eitaa logo
حرف مردم
141 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
4.8هزار ویدیو
14 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم انتقاد و پیشنهاد @ahmad_m313 @shahadat_114
مشاهده در ایتا
دانلود
۳.۱ - 👈شرایطی که از سوی ائمه (علیهم‌السّلام) برای نایبان عام ذکر شده، عبارت است از این که آنان باید از  (علیهم‌السّلام)، ، ، ، ، مخالف با هواهای نفسانی و... باشند. این شرایط، در روایات مختلفی بیان شده است: ◀️۱- امام صادق (علیه السلام) هر کس از شما، حدیث ما را روایت کند و در حلال و حرام ما نظر افکند، و احکام ما را شناخته باشد، او را به عنوان  ؛ زیرا من، او را حاکم بر شما قرار دادم.»(۸) ◀️۲- امام صادق (علیه السلام) در حدیث دیگری می‌فرماید: .. امّا هر کدام از فقها که نگهدار نفس خود و حافظ دینش باشد و با هواهای نفسانی مخالفت کرده، مطیع اوامر الهی باشد، باید از او  کنند...»(۹) ◀️۳- امام مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) نیز در پاسخ به سؤالی که از آن حضرت در مورد تکلیف شیعه در دوران غیبت، شده بود، می‌فرماید:  ؛ امّا در حوادثی که رخ می‌دهد، به راویان احادیث ما مراجعه کنید. آنان،  بر شما هستند و  هستم...»(۱۰) ♻️هر چند نبوّت با پیامبری رسول گرامیاسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) خاتمه یافته، ولی ختم نبوت، ختم راهنمایی الهی (وحی) است و نه ختم رهبری الهی (یعنی امامت)؛ چرا که امامت و نبوت، دو منصب و دو شان هستند که احیاناً قابل تفکیک‌اند.» [۱۱] و چون اسلام به عنوان آخرین دین و کامل‌ترین دین است، باید فردی برای  وجود داشته باشد. بعد از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) این منصب، از سوی خداوند، به امامان معصوم (علیه السلام) واگذار شده است و چون آخرین امام (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) مستور شده و غایب شده‌اند، برای اداره‌ی جامعه در دوره‌ی غیبت، نایبان عامی‌ تعیین شده‌اند که عهده‌دار وظیفه‌ی رهبری جامعه در این دوره هستند؛ البته، معلوم است که برخی از کمالات و مقامات ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السّلام) قائم به نفس قدسی آنان است، مانند ولایت تکوینی و  و... این نوع مقامات، نه نیابت بردار است و نه نیاز به این است که در زمان غیبت، در این مناصب هم نیابتی باشد، امّا مناصب دیگر، از قبیل فتوا و بیان احکام الهی و منصب قضا و و رهبری جامعه و اداره‌ی امور مملکت اسلامی، قطعاً، از وظایف نایب عام امام زمان (علیه السلام) به شمار می‌آید. بنابراین، می‌توان گفت، اساسی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی نایبان عام، (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ائمه اطهار (علیهم‌السّلام) است، بدین معنا که چون نایب عام، است، پس خود به خود، همه‌ی رسالت‌ها و وظایف اجتماعی آنان به وی می‌شود. 🔰امام صادق (علیه السلام) در این مورد می‌فرماید: «علماء، وارثان انبیایند. این وراثت، برای درهم و دینار نیست، بلکه . پس کسی که از آن علم بگیرد، بهره‌ی فراوانی نصیبش خواهد شد.»[۱۲] 👇
