eitaa logo
بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
40.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
180 ویدیو
8.9هزار فایل
🔆بانک #جزوه_تلخیص_شرح_دروس حوزوی خواهران و برادران 🔆 اهداف: ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی #رایگان به طلاب پایه های ۱ الی ۱۰ و دروس خارج و دانشجویان مقاطع سه گانه #جهت_تبادل_تبلیغات👇 @boudoe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
638-017.mp3
8.45M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب الموجز فی اصول الفقه / پایه نیمسال اول و دوم 📙 عنوان درس: اصول فقه ۱ 📘مرجع: کتاب «الموجز فی اصول الفقه » ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی 👤صوت: استاد جزائری ⬅️ تعداد جلسات: ۱۵۰ جلسه   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
638-018.mp3
7.95M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب الموجز فی اصول الفقه / پایه نیمسال اول و دوم 📙 عنوان درس: اصول فقه ۱ 📘مرجع: کتاب «الموجز فی اصول الفقه » ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی 👤صوت: استاد جزائری ⬅️ تعداد جلسات: ۱۵۰ جلسه   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
638-019.mp3
9.74M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب الموجز فی اصول الفقه / پایه نیمسال اول و دوم 📙 عنوان درس: اصول فقه ۱ 📘مرجع: کتاب «الموجز فی اصول الفقه » ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی 👤صوت: استاد جزائری ⬅️ تعداد جلسات: ۱۵۰ جلسه   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
638-020.mp3
7.72M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب الموجز فی اصول الفقه / پایه نیمسال اول و دوم 📙 عنوان درس: اصول فقه ۱ 📘مرجع: کتاب «الموجز فی اصول الفقه » ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی 👤صوت: استاد جزائری ⬅️ تعداد جلسات: ۱۵۰ جلسه   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
01-نمودار-الموجز.-مقدمات.pdf
6.2M
📒 جزوه نموداری کتاب الموجز فی اصول الفقه / اصول ۱ 📘 مقدمه / از الامر الاول تا الامر الثانی عشر ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
02 نمودار الموجز. المقصد الاول فی الاوامر.pdf
11.56M
📒 جزوه نموداری کتاب الموجز فی اصول الفقه / اصول ۱ 📘 المقصد الاول فی الاوامر ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
03 نمودار الموجز. المقصد الثانی فی النواهی.pdf
2.61M
📒 جزوه نموداری کتاب الموجز فی اصول الفقه / اصول ۱ 📘 المقصد الثانی فی النواهی ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
04 نمودار الموجز. المقصد الثالث فی المفاهیم.pdf
3.3M
📒 جزوه نموداری کتاب الموجز فی اصول الفقه / اصول ۱ 📘 المقصد الثالث فی المفاهیم ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
05 نمودار الموجز. المقصد الرابع فی العموم و الخصوص.pdf
3.34M
📒 جزوه نموداری کتاب الموجز فی اصول الفقه / اصول ۱ 📘 المقصد الرابع فی العموم و الخصوص ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
06 نمودار الموجز. المقصد الخامس فی المطلق و المقید.pdf
3M
📒 جزوه نموداری کتاب الموجز فی اصول الفقه / اصول ۱ 📘 المقصد الخامس فی المطلق و المقید و المجمل و المبین ✍نویسنده: آیت‌الله جعفر سبحانی   🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ ضرورت حذف رشته فلسفه دین از دانشگاه‌ها 🔹مبلغ نوشت: لافتس می‌گوید دانشگاه باید سکولار باشد چون فلسفه دین، عقل را کنیز ایمان کرده است بنابراین نباید در آکادمی جایی برای آن متصور شد. استدلال دیگر وی این است که ایمان فاقد بار معنویتی است بنابراین هرچه بر چنین پایه‌ای باشد باید از ساحت آکادمی حذف شود 🔹به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا، مهدی غیاثوند، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، در «مدرسه پائیزه‌ زمینه‌های فلسفی فلسفه دین» که از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود با موضوع «پایان یا امتداد فلسفه دین» سخنرانی کرد.