eitaa logo
بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
40.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
180 ویدیو
8.9هزار فایل
🔆بانک #جزوه_تلخیص_شرح_دروس حوزوی خواهران و برادران 🔆 اهداف: ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی #رایگان به طلاب پایه های ۱ الی ۱۰ و دروس خارج و دانشجویان مقاطع سه گانه #جهت_تبادل_تبلیغات👇 @boudoe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
arabi-moaser_14_.mp3
16.53M
📢 صوت تدریس کتاب قرائه و فهم النصوص العربیه ( عربی معاصر ۱ ) /سطح ۲ ✍ نویسنده: امیر امینی و داود فائزی نسب 🔰 تعداد جلسات: ۱۵ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
arabi-moaser_15_.mp3
14.48M
📢 صوت تدریس کتاب قرائه و فهم النصوص العربیه ( عربی معاصر ۱ ) /سطح ۲ ✍ نویسنده: امیر امینی و داود فائزی نسب 🔰 تعداد جلسات: ۱۵ جلسه 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03تفسیر المیزان ص56 تا 73مباحث اعجاز و تحدی.pdf
360.3K
✳️ سوره مبارکه بقره تفسیر آیات۲۱ تا ۲۵ پیرامون اعجاز و تحدی متن ج۱، ص ۵۸-۵۶ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
کارگاه مطالعه موفق.pdf
398.4K
؛ حوزوی 🔻متن این جزوه به مناسبت برگزاری کارگاه روش مطالعه موفق حوزی برای طلاب مدرسه علمیه امام زین العابدین علیه السلام تدوین شده است. 🔻اگه حس کردین مباحثش مفید میتونه باشه، میتونید به دست بقیه طلاب و هم بحثی هاتون برسونید. (مخصوصا به طلاب مبتدی تر) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
معین الطلاب فی تصریف الافعال - دفتر اول.pdf
1.79M
📘معین الطلاب فی تصریف الافعال دفتر اول 📌این ، دفتر تمرین صرف فعل ثلاثی مجرد است. 📌در این دفتر صرف 39 نمونه فعل از افعال ثلاثی مجرد از طلاب خواسته شده است. 📌با انجام تمارین این کتاب از همه الگوهای فعل ثلاثی مجرد (سالم و ناسالم) در حالت های مختلف یک نمونه انجام میشود. 📌مخاطب این کتاب خصوصا طلاب می باشند. همچنین سایر کسانی که قصد مرور صرف را دارند میتواند مفید باشد. 🌱اساتید محترم صرف و طلاب میتوانند فایل این کتاب را چاپ و استفاده کنند. (استفاده تجاری شرعا مجاز نیست). 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 صوت تدریس کتاب درسنامه علم صرف ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری / فرامرز علیزاده 🔰 این کتاب به عنوان متن درسی و آموزشی برای طلاب خواهر تدوین شده است، کلیه قواعد مربوط به علم صرف به صورت درس نامه و حل تمرین مورد بحث قرار گرفته است. 🔰 تعداد جلسات: ۱۵ جلسه👇👇
AUD-20210505-WA0008.mp3
12.07M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سوالات جلسه اول کارگاه صرف: س۱. ملاک تدوین قواعد ادبیات عرب، چه زمانی از تاریخ بوده است؟ س۲. کَشْکَشة چه کسانی بودند؟ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
202030_1776600929.mp3
15.44M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه پنجم: س۱. بصریّون و کوفیّون، ریشه کلمه اوّل را چه میدانند؟ الف. وَوَل ب.وَأل ج. أَوَل د. هر سه س٢. وزن کلمه اوّل را بنا بر نظر کوفیّون و بصریّون بنویسید: س٣. چنانچه مؤنث اوّل، اُولی و جمعش أُوَل باشد، کلمه أوّل بر وزن اَفْعَل است یا فَوْعَل؟ چرا؟ س۴. در شرح شافیه و شرح کافیه برای کلمه اوّل دو استعمال ذکر شده. ان دو استعمال را بنویسید: 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
33765978.mp3
