هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
36.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #کلیپ_کوتاه از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب یازدهم
▪️ یکی از علتهای اساسی که ما قدرت اقتصادی پیدا نکردیم این است که جمهوری اسلامی علیرغم اینکه بدنبال تحقق عدالت است اما در عمل گرفتار بعضی نسخههای نظام سرمایهداری شده زیرا اداره کشور امر تخصصی است و متخصصین حوزه و دانشگاه قبول مسئولیت برای تولید نسخه جدید جایگزین نمیکنند؛ اکثر متخصصین دانشگاه میگویند: "این نسخههای متداول، تجارب موفق جهان است و راه دیگری غیر این وجود ندارد." اکثر متخصصین حوزه نیز میگویند: "این امور (مسائل اقتصادی) ربطی به اسلام و حوزه ندارد..."
لذا انقلاب دچار "اضطرار علمی" در این امور شده است.
حال که متخصصین رایج پای کار انقلاب در امر اقتصاد نمیآیند مردم و هیئتها باید وارد صحنه بشوند؛ همانطور که در نهضت امام نیز وقتی مردم وارد میدان شدند متخصصین مجبور شدند دنبال مردم و انقلاب بیایند
البته مردم این قدرت را از دستگاه امام حسین ع گرفتهاند
📅 ۶ مرداد ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب یازدهم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/891
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
#باز_نشر
بهمناسبت سالگرد شهادت آیتالله #شیخ_فضلالله_نوری
🏴 یک.
اگر «گودال قتلگاه» محل عمیقترین و زیباترین و بالاترین عبادتی باشد که برای خدای متعال انجام شده،
فقط یک نفر را پیدا میکنیم که در چنین جایی با اباعبدالله همراه شده.
یعنی تنها شریک ِ «اباعبدالله» در این «عبادت»، «عبدالله» است
چه «پدری» و چه «پسری»
برای رسیدن به چنین مقامی از چه گردنهای عبور کرده؟
حدس من:
وارد شدن به معرکهای چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها
پس شب و روز پنجم محرم، شب و روز امیدواری ما ترسوها به جرأتی است که
یک کودک [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] به تاریخ دمیده
🏴 دو.
موقعی که مجاهدان، تهران را فتح کردند و خطر، شیخ را تهدید میکرد، من فکر کردم شیخ حتماً به سفارتخانههای خارجی پناه برده و یا گریخته است. وقتی به خانهاش رسیدم، دیدم در باز است. مرا که دید، به شوخی گفت: «لوله هنگ دانهای چند است؟!» (سوراخ موشها چند است؟) سپس خندید و گفت: «همه ترسیدند و توی سوراخ موش رفتند» یکی از حضار به شیخ گفت: «آقا! شما که میدانستید با مخالفت نتیجهای نمیگیرید، چرا مخالفت کردید؟ از اول معلوم بود که از پس اینها بر نمیآیید.» شیخ گفت:
«تا اگر صد سال بعد از این بعضی از مسلمانان به قعر زیر زمین و داخل سردابها رفتند و در آنجا با کمال ترس درد دل کردند و گفتند صد سال قبل عدهای دست به دست هم دادند و ریشۀ اسلام را کندند، لااقل یک نفر بگوید که در میان آن عده یک آخوند طبرسی و یارانش بودند که مخالفت کردند!»
میرزا جواد سعدالدوله به شیخ پیشنهاد کرد که بیرق «هلند» را بر بالای خانهتان بزنید؛ دیگر حتی لازم نیست به سفارت هلند تشریف بیاورید. زمانی هم که مشروطه خواهان تهران را گرفته بودند، اینطور نبود که جرئت داشته باشند به سفارت خارجی تعرض کنند، و میترسیدند. شیخ در پاسخ به این پیشنهاد، خندید و به استهزا گفت: «آقای سعدالدوله باید بیرق ما را بر روی سفارت اجنبی بزنند. چطور ممکن است که صاحب شریعت که من یکی از مبلغین احکام آن هستم، اجازه فرماید به خارج از شریعت آن پناهنده شوم؟!» آنگاه آیۀ شریفۀ «... وَلَنْ یَجعلَ اللهُ للکافرینَ علیَ المؤمنینَ سبیلاَ». و چند آیۀ دیگر را خواند و سپس ادامه داد: «من حاضرم صد مرتبه زنده شوم و ایرانیان و مسلمین مرا مثله کنند و بسوزانند، ولی به اجنبی پناهنده نشوم.»
