هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
تذکری دیگر به کانالی دیگر
لطفا در انتشار سخنان و پست ها دقت لازم را داشته باشید. بازی در پروژه سازی ترس به صلاح دین و نظام نیست.
این سخنان بدون سند را منتشر نکنید...
طبق کدام سند عقلی و نقلی میگویید که با درگذشت علماء، شیاطین و جنیان آزاد شده اند؟!
#سواد_رسانه_ای
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از ذوالفقار المغربی به فارسی
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهل عمر بن الخطاب به دین وفتوا دادن بدون علم او
🌐عربی با زیرنویس فارسی
🎤 ذوالفقار المغربی(مستبصر اهل مراکش)
🔅ببینید و انتشار دهید
@zoalfgaralmagrbi
May 11
🔴در جستجوی پدر معاویه ابن هند🧐:
این سه گزارش مرور کنیم
🔻گزارش اول:
«و كان معاوية يعزي إلى أربعة: إلى مسافر بن أبي عمرو ،و إلى عمارة بن الوليد و إلى العباس بن عبد المطلب، و إلى الصباح مغن أسود كان لعمارة. قالوا: كان أبو سفيان دميما قصيرا، و كان للصباح عسيفا لأبي سفيان شابا و سيما، فدعته هند إلى نفسها.»
🔰و معاويه به چهار نفر منسوب میشد:مسافر بن أبي عمرو و عمارة بن الوليد وعباس بن عبد المطلب!و صباح که مطرب سیاه پوست عمارة بود.
وگفتند:که ابو سفيان کوتاه قد و زشت رو بود و صباح جوان خوش هیکل بود لذا هند با او رابطه برقرار کرد(۱).
🔻گزارش دوم:
قال سبط ابن الجوزي الحنفي نقلا عن كتاب المثالب للكلبي النسابة و المورخ الشهير:أن معاوية كان يقال أنه من ثلاثة من قريش عمارة بن الوليد بن المغيرة المخزومي ومسافر بن أبي عمرو وأبي سفيان وهؤلاء كانوا ندماء أبي سفيان وكان كل منهم يتهم بهند.
🔰سبط بن الجوزي حنفی بنقل از کتاب المثالب کلبی گويد:در مورد معاویه میگفتن او از سه نفر از قریش هست عمارة بن وليد بن مغيرة مخزومي ومسافر بن أبي عمرو وأبو سفيان
و اینها ندیمان ابو سفیان بودن و همشون متهم به رابطه با هند بودن(۲).
🔻گزارش سوم:
أما مسافر بن أبي عمرو فقال الكلبي عامة الناس على ان معاوية منه لأنه كان أشد الناس حبا لهند فلما حملت هند بمعاوية خاف مسافر ان يظهر انه منه فهرب الى ملك الحيرة و هو هند بن عمرو فاقام عنده ثم ان أبا سفيان قدم الحيرة فلقيه مسافر و هو مريض من عشقه لهند و قد سقى بطنه فسأله عن أهل مكة فاخبره و قيل ان أبا سفيان تزوج هندا بعد انفصال مسافر عن مكة فقال له أبو سفيان اني تزوجت هندا بعدك فازداد مرضه...
ثم مات مسافر من عشقه لهند.
🔰و اما مسافر بن أبي عمرو کلبی(مورخ ونسابه شهیر)عموم مردم بر آنند که معاویه از او است چون او بیشتر از همه هند را دوست داشت و وقتی که هند بمعاویه باردار شد مسافر ترسید که معلوم بشه بچه از او هست لذا فرار کرد پیش پادشاه حیره یعنی هند بن عمرو و پیش او ماند پس از مدتی ابوسفیان به حیره آمد مسافر با او ملاقات کرد در حالی که مسافر بیمار بود از عشق هند و بیماری استسقاء گرفته بود از ابوسفیان در مورد اهالی مکه پرسید بهش گفت ،وگفته میشه که ابو سفيان بعد سفر مسافر از مکه با هند ازدواج کرده بود ،ابو سفيان بهش گفت با هند بعد رفتنت ازدواج کردم مسافر بخاطر این خبر بیماریش شدیدتر شد و از عشق هند مرد(۳).
💠نتیجه:برا فرد مد نظر پدر مشخص پیدا نشد ومحصول مشترک هست🫢 فقط یک مادر فاحشه جگر خوار داشت.
___
۱_ربیع الابرار زمخشری /ج ۴ ص ۲۷۵ و ۲۷۶، شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید / ج ۱ ص ۳۳۶
۲_تذكرة الخواص ،سبط ابن الجوزي ،تحقيق:الدكتور عامر النجار،ص٤٧٣،الناشر: مكتبة الثقافة الدينية.
