عراقچی یک حرف اشتباهی زد
باشه
قبول
ولی قرار نیست تقصیرات رو گردن دولت پزشکیان بندازیم
واقعیت اینه که بشار اسد
حاضر نشد شروط ایران مبنی بر حاکمیت دموکراسی رو در رابطه با جنگ قبلی
به طور کامل اجرا کنه
حالا هم که به دلایل مختلفی
حاضر نشده و نیست از ایران به طور رسمی درخواست کمک بکنه و به امارات و اردن و ... دل خوش کرده
خب وقتی دولت بشار اسد
درخواست کمکی نکرده
چرا باید دولت جمهوری اسلامی رو محکوم کنیم⁉️⁉️
چرا باید فرماندهان جان بر کف سپاه رو تخریب کنیم⁉️⁉️
اگه سوریه سقوط بکنه
دهها دلیل داره
و هیچ ربطی به میدان و دیپلماسی ایران نداره
چون دکتر عراقچی با همه ایراداتی که داشت
جانانه پای کار مقاومت و سوریه ایستاد و رایزنیهای لازم رو انجام داد و میدان هم در حد وسع
تجهیزات لازم رو به سوریه ارسال کرد"معامله کرد"
ولی خب بشار اسد به دلایل مختلفی
حاضر نیست از ایران به طور رسمی درخواست کمک بکنه
اگه سوریه سقوط بکنه دودش تو چشم ترکیه
امارات
عربستان
اردن و ... هم میره
ولی خطری متوجه ایران نمیشه
چون ما دارای راهبرد و تجهیزات فوق پبشرفته هستیم و کسی جرات تعرض به خاک و امنیت ما رو نداره
سقوط سوریه
درس عبرتی برای کشورهای منطقه خواهد شد و میفهمند که امنیت منطقه در گرو همکاری و همراهی با ایران است و بس...
یه عده میگن با سقوط سوریه
دیگه فکر نکنیم
حزبالله
انصارالله
حماس و ... مثل قبل به ایران اعتماد کنند
سئوال اینجاست که مگه ایران کمکاری کرده⁉️⁉️
مگه ایران در نبرد سوریه حضور داشته و شکست خورده که بگیم سایر محورهای مقاومت دیگه به ایران اعتماد و امیدی ندارند⁉️⁉️⁉️⁉️
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
یه عده میگن با سقوط سوریه دیگه فکر نکنیم حزبالله انصارالله حماس و ... مثل قبل به ایران اعتماد کنن
در ضمن
عبدالملکالحوثی
شیخ نعیم قاسم
و... رو با بشار اسد مقایسه نکنیم...
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
یه عده میگن با سقوط سوریه دیگه فکر نکنیم حزبالله انصارالله حماس و ... مثل قبل به ایران اعتماد کنن
سقوط سوریه در مدت کوتاهی به همه ثابت خواهد کرد که امنیت منطقه در گروه همراهی با ایران است و بس...
یه عده میگن با سقوط سوریه
خط ارتباطی ایران با
سایر گروههای مقاومت
از جمله حزبالله و حماس قطع خواهد شد😐
درسته سوریه "حمص" خط ارتباط ما با سایر گروههای محور مقاومت محسوب میشه
ولی تنها راه ارتباطی محسوب نمیشه
اینطور نیست که بگیم سوریه تنها خط ارتباطی بوده و با سقوط سوریه تمام معادلات ما بر هم میخوره
قطع به یقین
سپاه راههای دیگری برای ارتباط گیری با سایر محورهای مقاومت داره
حالا چه بر روی زمین
چه زیر زمین
سپاه وقتی بخواد به سایر گروههای مقاومت کمک کنه
از ناکجاها خط ارتباطی تشکیل میده
مثل زمانی که یمن در محاصره کامل آبی-خاکی و هوایی بود
ولی سپاه از ناکجاها
با انصارالله ارتباط برقرار کرد و تجهیزات لازم رو به دست انصارالله رسوند و کاری کرد که انصارالله بر کل ناتو پیروز بشه