق روایات معروف که از "سیره ابن هشام" و "بلوغ الارب" و "بحارالانوار" و "مجمع البیان" خلاصه کرده ایم می‌آوریم : "ذو نواس" پادشاه یمن ، مسیحیان نجران را که در نزدیکی آن سرزمین می‌زیستند تحت شکنجه شدید قرار داد ، تا از آئین مسیحیت بازگردند ، (قرآن این ماجرا را به عنوان اصحاب الاخدود در سوره "بروج" آورده ، و ما آن را در تفسیر همان سوره مشروحاً بیان کردیم) . 📝 بعد از این جنایت بزرگ مردی بنام "دوس" از میان آنها جان سالم به در برد ، و خود را به "قیصر روم" که بر آئین مسیح بود رسانید ، و ماجرا را برای او شرح داد . 📝 از آنجا که فاصله میان "روم" و "یمن" زیاد بود "قیصر" نامه ای به "نجاشی" سلطان "حبشه" نوشت تا انتقام نصارای نجران را از "ذو نواس" بگیرد ، و نامه را با همان شخص برای "نجاشی" فرستاد. 📝 " نجاشی" سپاهی عظیم بالغ بر هفتاد هزار نفر به فرماندهی شخصی بنام "اریاط" روانه یمن کرد "ابرهه" نیز یکی از فرماندهان این سپاه بود . "ذونواس" شکست خورد ، و "اریاط" حکمران یمن شد ، بعد از مدتی ، ابرهه بر ضد او قیام کرد و او را از بین برد و بر جای او نشست . 📝 خبر این ماجرا به نجاشی رسید ، او تصمیم گرفت "ابرهه" را سرکوب کند ، ابرهه برای نجات خود موهای سر را تراشید ، و با مقداری از خاک یمن به نشانه تسلیم کامل نزد نجاشی فرستاد و اعلام وفاداری کرد . نجاشی چون چنین دید او را بخشید و در پست خود ابقا نمود . 📝 در این هنگام "ابرهه" برای اثبات خوش خدمتی کلیسای بسیار زیبا و مهمی بنا کرد که مانند آن در آن زمان در کره زمین وجود نداشت ، و به دنبال آن تصمیم گرفت مردم جزیره عربستان را به جای "کعبه" به سوی آن فرا خواند ، و تصمیم گرفت آنجا را کانون حج عرب سازد ، و مرکزیت مهم مکه را به آنجا منتقل کند . 📝 برای همین منظور مبلغان بسیاری به اطراف ، و در میان قبائل عرب و سرزمین حجاز فرستاد ، اعراب که سخت به "مکه" و "کعبه" علاقه داشتند و آن را از آثار بزرگ "ابراهیم خلیل" می‌دانستند احساس خطر کردند . 📝 طبق بعضی از روایات گروهی آمدند و مخفیانه "کلیسا" را آتش زدند ، و طبق نقل دیگری بعضی آن را مخفیانه آلوده و ملوث ساختند ، و به این ترتیب در برابر این دعوت بزرگ عکس العمل شدید نشان دادند و معبد "ابرهه" را بی اعتبار کردند . 📝 "ابرهه" سخت خشمگین شد ، و تصمیم گرفت خانه "کعبه" را به کلی ویران سازد ، تا هم انتقام گرفته باشد ، و هم عرب را متوجه معبد جدید کند ، با لشگر عظیمی که بعضی از سوارانش از "فیل" استفاده می‌کردند عازم مکه شد . هنگامی که نزدیک مکه رسید کسانی را فرستاد تا شتران و اموال اهل مکه را به غارت آورند ، و در این میان دویست شتر از "عبد المطلب" غارت شد . 📝 "ابرهه" کسی را به داخل مکه فرستاد و به او گفت بزرگ مکه را پیدا کند ، و به او بگوید : "ابرهه" پادشاه "یمن" می گوید : من برای جنگ نیامده ام ، تنها برای این آمده‌ام که این خانه کعبه را ویران کنم ، اگر شما دست به جنگ نبرید نیازی به ریختن خونتان ندارم ! 📝 فرستاده "ابرهه" وارد مکه شد و از رئیس و شریف "مکه" جستجو کرد ، همه "عبد المطلب" را به او نشان دادند ، ماجرا را نزد "عبد المطلب" بازگو کرد "عبد المطلب" نیز گفت : ما توانایی جنگ با شما را نداریم ، و اما خانه کعبه را خداوند خودش حفظ می‌کند . 📝 فرستاده ابرهه به عبد المطلب گفت ، باید با من نزد او بیایی ، هنگامی که عبد المطلب وارد بر ابرهه شد ، او سخت تحت تاثیر قامت بلند و قیافه جذاب و ابهت فوق العاده عبد المطلب قرار گرفت ، تا آنجا که "ابرهه" برای احترام او را از جا برخاست و روی زمین نشست ، و "عبد المطلب" را در کنار دست خود جای داد، زیرا نمی خواست او را روی تخت در کنار خود بنشاند ، سپس به مترجمش گفت از او بپرس حاجت تو چیست ؟ مترجم گفت : حاجتم این است که دویست شتر را از من به غارت برده اند دستور دهید اموالم را بازگردانند . 📝 ابرهه سخت از این تقاضا در عجب شد ، و به مترجمش گفت : به او بگو هنگامی که تو را دیدم عظمتی از تو در دلم جای گرفت ، اما این سخن را که گفتی در نظرم کوچک شدی تو در باره دویست شترت سخن می‌گویی ، اما در باره "کعبه"که دین تو و اجداد تو است و من برای ویرانیش آمده‌ام مطلقا سخنی نمی گویی ؟! "عبد المطلب" گفت : انا رب الإبل ، و ان للبیت ربا سیمنعه !: " من صاحب شترانم ، و این خانه صاحبی دارد که از آن دفاع می‌کند " (این سخن ، ابرهه را تکان داد و در فکر فرو رفت). 👇👇👇
👆👆👆 📝 "عبد المطلب" به مکه آمد ، و به مردم اطلاع داد که به کوه‌های اطراف پناهنده شوند ، و خودش با جمعی کنار خانه کعبه آمد تا دعا کند و یاری طلبد ، دست در حلقه در خانه کعبه کرد و اشعار معروفش را خواند : لا هم ان المرء یمنع رحله فامنع رحالک لا یغلبن صلیبهم و محالهم ابدا محالک ! جروا جمیع بلادهم و الفیل کی یسبوا عیالک لاهم ان المرء یمنع رحله فامنع عیالک و انصر علی آل الصلیب و عابدیه الیوم آلک " خداوندا ! هر کس از خانه خود دفاع می‌کند تو خانه ات را حفظ کن "! " هرگز مباد روزی که صلیب آنها و قدرتشان بر نیروهای تو غلبه کنند ". " آنها تمام نیروهای بلاد خویش و فیل را با خود آورده اند تا ساکنان حرم تو را اسیر کنند ". خداوندا ! هر کس از خانواده خویش دفاع می‌کند تو نیز از ساکنان حرم امنت دفاع کن". " و امروز ساکنان این حرم را بر آل صلیب و عبادت کنندگانش یاری فرما ". 📝 سپس عبد المطلب به یکی از دره‌های اطراف مکه آمد و در آنجا با جمعی از قریش پناه گرفت ، و به یکی از فرزندانش دستور داد بالای کوه ابو قبیس بروند ببیند چه خبر می‌شود . 📝 فرزندش به سرعت نزد پدر آمد و گفت : پدر ! ابری سیاه از ناحیه دریا (دریای احمر) به چشم می‌خورد که به سوی سرزمین ما می‌آید ، عبد المطلب خرسند شد صدا زد : یا معشر قریش ! ادخلوا منازلکم فقد آتاکم اللّٰه بالنصر من عنده : " ای جمعیت قریش ! به منزلهای خود بازگردید که نصرت الهی به سراغ شما آمد" این از یک سو . از سوی دیگر ابرهه سوار بر فیل معروفش که "محمود" نام داشت با لشگر انبوهش برای درهم کوبیدن کعبه از کوه‌های اطراف سرازیر مکه شد ، ولی هر چه بر فیل خود فشار می‌آورد پیش نمی رفت ، اما هنگامی که سر او را به سوی یمن بازمی گرداندند به سرعت حرکت می‌کرد ، ابرهه از این ماجرا سخت متعجب شد . و در حیرت فرو رفت . 📝 در این هنگام پرندگانی از سوی دریا فرا رسیدند ، همانند پرستوها و هر یک از آنها سه عدد سنگریزه با خود همراه داشت ، یکی به منقار و دو تا در پنجه ها، تقریبا به اندازه نخود ، این سنگریزه‌ها را بر سر لشگریان ابرهه فرو ریختند ، و به هر کدام از آنها اصابت می‌کرد هلاک می‌شد ، و بعضی گفته اند : سنگریزه‌ها به هر جای بدن آنها می‌افتاد سوراخ می‌کرد و از طرف مقابل خارج می‌شد . 📝 در این هنگام وحشت عجیبی بر تمام لشگر ابرهه سایه افکند ، آنها که زنده مانده بودند پا به فرار گذاشتند ، و راه یمن را سؤال می‌کردند که بازگردند ، ولی پیوسته در وسط جاده مانند برگ خزان به زمین می‌ریختند . 📝 خود "ابرهه" نیز مورد اصابت سنگی واقع شد و مجروح گشت ، و او را به صنعاء (پایتخت یمن) بازگرداندند و در آنجا چشم از دنیا پوشید . 📝 بعضی گفته اند اولین بار که بیماری حصبه و آبله در سرزمین عرب دیده شد آن سال بود . 📝 تعداد فیلهایی را که ابرهه با خود آورده بود بعضی همان فیل"محمود" و بعضی هشت فیل و بعضی ده، و بعضی دوازده نوشته اند . 📝 و در همین سال مطابق مشهور پیغمبر اکرم (ص) تولد یافت ، و جهان به نور وجودش روشن شد ، و لذا جمعی معتقدند که میان این دو رابطه ای وجود داشته . 📝 به هر حال اهمیت این حادثه بزرگ بقدری بود که آن سال را "عام الفیل" (سال فیل) نامیدند و مبدأ تاریخ عرب شناخته شد " . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
