eitaa logo
خودنویس
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
908 ویدیو
22 فایل
✒#زهراصادقی تخلص: هیام نویسنده سیاسی رمان نویس و تحلیلگر کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی ارتباط با من @z_hiam کانال داستان ها http://eitaa.com/joinchat/2126839826C589c9be5e4
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام برای افرادی که هنوز وارد دانشگاه نشده اند و دنبال دوره عقیدتی خوب میگردند. دوره بینهایت رو توصیه می‌کنیم. چون کتاب های طرح ولایت برای این دسته از بچه ها هنوز چاپ نشده. حتما قبل از ورود به دانشگاه خودتون رو واکسینه کنید. بچه های زیادی دیدم که مثبت بودن و اعتقاد دینی خوبی داشتن اما در محیط دانشگاه کلا عوض شدند. نترسید! در هر جایی که باشید تکلیف تون رو که بدونید، موفق خواهید بود. به محض ورود به دانشگاه هم سعی کنید اولین ثبت نامی طرح ولایت رو شرکت کنید. این کانال بینهایت هست👇 ♾ @binahayat_ir
خودنویس
سلام برای افرادی که هنوز وارد دانشگاه نشده اند و دنبال دوره عقیدتی خوب میگردند. دوره بینهایت رو توص
این مجموعه گویا مربوط به استان قدس رضوی هست و از طرف اونجا حمایت مالی میشه دوره ها رایگانه در حد طرح ولایت نیست. خیلی روان و خوب برای نوجوانها مسائل عقیدتی تبیین میشه. پشتیبان هم دارن بچه ها اگه بچه ها ضعیف باشن از اون میشه کمک گرفت. تو هر مرحله که بعد از یه فیلم یا پی دی اف هست بچه ها یه سوال را پاسخ میدن و با توجه به پاسخ امتیاز میگیرن. در پایان دوره با توجه به جمع امتیازها میتونن یه جایزه انتخاب کنن یا اگه امتیازشان بالا بود به قید قرعه سفر به مشهد مقدس یا لپتاپ و یا تبلت برنده میشن. البته دوره های بینهایت تو دو زمان هست یکی اول سال و یکی دیگه هم تابستان الان دوره ای نیست تا عید ولی تو کانال لایو و چیزای دیگه قرار میدن که بچه ها میتونن استفاده کنن در ضمن کتاب های عقاید آیت الله ریشهری مدل بسیار سطح پایین عقاید خیلی ساده تر رو داره. میتونید استفاده کنید.
خودنویس
این مجموعه گویا مربوط به استان قدس رضوی هست و از طرف اونجا حمایت مالی میشه دوره ها رایگانه در حد ط
یه نکته ای که در مورد دوره بینهایت فرمودند اینه که: سفر مشهد مقدس بدون قرعه کشیه... جهت اطلاعاتون👆
توی اتوبوس لرز شدیدی بدنم رو فرا گرفت. کولرها زیاد بود و من از صندلی به سکوی کنار اتوبوس پناه بردم. تاحالا سامرا نرفته بودم. از اول سفر دعا دعا می‌کردم شرایط سامرا مناسب باشه که بتونم اونجا رو ببینم. بخصوص سرداب... به محض رسیدن تب هم به لرزم اضافه شد. از جایی که ما رو پیاده کردند تا وضوخانه راهی نبود. با منگی تمام وضو گرفتم و کمی پاشویه کردم که حرارت بدنم کم بشه. اما تا رسیدن به حرم باید پیاده می‌رفتیم. بعد از پاشویه بخاطر حرارت آفتاب که توی سرم میخورد تبم دوباره بالا رفت. توی اتوبوس قرص استامینوفن خورده بودم. اما هنوز اثر نکرده بود. بالاخره وارد شدیم. اما از قسمت زیارتگاه پایین که نزدیک محل سرداب هست. اونقدر گیج و منگ بودم که همون جا نشستم. و بقیه رفتند. فقط نگاه کردم. گفتم آخه بعد اینهمه اومدم زیارت و اینه حالم؟ 👇👇👇
دلم شکسته بود! کم کم دارو اثر کرد و ترجیح دادم از پله ها بالا برم. سرداب رو گذاشتم برای بعد. گفتم اول باید برم پابوس جد و پدر! اگرچه حالم خوب نبود اما این زیارت در نهایت دلشکستگی بود و حس غریبی رو به دلم نشوند. آن قبور مطهر و مطهره نورانیت عجیبی رو در فضا پراکنده بودند. جمع انوار بود. نه نور! مادر و پدر امام زمان! امام غائب ما! اصلا باورکردنی نبود. همونجا سفره دلم باز شد. گفتم مولا جان! سفارش ما رو به پسرتون هم کنید. میگن ما هم امامی داریم اما ازش دوریم. حقمون نیست ببینیمش؟ بخدا ما بیچاره ایم که از امامون دوریم. از خدا بخواید این دوری رو به محبت شما اهل بیت ببخشه و کوتاه کنه. آقا که به زیارت شما میان بهشون سفارش مارو هم کنید. هوای ایران عزیز رو داشته باشند. این کشور خودشونه. تنها حکومت شیعی توی دنیا که اینجوری به جونش افتادن و دارن امنیتش رو بهم میریزن. حالا امشب میگم از اینجا! زیارت بعید ما رو هم پذیرا باشید در این شب شهادت آقاجان! «آجرک الله یا بقیة الله فی مصیبت ابیک و لعن الله اعداءالله ظالمیهم من الاولین و الاخرین» «هيچ عزّتمندى حقّ را فرو نگذاشت، مگر اينكه به ذلّت افتاد، و هيچ ذليل و ناتوانى حق را نگرفت مگر اينكه عزيز و نيرومند شد.» 🏴‏ امام عسكرى عليه السّلام @khoodneviss
این دو امام عزیز (امامین عسکریین) در نهایت غریبی هستند. بین اهل سنت و بخصوص بعثی ها. حقیقت اینه که این دو بزرگوار در عراق امام غریب ما هستند. اکثرا افراد رو که میبرن برای زیارت خیلی سریع برمی‌گردونند. در حد یک سر زدن و تمام. بخاطر امنیت اون منطقه. در صورتی که آدم دلش میخواد ساعت ها و روزها اونجا باشه و از اون مکان مقدس و بخصوص سرداب مولا استفاده کنه. جایی که خلوتگه آقای ما بوده. ان شاء الله روزی تمام آرزومندان. دعا می‌کنیم که حرم های شریف آزاد بشه و همه بتونن در نهایت فراغ بال اونجاها رو زیارت کنند. بخصوص مدینه رو!🙏
❇️مدرسه؛اعتراض؛دانش آموزان 🔻سردرگم نشویم؛ باز ماجرا همان ماجرای جدال میان کج روایت و روایت درست است. ✍این روزها با بازگشایی مدارس و با انتشار بعضی ویدئوها یا تصاویر شاهد رفتارهای شگفت انگیز و غافل گیرکننده ی برخی از دانش آموزان هستیم، که برخی نیز توسط معدود معلمان و مدیران ناصالح هدایت می شود. بنابر وظیفه ای اخیرا در مدرسه حضور داشتم.برای تحلیل درست ماجرا به این چند نکته که حاصل مشاهده ی عینی بنده است توجه بفرمایید👇 ۱.فضای هیجانی اخیر با مسدودشدن بعضی از شبکه های اجتماعی تا حدی تعدیل شده ولی چون دانش آموزان جزء اقشاری اند که هر روز با هم سروکار دارند ومثل بزرگترها ملاحظات خاص زندگی ومعیشت و خانواده را هم ندارند و به اقتضای سن شان جنب و جوش بیشتری دارند؛کافی است یک نفر با توجه به محیط خانوادگی اش، هنوز در فضای هیجانی آشوب و اغتشاش نفس بکشد به راحتی آن هیجان را به سایر دوستانش منتقل می کند. ۲.با مشورتی که با برخی از دبیران داشته ام و با توجه مشاهده ی عینی به نظر می رسد ترکیب جریان های فکری رفتاری در بیشتر مدارس چنین باشد.👇 در هر کلاس به طور تقریبی حدودا ۲۰درصد اقلیت انقلابی اند. ۲۰درصد اقلیت خاص هنجار شکن و ۶۰درصد دانش آموزان افرادی اند که جهت گیری خاصی ندارند اما به شدت تحت تاثیر هیجان و جو روانی اند. این مشاهده با مقداری تفاوت جزیی احتمالا آیینه ای است از جامعه ی کنونی ما. ⬅️از طرفی در میان همان اقلیت هنجارشکن یک یا دو لیدر اصلی وجود دارد که بقیه بسیار تحت تاثیر آن ها هستند. ۳.برخلاف مقاطع ابتدایی و متوسطه اول که باهوش ترین و درس خوان ترین دانش آموزان تاثیرگذارترین هستند در متوسطه دوم درس خوان ها لزوما در کلاس موثر نیستند.علاوه بر اینکه با وجود یک تجربه ی دو سه ساله زیست مجازی عمده ی تاثیرگذاری در اختیار افرادی است که در رفتار و گفتار جسارت هنجارشکنی بیشتری(به قول بچه ها شجاعت بیشتری)دارند. ۴.دهه هشتادی ها نسلی اند که تقریبا ورودشان به مدرسه یا سال اول و دوم دبستان شان همزمان بوده با دولت نحس و لیبرال روحانی. فضای ولنگار مجازی از کودک هشت نه ساله دیروز یک نوجوان👇 بعضا پرخاشگر، بسیار کم حوصله که سرعت بالایی دارد وبه شدت عجول است. جسور و بی رودربایستی در تعداد کمی از آن ها تخلق به برخی گفتارهای ناپسند مثل فحاشی ها و ناسزاهای کف مجازی( که در آن فضای مجازی زیسته شان یکی از راه های غلبه بر مخالف و نشان دهنده اقتدارشان بوده )دیده می شود ⬅️مسلط بر یک یا دو زبان،هنر،آلات موسیقی اند وآشنا به انواع قابیلت های رسانه. ویژگی آخر موجب شده که نسل دانش آموزان دهه هشتادی با معلمان و کادری مواجه شوند که دستشان خالی از این مهارت هاست و یا احیانایا عقب ترند. گاهی دانش آموز برای محک زدن معلم از اصطلاحاتی استفاده می کند که معلم اصلا آن را نشنیده. مثلا اصطلاحاتی مرتبط با تبلیغات خاص پورن یا گیم ها. این‌ تسلط یا مهارت استفاده از رسانه های نوین به دانش آموز توهم آگاه تر بودنش نسبت به معلم و مربی رو القا می کند و بار جسارت او در مقابل معلم را افزایش می دهد.