👈می‌توان گفت، اهم وظایف نایبان عام، از موارد زیر است: ۳.۲ - احکام از منابع 📖در این مورد قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْلا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَة مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ اِذا رَجَعُوا اِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ؛[۱۳] شایسته نیست مومنین همگی کوچ کنند. پس چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند تا در دین تفقّه یابند و به هنگام بازگشت به قوم خود، آنان را بیم دهند، شاید بترسند و خودداری کنند؟» ◀️بنابراین، نایبان عام، باید در دین داشته باشند و مسائل اعتقادی، اخلاقی، فقهی، ،... را با رجوع به قرآن و سنّت و ادله‌ی عقلی، استباط کنند و امّت اسلامی‌ را از قوانین بشری بی نیاز کنند. ۳.۳ - ◀️همان گونه که در صفحات قبلی گذشت، یکی از شرایط نایب عام، حافظ دین بودن او است. بنابراین، وی، باید دین را از تحریف منحرفان حفظ کند و با پاسخ دادن به ، از و سست شدن احکام الهی، کند. ۳.۴ - ◀️چون دین اسلام، است و احکام آن اعم از اقتصادی، سیاسی، قضایی، و... تا روز قیامت ادامه دارد و لازم الاجراء است. این دوام احکام، را می‌طلبد که تحقّق اهداف و احکام اسلامی‌ را در زمان غیبت کبری تضمین کند و مسلم است که تحقّق احکام اسلام جز از رهگذر حکومت اسلامی، امکان پذیر نخواهد بود و حکومت اسلامی، در صورتی اسلامی‌خواهد بود که حاکم و رهبر آن حکومت، از میان و واجد شرایط تعیین گردد. امام حسین (علیه السلام) می‌فرماید:(۱۴)  جریان امور و احکام، باید به دست به خدا و امنای بر حلال و حرام خدا باشد.» 👈در  ، را به حال خود و آنان را بدون تکلیف نگذاشته است. این نایبان عام هستند که وظیفه اداره و سرپرستی امّت اسلامی‌ را بر عهده دارند و باید به این کار ادامه دهند تا آن را به حضرت صاحب الامر (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) دهند. 👇
۳.۴.۱ - در عصر غیبت ◀️مجموعه وظایفی که در زمان غیبت بر عهده شیعیان است و برخی از آن‌ها به اجمال از نظر گذشت، زمانی دست یافتنی است که شیعیان از تمرکز در رفتار فردی خارج و به امور اجتماعی نیز اهمیت داده و به لوازم و ضرورت‌های حیات اجتماعی پایبند باشند. امام خمینی درباره تکلیف مسلمانان در عصر غیبت و چگونگی اداره امور مسلمین در این دوره، در کتاب ولایت فقیه می‌نویسد: اکنون که شخص معینی از طرف خدای تبارک‌وتعالی برای احراز امر حکومت در دوره غیبت تعیین نشده است، تکلیف چیست؟ آیا باید اسلام را رها کنید؟ دیگر اسلام نمی‌خواهیم؟ اسلام فقط برای دویست سال بود؟ یا این‌که اسلام تکلیف را معین کرده است، ولی تکلیف حکومتی نداریم؟ معنای نداشتن حکومت این است که تمام حدود و ثغور مسلمین از دست برود؛ و ما با بی‌حالی دست روی دست بگذاریم که هر کاری می‌خواهند بکنند. و ما اگر کارهای آن‌ها را امضا نکنیم، رد نمی‌کنیم. آیا باید این‌طور باشد؟ یا این‌که حکومت لازم است؛ و اگر خدا شخص معینی را برای حکومت در دوره غیبت تعیین نکرده است، لکن آن خاصیت حکومتی را که از صدر اسلام تا زمان حضرت صاحب (علیه‌السّلام) موجود بود، برای بعد از غیبت هم قرار داده است. این خاصیت که عبارت از علم به قانون و عدالت باشد، در عده بی‌شماری از موجود است. اگر با هم اجتماع کنند، می‌توانند حکومت عدل عمومی در عالم تشکیل دهند.[۱۵ ۳.۵ - ضرورت و بداهت ولایت فقیه ◀️ از موضوعاتی است که تصور آنها موجب تصدیق می‌شود، و چندان به برهان احتیاج ندارد؛ به این معنی که هر کس عقاید و احکام اسلام را حتی اجمالاً دریافته باشد چون به ولایت فقیه برسد و آن را به تصور آورد، بی‌درنگ تصدیق خواهد کرد، و آن را ضروری و بدیهی خواهد شناخت. این‌که امروز به ولایت فقیه چندان توجهی نمی‌شود و احتیاج به استدلال پیدا کرده، علتش اوضاع اجتماعی مسلمانان عموماً، و حوزه‌های علمیه خصوصاً، می‌باشد.»[۱۶] 👇