[نمونهای معاصر از وارد شدن به یک معرکه چند هزار نفره؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عامّ» را تربیت کرده و پرورش داده...
🏴 سه.
《قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنها مطمئن باشند که
اگر خمینی یکّه و تنها هم بماند
به راه خود
که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بتپرستی است
ادامه میدهد
و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههای مغضوب دیکتاتورها،
خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.》
پیام به حجاج بیت الله الحرام ۱۳۶۶/۶/۵
[نمونهای امروزین از وارد شدن به یک معرکه جهانی؛ یکّه و یک تنه و تنها]
و
کودکی [لفظی معادل با معنای مدّنظر وجود ندارد] که «نوّاب عام» را تربیت کرده و پرورش داده...
🖊محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
❇️ هیئت بیت الزهرا(س) مسجد امامحسین(ع) با همکاری موسسه کریمه ولایت برگزار می کند:
📚 دوره مطالعاتی گفتمان انقلاب اسلامی به جهت : تعمیق اطلاعات و آگاهی زنان در آسیب شناسی مسائل اجتماعی و مشکلات زنان؛ کمک به سازماندهی روحی، فکری و عملی زنان مسلمان و مشارکت جدی آنان در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و انقلاب فرهنگی ؛
📔 کتاب قیام حسینی در برابر جاهلیت اُولی،
قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن
📔 کتاب ساختارهای اجتماعی قاتل امام،
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام
📖 اولین کارگاه: بررسی کتاب
قیام حسینی در برابر جاهلیت اُولی
قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن
✨ استاد: سرکار خانم توحیدی
🔷 اهداف برگزاری کارگاه:
✅ ایجاد درک علمی و قاعده مند از «قیام عاشورا» و ارتباط آن با "وظایف امروز جامعه شیعه"
✅ تبیین امتحانات پیش روی "انقلاب اسلامی" با ارایه درکی جدید از ابعاد "جنگ فرهنگی و اقتصادی"
✅ نقد راهکارهای متداول برای مقابله با "جنگ فرهنگی و اقتصادی"؛ زمینه ای برای آشنایی با راهکارهای جدید
📆 زمان برگزاری کارگاه:
چهار شنبه ها ساعت ۱۰ صبح
اولین جلسه ۲۵ مرداد
مکان🏠: قم ـ
پردیسان بلوار امام علیهالسلام ،خیابان شجاعت ،شجاعت یک مسجد امام حسین علیهالسلام
ثبت نام📋: ارسال مشخصات به آیدی
@msm236
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
📣 حسینیه حکمت برگزار میکند:
♦️ نشست مجازی همراه با پرسش و پاسخ با موضوع:
🔰 #اربعین و طراحی عملیات #مردمی در جنگ اقتصادی
🎙 حجتالاسلام محمدصادق حیدری (هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🗓 یکشنبه ۵ شهریور، ساعت ۱۷
✅️ لینکهای ورود به جلسه :
👈 اسکای روم :
🌐 https://www.skyroom.online/ch/hoseinie_hekmat/hoseinie_hekmat
👈 قرار :
🌐 https://gharar.ir/r/c8654261
📝 در صورت تمایل به شرکت حضوری در شهر مقدس قم (ظرفیت محدود): @hekmatadmin
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
نشست مجازی اربعین (حجتالاسلام حیدری.mp3
15.65M
💿#فایل_صوتی
♦️ نشست مجازی همراه با پرسش و پاسخ با موضوع:
