eitaa logo
کلبه اندیشه و فرهنگ
553 دنبال‌کننده
249 عکس
831 ویدیو
168 فایل
تاملات و یادداشت های تحلیلی در حوزه فرهنگ، سیاست و حکمرانی @Kolbe_Andishe_Farhang ارتباط باما @mohsenmohammadi63
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5927217570431107838.pdf
611.2K
💠درسی که از حسین(ع) باید آموخت 🔻بحثی پیرامون اینکه امام حسین(ع) چرا قیام کرد؟ ✍سخنرانی رهبر انقلاب در عاشورای سال۷۴ eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠مساله گریه نیست... مساله سیاسی است 🔸امام حسين با عده كم همه چيزش را فداى اسلام كرد؛ مقابل يك امپراتورى بزرگ ايستاد و «نه» گفت؛ هر روز بايد در هر جا اين «نه» محفوظ بماند. و اين مجالسى كه هست مجالسى است كه دنبال همين است كه اين «نه» را محفوظ بدارد. 💬 بچه ها و جوان هاى ما خيال نكنند كه مسأله، مسأله «ملتِ گريه» است! اين را ديگران القا كردند به شماها كه بگوييد «ملتِ گريه»! آنها از همين گريه ها مى ترسند، براى اينكه گريه اى است كه گريه بر مظلوم است؛ است. دسته هايى كه بيرون مى آيند، مقابل ظالم قيام كرده اند. اين ها را بايد حفظ كنيد. اين ها شعائر مذهبى ماست كه بايد حفظ بشود. اينها يك شعائر سياسى است كه بايد حفظ بشود. بازيتان ندهند اين ! 🔸مسأله، مسأله گريه نيست. مسأله، مسأله تباكى نيست. مسأله، مسئله سياسى است كه ائمه ما با همان ديد الهى كه داشتند، مى خواستند كه اين ملتها را با هم بسيج كنند، اينها را يكپارچه كنند تا آسيب پذير نباشند. ✍ امام خمینی(ره) 📚صحيفه امام، ج۱۰، ص۳۱۶ و ج۱۳، ص ۳۲۳ eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠هیئتِ امام حسینِ سكولار نداریم 🎥: اینكه کسی در هیئت عزاداری مراقب باشد كه نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، غلط است. eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠 اباعبدالله راسیاسی نکن! می‌گویند زمانی که روس‌ها آذربایجان را گرفته بودند، روز عاشورا که بیست تا سی هزار قمه زن در خیابان‌های تبریز آمده بود، همانروز روس‌ها عالم مشروطه خواه و مجاهد تبریز-میرزاعلی ثقه الاسلام تبریزی- را گرفته بودند و می‌خواستند اعدامش کنند، در میدان مرکزی شهر این آخوند مجاهد را آوردند به دار بکشند، بیست هزار مرد هم در خیابان‌ها، قمه میزدند، یکی رفت پیش قمه‌زن‌ها. گفت شما که اینها را توی سر خودتان می‌زنید، من نمی‌گویم توی سر روس‌ها بزنید ولی لااقل با همین قمه‌ها بیایید به میدان اعدام و پای چوبه دار که اینها ببینند بیست هزار آدم قمه به دست آمده و بترسند و ایشان را به دار نکشند، قمه‌زن‌ها گفتند: برو خجالت بکش، اباعبدالله را نکن! امام حسین را بگذار برای ما، امروز ما آمدیم با امام حسین حال کنیم و قمه بزنیم ...خب این نوع امام حسین را، انگلیس و روس قمه هایش را میخرند و هدیه میدهند...! ✍استاد رحیم پور ازغدی eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
4_5819023916860965770.mp3
6.85M