از طرفی خود معلمان نیز اگر نسبت به فضای زیسته دانش آموز کم اطلاع باشد به دلیل عدم آشنایی با بسیاری از مهارت های نوین، دچار احساس سرخوردگی و عقب افتادن می شود و این احساس را دانش آموز زیرکانه می فهمد ونتیجه اش تضعیف معلم و کادر مدرسه است. در بعضی از این کلاس ها عموما دانش آموزانی با این ویژگی ها👇 حضور بیشتری در فضای مجازی دارند و به یکی از آلات موسیقی تسلط بیشتری دارند تسلط بر دو سه زبان دارند +جسارت(با همان تفسیر ذکر شده) بیشتری دارند، لیدر می شوند و نهایتا با هیاهو و سروصدای بلندتر بقیه اعضای کلاس را هم با خود همراه می کنند.بسیاری از آن ۶۰درصد بینابینی که تاب تحقیرشدن یا تنها ماندن را ندارند با این افراد همراهی می کنند؛برخی نیز صرفا تحت تاثیر قدرت آن ها قرار گرفته و با تحریک شدن احساسات شان در انجام برخی از اشتباهات با آن ها همراهی می کنند. ادامه نکات در یادداشت های بعدی ان شاءالله 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
خودنویس
❇️مدرسه؛اعتراض؛دانش آموزان 🔻سردرگم نشویم؛ باز ماجرا همان ماجرای جدال میان کج روایت و روایت درست
با این تحلیل به وقایع مدرسه نگاه کنید👆 اکثریت بچه هایی اند که اگر یه کم جوّ انقلابی ها قدرتش بیشتر بشه می چرخن این ور. یک سال سواد رسانه ای رو در یکی از مدارس دولتی تدریس کردم. برای کلاس نهم و دهمی ها. خیلی از این ها نیاز به هدایت و راهنمایی معلم دارند. اگر معلم واقعا معلم باشه میتونه روی این ذهن ها تاثیر بذاره. تجربه یکی از خواهران رو براتون به اشتراک میذارم تا این وضعیت را بهتر درک کنید.👇👇👇
«دیروز توی مدرسه ای سخنرانی داشتم. چون بچه ها رو می شناختم مطمئن بودم همراهی نمی کنن و آشوب و جیغ و هوار میکشن. واقعا نسل عجیبی اند باید از نزدیک توی "جمع" شون برید تا ببینید چطوری ان. اصلا یه چیز متفاوت از ما و توی جمع هم اصلا مثل توی خونه شون نیستن. صدبرابر خرابکارتر و جسورترن. چند روزی بود مدرسه آروم نبود. با یکی از معلم ها حرف میزدم درمونده بود و می گفت نمی دونم چه کنم با اینا. خلاصه ی تجربه و فهم ناقصم اینه که به یاری امام زمان، اول باید دست بذاری روی احساس شون دقیقا از همون جایی که ضربه خوردن. اصلا توی این روزا که عصبانی اند نباید به صورت سنتی و با سخنرانی و موعظه و دلایل عقلی بری سراغشون. له ات می کنن😊 نتیجه اش میشه همین کتک زدن و بی شرف بی شرف گفتنا! دوم توسل به امام زمانه! باید از اصطلاحات خودشون استفاده کنی همون اصطلاحات زندگی مجازی شون به شدت گوش گیر میشن لااقل بینابینی ها👌 خب نیازه که معلم و مدیر یه دست شون به دعا و استغاثه باشه، نماز حاجت بخونن و با توسل به سراغ اینا برن. چون واقعاً داری میری تو میدون جنگ! از همه چیز مهم تر هم ارتباط دوستیه. این ایام باید حداقل تا یکی دو هفته فقط باهاشون دوست بشن، برن کنارشون بشینن باهاشون شوخی کنن، بازی کنن، شکلک درآرن (به جان خودم تاثیر داره😊) براشون وقت بذاری تا باور کنن داری بهشون احترام میذاری. مسئله اغتشاشات و آشوب و اینجور چیزا هم زبون هنری می خواد. دیگه گذشت زمانی که با جوانان به زبان معمولی بشه حرف زد. که بگی نه اغتشاش با اعتراض فرق داره واز این حرفا. معلم ها مخصوصا دینی و قرآن که این ایام خیلی تحت فشارن باید دست به کار بشن و برن یاد بگیرن. شاید خنده تون بیاد ولی واقعا اینا توی یه فضای دیگه ان. باید بری توی فضاشون و بتونی از ادبیات ایستاگرامی خودشون باهاشون حرف بزنی. نه منظورم فحشه ها! نه! خلاصه ما که دست امام زمان رو دیدیم و فهمیدیم که واقعاً امام زمان هست😭 دستگیری میکنه. بچه های بینابینی به شدت تحت تاثیر فضای دوستی و ارتباط و همون ادبیات خاص هنری اینستاگرامی ارتباط می گیرن و اثر اون هنجارشکنا کم میشه. به چشم دیدم که وقتی آقا میگن مردم متدین اند یعنی چی! بچه های بینابینی که حجاب درست و درمونی ندارن وقتی ارتباط برقرار میشه بهت اعتماد میکنن. معلوم میشه که دلشون با این جبهه است ولی جوگیرن و زیر فشار اون اقلیت کم میارن! @khoodneviss