۳.۶ - ولایت فقیه در زمان غیبت ◀️فقیه جامع‌الشرایط در عصر غیبت حضرت ولی‌الله الاعظم (ارواحنافداه)، نه تنها بر ایتام و سفها و مجانین فاقد ولی قهری و وصی بلکه در بر جامعه اسلامی ولایت دارد، همان‌گونه که حضرت رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) و ائمه معصومین (علیهم‌السّلام) ولایت داشتند. امام خمینی برای جلوگیری از هرگونه غلو و افراط‌گرایی و برداشت‌ها و خیالات ناروا، در کتاب ولایت فقیه می‌نویسند: «وقتی می‌گوییم ولایتی را که رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و ائمه (علیه‌السّلام) داشتند، بعد از غیبت فقیه عادل دارد، برای هیچ‌کس این توهّم نباید پیدا شود که مقام فقها همان مقام ائمه (علیه‌السّلام) و رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) است. زیرا اینجا صحبت از ، بلکه . 👈«ولایت» یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه است؛ نه این‌که برای کسی شأن و مقام غیرعادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد. به‌عبارت‌ دیگر، «ولایت» مورد بحث، یعنی حکومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصوری که خیلی از افراد دارند، امتیاز نیست بلکه وظیفه‌ای خطیر است. «ولایت فقیه» از امور اعتباری عقلایی است و واقعیتی جز جعل ندارد، مانند جعل (قرار دادن و تعیین) قیّم برای صغار. قیم ملت با قیم صغار از لحاظ وظیفه و موقعیت هیچ فرقی ندارد. مثل این است که امام (علیه‌السّلام) کسی را برای حضانت، حکومت، یا منصبی از مناصب، تعیین کند. در این موارد که رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و امام با فقیه فرق داشته باشد.»[۱۷] 👇
۳.۷ - مسلمین توسط فقیه ◀️گرچه فقیه همان‌گونه که سخن رفت در جمیع صور بر جامعه اسلامی ولایت دارد لیکن تولی امور و تشکیل حکومت امری است که به آرای اکثریت مسلمین بستگی دارد که در صدر اسلام از آن به بیعت با ولی مسلمین تعبیر می‌شده است. امام خمینی (قدس‌سره) در این خصوص ‌که «در چه صورت فقیه جامع‌الشرایط بر جامعه اسلامی ولایت دارد.» در ۲۹ دی ۱۳۶۶ مطابق با ۲۸ جمادی‌ الاول ۱۴۰۸ و به دنبال استفتاء نمایندگان خویش در دبیرخانه ائمه جمعه سراسر کشور، می‌فرماید: «بسمه‌ تعالی‌ ولایت‌ در جمیع‌ صور دارد. لکن تولی امور مسلمین و تشکیل حکومت بستگی دارد به آرای اکثریت مسلمین، که در قانون اساسی هم از آن یاد شده است، و در صدر اسلام تعبیر می‌شده به بیعت با ولیّ مسلمین. روح اللَّه الموسوی الخمینی‌.»[۱۸] 👈بنابراین ولایت فقیه جامع شرایط فی‌نفسه منوط به آرای اکثریت نیست و بدون آرای اکثریت آنان، بلکه حتی با رأی آنان به عدم (رای منفی اکثریت)، است لیکن تولی امور مسلمین و تشکیل حکومت بستگی به آرای اکثریت مسلمین دارد، حتی نسبت به بعضی مراتب مانند ولایت بر ایتام و مجانین و اوقاف بدون متولی و وصایایی که وصی ندارد، مشروط به اعلم بودن فقیه نیست.[۱۹]  و اما در امر تقلید، در صورت امکان باید از پیروی کرد بنا بر احوط[۲۰]  و همچنین در قاضی اعلمیت شرط است علی الاحوط نسبت به کسانی که در آن شهر یا شهرهای نزدیک آن، که بردن دعاوی به آن‌ها موجب حرج نیست.[۲۱] ۳.۸ - حدود احکام سلطانیه ◀️از نظر امام خمینی، حاکم به ما هو حاکم، در همه امور حق وضع مقررات در جهت حفظ مصالح و تامین منافع مردم و کشور را دارد. بر همین مطلب گواهی می‌دهد این‌که در پاسخ به استفتاء رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر این‌که: «۱. حبس‌، نفی بلد، تعطیل محل کسب، منع از ادامه خدمت در ادارات دولتی، جریمه مالی و به‌طورکلی هر تنبیهی که به نظر برسد موجب تنبه و خودداری از ارتکاب جرایم می‌گردد جایز است به‌عنوان تعزیر تعیین شود، یا در تعزیرات به مجازات‌های منصوص باید اکتفا کرد؟» مرقوم فرموده است: «بسم ه‌تعالی در تعزیرات شرعیه احتیاط آن است که به مجازات‌های منصوصه اکتفا شود، مگر آن‌که جنبه عمومی داشته باشد. مثل احتکار و گرانفروشی که با  داخل در مساله دوم می‌باشد.»