💠 قســـمتى از كتاب فتــــح خـــــون مراســم عـزادارى شـب اوّل محرّم هيأت راية العباس (ع) 🎙با مـداحى حــاج محمــود كريمى دوشنبه ١٩ شهـريور ‌١٣٩٧ eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠قافله عشق در سفر تاریخ ... و تو، ای آن كه در سال شصت و یكم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اكنون، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ، پای به سیاره زمین نهاده ای، نومید مشو، كه تو را نیز عاشورایی است و كربلایی كه تشنه خون توست و انتظار می كشد تا تو زنجیر خاك از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت كنی و به كهف حَصینِ لازمان و لامكان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مكان، خود را به قافله سال شصت و یكم هجری برسانی و در ركاب امام عشق به شهادت رسی... یاران! شتاب كنید، قافله در راه است. می گویند كه گناهكاران را نمی پذیرند؟ آری، گناهكاران را در این قافله راهی نیست... اما پشیمانان را می پذیرند. آدم نیز در این قافله ملازم ركاب حسین است، كه او سرسلسله خیل پشیمانان است، و اگر نبود باب توبه ای كه خداوند با خون حسین میان زمین و آسمان گشوده است، آدم نیز دهشت زده و رها شده و سرگردان، در این برهوت گمگشتگی وا می ماند. اكنون هنگام آن است كه در قافله امام، صف اصحاب عاشورایی از فرصت طلبان ابن الوقت و بادگرایان جدا شود، چرا كه دیگر همه می دانند كوفه در تسخیر ابن زیاد است. از كوفه نسیم مرگ می وزد، نسیمی كه بوی خون گرفته است... اما هنوز راه های بازگشت مسدود نیست و بیابان، وادی حیرتی است كه از اختیار انسان تا جبروت حق گسترده است. برای آنان كه دل به امام نسپرده اند، این وادی، عرصه بی فردای دهشتی طاقت فرساست. اما برای اصحاب عاشورایی امام عشق ... آنها دركوی دوست منزل گرفته اند واینچنین، از زمان و مكان و جبر واختیار گذشته اند... این باد نیست كه بر آنان می وزد؛ آنها هستند كه برباد می وزند. آنها از اختیار خویش گذشته اند تا جز آنچه او می فرماید اراده ای نكنند و چون اینچنین شد، جبروت حق از آیینه اختیار تو ساطع می شود. آیینه را رسم این است كه « انا الشمس » بگوید، اما تو او را اذن مده تا این « انا » را حجاب «هو» كند. ای دل! تو چه می كنی؟ می مانی یا می روی؟ داد از آن اختیار كه تو را از حسین جدا كند! این چه اختیاری است كه برای روی آوردن بدان باید پشت به اراده حق نهاد؟ ای دل! نیك بنگر تا قلاّده دنیا را برگردنشان ببینی و سررشته قلاّده را، كه در دست شیطان است. آنان می انگارند كه این راه را به اختیار خویش می روند، غافل كه شیطان اصحاب دنیا را با همان غرایزی كه در نفس خویش دارند می فریبد. راستی را كه تحلیل وقایع تاریخ سخت دشوار است. سرّ دشواری كار، در پیچیدگی های روح آدمی است. وقتی كه مه در عمق دره ها فرو می نشیند، اگر چه تاریكی كامل نیست، اما آفتاب پنهان است و چشم انسان جز پیش پای خویش را نمی بیند. اگر نباشد اینكه آفریدگار، ما را در كشاكش ابتلائات می آزماید، عاداتمان را متبدّل می سازد و شیاطین پنهان در زوایای تاریك درون را در پیشگاه عقل رسوا می دارد، چه بسا كه دراین غفلت پنهان همه عمر را سر می كردیم و حتی لحظه ای به خود نمی آمدیم. هر انسانی را لیله القدری هست كه در آن ناگزیر از انتخاب می شود و حُر رانیز شب قدری اینچنین پیش آمد ... «عمربن سعد » را نیز ... من و تو را هم پیش خواهد آمد. اگر باب یا لیتنی كنت معكم هنوز گشوده است، چرا آن باب دیگر باز نباشد كه: لعن الله امه سمعت بذلك فرضیت به؟ اگر كسی بینگارد كه جدایی دین از سیاست تفكری است خاص این عصر، دراشتباه است. بیاید و ببیند كه اینجا نیز، نیم قرنی پس از حجه الوداع، همان انگار باطل حاكم است. حكام جور را در همه طول تاریخ چاره ای نیست جز آنكه داعیه دار این اندیشه باشند، اگر نه، مردم فطرتاً پیشوایان دین را به حكومت می پذیرند و حق هم همین است. اما در اینجا نكته ظریف دیگری نیز هست. ظاهرِ دین ، منفكّ ازحقیقت آن، هرگز ابا ندارد كه با كفر و شرك نیز جمع شود و اصلاً وقتی كه دین از باطن خویش جدا شود، لاجرم به راهی اینچنین خواهد رفت. ✍شهید سیدمرتضی آوینی 📗فتح خون eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️افشاگری پشت پرده خیانت شرکت پوشک مولفیکس 🔺به اندازه نیاز 1 سال کل کشور مواد اولیه وارد کرده(50میلیون دلار)،دلار 4200 هم گرفته،قیمت رو هم هر روز زیاد میکنه 🔹t.me/teribon