🔰#اربعین و طراحی عملیات #مردمی در جنگ اقتصادی
🎙 حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🗓 یکشنبه 5 شهریور 1402
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
❇️ موسسه کریمه ولایت قم برگزار می کند:
📚 دوره مطالعاتی گفتمان انقلاب اسلامی
به جهت تعمیق اطلاعات و آگاهی زنان در آسیبشناسی مسائل اجتماعی و مشکلات زنان؛ کمک به سازماندهی روحی، فکری و عملی زنان مسلمان و مشارکت جدی آنان در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و انقلاب فرهنگی؛
الحمدلله با اتمام دورههای مقدماتی کتاب «قدرت پنهان» و
کتاب «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»
و اولین کارگاه از دوره پیشرفته
کتاب «قیام حسینی در برابر جاهلیت اُولی، قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن»
دومین کارگاه این مرحله برگزار می شود
📔 کتاب «ساختارهای اجتماعی قاتل امام(ع)،
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام»
🔷 اهداف دوره
✅ ارائه تحلیل جامعه شناختی از عوامل شهادت امام حسین علیه السلام از طریق تبیین ساختارهای سیاسی و ساختارهای اقتصادی آن دوران
✅ مقایسه ساختارهای سیاسی و اقتصادی دوران امام حسین علیه السلام با چالش های ساختاری فعلی در جامعه شیعه و نظام جمهوری اسلامی
✅ مبارزه با چالش های ساختاری در نظام اسلامی برای دستیابی به ساختارهای جدید الهی؛ موضوع امتحان جامعه شیعه و مظهر امتداد قیام عاشورا در دوران حاضر
🔸 کارگاه شهرک قدس:
🖋 استاد: سرکار خانم نعمتی
📆 زمان: چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲
ساعت ۱۶ الی ۱۸
🏠 مکان: قم. شهرک قدس. ولیعصر ۶. ساختمان تابش. طبقه همکف.
🔸 کارگاه شهرک پردیسان:
🖋 استاد: سرکار خانم صدوق
📆 زمان: چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲
ساعت ۱۶ الی ۱۸
🏠 مکان: پردیسان. هزاره نهم. خیابان شهید ایمانی. خیابان ایمانی. مسجد امام سجاد(ع)
ثبت نام📋: ارسال پیام به شناسه ذیل
@Montazer_50
🔅کمی درباره «زخم گلوی امپراتور»🔅
🔸«خیلی اهل عبادت بودهاند و رسیدگی زیادی به فقراء داشتهاند و اخلاق خوبشان همه را تحتتاثیر قرار میداده و کلی حدیث و معارف اجدادشان را برای دیگران نقل میکردهاند و...» این توصیفی از سیره ائمه است که معمولاً میگویند و میشنویم. اما دشمنان بزرگ و حرفهای، مثل ما ساده و بسیط نیستند که آن حقیقتهای پیچیده را با همین سادگی و بساطت ما، توصیف کنند.
🔹بخاطر همین بود که «منصور دوانیقی» (امپراتوری که تثبیت «بنیعباس» با اقتدار او ممکن شد و فتوحات را تا «طبرستان» گسترش داد و قیامهای متعددی از «نهضت اسحاق» و «جنبش راوندیه» تا «خیزش سادات حسنی» را سرکوب کرد و با چند هزار صنعتگر در طول چهار سال، شهر «بغداد» را بنیان گذاشت) وقتی میخواست «جعفر بن محمد» را توصیف کند، میگفت: «هذا الشجا المعترض فی حلوق الخلفاء... این استخوان گیرکرده در گلوی خلفاء» و فقط به یاد خِرخِر نفَسهای حکومتش و زخمخوردگی گلوی خودش نمیافتاد بلکه همه خلفای همعصر با اباعبدالله را در این بیچارگی شریک میکرد.
