eitaa logo
بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
40.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
180 ویدیو
8.9هزار فایل
🔆بانک #جزوه_تلخیص_شرح_دروس حوزوی خواهران و برادران 🔆 اهداف: ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی #رایگان به طلاب پایه های ۱ الی ۱۰ و دروس خارج و دانشجویان مقاطع سه گانه #جهت_تبادل_تبلیغات👇 @boudoe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 جزوه و خلاصه درس دوازدهم : « إلی » ⬅️ نوعِ إلی —-» حرف جر ( بنابراین فقط یک نوع إلی داریم ) ✅ معانی إلی : پنج معنا دارد : 1- انتهای غایت زمانی یا مکانی 2- مَعیت ( و همراهی ) 3- به معنای « عند » 4- مترادف با « لام ِ جر » 5- مترادف با « في » ( معنا = ظرفیت ) ============================================ ⏪ سؤال خیلی مهم : ❓ اگر « إلی » به معنای انتهای غایت باشد ، مابعد آن در حکم ماقبلش داخل می‌شود یا خیر ؟ توضیح سؤال : در « أتموا الصیام إلی اللیل » بحث است که « لیل = شب » را هم در حکم ماقبل إلی که دارد از وجوبِ روزه صحبت می‌کند داخل کنیم —» پس بنابراین روزه در شب هم واجب باشد .. یا وارد نکنیم و روزه فقط تا شب ، واجب است و در شب وجوبی ندارد ؟! ✅ جواب : 1- اگر قرینه‌ای باشد که بر دخول یا عدم دخولِ ما بعدش در حکم ماقبل دلالت کند ( قرینه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ، کلمه بعد از إلی در حکمی که قبل إلی آمده داخل شده یا برعکس قرینه‌ای است که عدم دخولش را نشان می‌دهد ) —-» طبق همان قرینه عمل می‌کنیم ، یعنی اگر قرینه دلالت بر دخول کرد ، ما بعد را در حکم ماقبل داخل می‌دانیم و برعکس 2- اگر قرینه‌ای نباشد که بر دخول یا عدم دخولِ ما بعدش در حکم ماقبل دلالت کند ، در این صورت چند قول وجود دارد : الف- اگر کلمه بعد از إلی و کلمه قبلش از یک جنس باشند —» مابعد إلی در حکم ماقبلش داخل می‌شود ب- مطلقا داخل می‌شود ( چه از یک جنس باشند یا نباشند ) ج- مطلقا داخل نمی‌شود ( چه از یک جنس باشند یا نباشند ) 🔻 نظرِ صحیح ( نظر مصنف ) = در صورت نبود قرینه ، ما بعد إلی در حکم ماقبلش ، مطلقا داخل نمی‌شود —» علت : در بیشتر موارد با وجود قرینه ، ما بعد إلی در حکم ما قبلش داخل نمی‌شود ، پس زمانی که قرینه‌ای وجود ندارد و ما در اینکه آیا ما بعد إلی در حکم ماقبلش وارد می‌شود شک کردیم ، باید بنا را بر همان « عدم دخول » بگذاریم ================================ ⏪ إلی زمانی که به معنای « عند » باشد ، بیان کننده این است که اسم مجرورِ بعدش ، در معنایِ فاعل است ( نه اینکه از نظر نحوی ، نقش فاعلی داشته باشد ، فقط به صورت فاعل معنا می‌شود ) ❓ إلی در چه صورتی دلالت بر « فاعل بودنِ مجرورش در معنا » می‌کند ؟ این إلی بعد از « فعل تعجب » یا « اسم تفضیلی » که فایده حُب یا بغض می‌کنند می‌آید. 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
أم.mp3
6.47M
🎙 فایل صوتی درس ادبیات عرب ۴ / ویژه خواهران طلبه پایه دوم/ ( صوت درس سیزدهم : « ام ») 📙 عنوان درس: ادبیات عرب ۴ 📘مرجع: کتاب «الکافی فی المفردات » 👤صوت: توسط استاد خانم 💠 پایه: دوم 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