1_12742604.mp3
2.81M
🌷 سختی شب اول قبر 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
✅ احکام نموداری نماز (بخش سیزدهم) 1⃣ اذان واقامه : 📝 مستحب است پيش از نمازهای واجب شبانه روز ، اذان و اقامه گفته شود و اين استحباب در مورد نمازهای صبح و مغرب و مخصوصاً نماز جماعت ، مورد تاکيد است . ولی در ديگر نمازهای واجب مانند نماز آيات اذان و اقامه وارد نشده است . 2⃣ قنوت : 📝 در همه‌ی نمازهای واجب و مستحب ، مستحب است که در رکعت دوم پس از پايان حمد و سوره و پيش از رکوع ، دستها به دعا برداشته شده و دعا خوانده شود . اين عمل قنوت نامیده می شود . 📝 ولی در نماز جمعه اين عمل را در رکعت اول ، پيش از رکوع و در رکعت دوم بعد از رکوع ، بجا می‌آورد . 📝 و در نماز عيد فطر و قربان در رکعت اول پنج قنوت و در رکعت دوم چهار قنوت بجا می‌آورد . * در قنوت می‌تواند هر ذکر يا دعا يا آيه‌ ای از قرآن را بخواند و حتی می‌تواند به يک صلوات يا سبحان الله يا بسم الله الرحمن الرحيم اکتفاء کند ، ولی بهتر است دعاهائی که در قرآن آمده است خوانده شود . ربنا آتنا فی الدنيا حسنة و فی الآخرة حسنة و قنا عذاب النار ، يا ذکرها و دعاهائی که از ائمه (عليهم السلام) نقل شده است ، لااله الاالله الحليم الکريم، لااله الاالله العلیّ العظيم، سبحان الله رب السماوات السبع، و رب الارضين السبع، و ما فيهنّ‌ و مابينهنّ، و ربّ العرض العظيم، والحمد لله رب العاليمن . *در قنوت جايز است به زبان فارسی يا هر زبان ديگر دعا کند و استغفار و طلب حاجت نمايد . 3⃣ تعقیبات نماز : 📝 پس از تمام شدن نماز ، مستحب است که نمازگزار مقداری دعا يا ذکر يا قرآن بخواند ، اين عمل را تعقيب نماز می‌نامند . و بهتر است که اين کار را در همان حال که نشسته و رو به قبله و با وضو (يا غسل و تيمم) است انجام دهد . تعقيب نماز لازم نيست به عربی باشد ولی بهتر است دعاها و ذکرهائی را بخواند که از ائمه عليهم السلام رسيده است ، و از جمله‌ی بهترين آنها ، ذکری است که به تسبيح حضرت زهرا سلام الله عليها معروف است، و آن عبارت است از : 34 مرتبه الله اکبر ، 33 مرتبه الحمدالله، و 33مرتبه سبحان الله . * در کتابهای دعا تعقيباتی با مضامين عالی و عبارات زيبا از ائمه عليهم السلام نقل شده است . 4⃣ سجده شکر : 📝 مستحب است پس از نماز سجده‌ی شکر کند ، يعنی به قصد شکر همه‌ی نعمتها و نعمت توفيق الهی بر نماز ، پيشانی را بر زمين بگذارد و بهتر آن است که سه مرتبه يا بيشتر بگويد : شکراً لِله . 💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجتع الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎 @Javanmardi_langarudi ❄️ أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ❄️
﷽؛ 🌧 مذهبى است كه آن و آن است و سفر انسان در اين طريق بالحق الى الحق است و اين آئينى است كه { لا يَاتيهِ الباطِل مِن بَين يَديْه ولا مِن خَلْفه }.¹ ۱. قرآن كتابى است كه باطلى از پيش و پس [ گذشته و آينده ] در آن نمی‌آيد . (فصلت/۴) 📚 برگرفته از کتاب به یاد آن‌که مذهب حق یادگار اوست ؛ آیت الله العظمی وحیدخراسانی .