🔸حتی وقتی غوغای سادات حسنی، حجاز و عراق را در برگرفت و خواب را از چشمان منصور گرفت، باز هم از پیچیدگیهای رفتار «جعفر بن محمد» میلرزید: «قد کنت مُصرّاً علی قتل جعفر... و کان امره ـ و ان کان ممّن لایخرج بالسیف ـ اغلظ عندی و اهمّ علیّ من امر عبدالله بن حسن و قد کنتُ اعلم هذا منه و من آبائه علی عهد بنی امیّه... من بر کشتن جعفر اصرار داشتم و قضیه او ـ گرچه از کسانی است که قیام مسلحانه نخواهد کرد ـ سختتر و بااهمیتتر از قضیه عبدالله بن حسن [رهبر قیامهای مسلحانهی سادات حسنی] در نزد من است. من این رفتار را از او و پدرانش در عهد بنی امیّه هم سراغ داشتم...»
🔹بدون لشگر و سلاح و پولپاشی بین طرفداران و در اوج تقیّه، برای یک امپراتوری خطرناکتر از اهالی قیام مسلحانه باشی و پیچیدگی و کیاستی در علم حدیث و کلام و فقه و اعتقادات و اخلاقت موج بزند که از شمشیر سختتر و برندهتر باشد و لقمهی گلوگیر ِ یکی از دو ابرقدرت جهان در آن روزگار شود. این باورنکردنیها، وقتی به آستان «جعفر بن محمد» و پدرانش میرسند، به واقعیتهای معجزگون تبدیل میشوند. البته فهم این معجزات و پیدا کردن نسخه امروزین آن، به فقاهتی نیاز دارد که گویا باید خیلی دقیقتر از تفقه در احکام نماز و روزه و حج و... باشد. فقاهتی که اگر در میان حوزههای ما پا گرفته بود، دیگر علمائی پیدا نمیشدند که به اسم دینداری خالص و ولایت و برائت و دوری از سیاست، در اخلاق خوب و عبادات فراوان و دروس خارج مفصّل خودشان غوطهور شوند اما بدون شباهت به مولایشان امام صادق، نه گلوگیر امپراتورهای مدرن شوند و نه مباحث علمیشان برندهتر از سلاح در مقابل ابرقدرتها به حساب بیاید.
♥️ تقدیم به مردی که به قول رهبری، «آیتاللهالعظمای واقعی خود او بود»؛ فقیه جعفری خالصی که مثل استخوان در گلو، خواب راحت را از بتپرستی مدرن و کاهنان معابد آن گرفته بود و گرفته است و خودش را در یکی از پیامهایش این طور روایت کرد: «قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه وتنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنههای مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد.»
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
انقلاب در وجدان عمومی جهان.mp3
3.91M
🔰 اسرائیل یعنی بیشترین سهام سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا. اما با همه اینها امروز نمیتواند برای خودش تأمین امنیت کند؛
بنده این را یک چیز کوچک نمیبینم... انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده است.
💠 مرحوم استاد سید منیر الدین حسینی:
اینکه اسرائیل زورش به جنوب لبنان نمیرسد این را بنده یک چیز کوچک نمیبینم.
اسرائیل یعنی بیشترین سهام خبری دنیا، بیشترین سهام پولی دنیا، بیشترین سهام تکنولوژی دنیا؛ یعنی بیشترین سهام سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا.
اما با همه اینها امروز اسرائیل نمیتواند برای خودش تأمین امنیت کند. این را کم حساب نکنید.
انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده.
این جسارت روحی که حزب الله میتواند بایستد تا اسرائیل را به زانو دربیاورد تا در وجدان عمومی جهان نباشد، نمیتوانند؛ و این وجدان عمومی در جهان توسط انقلاب اسلامی بوجود آمده.
این را من قطعی میدانم که انقلاب شکست نمیخورد و دلیلش همین وجدان عمومی است.
تکنوکراسی در عالم در حال شکست است و این شکست اسرائیل در برابر حزب الله هم از نشانه های همین امر است.
مبانی فکری غرب در برابر ارتقاء وجدان عمومی مردم دنیا در حال شکسته شدن است. تئورسین های غرب نمیتوانند این شکست های مدیریت را حل کند.
نه فقط علوم انسانی که تئوری های محاسباتی آنها مثل ریاضیاتشان هم وابسته است و فروریختنی.