💠 جزوه و خلاصه درس سیزدهم : « أم » أم ، حرف است و دو نوع دارد : 1- حرف عطف( خودش بر دو قسم است که در پایین می‌آید ) 2- حرف تعریف ( مثل أل که باعث معرفه شدن اسم بعدش می‌شود ) —» این قسم از طایفه طیء و حمیر نقل شده ++++++++++++++++++++++++++ 🔻 « أم » ی که حرف عطف است ، خود به دو قسم تقسیم می‌شود : 1- متصله ( خودش بر دو قسم است که در پایین می‌آید ) 2- منقطعه( خودش بر سه قسم است که در پایین می‌آید ) =========================== ♦️ اقسامِ « أم متصله » : 1- قبلش « همزه تسویه » بیاید —» فقط بین دو جمله می‌آید که هر دو جمله با هم به تأویل دو اسم مفرد برده می‌شوند ( در معنای دو اسم مفرد خواهند بود ) 2- قبلش « همزه‌ استفهام » می‌آید که به وسیله آن همزه و أم ، « تعیینِ » چیزی ، خواسته می‌شود ( می‌خواهد که یکی از دو چیز را تعیین کنی ، این یا آن ؟ ) —-» الف- غالبا بین دو اسم مفرد می‌آید ب- گاهی بین دو جمله‌ای می‌آید که به تأویل دو اسم مفرد برده نمی‌شوند این أم با « تعیین » جواب داده می‌شود ، نه با « نعم » یا « لا » ++++++++++++++++++++++++ ⬅️ مسأله : فرق « أم » با « أو » ( هر دو حرف عطف هستند ) در عطفِ به وسیله « أو » اگر همزه قبلش : الف- تسویه باشد —-» طبق قوانین عرب ، عطف به وسیله « أو » جایز نیست ، بلکه باید از « أم » استفاده کرد —» علت : همزه تسویه بر مساوی بودن دو چیز دلالت می‌کند بنابراین باید از حرف عطفی استفاده کرد که مساوی بودن آن دو چیز در حکم را بیان کند در حالی که « أو » حرف عطفی است که می‌خواهد بگوید یکی از معطوف و معطوف علیه ، مراد متکلم است ( نه هر دو به طور مساوی ) ب- اگر همزه استفهام باشد —» طبق قوانین عرب ، عطف به وسیله « أو »جایز است و با « نعم » یا « لا » جواب داده می‌شود ( این استفهام دیگر تعیینی نیست بلکه تصدیقی است ) همه اینها برخلاف « أم » است که هم بعد از همزه تسویه می‌آید و هم بعد از همزه استفهام برای تعیین بکار می‌رود ================================= ⬅️ اقسام « أم منقطعه » : سه قسم دارد : 1- قبلش خبر محض بیاید 2- قبلش همزه غیر استفهام بیاید 3- قبلش ادات استفهامی غیر از همزه بیاید ✅ معنای « أم منقطعه : الف- معنای همیشگی —»اضراب ب- گاهی اوقات این أم دارای معنای استفهام انکاری یا استفهام طلبی نیز می‌باشد. 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ شرح لمعه ۵ جلدی با قیمت بسیار مناسب در این کانال به فروش می رسد.ارسال این کتاب برای خرید امروز بمناسبت میلاد با سعادت پیامبر رحمت ( ص ) و امام صادق علیه السلام است👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3789422751Ced3cd988e4 🔴 نخرید ضرر کردید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب پایه 📙 عنوان درس: اصول 📘مرجع: کتاب «کفایه الاصول » ✍نویسنده: مرحوم آخوند خراسانی 👤صوت: استاد محمدجواد فاضل لنکرانی ⌛️ تعداد جلسات: ۱۰۲ جلسه 🕔 زمان جلسات: ۷۳ ساعت و ۲۵ دقیقه 📖 میانگین تدریس: ۲/۸ صفحه در ساعت 🔰 شماره جلسات: جلسات ۲۰ - ۱۶👇👇
jvdfzl-kfy1-016.mp3
7.99M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب پایه 📙 عنوان درس: اصول 📘مرجع: کتاب «کفایه الاصول » ✍نویسنده: مرحوم آخوند خراسانی 👤صوت: استاد محمدجواد فاضل لنکرانی ⌛️ تعداد جلسات: ۱۰۲ جلسه ⏰ زمان کل جلسات: ۷۳ ساعت و ۲۵ دقیقه 📆 سال تدریس: ۱۳۷۲ 📔 موضوع: مقدمه - امر نهم: حقیقت شرعیه ۲   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
jvdfzl-kfy1-017.mp3
8.05M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب پایه 📙 عنوان درس: اصول 📘مرجع: کتاب «کفایه الاصول » ✍نویسنده: مرحوم آخوند خراسانی 👤صوت: استاد محمدجواد فاضل لنکرانی ⌛️ تعداد جلسات: ۱۰۲ جلسه ⏰ زمان کل جلسات: ۷۳ ساعت و ۲۵ دقیقه 📆 سال تدریس: ۱۳۷۲ 📔 موضوع: مقدمه - امر نهم: حقیقت شرعیه ۳ صحیح و اعم ۱   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
jvdfzl-kfy1-018.mp3