﷽؛ 📝 عنْ أَبِي عَبْدِاللهِ (علیه السلام) قَالَ : «إِنَّ الْمُسْلِمَيْنِ يَلْتَقِيَانِ فَأَفْضَلُهُمَا أَشَدُّهُمَا حُبّاً لِصَاحِبِهِ». 📖 امام صادق (علیه السلام) فرمود : " قطعاً دو كه به هم مى‌رسند ، ، آن‌ها به ديگرى است ".
﷽؛ " تمام بیست و سه ساله پیامبر (صلےالله علیه و آله) بود که ارواح را از و ظاهر انسان را از و پاک کند ".
﷽؛ ✅ وقف مكان متحرك به عنوان مسجد 📝 سوال : اگر را به عنوان کنند ، در دو صورت زیر حکم آن چیست ؟ مکانی مانند اتاقک های متحرک ()یا را که هر چند ماه یک بار جا بجا می کنند ، وقف کنند . #ب مکانی که غالباً در حرکت است ، مانند کوپه ای در یا اتاقکی در هواپیما را وقف کنند . 📖 جواب : در هر دو صورت ، بنا بر احتیاط واجب وقف ثابت است .
﷽؛ ✅ اعمال ربیع الاول 📝 بنا بر مشهور بین علماى امامیّه ، روز ولادت با سعادت حضرت خاتم انبیا محمّد بن عبد اللّه صلّى اللّه و علیه و آله است ، و معروف است که ولادت با سعادتش در مکّه معظمه ، در خانه خود آن حضرت ، در روز جمعه هنگام طلوع فجر در عام الفیل در ایام سلطنت انو شیروان [مرحوم حاج شیخ عباس (ره) در متن کتاب از انو شیروان به عنوان انو شیروان عادل یاد کرده ، و در حاشیه آن توجیهى را در رابطه با عدالت او از مجلسى اول نقل کرده است ، ولى با مراجعه به کتب تاریخى به ویژه شاهنامه فردوسى این معنا به دست می آید که انو شیروان آتش پرست از متکبران و و ستمگران به ملت ایران بوده ، و در سه روز صد هزار نفر از مخالفان ستمکاری هایش را به وضع فجیعى کشت از این جهت ، از آوردن کلمه عادل خوددارى کردم و توجیه مجلسى اول را هم مردود می دانم . واقع شد ، و همچنین در این روز شریف در سال هشتاد و سه ولادت حضرت صادق علیه السّلام اتفاق افتاد ، و باعث فزونى فضل و شرافت این روز گردید . 📝 در هر صورت این روز ، روز بسیار شریفى است و براى آن چند عمل وارد است : غسل . روزه گرفتن که براى آن فضیلت بسیارى است ، و روایت شده هرکه این روز را ، روزه بدارد ، خدا ثواب روزه یک سال را براى او بنویسد ، و این روز، یکى از چهار روزى است ، که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است . زیارت حضرت رسول صلّى اللّه و علیه و آله از نزدیک و دور . زیارت امیر المؤمنین علیه السّلام به همان زیارتى که حضرت صادق علیه السّلام زیارت کرده ، و به محمّد بن مسلم تعلیم دادند ، و در باب زیارات ان شاء اللّه خواهد آمد . هنگامیکه روز بالا آمد ، دو رکعت نماز بجا آورد که در هر رکعت ، پس از سوره حمد ده مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره توحید بخواند ، و بعد از سلام در مصلاّى خود بنشیند ، و این دعا را بخواند : اللّهمّ انت حىّ لا تموت [خدایا تو زنده اى هستى که هرگز نمیرى] و این دعاى مبسوطى است ، چون سندش را منتهى به معصوم ندیدم ، مراعات اختصار را مهم تر دیدم ، هرکه خواهان است ، به زاد المعاد مراجعه کند . لازم است مسلمانان این روز را بزرگ بدارند ، و تصدّق و خیرات بنمایند ، و مؤمنان را مسرور کنند ، و به زیارت مشاهد مشرّفه روند . سیّد در «اقبال» شرحى از لزوم بزرگداشت این روز ذکر نموده ، و فرموده است : من طایفه اى از نصارى و جمعى از مسلمانان را یافتم . که بزرگداشت فوق العاده اى از روز ولادت عیسى علیه السّلام داشتند ، و تعجّب کردم که مسلمانان روز ولادت پیامبرشان را که بزرگترین همه انبیاست ، و به این مرتبه از عظمت است ، چگونه رضایت دهند که آنرا بسیار بى مایه تر از بزرگداشت نصارى ، نسبت به ولادت مسیح برگزار کنند ! ! http://www.erfan.ir/mafatih178 { کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi شبهات احکام و مسائل شرعی را از این کانال به دست آورید }
﷽؛ ✅ پاسخ به برخی سوالات پیرامون متن 📝 زیارت عاشورا از کلام کدام امام معصوم صادر شده است؟ 📖 زیارت عاشورا آن گونه که از روایت امام صادق (ع) در کتاب مصباح شیخ طوسی به دست می‌آید ، از جانب خداوند و حدیث قدسی است ، یکی از تفاوت‌های حدیث قدسی با قرآن این است که رساندن آیات قرآن بلافاصله بعد از نزول آن به همه مردم واجب است ، ولی ممکن است یک حدیث قدسی از جانب خداوند به پیامبر اکرم (ص) عرضه شود ، بدون آنکه پیامبر (ص) آن را به یک نفر هم بگوید یا فقط به افراد خاص مثل سلمان و مقداد و … تعلیم دهد . زیارت عاشورا توسط خداوند بیان و توسط جبرئیل امین برای پیامبر اکرم (ص) هدیه آورده شد و امیرمؤمنان(ع) به امام مجتبی (ع) و ایشان به برادرش امام حسین (ع) و ایشان به امام سجاد (ع) و ایشان به فرزندش امام باقر (ع) و او به امام صادق (ع) انتقال دادند تا اینکه در زمان امام باقر و امام صادق (ع) که موقعیت بهره‌مندی خواص شیعیان از این حدیث قدسی ایجاد شد ، امام باقر (ع) به علقمه و امام صادق آن را صفوان بن مهران در نجف آموزش دادند ، ولی تنها روایتی که زیارت عاشورا را حدیث قدسی معرفی می‌کند روایت امام صادق (ع) در کتاب مصباح شیخ طوسی است . 📝 چرا زیارت عاشورا بعد از شهادت امام حسین (ع) توسط امام سجاد (ع) به شیعیان آموخته نشد ؟ 📖 اوج فتنه و ظلم بنی‌امیه در کربلای معلی در روز عاشورا اتفاق افتاد ، بنابراین دستگاه اموی برای تثبیت موقعیت خودش هر قیامی را سرکوب می‌کرد، همانند قیام توابین، قیام مختار و قیام حرّه در چنین موقعیتی با چنین خفقان کسی انتظار دارد که لعن یزید و معاویه و ابوسفیان که در زیارت عاشورا علناً آمده است ، توسط شیعیان بیان شود ، اما در زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) که زمان اختلاف بین بنی‌مروان و بنی‌العباس است ، آن خفقان شدت خود را از دست داده است، به همین خاطر امام باقر و امام صادق (ع) به بیان آن پرداختند . 📝 زیارت عاشورا اولین بار در چه کتاب‌هایی ذکر شده است ؟ 📖 زیارت عاشورا به نقل از علقمه بن محمد حضرمی از امام باقر (ع) در کتاب کامل الزیارات و زیارت عاشورا به نقل از صفوان بن مهران از امام صادق (ع) در کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی شده است و زیارت عاشورای مشهور که در مفاتیح الجنان آمده است ، همان زیارت کتاب مصباح المتهجد است .  