خودنویس
«دیروز توی مدرسه ای سخنرانی داشتم. چون بچه ها رو می شناختم مطمئن بودم همراهی نمی کنن و آشوب و جیغ و
الان با دو سه سال پیش خیلی خیلی فرق کرده. اصلا چیزی که امسال بعد از اغتشاشات می بینیم با خرداد هم فرق داره. ما که معلم توی خونه مون داشتیم میگه پارسال کجا امسال کجا! بچه های حزب الهی تحت فشارن و البته دارن تمرین جنگیدن و جهاد می کنن الحمدلله. پخته میشن کم کم. اصل موضوع اینه اون اقلیت خاص توی مدرسه صداشون خیلی بلنده اهل فحش و شیطنت اند و بقیه ازشون میترسن 👌 کم اند ولی کاری می کنن که یه کلاس بره روی هوا. پس به دوستان تون برسونید که نترسند. اینا واقعا کم اند. ولی اون ۶.درصد احساسی اند. اگه ارتباط درست باشون برقرار بشه و به شبهات شون جواب داده بشه گرایش به این جبهه دارن. دین دارن. تازه خود اون اقلیت هم همشون یکدست نیستند. یکی دو نفر معمولاً هستند که باهاشون ضد نظام اند و خیلی آدمای سیاسی و افراطی هستند. بقیه شون اهل عشق و حال اند! و البته حساب معدود معلم های خائنی که توی مدارس بچه ها رو تحریک می کنن که بریزن بیرون هم جداست. اصل کاری اونا هستن باید اونا رو دست چین کنند و حذف کنن. این واقعیته! بدجور هم کار می کنن.
خودنویس
الان با دو سه سال پیش خیلی خیلی فرق کرده. اصلا چیزی که امسال بعد از اغتشاشات می بینیم با خرداد هم فر
دانش آموزان دلسوز! لطفا برای دوستان و هم کلاسی های هم فکرتون ارسال کنید و حتی اگر مربی های امین مدارس و دانش اموزا رو میشناسید بگید عضو کانال بشن و بخونن. همینطور معلمین دلسوز به انقلاب رو. لینک کانال👇👇 @khoodneviss https://eitaa.com/joinchat/3496869910C9218c295b9
29.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برخورد متفاوت! ♨️ داستان کشف حجاب دسته جمعی دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه در حضور روحانی مبلغ ➕ اگر صحنه را رها کنیم شرایط همین می شویم که داریم می بینم! اتفاقاً باید بمانیم و درست عمل کنیم. 📌حجت الاسلام دسمی
نمونه دیگه:👇 مدیرا آماده نیستن بندگان خدا دست و پاشون رو گم کردن و زبان بچه ها رو هم بلد نیستن😊 من اول مهر که رفتم. بچه ها کنجکاو بودن بدونن برا چی رفتم مدرسه شون خودشون میگفتن اومدی ارشادمون کنی؟ ما گوشمون پره 😊 ولی من طفره رفتم و تا یک هفته فقط بازی و شوخی و ارتباط گیری رو گذاشتم انجام بشه. و گفتم بحث درباره مهسا رو حتما انجام میدم ولی الان میخوام خودتونو بشناسم. به راهنمایی ائمه دل بستم و صندلی داغ گذاشتم و دونه دونه می اومدن احساسات شون رو می گفتن و همدلی می کردم. سه سوال می پرسیدم تا بنویسن و بهم بدن. اصرار داشتم میخوام باهاتون دوست بشم. خیلی جوّ می دادن که همراهی نکنن. متلک می پراندند. کلماتی می گفتند که من نفهمم. اجازه می گرفتند برن آب بخورند و از کلاس در برن. می خوابیدن می گفتن ما می خوایم مافیا بازی کنیم گفتم منم میام😊 البته بلد نیستما. هرکاری دوست دارید بکنید کلاس کلاس خوش گذرانیه. خیلی توی کلاس جوّ میدادن. و متلک و اذیت و هیاهو بود که شب ها عموما سردرد می گرفتم ازبس سعی کرده بودم آرومشون کنم. جنگ بود واقعا هنوز هم ادامه داره. خب نباید فعلا باهاشون حرف زد. فقط برقراری ارتباط و دوستی و همدلی تا اعتماد کنن بعد کم کم... مدیر های بیچاره که آمادگی چنین مسائلی را ندارند یهو میرن یکی رو