[۲۲] 👈و در پاسخ به این‌که «۲. برای اداره امور کشور، قوانینی در مجلس تصویب می‌شود، مانند قانون قاچاق، گمرکات و تخلفات رانندگی، قوانین شهرداری، و به‌ طورکلی احکام سلطانیه، و برای این‌که مردم به این قوانین عمل کنند برای متخلفین مجازات‌هایی در قانون تعیین می‌کنند. آیا این مجازات‌ها از باب تعزیر شرعی است و احکام شرعی تعزیرات از نظر کم و کیف بر این‌ها بار است یا قسم دیگر است و از تعزیرات جدا هستند، و اگر موجب خلاف شرع نباشد باید به آن‌ها عمل کرد؟» می‌فرمایند: «بسمه‌ تعالی‌ در احکام سلطانیه که خارج است از تعزیرات شرعیه، در حکم اوّلی است، متخلفین را به مجازات‌های بازدارنده به امر حاکم یا وکیل او می‌توانند  کنند.»[۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😘ماچ درمانی 😅😅 😁😁 زیر ده ثانیه تضمینی 😄 🔰کانال طب اسلامی (فدک) @tebeslami_fadak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گلایه حجت الاسلام رفیعی از گرانی خودرو به احترام کلام رهبر انقلاب مبنی بر مهار تورم حداقل یک ماه دست نگه میداشتید بعد گران می‌کردید.... 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
سلام 🤲 میخواهیم دسته جمعی برپیامبراکرم(ص)۵۰/۰۰۰/۰۰۰ باردرودبفرستیم فقط کافیه یکباربخوانیم وبرای دیگران ارسال کنیم: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَّعَلَى آلِ مُحَمَّدٍكَمَاصَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌمَجِيدٌاللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍوَّعَلَى آلِ مُحَمَّدٍكَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد 🔺 حتی برای یکنفرهم شده بفرستید 🔺
هدایت شده از فرهنگسازی حیا
38.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیـنداری در حال صـعود است یا سقـوط!؟ ♻️با این کشف حجاب و هتاکی ها امیدی هست؟ ⚠️آیا باز رسانه ها در حال بازی دادن ما هستن!؟ 💯تـاجـایـی کـه مـیتـونـیـد انـتـشـار بـدیـد💯 ......؛؛؛.....؛؛؛.....💧......،،،......،،،.... 👈به بزرگترین کانال مطالبه گری کشوری ملحق شوید.👉 فرهنگسازی حیا تنها کانال رسمی ما در فضای مجازی👇 🆔@farhangsaze_haya ❌هیچ کانال دیگری در فضای مجازی به این نام مورد تایید ما نیست❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨مناسب ترین زمان برای حجامت⁉️ 🎥حکیم خیر اندیش 🍃 🌸🍃 🕌طب نوین اسلامی لطفا انتشار دهید 🙏 https://eitaa.com/joinchat/220856325C4d03f81958
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑تصاویر کمتر دیده شده از لحظات نفس‌گیر در عملیات رمضان 🔹در تیر ماه ۱۳۶۱ و حضور فرماندهان ارشد جنگ در خط مقدم و مجروحیت و شهادت رزمنده بیسیم‌چی... 🔹عظمت را نگاه کنید ... یک آه نگفت! 👇🌷🕊 @shohaday_shahr_Taqank
هدایت شده از حرم
4_5936049444825859521.mp3
12.63M
‍ 🌼ترتیل🌼 🌹 استاد پرهیزگار