به نظر من انقلاب فرهنگی در عالم آغاز شده، یعنی انگیزه مردم جهان دیگر در ساختار اندیشه قبل جریان ندارد.
این تغییر فرهنگی، ضروری است؛ منتهی کار ما باید این باشد که حضور و نقش انقلاب اسلامی را در این دگرگونی بالا ببریم.
🔸 اندیشه منیر | @Andishemonir
📣 اطلاعیه
سلسله جلسات گفتمان انقلاب اسلامی در شهرک پردیسان قم
ارائه تحلیلی نوین از:
١. عدالت اقتصادی
٢. علل و عوامل تورم و گرانی
٣. علل و عوامل کاهش ارزش پول ملی
۴. خصوصیسازی اقتصاد یا مردمیسازی
۵. مکانیزم تغییر توازن اقتصادی از سرمایهسالاری به مردمیسازی
۶.لزوم تشکیل سپاه پاسداران اقتصاد مقاومتی در جنگ نابرابر اقتصادی استکبار
و...
🗓شنبهها، بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌شهرک پردیسان، بلوار شهروند، سبلان ۱۲، مسجد چهارده معصوم علیهمالسلام
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
زمانى كه اطلاعات، سرعت جريان پيدا میکند، كفر نمیتواند از عهدۀ هماهنگسازى آن برآيد؛ لذا كنترل هماهنگسازى را از دست میدهد.
شما تصور نكنيد كه با بالا رفتن توسعۀ رسانههاى جمعى، كفر قادر خواهد بود به ارتقاء حضور خود در جهان، همپاى این توسعه اقدام كند. اصولاً كلمه كفر داراى ظرفيت مشخصى است، لذا زمانى كه در چنين شرايطى واقع میشود با همان ابزارى كه ساختۀ نظام اوست شكست خواهد خورد.
به بيان بهتر، ناهماهنگى عملى او نيز همچون ناهماهنگى نظریاش ظهور پيدا میكند و وقتى كه چنين شد #انفجار_از_درون آن نظام صورت میگيرد.
(آسیبشناسی مطبوعات٫ شهریور ۱۳۷۹)
☑️ @AndisheMonir
بهائیت یا نسبیت؟.mp3
13.56M
🎧 قطعۀ صوتی از استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی (۱۳۷۵)
📜 در مقابل اسلام، خدا شاهد است که بهائیت قرار ندارد! قادیانی قرار ندارد! یکسری عقائد ضعیف در این طرف و آن طرف، در مقابل اسلام قرار ندارند! آنها پهلوان میدان نیستند!
چه کسی پهلوان میدان است؟ آن كسی پهلوان میدان است كه «نظامات اجتماعی» را میسازد؛ آن كسی است كه تخصیصِ «قدرت و اطلاع و ثروت» را به دست میگیرد.
شما اگر توانستید متاع خودتان را به اهل دنیا ارائه دهید، این جریانهای اعتقادیِ ضعیف را باد میبرد! اگر شما مدعی متاعی هستید كه سعادت بشر را میتواند تأمین كند، جایی برای وجود آنها باقی نمیماند. اگر شما توانستید انقلاب در ایجاد نظامات اجتماعی و انقلاب در معرفت بشر ایجاد بكنید، جایی برای آنها باقی نمیماند.
با وجود برخورداری از موهبت حکومت، چرا به صورت انفعالی و تعمیری برخورد میكنید؟! شما در تحقیقات میدانی یا كتابخانهای اگر بخواهید وارد بشوید، محدودیتهای سابق را ندارید؛ نمیتوانید بگویید این کارها با محدودیتهای شدیدی كه ما داریم محقق نمیشود!
سلف صالح میتوانند چنین حرفی را بزنند، میتوانند بگویند «ما اگر نیامدیم ادارۀ عینیت را به دست بگیریم، به این دلیل بوده كه مقدوراتی در اختیار نبوده». اما شما كه نمیتوانید این حرف را بزنید!
☑️ @AndisheMonir