میارن که مثلاً جواب شبهات رو بده. این جوری میشه مثل اون بسیجی که فیلمش هست. چه بسا خیلی از این مدیران هم خودشون اهل شیطنت اند و عمدا این کار رو می کنن تا منتشر کنن یا معلم‌هایی که می فهمند قراره کسی بیاد حرف بزنه بچه هارو تحریک می کنن که این کار رو بکنن. اصلا بعید ندونید. ولی غالب مدیرها واقعا درمانده شدن. اصلا نمیدونن باید چه جوری این بچه ها رو کنترل کنن. کلاس ها به محل درگیری معلم با دانش آموزان تبدیل شده. در حالی‌که با یه ارتباط گیری و توسل به امام زمان و چند روز فکر کردن تاحدی قابل کنترله ان شاءالله. اینا رو نبینید که توی این فیلم ها اینجوری سروصدا میکنن. تا احساسات شون رو تحریک کنید آروم میشن😊 یکی از بچه هایی که به شدت مغرور بود و خلاصه دیگه نمی تونم بگم چون تعهد دادم امین شون باشم. باور کردنی نبود برگه ی نظرش رو که دیدم نوشته بود. خانم فقط مارو درک کنید به خدا ما بچه های بدی نیستیم. باهامون دوست شید. باورم نمی شد این.....با اون غرور و ... https://eitaa.com/joinchat/3496869910C9218c295b9
ادامه یادداشت قبل ❇️اعتراض و دانش آموزان چه باید کرد: ۱.این ترکیبی که حقیر به ذهنم رسید حالا با تفاوتی در اعدادش، در بین بدنه معلمان هم وجود دارد و این طور نیست که همه معلمان یا حتی بیشتر آن ها هنجارشکن باشند. باید ارتباط گیری با معلمان هم انجام شود. حتی مخالفین. بهترین تبلیغ خوش رویی و تلاش برای کمک و جلب اعتماد همکاران است. البته قطعا معدودی هستند که هیچ چیز نرمشان نمی کند خیلی نباید وقت صرفشان شود. با ارتباط گیری با بقیه می شود اثر حرف و عمل این ها را کم کرد. ۲.چون فضای دانش آموزان الان غالبا احساسی و تحت تاثیر یک جنگ روانی تبلیغاتی و پروپاگاندای شدید است، نفرت انباشته ای در دل دارند که دوستان پرهیاهوشان در آن می دمند. حرف زدن از مباحث به شیوه ی سنتی فعلا تا یکی دو هفته جواب نمی دهد. مگر اینکه آن ها از قبل معلم را بشناسند و از او حساب ببرند که در آن صورت مربی یا معلم می تواند همان روزهای اول هم به پاسخ شبهات بپردازد. اما برای معلمان متدینی که احیانا به مدرسه جدید منتقل شدند یا اولین بار هست در مدرسه هستند به نظر حقیر، بهترین کار تا یکی دو هفته فعلا درگیر کردن احساسات خوب بچه هاست. استفاده از زبان هنری که آن جوّ هنری مسمومی که احساسات شان را تحریک کرده ،بشکند (هنر مسموم همان ترانه هایی که این روزها بین شان غالب شده و حتی آن بچه های بی طرف هم می خوانندش و با شنیدنش پر از نفرت می شوند) استفاده از فضای هنری و احساسی دانش آموزان بی طرف را درگیر احساس جدید می کند و از نفرت شان کاسته می شود و ظرفیت شنیدن دلایل ما را پیدا می کنند. بعد از ارتباط گیری صمیمانه برگزاری مراسم های دعا و درگیر کردن احساسات خوب بچه ها اثر دارد.البته بازهم با محوریت زبان هنری و زیبا. بت این ها هنرمندها و سلبریتی ها هستن که از زبان هنر استفاده می کنند مقابله هم باید از همان زبان باشد. ✅با آن ها همدلی بشود. همدلی با احساسات بچه ها البته نه به نحوی که تایید حرف های ناصحیح شان شود بلکه به نحوی که حس کنند شما این احساس را درک می کنید. فعلا احساس شان را با خوب بد درست نادرست، غلط، صحیح، من قبول ندارم و این الفاظ ارزش گذاری نکنیم و قضاوت درباره خوب و بدش را به فرصتی که احساسات منفی شان تعدیل بشود موکول کنیم. ✅چاره ای نیست اگر معلم متدینِ تاریخ یا شیمی و ریاضی و ... هستیم و دلمان برای دانش آموزان می سوزد نباید رهاشان کنیم. در ساعاتی که در مدرسه هستیم بخشی را به همدردی با احساسات شان اختصاص دهیم. تا حس کنند حرفشان شنیده می شود البته بهتر است تک تک حرف بزنیم چون با حضور همان اقلیت خاص که صدای بلندی دارند معمولا کار سخت است. اگر بچه ها با معلم یا مربی حرف بزنند ممکن است بخاطر تاثیر آن ناامیدی و غصه ی غالبی که در رسانه ها بهشان القا می شود اشک بریزند و گریه کنند؛ قضاوت نکنیم و زود در پی تصحیح فکرشان نباشیم. بگذاریم کنار ما حرف بزنند و همدلی دریافت کنند. ✅دلسوزشان باشیم و بگذاریم دلسوزی مان را ببینند و باور کنند ما هم هوادار زن زندگی آزادی میهن آبادی هستیم. کم کم به این ارزش ها عدالت و امنیت و معنویت را هم اضافه کنیم و توضیح و تفسیر مسائل زیر را به روزی که مطمئنیم ارتباط برقرار شده و اعتماد جلب شده موکول کنیم👇 ۱.