eitaa logo
تجوید حفظ تفسیر تدبر ( ختم نور )
1.8هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.2هزار فایل
⚘﷽⚘ تقدیم محضر مولی صاحب الزمان علیه السلام #قرائت_تجوید_حفظ_تفسیر_تدبر #قرآن_ونهج_البلاغه با همکاری اساتید محترم تدبر، قرائت، تجوید و حفاظ کل قرآن کریم آیدی مدیر کانال⏬ @V012345 کانال های دیگر ما :کانال گیف استیکر⏬ https://eitaa.com/stikerrrr
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
که برای استفاده باید وارد نرم افزار بشود 🌸 تفسیر برگرفته از کتاب برگزیده تفسیر نمونه می باشد 🌼🌼🌼🍃🌼🌼🌼🍃🌼🌼🌼 @KhatmeNoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴انواع تولید صدا 👇 1⃣صدای غنوی (صدای بینی-صدایی که عادت دارد از بینی حالت بگیرد) 2⃣صدای سینه ای (حماسی) =بسیار ضرر دارد و موجب خستگی صدا و هدر رفتن نفس میشود. 3⃣صدای سر (صدایی که قاریان باید از آن استفاده کنند) =در صدای سر صدای ما بجای اینکه کاملا به سمت بیرون سوق داده شود باید به طور کنترل شده به سقف دهان بخورد. در تلاوت قرآن یادگیری عملی و شناخت این ۳ تولید صدا خیلی مهمه به طوری که اگر قاری با صدای سینه ای یا غنوی بخونه به مرور زمان ضررهایی به صدا میرسه که جبران شدنش سخت و یا ناممکن هستش. پس دوستان قاری باید با صدای سر بخونید. ✳️نکته =شناخت این ۳ تولید صدا کمک میکنه که ما در موقع لزوم بتونیم بصورت حرفه ای از صدای سر به صدای سینه یا بینی برویم . و این جز حلاوت تلاوت هستش .باید از,هر ۳ استفاده بشه اما از صدای سینه ای و غنوی در جاهای بخصوص استفاده میشه که در آینده در بحث صوت و لحن در خواندن خدمتتون عرض خواهم کرد. پس صدای درست در تلاوت قرآن =صدای سر دوستان سعی کنید صدا رو در صاف ترین حالت از لحاظ صافی صوت و انعطاف نگه دارید (برای مثال تلاوت های تصویری استاد محمود شحات رو نگاه کنید که ایشون نمونه بارز از یک قاری کامل هستند) و این چیز با تمرین و تقلید انشالله درست خواهد شد و انشالله مطالبی در این مورد در آینده‌ عرض خواهم کرد. ✳️نکته =برای کنترل صدا باید روی فضای دهان در واقع سقف دهان تمرکز کنید و برای کنترل نفس باید روی پرده ی دیافراگم و درون خود تمرکز کنید که البته پس از ملکه شدن خود به خود اجرا میشود. اگر شما موقع تلاوت قرآن احساس فشار یا درد روی اطراف گردن و حنجره میکنید در تمرین ها و تولید صحیح صدای خود شک کنید !!! چرا که شما یا در نحوه ی بکار گیری تارهای صوتی اشتباه می کنید و یا در نحوه ی نفس گیری @KhatmeNoor @quran_ghanavati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چنانچه ميدانيم صداي انسان كه كانون توليد آن (كه خود يك نوع آلت موسيقي است و بنا به گفته فارابي، حنجره اكمل ترين سازهاست)است، بر اساس قوانين و اصول موسيقي ‌« آواز » ناميده مي شود.صوتي كه به آن آواز گفته مي شود بصورت اصولي در افرادي ديده ميشود كه دوره ي تعليمات آواز را گذرانده باشند كه عدّه اين افراد بسيار كم و انگشت شمار مي باشد. ولي بصورت غير اصولي و تربيت نشده در اكثر افراد ( قريب به اتفاق ) وجود دارد و كمتر كسي يافت مي شود كه در دوران عمر خود هيچوقت زمزمه اي با خود نكرده باشد و يا بيتي را با آواز نخوانده باشد. پس مي توان گفت كه به علّت داشتن صوت و قدرت توليد صدا ، همه ي انسانها خواننده اند با اين تفاوت كه يكي بد مي خواند و ديگري صوتي خوشايند دارد ، ولي در مجموع همه از صوت خود اگر چه نا خوشايند باشد، لـذت مي برند. ⚪️انواع صداهاي انسان از لحاظ جنسيّت  1- صوت مردان -2- صوت زنان و کودکان 🔘مردان ۱-بم (پایین)=باس (bass) ۲-متوسط =باریتون (baritone) ۳-اوج (زیر) = تنور (Tenor) 🔘زنان و کودکان ۱-پایین (بم) = کُنتر آلتو یا آلتو (contr alto) ۲-متوسط=متسو سُپرانو (mezzo soprano) ۳-اوج (زیر) =سُپرانو (soprano) ✳️نکته =طول (قطر یا انحنای) تارهای صوتی هر چقد بزرگ تر باشد صدا بم تر میشود و هر چقد کوچیک تر باشد صدا تیز تر خواهد شد. نکته مهم ⛔️ تشخیص صدا و گام های مفید و در ردیف خواندن برای تقلید صحیح بسیار اهمیت دارد. تشخیص محدوده صدا توسط دستگاهی بنام صورت میگیرد . انواع دیاپازون از قبیل کروماتیک و الکترونیکی و ... موجود است .که ما از این دو استفاده ی بهتری میتوانیم ببریم انشالله تصاویر دیاپازون رو خدمتتون به اشتراک خواهم گذاشت در مورد دیاپازون و نت های موسیقی و بعضی اصطلاحات دیگر و محدوده ی صوتی هر کدام از ۶ نوع صدایی که عرض کردم به صورت مفصل انشالله توضیح خواهم داد . @KhatmeNoor @quran_ghanavati
دیاپازون کروماتیک که بیشتر قراء از این نوع برای کوک کردن صدا استفاده میکنند @KhatmeNoor @quran_ghanavati
دیاپازون الکترونیکی که به آن تیونر میگویند.که بیشتر برای کوک کردن آلات موسیقی بکار میرود ولی برای قاریان هم میشود استفاده کرد. @KhatmeNoor @quran_ghanavati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03.mp3
5.37M
✨🌺🍂🍃 🔊 (مقامات) 🎤 استاد مهدی 💠قسمت سوم (نوار شماره ۲) ✨🌺🍂🍃 @KhatmeNoor
04.mp3
4.99M
✨🌺🍂🍃 🔊 (مقامات) 🎤 استاد مهدی 💠قسمت چهارم (نوار شماره ۲) ✨🌺🍂🍃 @KhatmeNoor
پایان جلسه سوم 👆👆👆 🔴ارسال مطالب صوت و لحن فقط با کپی لینکهای کانال جایز است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا