کلبه اندیشه و فرهنگ
💠ریشه #سکولاریسم در حوزه علمیه 🎥 سخنرانی رحیمپور در مدرسه فیضیه قم 🔻هنر نیست، در درس خارج فقها
💠چرا میگویید حوزه ما سکولار است؟!
🔻به بهانه سخنان اخیر استاد #رحیم_پور ازغدی خاطرهای تلخ را نقل میکنم:
در تدوین برنامه پنجم #توسعه کشور ظاهرا به دکتر داودی ماموریت داده شده بود تا از مبانی دینی و توان علمی #قم برای این برنامه بهره برده شود.
یکی از دوستان که مسوولیت بخش ارتباط با دفتر #علما را داشت گفت که چند سوال تهیه کردیم و به دفاتر رساندیم تا پس از مدتی وقت مصاحبه تنظیم کنند.
بعد از مدتی که تماس گرفتم برخی گفتند جواب آماده است بیایید بگیرید! من تعجب کردم و گفتم یعنی همه را مکتوب نوشتید!؟ خلاصه مراجعه کردم و دیدم برخی زیر سوالات #مرقوم کردهاند «خوب است» یا «موفق باشید» ...
البته بنده تعجب نمیکنم. چون عمده علمای ما در انتزاعیات نسبت به مسائل #فقه_حکومتی به سر میبرند و نمیدانند توسعه چیست که برنامه توسعه چه باشد و پنجمین آن!
کاش آن رویه ادامه مییافت تا حوزه بداند باید برای چه سؤالاتی پاسخ داشته باشد و قطعا بتدریج خود را #تغییر میداد. چنانچه در برخی مؤسسات جوانههای خوبی زده شده است.
🔺لذا اگر منظور آقای رحیمپور از #سکولاریزم حوزه، معرفتی است حق با اوست و اگر علما میگویند نیست بجای برچسب توهین به حوزه بگویند برای چند مساله جدی جواب دارند و اگر منظور ایشان نداشتن چفیه یا عدم حمایت سیاسی از #انقلاب است که احتمالا حوزه را نمیشناسد!
✍علیرضا کمیلی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠#حوزهسکولار
🔹موضوعات دروس خارج فقه سراسر کشور سال تحصیلی 97-96
🔺سهم عبادات و طهارات و نجاسات در دروس خارج 60%؛ سهم موضوعات مستحدثه4%
🔹آیا چنین حوزه ای سکولار نیست؟!
@Kolbe_Andishe_Farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حوزه نمی تواند سکولار باشد
🎥 رهبر انقلاب: این که یک آقایی در یک گوشهای عبای خودش رو به کولش بکشد و بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، این افتخار نیست، این #ننگ است!
@Kolbe_Andishe_Farhang
کلبه اندیشه و فرهنگ
💠انقلابی که از قم آغاز شد؛ روحانیت، همدرد با مردم 🎙 سخنرانی استاد رحیمپور ازغدی در جمع هزاران تن ا
💠مرد باشید و از صداهای عدالتخواه دفاع کنید
سخنان رحیم پور ازغدی را در جمع طلاب قم گوش دهید و در دفاع از حق کوتاهی نکنید چون بدخواهان با تحریف حرفهای ایشان و وسط کشیدن پای بزرگان و بهانه کردن یک تابلو نوشته کج سلیقه قصد پاک کردن صورت مسئله را دارند.
تکرار حرفهای امام و رهبری و شهید مطهری در نقد اسلام اشرافی و مطالبه فقه پویا در پاسخ به مسایل جدید جرم نیست . مرد باشید و از صداهای عدالتخواه دفاع کنید.
اگر در دل حوزه فرزند حوزه در نقد حوزه حرف نزند پس کجا می شود حرف زد؟
بهتر نبود معترضان به جای جنجال همین جلسات را تبدیل به کرسی آزاد اندیشی می کردند و بنای تضارب آرا را از خود حوزه شروع می کردند.؟
شما اگر حرفهای یک طلبه فاضل جانباز مدافع همین حوزه ها را تحمل نکنید پس جواب منتقدان معارض را چگونه می دهید؟
مسلم کسانی که انگشت اتهام به سمت آنها بوده مراجع نیستند و کسانی که با دمشان دارند گردو می شکنند همان هایی هستند که احساس خطر کرده اند
در پایان اینکه نگذارید شیطان صفت ها از این فرصت به تقابل بین مرجعیت و طلاب انقلابی دامن بزنند
پیام منشور روحانیت امام را در این روزها باید با صدای بلند خواند
✍مسعود ده نمکی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠تنزل از آرمان تا اداره/ رويكردي انتقادي به عملکرد سازمان تبليغات اسلامی1⃣
🔻به مناسبت تغییر در ریاست سازمان تبلیغات اسلامی
اشاره: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهای فرهنگی فراگیر در کشور است که ظرفیتهای فراوانی برای فعالیت فرهنگی و دینی دارد. در ادامه به نقد اجمالی سازمان تبلیغات اسلامی میپردازیم. امید که به اصلاح امور بینجامد و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی جدید در این زمینه باشد.
🔹سازمان تبليغات اسلامي نهادي فرهنگي ـ تبليغي است كه پس از انقلاب اسلامي براي ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامي در كشور تأسيس شده است. «سازمان در بدو تأسيس همان طور كه در حكم امام خميني(ره) خطاب به آيتالله جنتي آمده است، به منظور گسترش فرهنگ ديني در جامعه، سازماندهي كردن و ايجاد جايگاه خاصي بدين منظور فعاليت خود را آغاز كرد، به طوري كه مرجع ديگر مراكز با مجموع فعاليتهاي فرهنگي ديني باشد و بتواند با محوريت دين، نقش راهبردي هدايت ديگر مراكز را با ارائه فعاليتهاي صحيح ايفا نمايد.» در دهه اول انقلاب فعاليتهاي بسياري در داخل و خارج انجام ميداد: از جمله كنفرانسهاي انديشه اسلامي كه انديشمندان جهان اسلام هر ساله، ایام دهه فجر، دور هم جمع ميشدند و به تبادل نظر درباره اوضاع جهان اسلام ميپرداختند كه بعداً برخي از وظايف معاونت امور بينالملل يا برون مرزي آن به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتقال یافت.
🔹هم اكنون اين سازمان، داراي دفاتر نمايندگي در همه شهرهاي كشور است و ساختار عريض و طويلي دارد كه متأسفانه از پويايي لازم برخوردار نيست و غير از ستاد مركزي آن، داراي صفهاي ضعيفي در اكثر شهرستانهاست. اگرچه سازمان در دهه اخیر از رشد كمي و كيفي قابل ملاحظهاي برخوردار بود و كارهاي خوبي در اين سازمان شروع شد و سعی کرد در برخی حوزهها مانند هيئات مذهبي و تشكلهاي غيردولتي، نقش نظارتي در اين برنامهها ايفا كند، جز در شهر بزرگ و مرکز استان، فعالیت موثری نداشته است و فعالیتهای این سازمان در اغلب شهرستانها، محدود به اعزام مبلغ، کمک به هئیتها و دارالقرآنها شده است که در همین امور هم مواردی از تبعیض، بیعدالتی و... دیده میشود.
🔹این نوشتار، ناظر به کلیت فعالیت سازمان است و منکر خدمات ارزشمندی که در برخی از حوزهها شده است، نیست و بنای نوشتار این است که با پررنگتر برخی از انتقادات و رویکردها و تلاش برای تصحیح و تکمیل آن، سازمان پویاتر و فعالتر از گذشته حرکت کند و جامعه را به سمت جامعه دینی مطلوب رهنمون سازد. اما مهمترین عوامل این عدم پویایی و انتقادهای وارده بر این سازمان بزرگ دینی و فرهنگی کشور:
1️⃣مديران سياسي و سیاستباز
🔹متأسفانه عليرغم نياز اين سازمان به مديران نوانديش، مبتکر و خلاق و غيرجناحي، دوران اخير شاهد حضور برخي مديران و شخصيتهايي در اين سازمان بوديم كه بیشتر به دنبال فعاليتهاي سياسي و... خود بودهاند تا وظایف سازماني. همسویي و نزديكي مديران سازمان با برخی گروهبندیها، جناحها و جريانهاي خاص سياسي باعث شده است كه وجه اين سازمان در اذهان عمومي و خصوصاً جریان نخبگانی تخريب شود. همين سياستبازي برخي مديران سازمان باعث شده است كه از وظایف محوله خود غافل شوند و درگير مباحث سياسي و جناحي خود شوند و از نوآوري و ابتكار باز بمانند.
🔹متأسفانه کار به جایی میرسد که در سال جاری، رئیس این سازمان ـ که یک دهه منسوب مقام معظم رهبری است ـ به عنوان نماینده یکی از شخصیتهای اصولگرایی ـ شهردار تهران ـ در جلسات اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی میشود. واقعاً این پایین آوردن شأن ریاست سازمان است که منسوب مستقیم رهبری است. این نوع اتفاقات و پایین آوردن شأن ریاست این سازمان در حد ابزار گروههای سیاسی، در بدنه میانی و بین مدیران و کارکنان تبعات منفی بسیاری دارد و سازمان را به بیراهه و انفعال میکشاند.
2️⃣عدم نظارت بر نهادهاي وابسته
🔹الآن سازمان تبليغات اسلامی داراي موسسات وابسته فراواني چون حوزه هنري، موسسه انتشاراتي اميركبير، مدارس معارف اسلامي صدرا، دارالقرآن الکریم، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، خبرگزاري مهر، روزنامه تهران تایمز (برای مخاطبان انگلیسیزبان)، موسسه تبيان و... هست كه با اندك دقت و نظارتي ميتوان دريافت اين سازمان بر برخی از اين مراكز وابسته، نظارت دقیق و لازم را ندارد.
ادامه دارد...
✍یاسر عسگری
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠 محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)
🔹نقادی رحیمپور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفتهای گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفتهای متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود.
🔹لب کلام رحیمپور این بود که حوزههای فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کردهاند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیمپور چون از حوزه بیاطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است.
🔹به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی میتوان رحیمپور و امثال او را از جهالت خارج کرد:
🔹شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریهای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرالترین لیبرالها مثل هایک (لیبرتارینها) تا کامنتارینهایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایشها در چپها درباره عدالت، نظریه و نظریههایی را برساختهاند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشتهاند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهجالبلاغه و... را در اختیار داشتهاند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده میشود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانستهایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید.
🔹تنبیهالامه و تنزیهالمله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا میکند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپهای بعدی کتاب تکرار میشود.
🔹جناب آقای جوادی آملی که در فقه و فلسفه و عرفان و تفسیر، سرآمد حوزویان است، کتابی دارد به نام منزلت عقل در هندسه معرفت دینی که بعید است بتواند نظر یک دانش آموخته متوسط فلسفه علم را جلب کند! کافی است به خود کتاب و نقد کسانی که اتفاقا در همین سنت فکری هستند، مراجعه شود تا عیار این کتاب از نظر فکری و علمی روشن گردد.
🔹اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بیسوادی و بیمایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالیها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمیتوانند توپ بزنند و نزدهاند.
🔹سطح درگیریها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی میکرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیفنژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفیپورها جور کار را میکشند!
🔹آیا حوزه و فقه میتواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریهای پرورده و نهادسازیهای لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟
🔹دستگاه قضایی نزدیکترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلیترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شدهاند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزهها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟
🔹بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیمپور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیتها و چالشها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیمپور گفت، رادیکالتر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکالتر، چه خواهید کرد؟!
✍پرویز امینی
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠بیانیهای علیه مردم
🔸غائله پشت غائله، غشغرغ پشت غشغرغ، از این هیاهوی بیبیسی به آن جنجال سلبریتیها، از این آشوب ساخته در فضای مجازی به آن خبر دروغ بزرگ شده توسط منوتو. طوفانهایی در فنجان. همگی بر سر هیچ.
🔹افکار عمومی رسانه-زده که حتی شش ماه پیش خودش را به یاد نمیاورد. به یاد نمیاورد به خاطر خبر دروغ دستگیری دختربچههای رقصنده در برج میلاد، چقدر اشفته شده بود و چه لعنتی به زندگی در ایران میفرستاد، افکار عمومی مثل کودکی که در هوا بالا و پایین پرتاب شود، دیگر هیچ کنترلی بر احساساتش ندارد. چرا که امروز اتاقهای فکر همان اتاقهای کنترل احساسات تودهها هستند.
🔸افکار عمومی میداند فقیرتر شده. میداند از فساد خسته و از اینهمه اختلاف طبقاتی خشمگین و از نداشتن افق ثبات اقتصادی در آینده مضطرب است. اما نمیپرسد چرا هر هفته مغزش با یک داستان پر میشود که هیچ ربطی به این امور ندارد. نمیپرسد چرا صدایش بیش از آنکه برای پرسش از نابرابریهای اقتصادی بلند شود برای وارد نشدن زنان به ورزشگاه بلند میشود. برای کنسرت بلند میشود. افکار عمومی، یعنی شمای خواننده این متن، نمیپرسد چرا پنج سال بعد از روحانی هنوز همه چیز کشور به آینده برجام موکول میشود.
🔹و تا زبان به نقد روحانی باز کنی صدایی از داخل حنجره افکار عمومی جواب میدهد: «جناح مقابلش کارشکنی کرده، سپاه روی موشک شعار نوشته، دولت پنهان مانع شده، تندروها کارشکنی کردهاند، دولت که اصلا قدرتی در ایران ندارد.»
🔸اگر اینطور بود چرا برای انتخابات و غبضه قدرت له له میزدند. چرا وقتی به معامله بر سر مصونیت قضایی برادران دولتیها میرسد همه گونه قدرت معامله دارند ولی بر سر مسایل و حقوق مردم قدرتی ندارند؟
🔹دیروز نوشتم فقط یک فقره دزدی بواسطه فرار مالیاتی گروهی از پزشکان شش هزار و هشتصد میلیارد تومن در سال است. یعنی سی و چهارهزار میلیارد تومن از روزی که روحانی به قدرت رسید. ایا سپاه مانعی در اصلاح نظام مالیات و پس گرفتن این سی و چهار هزار میلیارد تومن بیتالمال بود؟
🔸دولتی با پیرترین، فشلترین، بیانگیزهترین، ناکارامدترین بوروکراتهای زهواردررفته سوپرمیلیاردری که حتی در نظام اداری هم اصلاح بوجود نیاورد.
🔹و شما مردم، و شما افکار عمومی، و شما رای دهندگان که اجازه دادید ذهنتان هر هفته به بازی گرفته شود و روحانی را از پاسخگویی فراری دادید، شمایی که با مظلوم جلوه دادن دولت مانع پرسشگری و تمرکز روی مطالبات اقتصادی مردم عادی شدید، شما هم مقصرید. شما هم اگرچه بازنده پنج سال گذشتهاید اما بیآنکه بدانید همدست برندگان ثروتمند شده این سالهایید.
✍ علی علیزاده
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠درس عید قربان
این پدرِ توحید و بت شکن جهان به ما و همه انسانها آموخت که قربانى در راه خدا، پیش از آنکه جنبه #توحیدى و #عبادى داشته باشد، جنبه هاى #سیاسى و ارزشهاى #اجتماعى دارد، (این پدرِ توحید و بتشکن جهان) به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید، خود و عزیزان خود را فدا کنید و دین خدا و #عدل الهى را برپا نمایید، به همه ذریه آدم فهماند که مکه و منى، قربانگاه عاشقان است و اینجا محل نشر توحید و نفى شرک (است)، به فرزندان آدم، درس آموزنده #جهاد در #راه_حق را داد که از این مکان عظیم نیز فداکارى و از خودگذشتن را به جهانیان ابلاغ کنید؛ به جهانیان بگویید (که) در راه حق و اقامه عدل الهى و کوتاه کردن دست مشرکانِ زمان باید سر از پا نشناخت و از هر چیزى حتى مثل اسماعیل ذبیح اللَّه گذشت که حق جاودانه شود.
این بتشکن و فرزند عزیزش، بتشکن دیگر سید انبیاء محمد مصطفى(ص) به بشریت آموختند که بتها باید شکسته شود و کعبه که ام القرى است و آنچه از آن بسط پیدا کرده، تا آخرین نقطه زمین (و) تا آخرین روز جهان باید از لوث بتها تطهیر شود. بت هر چه باشد، (باید شکسته شود؛) چه هیاکل، چه خورشید، چه ماه و چه حیوان و انسان و چه بتى بدتر و خطرناکتر از طاغوتهاى در طول تاریخ از زمان آدم صفى الله(ع) تا ابراهیم خلیل الله(ع) تا محمد حبیب الله(ص) تا آخرالزمان که بتشکن آخر از کعبه نداى توحید سر دهد!
مگر ابرقدرتهاى زمان ما، بتهاى بزرگ نیستند که جهانیان را به اطاعت و کُرنش و پرستش خود مى خوانند و با زور و تزویر، خود را به آنان تحمیل مى نمایند؟!
✍امام خمینی(ره) صحیفه امام، ج 18، ص 86 - 87
http://eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠ای تاریخ، تکرار شو...
على بن ابى رافع که در بیت المال امیر المؤمنین خدمت میکرد گفت: دختر او (علی علیه السلام) یک گردنبند مروارید در روزهاى عید قربان به امانت تضمین شده از من گرفت که پس از سه روز آن را بازگرداند.
على «ع» آن را برگردن وى دید، برداشت و به من گفت: «در مال مسلمانان خیانت میکنى؟»
داستان را براى او نقل کردم و گفتم که من آن را از مال خود تضمین کردهام.
گفت:«همین امروز آن را باز گردان و اگر بار دیگر چنین کنى به کیفر من گرفتار خواهى شد».
سپس گفت: «اگر دخترم این گردنبند را جز به صورت امانت تضمین شده گرفته بود، نخستین زن، از بنى هاشم مىبود که دستش به جرم سرقت بریده میشد».
دخترش در این باره چیزى گفت (توجیهی کرد)، على به او گفت: «اى دختر على بن ابى طالب! از قبول حق تن مزن، آیا همه زنان مهاجر در این عید از چنین گردنبندى استفاده میکنند».
📝این سخن امام است به یکى از دختران خود، که گردنبندى از مروارید از بیت المال به امانت تضمینى گرفته بود، که پس از سه روز- ایّام عید قربان- آن را بازگرداند، امام آن را دید و از گردنش برداشت...
و چه عظمتى دارد این گونه استوارى درباره حق و عدل، و چه موضعگیری مترقیی است اینسان انسانها را مساوى شمردن، تا آن حد که على «ع» به آن رضا نداد که دخترش زیورى داشته باشد که دیگر دختران و زنان ندارند.
🔺پس اى تاریخ! آیا نمیتوانى که این گونه روزها را تکرار کنى؟…
✍محمدرضاحکیمی
📚 #الحیات، ج5، ص254
#عیدقربان
#عدالت
#مساوات
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠بالاتر از ایثار جان،در مواردی ایثار عزیزان است.حضرت ابراهیم در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعداز عمری انتظار به او داده بود.
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠ژن خانوادگی خوب که میگن یعنی چی؟
➖مصطفی بختی و مجتبی بختی دو تا داداش مشهدی بودند. یکی شون کارت اقامت جعلی به نام جواد رضایی واسه خودش درست کرد. یکی شونم اسم خودشو گذاشت بشیر زمانی. دو تا داداش میخواستن خودشونو افعانستانی جا بزنن که از کشور خارج شن.
➖نسبت شون باهم رو پسرخاله معرفی کردند. از خودشون جالبتر مادرشون بود که الکی اومد نقش بازی کرد گفت من افعانستانیام. گفت مادر جواد و خاله بشیر هستم که بتونه بچههاش رو بفرسته سوریه.
➖دوتا داداش رفتند تو یه درگیری سنگین تو تدمر تو یه سنگر تو بغل هم شهید شدند. ۲۲ تیر ۹۴ شهید شدند ولی بخاطر مجهول بودن هویت ۱۷ روز طول کشید تا پیکرهاشون پیدا شه و تشییع شون انجام شه. (۸ مرداد ۹۴)
➖از دو تا داداش و مادرشون جالبتر دختر کوچولوشون بود که تو تشییع بلندگو رو گرفت گفت "کور خوندید اگر فکر کنید من ناراحتم. خون بابام خانواده ما رو زنده تر کرد. تازه اون یکی عموم هم تو صف اعزامه به زودی میاد سر وقت تون." #ژن_خوب خانوادگی به این میگن. کاسبی تو بازار ارز و دلالی و قاچاق و واردات و بساز فروشی با رانت پدر و داداش بازی تو این قوه و اون قوه که ژن نمیخواد اینچیزا رو هر دله دزدی بلده.
✍وحید اشتری
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠دو عـکس یـادگاری از یـک خـانواده #یـمنی طـی دو سـال مـتـوالی
#عـیـد_قـربان_در_یـمـن
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠از دشمن شناسی وارونه تا وارونه کردن دشمن شناسی
🔻حجاریان درمقاله ای با استناد به وصیتنامه شهید لاجوردی که از نفوذیهای درون انقلاب سخن گفته آن را دشمن شناسی وارونه نامیده چراکه دشمن را در خارجیها و امثال سازمان مجاهدین خلق منحصر نکرده و به دنبال جستجوی نفوذی ها و نفاق داخلی است
🔺منطقی که دشمن را انتزاعی و غیرعینی میکند و دستهای داخلی او را حذف میکند به بهانه وحدت و ... میگوید نباید کاری به آنان داشت. در حقیقت یعنی دشمن را دشمن بدانید اما به دشمنی او کار نداشته باشید و دستهای او را آزاد بگذارید. با وجودیی که دشمن سلطه خود را از طریق همین طبقه ذینفع اعمال میکند.