12.66M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده ( صوت جلسه هفتم موجود نیست ) 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه ششم: س۱. نظر کوفیّون و بصریّون در خصوص ریشه و وزن کلمه انسان را بنویسید: س۲. ابن انباری در کتاب الانصاف، کدامیک از اقوال زیر را در خصوص ریشه و وزن کلمه انسان، مناسبتر میداند؟ الف. نَسِیَ/اِفعان ب. نَسِیَ/فِعلان ج. انس/اِفعان د.انس/فِعلان س۳. دو قول بصریّون در خصوص ریشه انسان را بنویسید: س۴. در ردّ قول اینکه چون مصغر انسان اُنیسیان است، پس ریشه آن نَسِیَ است، دو مثال دیگر بنویسید: 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه هفتم: س۱. ترجمه 4 شکل استعمال ملک را بنویسید: مُلْک: مَلِک: مِلْک: مَلَک: س٢. دو قول در ریشه و حروف اصلی ملائکة را نوشته و بفرمایید ترجیح با کدام قوله؟ چرا؟ س۳. کدام جمله در خصوص قلب مکانی، نادرست است؟ الف. غالبا در کلمات معتل و مهموز اتفاق می افتد. ب. غالبا در عین الفعل و لام الفعل صورت می گیرد. ج. در کلمه اَحَد با توجه به کلمات هم خانواده، قلب مکانی صورت گرفته. د. در کلمه حادی، با توجه به کلمات هم خانواده، قلب مکانی صورت گرفته 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
8 (1).mp3
14.5M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه هشتم: س۱. با توجه به اینکه در کلمات زیر قلب مکانی صورت گرفته، وزن انها را بنویسید: أََیِسَ: أَرْءام: جاءٍ: أَشْیاء: س٢. کدامیک، از راههای شناخت قلب مکانی نمی باشد؟ الف. قلة استعمال ب. عدم اعلال ج. عدم ادغام د. اجتماع دو همزه س٣. مهمترین راه شناخت قلب مکانی کدام است؟ الف. منع صرف بدون علت ب. کلمات هم خانواده ج. عدم اعلال د. اصل کلمه(مصدر) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
33853088.mp3
14.42M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه نهم: س۱.جملات صحیح و غلط، در خصوص راه تشخیص فعل لازم و متعدی را مشخص کنید: الف.فعلهای لازم فارسی، ممکن است در عربی لازم یا متعدی باشند. ب. فعلهای لازم و متعدی فارسی، در بسیاری از موارد با نظیر خود در عربی منطبق می باشند. ج. در انتهای فعل متعدی باید بتوان ه ضمیر اورد. د. در ترجمه فارسی فعل متعدی ، باید بتوان چه کسی را یا چه چیزی را، اورد. ه. فعل ترسید،درفارسی لازم ولی خافَهُ،درعربی متعدی است. و. عبارت در مقابل دشمن مقاومت کردم، در فارسی متعدی و عربی ان قاومتُ الاَعداءَ ، لازم است. س۲. عباس حسن مؤلف کتاب نحو وافی، فعلها را از جهت لازم و متعدی، به ٤ دسته تقسیم کرده، برای هر کدام مثال مناسب بزنید: ١. فعل خالص متعدی ٢.فعل خالص لازم ٣. فعل دو وجهی ٤. نه لازم نه متعدی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
33853239.mp3
15.87M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه دهم: س۱. ترکیب قید فوراً فارسی، در عربی چگونه است؟ س۲. با توجه به اینکه در زبان فارسی غالباً به جای استفاده از فعل مجهول از سوم شخص جمع استفاده می شود، خُلِقَ الانسانُ ضعیفاً را ترجمه کنید: س۳. با توجه به فرمول فعل مجهول در فارسی (صفت مفعولی فعل معین شدن) ترکیب صفت مفعولی را با ذکر مثال بنویسید: س۴.افعال مجهول ناپذیر، دو دسته اند، آنها را نام برده برای هر دسته یک مثال مناسب بنویسید: 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
160715483960bf314857fc7db180080a92a0f95b1f.mp3
15.35M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه یازدهم: س۱. با توجه به استدلال مذکور در درس، چرا اِلْوِ فعل ماضی نیست؟ س٢. با توجه به استدلال مذکور در درس، چرا اِلْوِ فعل مضارع نیست؟ س٣. با توجه به استدلال مذکور در درس، چرا اَلْوِ امر غایب نیست؟ س٤. هر کدام از رموز 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
1_659223514_5978642828773820366.mp3
16.7M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سؤالات کارگاه صرف، جلسه دوازدهم س1. با توجه به رموز بابهای ثلاثی مجرد، باب کدامیک نادرست است؟ الف. یَسَرَ یَیْسِرُ=ض ب. خَشِیَ یَخْشَیُ=ح ج. دَعَا یَدْعُو=ن د. رَعَیَ یَرْعَی=م س٢. با توجه به رموز بابهای ثلاثی مجرد، باب کدامیک صحیح است؟ الف. قال یَقُول=ن ب. باعَ یَبیعُ=س ج. وَعَدَ یَعِدُ=م د. وَقَی یَقِی=ح س٣. با توجه به أیه شریفه وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ، کدام گزینه در خصوص ریشه فعل قَرْنَ صحیح است؟ الف. وَقَرَ ب. قَوَرَ ج. قَیَرَ د. ب و ج 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
1_674966622_5978642828773820367.mp3