در ادامه گزیده سخنان وی را می‌خوانید: وقتی از پایان فلسفه دین حرف می‌زنیم دو مقصود را در نظر داریم؛ یکی اینکه فلسفه دین به پایان راه خود رسیده و دیگر فلسفه دین نداریم. این حرفی نیست که بتوان آن را جدی گرفت چراکه وقتی ما درباره فلسفه دین صحبت می‌کنیم یعنی فلسفه دین وجود دارد. اما معنای دیگر، فلسفی است یعنی فلسفه دین دچار تناهی امکانات شده است. منظور از تناهی امکانات این است که ظرفیت‌هایی که فلسفه دین برای پژوهش دارد یا همگی محقق شده یا به نحوی فیصله پیدا کرده‌اند که این ادعا هم حامیان زیادی ندارد. دیدگاه دیگری به صورت شفاف درباره پایان فلسفه دین صحبت کرده‌ است که با کار تراکاکیس آغاز شد. حرف وی این بود که ما باید به فلسفه کنونی پایان دهیم و به سمت فلسفه دینِ قاره‌ای حرکت کنیم 🔹دیدگاه‌های لافتس درباره فلسفه دین لافتس برای ادعای خود دلایلی دارد. استدلال اول این است که علم دائما در فلسفه دین دچار خدشه می‌شود بنابراین چرا یکبار برای همیشه کنار گذاشته نشود. وی در استدلال دوم می‌گوید که فلسفه دین مستلزم پذیرش هویت‌هایی همانند خدایگان باستان، ارواح حیوانات و …. برای بحث است که پذیرش آنها دون شأن فلسفه است. اینجا باید بررسی کنیم که بحث کردن درباره چه چیزی در شأن فلسفه دین است و چه موضوعاتی باید موضوع دانش قرار بگیرند. در این زمینه باید به صورت مفصل درباره هنجارها و ضوابط حرف بزنیم و مباحث ما جامع باشد و جلوی برخی از خلاقیت‌ها را نگیرد. استدلال دیگر وی این است که می‌گوید دانشگاه باید سکولار باشد چون فلسفه دین، عقل را کنیز ایمان کرده است بنابراین نباید در آکادمی جایی برای آن متصور شد. استدلال دیگر وی این است که ایمان فاقد بار معنویتی است بنابراین هرچه بر چنین پایه‌ای باشد باید از ساحت آکادمی حذف شود. این استدلالی است که می‌توان آن را بامزه تلقی کرد در حالی‌که معرفت در فلسفه دین از موضوعات محوری بوده و برای همیشه هست بنابراین به راحتی نمی‌توان حکم به تعطیلی مباحث دیگران داد. استدلال دیگر این است که فلسفه دین با همه باورهای ایمانی ادیان به صورت یکسان برخورد نمی‌کند. استدلال دیگری که وی می‌کند این است که فلسفه دین درنیافته است که باورهای ادیان، تعارض درونی دارند بنابراین هیچکدام از استدلال‌ها، خدای خاصی همانند اسلام یا مسیحیت را اثبات نمی‌کنند. انگار در اینجا دیگر مخاطب وی ملحدین نیستند بلکه مخاطب این سخن وی مومنین هستند و خطاب به آنها می‌گوید آن چیزی که شما دنبال آن هستید از مباحث شما بیرون نمی‌آید بنابراین باید فلسفه دین پایان پیدا کند. نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که هرچند فلسفه دین در شکل کنونی، آرمانی نیست اما هنوز با حذف آن از ساحت عقلی آکادمی فاصله زیادی داریم. 🔹نقد دیگاه تراکاکیس یکی از مخالفان تراکاکیس، در جایی وی را متهم کرده که از پایان فلسفه دین صحبت کرده و شهر را شلوغ می‌کند اما از پس این موضوع بر نمی‌آید. وی معتقد است مشکل فلسفه دین موجود این است که دفاعیه‌پرداز است و اتفاقاً به اندازه کافی علمی نیست و اگر به سمت هنجارهای اصلی علم همانند رها بودن از پیش ‌فرض‌های متافیزیکی برویم آنگاه با شاخه‌ای از فلسفه مواجه خواهیم بود که شایستگی ادامه پیدا کردن را دارد اما با تراپاکیس اشتراک نظر دارد که فلسفه دین کنونی از این خصوصیات برخوردار نیست. بنابراین فلسفه دین باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کند. به نظر وی موضوع فلسفه دین باید فقط استدلال‌هایی باشد که طرفین به هم ارائه