هدایت شده از 🇮🇷 خانه زبان ایران 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم ☘اَللّـهُمَّ اجْعَلْني فيهِ مُحِبَّاً لأوليائك، وَمُعادِياً لأعدائك، مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خاتَمِ أنبيائك، يا عاصِمَ قُلُوبِ النَّبِيّينَ . 🌿خداوندا! مرا در این روز محب دوستانت و عدو دشمنانت قرار ده و در راه و روش به طریقه و سنت خاتم پیغمبرانت بدار، ای عصمت بخش دلهای پیغمبران! 🍀O Allah, on this day, make me among those who love Your friends, and hate Your enemies, following the way of Your last Prophet, O the Guardian of the hearts of the Prophets 💢کلمات کاربردی ✏️ To Hate ،بیزاربودن، دشمن بودن ✏️ Guardian قیِّم، حافظ ✏️ To Follow پیروی کردن ✍️ 🌹عضو شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1702297644C28fbf3fe8c
👈چرا امامان معصوم(ع) با این‌که می‌دانستند در چه زمانی و چگونه به می‌رسند، کاری انجام ندادند؛ یعنی از این حادثه‌ای که در پیش رو بود، جلوگیری نکردند؟! ♻️در این‌که آیا ائمه(ع) به صورت تمام و مطلق به تمام وقایع و حوادث آینده، از جمله زمان و مکان شهادت خود داشتند، محل بحث و بررسی است. بر فرض ثبوت علم امامان از طریق غیب به زمان و مکان شهادتشان باید گفت: ◀️اوّلاً: هر انسانی روزی می‌میرد و اگر کسی هر اندازه هم داشته باشد، از این قاعده مستثنا نیست. پس علم شخص مانع از مرگ و یا شهادت او نمی‌شود. ◀️ثانیاً: خداوند اگر حتمی شود به هیچ وجه عوض شدنی نیست. ◀️ثالثاً: علم امامان از طریق غیب به زمان مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعۀ حتمی است و آن بزرگواران به این قضا و قدر موجب ترفیع درجات آنها می‌شود. ♻️بنابر این، جلوگیری نمودن از بهترین مرگ؛ یعنی شهادت که مطابق با خواست حتمی خدای متعال است، معنایی غیر از عدم رضایت به خواست خداوند، ندارد که چنین امری نه تنها از آنان بعید است، بلکه آنچه را که از گفتار و کردار آنها استفاده می‌شود، این است که آنها راضی به قضای الاهی و بودند. 🔰برای روشن شدن پاسخ ضروری است، ابتدا نحوۀ (ع) به صورت خیلی خلاصه بیان شود، آن‌گاه ببنیم ائمه(ع) با این‌که به مرگ و شهادت خود علم داشتند؛چرا از آن جلوگیری نمی‌کردند! در این‌که آیا امامان معصوم،علم غیب مطلق و تمام به امور داشتند؛ یعنی به و حوادث گذشته و آینده از جمله زمان و مکان شهادت خود علم داشتند، محل بحث و اختلاف است. طبق آموزه‌های قرآنی، علم به غیب به صورت تام و تمام فقط در اختیار خداوند است؛ زیرا او است که احاطۀ همه جانبه بر تمامی عالم دارد. این معنا از آیات، 4 سورۀ رعد، 20 سورۀ یونس و 65سورۀ نحل استفاده می‌شود. بنابراین، عده‌ای با استفاده از این‌گونه آیات منکر علم ائمه به صورت وسیع و گسترده؛ مانند علم به زمان و مکان شهادتشان هستند. ◀️اما اکثر علمای شیعه، با استفاده از برخی آیات قرآن؛ نظیر: آل عمران، 179 و جن، 26 و 27 که می‌فرمایند: خدواند علم غیب را در اختیار رسولان قرار می‌دهد، معتقدند که اولیای الاهی، نیز اجمالاً از غیب آگاهی دارند. این معنا هم‌چنین از روایات ائمه استفاده می‌شود. امام صادق‌(ع) در این باره می‌فرماید: "هنگامی که امام اراده می‌کند، چیزی را بداند، خدا به او می‌دهد".[1] 👇
👈بنابراین، با توجه به این دسته از آیات و روایات و با توجه به این‌که پیامبران الاهی(ع)  در تمام جنبه‌های بودند، باید از داشته باشند، تا بتوانند به خوبی این مأموریت را انجام دهند، و امامانی که نیز را دارند. پس آنان نیز به صورت وسیع و گسترده علم به غیب دارند، از جمله علم به زمان و مکان شهادتشان.[2] ♻️در هر صورت و بر فرض ثبوت علم امامان به زمان و مکان شهادت خود، باید گفت. ◀️الف) همۀ انسان‌هایی که روزی پا به عرصۀ حیات می‌گذارند، روزی از این دنیا رخت برمی‌بندند؛ هر متولد شده‌ای بالاخره روزی از این دنیا می‌رود. قرآن مجید می‌فرماید: "هر نفسی مرگ را می‌چشد".