15.35M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه سیزدهم: س1. فعلهای اِدَّرَکَ و اِدّایَنَ و اِصَّدَّرَ به ترتیب از کدام باب می باشند؟ الف. تفعّل.تفاعل.افتعال ب. افتعال.تفاعل.تفعّل ج.تفعّل.افتعال.تفاعل د.افتعال.تفعّل.تفاعل س٢. غالب قواعدی که در بابها پیاده می شود، در کدام باب است؟ الف.افتعال ب.تفعل ج.تفاعل د. هر سه س3. جاهای خالی را تکمیل نمائید: الف. در باب افتعال هر گاه فاءالفعل............... باشد تای باب به طاء تبدیل می شود؛ ب. در باب افتعال هر گاه فاءالفعل د ذ ز ، باشد....... تبدیل به ........ می شود. 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
1_689202390_5978642828773820368.mp3
15.3M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه چهاردهم: س1. حروف اصلی دو فعل اِتَّسَعَ و تَظَنّى را با احتمالات ممکنه بنویسید: س٢. با توجه به ترجمه دو فعل نَبَلَ(مهیّا شد) و تَبَلَ( بیمارشد)فعل اِنْتَبَلَ در جمله اِنتَبلَ زیدٌ لِلحَرب، از باب افتعال است یا انفعال؟ س٣. با توجه به دو عبارت: یازید کِلْ هذاالبرتقال، و یازید کِلْ انتَ فی هذاالامر، حروف اصلی دو فعل کِلْ به ترتیب کدام است؟ الف. وکل.کیل ب. کیل.وکل ج. کول. کیل د. وکل. یکل س٤. فعل هِدَّی یَهِدِّی، از چه بابی است؟ مراحل تغییراتشان را بنویسید: 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
1_689219065_5978642828773820369.mp3
16.82M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده ( جلسه پایانی ) 📝 سؤالات کارگاه صرف جلسه پانزدهم: س1.کدام گزینه در خصوص کلمه عِفریت، صحیح است؟ الف. خماسی مجرد ب. رباعی مزید بر وزن فِعْلیل ج. رباعی مزید بر وزن فِعْلِلْتْ د. ثلاثی مزید س٢. تَمَرْکَزَ بر کدامیک از وزنهای زیر است؟ الف. تَفَعْلَلَ ب. فَعَلْلَلَ ج. تَمَفْعَلَ د الف و ج س٣. جمله أَنُلْزِمُکُمُوها (آیه ٢٨ سوره هود) را به صورت جزء جزء نوشته و به اختصار هر جزء را توضیح دهید: 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
33721489.mp3
11.53M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه دوم: س۱. به مفهوم آیه های45و 46 و 47 سوره نحل دقت کنید. با توجه به فرمایش استاد، تخوّف در ایه 46 به چه معناست؟ س۲. ایا در قران از استعمالات غیر فریشی نیز استفاده شده؟ مثال بزنید. س۳. اسم مفعول عابَ یَعیبُ، مَعیب می شود یا مَعْیُوب؟ توضیح دهید. س٤. چرا اسْتَحوَذَ در أیه ١٩ سوره مجادله اعلال نشده است؟ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
33765691.mp3
13.58M
📢 صوت کارگاه تدریس کتاب درسنامه صرف کاربردی ✍ نویسنده: سیدحمید جزائری و فرامرز علیزاده 👤 صوت: استاد فرامرز علیزاده ( صوت جلسه چهارم موجود نیست ) 📝 سوالات مربوط به جلسه سوم کارگاه صرف: س۱.ریشه و حروف اصلی ذا به معنای صاحب کدام است؟ الف. ذَوَی ب. ذَوَو ج. ذَیَی د. ذای س٢. از لفیف مقرون(فاء و عین) در عربی چند کلمه بکار رفته است؟ الف. 6 ب.7 ج.8 د.9 س۳. از کدام قسم لفیف مفروق( فاء و لام ) در عربی کلمه ای استعمال نشده است؟ الف. هر دو واو ب. هر دو یاء ج. اولی واو دومی یاء د. اولی یاء دومی واو س۴. از کدام نوع لفیف مقرون(عین و لام) فقط یک کلمه استعمال شده است؟ الف. هر دو واو ب. هر دو یاء ج. اولی واو دومی یاء د. اولی یاء دومی واو س۵. چرا قَوِیَ در اصل قَوِوَ بوده است؟ و چه اعلالی بر ان جاری شده است؟ 📝 سوالات کارگاه صرف جلسه چهارم: س۱. کتاب المُمْتِع فی التصریف، اثر چه کسی است؟ الف. سیوطیّ ب. سیبویه ج. ابن عصفور د. ابن عقیل س۲. تفکیک مناسب مربوط به کلمات عجمی در خصوص اشتقاق و تصرف آنها را بنویسید: س۳. چرا نیسابوری در کتاب شرح النظام ، منجنیق را مُعَرّب می داند؟ س۴. کلمه شیراز، عجمی است یا عربی؟ توضیح دهید 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
1_1726097028.pdf
517K
🔰 جزوه صرف کاربردی 👤 استاد: علیزاده ✍ تهیه و تدوین: مرضیه خورشیدوند و سیده فرشته موسوی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @Kotob_howzavy