📝 اعتبار سند زیارت عاشورا در چه حد است ؟ 📖 زیارت عاشورا دارای دو سند و سه طریق است که با توجه به کتاب‌های علم رجال اشخاصی که در سند زیارت قرار گرفته‌اند همه مورد اعتماد هستند : 1⃣ نقل صالح بن عقبه 2⃣ نقل سیف بن عمیره 3⃣ نقل محمد بن خالد طیالسی که هر کدام توسط شیخ طوسی در کتاب فهرست اسناد آن آمده است . 📝 ویژگی‌های منحصر به فرد زیارت عاشورا چیست ؟ 📖 حدیث قدسی بودن ، ثواب و آثار منحصر به فرد ، لعن برخی اشخاص ، ذکر مهدویت و انتقام از دشمنان حضرت که در دو جای زیارت امام منصور و امام هدی آمده که این خود اشاره به ابراز اعتقاد به انتقام مهدوی در زمان اهل بیت (ع) دارد ،‌ سجده در مقابل خداوند در انتهای زیارت که این اوج پیوستگی زیارت امام حسین (ع) با عبودیت خداوند است که در هیچ زیارتی غیر از زیارت عاشورا در آخر آن سجده وجود ندارد،‌ دستور به انجام هر روزه آن هر چند زیارت عاشورا زیارت مخصوص روز عاشوراست، ولی در سایر روزهای ایام سال به قصد برآورده شدن حاجت و بهره‌مندی از آثار و ثواب‌های آن امام باقر و امام صادق (ع) توصیه کردند . 📝 عبارات زیارت عاشورا چند بخش است ؟ 📖 دارای دو بخش کلی «خطابی» یعنی خطاب به امام حسین ، «درخواستی» یعنی خطاب به خداوند است : «خطاب به امام حسین» که از وضعیت خود و درخواست‌های خود خبر می‌دهیم : 👈 تسلیم : السلام علیک … 👈 تعزیت : لقد عظمت الرزیه 👈 تضمین : انی سلم لمن … 👈 تبرئه : وابرا الی الله … 👈 تفدیه : بابی انت وامی 👈 مهدی یاوری : ان یرزقنی طلب … 👈 تقرب : انی اتقرب الی الله … 👈 توسل : بموالاتکم 👈 همراهی : معکم فی الدنیا 👈 درک شفاعت : یبلغنی المقام المحمود 👈 پاداش کامل : افضل ما یعطی 👈 لعن شخص : لعن الله آل زیاد… 👈 لعن شخصیت : دفعتکم عن مقامکم 👈 ثبوت در قدم : قدم صدق «درخواست از خداوند» 👈 وجاهت : وجیها 👈 صلوات و رحمت و مغفرت : صلوات ورحمه ومغفره 👈 حیات و ممات محمدی : محیای محیا… 👈 لعن شخص : اللهم العن اباسفیان و… 👈 تأکید در لعن شدید : فضاعف ، جمیعا ، خص 👈 درخواست عذاب دردناک : العذاب الالیم 👈 تقرب با برائت و ولایت : اللهم انی اتقرب 👈 لعن شخصیت : اول ظالم وآخر 👈شفاعت : اللهم ارزقنی شفاعه الحسین 👈 ثبوت قدم در راه حسین (ع) : وثبت لی قدم صدق . @Javanmardi_langarudi 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆
﷽؛ 📝 از طرف وهابی‌ها مطرح می‌شود امام حسین 1383 سال پیش از دنیا رفته است ، چرا الان به زیارتش می‌روید و به او سلام می‌کنید ، این کار شما چه فایده‌ای دارد ؟ 📖 اولاً زیارت قبور مؤمنان جزو سیره پیامبر اکرم (ص) است ، در صحیح مسلم روایت شده است که پیامبر (ص) به زیارت قبور بقیع می‌رفتند و این گونه می‌فرمودند : «السَّلامُ عَلى‌ اَهْلِ الدّیارِ مِنَ المُسلِمینَ وَالمُؤمِنینَ أَنْتُم لَنا فَرَطٌ وَنَحْنُ اِنْ شاءَ اللّهُ بِکُمْ لاحِقُونَ»، این روایت پیامبر (ص) را هم اکنون در قبرستان بقیع تابلو کردند ، یعنی خود وهابی‌ها این کار را کرده‌اند و در آنجا قرار