[3] پس هر انسان زنده‌ای روزی از دنیا می‌رود، اما جز عده‌ی خاص از اولیای خداوند، کسی از زمان مرگ خود مطلع نیست و وقت وفات آنان پوشیده شده است، تا انسان‌ها با این تفکر که هر لحظه امکان وفات یافتن وجود دارد، به سوی گناهان نروند و یا توبه را به تأخیر نیاندازند. از طرفی است. خداوند کشته شدگان در راهش را مرده خطاب نمی‌کند، بلکه آنان را صاحب زندگانی می‌داند که پیش او روزی دریافت می‌کنند.[4] ◀️ائمۀ معصومین(ع) هم که دارای علم غیب هستند، همگی به این نوع مرگ؛ یعنی شهادت از دنیا رفتند. به هر حال، باید توجه داشت که مانع از مرگ و یا شهادت او نمی‌شود و نمی‌تواند جلوی مرگ را برای همیشه بگیرد. ◀️ب) قضا و قدر خداوند اگر حتمی شده باشد، به هیچ عنوان . حال قضای الاهی در مورد عمر انسان‌ها باشد یا عمر امت‌ها. خداوند می‌فرماید:  "هر گاه که اجلشان برسد نه لحظه‌ای عقب می‌افتد و نه لحظه‌ای زودتر تحقق می‌یابد".[5] ◀️ج) ائمۀ معصومین(ع) هم علم غیب به امور داشتند، به طوری که تا وقتی که می‌دانستند قضا و به این تعلق نگرفته است که به شهادت برسند، از هر وسیله‌ای برای خود از مرگ استفاده می‌کردند. 👈گزارش شده است که امام هادی(ع) برای شفای بیماری خود شخصی را برای دعا به کربلا فرستاد،[6] یا امام کاظم(ع) خرمای زهر آلودی که هارون الرشید به حضرت داد را میل نفرمود و گفت: است[7] و  یا امام باقر(ع) می‌فرماید: "ما برای دفع شر سلطان فلان دعا را می‌خوانیم".[8] 👈همۀ اینها حاکی از آن است که این ذوات مقدسه برای خود از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند. ◀️د) چنین شهادتی که انسان از قبل مطلع باشد و برای رضای خداوند و تسلیم امر او و برای رعایت مصالح مهم‌تر خود با پای خویش به قتلگاه برود چیزی جز و درجه برای انسان نیست. انسان اگر به این مقام از رضایت برسد، مطمئناً درجات بالایی از انسانیت را کسب کرده است. امام باقر(ع) می‌فرماید: "این مصیبت‌ها که برای ائمۀ گذشته پیش آمد، قضای حتمی خداوند و با بود و همگی به آن داشتند ... و همۀ اینها به دلیل درجات و کراماتی است که به آنها عطا کند.[9] جلوگیری کردن از بهترین مرگ که مطابق خواست حتمی خداوند است، معنایی غیر از عدم رضایت به خواست خداوند ندارد که چنین امری از آنها نه تنها بعید و غیر عقلانی است، بلکه مرگ این چنینی؛ یعنی شهادت در راه خدا بزرگ‌ترین آرزوی آنها بود و هر لحظه برای رسیدن به چنین آرزویی دعا و لحظه شماری می‌کردند؛ مثلاً امام حسین(ع) با این‌که از شهادت خود و یارانش اطلاع داشت، ولی در عین حال از آن استقبال کرد؛ چرا که شهادت آن‌حضرت آثار و برکات مثبت و تأثیرگذاری بر  داشت و موجب  شده است. اگر از این مرگ فرار می‌کرد، در کجا به شهادت می‌رسید که آثار و برکات این چنینی داشته باشد؟! 👈حال با توجه به مقدمات ذکر شده، نتیجه می‌گیریم: در مواردی که ائمۀ اطهار(ع) به قضای حتمی خداوند علم داشتند، به دلیل مقام و رضایی که داشتند، به این امر راضی بودند و در غیر این موارد از جان خود بسیار می‌کردند.[10]