به آن ارزش ها باید عشق، عدالت، امنیت، عزت و معنویت را هم اضافه کنیم. ۲.به آن ها برسانیم که این ارزش ها توسط دزدها ربوده شده اند و باید در پی رهایی شان باشیم.(از زبان هنری استفاده بشود بهتر است) ودر نهایت دیدگاه مان درباره زن زندگی آزادی میهن آبادی عشق عدالت امنیت معنویت را کم کم ارائه کنیم.ا لبته نه یکباره که مقابله کنند. یعنی پس از جلب همدلی با دانش آموزان و در روزهایی که به ما اعتماد کردند با ارائه ی روایت های متفاوت از یک طرف روایت ضدانقلاب یعنی روایت غالبی که آنها شنیده اند را مطرح کنیم و از طرفی روایت یک انقلابی از حقیقت زن، آزادی و.. را بیان کنیم و نهایت روایتی از حقیقت زن در غرب. اجازه دهیم بچه ها قضاوت کنند. همین قضاوت کردن منجر می شود با روایت ما هم آشنا شوند حتی اگر انتخابش نکنند. و این گام ابتدایی است که بهانه می شود برای انتخاب روایت صحیح. البته باز هم به نظرم اجازه دهیم خودشان «انتخاب » کنند و زود حقیقت را بهشان القا نکنیم. بگذاریم در بین دوگانه هایی که با زبان «هنری» و «جذاب» روایت می کنیم بهترین را انتخاب کنند. چون سن این ها اقتضائاتی دارد. مثل بزرگترها نیستند. تا حس کنند دارد تحمیلی صورت می گیرد «لجبازی» می کنند و مقابله را انتخاب می کنند. 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam @khoodneviss
al_yaseen.mp3
7.15M
🌸 زیارت آل یس زیبا دل ها را در غروب جمعه متصل کنیم به امام عصر ارواحناه فداه ‌در بيابان های تاريک و ظلمانی و صحراهای خشک و بی آب و علف كه دست تطاول زمان بدان نمیرسد، برای شما دعا میكنم. فرازی از نامه حضرت مهدی(عج) به جناب شیخ مفید🌱 |احتجاج طبرسی، ج۲، ص۴۸۹| @khoodneviss
«بیداری نسل زِد» در رخدادهای اخیر یکی از سرنوشت‌سازترین گسل‌های اجتماعی فعال شد: گسل «سنت و مدرنیته». سرنوشت ایران را تا اینجا همین گسل (یا نزاع) رقم زده و در آینده نیز تعیین‌کننده‌ترین عامل خواهد بود. در این باره تحلیل مفصلی دارم که بماند برای بعد، اما لرزه‌های این گسل باعث شد «گسل نسل‌شناختیِ» دیگری فعال شود که چشم‌ها را خیره کرده: «نسل زِد» بیدار شد. در روزهای اخیر عموماً از رفتار و عملکرد نوجوانان متحیر شده‌اند. این همان «نسلِ زد» یا «زی» (Z Generation) است که شامل نیمۀ دوم دهه‌هفتادی‌ها و کل دهه‌هشتادی‌ها می‌شود. سال 99 نشریۀ «صبح صادق» مطلبی دربارۀ «نسل زد» درج کرده و گفته بود یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای امنیتی‌ـ‌سیاسی در «نسل زد» نهفته است. در پست پیشین دربارۀ رابطۀ «نسل زد» با «نسل ایگرگ» (نیمۀ دوم دهه‌پنجاهی‌ها و دهه شصتی‌ها) توضیح دادم. در این پست به خود «نسل زد» (زومرها) و فرایند «جامعه‌پذیری» و «سیاسی‌شدن»شان نگاهی بیندازیم. «نسل زد» پدیده‌ای جهانی است و بر بستر تحولات و پیشرفت‌های فناورانۀ جهان تعریف شده است، اما تحلیل دربارۀ آن باید در دو سطح باشد: «جهانی» و «بومی». بخشی از ویژگی‌های «زومرها» جهانی است، اما عوامل بومی روی آن‌ها اثر می‌گذارد. اساس تفاوت ما (ایگرگی‌ها) و زومرها این است که فناوری‌های مجازی «وارد زندگی ما شد»، در حالی که زومرها «وارد دنیای فناوری» شدند. به زبانی استعاری، «فجازی» در دنیای ما به دنیا آمد، در حالی که زومرها در «فجازی» به دنیا آمدند. گوشی هوشمند «وارد زندگی ما شد»، اما زومرها از ابتدا در گوشی هوشمند متولد شدند. اما مسئله فراگیرتر است... زومرها بالاترین حد «عزت‌نفس» را دارند. آن‌ها کمتر از همۀ انسان‌های پیشینشان «خواهش و التماس کرده‌اند» و یا اصلاً کتک نخورده‌اند یا به ندرت تنبیه بدنی شده‌اند. زومرها کمتر از گذشتگانشان تحقیر شده‌اند. در سن خردسالی در «اجتماع خانواده» به «عضوی کامل با حق رأی» تبدیل شده‌اند و بیشترین ابزارهای ابراز وجود را نیز داشته‌اند. به همین دلیل، جامعه‌پذیری آن‌ها بسیار زودتر از نسل‌های پیشین رخ داده و شخصیت اجتماعیِ آن‌ها زودتر و مستقل‌تر از پیشینیان شکل گرفته. داشتن ابزارهای ارتباطی گسترده به آنها اجازه داده در برابر اقتدارگراییِ خانوادگی مقاومت کنند و پشتوانه و گریزهای روانی بیرون از خانه بیابند. به دلیل اینکه زومرها عموماً تک‌فرزندند یا فقط یک خواهر و برادر دارند، «حریم خصوصیِ» بسیار بزرگی دارند. این نسل بزرگ‌ترین حریم خصوصی را در تاریخ همۀ نسل‌های ایرانی داشته. حریم خصوصی بنیاد استقلال شخصیتی است؛ چیزی که نسل ایگرگ یا به دست نمی‌آورد یا در سن بالاتر (پس از سن بلوغ) به دست می‌آورد. از دیگر سو به دلیل پایین آمدن جمعیت این نسل، رقابت درون‌نسلی میانشان کاهش یافته و ملایم‌تر شده و در عوض با فرصت‌هایی که خانواده در اختیارشان قرار می‌دهد، با ابعاد روحی و جسمی خود به خوبی آشنا می‌شوند. تمرکز این نسل دیگر روی رقابت با دیگران نیست، بلکه بیشتر درگیر کشف و پرورش خویشند. (امیدوارم این انگارۀ قدیمی و عارفانه از افکار ما ایرانی‌ها بیرون رود که فکر می‌کنیم ریاضت و محرومیت باعث بزرگی می‌شود.) این نسل با سطح بالای مراقبت خانوادگی، بیشتر از نسل‌های پیشین مشاورۀ روان‌شناسی و روانپزشکی گرفته و خویش را بیشتر کاویده و با خود ارتباط برقرار کرده. همین مشاوره‌ها، بهره‌مندی از «تربیت جنسی» و نیز بهره‌گیری از ارتباطات مجازی، باعث «شرم‌زدایی» گسترده در آنها شده. نسل زد ارتباط بسیار کم‌تنش‌تری با جسم و امیال خود دارد و عوارض عاطفی کمتری دارد. زومرها از آنجا که درون شبکه‌های اجتماعی به دنیا آمده‌اند، توان ارتباط‌گیری بالایی دارند؛ با سرعت گروه‌سازی می‌کنند و همبستگی در آنها روان‌تر و مکانیکی‌تر صورت می‌گیرد. آنها بالاترین میزان ارتباطات، و در نتیجه بالاترین مهارت‌های ارتباطی را دارند. به همین دلیل الگوریتم‌های اجتماعی پیچیده‌تری در ذهنشان وجود دارد و همزمان به دلیل بهره‌مندی گسترده از ابزارها از کودکی، توان حلِ مسئلۀ بالاتری هم دارند. همۀ اینها باعث می‌شود توجه آن‌ها زودتر به جامعه معطوف شود، زیرا داشته‌های فردی‌شان زودتر تأمین شده و در نقطۀ مناسبی از هرم مازلو ایستاده‌اند. این وضعیت وقتی با سطح بسیار بالای استقلال‌ و تمرکز بر وجوه روحی و شخصیتی همراه می‌شود، باعث می‌شود زومرها خیلی زود سیاسی شوند. یک عامل بسیار مهم‌تر هم این است که این نسل کمترین سلطه‌پذیری را دارد. آنها خیلی زود با هر نوع اقتداری درگیر میشود و بسیار کمتر تمایل به اطاعت دارند. فرمانبری برای آنها امری بدیهی نیست و کمتر از همۀ انسانهای پیشین از عصر یخ تاکنون «سلطه‌پذیر»ند. حال بازنده کسیست که در برابر این نسلِ تابن‌دندان «هوشمند» مانند نئاندرتال‌ها رفتار کند. ✍مهدی تدینی @tarikhandishi | تاریخ‌اندیشی
خودنویس
«بیداری نسل زِد» در رخدادهای اخیر یکی از سرنوشت‌سازترین گسل‌های اجتماعی فعال شد: گسل «سنت و مدرنیت
لطفا این متن رو بخونید. برای دیدن تفاوت ها و آسیب شناسی این روزها و شناخت نوجوان های اطرافتون این اطلاعات لازمه. البته نسل آلفا از نسل زد هم جلوتره و بچه های پیش دبستانی و دبستانی امروز هستند. بدون در نظر گرفتن و نفهمیدن این نسل ها و لزوم تغییرات آموزشی، جامعه نمیتونه درست جلو بره و با معضلاتش مبارزه کنه. @khoodneviss
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Hamed-Homayoun-Heyhat.mp3
7.64M
هیهات اگر یار بخواهی و نباشم... 😌