می‌دهند. جان لافتس نیز می‌گوید پژوهش‌هایی که در فلسفه دین انجام می‌دهیم واقعیت‌هایی را برای ما روشن نمی‌کنند و شبیه به فانتزی‌پردازی هستند. وی می‌گوید مشکل فلسفه دین موجود در دفاعیه‌پردازی یا بهره‌گیری از هنجارهای علمی نیست بلکه مشکل این است که اساساً هیاهو بر سر هیچ است یعنی درباره چیزی حرف می‌زند که درست نیست درباره آن حرف زد. وی مخاطب خود را خداباوران قرار نمی‌دهد بلکه ملحدان، طرف وی هستند لذا گویی در فضایی هستیم که درباره اراده آزاد یا سرشت ذهن حرف می‌زنیم بنابراین باید شجاعانه دست به حذف این رشته از ساحت آکادمی زد. به گفته وی این رشته در دانشگاه سکولار نمی‌تواند وجود داشته باشد 💢 ادامه پست بعدی👇👇 @Kotob_howzavy
🔹دیدگاه موافقان پایان فلسفه دین یک دیدگاه دیگر درباره پایان فلسفه دین معتقد است است که فلسفه دین کنونی باید پایان پیدا کرده و از نو بازسازی و حتی از مرحلهِ موضوع، تأسیس شود. این دو دیدگاه بیش از آنکه از پایان به معنای دقیق کلمه سخن بگویند در واقع از تغییر سخن می‌گویند. همچنین دیدگاه آنان درباره پایان را می‌توان مقداری دراماتیک دانست. اما موضع دیگر که شفاف‌تر و صریح‌تر است موضع، جان لافتس است که درباره تغییر صحبت نمی‌کند بلکه مدعی است فلسفه دین با هر سبک و سیاقی باید از ساحت آکادمیک حذف شود. نیک تراکاکیس می‌گوید فلسفه دین کنونی مبتنی بر هنجارهای علمی است یعنی صدق، منطقی بودن و عقلانیت برای آن مهم است. به طور مشخص‌تر می‌توان گفت که وی فرض را بر این گذاشته که فلسفه دین کنونی همان فلسفه تحلیلی دین است. وی می گوید اگر موضوع فلسفه دین را در نظر بگیریم که یک واقعیت دیگر و متعالی است بنابراین انتظار نا به جایی است که از حوزه‌ای از فلسفه‌ورزی که در پارادایمِ ساینس قرار می‌گیرد انتظار داشته باشیم در این زمینه راهگشا باشد بنابراین عملا ما را به این سمت می‌کشاند که فلسفه دین کنونی باید پایان پیدا کند چون اساسا دست آن از دامان امر متعالی دور است. وی دعوت می‌کند به سمت شیوه‌هایی از فلسفه ورزی در موضوع دین برویم که با این موضوع متفاوت تناسب دارند 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy
✅ فراخوان حمایت از مستعدان برتر حوزوی توسط بنیاد ملی نخبگان ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ( پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی مستعدان برتر حوزوی کشور - طرح شهید وزوایی ویژه طلاب ) ✅ تمدید فراخوان دوره دهم شناسائی استعدادهای برتر حوزه های علمیه ( آخرين روز ) ↩️ جزئیات بیشتر اینجا👇 https://eitaa.com/joinchat/2028601518C206be531e4 🔴 علاقه مندان بیایند🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ فایل صوتی درس دانش صرف ✅ استاد: یونس بختی ✅ شامل ۱۳۱ جلسه ✅ بخش هشتم: جلسات ۸۱ - ۹۰👇👇
6efda618-52020081895735.mp3
4.81M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
52ee4d18-02020081895812.mp3
4.81M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
0bdf69e2-a2020081895849.mp3
4.85M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
6644903a-b2020081895927.mp3
4.81M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
8c54e311-520200818100006.mp3
4.81M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
a0e0e102-020200818100055.mp3
5.31M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
bc51e2e4-220200818100153.mp3
4.98M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy
b7a68f1a-a20200818100232.mp3
4.81M
🎙 فایل صوتی تدریس کتاب دانش صرف- پایه اول 📙 عنوان درس: صرف 📘مرجع: کتاب «دانش صرف » ✍نویسنده: سیدحمید جزایری 👤صوت: استاد یونس بختی ◽️تعداد جلسات: ۱۳۱ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔‌ @kotob_howzavy