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 چرا برای ریال، رقیب را تقویت میکنید؟ ✏️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر مسئولان نظام: مدیران دولتی باید مشخّص بکنند که عملکردشان و نقششان در زمینه‌ی سیاست کلّی اقتصاد کشور چیست؛ این باید مشخّص بشود؛ یعنی فلان شرکت بزرگ، که متعلّق به دولت هم هست، موادّ اوّلیّه‌اش هم داخلی است ــ از این شرکتهای بزرگِ این‌جوری ما تعدادی داریم که شرکتْ بزرگ، پُردرآمد، با موادّ اوّلیّه‌ی داخلی ــ که قیمت محصول خودش را با دلار تلگرامی، [یعنی] همین قیمتهای جعلی دلار که از طرف دشمن هدایت میشود، تطبیق میکند؛ چرا؟ چرا شما به دلار حاکمیّت میدهید؟ چرا برای ریال رقیب را تقویت میکنید؟ یکی از وظایف عمده‌ی ما این است که ما رقیب ریال را در داخل تقویت نکنیم. 🎥 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ جهش در روند رسیدن به اهداف سند توسعهء پایدار 2030 با پول دیجیتال! 👈 قبلاً در مورد پروژه رمزریال و تطبیق آن با سند 2030 صحبت کردیم و با استناد به متن سند people's money اثبات کردیم که سند 2030 بدون اجرای این پروژه‌ها شکست می‌خورد. 🔸 حالا این سند منتشره توسط سازمان ملل را ملاحظه کنید که از «جهش و شعله‌ور شدن اهداف سند 2030» با اجرای پروژه‌های پول‌های رمزپایه صحبت می‌کند! (لینک) 🔹 خیلی اتفاقی مسئولین بانک مرکزی هم فوق‌العاده اصرار دارند که پروژه رمزریال را اجرا کنند. (لینک) 💢 واقعاً کسی دیگر مانده است که در تطبیق این پروژه با اهداف سند 2030 شک داشته باشد؟ واقعاً با عزم و اراده‌ای که بانک مرکزی در اجرای پروژه رمزریال دارد، کسی می‌تواند در اجرای سند 2030 در این دولت شک داشته باشد؟ @dadshahr_iranian
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
⚠️شما نماینده مجلس ایرانی یا رژیم اسرائیل؟! ❌مردک بی غیرت عکس ناموس مردم رو پخش میکنه و با خنده فرمانده نیروی انتظامی رو هم مسخره میکنه😡😡 ♨️جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس شورای بظاهر اسلامی است!! ✡اما در فضای مجازی حرف رژیم اسرائیل درباره پوشش بانوان و حملات به سردار رادان را تکرار می‌کند. این تصویر نمایی از استوری این نماینده مجلس و شباهت نسبی آن با توئیت صفحه اسرائیل به فارسی است🧐 ◀️این آقای جهان آبادی و چند نفر دیگه از نمایندگان مجلس از جمله پزشکیان و سعیدی زمان فتنه مهسا امینی هم به نیروی انتظامی تهمت زدند و تا جایی که نیروی انتظامی از آنها شکایت کرد... 👈جای سرپوش گذاشتند به بیخاصیتی و مفتخور بودنتون و این خودشیرینی ها برای بدست آوردن رأی از این جماعت ، برید مشکل اقتصادی مردم رو درست کنید! ❤️مقام معظم رهبری فرمودند: پشت کشف ها سرویس های جاسوسی هستند! ⁉️به نظر شما سرویس های جاسوسی در ایران اسلامی چند تا نماینده بین مسئولین ما داره🤔
گفتگوی دوتا خانم یکی محجبه یکیشون بی حجاب 👇👇👇 بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟ گفت: آره ! خیلی دوسش دارم گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟ گفت: آره! گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟ گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد گفت: چرا؟ براش یه مثال زدم: گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟ بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله… دیدم حالتش عوض شده بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟ گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه گفتم: پس حجابت…. اشک تو چشاش جمع شده بود روسری اش رو کشید جلو با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره از فردا دیدم با چادر اومده گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد! خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد میزنه 🥀🥀‌ -⭕⭕⭕در جهاد تبیین نباشیم در نشر مطالب سهیم باشید.