گل پژمرده ای بود که روزگار بد باهاش تا کرده بود. خسته و دلشکسته یه گوشه افتاده بود. سیزده سال قبل. دانشجو بودم. نمیدونم کدوم شیر پاک خورده ای منو بهش معرفی کرده بود. وقتی توی پارک دیدمش از همه عالم و آدم شاکی بود. هیچ چیزی رو قبول نداشت. ازخانواده اش جدا شده بود و پیش خواهرش زندگی میکرد. تنها چیزی که توی خاطرتش مونده بود خاطره تلخ تجاوز بود. شاکی بود میگفت چرا من؟ چرا باید برای من این اتفاق بیفته و... جسته و گریخته باهاش حرف میزدم و دلیل می آوردم. هیچ وقت از کارم مطمئن نبودم. گاهی میگفتم ولش کن. گاهی از دست پیام هاش خسته میشدم. دوبار قصد خودکشی داشت. یکبار جدی شد و خدا بهش کمک کرد. نمیدونم چرا وقت خودکشی یاد من می افتاد و بهم پیام میداد. سیزده ساله گاه و بیگاه بهم پیام میده. هنوز هم حجاب درست و حسابی نداره. اما امام حسین رو دوست داره. بعد از فوت پدرش خیلی بهم ریخت. عذاب وجدان اینکه کاری برای پدرش نکرده و موجب عذابش بوده. خواهش میکنم براش دعا کنید، درگیر سرطان شده🙏 لطفا «ساریناها» ی زندگی تون رو دریابید. همین هایی که کف خیابونن به رأفت و عطوفت شما نیاز دارن. کمکشون کنید. خیلی شون دلشون صافه فقط محبت میخوان، یه ذره توجه. خدایا مراقب دختران سرزمینم باش. 🙏 @khoodneviss
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معمولا اهل نقد علنی نسبت به نویسنده ها نیستم. اما بعضی وقت ها نمی‌شود سکوت کرد. و اینکه متن هم علنی نوشته شده.(دیالوگ فیلم روزصفر) زیر همین پست هم نظرم را نوشتم ولی ببینید عده ای مثلا فرهیخته و نویسنده و آگاه به حوادث جامعه چطور مرعوب رسانه می‌شوند. گویا در دنیای فانتزی به سر می‌برند. این بنده خدا یا توی خیابان نرفته یا فقط در دل آن خیابان و وسط آشوب ها بوده. نه بهتر بگویم دنیایش در فضای مجازی می‌گذرد، نه کف خیابان! یا شاید از دید او تمام ایران در تهران خلاصه می‌شود! آن هم در چند خیابان! برایش نوشتم که توهم زدید. راست هم گفتم. گفتم یک سر به شهرهای دیگر بزنید. همه جا امن و امان است. خبر ندارید که دخترها وقت مدرسه مقتعه هایشان را انداخته اند و باد با موهایشان بازی می‌کند. کنار ساحل دختر و خانم های جوان بدون روسری قدم می‌زنند. آب تنی می‌کنند. کافه ها باز است. رستوران ها و حداقل در هر کافه و رستورانی یک دختر بدون روسری با خیال آسوده نشسته. دونفر بدون روسری با موهای بلند جلوی دو پلیس قدم می‌زنند و کسی به کسی کاری ندارد. اینجا نه گشت ارشادی بوده و نه هست. اینجا آزادی برغم شما کاملا جریان دارد. مگر آزادی چیست؟ آهای انسان های اهل تفکر! لطفا دهان و قلم تان را برای خوشامد دیگران نچرخانید. واقعیت کف جامعه با فضای مجازی فرسنگ ها فاصله دارد. در فضای مجازی رژیم چنج شده اما در واقعیت، زندگی و حکومت کما فی السابق جاری است. به من حق بدهید وقتی دم از وحشت و عدم آزادی می‌زنند به خنده بیفتم. آزادی همیشه از آن شما بوده. و بدجور هم حقش ادا شد. @khoodneviss
✅ اهمیت کار شما و این «طرح ولایت» در این‌جاست. شما با آگاهی، وارد عرصه‌ی حیات اجتماعی خودتان در دوران جوانی می‌شوید. امام خامنه‌ای مدظله العالی 🔻 ثبت نام سومین دوره سراسری 🇮🇷 ١۴٠١🇮🇷 🔸 برادران و خواهران غیرحوزوی (١٨تا۴٠سال) 👈 ویژه و 🔴 مهلت ثبت‌نام : تا ١۵ آبان ماه 📌 محل ثبت‌نام 👇 🌐 hamzevasl.ir کانال مرکز آموزش‌های آزاد 👇 🆔 @maab_iki 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🌐 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
خودنویس
✅ اهمیت کار شما و این «طرح ولایت» در این‌جاست. شما با آگاهی، وارد عرصه‌ی حیات اجتماعی خودتان در دورا
خودتون و فرزندانتون رو بیمه اعتقادی کنید. به ضرس قاطع معتقدم هرکسی به شکل درست این دروس و طرح رو بگذرونه و بفهمه شاید تا لب پرتگاه بره ولی برمیگرده. این طرح بیمه اعتقادی جووناست. توصیه کنید دانشجوها شرکت کنند. اولویت با طرح حضوری هست ولی اگر نشد مجازی شرکت کنید.