🔺همین را در محافظه کاران که تنها شعار و خط محوریشان وحدت است داریم که میگویند به واسطه وجود دشمن خارجی یا خطر جناح مقابل، برائت و صف بندی با فاصله دارها با اصول انقلاب اولویت نیست و مثل تجدیدنظرطلبها که از تساهل و تسامح سخن میگویند خودش را می آورند ولی اسمش را نه.
🔺در مکتب امام، وحدت یک اصل است اما شاخص عینی دارد و نباید اصل حرکت حق در آن استحاله شود. افراد به میزان پایبندیشان به مبانی اسلام، انقلاب و صف بندی مستضعفین با مسنکبرین لایق وحدتند و برائت از نفوذی ها، منافقین و زاویه دارها با این مبانی در امتداد برائت از مشرکین، اصل قطعی است.
🔺وحدتی که ظالم را با مظلوم و فاسق و زاویه دار و غیرانقلابی را با مومن و انقلابی متحد کند نه اسلامی است نه پذیرفتنی. نه ممکن و نه مطلوب. البته انقلابی بودن تشکیکی است و مراتب دارد و نباید به کسی بیش از ظرفیتش بار کرد اما این به معنای وحدت با غیرانقلابیها و گذشت از نفوذیها نیست.
🔹لطف بفرمایید درس دشمن شناسیتان را برای خودتان نگه دارید!
✍محمدصادق شهبازی
به بهانه سالگشت شهادت #شهید_لاجوردی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📹 مستند| مرد پولادین
🔻 یکم شهریور ماه مصادف است با سالروز ترور مجاهد فی سبیل الله شهید سید اسدالله لاجوردی، مبارز انقلابی و دادستان پیشین انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان زندانها که در محل کار خود در بازار تهران و به دست عوامل سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۱۳۷۷ به شهادت رسید.
🔺️ در ایام سالروز شهادت شهید سید اسدالله لاجوردی، پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR مستند «مرد پولادین» را بر اساس بیانات رهبر انقلاب دربارهی شخصیت این شهید والامقام منتشر میکند.
📥مجموعه محصولات درباره شهید لاجوردی👇
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=37452
1_23031972.PDF
870.5K
💠ضرورت ونحوه مطالعه
✍استاد طاهرزاده
🔻عموما علت سَرخوردن از مطالعه،يكی مطالعه روی موضوعاتی است كه ارزش مطالعه ندارندو محتوای لازم رابه انسان نمیدهند،وديگری بدمطالعهكردن است.
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠چه بخوانم؟
🔻 گاهى اوقات دوستان طلبه و دانشگاهى از من ميپرسند ، آقا من چه كار كنم؟ چه بخوانم؟
من به آنها ميگويم اگر اهل اش باشيد، كتاب براى خواندن زياد است. كار براى كردن زياد است ، منتهى اهل اش بايد باشيد و بدويد. برايشان مثال ميزنم كه يك وقت در جبهه در عمليات بدر در سال شصت و سه در عمق خاك عراق ، يك خطى تشكيل شده بود كه خيلى از بقيه خطوط جلوتر رفته بود و همين باعث شد كه خط از دو طرف شكست و ما در آن خاكريز محاصره شديم ، در عمق چهل كيلومترى دشمن... بعد از دو روز بمباران شيميايى و درگيرى و آتش سنگين ، در پشت خاكريز آدم زنده يا سالم كم بود. از دو گردان نيرو ، اغلب يا شهيد شده بودند ، يا مجروح شده بودند يا رفته بودند عقب. روز سوم يك جوانى براى اينكه دشمن نفهمد پشت خاكريز ديگر كسى نيست، يك تيربار اينجا گذاشته بود، يك آرپى جى صد متر آنطرف تر گذاشته بود، يك اسلحه هم جاى ديگر ، ميدويد پشت تيربار و شليك ميكرد، بعد ميامد پشت آرپى جى و دوباره صد متر آنطرف تر با اسلحه ديگر شليك ميكرد، عراقى ها هم فكر ميكردند اينطرف هنوز نيرو هست ، در صورتيكه ديگر كسى نبود...
يك عده مثل مطهرى و بهشتى و مفتح و همين تيپ آدمها در حوزه و دانشگاه، قبل و بعد از انقلاب ، اينجورى در عرصه مباحث دينى و معرفتى و سياسى كار كردند. اصلاً به فكر اين نبودند كه من چه كار كنم تا بعداً به من بگويند آقا يا خانم دكتر، كى بشود كه انشاء الله آيت الله شوم، اصلا اينها در اين نخ ها نبودند، دنبال اين اداء و اصول ها نبودند. دنبال حقوق و اضافه حقوق و استخدام و شهرت نبودند. اينهايى كه دنبال اين مسائل بودند ، هيچ كارى نكردند و اكثريت هم در حوزه و دانشگاه، همين تيپ آدمها بودند، هستند و خواهند بود.
يك اقليتى مثل آن بچه پشت خاكريز بودند كه نگاه ميكردند يكدفعه در عرصه مباحث اقتصادى چالش ايجاد شده بين معارف اسلام و ماركسيسم، فورى وارد صحنه ميشدند، در فلسفه تاريخ بحث ميشد، خودشان را ميرساندند، در علوم قرآنى همينطور، ميديدند در روانشناسى و جامعه شناسى تئورى هاى لائيك دارند هجوم ميكنند به مفاهيم اسلامى، فورى وارد عمل ميشدند. لذا شما ميبينيد كه اينها چندكاره بودند و ضمن همه اينها در صحنه سياست و مبارزه هم بودند، تبعيد هم ميرفتند، بعد هم ترور شدند، چون آدم هاى كارآمدى بودند. چون براى دشمن خطرناك بودند. و الا آخوند مرتجع بيسواد و جاه طلب و يا دانشگاهى و خانم دكتر و آقاى دكتر خنثاى بى عرضه ى بى موضع نسبى گراى راحت طلب مدرك پرست ، خطرى ندارد براى كسى...
✍حسن رحیم پور - حوزه، دانشگاه و تمدن سازى دينى - سال١٣٨٧
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠ترسشان از احیای عدالتخواهی است
مسئول محترم! گرسنگی کودکی که پدرش ماههاست حقوق نگرفته را میفهمی؟ کارگرانی را که در معدن یورت زنده به گور شدند، چون قیمت جان کارگر ارزانتر از دستگاه تهویه معمولی بود، به یاد میآوری؟ کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو را که خصوصی سازی توام با رانت خواری اول بیکارشان کرد و بعد که اعتراض کردند کتک خوردند و دستگیر شدند اصلا میشناسی؟ کارگران آقدره را که نه فقط حقوق عقب مانده شان را نگرفتند که توسط قوه قضاییه شلاق خوردند چه؟ مسئول محترم! رنج اینها را اصلا از خانه چندهزار متری شمال شهرت درک میکنی؟
🔸مسئول محترم! حوزه علمیه محترم! در ضمن یادتان میآید که امام مستضعفان چه گفت؟ گفت روحانیت متعهد به خون سرمایهداران زالوصفت تشنه است.
🔹اینها اشارههای پلاکاردهای تجمع هفته گذشته طلاب است. همان تجمعی که بخاطرش کشور یک هفته ملتهب شد. همان تجمعی که اصلاحطلبان و اعتدالیون آنرا، با تکنیکی که کودک هفت ساله را هم به خنده مینداخت، تهدید به ترور رییس جمهور تفسیر کردند. همان تجمعی که مراجع قم محکوم کردند و حتی سپاه بلافاصله از آن اعلام برائت کرد.
🔹حالا میفهمی چرا از چپ و راست از یک تک پلاکارد «استخر فرح» پیرهن عثمان ساختند؟ حالا میفهمی چرا اصل تجمع را لوث کردند و از خبر انداختند؟ میفهمی چرا حاشیه را اصل و اصل را حاشیه کردند؟ ترسشان از احیای عدالتخواهی است. ترسشان از طلبههایی است که کنار کارگر مقابل سرمایهدار زالوصفت بایستند. ترسشان از فریاد شدن صدای خرد شدن استخوان مستضعفان هپکو و آذراب و آقدره از دهان قم است
✍علی علیزاده
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠"مرجع تقلید مهمتر بود یا نیویورکیها"
🔸یکی از حرفهای ترین جنگ روانیها در ماجرای برجام، جملهای بود که با عنوان #ضرر_روزانه برای تعجیل در هول دادن کشور به آغوش آن افتضاح تاریخی بر سر زبانها انداختند. با مضمون اینکه "کشور به ازای هر روز تاخیر در اجرا و تصویب برجام، چند صدمیلیون دلار ضرر متحمل میشود".
🔹به جز رسانهها و روزنامههای زنجیرهای که بعنوان پادو بسیج شدند تا هر روز با چندین نفر مصاحبه کنند و ضرر دیرکرد تصویب برجام را به ریال و دلار محاسبه کنند و زمینه را برای تصویب ۲۰ دقیقهای آماده کنند دونفر در گفتمان کردن این سخیفترین استدلال، نقش برجسته داشتند.
🔸یکی #سیروس_ناصری عضو ارشد نیویورکیها که سالها بعد از اتهام جاسوسی در رسانهملی خبری از وی نبود. مهرماه ۹۴ در یک مناظره تلویزیونی حاضر شد و گفت "روزی 100 تا 150 میلیون دلار هزینه تاخیر در اجرای برجام است" و بعد از آن موج به راه افتاد.
🔹دومین نفر، مرجع مهم تقلید شیعه که برای عجله در تصویب برجام در همان روزها ورود کرد و با تکرار ادعای نیویورکیها، خطاب به نمایندگان مجلس رسما نامه نوشت و حیثیتش را پای برجام گذاشت.
جمله طلایی آقای مکارم شیرازی در نامهای که با تیتر "برجام را بیش از این معطل نکنید" در تمام رسانهها انعکاس یافت، این بود: "مطلعین میگویند هر روز که با شک و تردید سپری میشود مبالغ هنگفتی ضرر به کشور وارد میگردد."
🔸حالا که تشت برجام از بام افتاده، مهمتر از مطالبه از سیاسیونی که به اسم برد برد با آبروی انقلاب قمار کردند، پرسش از مراجع و بزرگانی است که در آن روزها تا سطح یک فعال حزبی خودشان را تنزل دادند و [...]. در کلاه تاریخی که بر سر ملت ایران رفت، سهم دومی از اولی بیشتر نباشد کمتر نیست.
http://l1l.ir/5c42
✍ وحید اشتری
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
کلبه اندیشه و فرهنگ
💠 جمعی از مسئولین از فشارهای بی امان دشمن نگران شده بودند که این موضوع را بارهبر درمیان گذاشتند 🎥 س
💠به همه بگویید...
🔻چرا رهبر انقلاب برخلاف برخی از سیاسیون دیگر، اینگونه با اطمینان نسبت به آیندهی انقلاب و ماندگاری آن سخن میگویند؟ پاسخ آن است که ایشان، شاخصها و عواملی را میبینند که مبتنی بر آن میتوان ثبات و ماندگاری انقلاب را تضمین کرد. برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از:
1⃣ اول، ماهیت خدایی انقلاب: «این انقلاب، انقلابی بود برای خدا. آن روزی که این انقلاب آغاز شد، این نهضت به وجود آمد، مثل نهضت احزاب نبود، مثل حرکت سیاسی حزبهای دنیا نبود که به قصد کسب قدرت باشد؛ حرکتی بود در عین مظلومیّت، برای اجرای احکام الهی، برای ایجاد جامعهی اسلامی، برای استقرار عدالت در جامعه... خداوند هم به کارشان برکت داد. چیزی که دشمن انقلاب آن را نمیتواند درک کند، همین نکته است.» (۱۳۸۸/۱۱/۱۹)
2⃣ دوم، مطابقت با فطرت انسانها: «امروز حرکت انقلاب، هدفهای انقلاب، همان چیزهایی است که در روز اوّل ترسیم شد و امام بزرگوار و حکیم ما آنها را ترسیم کرد. این هدفها با فطرت مردم هماهنگ بود، لذا مردم آن را گرفتند؛ وَالّا دل میلیونها مردم را به یک سمتی متوجّه کردن، کار عادیای نیست. وقتی کسی با فطرت سخن میگوید، از خدا حرف میزند، فطرتها به او متوجّه میشود.» (۱۳۸۸/۱۱/۲۸)
3⃣سوم، مردمی بودن: «آن چیزی که بهوسیلهی ابرقدرتها قابل از بین رفتن است، عبارت از حکومتی است که به مردم متّکی نیست. آن چیزی که بهوسیلهی عوامل سازمان جاسوسی آمریکا، در یک کشور قابل برداشتن و گذاشتن است، حکومت یا دولتی است که با مردم رابطهای نداشته باشد و پشتوانهی عظیمِ قوىِ مردمی، پشت سرش نباشد. حکومتی که دشمن خارجی میتواند چهار نفر را علیه آن به کودتا وادار و تحریک بکند، حکومتی است که روی تخت حکومت نشسته، امّا مردم به او وصل نیستند.» (۱۳۶۸/۱۱/۲۰)
4⃣ چهارم، همهجانبه بودن انقلاب: «انقلاب اسلامی با همهی انقلابهای دیگر متفاوت است؛ نه یک انقلاب صرفاً معنوی و فرهنگی است، نه یک انقلاب صرفاً اقتصادی است، نه یک انقلاب صرفاً سیاسی است؛ یک انقلاب همهجانبه است. مثل خودِ اسلام است. همانطوری که اسلام ابعاد معنوی و اخلاقی دارد، ابعاد الهی دارد، درعینحال ناظر به زندگی مردم است؛ بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد اجتماعی در اسلام وجود دارد؛ انقلاب اسلامی هم دارای ابعاد مختلف بود و راز ماندگاری انقلاب اسلامی و روزبهروز زندهتر شدن این انقلاب در سطح منطقه و جهان، همین ابعاد گوناگون آن است که با نیازهای بشر متوازن و همراه است.» (۱۳۸۷/۰۳/۱۴)
5⃣پنجم، نوسازی ساختار بر مبنای اصول: «نوسازی به معنای تغییر نظامات، تغییر سازوکارها، تغییر سیاستها، عملی است، ممکن است، در مواردی هم لازم است و مانع از تحجّر است؛ منتها باید بر طبق اصول باشد... این تغییر باید بر اساس اصول باشد. پس آرمانها که شاکلهی کلّی نظام از آنها الهام گرفته، قابل تغییر نیست. نظام جمهوری اسلامی یک چنین نظامی است. با این نگاه، نظام فرسودهبشو نیست، متحجّربشو نیست، از راهبازمانده نیست و نخواهد شد.» (۱۳۹۰/۰۷/۲۴)