هدایت شده از سعیدیسم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ افشای پشت پرده خیانت آذری جهرمی، توسط کارگردان مشهور ✅ کانال : @saeedism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ببینید نماینده مجلس افشاگری کرد و هشدار ویژه داد‼️ 👈آقای جلالی ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در مجلس گفتند: بیش از بیست مرکز و موسسه با وساطت نهضت آزادی جهت براندازی جمهوری اسلامی دور هم جمع شده اند ...‼️‼️‼️🤔 ⚠️ببینید چه کسانی در حال توطئه بزرگ علیه نظام اسلامی هستند❗️😡 ◀️حتما ببینید و برای دیگران بفرستید 🔴 الگوی روحانیت انقلابی ✅واقعاً جای اینگونه حرفها و روشنگریها در بین حوزویان و مدعیان انقلابی‌گری خالی بود. ◀️برای حجت‌الاسلام جلالی، آرزوی توفیقات روزافزون داریم. ✍دستگاهای امنیتی و اطلاعاتی کجا هستند⁉️
حرف مردم
⚠️ببینید نماینده مجلس افشاگری کرد و هشدار ویژه داد‼️ 👈آقای جلالی ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در مجلس گفتند: بیش
آقای جلالی نماینده مجلس در ادامه سخنان خود گفتند: جامعه محترم مدرسین،خبرگان بصیر،شورای محترم حوزه علمیه قم،حوزه های مشهد و اصفهان،طلاب و فضلای انقلابی جلوی این جدید را بگیرید. وی تاکید کرد: رای آوری مجدد نمایندگان وابسته به توکل خدا و توجه به منافع ملی و پرداختن به منافع ملی و خدمت به مردم است، جو زده نشوید و از هیاهوی این و آن نترسید که خدا با مخلصین است. وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: در شب شهادت امیرالمومنین مظهر عدالت و صداقت و حکمرانی دینی به معنای واقعی،باید از خود پرسید که با علی چقدر فاصله داریم، با علی (ع)که به برادرش عقیل گداخته  نشان داد مسئولینی هستند که در خصوص سفر خانوادگی به ترکیه نقد چند جوان را تحمل نکردند و عوام فریبانه از افشاگری فساد می گویند ولی خود حاضر به پاسخگویی و شفاف سازی در مورد فساد های رخ داده و در فروشگاه ها  و هلدینگ یاس نیستند اما جوانان را به شفافیت دلخوش می کنند اما طرح آنرا در پیش و خم مجلس گم می کنند. : خانه ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تذکر حجت الاسلام فلاحی نماینده مردم شریف همدان و فامنین در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس محترم جمهور : جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۴۰۲/۱/۲۷ 🔹یکی از دغدغه های اصلی مردم مسئله بازار است.آقای رئیس جمهور بازار کنترل نمی شود.مردم تحت فشار قیمت های لحظه ای هستند.یکی از آن مسایلی که اتفاق افتاد قیمت خودرو بود.امسال قرار نبود که در ابتدای سال بر خلاف شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در رشد تورم در ابتدای سال بیایم قیمت خودرو را بالا ببریم .امروز این مسئله نظارت جدی میخواهد.مسئله خودرو سازی در کشور بخاطر اینکه در اختیاربخش دولتی است یک معضلی شده برای نظام که خودروهای بی کیفیت با قیمت های روز افزون پاشنه آشیل نظام شده و هر روزهم حاشیه درست میکند و اثر گذاری در بقیه بازار هم دارد.امیدورام که در این مسئله تجدید نظر شود. 🔹در برخی از مدیریتها آقای رئیس جمهور نیاز به تجدید نظر هست.هنوز بسیاری از مدیرانی که از دولت قبل مانده و انگیزه ای برای کار ندارند در دولت شما مدیریت دارند.نیاز به بازسازی تیم مدیریتی شما هست که بتوانید در این مدت باقیمانده دولت و کارتان راپیش ببرید. 🔹و آخرین نکته مسئله مسکن است.آقای رئیس جمهور استان همدان آخرین استان در خصوص مسکن شد. یک تجدید نظر جدی و توجه جدی نسبت به مسئله مسکن استان همدان داشته باشید که باعث افزایش قیمت ها در حوزه مسکن در خرید و فروش و اجازه شده است. والسلام 🌐مارا در ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/Afallahi_ir