۳_تذكرة الخواص ،سبط ابن الجوزي ،تحقيق:الدكتور عامر النجار،ص۴۷۴،الناشر: مكتبة الثقافة الدينية؛الاغانی،الاصفهانی،ج۹،ص۳۷،ناشر: دار إحياء التراث العربي.
♻️کانال الکشکول
@Kashkulkabi
هدایت شده از ذوالفقار المغربی به فارسی
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻پاسخ به شبهه عثمان خمیس عالم سلفی کویتی در مورد ولادت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام در کعبه که محل بت ها بود
🌐عربی با زیرنویس فارسی
🎤دکتر عدنان ابراهيم الغزاوی(نویسند و استاد دانشگاه سنی مذهب)
🔅ببینید و انتشار دهید
@zoalfgaralmagrbi
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
روش تطبیق گرایان در مهدویت
✍علی محمدی هوشیار
یکی از روش های اشتباه و مرسوم در فهم تطبیق گرایان، ترکیب و ممزوج کردن روایات شیعه و #سنی در مسأله مهدویت است.
اگرچه مسأله مهدویت یکی از موضوعات بنیادین در باور شیعه و سنی بوده و دارای نقطه اشتراک بسیاری می باشند، اما در کنار آن، دارای افتراقات و تفاوت های قابل توجهی می باشند که ترکیب یا ممزوج کردن این دو دسته از روایات، بهویژه در بحث مهدویت، با چالشها و آسیبهای فراوانی همراه می باشد.
یکی از آسیب های مورد نظر در این روش؛ ایجاد اختلاف در فهم ویژگیها و علائم ظهور امام مهدی علیه السلام است.
باید توجه داشت که جغرافیای ظهور در شیعه و سنی تفاوت های اساسی دارند و نیز درباره زمان و مکان ظهور امام مهدی علیهالسلام و ویژگیهای دوران غیبت و نوع ظهور نیز، اختلافات اساسی دارند.
از سویی؛ ترکیب روایات شیعه و سنی در خصوص مهدویت، ممکن است منجر به تحریف یا نادیده گرفتن تفاوتهای مهم در منابع روایی و متنی گردد.
در مذهب شیعه، روایات مربوط به مهدویت عمدتاً از منابع اهل بیت علیهمالسلام استخراج میشود که دارای ویژگیهای خاصی هستند، در حالی که منابع اهل سنت، برخی روایات مهدویت را از افرادی همچون؛ ابوهریره، ارتاة، کعب الاحبار و نظائر آنان که مستقلاً درباره ملاحم و فتن سخن گفته اند نقل کرده و یا از زاویهای متفاوت بیان می کنند که مابإزای آن در دستگاه روایی شیعه موجود نیست.
اگر این روایات بدون در نظر گرفتن تفاوتهای متنشناسی و سندشناسی ترکیب شوند، ممکن است به تفاسیر نادرست یا ناتمام از مهدویت منجر شود.
طبیعتاً نتیجه این ترکیب و خلط بین روایات شیعه و سنی در مسأله مهدویت، به جهت نشانه سازی ها، منجر به سردرگمی و تردید در میان شیعیان می شود.
✅در این مجال می توان به دو گروه از تطبیق گرایان اشاره کرد:
گروه اول: کسانی که حوادث را به طور دقیق با روایات تطبیق می کنند.
گروه دوم: کسانی که با خلق واژگانی همچون؛ کلنگ زنی آخرالزمان و مانند آن، به تطبیق علائم با حوادث دامن می زنند.
🗣در بیان هر دو گروه، ترکیب روایات شیعه و سنی مشهود است که با این روش در سناریوی مهدویت شیعه ایجاد انحراف می نمایند.
@ali_m_hoshyar
May 11
Article.pdf
290K
أهل البيت عليهم السلام في شعر كشاجم حفيد السندي بن شاهك
✍️سيد محمد رضي مصطفي نيا،محمد عابدین بایگان.
♻️کانال الکشکول
@Kashkulkabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مو قالوا تعود بخير | الملا محمود اسيري - الملا علي بوحمد
May 11
هدایت شده از ذوالفقار المغربی به فارسی
24.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠نماز خواندن حضرت عیسی عليه السلام پشت سر امام عصر عجل الله تعالی فرجه در منابع اهل سنت
+اعتراف ابن حجر عسقلانی عالم بزرگ اهل سنت به صحت اعتقاد بر اینکه زمین از حجت خدا خالی نمیشود
🌐عربی با زیرنویس فارسی
🎤سید علی ابوالحسن (از علمای شیعه کویت)
🔅ببینید و انتشار دهید
@zoalfgaralmagrbi