6⃣ ششم، محبوبیت در نزد سایر ملتها: «بارها گفتیم، مفاهیم انقلاب و مفاهیم اسلام، مثل عطر گلهای بهاری است؛ هیچ کسی نمیتواند جلوی آن را بگیرد؛ پخش میشود، همهجا میرود؛ نسیم روحافزا و روانبخشی است که همهجا را به خودی خود میگیرد؛ حالا جنجال کنند، دادوبیداد کنند؛ رفته، صادر شده و الان شما در کشورهای گوناگونی ملاحظه کنید؛ این تفکّر در لبنان دارد فعّالیّت میکند، در عراق دارد فعّالیّت میکند؛ جوانهای عراقی حرکت کردند همراه ارتششان شدند توانستند این پیروزیها را به دست بیاورند؛ در سوریه همینجور، در غزّه همینجور، در فلسطین همینجور، در یمن همینجور، انشاءالله در قدس شریف و برای نجاتِ الاقصی هم همینجور.» (۱۳۹۳/۰۹/۰۶)
7⃣ هفتم، رویش نسل سوم انقلابی: «جوانهای عزیزی که امام را ندیدند، دوران دفاع هشتساله را ندیدند، باکریها را ندیدند، شخصیّتهای فداکار آن روز را که شهید شدند، ندیدند، امّا با همان قدرت، با همان استقامت و با همان بصیرتی در صحنه حاضر میشوند که آن روز جوان تبریزی در بیستونهم بهمن وارد میدان شد و در طول دوران جنگ تحمیلىِ هشتساله، در جبهههای مختلف از خود دلاوری و فداکاری نشان داد. امروز جوانهای ما همینجورند.» (۱۳۸۸/۱۱/۲۸)
🔺این ها عواملی است که مبتنی بر آن میتوان ثبات و ماندگاری انقلاب را تضمین کرد و مادامی که این خصوصیات در یک جامعه وجود داشته باشد، میتوان بر هر مشکلی فائق آمد.
🔗اخیراً نیز رهبری در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور، که یکی از حضار دغدغه و نگرانی علاقهمندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد، در پاسخ گفتند: «نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند؛ هیچکس هیچ غلطی نمیتواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید.»
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠 سه پرسش از آیت الله مکارم درباره وزارت بهداشت، مذاکرات برجام و دولت روحانی!
🔻به مناسبت روز پزشک، احتضار برجام و انفعال دولت!
🔸 حکمت حمایت بی سابقه شما از وزیر هزارمیلیاردی در حد «دعوت تلفنی برای تقبل مسئولیت #وزارت_بهداشت» چیست؟ آیا نفس وزارت یک ابرسرمایه دار ذی نفع در بخش اسماخصوصی خلاف اصول صریح امام انقلاب و قانون اساسی نیست؟ علت حمایت مکرر شما از طرح استثماری تحول سلامت چیست؟ آیا به تبعات خصوصی سازی بهداشت و درمان که بازی با جان مردم و کالایی کردن زندگی انسان هاست توجه کرده اید؟ چرا به تشویق دولت کاسبان، یارانه ناچیز را برای بی نیازان پول مشکوک معرفی کردید اما مخالفتی با افزایش نجومی حقوق پزشکان متخصص نشان ندادید؟ آیا امروز که اعترافات به شکست این طرح شنیده میشود، به حقانیت انتقادات چندساله عدالتخواهان پی برده اید؟ آیا مسئولیت خسارت های خانمان سوز این طرح را به سهم خود بر عهده می گیرید؟
🔸 حکمت حمایت های کم نظیر شما از #برجام خسارت بار در حدی که «مخالفت علنی با برجام را خلاف شرع و قانون» می دانستید چیست؟ کدام مطلعین از خدا بی خبر به شما گفتند «هر روز که با شک و تردید سپری میشود مبالغ هنگفتی ضرر به کشور وارد میگردد» تا تعجیل در تصویب برجام را به مجلس الزام، و در یک پازل کلان تر، نوشیدن جام زهر را به رهبر انقلاب تحمیل کنید؟ آیا امروز که هزینه هنگفت مادی و معنوی برجام علیه اقتصاد و اقتدار کشور پذیرفته شده؛ به حقانیت انتقادات چندساله عدالتخواهان پی برده اید؟ آیا مسئولیت این اشتباه تاریخی را به سهم خود بر عهده می گیرید؟
🔸 حکمت حمایت مستمر از حسن روحانی، #رئیس_جمهور امنیتی ترین و ناکارآمدترین دولت پس از انقلاب چیست؟ بر اساس کدام تبیین مستدل و تحلیل مستندی روحانی را «رییسجمهور موفق» میدانید؟ وقتی حتی اقتصاددانان حامی دولت، بحران اقتصادی ناشی از ناکارآمدی و منفعت طلبی دولتمردان و رفقا و شرکا را در حد یک کودتای واقعی می دانند، چرا شما خسارت های سرسام آور این دولت را تقریبا رها کرده و در پاسخ به کارتن نوشته یک طلبه بیانیه صادر می کنید؟ تهدید و تحقیر کم سابقه جان و مال و ناموس و آبروی ملت ایران توسط یک دولت اشرافی ناکارآمد، در حد تصور ناشی از یک تحریف رسانه ای مبنی بر تهدید رئیس جمهور توسط یک طلبه، نیست؟ آیا امروز که افراطی ترین و امیدوارترین حامیان روحانی هم منتقد و حتی معاند او شده اند، به حقانیت انتقادات چندساله عدالتخواهان پی برده اید؟ آیا مسئولیت خسارت های ساختاری و انسانی این دولت را به سهم خود بر عهده می گیرید؟
✍ کیوان سلیمانی
📌 بخشی از نامه به آیت الله مکارم شیرازی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠تاملی در شعار"ای انکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت"
جنجال انحرافی «استخر فرح» بالاخره رمقش را از دست داده.
حالا که جو آرامتر است بگذارید سوالی کنم:
آیا پایان فردی که نفر دوم انقلاب مستضعفان بوده در استخر سلطنتی نظام پیشین، کنایی ترین تجلی عاقبت بد و بیعزت نیست؟
آیا مرگ در کاخ سلطنتی، نمادین ترین رسوایی سیاستمدار مدعی انقلاب نیست؟
توضیح: استخر فرح برایشان مثل چشمهای پر برکت بود. یکهفته تمام جوشید وجوشید و افکار عمومی را مشغول کرد. دیدم از دیروز، گروهی از آنها به کمک بیبیسی دارند سعی میکنند باز فضا را بواسطه صحبتهای منصور ارضی ملتهب کنند و باز شعار «استخر فرح» را به تخیلات ترور هاشمی مربوط کنند. ارتباطی که کودکان را هم به خنده میندازد. اما این جنجال دیگر رمقی ندارد و این چشمه دیگر خشکیده. باید منتظر جنجالی تازه تر باشیم.
🔸 گفتم حالا که جو کمی آرامتر است کمی بدون هیستری و جیغ و فریاد در معنی شعار «ای انکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» تامل کنم. دیدم اتفاقا با معنایش موافقم. شخصا هم خودم را انقلابی میدانم و امیدوارم هیچ وقت مرگ وقتی سراغم نیاید که به همه ارزشهای خودم پشت کردهام و از انقلابی به بوروکرات و تکنوکراتی مقهور غرب و سرمایهداری تبدیل شدهام.
🔹 همه ما باید مراقب باشیم. هر یک از ما در ابعاد بزرگ و کوچک خودمان، وسوسه و ولع و شهوت در انتظارمان است. همه ما میتوانیم مقهور غرب و ماشین توسعهاش شویم و فکر کنیم بگذار چند سالی انسانهای معمولی زیر چرخهای این ماشین توسعه له شوند، تا بعدش به ان بهشت موعود کره جنوبی شدن برسیم. استخر فرح در انتظار همه ما هست اگر معنای واقعی انقلاب را نفهمیم یا خسته شویم و از انقلاب جدا شویم.
🔸 پانوشت: از طلبههای تجمع هفته پیش عذر میخواهم که زیر فشار جو رسانهای، جسارت دفاع از شعار به حقشان را زودتر از این نداشتم.
✍علی علیزاده
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠 ظاهر دین، زنده به رساله است؛ باطن دین را باید با مدد از رسالت حوزه، حفظ کرد!
نمردیم و دفاع پاپتیهای بیخدا را هم از مراجع و حوزه دیدیم! همانها که «تقلید» را کار میمون میخوانند، ولو تقلید از مراجع! حوزه یعنی معبدی برای نوکری خدا، نه معبری برای پرورش نفس! و چه سود از عالم زماننشناس؟! و مگر استاد رحیمپور چه گفت که اینهمه خواب بعضیها پریشان شده؟! عالم حوزه اگر در برابر ۴ کلمه حرف حساب جناب ازغدی که گیرم برخی جاهایش هم غلیظ- و نه غلط!- ادا شده باشد، این کند؛ چه خواهد کرد در برابر رشتهکوهی از سئوالات نسل جوان جامعه؟! جا دارد بپرسیم؛ «این، حوزهی اسلام است یا معبد آمون؟!» چه خبر است؟! چرا بیخود شلوغش میکنید؟! اصلا مگر چه گفت استاد رحیمپور؟! الا تکرار همان سخنان استاد مطهری؟! نه! «فاجعه» در کلام جناب ازغدی نبود و حتی در آن شعارک کذا هم نبود! «فاجعه» آنجاست که عالم ما روی حوزه و حجره، متعصبتر از اصل و اساس دین باشد! و در برابر نقد درست و گیرم نادرست به امثال هاشمی و روحانی، متعصبتر باشد تا اباطیل ناظر بر معصومین! صدالبته باید مراقب شأن عالم و منزلت حوزه بود لیکن حرمت امامزاده با متولی آن است! جای تعجب از عالم و مرجعی است که عوض گرفتن گریبان دولتِ «تقریبا هیچ» و دادخواهی مردم، اینهمه تند بشود علیه کسی که سخن را از زاویهی دلسوزی و اصلاح، بیان کرده است! آری! بر منکر «رسالهی مرجع» لعنت اما بر منکر «رسالت حوزه» هم! اگر ظاهر دین، زنده به رساله است؛ باطن دین را باید با مدد از رسالت حوزه، حفظ کرد! و «حوزهی بیرسالت» مردهتر از «حوزهی بیرساله» است! اگر وضع حجاب این است و اگر وضع عدالت این است و اگر وضع مبارزه با بیعدالتی هم اینقدر مبتذل است؛ همهی اینها یعنی حوزه «رساله» دارد و «رسالت» نه! و اما قوه! ضمن لایک سخنان استاد در نقد قوهی قضا و نیز اشاره به دفاع اخیرم از نامهی آیتالله آملی؛ نامهای که حتی با طعنه و تمسخر حزباللهیها هم همراه شد، از قاضیالقضات مملکت، سئوال واضحی میپرسم؛ چرا نه کاری با قالیباف دارید، نه کاری با روحانی؟! همین جا تأکید کنم که حقیر، قالیباف را هنوز هم بهترین فرد برای سمت ریاست بر قوهی مجریه میدانم لیکن اگر ایشان ناظر بر خانهی آقای روحانی، دروغ گفت و تهمت زد، چرا با قالیباف برخورد نمیکنید؟! آیا مردم عادی هم مجازند رئیسجمهور را متهم کنند به رانت و ویژهخواری یا گردن باقر کلفت است؟! و اگر قالیباف، راست گفته، چرا خانهی روحانی را مصادره و ایشان را محکوم نمیکنید؟! آیا مردم عادی هم مجازند با رانت و ویژهخواری، خانه تهیه کنند یا گردن شیخحسن کلفت است؟! یا گردن اخوان رؤسای قوا کلفت است؟!
✍حسین قدیانی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌📽 نخستین واکنش استاد #رحیم_پور_ازغدی به ماجرای فیضیه قم👆
🆘 @Roshangari_ir
💠این کار منطق ندارد
🔻توصیه رهبر انقلاب درباره جوایز مسابقات تلویزیونی
«شخصی تماس میگیرد و بهخاطر هیچی، به او جایزه میدهند! یک روز من دیدم در یک برنامهی تلویزیونی پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ برای اینکه به چند سؤال جواب داد! این سرگرمىِ خیلی جالبی نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است {سال 83}. ممکن است بگویند اینکار ترویج علم است. ترویج علم را از یک راهِ بهتر بکنید؛ این راه ضرر دارد. عدهیی که اینگونه مسابقات را نگاه میکنند، بیمنطقی به ذهنشان میآید و از این بیمنطقی سوءاستفاده میکنند. این کار منطقی ندارد که مثلاً بنده بدانم انجیل عربی است یا یونانی است یا لاتینی است؛ بعد بگویند حالا که شما دانستید، این پانصدهزار تومان یا فلان مبلغ مال شما! این کار معنی ندارد.
✍رهبر انقلاب، ۱۱آذرماه ۱۳۸۳ در دیدار مسئولان سازمان صداوسیما
🔗پ ن: در برنامه پنج شنبه شب مسابقه «برنده باش» که به تازگی از شبکه سه سیما پخش میشود «منوچهر هادی» و همسرش «یکتا ناصر» که با مجری این مسابقه یعنی «محمدرضا گلزار» در سریال «عاشقانه» و فیلم سینمایی «آینه بغل» همکاری کرده بودند، حاضر شدند و در نهایت برنده جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی این مسابقه شدند.
❓❗️در شرایطی که عدهای از مردم برای تهیه نان شب با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم میکنند چگونه میشود افرادی خاص و سلبریتی روی موج شانس و قرعه کشی برای مردم ذهنیت سازی کنند و عدهای هم در برنامههای خود با قراردادن جایزههای بزرگ، جذب مخاطب کنند.
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠توریست اگر عراقی نباشد، هر غلطی دلش خواست بکند
۱.سلام آقای شرق و شهروند و خبرآنلاین!
این سه رسانه با نشر یک خبر دروغ دادشان به آسمان رفته که ای داد ملت ایران! حالا که نسبت پول ایران و عراق اینجور شدهاست، زائران عراقی آمدهاند مشهد و بساط ازدواج موقت گستراندهاند و عیش و عشرت میکنند. منبعتان؟
رییس اتحادیه هتلداران مشهد گفت ۶هزار خانه در مشهد بصورت غیرقانونی به زائران خدمات اقامتی ارائه میکنند.
حرف خودشان را گنجاندند در دهان بنده خدا که آهآآی خوابتان برده که ناموس ایرانی را به تاراج بردند، آنهم ظهر روشن، سر فلکه ضد مثلا!
امروز هم آن بنده خدا مصاحبه کرد و تکذیب کرد که بابا من گفتم «خدمات اقامتی»؟
📸 yon.ir/Bjubkie
۲. اسم Borderjunkie را خیلیها نشنیدهاند احتمالا. توریست ولخرجی که ۳۶۵روزسال اینور و آنور کره خاکی را در مینوردد و هر هفته در یک کشور اقامت دارد. از قضا مدتیاست عاشق ایران شده و هر چند سفر در میان حتما سری به ایران میزند. در صفحه شخصیاش اطلاعیه صادر میکند و دختران ایرانی برای استقبالش تا میدان آزادی تهران بیوقفه و یکنفس میدوند که آخ جوون بوردر جانکی جونمون اومده تهران مبادا سلفی و لایو ویدئواش از کفمان برود!
جانکی میآید ایران با ناموس ایرانی از سفارت آمریکا تا دربند را در مینوردد، با ناموس ایرانی میرقصد، آوازهخوانی و عشق و حال میکند و بی هیچ واهمهای استوری میکند. کار دیگری میکند یا نه را فعلا بیخیال میشوم اما رگ غیرت شرق ورم نمیکند، شهروند یاد حقوق شهروندی دختران ایرانی نمیافتد و خبرآنلاین که همیشه آنلاین است!!! چشمش عیش و عشرت توریست خارجی با ناموس ایرانی را نمیبیند.
معیار دوگانگی در برخورد چیست؟ بله درست است! اولی اگرچه بیگناه، اما یک عراقیاست، ولی این خارجیاست آنهم از نوع ۱۶ سوپاپ آمریکاییاش. این هر تعرضی هم به ناموس ایرانی بکند زبانم لال، کلاس و پرستیژ دارد و آقایان شرق و غرب، گویا مامورند که اولی را به هر قیمتی تخریب کنند.
۳.اصلا این Border junkie آمریکایی مردیکه را هم بیخیال، حتی پیاش را فعلا نمیگیرم که بعد از سفر قبلیاش به ایران مستقیم رفت وسط استودیوی Manoto، امشب نقدا بیخیال توهم توطئه شدهام.
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠صحنه ای فوق حماسی از جنگ یمن
🔹2 رزمنده یمنی در برابر 7 عنصر تکفیری در حالی که یکی از این دو رزمنده سلاح هم نداره و با سنگ به دشمن حمله می کنه، وقتی سنگ میندازه دشمن فکر میکنه نارنجک انداخته و ...
هدایت شده از مستضعفین تیوی
🔵 ما شریک غم مهاجرین مظلوم پاکستانی هستیم
✅ بیانیه جنبش عدالتخواه در واکنش به خبر تلخ هجوم و تخریب سرپناه #مهاجرین_پاکستانی در حاشیه تهران
بسم الله الرحمن الرحیم
"...و همینطور مهمانهایی که داریم، خوب افغانی هستند، مسلمان هستند یا فرض کنید که عراقی هستند یا بیچارهها از خانههایشان دور کردند، مالشان را بردند، خودشان را فرستادند اینجا، خوب باید چه کرد با اینها؟ نباید این ها را پذیرایی کرد؟ ما مسلمانیم، آنها هم مسلمانند، ما باید از آنها پذیرایی کنیم، خدمت کنیم به آنها و این دولت است که دارد این کار ها را میکند.
" #امام_خمینی ره"
🔺انقلاب اسلامی ایران با شعار حمایت و پشتیبانی از مستضعفین جهان باعث برانگیختن امید همه مظلومان جهان شد و همان طور که بنیانگذار آن اعلام کرد « ما شریک غم همه ی مظلومان جهان هستیم » قرار بود ملجأ و پناهگاه بی پناهان باشد.
🔺حال جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب با قرار گرفتن در منطقه ای متلاطم و دچار جنگ و ترور، میزبان مهاجرینی از کشورهای منطقه و همسایه شده است. صرف نظر از وظایف انقلابی و انسانی ما برای حمایت از مستضعفین، این امر با وجود هزینه ها و تبعات آن در صورت مواجهه ی انسانی و اسلامی ملت و دولت ایران میتواند زمینه ساز پیوند بیشتر و عمیق تر بین ملت ها و صدور ارزش های متعالی انقلاب اسلامی گردد. محبت و علاقه ای که به واسطه ی این برخورد انسانی با مهاجرین بین دولت و ملت ایران با کشورهای دیگر ایجاد می شود میتواند بیش از تمام هزینه های رسانه ای فرهنگی برای دیپلماسی عمومی مؤثر واقع شود. اما متأسفانه هر از گاهی اخباری از برخوردهای نامناسب با این مهاجرین میشنویم.
🔺 اخیراً خبر تلخ هجوم و تخریب سرپناه #مهاجرین_پاکستانی، برخوردهای نامناسب با اتباع عراقی به بهانه شایعاتی در رابطه با بروز کدورت هایی در روابط بین دولت ایران و عراق و همچنین خبر فوت جانباز ایرانی بر اثر رد مرز به تصور افغانستانی بودن او (سرنوشتی که روزانه برای هزاران زن و مرد و کودک افغانستانی اتفاق میافتد) از این دست بود.
🔺در این شرایط از مردم و مسئولین محترم تقاضا داریم با بهبود دیدگاه و رویکرد خود نسبت به مهاجرین ، مانع تکرار چنین برخوردهایی گردند و با اقدام به تسهیل و کاهش هزینه ها برای اخذ مجوز برای حضور قانونی، آموزش دانش آموزان و دانشجویان مهاجرین، کسب مشاغل متناسب با توانمندی هایشان، بهره مندی از امکانات معیشتی، رفاهی و بهداشتی لازم به آنچه وظیفه ی انسانی و در راستای فرهنگ و منافع ملی ایرانیان است عمل کنند.
🔺اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام میدارد از این پس با دقت و اولویت بیشتر اخبار و وضعیت مهاجرین و این میهمانان عزیز را پیگیری خواهد کرد و در صورت برخورد ناعادلانه و خلاف کرامت انسانی با مهاجرین قانونی و غیر قانونی، صدای آنها خواهد بود.
امیدواریم با بهبود وضعیت مهاجرین در معیشت و تحصیل و آموزش و اشتغال، علاوه بر دستیابی به زیست در خور شأن انسانی، در آینده توانایی خدمت رسانی مفید چه در کشور خودشان و چه ایران فراهم گردد.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اژهای بالاخره اسامی دو قاضی فاسد را اعلام کرد
🔹محمود سعادت، رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری اصفهان به جرم فساد اخلاقی
🔹مجید شکاری، رئیس شعبه ۱۰۲۴ دادگاه کیفری تهران به جرم فساد مالی
🎬 @Mostazafin_TV
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠خداوند در #جهنم جایی دارد که مساوی است با گناه ۳۶ میلیون انسان* آنجا جای من است.
🎥درس اخلاق شهید #رجایی برای سران قوا
* جمعیتِ ایران در زمان شهید رجایی
eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809