💠آن امر به معروف و نهی ازمنکری که امام حسین(ع) میگوید... 🔸 عاشورا یک حرکت بنیادین و بزرگ جامعه سازی است، که حضرت امام حسین(ع) در بیان هدف خود از این حرکت می فرماید: «ای خدا! تو خوب می دانی که ما برای قدرت طلبی، یا دنیا خواری قیام نکردیم، بلکه خواستیم احکام روشن دین تو را به کار بندیم، و کشور اسلامی را اصلاح کنیم، و مظلومان و ستم دیدگان را از زیر بار ستم نجات دهیم.» (تحف العقول، ص ۱۷۰) 🔸 پس ملاحظه می‌کنید، که آن امر به معروف و نهی ازمنکری که امام حسین، در سخنی دیگر می‌فرمایند که «ما قیام کردیم برای اصلاح جامعه اسلامی و اقامه امر به معروف و نهی از منکر» مقصود چسبیدن به یقه چهار تا محروم و بدبخت، یا چند جوان بی پناه نیست، بلکه حرکت امر به معروف و نهی از منکر در صورت اصلی خود، قیام در برابر ظلم و ستم است، و خروش برداشتن در برابر سران حاکم و سروران اقتصادی و دیکتاتوری مال (که جامعه ما امروز در چنگ آن گرفتار است!) و هر حاکمیتی که مجری عدالت نباشد. 🔸 پس بنا بر منطق عاشورا امر به معروف و نهی از منکر، باید از بالاترین طبقات شروع شود، تا فساد از ریشه بر افتد، و توانگرانی که قرآن می فرماید مایه فسادند (مفسد فی الارض اند) و به هیچ گونه در برابر اصلاحات تسلیم نمی شوند. حتی در خود پیکره دولت - تکلیف شان با قرآن و عاشورا معلوم گردد. 🔸 در سخنان آفتاب آفرین عاشورا خوب دقت کنید، که به‌هنگام اظهار امر به معروف و نهی از منکر، دم از مبارزه‌ی با ظالمان و گرفتن حقوق مظلومان می‌زند؛ چه ظالمان و مظلومان اقتصادی و معیشتی و گرفتار انواع فقر و تورم و گرانی و بی‌پناهی و فرزندان بی‌آتیه‌، و... و چه ظالمان و مظلومان قضایی، و اسیر در چنگال اختاپوسی شکست‌ناپذیر، و گروهی متکی به توان‌گرانی مفسد فی الارض. ✍استاد محمدرضا حکیمی 📚 برشی از کتاب «عاشورا و عدالت» eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
Aghl-e Ashegh,Eshgh-e Aghel.pdf
444.1K
💠عقل عاشق‌و‌ عشق عاقل 🔻بحثی‌در‌معرفت شناسی‌حسینی ✍گفتاری‌از‌حسن‌رحیم پور‌ازغدی eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠دوره یک ساله معارف زندگی ساز 🔻حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان زنجان eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
💠ایرانی با انقلاب از خواب بیدار شد یک مغازه‌دار معمولی از میان شما اگر ببیند که شاگرد مغازه‌اش بعد از سالها جدا شدن از او، موفق‌تر و زبده‌تر و محبوبتر و پرمشتری تر از خودش شده، احتمالا خشمگین شود و اگر تقوا نداشته باشد بدنبال نابود کردنش برود. 🔹 خوب از غرب چه توقعی دارید؟ ما که شاگرد مغازه هم نبودیم. رسما نوکر و غلام غرب بودیم. گاو دوشیدنی غرب بودیم، که البته جای شیر، نفت میدادیم. 🔸 مسلم است غربیها از ما خشمگین باشند. مسلم است غربیها دنبال ضربه زدن به ما باشند. مسلم است با تحریمهایشان عملا به اقتصادمان حمله تروریستی کنند. 🔹 مسلم است غربیها با رسانه‌های یک چشمی شان، فقط عقب ماندگی‌ها و ضعفهایمان را نشان بدهند. تازه انهم با ضریب ده و صد، و با افزودن دروغ. 🔸 چرا که از نظر غربیها، از نظر مردان و زنان چشم آبی و مو زرد غربی، ما هنوز واکسی های ایرانی هستیم که در آبادان دنبالشان میدویدیم و برای چند ریال میگفتیم مستر مستر. از نظر انها ما هنوز سیاستمداران قاجار و پهلوی هستیم که در سفارت انگلیس و روسیه تزاری و امریکا، دستهایشان را میبوسیدیم و در مقابل خیانت کردن، حقوقمان را میگرفتیم. 🔹 اربابان سابق تاب این را نمی‌اورند که مردمان غرب آسیا، ایرانیهایی که در بهترین حالت قبل از انقلاب با تمسخر از انها بعنوان تازه بدوران رسیده‌های نفتی یاد میشد، برای خودشان کسی شده باشند. انها باور نمیکنند که پرشین‌های پهلوی که در بهترین حالت میتوانستند کازینوهای امریکایی را پر کنند و مثل شیوخ دوبی و ابوظبی پول ببازند، حالا ایرانیانی شده باشند که امپراطوری غرب را با تیپا و اردنگ از منطقه بیرون کنند. 🔸 مسلم است تلویزیون سلطنتی انگلیس، بی‌بی‌سی، که میتوانست در عرض چند ماه یک کودتا در ایران راه سازماندهی و یک دولت محبوب را منفور و ساقط کند، در مقابل این عظمت ملت ایران، تمام تلاشش را به کار بیاندازد. معلوم است مومیایی‌های نقاشی شده سلطنت طلب در «مهدکودک منوتو» مستقیم به چشمهای مخاطب نگاه کنند و دروغ بگویند. 🔹 اما این واقعیت را نمیتوانند بپوشانند که ایرانی با انقلاب از خواب بیدار شد و سرنوشت خودش را در دست گرفت. و ایرانی به بقیه منطقه هم راز بیدار شدن از خواب جزمی مسخ شدگی و بی هویتی را آموخت. و ایرانی با همین بیداری میتواند بر فساد و ضعفهای دیگرش هم غلبه کند. و‌خواهد کرد. که این وعده تاریخ برای همه انهایی است که زنجیر بردگی را پاره کرده‌اند. ✍علی علیزاده eitaa.com/joinchat/470286336C5a1bc85809
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 قهرمان اول کربلا، امام حسن(علیه‌السلام) بود ◾کسانی که در جبهه‌بندی میان امام مجتبیٰ و معاویه نتوانسته بودند یک جمعیّت پُرشور قابل‌اطمینانی را برای امام حسن درست کنند، این‌قدر اینها فرق کردند که ده، دوازده سال بعد، تک‌تک در مقابل معاویه بلند شدند. ▫️ اینها همه فرآورده‌های کارخانه‌ی آدم‌سازی امام حسن‌ هستند. ◾ آخرین نفری که امام حسن مثل گلوله‌ای منفجر کرد و از آن ترکش الهی، تیری بیرون انداخت و به سینه‌ی دشمن زد، برادرش حسین‌بن‌علی است؛ یعنی . ▫️ شیخ آل‌یاسین (رضوان‌ اللّه ‌علیه) یا سیّد شرف‌الدّین میگوید که امام حسن(علیه‌السّلام) مثل آن سرداری که سربازان خود را یکی‌یکی فرامیخواند و مسئولیّت هرکدام را به آنها محوّل میکند، دانه‌دانه مسئولیّتها را به زبان بی‌زبانی، با زبان قرآن و با زبان تاریخ به یارانش حالی کرد. ◾ و در آخر حسین‌بن‌علی را مورد اشاره قرار داد و گفت «لا یَوم کَیَومِكَ یا اَباعَبدِالله!»؛ مسئولیّت تو از همه سنگین‌تر است و کار بزرگ و کار آخر را تو باید انجام بدهی، و حسین انجام داد. ▫️ اینجا است که به نظر شیخ آل‌یاسین و به نظر سیّد شرف‌الدّین، قهرمان اوّل کربلا امام مجتبیٰ است و قهرمان دوّم امام حسین‌‌بن‌علی است (علیهما‌السّلام)؛ او بود که صحنه‌ی کربلا را درست کرد. 📚 کتاب (علیه‌السلام)؛ ص۱۳۲-۱۳۴| سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران 👈 در ایام محرم، هر شب بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیه‌السلام)، در این حساب منتشر خواهد شد 🏴 @Khamenei_ir