7.58M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب پایه 📙 عنوان درس: اصول 📘مرجع: کتاب «کفایه الاصول » ✍نویسنده: مرحوم آخوند خراسانی 👤صوت: استاد محمدجواد فاضل لنکرانی ⌛️ تعداد جلسات: ۱۰۲ جلسه ⏰ زمان کل جلسات: ۷۳ ساعت و ۲۵ دقیقه 📆 سال تدریس: ۱۳۷۲ 📔 موضوع: مقدمه - امر دهم - صحیح و اعم ۲   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
jvdfzl-kfy1-019.mp3
5.59M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب پایه 📙 عنوان درس: اصول 📘مرجع: کتاب «کفایه الاصول » ✍نویسنده: مرحوم آخوند خراسانی 👤صوت: استاد محمدجواد فاضل لنکرانی ⌛️ تعداد جلسات: ۱۰۲ جلسه ⏰ زمان کل جلسات: ۷۳ ساعت و ۲۵ دقیقه 📆 سال تدریس: ۱۳۷۲ 📔 موضوع: مقدمه - امر دهم: صحیح و اعم ۳   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
jvdfzl-kfy1-020.mp3
5.59M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب پایه 📙 عنوان درس: اصول 📘مرجع: کتاب «کفایه الاصول » ✍نویسنده: مرحوم آخوند خراسانی 👤صوت: استاد محمدجواد فاضل لنکرانی ⌛️ تعداد جلسات: ۱۰۲ جلسه ⏰ زمان کل جلسات: ۷۳ ساعت و ۲۵ دقیقه 📆 سال تدریس: ۱۳۷۲ 📔 موضوع: مقدمه - امر دهم: صحیح و اعم ۴   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 فایل صوتی کتاب شرح ابن عقیل 👤 استاد: محمدمهدی تهرانی ✅ شامل ۶۷ جلسه 📘 جلسات: ۶۰ - ۵۶👇👇
Ebneaghil056.m4a
20.66M
🎙 فایل صوتی کتاب شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک 📙 عنوان درس: نحو 📘مرجع: کتاب «شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک » 👤صوت: استاد محمدمهدی تهرانی 💠 پایه: دوم ✳️ تعداد جلسات: ۶۷ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
Ebneaghil057.m4a
18.5M
🎙 فایل صوتی کتاب شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک 📙 عنوان درس: نحو 📘مرجع: کتاب «شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک » 👤صوت: استاد محمدمهدی تهرانی 💠 پایه: دوم ✳️ تعداد جلسات: ۶۷ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
Ebneaghil058.m4a
19.91M
🎙 فایل صوتی کتاب شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک 📙 عنوان درس: نحو 📘مرجع: کتاب «شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک » 👤صوت: استاد محمدمهدی تهرانی 💠 پایه: دوم ✳️ تعداد جلسات: ۶۷ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
Ebneaghil059.m4a
22.37M
🎙 فایل صوتی کتاب شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک 📙 عنوان درس: نحو 📘مرجع: کتاب «شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک » 👤صوت: استاد محمدمهدی تهرانی 💠 پایه: دوم ✳️ تعداد جلسات: ۶۷ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
Ebneaghil060.m4a
18.41M
🎙 فایل صوتی کتاب شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک 📙 عنوان درس: نحو 📘مرجع: کتاب «شرح ابن عقیل علی الفیه ابن مالک » 👤صوت: استاد محمدمهدی تهرانی 💠 پایه: دوم ✳️ تعداد جلسات: ۶۷ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
796-fa-doroose-hozeh-payeh1-j1.pdf
9.52M
📔 فایل pdf دروس پایه اول حوزه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
796-fa-doroose-hozeh-payeh2-j2.pdf
14.47M
📔 فایل pdf دروس پایه دوم حوزه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
796-fa-doroose-hozeh-payeh3-j3.pdf
13.85M
📔 فایل pdf دروس پایه سوم حوزه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy
796-fa-doroose-hozeh-payeh4-j4.pdf
9.42M
📔 فایل pdf دروس پایه چهارم حوزه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @kotob_howzavy