داده‌اند، پس یکی از پاسخ‌هایی که با روش خودشان می‌توان به وهابی‌ها داد، همین است که خطاب به قبور معمولی سلام می‌دهید ، حال اینکه به حضرت سیدالشهدا (ع) می‌رسد، به شیعه اشکال می‌کنید که چرا زیارت می‌کند و سلام می‌دهد . ثانیاً خود وهابی‌ها به زیارت پیامبر اکرم (ص) می‌روند می‌گویند : «السلام علیک یا رسول‌الله اشهد انک … جاهدت فی سبیل الله» این عبارت بین اذان و اقامه از تلویزیون سعودی همیشه پخش می‌شود و در مکتب شیعه سلام بر هر یک از ائمه همانند سلام بر رسول خداست . از منظر مکتب شیعه اعتقادمان این است که روح امام معصوم هیچ تفاوتی در زمانی که در حیات است با بعد از مماتش ندارد ، بنابراین در زیارت ائمه می‌خوانیم : «اشهد انک تشهد مقامی وتسمع کلامی وترد سلامی وانک حی عند ربک مرزوق»، شهادت می‌دهم که شما جایگاه من را می‌بینید و جواب سلام من را می‌دهید ، سخنم را می‌شنوید و سلامم را پاسخ می‌دهید ، شهادت می‌دهم که زنده‌اید و در نزد خداوند از روزی بهرمندید . و جمله معجزات و کراماتی که در حرم ائمه به خصوص حرم امام رضا (ع) صادر و ساطع می‌شود ، تصدیق مطلب فوق است اینکه مثلا بیمار سرطانی یا نابینایی شفا یافته است ، نشان از ارتباط اهل بیت (ع) با دنیا حتی پس از شهادتشان دارد . 📝 شبهه دیگری که وهابیت مطرح می‌کند این است که به جای اینکه یزید ، معاویه ، ابوسفیان را لعن کنید که از دنیا رفتند ، بهتر نیست به جای زبان لعن و نفرین که شما برای آن‌ها گشوده‌اید ، دست به دعا بردارید تا خداوند از سر تقصیرات آن‌ها بگذرد ؟! 📖 این افراد انسان‌هایی هستند که اهل عناد ، حقد ، کینه و معاند هستند ، اگر یزید دوباره زنده شود ، به همان ترتیب واقعه عاشورا را رقم می‌زند ، یعنی این طور نیست که بخواهند هدایت شوند ، همچنین این شیوه قرآنی است که شخصی را لعن کنیم، در قرآن کریم هم لعن شخص و هم لعن شخصیت داریم ، در قرآن کریم خداوند به صراحت ابلیس را لعن می‌کند : «وَإِنَّ عَلَیْکَ اللَّعْنَهَ إِلَی یَوْمِ الدِّینِ»، همچنین ابوالهب ، اصحاب سبت «لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ»، اصحاب اخدود و …. یکی از دلایلی که قرآن با نام اشخاص را نام می‌برد و لعنت می‌کند این است که ممکن است در گذر تاریخ به فراموشی سپرده شوند ، لذا اگر در زیارت عاشورا یزید ، معاویه و ابوسفیان ، آل زیاد ، آل مروان ، آل بنی‌امیه ، عمر بن سعد و شمر را لعنت نمی کردند ، امکان داشت که سه نسل آینده نداند که چه اتفاقی رخ داده است و چه افرادی مسبب این واقعه هولناک بوده‌اند ، مثلاً اینکه چه کسی فرمانده سپاه دشمن را بر عهده داشته است، پس این سیاست خدا در زیارت عاشوراست که از کسانی که بانیان این ظلم بودند، به صراحت و با نام شخصی مانند ابوسفیان ، معاویه ، یزید بن معاویه و … نام ببرد، البته در زیارت دیگری امام هادی (ع) تک تک قاتلان را حضرت (ع) نام می‌برد و لعن می‌کند تا از تاریخ پاک نشود و کسی تاریخ را تحریف نکند . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌧